|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 12:47 schreef patrickpsv15 het volgende:[..] ja maar dat zal met en met ook bij ibi moeten komen. Ik denk dat hij het voorlopig nog moet doen met invalbeurten en met en met kan hij zich steeds meer aanpassen aan het echte barca-spel. Ik denk niet dat hij zich als basis speler in dit elftal kan voetballen, hij gaat Iniesta Xavi en Busquets echt niet voorbij op kwaliteit, zijn enige kans zou Pedro zijn positie zijn, maar dat is niet Affelay zijn natuurlijke positie, hij zal dus hooguit gaan spelen, als 1 van deze 4 er niet bij is.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 12:03 schreef patrickpsv15 het volgende:[..] nee 8 meter heeft hij met de bal gelopen. Kijk maar eens vaker naar barca, dan zul je zien hoeveel acties iniesta maakt. Of kijk naar een filmpje op youtube over iniesta, je ziet bijna alleen maar acties van hem met de bal aan de voet en tussen door combinaties met messi e.d. Kijk maar eens vaker naar Barcelona?? Ik heb nog geen wedstrijd gemist van Barca de afgelopen 2 seizoenen. en 20 loopacties maken een heel mooi Yotube filmpje van 8 minuten, terwijl 20 geslaagde loopacties op een heel seizoen vrijwel nihiel is. Natuurlijk loopt men daar wel eens met de bal, alleen is dat 3/4 keer per wedstijd, Affelay speelde in NL vrijwel niks door met aannemen passen of ineens..
Overigens zag je het gister bij Affelay al terug dat hij het probeert af te leren, een aantal keren stond hij op het punt te gaan lopen met de bal, en bedacht zich vrijwel iedere keer weer om het niet te doen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 14:03 schreef PSVMocro het volgende:[..] Je zag overduidelijk dat hij geen fouten wilde maken tijdens zijn eerste balcontacten. Is erg lullig om bij het eerste tikje een counter in te leiden waar een tegentreffer uitkomt. Hij zal steeds brutaler worden als hij de bal heeft. Om snel te kunnen spelen moet je ook niet bang zijn om fouten te maken. 100% mee eens.. |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 16:57 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk niet dat hij zich als basis speler in dit elftal kan voetballen, hij gaat Iniesta Xavi en Busquets echt niet voorbij op kwaliteit, zijn enige kans zou Pedro zijn positie zijn, maar dat is niet Affelay zijn natuurlijke positie, hij zal dus hooguit gaan spelen, als 1 van deze 4 er niet bij is.. Ik denk dat Afellay op lange termijn meer kwaliteiten heeft dan busquets en ik ben ervan overtuigd dat hij veel speelminuten gaat maken bij barcelona. De toekomst zal het uitwijzen. |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 17:01 schreef remco k het volgende:[..] Kijk maar eens vaker naar Barcelona?? Ik heb nog geen wedstrijd gemist van Barca de afgelopen 2 seizoenen. en 20 loopacties maken een heel mooi Yotube filmpje van 8 minuten, terwijl 20 geslaagde loopacties op een heel seizoen vrijwel nihiel is. Natuurlijk loopt men daar wel eens met de bal, alleen is dat 3/4 keer per wedstijd, Affelay speelde in NL vrijwel niks door met aannemen passen of ineens.. Overigens zag je het gister bij Affelay al terug dat hij het probeert af te leren, een aantal keren stond hij op het punt te gaan lopen met de bal, en bedacht zich vrijwel iedere keer weer om het niet te doen.. Neem maar van mij aan dat, met name via de zijkanten, bij barcelona veel wordt gelopen met de bal aan de voet. Dat laatste wat je zegt met af te leren, dat heeft te maken met hetgeen wat PSVmocro schreef, waar jij het overigens 100% mee eens was. Afellay deed voorzichtig, hij wil natuurlijk geen fouten maken bij zijn eerste wedstrijden, daarom speelt hij voorlopig nog op Save. Maar met en met zal ook hij zijn acties gaan maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 17:29 schreef patrickpsv15 het volgende:[..] Neem maar van mij aan dat, met name via de zijkanten, bij barcelona veel wordt gelopen met de bal aan de voet. Dat laatste wat je zegt met af te leren, dat heeft te maken met hetgeen wat PSVmocro schreef, waar jij het overigens 100% mee eens was. Afellay deed voorzichtig, hij wil natuurlijk geen fouten maken bij zijn eerste wedstrijden, daarom speelt hij voorlopig nog op Save. Maar met en met zal ook hij zijn acties gaan maken. Ik moet het van jou aannemen, terwijl ik zelf iedere westrijd van Barcelona zie, en gemiddeld 3 keer per jaar in het stadion daar zit?
Middenvelders daar lopen vrijwel niet met een bal, Messi loopt wel veel met een bal, Villa doet dat af en toe, en Pedro geld hetzelfde voor.
Overigens zegt ook Cruijff dit als mede grondlegger voor dit voetbal.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 17:17 schreef patrickpsv15 het volgende:[..] Ik denk dat Afellay op lange termijn meer kwaliteiten heeft dan busquets en ik ben ervan overtuigd dat hij veel speelminuten gaat maken bij barcelona. De toekomst zal het uitwijzen. NOg in geen 100 jaar dat hij Busquets uit de basis gaat spelen, dan is de complete balans uit dit elftal, Affelay is denk ook ik niet gehaald als schakel tussen verdediging en aanval, en zal zich ook niet op de controlerende rol op het middenveld gaan richten... |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Ik denk ook dat zijn eerste concurrent Pedro is, dan moet Afellay zich richten op ongeveer een soortgelijke rol als die hij bij Oranje heeft. Vervolgens is het afhankelijk van blessures en momenten dat Iniësta rust krijgt van Pep. Barca speelt belachelijk veel wedstrijden per seizoen. Hij zal dus genoeg speeltijd krijgen. Het is verder ook geen schande om Iniësta en Xavi niet uit de basis te spelen. Beide kandidaat om wereldvoetballer van het jaar te worden. Er lopen nergens ter wereld betere middenvelders die pure voetbal met resultaat kunnen combineren. Overigens was Xavi ook niet vanaf het begin onomstreden, ook dat ging met vallen en opstaan. Ik herinner me nog momenten dat hij bijna door Barca verkocht werd en zie hem nu...550 duels!
Offtopic: heerlijke wedstrijd Real - Villarreal!! |
|
|
|
|
Gegroet
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 19:33 schreef PSVMocro het volgende:Ik denk ook dat zijn eerste concurrent Pedro is, dan moet Afellay zich richten op ongeveer een soortgelijke rol als die hij bij Oranje heeft. Vervolgens is het afhankelijk van blessures en momenten dat Iniësta rust krijgt van Pep. Barca speelt belachelijk veel wedstrijden per seizoen. Hij zal dus genoeg speeltijd krijgen. Het is verder ook geen schande om Iniësta en Xavi niet uit de basis te spelen. Beide kandidaat om wereldvoetballer van het jaar te worden. Er lopen nergens ter wereld betere middenvelders die pure voetbal met resultaat kunnen combineren. Overigens was Xavi ook niet vanaf het begin onomstreden, ook dat ging met vallen en opstaan. Ik herinner me nog momenten dat hij bijna door Barca verkocht werd en zie hem nu...550 duels! Offtopic: heerlijke wedstrijd Real - Villarreal!! Idd heerlijke wedstrijd ben nu ook aan het kijken. Villarreal speelt erg leuk staan verdient voor naar mijn mening. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 19:33 schreef PSVMocro het volgende:Ik denk ook dat zijn eerste concurrent Pedro is, dan moet Afellay zich richten op ongeveer een soortgelijke rol als die hij bij Oranje heeft. Vervolgens is het afhankelijk van blessures en momenten dat Iniësta rust krijgt van Pep. Barca speelt belachelijk veel wedstrijden per seizoen. Hij zal dus genoeg speeltijd krijgen. Het is verder ook geen schande om Iniësta en Xavi niet uit de basis te spelen. Beide kandidaat om wereldvoetballer van het jaar te worden. Er lopen nergens ter wereld betere middenvelders die pure voetbal met resultaat kunnen combineren. Overigens was Xavi ook niet vanaf het begin onomstreden, ook dat ging met vallen en opstaan. Ik herinner me nog momenten dat hij bijna door Barca verkocht werd en zie hem nu...550 duels! Offtopic: heerlijke wedstrijd Real - Villarreal!! Hij zal ook wel genog speetijd krijgen, ik denk ook echt dat hij gehaald is als de eeste vervanger van of Xavi of Iniesta, deze 2 spelers krijgen erg vaak rust voor de grote wedstrijden, en dus zal Affelay daar zijn kansen moeten pakken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 09 januari 2011 - 19:33 schreef PSVMocro het volgende:Ik denk ook dat zijn eerste concurrent Pedro is, dan moet Afellay zich richten op ongeveer een soortgelijke rol als die hij bij Oranje heeft. Vervolgens is het afhankelijk van blessures en momenten dat Iniësta rust krijgt van Pep. Barca speelt belachelijk veel wedstrijden per seizoen. Hij zal dus genoeg speeltijd krijgen. Het is verder ook geen schande om Iniësta en Xavi niet uit de basis te spelen. Beide kandidaat om wereldvoetballer van het jaar te worden. Er lopen nergens ter wereld betere middenvelders die pure voetbal met resultaat kunnen combineren. Overigens was Xavi ook niet vanaf het begin onomstreden, ook dat ging met vallen en opstaan. Ik herinner me nog momenten dat hij bijna door Barca verkocht werd en zie hem nu...550 duels! Offtopic: heerlijke wedstrijd Real - Villarreal!! Ook Messi stond op het punt verhuurd te worden, omdat hij t elicht werd geacht.. |
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
|
|
|
patrickpsv15
|
|
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Zag er goed uit vandaag! Lijkt een beetje het schroom van zich af te hebben gegooid. Prima steekpass op Bojan, paar keer aan de basis gestaan van een aanval en ook ballen onderschept. |
|
|
|
|
Gegroet
|
|
|
Was leuk om naar te kijken,speelde wat losser dan de vorige wedstrijden, ben erg benieuwd of hier een exponentiële lijn in zit.Ik vond het ook leuk dat het publiek hem extra toejuichte toen die aan de bal kwam.
(off topic kan niet wachten tot de Nederlandse competitie weer begint , hoop dat PSV met vlagen net zo kan schitteren als Barcelona in de eerste helft.) |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Vergeet het maar. Wat Barcelona laat zien is ongekend. Ik heb me erbij neergelegd dat de eredivisie meer voor de spanning en beleving is. Voor amusement hebben we Barca en in mindere mate ook Real. |
|
|
|
|
Gegroet
|
|
|
Ik ben bang dat jij gelijk hebt, maar ik hoop het nog steeds, misschien lukt het schitteren wel als ik de wedstrijd door een hele dikke roze PSV bril bekijk ^^.
VVV-Venlo Here we come!!!:P |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Goede minuten gister van Affelay...Het blijft erg leuk om te zien, dat hij best vaak wil gaan lopen met de bal, en zich dan toch bedenkt en afspeelt, toch een teken dat hij het aardig oppikt... |
|
|
|