|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote: Maar El Hamdaoui - De Zeeuw sloeg toch nergens op? Doe dan Cvitanich of een andere aanvaller. Ajax is toch niet in de positie om te consolideren. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 20:52 schreef PSVMocro het volgende:[..] Maar El Hamdaoui - De Zeeuw sloeg toch nergens op? Doe dan Cvitanich of een andere aanvaller. Ajax is toch niet in de positie om te consolideren. De Jong ging daarna in de spits, wat gewoon kan werken, dus zo slecht vond ik hem niet.. Cvitanich had ik idd ook graag gezien.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 20:59 schreef Hasjkoph het volgende:[..] De Jong ging daarna in de spits, wat gewoon kan werken, dus zo slecht vond ik hem niet.. Cvitanich had ik idd ook graag gezien.. Er stond na die wissel een op papier minder aanvallend Ajax op het veld. Dat had ik niet verwacht van De Boer. Dit was meer een Jol wissel geweest. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Dat kan wel kloppen, maar Ajax begon daarna wel beter te voetballen vond ik, dus vond ik het op zich geen slechte wissel.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je bedoelt daar waar Marcelo begint, hem half in de houdgreep neemt??? En dat Vertongen zich los slaat/wurmt?????
FF serieus over dat soort momenten he, want dat gebeurt 400 keer per wedstrijd, ( niet zo extreem). Maar Scheidsrechters moeten dat aanpakken, zowel verdedigend als aanvallend, en niet alleen vandaag.
Men moet dat soort dingen aanpakken, en gewoon veel meer penalty's fluiten, in principe wordt er bij iedere vrije trap een overtreding gemaakt in de 16, en men kan dit blijven doen, omdat de leidsmannen er geen ruk aan doen.
Dat is wat ik ervan vind, Marcelo start daar met de eerste overtreding, en daar had al voor gefloten moeten worden, wat Vertongen doet, is zich los wurmen, maar doet dat te hard, en als daar een onderzoek tegen komt vind ik dat prima, maar dan moet men dat bij vrijwel ieder uitgevochten duel doen.
Het geval Toivonen is gewoon compleet anders en niet met elkaar te vergelijken, Toivonen slaat gewoon hard zijn elleboog achteruit, en dit heeft niks met zo hoog mogelijk springen te maken, het is namelijk een onnatuurlijke beweging van Toivonen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 20:25 schreef PSVMocro het volgende:[..] Is een slaande beweging van Toivonen. Er zal dan ook een vooronderzoek worden ingesteld naar vertonghen neem ik aan. Douglas is sowieso de lul. Die gast gaat bijna een scheidsrechter aanvallen. Wat een gek. Maar goed...ik laat de incidenten even voor wat ze zijn. De tuchtcommissie zal zich er wel overbuigen. Even over de wedstrijd. Wat vond je van de spelopvatting en het wisselbeleid van De Boer? Ajax had vandaag over Twente heen kunnen gaan, maar dat zag ik niet terug op het veld. Ik denk serieus, dat Ajax vandaag niet beter kon, maar ook PSV niet, Ajax heeft het wel geprobeerd, maar ik denk dat veel van onze jongere jongens, wat aan de moeie kant zijn, er lopen er namelijk een aantal, die helemaal niett gewend zijn om zoveel wedstrijden te spelen. Ik denk dat dit ook voor PSV gelde, ook daar leken een aantal jongens wat vermoeid
Lindgren voor Enoh pakte goed uit naar mijn idee, we kregen toen iets meer rust op het middenveld, en het werd iets minder hectisch voor de centrale middenvelders, de Zeeuw voor MOunir had ik iets eerder gedaan, omdat de Jong een spits is die statisch is, en dus een beter aanspeelpunt, misschien had hij dan Mounir vanaf links kunnen laten spelen, en dus Ebecilio eraf kunnen halen. De Zeeuw op het middenveld, is mits hij in vorm is, veel dynamischer dan andere spelers bij Ajax...
Ik heb trouwens genoten, van de duels aan jullie linkerzijde met onze rechterzijde, van der Wiel deed het in mijn ogen prima, al is Dsudzak wel een aantal keren gevaarlijk geweest, maar je kon zien dat ook hij het er niet makkelijk mee had. Suejmani was een beetje hetzelfde tegenover Pieters, al kwamen de schoten van Sulejmani helemaal niet door vandaag.
Wat ik alleen wel jammer vind, is het zeiken en zeuren op de scheids, dit kwam bij een aatla spelers weg, zowel bij PSV als AJAX.
PSV had door bakkal te laten spelen voor Engelaar, deze wedstrijd gewonnen, daar ben ik heilig van overtuigd, ik snap ook absoluut niet waarom hij aanvoerder is, hij speelt altijd in een monotoon tempo, en dat tempo is niet al te hoog..
Al met al vond ik PSV de betere ploeg, zonder echt grote kansen af te dwingen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 21:05 schreef PSVMocro het volgende:[..] Er stond na die wissel een op papier minder aanvallend Ajax op het veld. Dat had ik niet verwacht van De Boer. Dit was meer een Jol wissel geweest. Nee, dat is niet waar, de Jong speelt regelmatig in de spits, en ging dit ook nu doen.... Op papier bleef Ajax op dezelfde manier spelen.. |
|
|
|
|
biba1970
|
|
|
ik vond dat je kon merken dat ze donderdag hadden gevoetbald vooral in de tweede helft was het allemaal een beetje tam |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 22:59 schreef remco k het volgende:[..] Nee, dat is niet waar, de Jong speelt regelmatig in de spits, en ging dit ook nu doen.... Op papier bleef Ajax op dezelfde manier spelen.. Het systeem bleef hetzelfde, maar was wel een andere invulling. De Zeeuw is verdedigender dan De Jong, en De Jong is aanvallend minder dan El Hamdaoui. |
|
|
|
|
Gegroet
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 22:49 schreef remco k het volgende:[..] Je bedoelt daar waar Marcelo begint, hem half in de houdgreep neemt??? En dat Vertongen zich los slaat/wurmt????? FF serieus over dat soort momenten he, want dat gebeurt 400 keer per wedstrijd, ( niet zo extreem). Maar Scheidsrechters moeten dat aanpakken, zowel verdedigend als aanvallend, en niet alleen vandaag. Men moet dat soort dingen aanpakken, en gewoon veel meer penalty's fluiten, in principe wordt er bij iedere vrije trap een overtreding gemaakt in de 16, en men kan dit blijven doen, omdat de leidsmannen er geen ruk aan doen. Dat is wat ik ervan vind, Marcelo start daar met de eerste overtreding, en daar had al voor gefloten moeten worden, wat Vertongen doet, is zich los wurmen, maar doet dat te hard, en als daar een onderzoek tegen komt vind ik dat prima, maar dan moet men dat bij vrijwel ieder uitgevochten duel doen. Het geval Toivonen is gewoon compleet anders en niet met elkaar te vergelijken, Toivonen slaat gewoon hard zijn elleboog achteruit, en dit heeft niks met zo hoog mogelijk springen te maken, het is namelijk een onnatuurlijke beweging van Toivonen... En als je het van een andere kijkhoek bekijkt, Misschien probeerde Vertonghen Marcelo wel te provoceren, door in zijn kruis te slaan en hopen dat Marcelo zijn controle verliest en zo een kaart pakt. (dat soort Matennaaiers/'slime'gedrag wat al bij Toivonen is afgekeurd.) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 februari 2011 - 16:36 schreef Gegroet het volgende:[..] En als je het van een andere kijkhoek bekijkt, Misschien probeerde Vertonghen Marcelo wel te provoceren, door in zijn kruis te slaan en hopen dat Marcelo zijn controle verliest en zo een kaart pakt. (dat soort Matennaaiers/'slime'gedrag wat al bij Toivonen is afgekeurd.) Nee dat kun je onmogelijk omdraaien, Marcelo begint dit duel, en begaat gewoon een 100% zekere overtreding, Vertongen slaat zich gewoon los, dit mag niet en moet bestraft worden, maar dan had Ajax dus een penalty verdiend... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 28 februari 2011 - 10:45 schreef PSVMocro het volgende:[..] Het systeem bleef hetzelfde, maar was wel een andere invulling. De Zeeuw is verdedigender dan De Jong, en De Jong is aanvallend minder dan El Hamdaoui. Op het middenveld, vind ik de Jong absoluut niet aanvallender dan de Zeeuw, die speelt normaal nameijk veel dynamischer, waar de Jong als rechtshalf alleen vanuit zijn taak speelt.. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 22:58 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk serieus, dat Ajax vandaag niet beter kon, maar ook PSV niet, Ajax heeft het wel geprobeerd, maar ik denk dat veel van onze jongere jongens, wat aan de moeie kant zijn, er lopen er namelijk een aantal, die helemaal niett gewend zijn om zoveel wedstrijden te spelen. Ik denk dat dit ook voor PSV gelde, ook daar leken een aantal jongens wat vermoeid Lindgren voor Enoh pakte goed uit naar mijn idee, we kregen toen iets meer rust op het middenveld, en het werd iets minder hectisch voor de centrale middenvelders, de Zeeuw voor MOunir had ik iets eerder gedaan, omdat de Jong een spits is die statisch is, en dus een beter aanspeelpunt, misschien had hij dan Mounir vanaf links kunnen laten spelen, en dus Ebecilio eraf kunnen halen. De Zeeuw op het middenveld, is mits hij in vorm is, veel dynamischer dan andere spelers bij Ajax... Ik heb trouwens genoten, van de duels aan jullie linkerzijde met onze rechterzijde, van der Wiel deed het in mijn ogen prima, al is Dsudzak wel een aantal keren gevaarlijk geweest, maar je kon zien dat ook hij het er niet makkelijk mee had. Suejmani was een beetje hetzelfde tegenover Pieters, al kwamen de schoten van Sulejmani helemaal niet door vandaag. Wat ik alleen wel jammer vind, is het zeiken en zeuren op de scheids, dit kwam bij een aatla spelers weg, zowel bij PSV als AJAX. PSV had door bakkal te laten spelen voor Engelaar, deze wedstrijd gewonnen, daar ben ik heilig van overtuigd, ik snap ook absoluut niet waarom hij aanvoerder is, hij speelt altijd in een monotoon tempo, en dat tempo is niet al te hoog.. Al met al vond ik PSV de betere ploeg, zonder echt grote kansen af te dwingen.. Ik ben het vaak met jouw voetbalvisie eens, maar dit keer even niet. Tuurlijk kan Ajax beter, maar dan moet De Boer wel durf hebben om risico te nemen. In mijn optiek had De Boer zich te veel aan PSV aangepast. Van der Wiel werd zeker de eerste helft achterin gehouden voor Dzsudzsák, terwijl zijn kracht in het aanvallende ligt. In de 2de helft kwam hij een paar keer op en toen ontstond er wat voor Ajax. Anita werd gebracht voor de snelheid van Lens, terwijl De Boer duidelijk had aangegeven dat Anita niet voor die positie in aanmerking zou komen. De voorste mensen die druk moeten zetten begonnen er pas vanaf de middellijn mee. Terwijl in het begin onder De Boer vanaf minuut 1 er snel en gegroepeerd druk werd gezet op de helft van de tegenstander. Vaak ook de lange bal en verder was het voornamelijk inzakken en hopen op een goed uitgevoerde counter. Tegen ploegen die ver inzakken heeft PSV het wel vaak moeilijk, dus op zich de goede tactiek tegen PSV. Alleen is het niet des Ajax, terwijl De Boer recent in de media riep dat Jol niet des Ajax speelde. Vond ik een beetje misplaatst als je ziet hoe Ajax nu speelt, maar hij heeft veel krediet natuurlijk. De Boer komt bij mij ook goed en sympathiek over. Alleen ben ik nog niet echt onder de indruk van zijn werkwijze. Het begin was uitstekend, maar nu lijkt het een beetje af te vlakken. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Deze opmerking is echt geweldig, helaas had hij niet dit forum gelezen toen hij zich moest verantwoorden. Anders was hij zeker vrijgesproken... |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 17:43 schreef patrickpsv15 het volgende:[..] Beste remco, als je een duw in je rug krijgt dan doe je vanzelf je arm naar achter... Had toch gehoopt dat zelfs jij dit zou begrijpen... hahahahaha nog een, hebben jullie de beelden wel gezien?? Die beet van suarez was een kusje. ongelofelijk dat je voor liefde 8 duels krijgt... Douglas wou de scheids ook alleen een tongzoen geven hoor en echt geen kopstoot |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op zondag 27 februari 2011 - 20:28 schreef patrickpsv15 het volgende:Ajax speelde meer om niet te verliezen, omdat de achterstand dan waarschijnlijk onoverbrugbaar was. Gaf de Boer aan na de wedstrijd. klopt was een beetje laf van Ajax, maar ik denk dat dit meer is gekomen, omdat PSV zo goed speelde in Europa. Ik hoop dat ze dat blijven doen trouwens net als Ajax en Twente. Mooi toch finale Ajax - PSV straks.. uitslag.... 0-0 denk ik |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 15:27 schreef Ajax we love you het volgende:[..] Deze opmerking is echt geweldig, helaas had hij niet dit forum gelezen toen hij zich moest verantwoorden. Anders was hij zeker vrijgesproken... Sterker nog. Ik ben van mening dat Vertonghen Toivonen een kopstoot tegen zijn elleboog gaf. hahah
Wat ik wel betreurenswaardig vind zijn de reacties van Vertonghen en Alderweireld in de media over Toivonen. Ik vind niet dat spelers zich moeten uitspreken over zaken waar de tuchtcommissie voor in het leven is geroepen. Marcelo had Vertonghen ook hard kunnen naaien, maar besloot geen belastende verklaring af te leggen. Terwijl de vuistslag duidelijk zichtbaar was. Marcelo maakte wel een overtreding voor vasthouden, maar dat is geen reden om iemand van je af te slaan met een overduidelijke stoot. Vertonghen komt heel goed weg. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 15:52 schreef PSVMocro het volgende:[..] Sterker nog. Ik ben van mening dat Vertonghen Toivonen een kopstoot tegen zijn elleboog gaf. hahah Wat ik wel betreurenswaardig vind zijn de reacties van Vertonghen en Alderweireld in de media over Toivonen. Ik vind niet dat spelers zich moeten uitspreken over zaken waar de tuchtcommissie voor in het leven is geroepen. Marcelo had Vertonghen ook hard kunnen naaien, maar besloot geen belastende verklaring af te leggen. Terwijl de vuistslag duidelijk zichtbaar was. Marcelo maakte wel een overtreding voor vasthouden, maar dat is geen reden om iemand van je af te slaan met een overduidelijke stoot. Vertonghen komt heel goed weg. hahaha, na het zien van de beelden denk ik dat je toch gelijk had. Vertonghen alsnog straffen dan maar? Ja idd, dat moeten ze niet doen en idd komt hij heel goed weg. Ik denk dat dit voortkwman uit het verhaal Suarez, toen heeft PSV er extra werk van gemaakt. De beelden zeiden genoeg ook toen, dus dat moeten ze gewoon niet doen. Ze moeten het op het veld laten zien en niet voor de camera's |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 15:57 schreef Ajax we love you het volgende:[..] hahaha, na het zien van de beelden denk ik dat je toch gelijk had. Vertonghen alsnog straffen dan maar? Ja idd, dat moeten ze niet doen en idd komt hij heel goed weg. Ik denk dat dit voortkwman uit het verhaal Suarez, toen heeft PSV er extra werk van gemaakt. De beelden zeiden genoeg ook toen, dus dat moeten ze gewoon niet doen. Ze moeten het op het veld laten zien en niet voor de camera's De KNVB vroeg de medische staf om bewijs. Als de arts vervolgens foto's stuurt, dan is dat toch geen extra werk. Het was duidelijk zichtbaar op beeld en je kan als speler ook moeilijk ontkennen dat je niet gebeten bent.
Ik vind het sowieso onzinnig om alle partijen bij elkaar te roepen. Ga gewoon op de beelden af. Want het voetbal schiet er ook weinig mee op als iedereen elkaar gaat beschermen. Een elleboogstoot is een elleboogstoot. Een beet is een beet. Lijkt me vrij duidelijk. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 maart 2011 - 16:00 schreef PSVMocro het volgende:[..] De KNVB vroeg de medische staf om bewijs. Als de arts vervolgens foto's stuurt, dan is dat toch geen extra werk. Het was duidelijk zichtbaar op beeld en je kan als speler ook moeilijk ontkennen dat je niet gebeten bent. Ik vind het sowieso onzinnig om alle partijen bij elkaar te roepen. Ga gewoon op de beelden af. Want het voetbal schiet er ook weinig mee op als iedereen elkaar gaat beschermen. Een elleboogstoot is een elleboogstoot. Een beet is een beet. Lijkt me vrij duidelijk. Ik wist niet dat de KNVB daarom vroeg, maar idd de beelden spraken voor zich en om dan de visie van alle partijen daarop los te laten vind ik ook onzinnig. Iedereen zag wat Suarez deed, iedereen zag wat Toivonen deed. Ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind om te oordelen over vertonghen en Marcelo, ook al probeerde Vertonghen in mijn ogen Mercelo wel degelijk een stoot te geven tijdens het losrukkenen. Als hij hem had geraakt, dan was het een schorsing geworden denk ik. |
|
|
|
|
|