BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Vragen omtrent van Persie ?????

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juni 2010 - 22:48   quote  deeplink  
Is van Persie de juiste centrumspits voor Oranje ?
Waarom heeft hij zich zelf gebombardeerd als de nieuwe spits voor oranje?
Was dat omdat hij de onderlinge strijd aan de rechterkant met Robben bij voorbaat ging verliezen?
Was dat ook omdat de nummer 10 positie met Sneijder niet ter discussie stond ?
Eigenlijk was alleen de spitspositie vacant omdat van Nistelrooij uitgebonjourd was, Huntelaar te weinig had laten zien, en Kuyt niet de juiste man was, toch?
Maar is van Persie koelbloedig genoeg? Kan hij een bal goed vasthouden, kaatsen ? Heeft hij een een groot moyenne staan aan doelpunten(verleden)? Is hij kopsterk?
Hebben wij de juiste man in de spits staan?
Op dit moment schijnt op de trainingen Huntelaar weer in de juiste vorm te komen te komen.

Ik hoop nogtans dat van Persie het gaat redden in de spits en dat Nederland wereldkampioen wordt maar ik heb mijn vragen omtrent van Persie, heeft hij zich als spits opgeworpen omdat hij anders naast de boot zou vallen ???????
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 21 juni 2010 - 23:15   quote  deeplink  
Nee van Persie is eerder iemand die achter te spitsen staat, huntelaar tja... ik ben niet zo'n fan van die man, ik zag liever van Nistelrooy als dieptespits. kuyt zou wel eventueel in de spits kunnen, ik denk dat hij beter op die positie thuishoort dan van Persie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juni 2010 - 23:43   quote  deeplink  
Ik denk dat van Persie inderdaad het best rond de centrumspits zou spelen.
Hij moet de ruimte hebben om te excelleren.
Tijdens de 2 wedstrijden op het WK heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen, misschien later in het toernooi als Robben erbij komt want dan krijg hij meer ruimte.Kuyt zijn moyenne als spits is niet hoog.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 21 juni 2010 - 23:49   quote  deeplink  
Tja van der vaart moet sowieso op de bank vind ik. Wat speelde hij matig zeg op het wk tot nu toe. kuyt is iig een harde werker die vecht voor de bal en dat is nodig als je geen snelle creatieve buitenspelers opstelt zoals van marwijk doet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 juni 2010 - 00:07   quote  deeplink  
Ik vind het vreemd dat we nu nog aan het zoeken zijn naar de juiste voorhoede, dit elftal met zijn 20 tal spelers is al een tijd bij elkaar en nog is het niet helemaal duidelijk hoe alles moet staan na de twee dramatische wedstrijden. Op Robben na overigens die stat voor mij vast an de rechterkant. Ben het met je eens dat van der Vaart naar de reservebank moet verhuizen, loopt alleen maar in de weg voor van Persie en Sneijder, gaat niet of nauwelijks naar de linkerflank. Wanneer Sneijder uberhaupt geblesseerd raakt kan je Rafael brengen of... van Persie op 10 en Kuyt maar liever nog Huntelaar in de spits.
craven
 craven - dinsdag 22 juni 2010 - 00:39   quote  deeplink  
Huntelaar is geen absolute top en maakt bij zijn clubs(buiten nl) nog niet het verschil, dat doen v.persie en bijv v. nistelrooij wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juni 2010 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juni 2010 - 22:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Is van Persie de juiste centrumspits voor Oranje ?
Waarom heeft hij zich zelf gebombardeerd als de nieuwe spits voor oranje?
Was dat omdat hij de onderlinge strijd aan de rechterkant met Robben bij voorbaat ging verliezen?
Was dat ook omdat de nummer 10 positie met Sneijder niet ter discussie stond ?
Eigenlijk was alleen de spitspositie vacant omdat van Nistelrooij uitgebonjourd was, Huntelaar te weinig had laten zien, en Kuyt niet de juiste man was, toch?
Maar is van Persie koelbloedig genoeg? Kan hij een bal goed vasthouden, kaatsen ? Heeft hij een een groot moyenne staan aan doelpunten(verleden)? Is hij kopsterk?
Hebben wij de juiste man in de spits staan?
Op dit moment schijnt op de trainingen Huntelaar weer in de juiste vorm te komen te komen.

Ik hoop nogtans dat van Persie het gaat redden in de spits en dat Nederland wereldkampioen wordt maar ik heb mijn vragen omtrent van Persie, heeft hij zich als spits opgeworpen omdat hij anders naast de boot zou vallen ???????
Heeft hij zich als spits opgeworpen omdat hij anders naast de boot zou vallen ?????
Op rechts is Robben een betere optie en ook op 10 geef ik aan Sneijder de voorkeur!
Is hij gewoon slim geweest ???
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 23 juni 2010 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 - 00:39 schreef craven het volgende:
Huntelaar is geen absolute top en maakt bij zijn clubs(buiten nl) nog niet het verschil, dat doen v.persie en bijv v. nistelrooij wel
Zag huntelaar invallen en gaf gelijk een mooie pass op affelay en zag meer dreiging naar
het doel dan bij van persie. Ok hij hoeft van mij niet te starten maar hij heeft in nederland doelpunten gemaakt in spanje en italie dus na een uur laten invallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juni 2010 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 23 juni 2010 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 - 00:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik vind het vreemd dat we nu nog aan het zoeken zijn naar de juiste voorhoede, dit elftal met zijn 20 tal spelers is al een tijd bij elkaar en nog is het niet helemaal duidelijk hoe alles moet staan na de twee dramatische wedstrijden. Op Robben na overigens die stat voor mij vast an de rechterkant. Ben het met je eens dat van der Vaart naar de reservebank moet verhuizen, loopt alleen maar in de weg voor van Persie en Sneijder, gaat niet of nauwelijks naar de linkerflank. Wanneer Sneijder uberhaupt geblesseerd raakt kan je Rafael brengen of... van Persie op 10 en Kuyt maar liever nog Huntelaar in de spits.
Als Robben fit is dan hoef je niet te zoeken hoor dan gewoon elia/v.persie/robben
en als v. persie na een uur/70min geen doelpunt gemaakt heeft huntlaar erin.
craven
 craven - woensdag 23 juni 2010 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 - 08:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zag huntelaar invallen en gaf gelijk een mooie pass op affelay en zag meer dreiging naar
het doel dan bij van persie. Ok hij hoeft van mij niet te starten maar hij heeft in nederland doelpunten gemaakt in spanje en italie dus na een uur laten invallen.
verschil is dat er meer ruimte kwam omdat Japan moest aanvallen. maar v. Persie heeft nog zeker niet gebracht wat er van verwacht werdt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juni 2010 door craven --
swennos
 swennos - vrijdag 25 juni 2010 - 10:32   quote  deeplink  
nou het is zo dat huntelaar de positie beter invult dat zag je tegen kameroen bij zijn doelpunt daar had van persie nooit gestaan die laat zich veel te ver uit zijn positie trekken ik vind van persie de veel betere voetballer maar niet voor die positie je hebt gewoon een spits nodig die ook heel diep kan spelen
dege
 dege - vrijdag 25 juni 2010 - 12:25   quote  deeplink  
Van Persie kan beter vanaf rechts beginnen als je het mij vraagt, heeft hij op het EK 2008 ook zijn beste wedstrijden op gespeeld, Huntelaar dan in de spits. V/d Vaart mag van mij eraf, hij overtuigd mij niet dit WK, begin maar of met Robben of met Elia op links. Sneijder blijft staan.
Zo zou ik het graag zien, maar ja, zoals wel vaker gezegd, er zijn bijna 15 miljoen bondscoaches in NL haha.
Brandje
 Brandje - vrijdag 25 juni 2010 - 17:11   quote  deeplink  
Zonder spits spelen zoals Cruijff het bij Barca deed en Guardiola ook een paar keer. Robben, Sneijder, Vaart en Van Persie en laat ze het maar uitzoeken met zijn vieren. De centrale verdedigers van de tegenpartij weten niet wat hen overkomt. Die zullen echt nooit door durven dekken dus je krijgt alle vrijheid om te voetballen.
MelvinFR
 MelvinFR - maandag 28 juni 2010 - 18:01   quote  deeplink  
Staat totaal niet ter discussie.
Van Persie hoort er met zijn kwaliteiten gewoon in, en is vele malen completer dan Huntelaar.
Minder scorend vermogen, maar met Kuyt, Sneijder en Robben en dan van Persie, heb je 4 spelers die goed kunnen scoren, meer dan genoeg. Huntelaar brengt voetballend vrij weinig, en is een statische spits, kan niet in een voetballend elftal, daar heb je een spits nodig die mee voetbalt.
Je gaat me toch niet vertellen, dat een b-spits bij ac Milan eerder opgesteld moet worden dan één van de belangrijkste schakels bij Arsenal? zo is dat toch eigelijk hetzelfde bij v.d. Vaartg en Kuyt. Zolang v.d. Vaart niks laat zien, en Kuyt hard werkt, scoort en in teambelang voetbalt (i.t.t. Sneijder) hoort Kuyt daar toch gewoon te blijven staan?
Van Persie gaat het nog wel maken, daar ben ik zeker van. Dat heeft hij meerder malen in Engeland laten zien, iets wat Huntelaar bij zowel Real als Milan heeft laten liggen !
craven
 craven - maandag 28 juni 2010 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 - 17:11 schreef Brandje het volgende:
Zonder spits spelen zoals Cruijff het bij Barca deed en Guardiola ook een paar keer. Robben, Sneijder, Vaart en Van Persie en laat ze het maar uitzoeken met zijn vieren. De centrale verdedigers van de tegenpartij weten niet wat hen overkomt. Die zullen echt nooit door durven dekken dus je krijgt alle vrijheid om te voetballen.
kans is dan groot dat ze in de weg gaan lopen van elkaar.....
dege
 dege - maandag 28 juni 2010 - 20:13   quote  deeplink  
de reactie van van persie vandaag toen hij gewisseld werd was totaal verkeerd, hij heeft tot nog toe weinig laten zien op het WK en het was wederom een terechte wissel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 juni 2010 - 21:49   quote  deeplink  
Van persie is niet een echte spits, hij had het vandaag heel moeilijk.
Wat doet hij... hij loopt elke x weer weg uit het centrum.Huntelaar brengt meer power, de ploeg krijgt met hem meer body.
Heb al eerder aangegeven dat van Persie ook koppend te kort komt.
Qua voetballend vermogen heb je meer aan van Persie al is Huntelaar weer heel balvast.
Van Persie gewoon weer laten starten wel Huntelaar eerder brengen mocht het niet draaien.
Quiroz
 Quiroz - maandag 28 juni 2010 - 22:03   quote  deeplink  
wat een gelul zeg, als ze maar winnen
dege
 dege - dinsdag 29 juni 2010 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juni 2010 - 22:03 schreef Quiroz het volgende:
wat een gelul zeg, als ze maar winnen
waarom, er mag toch kritisch gekeken worden naar de prestaties van NL, iedereen kon zien dat V Persie het niet goed deed, dan mag dat toch ook gezegd worden of niet dan?
SanderS
 SanderS - dinsdag 29 juni 2010 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juni 2010 - 18:01 schreef MelvinFR het volgende:
Staat totaal niet ter discussie.
Van Persie hoort er met zijn kwaliteiten gewoon in, en is vele malen completer dan Huntelaar.
Minder scorend vermogen, maar met Kuyt, Sneijder en Robben en dan van Persie, heb je 4 spelers die goed kunnen scoren, meer dan genoeg. Huntelaar brengt voetballend vrij weinig, en is een statische spits, kan niet in een voetballend elftal, daar heb je een spits nodig die mee voetbalt.
Je gaat me toch niet vertellen, dat een b-spits bij ac Milan eerder opgesteld moet worden dan één van de belangrijkste schakels bij Arsenal? zo is dat toch eigelijk hetzelfde bij v.d. Vaartg en Kuyt. Zolang v.d. Vaart niks laat zien, en Kuyt hard werkt, scoort en in teambelang voetbalt (i.t.t. Sneijder) hoort Kuyt daar toch gewoon te blijven staan?
Van Persie gaat het nog wel maken, daar ben ik zeker van. Dat heeft hij meerder malen in Engeland laten zien, iets wat Huntelaar bij zowel Real als Milan heeft laten liggen !
Zo... tis niet te zien voor welke club jij bent. En aan welke club je niet veel waarde hecht he?!

Laat me raden: Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar kraak je af...
Kuyt en Van Persie loof je de hemel in.

Hadden we misschien nog Fer en Wijnaldum moeten selecteren? De Vrij, want van der Wiel had ook een mindere dag gister he!

Ik zeg overgens niet dat Van Persie niet hoort te spelen in de spits. Maar je kritiek op Huntelaar is echt kansloos gast. Huntelaar werd niet goed gebruikt bij Milan. Ik denk dat van Persie op de linksback positie ook niet zo goed zou zijn. Iedereen kan toch zien dat Huntelaar geen rechtsbuiten is??!! Behalve Leonardo van Milan. Kuyt is een prima speler op rechts, mocht Robben er voor hem in komen hoeft Kuyt van mij niet naar links. Van der Vaart doet het daar prima al zie ik liever Elia!

Blijf wel ff objectief wil je!
craven
 craven - dinsdag 29 juni 2010 - 13:51   quote  deeplink  
oke even objectief dan:

De wissel van v Persie was terecht, hij had het gisteren moeilijk.
Dat van Persie in de punt van de aanval staat heeft hij afgedwongen in zijn halve seizoen bij arsenal( ja uit nood geboren) en in de voorbereiding, lijkt me dat je hat daar niet geheel oneens mee kan zijn.
Huntelaar heeft dit seizoen niet kunnen brengen wat hij/men zelf had gedacht, ook stond hij niet op de goede plek. Mijn mening is dat hij niet(nog) niet rijp is voor de absolute top, immers heeft hij bij Real en Milan nog niet kunnen pieken.
Toegegeven het zijn niet de makkelijkste clubs om als spits te spelen. Misschien was de stap voor hem te groot, Ajax speelde in een systeem waar hij het eindpunt was, real is toch meer individualistisch ingesteld. Misschien dat een tussenstap beter was geweest.
Kuijt is net zo min als van de Vaart een buitenspeler, hij passeerd geen mannetje en heeft geen actie, toch vondt ik hem gisteren niet slecht spelen en vulde hij de taak naar behoren in. Ook ik vindt een eftal met Elia en Robben mooi aanvallend klinken, toch denk ik dat Bert meer voor het evenwicht kijkt en daarom Kuijt opstelt.
En ja de winnende coach heeft altijd gelijk. Ja ik ben voor feyenoord maar ook ik weet dat Fer en Wijnaldum niet klaar zijn voor het NL eftal, hopelijk voor hun komt dat nog wel, hoewel ik bij wijnaldum nog me twijfels heb.
Quiroz
 Quiroz - dinsdag 29 juni 2010 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 - 08:56 schreef dege het volgende:

[..]

waarom, er mag toch kritisch gekeken worden naar de prestaties van NL, iedereen kon zien dat V Persie het niet goed deed, dan mag dat toch ook gezegd worden of niet dan?
Je moet m ook niet in de spits zetten, kijk, al dit gelul is niet nodig aangezien Bertje toch een opstelling in z'n kop heb, en die krijg je de eerstkomende 400 jaar er niet meer uit. Als we nou gewoon zo speelden:

__________________________________________Huntelaar_______________________
_______________________van Persie__________________________________________
___________________________________________________________Robben_________
________________________________van der Vaart______________________________
____________________________________________________________Sneijder_______
____________________Kuyt___________________________________________________
__________________________________van Bommel_______________________________
Gio___________________Mathijsen___________________Heitinga_______vd Wiel___
_______________________________Stekelenburg________________________________

Een beetje ervoor. Kuyt holt toch overal heen dus die een beetje voor van Bommel, daar ietwat controlerend Sneijder voor, van der Vaart is een echte 10, Robben spreekt voor zich, van Persie rendeert niet in de spits, en Huntelaar schiet ze er altijd wel in. Dit is toch de ideale opstelling, of ben ik nou zo gek?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 juni 2010 door Quiroz --
dege
 dege - dinsdag 29 juni 2010 - 22:56   quote  deeplink  
op zich wel een leuke opstelling, maar beetje te aanvallend denk ik, hoewel ik ook vn aanvallend voetbal houd, maar realistisch denk ik dat het niet is.
Pearl.s.v...
 Pearl.s.v... - woensdag 30 juni 2010 - 00:05   quote  deeplink  
Hij moe gewoon blijven staan! Maakt veel meer indruk dan Huntelaar, bij die Braziliaantjes... Begrijp me niet verkeerd, want ik vind Huntelaar een geweldige spits. Als ie nou gewoon naar Manchester gaat deze zomer, zelfde rol als onze Ruud gaat vervullen, dan wordt die de beste spits die Nederland maar kan hebben. En invallen kan ie natuurlijk altijd nog... Zet hem op Robin laat maar es wa zien wa ge kent!! Holland Holland
Quiroz
 Quiroz - woensdag 30 juni 2010 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 - 22:56 schreef dege het volgende:
op zich wel een leuke opstelling, maar beetje te aanvallend denk ik, hoewel ik ook vn aanvallend voetbal houd, maar realistisch denk ik dat het niet is.
meen je dat nou? Alleen de Jong weggehaald. Kuyt die kan het werk van de Jong toch ook wel doen met zijn loopvermogen en hij is de tussenschakel van verdediging en aanval.
MelvinFR
 MelvinFR - woensdag 30 juni 2010 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 - 11:27 schreef SanderS het volgende:

[..]

Zo... tis niet te zien voor welke club jij bent. En aan welke club je niet veel waarde hecht he?!

Laat me raden: Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar kraak je af...
Kuyt en Van Persie loof je de hemel in.

Hadden we misschien nog Fer en Wijnaldum moeten selecteren? De Vrij, want van der Wiel had ook een mindere dag gister he!

Ik zeg overgens niet dat Van Persie niet hoort te spelen in de spits. Maar je kritiek op Huntelaar is echt kansloos gast. Huntelaar werd niet goed gebruikt bij Milan. Ik denk dat van Persie op de linksback positie ook niet zo goed zou zijn. Iedereen kan toch zien dat Huntelaar geen rechtsbuiten is??!! Behalve Leonardo van Milan. Kuyt is een prima speler op rechts, mocht Robben er voor hem in komen hoeft Kuyt van mij niet naar links. Van der Vaart doet het daar prima al zie ik liever Elia!

Blijf wel ff objectief wil je!
Nee hoor heeft daar totaal niks mee te maken. Wel zijn het toevallig de mensen die daar vandaan komen de mensen die niet naar behoren presteren.
Huntelaar is niet alleen bij Milan niet geslaagd, maar ook niet bij Real.
Laten we er nog eentje noemen, Van der Wiel. Aanvallend uitstekend, maar verdedigend nog slechter dan Gio. Zet Boulah daar neer tegen Brazilië en je verdediging staat verdedigend vele malen beter. Als Gio er dan ook nog uit gaat voor een betere zou dat helemaal mooi zijn.
Mijn opstelling:
Doel: Stekelenburg
Verdediging: Boulahrouz, Heitinga, Mathijsen, Gio (we hebben niks anders, jammer genoeg)
Verd middenveld: De Jong, Van Bommel
Aanvallend mid: Robben, Sneijder/v.d. Vaart, Kuyt
Spits: Van Persie

Heeft niks met de achtergrond te maken, zo zie ik het gewoon. En ik denk inderdaad dat je zelfs nog een Feyenoorder mist. Vlaar namelijk. Je verdediging staat namelijk wankel, wordt tijd dat Nederland en België samengevoegd worden, dan heb je met Veronghen en Alderweireld weer iets beters !!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 juni 2010 - 20:43   quote  deeplink  
Huntelaar heeft niet echt de kans gekregen bij Real en AC, waarom eigenlijk niet ?
Omdat hij technisch wat minder is, hij is meer een type als van Nistelrooij als Ruud Geels, Kezman, Mackaay etc. hij is altijd "to the point"recht op zijn doel af.
Voor het publiek niet oogstrelend want hij doet niet pielen met een bal, hij is een "killer" Waarom wou Real, Tottenham, Ac milan Huntelaar ? Omdat hij een echte spits is natuurlijk.
Waarom Kuyt ? kijk eens naar zijn gemiddelde score over al die wedstrijden bij Liverpool. Is er bij de topclubs AC en Real interesse in Kuyt en van Persie.... NEE
Zegt dit niet genoeg ?
Huntelaar gaat het maken als men maar in hem gelooft, Hij was niet voor niks topscorer van Europa bij Ajax.
Huntelaar en hij schopt ze er in zonder franje, Robin is veel te bang dat Klaas jan ze wel gaat maken want dan is hij zijn plekkie kwijt.
Ondanks alles denk ik toch ook om te starten met Robin mocht het niet draaien niet te lang wachten met Huntelaar, laat hem maar een half uurtje meedoen en hij scoort.
MelvinFR
 MelvinFR - donderdag 01 juli 2010 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 - 20:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

Waarom Kuyt ? kijk eens naar zijn gemiddelde score over al die wedstrijden bij Liverpool. Is er bij de topclubs AC en Real interesse in Kuyt en van Persie.... NEE

Ga mij nou niet vertellen dat er geen interesse is in die spelers.
Kuyt staat zowieso al in de belangstelling van Inter, Champions League winnaar en kampioen van Italië, Kuyt heeft in zijn jaren bij Liverpool bijna geen wedstrijd gemist en is een belangrijke schakel in dat elftal.
Van Persie staat ook ALTIJD in de basis bij Arsenal en is dé man bij Arsenal, samen met Fabregas.
Het zijn beide geen spitsen nee, maar voor niet-spitsen scoren ze verdomd veel !!
Hoeveel heeft Huntelaar er dan wel in gelegd bij Real en Ac?
bij real 8 uit 20, en bij ac 7 uit 25, ook niet echt cijfers om naar huis te schrijven als spits of wel. Daarbij komt nog eens dat je met Kuyt en Van Persie tijdens de wedstrijd verschuivingen kunt doen, omdat die spelers multifunctioneel zijn, waar Huntelaar puur en alleen spits is !!
dege
 dege - donderdag 01 juli 2010 - 08:00   quote  deeplink  
denk niet dat je bij huntelaar naar de cijfers moet kijken, hoe vaak is hij wel niet de laatste minuten ingevallen en daarbij speelt een real en ac heel anders als het NL elftal. Denk dat een Huntelaar een beter rendement heeft bij NL als bij die 2 genoemde clubs, waar ik persoonlijk geen voorstander van ben van het voetbal wat ze daar spelen.
Denk dat ondanks het presteren van Van Persie bij Arsenal dat hij niet de juiste man is om bij Oranje in de spits te staan, daarbij maakt hij opmij toch een verslagen indruk op het veld, iets wat hij zelf ook toegeeft in de interviews en iemand die er zo bij loopt is er niet helemaal bij met zijn hoofd. Geef mij Huntelaar maar, daar zit ook meer explosiviteit in als bij Van Persie. Zou je Van persie anders gebruiken zou hij denk ik ook beter tot zijn recht komen, maar om nu ineens het elftal om te gaan gooien voor 1 man vind ik ook geen optie, dus zou ik hem erbuiten laten en Huntelaar opstellen, maar goed, dat is mijn mening.
swennos
 swennos - donderdag 01 juli 2010 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2010 - 01:06 schreef MelvinFR het volgende:

[..]

Ga mij nou niet vertellen dat er geen interesse is in die spelers.
Kuyt staat zowieso al in de belangstelling van Inter, Champions League winnaar en kampioen van Italië, Kuyt heeft in zijn jaren bij Liverpool bijna geen wedstrijd gemist en is een belangrijke schakel in dat elftal.
Van Persie staat ook ALTIJD in de basis bij Arsenal en is dé man bij Arsenal, samen met Fabregas.
Het zijn beide geen spitsen nee, maar voor niet-spitsen scoren ze verdomd veel !!
Hoeveel heeft Huntelaar er dan wel in gelegd bij Real en Ac?
bij real 8 uit 20, en bij ac 7 uit 25, ook niet echt cijfers om naar huis te schrijven als spits of wel. Daarbij komt nog eens dat je met Kuyt en Van Persie tijdens de wedstrijd verschuivingen kunt doen, omdat die spelers multifunctioneel zijn, waar Huntelaar puur en alleen spits is !!
er is niemand bij real madrid ooit geweest die zo'n gemiddelde heeft als huntelaar en als je een spits positie hebt moet je die ook invullen nu staat van persie er en die staat van de 70 minuten dat die speelt er misschien 7 echt in de spits
craven
 craven - donderdag 01 juli 2010 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 - 20:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Huntelaar heeft niet echt de kans gekregen bij Real en AC, waarom eigenlijk niet ?
Omdat hij technisch wat minder is, hij is meer een type als van Nistelrooij als Ruud Geels, Kezman, Mackaay etc. hij is altijd "to the point"recht op zijn doel af.
Voor het publiek niet oogstrelend want hij doet niet pielen met een bal, hij is een "killer" Waarom wou Real, Tottenham, Ac milan Huntelaar ? Omdat hij een echte spits is natuurlijk.
Waarom Kuyt ? kijk eens naar zijn gemiddelde score over al die wedstrijden bij Liverpool. Is er bij de topclubs AC en Real interesse in Kuyt en van Persie.... NEE
Zegt dit niet genoeg ?
Huntelaar gaat het maken als men maar in hem gelooft, Hij was niet voor niks topscorer van Europa bij Ajax.
Huntelaar en hij schopt ze er in zonder franje, Robin is veel te bang dat Klaas jan ze wel gaat maken want dan is hij zijn plekkie kwijt.
Ondanks alles denk ik toch ook om te starten met Robin mocht het niet draaien niet te lang wachten met Huntelaar, laat hem maar een half uurtje meedoen en hij scoort.
Inter heeft interesse in kuijt, winaar: landstitel, beker en champions league...
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2010 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juni 2010 - 18:01 schreef MelvinFR het volgende:
Staat totaal niet ter discussie.
Van Persie hoort er met zijn kwaliteiten gewoon in, en is vele malen completer dan Huntelaar.
Minder scorend vermogen, maar met Kuyt, Sneijder en Robben en dan van Persie, heb je 4 spelers die goed kunnen scoren, meer dan genoeg. Huntelaar brengt voetballend vrij weinig, en is een statische spits, kan niet in een voetballend elftal, daar heb je een spits nodig die mee voetbalt.
Je gaat me toch niet vertellen, dat een b-spits bij ac Milan eerder opgesteld moet worden dan één van de belangrijkste schakels bij Arsenal? zo is dat toch eigelijk hetzelfde bij v.d. Vaartg en Kuyt. Zolang v.d. Vaart niks laat zien, en Kuyt hard werkt, scoort en in teambelang voetbalt (i.t.t. Sneijder) hoort Kuyt daar toch gewoon te blijven staan?
Van Persie gaat het nog wel maken, daar ben ik zeker van. Dat heeft hij meerder malen in Engeland laten zien, iets wat Huntelaar bij zowel Real als Milan heeft laten liggen !
Van der Vaart is dit seizoen begonnen zonder rugnummer, vanaf de winterstop heeft hij Kaka uit de basis gespeeld en is ook in teambelng erg belangrijk geweest voor Madrid, Kuyt daarentegen is een harde werker, maar heeft een waardeloos seizoen achter de rug bij Liverpool.
Als spits moet je scoren, niks meer niks minder.
Huntelaar had bij Madrid een hoger gemiddelde dan van Persie, hij heeft bij Milan per minuut een hoger gemiddelde dan van Persie, en in het Nl elftal heeft hij een ongekend hoog gemiddelde, van Persie presteerd 0.00000 op dit WK, het zal wel niet gebeuren, maar als je niet presteerd is gewoon de volgende aan de beurt, je kan niet blijven gokken in de hoop dat het goedkomt, als wij tegen Brazillie 1 kans krijgen dan moet die bal erin, Huntelaar geef ik daarin meer kans dan van Persie.
Ik zie nog liever dat van Persie vanaf links gaat spelen...
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2010 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 - 16:28 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Je moet m ook niet in de spits zetten, kijk, al dit gelul is niet nodig aangezien Bertje toch een opstelling in z'n kop heb, en die krijg je de eerstkomende 400 jaar er niet meer uit. Als we nou gewoon zo speelden:

__________________________________________Huntelaar_______________________
_______________________van Persie__________________________________________
___________________________________________________________Robben_________
________________________________van der Vaart______________________________
____________________________________________________________Sneijder_______
____________________Kuyt___________________________________________________
__________________________________van Bommel_______________________________
Gio___________________Mathijsen___________________Heitinga_______vd Wiel___
_______________________________Stekelenburg________________________________

Een beetje ervoor. Kuyt holt toch overal heen dus die een beetje voor van Bommel, daar ietwat controlerend Sneijder voor, van der Vaart is een echte 10, Robben spreekt voor zich, van Persie rendeert niet in de spits, en Huntelaar schiet ze er altijd wel in. Dit is toch de ideale opstelling, of ben ik nou zo gek?
mag je tenwordig met 12 man spelen dan?????
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2010 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 - 19:26 schreef MelvinFR het volgende:

[..]

Nee hoor heeft daar totaal niks mee te maken. Wel zijn het toevallig de mensen die daar vandaan komen de mensen die niet naar behoren presteren.
Huntelaar is niet alleen bij Milan niet geslaagd, maar ook niet bij Real.
Laten we er nog eentje noemen, Van der Wiel. Aanvallend uitstekend, maar verdedigend nog slechter dan Gio. Zet Boulah daar neer tegen Brazilië en je verdediging staat verdedigend vele malen beter. Als Gio er dan ook nog uit gaat voor een betere zou dat helemaal mooi zijn.
Mijn opstelling:
Doel: Stekelenburg
Verdediging: Boulahrouz, Heitinga, Mathijsen, Gio (we hebben niks anders, jammer genoeg)
Verd middenveld: De Jong, Van Bommel
Aanvallend mid: Robben, Sneijder/v.d. Vaart, Kuyt
Spits: Van Persie

Heeft niks met de achtergrond te maken, zo zie ik het gewoon. En ik denk inderdaad dat je zelfs nog een Feyenoorder mist. Vlaar namelijk. Je verdediging staat namelijk wankel, wordt tijd dat Nederland en België samengevoegd worden, dan heb je met Veronghen en Alderweireld weer iets beters !!
Niet naar behoren presteren??

Bij welke goal was Sneider niet betrokken???, hij maakt er 2, geeft 2 assist en bereid mede de goal van van Persie voor. Grappig, dat betekent dat hij bij iedere goal betrokken is geweest.
Stekelenburg ontpopt zich tot 1 van de beste keepers van dit toernooi, en van der Wiel heeft 1 mindere wedstrijd gespeeld.

Gio, heeft 1 prima wedstrijd gespeeld, verder redelijk goed maar onzichtbaar, van Persie heeft dit toernooi echt nog HELEMAAL NIKS laten zien. en Kuyt doet zoals altijd erg zijn best, maar je bent wel of geen fan van zijn spel...

Of zit ik mis?
craven
 craven - donderdag 01 juli 2010 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2010 - 16:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Van der Vaart is dit seizoen begonnen zonder rugnummer, vanaf de winterstop heeft hij Kaka uit de basis gespeeld en is ook in teambelng erg belangrijk geweest voor Madrid, Kuyt daarentegen is een harde werker, maar heeft een waardeloos seizoen achter de rug bij Liverpool.
Als spits moet je scoren, niks meer niks minder.
Huntelaar had bij Madrid een hoger gemiddelde dan van Persie, hij heeft bij Milan per minuut een hoger gemiddelde dan van Persie, en in het Nl elftal heeft hij een ongekend hoog gemiddelde, van Persie presteerd 0.00000 op dit WK, het zal wel niet gebeuren, maar als je niet presteerd is gewoon de volgende aan de beurt, je kan niet blijven gokken in de hoop dat het goedkomt, als wij tegen Brazillie 1 kans krijgen dan moet die bal erin, Huntelaar geef ik daarin meer kans dan van Persie.
Ik zie nog liever dat van Persie vanaf links gaat spelen...
Kleine aantekening: Kuijt speelt niet in de spits bij liverpool....
remco k
 remco k - donderdag 01 juli 2010 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2010 - 11:17 schreef craven het volgende:

[..]

Inter heeft interesse in kuijt, winaar: landstitel, beker en champions league...
volgens mij niks meer dan een gerucht en zeker niet officeel benaderd, maar als Benitez trainer word, dan is de kans vrij groot..
craven
 craven - donderdag 01 juli 2010 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2010 - 16:39 schreef remco k het volgende:

[..]

volgens mij niks meer dan een gerucht en zeker niet officeel benaderd, maar als Benitez trainer word, dan is de kans vrij groot..
idd kuijt is geen klinische afmaker, speelt ook meer op het middenveld en met het intersysteem denk ik toch bruikbaar...
MelvinFR
 MelvinFR - donderdag 01 juli 2010 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 juli 2010 - 16:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet naar behoren presteren??

Bij welke goal was Sneider niet betrokken???, hij maakt er 2, geeft 2 assist en bereid mede de goal van van Persie voor. Grappig, dat betekent dat hij bij iedere goal betrokken is geweest.
Stekelenburg ontpopt zich tot 1 van de beste keepers van dit toernooi, en van der Wiel heeft 1 mindere wedstrijd gespeeld.

Gio, heeft 1 prima wedstrijd gespeeld, verder redelijk goed maar onzichtbaar, van Persie heeft dit toernooi echt nog HELEMAAL NIKS laten zien. en Kuyt doet zoals altijd erg zijn best, maar je bent wel of geen fan van zijn spel...

Of zit ik mis?
doelpunten op een rijtje:
Denemarken 1-0 eigen doelpunt (Van persie)
denemarken 2-0 Kuyt (atie Elia)
Japan 1-0 Sneijder
Kameroon 1-0 Van Persie (Van der Vaart, met overstapje Kuyt)
Kameroon 2-0 Huntelaar (Robben)
Slowakije 1-0 Robben (lange pass Sneijder, of je het een assist kan noemen, ik vind van niet)
Slowakije 2-0 Sneijder (Kuyt)

Dan kom ik op 2 doelpunten en bij 1 licht betrokken.
Bij het doelpunt tegen Slowakije hoefde hij hem er alleen maar in te pissen, want Kuyt had zijn werk prima gedaan, zoals Kuyt dat ook deed bij zijn doelpunt.

Zo kom ik er dus op dat Sneijder bij 2 van de 7 doelpunten echt betrokken was, en die van Robben Lichtjes. Daar komt nog eens bij dat de goal tegen Japan slecht ingeschoten was en de keeper aardig in de fout ging. Dit in mijn gedachte vind ik niet genoeg. Wel goed dat hij doelpunten maakt, maar zijn voorbereidend werk is daarentegen uitermate slecht, iets dat toch het werk is van een nummer 10, niet?
Dat komt, omdat Sneijder bijna elke bal die hij voor zijn voeten krijgt schiet!!

Van Persie speelt inderdaad nog niet best, uitermate slecht kun je het ook noemen !
Maar een echte Spits in dit elftal zou niet werken. Kijk maar naar Torres, staat wel in het elftal bij Spanje, maar scoort voor geen meter, dit doet wel de voetballende en uit de spits lopende Villa.

Over Stekelenburg ben ik het eens, Gio niet.
Gio is niks en hoort niet in dit elftal thuis, is te langzaam en kan het allemaal niet meer belopen, tegen de kleine landen valt dit niet op, maar als je goed landen tegen krijgt wel, die maken daar gebruik van, hetzelfde geldt voor Van der Wiel. Leuke opkomende back, totdat hij moet gaan verdedigen, iets dat toch ook de taak in van één rechtsback? Daarom zie ik liever Boulahrouz op rechts spelen, omdat hij verdedigend veel beter is, misschien zou je Van der Wiel eens op links moeten proberen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 juli 2010 door MelvinFR --
dege
 dege - vrijdag 02 juli 2010 - 18:44   quote  deeplink  
zijn er na de wedstrijd tegen Brazilie nog vragen over Van Persie?
Wat mij betreft niet en mag hij ervan af.
craven
 craven - vrijdag 02 juli 2010 - 18:51   quote  deeplink  
nee maar huntelaar viel ook niet sterk in, gvd dat getreuzelbij die kans....
dege
 dege - vrijdag 02 juli 2010 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 juli 2010 - 18:51 schreef craven het volgende:
nee maar huntelaar viel ook niet sterk in, gvd dat getreuzelbij die kans....
ook helemaal mee eens, die moet hij echt wel afmaken, maar Van Persie kan echt geen indruk maken, sorry hoor.
MelvinFR
 MelvinFR - vrijdag 02 juli 2010 - 20:45   quote  deeplink  
Wie wil je er dan in hebben, Huntelaar?
Raakt geen pepernoot bij zijn club en bij zijn Oranje doe hij helemaal niks, jagen niet en een bal aannemen niet.

Sneijder speelde vandaag weer drama, wel goed dat hij betrokken is bij de eerste en de 2de scoort, toch was ik verre van onder de indruk van hem !!
craven
 craven - zaterdag 03 juli 2010 - 01:24   quote  deeplink  
gewoon kuijt in de spits, niet om zijn scoringsvermogen maar voor de bijsluitende mensen, van persie links, robben rechts, sneijder als 10
dege
 dege - zaterdag 03 juli 2010 - 10:31   quote  deeplink  
klopt, liever Kuijt in de spits, je kunt wel zeggen wat je wilt, maar heb echt respect voor die gozer,als je ziet hoeveel meters die aflegt in een wedstrijd en hij werkt altijd als een paard. en dat werken mis ik toch ook wel bij Van Persie. Hij kan mij in ieder geva niet bekoren, hoe is dat bij jullie?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 juli 2010 door dege --
swennos
 swennos - zaterdag 03 juli 2010 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 juli 2010 - 10:31 schreef dege het volgende:
klopt, liever Kuijt in de spits, je kunt wel zeggen wat je wilt, maar heb echt respect voor die gozer,als je ziet hoeveel meters die aflegt in een wedstrijd en hij werkt altijd als een paard. en dat werken mis ik toch ook wel bij Van Persie. Hij kan mij in ieder geva niet bekoren, hoe is dat bij jullie?
hij legt al die meters af om te compenseren dat die gewoon geen beslissende actie heeft zoals van persie dat wel heeft ook al laat die dat niet zien daarom doet kuyt dat waar overigens helemaal niks mis mee is
Pearl.s.v...
 Pearl.s.v... - zaterdag 03 juli 2010 - 12:35   quote  deeplink  
Ik denk dat je als spits van het Nederlands elftal niet al te veel moet verwachten! De spitsen van Holland worden niet zo gebruikt als bij hun club...Waar meestal het elftal voor de spits voetbalt! Bij het Nederlands elftal kan iedereen vanaf het middenveld een doelpunt maken en dat willen ze ook allemaal. Dit alles neemt niet weg dat Van Persie een slecht toernooi speelt, hoofdreden is denk ik toch het blessureleed van afgelopen jaar(geen ritme). Kuijt zou ik persoonlijk nooit in de spits zetten, daar werkt ie te hard voor. En een spits hoeft alleen maar te scoren!
dege
 dege - zaterdag 03 juli 2010 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 juli 2010 - 12:35 schreef Pearl.s.v... het volgende:
Ik denk dat je als spits van het Nederlands elftal niet al te veel moet verwachten! De spitsen van Holland worden niet zo gebruikt als bij hun club...Waar meestal het elftal voor de spits voetbalt! Bij het Nederlands elftal kan iedereen vanaf het middenveld een doelpunt maken en dat willen ze ook allemaal. Dit alles neemt niet weg dat Van Persie een slecht toernooi speelt, hoofdreden is denk ik toch het blessureleed van afgelopen jaar(geen ritme). Kuijt zou ik persoonlijk nooit in de spits zetten, daar werkt ie te hard voor. En een spits hoeft alleen maar te scoren!
en scoren doet Van Persie ook niet, denk als je Robben en Elia op de flanken hebt met Kuijt in de spits en Sneijder erachter dat iedere tegenstander zich achter de oren zal krabben en vrezen voor de aanval van Oranje, Kuijt is inderdaad technisch niet zo sterk maar met zijn arbeid maakt hij zoveel goed dat hij iedere verdediging tot last is, prachtige voetballer vind ik het.
Van Persie ben ik gewoon helemaal klaar mee, want hij loopt als een zandzak over het veld.
swennos
 swennos - dinsdag 06 juli 2010 - 02:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 juli 2010 - 14:02 schreef dege het volgende:

[..]

en scoren doet Van Persie ook niet, denk als je Robben en Elia op de flanken hebt met Kuijt in de spits en Sneijder erachter dat iedere tegenstander zich achter de oren zal krabben en vrezen voor de aanval van Oranje, Kuijt is inderdaad technisch niet zo sterk maar met zijn arbeid maakt hij zoveel goed dat hij iedere verdediging tot last is, prachtige voetballer vind ik het.
Van Persie ben ik gewoon helemaal klaar mee, want hij loopt als een zandzak over het veld.
dat is waar maar dan zie ik nog liever huntelaar in de spits die is wel een stuk doelgerichter en die stoort ook bij de opbouw
dege
 dege - dinsdag 06 juli 2010 - 08:54   quote  deeplink  
dat is waar, maar weet je wat het met Kuijt is, die is speelt in plaats van 1 wedstrijd er 2, wat legt die altijd een meters af in het veld, ongelooflijk. Denk dat die qua arbeid een kwaal voor verdedigers is. Ben het met je eens dat Huntelaar doelgerichter is, maar als je een Robben, Elia en Sneijder eromheen hebt staan dat je behoorlijk wat doelgerichte spelers erin hebt staan.
Maar we zien het vanavond wel wie Van Marwijk opstelt, vrees dat hij blijft vasthouden aan Van Persie, maar hoop het niet.
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 06 juli 2010 - 16:01   quote  deeplink  
tuurlijk van Persie er nog gewoon in.
Gullit was in 1988 ook pas in de finale goed, daarvoor viel het allemaal tegen.
en van Persie zorgt voor afleiding want je kan hem niet laten lopen ;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Vragen omtrent van Persie ?????









0.0103600