BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wat brengt de toekomst? Korte analyse van selectie en staf

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 11:21   quote  deeplink  
De stofwolken van de transferperiode zijn opgetrokken en dus is het tijd voor een analyse van de selectie van Feyenoord en een terugblik op de bewogen 1e maand van nationale en internationale competitie. Na zes wedstrijden is de balans 3 gewonnen, 1gelijk en 2 verloren.



Met een beetje mazzel waren er in de competitie 4 punten meer behaald en had het elftal zich kunnen kwalificeren voor de groepsfase van de EL. Helaas het geluk, meestal afgedwongen door kunde en inzet, ontbrak in de 1e maand.

De grootste teleurstelling was de uitschakeling door KAA Gent een team dat door de journalistiek en vele voetbalkenners wordt omschreven als een hoofdklasser. Alleen Rene van der Gijp , Sportdwaas en misschien wat anderen weten dat Gent met een 2e plaats in de Belgische competitie 09/10 en als Bekerwinnaar daar dit jaar geen slecht team is. De vorige coach van Gent is nu de coach van Twente, de Nederlandse landskampioen. Velen zullen het niet met me eens zijn maar ik vond de uitschakeling door KAA Gent niet zo'n verrassing en ik ben van mening dat het na Dynamo Kiev de zwaarste tegenstander was in de voorronden. Kiev had KAA Gent vrij gemakkelijk uitgeschakeld in de 2e voorronde van de CL en misschien dat daarom de kenners op het verkeerde been zijn gezet. En tot de laatste minuut in Gent waren er kansen. Het nare is nu slechts dat er zes wedstrijden minder zijn voor de jeugd om ervaring op te doen en zich in de kijker te spelen. Financieel is het niet zo erg want het was niet begroot de groepsfase.



Het puntverlies in de Eredivisie is vervelend maar Excelsior en Heracles uit op kunstgras blijft lastig. Excelsior blijkt niet zo slecht als mensen als o.a. Derksen ons willen doen geloven en bij Heracles liet Feyenoord op het eind veel kansen liggen. Tegen Utrecht hadden ze daarentegen weer veel geluk dus de huidige 5e plaats op 3 punten van de koplopers is niet slecht.

In zes wedstrijden tot dusver scoorde Feyenoord elf keer, waarvan 10 in de eredivisie (alleen PSV, Ajax en NEC scoorden meer). Er waren 7 tegendoelpunten te noteren (5 in de competitie). In de competitie hebben alleen PSV, Ajax (allebei 4) en Twente (0) minder tegendoelpunten. De routine, rust en status van Giovanni van Bronckhorst wordt hier gemist maar dramatisch is het nog niet.

Het is daarom veel te vroeg om te zeggen dat er een spitsenprobleem is of dat het team slecht is. Er wordt wel wisselvallig gespeeld en de samenwerking in het veld kan duidelijk beter.

Mulder de keeper maakt nog geen erg zekere indruk maar heeft van de zes wedstrijden toch 2x de nul gehouden. Hopelijk groeit hij nog in zijn rol. Als van Dijk of Darley in zijn plaats moeten zal dat geen verslechtering zijn en hopelijk leidt die concurrentie tot vergrote scherpte bij de huidige doelwachter.

Naast Makaay en Gio heeft Feyenoord ook afscheid genomen van routiniers Landzaat en Hofland zodat de salariskosten fiks gedaald zijn.

Nu Beenhakker naast Schaken en Auassar slechts Smolov en Lumb uit de hoge hoed wist te toveren en er naast genoemde routiniers geen spelers zijn vertrokken moet Feyenoord verder met min of meer dezelfde selectie als waarmee het seizoen begonnen is. Het is logisch dat Feyenoord heeft besloten Excelsior niet verder te spekken met talent na de goede seizoenstart van de Kralingers.

Nu een analyse van AD, TD, coach en selectie in omgekeerde volgorde:

De selectie
Doel:
Mulder, maakt niet altijd een even zekere indruk en zal moeten vechten de nummer 1 te blijven.
Van Dijk, goede degelijke reservekeeper die voldoende rust zal brengen als hij aan de bak moet.
Darley, blijft een veelbelovende speler die zijn kans moet grijpen als Mulder of van Dijk wegvallen.

Verdediging:
Fernandez, weer langdurig geblesseerd. Is jammer omdat de Vrij bij blessure van Vlaar naar centrum moet.
Schenkeveld, langdurig geblesseerd maar zou het niveau aan moeten kunnen als hij fit is.
De Vrij, uitstekende voetballer die op de vleugel kan rijpen om later als centrale verdediger Vlaar te vervangen.
Bahia, was tot dit jaar nauwelijks geblesseerd. Als hij kan spelen vormt hij samen met Vlaar een goed duo. Martins Indi is in aanleg natuurlijk beter en ook Bahia zal dus moeten gaan knokken voor zijn plaats. Kan eventueel ook uit de voeten als linksback.
Vlaar, oogt minder zeker dan vorig jaar maar heeft het karakter en het talent om de verdediging van Feyenoord beter te gaan leiden. Bij schorsing of blessures kan de Vrij op deze plek uit de voeten.
Bruno Martins Indi, goede voetballer met een groot hart die doet denken aan een Ulli van Gobbel maar dan met een betere techniek. Kan ook op de linksbackpositie uit de voeten.
De Cler, heeft als vleugelverdediger een grote drang naar voren. Dat kan soms positief uitpakken. Tim probeert er het beste van te maken maar zal na de winterstop of zoveel eerder als mogelijk zijn plaats gaan verliezen.
Lumb, viel niet geweldig in tegen Excelsior maar lijkt goed genoeg om in te vallen als de Cler of Martins Indi niet beschikbaar zijn.

Middenveld:
Fer, groot hart en groot talent. Bij vlagen onzichtbaar maar bij corners levensgevaarlijk. Kan allemaal nog veel beter en dan moet je eens zien. Heeft er inmiddels 80 eredivisiewedstrijden op zitten.
Wijnaldum, voert zijn acties soms te ver door maar als hij veel in de voorste linie verschijnt is hij zeer gevaarlijk. Tomeloze inzet, goede conditie, goeie jongen, fijne oma en fijne techniek. Heeft er net als Fer inmiddels 80 eredivisie wedstrijden opzitten. Kan permanent in de voorste linie of kort achter de spitsen.
Bruins, speler met het meeste inzicht en misschien wel grootste talent sinds van Persie. Oogt traag en flegmatiek maar is sneller dan menigeen denkt. Moet feller worden in de persoonlijke duels of worden vrijgesteld van verdedigende taken. Zou mijns inziens net als van Persie in de spits kunnen.
Leerdam, voor een frêle jongen als hij houdt hij zich prima staande. Is fel in de duels en kan blessures en afwezigheid van El Ahmadi, Fer en de Vrij opvangen. Multi-inzetbare speler.
El Ahmadi, groot talent met een uitstekende balbehandeling, slaagt er echter zelden in het spel snel te verplaatsen naar voren en krijgt daarom terecht veel kritiek. Sterk in persoonlijke duels maar zal zich na deze Ramadan echt moeten gaan bewijzen.
Auassar, eventueel breekijzer op het middenveld. Is er nog niet in geslaagd een plaats te veroveren in de wedstrijdselectie. Kan eventueel ook als linksback fungeren.
Mokotjo, controleur, balafpakker op het middenveld. Als Mario in lastige uitwedstrijden zou kiezen voor 4-4-2 kan hij van veel waarde zijn.
Van Haaren, is een talent dat net als Sneijder net zo goed met links als rechts uit de voeten kan bij mijn weten. Kan het spel snel verplaatsen, heeft een goed schot en vrije trap en is eerzuchtig. Maar het is druk op het middenveld in Rotterdam-Zuid, zeker als je Tomasson nog meeneemt in de mix. Loopt het grootste risico uit de boot te vallen dit jaar.

Aanvallers:
Tomasson, de eminence grise van de selectie als je van Dijk niet mee telt. Scoorde 20keer in 37 competitieduels de afgelopen 2 jaar. En daar is het probleem. Door vast te houden aan zijn interlandcarrière is hij teveel geblesseerd. Dat is jammer voor Feyenoord. Met een fitte Tomasson erbij speel je met een halve man extra.
Cissé, Eigenlijk misschien alleen geschikt als spits in 4-4-2. Als hij fit is houdt hij een verdediging wel bezig. Hoog hotseknots gehalte. Ben benieuwd of hij slaagt bij Feyenoord.
Smolov, een zeer goed voetballer maar nog niet zo efficiënt. Heeft nu al meer speelminuten gemaakt dan Babovic in een jaar dus Been ziet er echt wat in.
Biseswar, handige speler maar te wisselvallig. Was niet chique van Excelsior te onthullen dat hij niet verhuurd wilde worden aan hun.
Cabral, lijkt minder wisselvallig dan Biseswar.
Schaken, technisch goede speler maar laten we het er maar op houden dat Ruben een tussenpaus is.
Castagnois, bij vlagen zie je nu al zijn talent. Ze durven hem niet in het diepe te gooien maar hij houdt Smolov, Cisse en de rest nu al scherp en voor de winterstop zou hij wel eens heel veel speelminuten gemaakt kunnen hebben. En doelpunten.

De coach
Mario Been is en coach en fanatiek supporter. Dat is goed want die wil te winnen wordt toch overgedragen op de spelers maar slecht als het niet lukt bijvoorbeeld omdat de tegenstander slim, sterk of allebei is.
Afgezien van het emotionele akkefietje met de Cler en het inzetten in de basis van Cissé in Gent doet Mario het goed. De wisselvalligheid in het veld kun je hem nauwelijks aanrekenen maar hij zal wel alles moeten proberen om de jongens vanaf het begin scherper te krijgen. Een gedurfder speelplan lijkt met de jeugd beter op zijn plaats dan de groep met te veel tactische opdrachten het veld in te sturen. Dat is ook leuker voor de supporters.
Met de huidige selectie kan op een goede dag van iedereen worden gewonnen maar op een matige of slechte van iedereen worden verloren.
Een betere coach dan Been kunnen we ons niet wensen op dit moment of het moet van Gaal, Adriaanse of Cruijff zelf zijn. Van Hanegem, Bosvelt, Gio of Makaay als assistent lijkt niet gek.

De TD
Binnen de mogelijkheden doet Leo het prima. Smolov en Lumb voor niks is mooi en met Schaken en Auassar is er in de breedte geïnvesteerd. Als er op een of andere manier wat (financiële) ruimte ontstaat acht ik Beenhakker in staat Feyenoord aan een paar goede spelers te helpen, die echt iets kunnen toevoegen. Tot die tijd is het goed dat hij zich veel aan de zijde van Been laat zien en de gemoederen rustig houdt. Belangrijk is nu dat de talenten goede contracten krijgen (lees: redelijk wat geld dus) zodat er aan transfers kan worden verdiend. Leo moet het niet meer hebben over nieuwe spelers maar over bouwen met de jeugd.

De AD
Gudde lijkt langzaam maar zeker een solide organisatie neer te zetten en een eventuele hereniging met de SC Feijenoord zou de zorgen nog meer verminderen. Dat Feyenoord nog geen afstand heeft genomen van O. Jacobs verbaast mij ten zeerste. Laten we het er maar op houden dat hij zijn eigen troep moet opruimen.

Conclusie
Het grootste probleem waar Feyenoord mee worstelt naast de financiën is het verwachtingspatroon. Het was bijvoorbeeld beter geweest als Mario tegenover KAA Gent de underdog positie had ingenomen. Met deze selectie kan van iedereen gewonnen worden op een goede dag als ze thuis spelen en tegen topclubs niet alles op de aanval wordt gegooid maar als de concentratie er niet is hebben ze het tegen iedereen moeilijk.
Met de huidige selectie moet het mogelijk zijn een 4e plek te halen in de eredivisie en ver te komen in het bekertoernooi. Misschien dat er meer in zit maar dat zou verrassend zijn. Belangrijk is nu dat er wekelijks een fris en vrolijk Feyenoord op de velden verschijnt. Dan komen de successen vanzelf.



www.sportdwaas.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door sportdwaas --
Phyxsius
 Phyxsius - zaterdag 04 september 2010 - 11:40   quote  deeplink  
Leuk stukje

Alleen vind ik het erg raar dat jij zegt dat ons grootste probleem (naast de financien) het verwachtingspatroon is
Om vervolgens uit te spreken dat wij wel 4de kunnen worden en ver kunnen komen in de beker
Ik denk dat als wij Europa in willen dit zal moeten via de Play-offs
Op de lange termijn zijn wij dit jaar niet beter dan AZ
Ik denk dat een 5de plek al een hele prestatie is
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 11:40 schreef Phyxsius het volgende:
Leuk stukje

Alleen vind ik het erg raar dat jij zegt dat ons grootste probleem (naast de financien) het verwachtingspatroon is
Om vervolgens uit te spreken dat wij wel 4de kunnen worden en ver kunnen komen in de beker
Ik denk dat als wij Europa in willen dit zal moeten via de Play-offs
Op de lange termijn zijn wij dit jaar niet beter dan AZ
Ik denk dat een 5de plek al een hele prestatie is
kunnen worden is iets anders dan te zeggen "we moeten 4e worden of we doen mee om de prijzen binnen zoveel jaar". Als druk vermindert op jonge mensen kan het prestatieniveau omhoog gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door sportdwaas --
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 11:58   quote  deeplink  
Te lang stuk, een samenvatting zou fijn zijn.
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 11:58 schreef MMM het volgende:
Te lang stuk, een samenvatting zou fijn zijn.
Misschien moet je een sub-forum voor kleuters gaan leiden.
sterski010
 sterski010 - zaterdag 04 september 2010 - 12:03   quote  deeplink  
Samenvatting??? Alles is kut, verwacht niet te veel...
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 11:59 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Misschien moet je een sub-forum voor kleuters gaan leiden.
Misschien wat voor jouw? Kan je daar je stukjes neergooien..

quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:03 schreef sterski010 het volgende:
Samenvatting??? Alles is kut, verwacht niet te veel...
Dacht ik al!
craven
 craven - zaterdag 04 september 2010 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 11:59 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Misschien moet je een sub-forum voor kleuters gaan leiden.
nah ja...
craven
 craven - zaterdag 04 september 2010 - 12:14   quote  deeplink  
Bruins in de spits? mist daarvoor handelingssnelheid en body...
De rest een herhaling....
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 12:15   quote  deeplink  
Natuurlijk ga ik ook op MMM's forum voor kleuters publiceren. De jeugd heeft immers de toekomst
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:14 schreef craven het volgende:
Bruins in de spits? mist daarvoor handelingssnelheid en body...
De rest een herhaling....
Eens. Bruins in de spits, dan heb je er nog minder aan dan normaal..
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:15 schreef sportdwaas het volgende:
Natuurlijk ga ik ook op MMM's forum voor kleuters publiceren. De jeugd heeft immers de toekomst
Maak anders ook een korte analyse van selectie en staf van die neuzen en plaats het daar.. Doe je wel meer toch?
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:16 schreef MMM het volgende:

[..]

Maak anders ook een korte analyse van selectie en staf van die neuzen en plaats het daar.. Doe je wel meer toch?
Binnenkort analyse van supporters van Feyenoord. 2 groepen: voetballiefhebbers die voor Feyenoord zijn en voetballiefhebbers die voor Feyenoord zijn maar zich teveel laten meeslepen met frustraties over het feit dat andere clubs soms wat succesvoller zijn.
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 12:22   quote  deeplink  
Ik wacht in spanning af, ben echt benieuwd..
sterski010
 sterski010 - zaterdag 04 september 2010 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:22 schreef MMM het volgende:
Ik wacht in spanning af, ben echt benieuwd..
Maak ik wel weer een samenvatting voor je...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door sterski010 --
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:23 schreef sterski010 het volgende:

[..]

Maak ik wel weer een samenvatting voor je...
Hahahaha held
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 september 2010 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 11:21 schreef sportdwaas het volgende:
Dat Feyenoord nog geen afstand heeft genomen van O. Jacobs verbaast mij ten zeerste. Laten we het er maar op houden dat hij zijn eigen troep moet opruimen
Waarschijnlijk kost t te veel.
Mambo
 Mambo - zaterdag 04 september 2010 - 12:43   quote  deeplink  
ik vind het een leuk stukje en een keer positief in plaats van altijd dat negatieve
Marco12345
 Marco12345 - zaterdag 04 september 2010 - 12:53   quote  deeplink  
Beetje te positief maar zeker leuk om te lezen.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 04 september 2010 - 12:54   quote  deeplink  
Leuk stukje, we worden kampioen.
fredje
 fredje - zaterdag 04 september 2010 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 11:58 schreef MMM het volgende:
Te lang stuk, een samenvatting zou fijn zijn.
Dacht ik ook maar het leest wel makkelijk als je even doorleest.

Is precies hoe ik de situatie overzie.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 04 september 2010 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 12:20 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Binnenkort analyse van supporters van Feyenoord. 2 groepen: voetballiefhebbers die voor Feyenoord zijn en voetballiefhebbers die voor Feyenoord zijn maar zich teveel laten meeslepen met frustraties over het feit dat andere clubs soms wat succesvoller zijn.
hahaha, zou die analyse in 2 andere groepen indelen:
a)supp. die forum zien als inhoudelijke mening- en discussie-middelen
vs.
b)supp. die het Forum alleen maar als chat zien om obligate frustraties te uiten: ten koste van anderen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door FR-Henk --
JanM
 JanM - zaterdag 04 september 2010 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 14:09 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

hahaha, zou die analyse in 2 andere groepen indelen:
a)supp. die forum zien als inhoudelijke mening- en discussie-middelen
vs.
b)supp. die het Forum alleen maar als chat zien om obligate frustraties te uiten: ten koste van anderen.
AANVULLING op b) En eigen spelers lopen af te zeiken en oud-speler(s) die helemaal niets gebracht hebben lopen op te hemelen.
sterski010
 sterski010 - zaterdag 04 september 2010 - 14:58   quote  deeplink  
Ik hoop voor jou dat je het niet over de Baab hebt....
JanM
 JanM - zaterdag 04 september 2010 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 14:58 schreef sterski010 het volgende:
Ik hoop voor jou dat je het niet over de Baab hebt....
Want?
sterski010
 sterski010 - zaterdag 04 september 2010 - 15:00   quote  deeplink  
Die gaat het tegendeel bewijzen in de champions league... de Baab, onze volgende Fred/Bastos...punt
JanM
 JanM - zaterdag 04 september 2010 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 15:00 schreef sterski010 het volgende:
Die gaat het tegendeel bewijzen in de champions league... de Baab, onze volgende Fred/Bastos...punt
Hoeveel betaalt MMM jou voor dit soort onzinposts?
sterski010
 sterski010 - zaterdag 04 september 2010 - 15:05   quote  deeplink  
Nada, dat heet realisme...
JanM
 JanM - zaterdag 04 september 2010 - 15:10   quote  deeplink  
Kansloos dekt de lading beter, maar doe lekker wat je niet laten kunt zou ik zeggen!
sterski010
 sterski010 - zaterdag 04 september 2010 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 15:10 schreef JanM het volgende:
Kansloos dekt de lading beter, maar doe lekker wat je niet laten kunt zou ik zeggen!
Zeiden ze ook over Fred en Bastos....
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 16:10   quote  deeplink  
Eens met Sterski.

Laat ze verder maar lullen joh, over een paar jaar komen wij niet meer bij van het lachen als de Baab bij een Europese topclub speelt. Ik kijk nu al uit naar dat moment.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 september 2010 - 16:53   quote  deeplink  
Om je gelijk te halen?

Pff ik zou als ik jou was pissed zijn omdat Feyenoord weer een talent liet lopen...

niet dat t ooit gebeurd...
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 16:10 schreef MMM het volgende:
Eens met Sterski.

Laat ze verder maar lullen joh, over een paar jaar komen wij niet meer bij van het lachen als de Baab bij een Europese topclub speelt. Ik kijk nu al uit naar dat moment.
Sportdwaas heeft ook een mening over de politiek en grote ambities:

http://forum.headliner.nl/topic-17860/#350196
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 16:53 schreef Stylzz het volgende:
Om je gelijk te halen?

Pff ik zou als ik jou was pissed zijn omdat Feyenoord weer een talent liet lopen...

niet dat t ooit gebeurd...
Om wel even aan te geven dat ik weer gelijk heb ja.. Iedereen maakt Babovic belachelijk hier terwijl het gewoon een goede speler is.

Natuurlijk ben ik dan ook pissed op Feyenoord maar dit heb ik allang aan zien komen..
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:13 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Sportdwaas heeft ook een mening over de politiek en grote ambities:

http://forum.headliner.nl/topic-17860/#350196
quote:
mijn partij en dat is de PvdA
Gestopt met lezen, sorry..
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:18 schreef MMM het volgende:

[..]

[..]

Gestopt met lezen, sorry..
God voor een Feyenoordsupporter die enorme inzet vereist van de spelers maak je op mij een luie indruk. Geestelijk in ieder geval
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:21 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

God voor een Feyenoordsupporter die enorme inzet vereist van de spelers maak je op mij een luie indruk. Geestelijk in ieder geval
Ik krijg niet betaald om jouw stukjes te lezen.. Rare vergelijking dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door MMM --
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:22 schreef MMM het volgende:

[..]

Ik krijg niet betaald om jouw stukjes te lezen.. Rare vergelijking dus.
Het lijkt er soms wel op. Gewoon goed lezen MMM en wanneer schrijf jij iets langers dan 1 regel?
MMM
 MMM - zaterdag 04 september 2010 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:23 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Het lijkt er soms wel op. Gewoon goed lezen MMM en wanneer schrijf jij iets langers dan 1 regel?
Ik schrijf vaak zat langer dan één regel en soms doe ik het iets korter af. Niks mis mee, toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 september 2010 door MMM --
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 04 september 2010 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:26 schreef MMM het volgende:

[..]

Ik schrijf vaak zat langer dan één regel en soms doe ik het iets korter af. Niks mis mee, toch?
Het beklijft niet MMM net zoals die snoepies
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 04 september 2010 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 14:09 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

hahaha, zou die analyse in 2 andere groepen indelen:
a)supp. die forum zien als inhoudelijke mening- en discussie-middelen
vs.
b)supp. die het Forum alleen maar als chat zien om obligate frustraties te uiten: ten koste van anderen.
Herhaling...En trek eens die schoen aan.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 september 2010 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:18 schreef MMM het volgende:

[..]

[..]

Gestopt met lezen, sorry..
Ditto.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 05 september 2010 - 00:42   quote  deeplink  
Leuk stukje, ik kan me er voor een groot deel in vinden, maar ben het zeker niet met alles eens.

Ten eerste maar de talenten. Ik zie bij elk talent een positief beoordeling en dat is ook wel terecht als je ziet hoe zij zich manifesteren, maar bedenk dat sommigen talenten uit noodzaak bij de selectie zitten. Het is lang niet zeker hoe zij zich zullen ontwikkelen en het lijkt me dus al voorbarig om te stellen dat elk talent dat nu bij de selectie zit het ook in zich heeft om een vaste basisspeler te worden bij Feyenoord 1. Wat ik wel zo (af en toe tussen de regels door) lees. Uitstekend voorbeeld dat hierbij past is er een uit het recente verleden. 3 talenten werden in een adem genoemd als toekomstige sterspeler voor Feyenoord 1. Wijnaldum, Fer en Janota. Die eerste 2 hebben ook daadwerkelijk die stap kunnen maken, maar die derde, Janota, speelt nu zijn wedstrijden in de eerste divisie, wat niet wil zeggen dat hij het helemaal niet gaat redden, maar het geeft te denken.

Ik ga nu niet van elk talent kijken of hij goed genoeg, dat zou ook niet eerlijk zijn (bovendien zou dat nogal zelfoverschatting van mij zijn om dat te bepalen), maar bedenk wel dat van het rijtje Mulder, Darley, De Vrij, Schenkeveld, Indi, Mokotjo, Leerdam, Van Haaren, Cabral, Castaignos, zomaar de helft af zou kunnen vallen.

Bovendien dat De Cler bashen is ook volkomen onnodig. Die jongen is geen stervoetballer, dat weet iedereen, maar hij doet wel zijn best, is aanvallend gezien een van de betere linksbacks van Nederland, maar laat verdedigend nog wel eens een steekje vallen, maar ik vind het persoonlijk onzin om te stellen dat een van de talenten hem dit seizoen al uit de basis kan spelen. Dan zou je bovendien zo'n beetje de laatste ervaren speler inruilen voor een talent (wat je overigens niet zou moeten nalaten als dat talent aantoonbaar beter is).

Bruins vind ik trouwens niet het grootste talent sinds Van Persie. Ik zou dat predicaat aan Wijnaldum of Fer geven of misschien Castaignos, maar niet aan Bruins. Wat niet wegneemt dat Bruins wel goed kan voetballen, aan zijn voetballende kwaliteiten heeft het ook nooit gelegen. Bruins mist een stukje drive, de wil om beter te worden om het team te dragen om altijd te bal te willen hebben. Dit soort eigenschappen horen vind ik wel bij een spelverdeler. Wijnaldum heeft dat wel en ook El Ahmadi. Ik hoop dat Bruins het ook krijgt, dan zou hij misschien dat volgende Van Persie kunnen zijn.

Over AA Gent; ik denk dat je AA Gent en misschien ook wel het Belgisch voetbal een beetje overschat. Gent is ondanks de 2 plaats van vorig jaar niet meer dan een subtopper. Ik denk dat zij vergelijkbaar zijn met het niveau NAC/FC Groningen. Een goed Feyenoord is 4 van de 5 keer beter dan een goed AA Gent, maar Feyenoord was niet goed en dus werd er verloren. Wat trouwens geen schande is, maar Feyenoord schat ik toch hoger in. Ook in Belgie zijn, mits in vorm Anderlecht, Standard Luik en ook Club Brugge allemaal beter dan AA Gent.

Laatse puntje, ben het wel eens met Phyxsius dat jij jezelf tegenspreekt. Je spreekt over een te hoog verwachtingspatroon, maar je zegt daarna wel: "Met de huidige selectie moet het mogelijk zijn een 4e plek te halen in de eredivisie en ver te komen in het bekertoernooi." Ben het er overigens wel mee eens. PSV en Ajax zijn duidelijk beter. FC Twente vind ik nog lastig in de schatten, maar zijn denk ik ook sterker. Voor de rest zijn we minimaal gelijkwaardig aan Utrecht, AZ en Heerenveen. Ik vind zelfs dat we beter zijn. Vierde plek is en zou het doel moeten zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 september 2010 door T-FeYeN00rD --
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 05 september 2010 - 11:15   quote  deeplink  
@T-FeYeN00rD dank voor je uitvoerige reactie!

de Cler speelt dit jaar niet slecht maar kan het af en toe nauwelijks bijbenen en zal na dit jaar niet terugkeren.
Als je KAA Gent gelijk stelt met FC Utrecht of FC Groningen kan ik alleen maar zeggen dat Feyenoord daar uit in ieder geval altijd grote problemen heeft de laatste jaren en het KAA Gent de beter geachte clubs in Belgie: Standard en Club achter zich liet.

Voor wat betreft de talenten onder andere van Bruins is het altijd maar afwachten of ze inderdaad basisspelers worden van Feyenoord1. Fer en Wijnaldum hebben er inmiddels allebei 80 eredivisieduels opzitten en lijken mij geschikt voor de basis.

Trainers als van Marwijk, E. Koeman, Gullit, Haan, Beenhakker en in mindere mate ook Been zijn mijns inziens te snel geneigd aankopen te doen waar spelers uit de jeugd die posities kunnen innemen. Als er geld was geweest hadden jongens als de Vrij, Martins Indi, Fer en ook Wijnaldum vermoedelijk niet eens een kans gekregen omdat er dure aankopen waren voor die posities.

Ook supporters vragen te snel om aankopen (wat is dat toch?) terwijl in eigen jeugd voldoende rondloopt. Het gaat erom dat je doorselecteert. Wil Newcastle Fer. Prima, niet de hoofprijs willen vragen maar gewoon laten gaan en een ander laten doorstromen. Degenen. die blijven hangen vormen uiteindelijk de ruggengraat van een continue sterk Feyenoord.

Wat ik wil laten zien met dit stuk is dat er op voetbaltechnisch gebied geen reden tot paniek hoeft te zijn. zeker niet na 6 wedstrijden.

Dat sommige talenten als Janota het toch niet redden is onvermijdelijk, maar ze vinden een goed onderkomen bij andere clubs. Feyenoord moet ook de talenten die het niet redden voor Feyenoord1 met een goed gevoel weg laten gaan. Ook een jongen als de Guzman die transfervrij vertrekt moet met respect worden behandeld.

Goede relaties met ex-spelers en trainers kunnen er toe leiden dat je via een mazzeltje spelers als Smolov (want dat is een goede voetballer) en misschien Lumb of het zoontje van Henrik Larsson kan krijgen voor weinig. Kijk naar de broeders Kalou bijvoorbeeld.

En ja ik spreek mezelf wel eens tegen maar streven naar een 4e plek vind ik niet overambitieus maar realistisch.

Ik vind ook dat dit forum een plek moet zijn waarop op een luchtige en af en toe serieuze manier of voetbal kan worden gesproken. Daar mag dan natuurlijk ook wel eens ruimte zijn voor een scheldpartijtje of ongein.
bram
 bram - maandag 06 september 2010 - 07:01   quote  deeplink  
wat een populistisch gelul van een 020 aanhanger
ed69
 ed69 - maandag 06 september 2010 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:17 schreef MMM het volgende:

[..]

Om wel even aan te geven dat ik weer gelijk heb ja.. Iedereen maakt Babovic belachelijk hier terwijl het gewoon een goede speler is.

Natuurlijk ben ik dan ook pissed op Feyenoord maar dit heb ik allang aan zien komen..
Als Babovic nou zo'n goede speler is waarom stelde Been hem dan nooit op. En in de wedstrijden dat hij mocht spelen heeft hij ook geen geweldige indruk gemaakt. Alleen aan zijn instelling was niets op te merken.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 06 september 2010 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 september 2010 - 17:17 schreef MMM het volgende:

[..]

Om wel even aan te geven dat ik weer gelijk heb ja.. Iedereen maakt Babovic belachelijk hier terwijl het gewoon een goede speler is.

Natuurlijk ben ik dan ook pissed op Feyenoord maar dit heb ik allang aan zien komen..
Roep je over jezelf af...Babovic als heilige te verklaren? Je maakt daardoor Babovic feitelijk zélf belachelijk. Schreef je een jaar geleden al over hem? Ben je dan al zo snel tevreden?
Een aantal Forumleden koppen JOUW voorzetten in en da's leuk, en..... That's life.
Vind je vast niet erg.
Milo
 Milo - maandag 06 september 2010 - 09:44   quote  deeplink  
Ik word een beetje moe, van dit "soort" topic's.

Donatie en analyse topic's moeten gebant worden, sportdwaas blijf bij je leest en geef alleen je voorspellingen voor het weekend.

En MMM met alle respect de lol van babovic is er wel beetje vanaf.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 06 september 2010 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2010 - 09:44 schreef Milo het volgende:
Ik word een beetje moe, van dit "soort" topic's.

Donatie en analyse topic's moeten gebant worden, sportdwaas blijf bij je leest en geef alleen je voorspellingen voor het weekend.

En MMM met alle respect de lol van babovic is er wel beetje vanaf.
God als je hier al moe van wordt moet je aan de Prozac misschien. De wekelijkse voorspellingen blijven (vooralsnog) ook komen. Daarnaast maak ik 1x per jaar een ´analyse´ van de selectie van Feyenoord1. 2x per jaar publiceer ik de SEEEKR, Sportdwaas´ enige echte Kracht Ranglijst van de eredivisieclubs (eind september en begin februari).

Je begrijpt wel dat ik dit aan mijn 2 fans en 10 lezers verplicht ben.
Milo
 Milo - maandag 06 september 2010 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 september 2010 - 11:13 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

God als je hier al moe van wordt moet je aan de Prozac misschien. De wekelijkse voorspellingen blijven (vooralsnog) ook komen. Daarnaast maak ik 1x per jaar een ´analyse´ van de selectie van Feyenoord1. 2x per jaar publiceer ik de SEEEKR, Sportdwaas´ enige echte Kracht Ranglijst van de eredivisieclubs (eind september en begin februari).

Je begrijpt wel dat ik dit aan mijn 2 fans en 10 lezers verplicht ben.
welke 2 fans? familie zeker? mario en leo zeker niet, hahahahahaha

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord wat brengt de toekomst? Korte analyse van selectie en staf









0.0107359