BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: #STIJN SCHAARS#

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 24 augustus 2013 - 15:57   quote  deeplink  
2215.jpg

Carrière

SBV Vitesse

Schaars maakte zijn debuut in het profvoetbal op 9 maart 2003 in de wedstrijd Vitesse-FC Utrecht (1-4). Ook speelde hij voor Jong Oranje. Mede door de aanwezigheid van Theo Janssen werd Schaars nooit een vaste waarde bij de club uit Arnhem. Hij speelde in drie seizoenen 44 wedstrijden voor de club en wist daarin vier keer te scoren.

AZ

In zijn eerste seizoen voor AZ kreeg hij aan het eind van 2005 last van een heupblessure. Op 9 januari werd hij daaraan succesvol geopereerd. Na een herstelperiode van meer dan een maand maakte Schaars op 19 februari 2006 zijn rentree (in de met 2-3 verloren wedstrijd tegen FC Utrecht).

Schaars miste het merendeel van het seizoen 2006/07 en het complete seizoen erna vanwege aanhoudend blessureleed. In 2008-09 was hij weer beschikbaar en had meteen een belangrijk aandeel in het uiteindelijke kampioenschap van AZ. Trainer Louis van Gaal noemde hem "Mijn beste aankoop dit jaar", verwijzend naar de lange periode dat AZ zijn aanvoerder had moeten missen. Ook in het seizoen 2009/10 en 2010/11 was Schaars een belangrijke speler en aanvoerder van de AlkZaanse club. Aan het einde van het seizoen 2010/11 werd bekend dat Schaars toe was aan een nieuwe stap. Schaars speelde zes seizoenen voor AZ. In totaal speelde de middenvelder 129 competitieduels voor AZ en scoorde zeven keer.

PSV wilde zich graag versterken met Schaars en zijn overgang leek een kwestie van tijd, maar tijdens de onderhandelingen toonde Sporting Lissabon plotseling interesse. De Portugese topclub troefde PSV af en nam Schaars op 16 juni 2011 over van AZ voor een bedrag van 2,2 miljoen euro.

Sporting Lissabon

Met ingang van het seizoen 2011/12 kwam Schaars uit voor Sporting Lissabon. In Lissabon trof de middenvelder zijn landgenoot Ricky van Wolfswinkel als ploeggenoot aan. "Het was altijd al een droom van me om een buitenlands avontuur aan te gaan en toen Sporting zich aanbood hoefde ik niet lang na te denken. Het is één van de beste clubs uit Portugal samen met FC Porto en SL Benfica." vertelde Schaars bij zijn presentatie aan de Portugese pers.

PSV

Op 13 juli 2013 werd bekend dat Stijn Schaars de overgang had gemaakt naar PSV, waar hij een contract tekende voor drie jaar.

Interlandloopbaan

Zijn eerste grote prijs behaalde hij met Jong Oranje (onder 21 jaar) in juni 2006. Ook werd hij op het laatste moment opgeroepen door Marco van Basten om als stand-in mee te reizen naar het WK voetbal 2006 in Duitsland, waar hij eventueel een geblesseerde speler zou kunnen vervangen. Aangezien de blessures niet van dien aard waren dat spelers het WK zouden missen, kon Schaars op de dag van de opening weer huiswaarts keren.

Op 16 augustus 2006 maakte Schaars zijn debuut in het Nederlands elftal tijdens de vriendschappelijke wedstrijd in en tegen Ierland. In 2010 maakte hij deel uit van de selectie van Oranje tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika. Nederland haalde de finale, maar Schaars kwam tijdens dat WK niet in actie.

Tijdens een oefentrip door Zuid-Amerika speelde hij op 8 juni 2011 mee namens Nederland tegen Uruguay in de vriendschappelijke wedstrijd om de Copa Confraternidad. De oefenpot om deze vriendschapsbeker werd door de Nederlanders niet echt serieus genomen en na een gelijkspel eindigde deze in winst voor Uruguay na strapschoppen.[1]

Gespeelde interlands

Stijn Schaars kwam in totaal vijftien keer uit voor het Nederlands elftal, maar wist niet te scoren.

Erelijst

Met clubteams
Finalist KNVB beker: 2007 (AZ)
Landskampioen Nederland: 2009 (AZ)
Johan Cruijff Schaal: 2009 (AZ)

Met Nederland
Europees kampioenschap onder 21 jaar: 2006
Finalist Wereldkampioenschap voetbal: 2010

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 augustus 2013 door infamous psv --
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 24 augustus 2013 - 16:03   quote  deeplink  
De grootste meevaller en speelt meer dan prima..
Hopelijk houd hij zijn vorm vast dan zie ik de toekomst meer dan zonnig in..
remco k
 remco k - donderdag 29 augustus 2013 - 15:42   quote  deeplink  
Ja hoor, dat is hem.. Het gaat je goed af..
infamous psv
 infamous psv - donderdag 29 augustus 2013 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 augustus 2013 - 15:42 schreef remco k het volgende:
Ja hoor, dat is hem.. Het gaat je goed af..
Je blijft me toch wel helpen he......
remco k
 remco k - donderdag 29 augustus 2013 - 20:06   quote  deeplink  
Zeker man, was in het buitenland maar ben er weer bij hoor.. Weliswaar niet gepland maar goed..
Hollands glorie
 Hollands glorie - vrijdag 30 augustus 2013 - 23:07   quote  deeplink  
Valt me zeker niet tegen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: #STIJN SCHAARS#

0.0088231