|
|
|
infamous psv
|
|
|
Strootman en Lens in definitieve Oranjeselectie
Kevin Strootman en Jeremain Lens zijn opgenomen in de definitieve Oranjeselectie voor de interland tegen Italië van woensdag 6 februari. Het oefenduel tegen Italië start om 20.30 uur in de Amsterdam ArenA. Louis van Gaal heeft naast de twee PSVers onder meer ook de debutanten Daley Blind, Jonathan de Guzman en Ola John opgeroepen.
Nederland-Italië Strootman kan tegen de nummer twee van het afgelopen EK zijn zestiende interland spelen. De middenvelder droeg twee keer de aanvoerdersband en scoorde tot nu toe één keer voor de nationale ploeg. Mocht Lens tegen Italië in actie komen wordt dat zijn negende interland. Lens scoorde in de voorgaande acht wedstrijden vier keer. De vorige ontmoeting tussen Nederland en Italië was op 14 november 2009 in Pescara. Dat duel eindigde in 0-0.
Volledige selectie: Daley Blind (Ajax), Jordy Clasie (Feyenoord), Marco van Ginkel (Vitesse), Jonathan de Guzman (Swansea City), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Daryl Janmaat (Feyenoord), Ola John (Benfica), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuyt (Fenerbahҫe), Jeremain Lens (PSV), Adam Maher (AZ), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joris Mathijsen (Feyenoord), Robin van Persie (Manchester United), Ricardo van Rhijn (Ajax), Kevin Strootman (PSV), Kenneth Vermeer (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa), Michel Vorm (Swansea City), Stefan de Vrij (Feyenoord).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 februari 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Feyenoord hofleverancier.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Oranje is tanende.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Is een idee ik vind dat roodwit gestreept toch niet mooi.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Voorselectie Oranje telt 22 spelers21-08-13 12:35 Door: redactie OnsOranje Bondscoach Louis van Gaal heeft 22 spelers opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Oranje hervat de kwalificatiecampagne voor het WK 2014 met twee uitduels.
Vrijdag 6 september staat in Tallinn een ontmoeting met Estland op het programma. Vier dagen later, dinsdag 10 september, speelt Oranje in Estadi Comunal tegen Andorra. Beide wedstrijden beginnen om 20.30 uur Nederlandse tijd.
De voorlopige selectie luidt als volgt:
Daley Blind (Ajax), Jeffrey Bruma (PSV, foto), Jordy Clasie (Feyenoord), Marco van Ginkel (Chelsea), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dynamo Kiev), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Joris Mathijsen (Feyenoord), Robin van Persie (Manchester United), Karim Rekik (PSV), Ricardo van Rhijn (Ajax), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (PSV), Ruben Schaken (Feyenoord), Rafael van der Vaart (HSV), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Kenneth Vermeer (Ajax), Ron Vlaar (Aston Villa), Michel Vorm (Swansea City), Stefan de Vrij (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (PSV) en Ricky van Wolfswinkel (Norwich City).
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 augustus 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Rekik: "Het is een eer om geselecteerd te worden"
Auteur: Jurre de Ruiter Gepubliceerd:26 augustus 2013 om 09:52Categorie:Reactie
Karim Rekik mag hopen op een uitnodiging voor Oranje. De verdediger van PSV kreeg vorige week te horen dat hij tot de voorselectie behoort en zaterdag werd hij tegen Heracles Almelo uitgebreid bekeken door assistent-bondscoach Danny Blind.
"Ik heb daar niet op gelet, maar ik weet waar u op doelt", zegt Rekik met betrekking tot de aanwezigheid van Blind. "Zulke dingen weet je niet van tevoren. Ik richt me gewoon op de wedstrijd, zo speel ik ook mijn beste voetbal."
Het gaat hard met de achttienjarige Rekik, die pas zeven wedstrijden voor PSV speelde en nu al in de voorselectie zit. "Veel mensen vragen naar het Nederlands elftal. De voorselectie geeft een goed gevoel. Het is een eer om geselecteerd te worden, dat zou heel mooi zijn."
"Ik heb in dienst van het elftal gespeeld", vervolgt de jongeling in gesprek met de NOS. "Ik ben tevreden over mijn eigen spel, maar het gaat natuurlijk om de drie punten." Van die drie nam PSV er zaterdag slechts één mee terug naar Eindhoven, vooral vanwege een zeer matige eerste helft.
"We speelden niet naar ons doen", zegt Rekik, die de dubbele ontmoeting met AC Milan niet als oorzaak wil zien. "Als topsporters trainen we elke dag, dus dat mag je niet de schuld geven. Het ligt gewoon aan onszelf. Na de 1-0 gingen we forceren, we wilden onze fout te snel goedmaken. Op zulke momenten moeten we ons voetbal blijven spelen."
Ji-Sung Park bezorgde PSV vlak voor tijd de gelijkmaker, maar verder dan dat kwamen de bezoekers niet. Het eerst puntverlies is daardoor een feit. "Elk team wil dat zo lang mogelijk voorkomen, maar dit soort wedstrijden zitten er uiteindelijk ook bij. Nu is het gewoon op naar AC Milan", aldus Rekik. bron:vp
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 augustus 2013 door infamous psv -- |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
PSV hofleverancier Nederlands elftal 30 augustus 2013 13:00
Jeffrey Bruma.
Bondscoach Louis van Gaal heeft vijf PSVers opgeroepen voor de WK-kwalificatieduels met Estland en Andorra. De verdedigers Jeffrey Bruma en Jetro Willems, de middenvelders Stijn Schaars en Georginio Wijnaldum en doelman Jeroen Zoet behoren allemaal tot de selectie van het Nederlands elftal.
Debuut Jeroen Zoet Jeroen Zoet maakt zijn debuut in de selectie van het Nederlands elftal. De doelman behoorde net als Jetro Willems niet tot de voorselectie, maar is door bondscoach Louis van Gaal wel opgenomen in de definitieve groep. Het is voor het eerst sinds het EK 2012 dat Willems voor het Nederlands elftal is opgeroepen. Voor Bruma is het nog langer geleden. De verdediger, dit jaar overgekomen van Chelsea, kwam in oktober 2011 voor het laatst met Oranje in actie. Het Nederlands elftal speelt eerst op vrijdag 6 september in Tallinn tegen Estland. Vier dagen later is Andorra de tegenstander van Oranje. Beide uitduels beginnen om 20.30 uur.
Veel PSV in beloftenteams Jong Oranje speelt in dezelfde week EK-kwalificatiewedstrijden tegen Schotland en Luxemburg. Ook in de selectie van bondscoach Albert Stuivenberg is PSV goed vertegenwoordigd. Joshua Brenet, Memphis Depay, Jürgen Locadia en Adam Maher behoren tot de groep van Stuivenberg. Onder 19, dat vriendschappelijk tegen Duitsland en Italië speelt, heeft eveneens vier PSVers in de selectie: Jorrit Hendrix, Sander Heesakkers, Clint Leemans en Rai Vloet. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Prima zaak voor PSV al heb ik wederom mijn twijfels over het selectiebeleid van Van Gaal.. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Bruma knokt en wint: "Dit is gewoon schitterend"
Auteur: Jurre de Ruiter Gepubliceerd:31 augustus 2013 om 10:24Categorie:Reactie
Voor Jeffrey Bruma pakt zijn transfer naar PSV nu al goed uit. Na vier wedstrijden in de Eredivisie behoort de verdediger alweer tot de selectie van Oranje, zo vernam hij vrijdag tot zijn grote tevredenheid.
Bruma speelde twee jaar geleden zijn laatste interland en sprong vrijdag bijna een gat in de lucht toen hij het nieuws over zijn selectie hoorde. "Dat is een tijd geleden", lacht het 21-jarige talent in het Algemeen Dagblad. "Maar ik heb de moed nooit opgegeven."
"Ik viel af voor het EK in Polen en Oekraïne en afgelopen zomer werd ik niet opgeroepen voor het jeugd-EK in Israël. Maar ik ben altijd blijven knokken. Het was zaak om de draad weer op te pakken. Dit is het resultaat."
De Rotterdammer 'passeert' spelers als John Heitinga, Mike van der Hoorn en Joris Mathijsen. "Het toverwoord is toch spelen", weet hij. "Als je speelt en je presteert, kom je in beeld. Dit is echt heel mooi. Ik heb nog nooit met Louis van Gaal gewerkt, maar ik kijk er erg naar uit."
Bruma is bij PSV één van de spelers die het elftal moet gaan dragen. "Het gaat nu gewoon lekker. Maar het kan en moet altijd beter. En trainen bij Oranje maakt een speler beter. Dit is gewoon schitterend", sluit hij glunderend af. |
|
|
|
|
|