|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax verlengt contract Daley Blind (Officiële Ajax Clubsite)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Daley Blind kan voor drie jaar bijtekenen |
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ajax verlengt contract Daley Blind
Ajax en Daley Blind hebben mondeling overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract, dat liep tot en met 30 juni 2013. De nieuwe en verbeterde verbintenis gaat in op 1 juli 2013 en loopt tot en met 30 juni 2016.
Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd op 7 december 2008, FC Volendam - Ajax (1-2). De linksbenige international werd in de tweede seizoenshelft van het seizoen 2009-2010 verhuurd aan FC Groningen. Hij speelde tot nu toe 93 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin twee keer. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Was al een topic over.....en die pleur je opslot ???....raar ouwe |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: was oud topic, nu nieuw nieuws dus nieuw topic. logisch. waarom naar de bekende weg vragen? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 23:23 schreef Boudewijn het volgende:[..] was oud topic, nu nieuw nieuws dus nieuw topic. logisch. waarom naar de bekende weg vragen? Meestal laat je de oude staan en sluit je de nieuwe.....hoezo de bekende weg....eigenheimer |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 22 april 2013 - 23:39 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Meestal laat je de oude staan en sluit je de nieuwe.....hoezo de bekende weg....eigenheimer als het om hetzelfde nieuws gaat wel ja, of misschien dat het ooit is voorgekomen als het 'oude' topic dagelijks in werd gepost en dus zeer actueel was maar het hier genoemde gesloten topic was bijna een maand niet in gepost.
Daarbij staat zijn de topics aan elkaar gekoppeld dus niets aan het handje!
Zoals je weet heeft het mijn voorkeur om nieuw (belangrijk) nieuws altijd te plaatsen via het Headliner systeem, zie hier voor meer uitleg. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Volgens mij is Daley mij enige financiële compensatie verschuldigd. Ik heb zo op hem lopen schelden dat zijn vader huilend op zijn knieën Louietje heeft gesmeekt om hem voor het NL-elftal te selecteren en zie hier gedreven om mijn tegendeel te bewijzen plus een boost in zelfvertrouwen door geselecteerd te worden..... En zelfs Daley heeft zich kunnen ontwikkelen tot een gerespecteerd profvoetballer :-)
Wellicht is dit revolutionair ... Is dit het bewijs dat iedereen, mits oneindig veel kansen te krijgen zich dermate kan ontwikkelen.... Als je tenminste dag in dag uit met goede voetballers mag meedoen ? En steevast in de basis van Ajax mag starten....
Daley , proficiat jongen ! Zelfs ik een van je grote criticasters vind dat je tegenwoordig goed speelt.
(Beter dan Eriksen ;)) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Ik heb Daley heel vaak in de jeugd zien voetballen in zijn leeftijds caterogie was hij bijna wekelijks een van de betere,zijn basis een goede techniek heeft hem zover gebracht hij heeft moeite gehad met de overgang van de jeugd naar de senioren dat hebben er wel meer alleen de techn/spelers die ook qua karakter goed zijn gaan het redden,dus ik ben niet zo verbaasd alleen denk ik zelf dat hij centraal op het middenveld nog beter kan worden,maar goed we gaan het zien of hij of Boilessen centraal of back gaan spelen ik denk dat het allebei basis spelers worden aankomend seizoen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Gewoon een hele goede voetballer. In mijn ogen 1 van de beste VOETBALLENDE backs van Europa en de meest constante speler in het lopende seizoen bij ons aller ajax.
Klasse Daley!!! |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 24 april 2013 - 12:38 schreef Ronald 1960 het volgende:Gewoon een hele goede voetballer. In mijn ogen 1 van de beste VOETBALLENDE backs van Europa en de meest constante speler in het lopende seizoen bij ons aller ajax. Klasse Daley!!! Nou nou, is dat niet wat erg overdreven?? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 24 april 2013 - 12:38 schreef Ronald 1960 het volgende:Gewoon een hele goede voetballer. In mijn ogen 1 van de beste VOETBALLENDE backs van Europa en de meest constante speler in het lopende seizoen bij ons aller ajax. Klasse Daley!!! vond gister die Dante van Bayern Munchen ook niet slecht voetballen... en dan ook nog goed verdedigen tegen Barcelona. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Bij de allerbeste hoort hij nog niet, maar zeker wel bij de beteren in Europa, voetballen goed, en verdedigend speelde hij zelfs tegen Madrid en Dortmund gewoon erg goed, zo goed zelfs dat zijn directe tegenstander is twee van deze wedstrijden gewoon gewisseld werd omdat ie er niet door kwam. |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
quote:Op woensdag 24 april 2013 - 14:45 schreef Boudewijn het volgende:[..] vond gister die Dante van Bayern Munchen ook niet slecht voetballen... en dan ook nog goed verdedigen tegen Barcelona. klopt alleen dante staat bij bayern centraal en alaba op linksback, wat overigens ook n geweldige verdediger is die ook goed kan meevoetballen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 april 2013 - 08:40 schreef Stanley het volgende:Is dit het bewijs dat iedereen, mits oneindig veel kansen te krijgen zich dermate kan ontwikkelen.... Nee, dit is het bewijs dat Frank de Boer meer ziet dan internetkenners als jij en ik. En dat is maar goed ook. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 25 april 2013 - 03:42 schreef Eide het volgende:[..] Nee, dit is het bewijs dat Frank de Boer meer ziet dan internetkenners als jij en ik. En dat is maar goed ook. Zo denk ik er ook over. De overgrote meerderheid van ons werkt niet (en ziet niet) dagelijks met de jongens en dat moeten we even niet vergeten!
Frank de Boer ziet het over het algemeen best goed. Voor ons nu een top-trainer en als hij dat over een paar jaar ook bij een andereclub flikt, dan pas kan je spreken over een (wereld) top-trainer. Wat hij in mijn ogen zeker zal worden. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op donderdag 25 april 2013 - 07:53 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Zo denk ik er ook over. De overgrote meerderheid van ons werkt niet (en ziet niet) dagelijks met de jongens en dat moeten we even niet vergeten! Frank de Boer ziet het over het algemeen best goed. Voor ons nu een top-trainer en als hij dat over een paar jaar ook bij een andereclub flikt, dan pas kan je spreken over een (wereld) top-trainer. Wat hij in mijn ogen zeker zal worden. Dat zal je niet zeggen als je sommige hier hoort.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ajacieden eigen. Er zijn hier mensen voor wie Johan Cruijff als voetballer nog tekort kwam voor Ajax. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op donderdag 25 april 2013 - 20:03 schreef Eide het volgende:[..] Ajacieden eigen. Er zijn hier mensen voor wie Johan Cruijff als voetballer nog tekort kwam voor Ajax. logisch;) |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Er zullen altijd spelers zijn die in 'hun tijd' ver boven de rest uitstaken. Hier zijn talloze voorbeelden van op te noemen. Toch ben ik benieuwd als sommige spelers uit die tijd er nu zouden staan, hoe het dan het verlopen. Aangezien tijden en spel flink veranderd is het maar af te wachten of al die toppers nu ook zo goed zouden zijn geweest. Dit doet natuurlijk niets af aan het feit wat ze hebben gepresteerd. Bijvoorbeeld Pele zou echt niet zoveel en zo makkelijk alles en iedereen voorbij rennen en uit dollen als hij nu gevoetbald zou hebben. Zou misschien nog altijd een topper zijn, maar niet zo uitblinkend als toen. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 01:26 schreef Peterhs het volgende:Bijvoorbeeld Pele zou echt niet zoveel en zo makkelijk alles en iedereen voorbij rennen en uit dollen als hij nu gevoetbald zou hebben. Zou misschien nog altijd een topper zijn, maar niet zo uitblinkend als toen. Maar draai het dan om. Stel dat de Messi van nu toendertijd had gespeeld... die zou in elke wedstrijd vanaf de achterlijn een goal kunnen pingelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 01:26 schreef Peterhs het volgende:Bijvoorbeeld Pele zou echt niet zoveel en zo makkelijk alles en iedereen voorbij rennen en uit dollen als hij nu gevoetbald zou hebben. Zou misschien nog altijd een topper zijn, maar niet zo uitblinkend als toen. Of is het juist dat de allerbesten van een bepaalde periode hun tijd gewoon vooruit zijn? Qua fysiek, balbehandeling, handelingssnelheid? Ze stijgen tot een nieuwe hoogte, leggen de lat hoger en de rest doet daar dan weer jaren over tot dat niveau te reiken... tot het volgende supertalent op staat en hetzelfde weer presteerd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 01:26 schreef Peterhs het volgende:Er zullen altijd spelers zijn die in 'hun tijd' ver boven de rest uitstaken. Hier zijn talloze voorbeelden van op te noemen. Toch ben ik benieuwd als sommige spelers uit die tijd er nu zouden staan, hoe het dan het verlopen. Aangezien tijden en spel flink veranderd is het maar af te wachten of al die toppers nu ook zo goed zouden zijn geweest. Dit doet natuurlijk niets af aan het feit wat ze hebben gepresteerd. Bijvoorbeeld Pele zou echt niet zoveel en zo makkelijk alles en iedereen voorbij rennen en uit dollen als hij nu gevoetbald zou hebben. Zou misschien nog altijd een topper zijn, maar niet zo uitblinkend als toen. Ik denk het eerlijk gezegd wel, zoals je zelf al zegt heeft iedere tijd zijn eigen Messi's en Ronaldo's..
Wat ik een vele leukere stelling vind, van Ronaldo wordt altijd gezegd dat hij zo verschrikkelijk veel traint, altijd als eerste op het veld en als laatste weer weg is... Van Messi is bekend dat hij weliswaar heel hard en goed traint, maar dat hij eigenlijk alles op talent doet.. 2 vragen.
Zou Messi nog beter kunnen zijn met de trainingsinstelling van Ronaldo??
Wat is uiteindelijk belangrijker, talent of de wil??
Ik denk dat de absolute wil met weinig talent je minder ver brengt dan al het talent van de wereld en een iets mindere arbeidsinstelling.. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk het eerlijk gezegd wel, zoals je zelf al zegt heeft iedere tijd zijn eigen Messi's en Ronaldo's.. Wat ik een vele leukere stelling vind, van Ronaldo wordt altijd gezegd dat hij zo verschrikkelijk veel traint, altijd als eerste op het veld en als laatste weer weg is... Van Messi is bekend dat hij weliswaar heel hard en goed traint, maar dat hij eigenlijk alles op talent doet.. 2 vragen. Zou Messi nog beter kunnen zijn met de trainingsinstelling van Ronaldo?? Wat is uiteindelijk belangrijker, talent of de wil?? Ik denk dat de absolute wil met weinig talent je minder ver brengt dan al het talent van de wereld en een iets mindere arbeidsinstelling.. dat laatste denk ik ook!
in zn geval denk ik vooral aan Berbatov, die voert ook niet zoveel uit maar kan wel geweldig voetballen.
maar ik denk dat daar ook een verschil in zit bij welke club je voetbalt uiteindelijk, bij de ene club wordt er namelijk meer van je verwacht... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ze hebben allebei ongelooflijk veel talent. Het verschil tussen die 2 it voor mij ergens anders.
Ronaldo is namelijk fysiek de perfecte speler. Groot, snel, bewegelijk. Goede actie, goed schot, koppend goed, koelbloedig voor het goal. Hij is heel compleet. Completer dan dat Messi is. En toch is MEssi beter.
Het verschil is creativiteit. Messi kan uit elke situatie iets onverwachts doen, denkt gewoon sneller dan al zijn tegenstanders. En dan kan je fysiek nog zo superieur zijn, wat Ronaldo gewoon is, maar dat maak je niet goed op die manier. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dus wint talent. Ronaldo is namelijk met name goed door zijn fysiek, zijn techniek is uiteraard ook erg goed, maar wel aangeleerd.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 21:35 schreef remco k het volgende:Dus wint talent. Ronaldo is namelijk met name goed door zijn fysiek, zijn techniek is uiteraard ook erg goed, maar wel aangeleerd.. Nou ja, hij heeft een hele verfijnde techniek. Op dat vlak is zijn talent waanzinnig. Maar wat er in het koppie omgaat is het grote verschil.
Zie het verschil in goals bijvoorbeeld.
Ronaldo staat altijd op de goede plaats, is altijd scherp en is daardoor zijn iedereen een stap voor. Elke voorzet richting Ronaldo is gevaarlijk, omdat hij met zijn techiek en fysiek in elk situatie en uit elke hoek zijn duel kan winnen en kan afwerken. Dat is een enorm talent.
Messi daarentegen staat tussen 4 man in, dribbelt er tussenuit met een korte combinatie en staat 1 op 1 voor de keeper.
Het is allebei talent. Een ander soort talent, maar gewoon talent. Alleen is wat Messi doet onnavolgbaar door zijn creatief vermogen een zijn handelingssnelheid en is het bij Ronaldo echt door pure voetballende en fysieke kwaliteit. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Hij heeft in mijn optiek heel wat minder puur talent tov Messi. Bij talent denk ik aan het gevoel dat je bij een speler ziet. Zoals bij ajax Eriksen vs de Jong. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 april 2013 - 00:34 schreef remco k het volgende:Hij heeft in mijn optiek heel wat minder puur talent tov Messi. Bij talent denk ik aan het gevoel dat je bij een speler ziet. Zoals bij ajax Eriksen vs de Jong. Ik denk zelfs dat Ronaldo meer rauw voetbal talent heeft dan Messi. Hij kan alles en is overal goed in. Maar het verschil tussen heel goed en de beste wordt niet gemaakt met talent. Dat wordt gemaakt met het koppie.
Cruijff was daar ook een goed voorbeeld van. Niet alleen een buitengewoon begaafd voetballer, maar juist in het koppie ook iedereen voor. |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote:Op vrijdag 26 april 2013 - 19:35 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk het eerlijk gezegd wel, zoals je zelf al zegt heeft iedere tijd zijn eigen Messi's en Ronaldo's.. Wat ik een vele leukere stelling vind, van Ronaldo wordt altijd gezegd dat hij zo verschrikkelijk veel traint, altijd als eerste op het veld en als laatste weer weg is... Van Messi is bekend dat hij weliswaar heel hard en goed traint, maar dat hij eigenlijk alles op talent doet.. 2 vragen. Zou Messi nog beter kunnen zijn met de trainingsinstelling van Ronaldo?? Wat is uiteindelijk belangrijker, talent of de wil?? Ik denk dat de absolute wil met weinig talent je minder ver brengt dan al het talent van de wereld en een iets mindere arbeidsinstelling.. zet Messi mr bij Real neer , kijken of hij dat team kan voorttrekken... of welke andere club dan ook... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 april 2013 - 11:15 schreef infamous psv het volgende:[..] zet Messi mr bij Real neer , kijken of hij dat team kan voorttrekken... of welke andere club dan ook... Nou ja, hij heeft bij Argentinië lang dat niet kunnen doen. "Pas" een jaar of 2 dat hij daar ook de kar kan trekken. ik denk wel dat hij dat ondertussen overal kan hoor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 april 2013 - 11:15 schreef infamous psv het volgende:[..] zet Messi mr bij Real neer , kijken of hij dat team kan voorttrekken... of welke andere club dan ook... Het blijkt wel hoed goed Barca is zonder een fitte Messi.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 april 2013 - 11:15 schreef infamous psv het volgende:[..] zet Messi mr bij Real neer , kijken of hij dat team kan voorttrekken... of welke andere club dan ook... Hoe gaat Ronaldo dat bij Portugal af? |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
quote: Ronaldo heeft zich bij United en bij Marid bewezen.. Messi voetbalt al vanaf jeugd bij Barca...Laat hem het mr bewijzen in andere competitie |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 27 april 2013 - 15:57 schreef infamous psv het volgende:[..] Ronaldo heeft zich bij United en bij Marid bewezen.. Messi voetbalt al vanaf jeugd bij Barca...Laat hem het mr bewijzen in andere competitie Waarom dan ?? Sinds wanneer is dat nodig?? Kijk de goal die hij vandaag maakte eens terug. Misschien wel de mooiste goal dit hele seizoen In europa en er is ook niemand op de wereld die dat op die manier kan. |
|
|
|
|
bahbah
|
|
|
dit is de topic over daley blind toch?.....of ben ik hier verkeerd? |
|
|
|