BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het wordt er niet makkelijker op zonder Klaas Jan. Nabeschouwing speelronde 10

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 11 november 2008 - 13:40   quote  deeplink  
Het was weer een mooi weekeinde in de nationale competitie. De terugkeer op de bank van Willem van Hanegem bracht veel teweeg in het land en in de Kuip. Feyenoord-Utrecht was een zeer vermakelijke wedstrijd die lang spannend bleef vanwege paniek en pech in de achterhoede van die van Zuid. Eén ding mag duidelijk zijn na de wedstrijd van afgelopen zondag. Feyenoord durft weer te schieten! En het is nodig. Met het gekluns in de achterhoede moet Feyenoord wekelijks minimaal 3 doelpunten maken om te kunnen denken aan een overwinning. Er is sprake van een negatieve wisselwerking tussen achterhoede en keeper en achterhoede en het middenveld. Stoppen met terugspelen op Henk Timmer lijkt de beste oplossing.

NEC versloeg PSV en Huub Stevens lijkt een zenuwinzinking nabij. NEC heeft nu 2 spitsen in de geestelijke lappenmand: Collins John en Jhon van Beukering. De laatste is 1 van mijn favorieten. Deze pas 25jarige speler lijkt al een eeuwigheid mee te gaan en heeft er in 181 wedstrijden in het betaald voetbal reeds 71 in geknald. Onder mijnheer Been wil het dit jaar niet vlotten. Been kan of wil niet om gaan met zwaarlijvigheid en dat is jammer want Jhon is in mijn ogen een soort Koevermans en dus lijkt niets een overgang van dit Gelderse klappertjesspistool (want het kanon komt uit Wijchen) naar Volendam in de weg te staan. Met meer vierkante centimeters op doel en in de spits zouden de mannen van aan de Dijk zich kunnen handhaven in de hoogste klasse.

Ajax gaat een moeilijke periode tegemoet na het uitvallen van Klaas Jan Huntelaar.

Er is ook veel tumult rond Oranje B. Met reeds zoveel voetbalverplichtingen sluit ik mij geheel aan bij de bezwaren van de clubs. Waarom deze flauwekul voor onbetekenende internationale wedstrijden? In het landsbelang roepen van Marwijk en de KNVB. Het gaat hier om voetbal.. Zit er een steekje los bij de beleidsbepalers van de KNVB om ook het voetbalpubliek zo op de proef te stellen? Kijk als ze Oranje B naar het Eurovisiesongfestival sturen maken we kans op een prijs.

In ander nieuws
Bayern won 4 van de laatste 5 wedstrijden en heerst op alle fronten. Van Bommel en Podolski mogen vertrekken wordt gefluisterd en dat zou kunnen betekenen dat de Cup met de grote oren voor de zoveelste keer naar Munchen verkast.

In het Financieel Dagblad werd er afgelopen zaterdag op gewezen dat de kredietcrisis niet zonder gevolgen zal blijven voor de big spending Engelse clubs. Ajax en Feyenoord krijgen nog spijt van het niet laten gaan van Huntelaar en de Guzman in augustus. De vraag is of de Guzman nog wel in aanmerking komt voor een basisplaats in Rotterdam Zuid.

De amateurs
Mijn favoriete team uit Eindhoven, Tivoli, ging helaas kansloos ten onder afgelopen zondag en het Lienden van de sympathieke SBS6 reporter blijft het goed doen

Jupiler League
Aangezien het carnaval nog volgt heeft Excelsior het meeste uitzicht op de titel.

KNVB Beker
Ploegen die moeten opletten zijn Vitesse, Ajax en Feyenoord.

Gehoord
….genieten van A tot P… en het homohuwelijk vind ik tot daaraantoe maar de topper naar het songfestival is niet in het landsbelang..

Nabeschouwingen speelronde 10

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

De Graafschap-NAC Breda 0-2 (0-2 voorspeld) (4.6/4.1/1.83 £ 49000)
“..Aanval van De Graafschap is te zwak om de stugge Bredase verdediging te slechten”.. En dat bleek.

NEC-PSV 1-0 (2-1 voorspeld) (3.4/3.65/2.22 £ 1300)
Met het continue veranderen van de beginopstelling roept Stevens het onheil over de club en zichzelf af.

Heracles Almelo-Vitesse 0-0 (3-1) (2.24/3.75/3.35 £ 1600)
Deze teams lijken in tegensgestelde richting te gaan Vitesse omhoog en Heracles omlaag.

Willem II – Roda JC 2-1 (1-4 voorspeld) (2.3/3.65/3.25 £286)
Onder GJ Verbeek had Boutahar nog gewoon in Rotterdam gespeeld. Willem II speelt zich langzaam maar zeker in veilige haven.

AZ – FC Twente 3-0 (1-3 voorspeld) (1.84/4/4.4 £413)
AZ is helemaal terug dus verschijnt die Scheringa ook weer in Studio Voetbal.

ADO Den Haag – Heerenveen 0-1 (3-2 voorspeld) (4.1/3.7/1.98 £ 1823)
Zeer goed herstel van Heerenveen.

FC Groningen-Volendam 5-0 (3-0 voorspeld) (1.28/6.6/11.5 £1500)
Aan de dijk zullen er nog wel punten worden gepakt maar uit lijkt het op niks.

Ajax – Sparta 5-2 (10-0 voorspeld) (1.2/7.6/18.5 £ 1800)
Met Huntelaar er nog bij was mijn voorspelling zeker en vast uitgekomen

Feyenoord – FC Utrecht 5-2 (4-2 voorspeld) (1.81/3.75/4.6 £ 300)
De doelpunten van Feyenoord hadden een ongekend schoonheidsgehalte en die van FC Utrecht hadden veel amusementswaarde vanwege een ditmaal schutterende Timmer. Elke wedstrijd is er wel een verdediger (en daar reken ik de keeper ook maar bij) van Feyenoord waar de stoppen bij doorslaan. Het goede van GJ Verbeek is dat hij zijn basis inmiddels ongewijzigd laat en hoopt dat de zwakkeren beter zullen worden door vertrouwen. Het zou kunnen werken.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (48 uit 90)
Sportdwaas (40 uit 90, 5 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2008 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het wordt er niet makkelijker op zonder Klaas Jan. Nabeschouwing speelronde 10









0.0073881