BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ronald Koeman vertrekt einde van het seizoen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 01 februari 2014 - 10:34
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ronald Koeman vertrekt einde van het seizoen (Feyenoord Clubsite)

T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 01 februari 2014 - 14:17   quote  deeplink  
Als Van Gaal niet zo eng was geweest, dan was hij de ideale kandidaat. Qua trainerskwaliteiten.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 14:17   quote  deeplink  
Persoonlijk vind ik het eigenlijk misschien wel goed dat Koeman stopt bij Feyenoord aan het einde van dit seizoen. Het lijkt er toch op dat hij er niet meer uit kan halen dan dit. Een kampioenschap zit er dus helaas niet in onder Koeman. Ondanks dat waren het twee geweldige seizoenen. En ook dit seizoen is het niet slecht. Het is dan wel niet top, maar ook zeker niet slecht.

Persoonlijk heb ik nu twee namen in mijn hoofd waarvan ik denk dat er echt verbetering kan komen. Dat zijn van Gaal en Bosz.
Adriaanse heb ik persoonlijk niet zoveel mee. Ik heb niet het idee dat hij het nou nog beter voor elkaar gaat krijgen dan Koeman. De laatste keer bij Twente werkte het nou ook niet echt lekker met Co.

Van Gaal heeft echt overal bewezen dat hij een goede trainer is. Hij haalde weliswaar één keer het WK niet, maar de rest van zijn resultaten spreken eigenlijk alleen maar in zijn voordeel. De kampioenschappen met Bayern, Ajax, maar bovenal die van AZ kwamen niet uit de lucht vallen. Hij heeft het gewoon altijd goed voor elkaar met zijn teams. En ja, hij heeft een Ajax-verldeden en ja, hij is in de pers niet om uit te staan, maar het gaat mij er eigenlijk alleen maar om dat hij een goede coach is en hij resultaat haalt met de selectie. De spelers moeten beter worden, het voetbal moet goed zijn en er moet resultaat zijn. Dat zijn toch drie dingen die ik al jaren terug zie bij de teams van Louis van Gaal. Daarom eigenlijk toch mijn kandidaat nummer 1. Ik vrees alleen dat van Gaal niet bij Feyenoord aan de slag wil gaan. In principe zou hij ook met pensioen gaan, tenzij er een geweldige uitdaging kwam. Maar hopen dat hij daar Feyenoord ook onder schaart.

Zo niet, dan is mijn volgende kandidaat Peter Bosz. Hij heeft het de laatste jaren toch bewezen bij Heracles en Vitesse. Hij laat zijn teams leuk en aanvallend voetballen met goede resultaten tot gevolg. Bij Heracles waren de resultaten goed (zeker voor een club met zo'n begroting) en bij Vitesse zijn de resultaten zelfs fantastisch. Daarom word ik ook erg benieuwd naar wat hij uit de selectie van Feyenoord kan halen. Oké, we zijn allemaal nog niet vergeten dat hij het als directeur flink verknald heeft, maar coach zijn is een heel ander verhaal. En we willen toch allemaal de beste coach voor de groep hebben staan? Daarbij moeten we niet teveel aan het verleden blijven hangen. Bovendien hadden we nu ook een coach met een Ajax-verleden en dat ging ook gewoon goed. Bosz is op en top Feyenoord-man die in het verleden fouten heeft gemaakt bij de club. Maar naar mijn idee verdient hij wel een tweede kans, maar dan dus wel als coach.

Verder zie ik weinig geschikte kandidaten. Ik lees her en der dat mensen Willem willen als coach. Een groot clubicoon, maar als coach gaat hij er niet meer uit halen dan Ronald. Ook een Ron Jans of Henk ten Cate lijken mij niet geschikt. Van de beschikbare trainers lijkt mij van Basten dan nog het meeste geschikt, maar wel na de bovengenoemde twee natuurlijk. Heeft het bij Heerenveen goed gedaan en zou een kandidaat kunnen zijn. Maar van Gaal en Bosz hebben absoluut mijn voorkeur. Van Gastel en van Bronckhorst zou ik persoonlijk ook niet doen. Een iets meer ervaren coach lijkt me wel handig met zo'n enorm jonge groep.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Als Van Gaal niet zo eng was geweest, dan was hij de ideale kandidaat. Qua trainerskwaliteiten.
Helemaal mee eens. En in dit geval vind ik dat je het ook gewoon moet proberen. Wie weet wil hij komen en heb je een toptrainer in huis. Qua kwaliteiten toch de beste Nederlandse coach die er momenteel is. En hij is dan wel eng, kwaliteiten moeten toch bepalend zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 01 februari 2014 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:19 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En in dit geval vind ik dat je het ook gewoon moet proberen. Wie weet wil hij komen en heb je een toptrainer in huis. Qua kwaliteiten toch de beste Nederlandse coach die er momenteel is. En hij is dan wel eng, kwaliteiten moeten toch bepalend zijn.
Uiteindelijk wel ja. Van mij mag Van Geel best een poging wagen, maar de komst van Van Gaal zal me toch nooit helemaal lekker zitten.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja. Van mij mag Van Geel best een poging wagen, maar de komst van Van Gaal zal me toch nooit helemaal lekker zitten.
Ach, ik vind dat wel meevallen. En anders kijk ik de interviews toch gewoon niet. Is toch ook niet nodig als we winnen ;)
En als we dankzij hem kampioen worden, dan neem ik zijn gedrag/interviews maar al te graag op de koop toe, haha.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:17 schreef feyenoord!!! het volgende:
Persoonlijk heb ik nu twee namen in mijn hoofd waarvan ik denk dat er echt verbetering kan komen. Dat zijn van Gaal en Bosz.
Gestopt met lezen...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:31 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Gestopt met lezen...
Zonde, want dan mis je mijn gehele argumentatie. Ieder mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar als je al dusdanige vooroordelen hebt, zodat je niets een wilt luisteren naar argumenten...
Maar mag ik dan vragen wat jouw ideale kandidaat zou zijn?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 14:36   quote  deeplink  
Ik lees trouwens ook over Dick Advocaat. Maar dat mag ik toch echt niet hopen. Ik vind zijn resultaten van de laatste jaren nou niet echt in zijn voordeel spreken.
adje
 adje - zaterdag 01 februari 2014 - 14:37   quote  deeplink  
waarom broertje erwin niet deed het goed met misschien wel het minste elftal van de laatste jaren
daan limbos
 daan limbos - zaterdag 01 februari 2014 - 14:44   quote  deeplink  
Ik kan begrijpen dat Koeman stopt. Aan het einde van het seizoen totale uitverkoop van kwaliteit, wat overblijft is nauwelijks middelmaat. Er zullen geen grote spelers gehaald mogen worden van de directie, dus wordt het een jong, onervaren elftal, misschien aangevuld met een paar transfervrije tweederangs spelers. Ik denk niet dat een trainer van naam met een beetje zelfrespect zich aan zo'n avontuur gaat wagen. Dus heeft het m.i. geen zin om hier over een nieuwe trainer te gaan speculeren.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - zaterdag 01 februari 2014 - 14:51   quote  deeplink  
De spelers en het elftal staat al een poosje stil in hun ontwikkeling. Daag Ronald hallo met je kut bek en top trainer V Gaal.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:34 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Zonde, want dan mis je mijn gehele argumentatie. Ieder mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar als je al dusdanige vooroordelen hebt, zodat je niets een wilt luisteren naar argumenten...
Maar mag ik dan vragen wat jouw ideale kandidaat zou zijn?
Bosz heeft de club bijna aan het gas geholpen en ik wil nu wel weer eens een trainer zonder snavel verleden. Ik vind dat ze het eens over een heel andere boeg moeten gooien.mijn voorkeur gaat uit naar een buitenlandse trainer die niet besmet is met het Nederlandse voetbal virus. Ik ben dat domme kutjes voetbal waarbij backs meer aanvallen dan verdedigen wel zat. Het nieuwe elftal zal haar fundament moeten hebben in een gesloten verdediging, waardoor voorhoede en middenveld zorgeloos de aanval kan kiezen. Verder lijkt het me heerlijk als bij een corner van de tegenstander onze spits gewoon op de middenstip blijft staan. Op die manier hou je al gauw twee verdedigers weg bij je doel.

Een Naam? Lothar Mathäus.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:37 schreef adje het volgende:
waarom broertje erwin niet deed het goed met misschien wel het minste elftal van de laatste jaren
Minste elftal? Aan de ene kant waar, want het was een slechte verdediging. Aan de andere kant heeft Erwin Koeman wel nog een aanval gehad met Kuyt en Kalou. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we met zo'n topaanval nooit kampioen zijn geworden. Daar had toch meer uitgehaald kunnen worden. Nee, ik vind Erwin Koeman echt geen toptrainer. Doe mij dan maar van Gaal of Peter Bosz.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:57 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Doe mij dan maar van Gaal of Peter Bosz.
En dan in een nieuw stadion!
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:57 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Bosz heeft de club bijna aan het gas geholpen en ik wil nu wel weer eens een trainer zonder snavel verleden. Ik vind dat ze het eens over een heel andere boeg moeten gooien.mijn voorkeur gaat uit naar een buitenlandse trainer die niet besmet is met het Nederlandse voetbal virus. Ik ben dat domme kutjes voetbal waarbij backs meer aanvallen dan verdedigen wel zat. Het nieuwe elftal zal haar fundament moeten hebben in een gesloten verdediging, waardoor voorhoede en middenveld zorgeloos de aanval kan kiezen. Verder lijkt het me heerlijk als bij een corner van de tegenstander onze spits gewoon op de middenstip blijft staan. Op die manier hou je al gauw twee verdedigers weg bij je doel.

Een Naam? Lothar Mathäus.
Oké, je hebt nu in elk geval een duidelijke argumentatie. Ondanks dat wat je zegt over Bosz waar is, ben ik van mening dat hij een tweede kans verdiend. Een carrière als directeur en hoofdcoach moet je ook kunnen scheiden. Zelf ben ik altijd voorstander van een Nederlandse coach. Is ook gemakkelijker in de communicatie. Zeker met al die jonge Nederlandse talenten die wij bij onze selectie hebben of er nog bij zullen komen. Bovendien vind ik niks mis met de Hollands school. Maar ik ben het met je eens dat de verdediging gesloten moet worden. Wat dat betreft waren de tijden van Bert van Marwijk heerlijk. Die begon zijn organisatie altijd achterin. En ging daarna pas aan de rest werken.

Wat je zegt over de spits op de middenstip ben ik het niet met je eens. Allereerst hebben wij in Pellè een spits die niet snel is, maar zijn kansen moet hebben in de zestien van de tegenstander. Dat stuk van de middenlijn tot aan de zestien gaat hij nooit belopen in zijn eentje met de bal. Bovendien is Pellè juist heel belangrijk bij het verdedigen van standaardsituaties. Hoeveel ballen kopt Pellè bij corners dan niet weg. Vergeet niet dat Feyenoord pas één tegengoal tegenkreeg dit jaar uit corners. Dat was vorige week bij Ado, omdat Immers niet meesprong. Pellè is daarbij heel belangrijk. Dan kun je zeggen dat er dan een andere (snelle) speler om de middenlijn moet staan. Maar dat is bij Feyenoord vaak het geval. Veelal staat Schaken of Boëtius op de middenlijn. Meestal is dat Schaken, zoals je ook zag in de wedstrijd tegen Vitesse toen hij in het veld stond. Dus Feyenoord doet eigenlijk al in die zin wat jij wil zien.

Over je genoemde naam: je wilt geen trainer met een Ajax-verleden, maar een duitser mag wel? Dat kan, maar ik vind dat we niet moeten redeneren met Ajax-haat. We moeten gewoon de beste trainer hebben en als die een Ajax-verleden heeft, maakt me dat niets uit. Als hij maar presteert met Feyenoord. En ik ben gewoon niet zo van een buitenlandse coach. Maar goed, daarin verschillen we van mening. En een van Gaal heeft internationaal als trainer toch veel meer gepresteerd dan Matthäus.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:59 schreef hotjumper het volgende:

[..]

En dan in een nieuw stadion!
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Het gaat hier over een trainer.
Maar goed, in een nieuw stadion vind ik prima, hoor. Al vind ik die optie van BAM er ook goed uitzien. Maar dat is iets wat hier offtopic is.
kampertje
 kampertje - zaterdag 01 februari 2014 - 15:26   quote  deeplink  
Koeman bedankt voor alles , je heb feyenoord weer richting de top 4 gekregen.
Hoop zelf dat van gaal of adriaanse komt goeie trainers die , fantastich met jeugd om kan gaan.
Als een van die twee ons kampioen kan maken hoor je my niet klagen.
Truus is al voor feyenoord als van gaal nu feyenoord gaat trainen , kryg die ook bonuspunten by truus hihi ,
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 15:29   quote  deeplink  
Het gaat niet om Ajax haat, dat Koeman kwam had ik geen problemen mee. Ik wil gewoon dat Feyenoord een eigen gezicht krijgt en een eigen systeem speelt. Van Marwijk is overigens ook een optie voor mij onder hem speelde wij het beste voetbal van deze eeuw.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 15:08 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Het gaat hier over een trainer.
Maar goed, in een nieuw stadion vind ik prima, hoor. Al vind ik die optie van BAM er ook goed uitzien. Maar dat is iets wat hier offtopic is.
Als je toch de club cultuur verkwanselt kan je het maar beter goed doen.
adje
 adje - zaterdag 01 februari 2014 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:57 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Minste elftal? Aan de ene kant waar, want het was een slechte verdediging. Aan de andere kant heeft Erwin Koeman wel nog een aanval gehad met Kuyt en Kalou. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we met zo'n topaanval nooit kampioen zijn geworden. Daar had toch meer uitgehaald kunnen worden. Nee, ik vind Erwin Koeman echt geen toptrainer. Doe mij dan maar van Gaal of Peter Bosz.
Het 2e jaar was Lucius de bepalende speler wat een ellende was dat maar inderdaad met Kuyt en Kaloe was er meer te halen toen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 15:31 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Als je toch de club cultuur verkwanselt kan je het maar beter goed doen.
Onzin, een clubcultuur is veel en veel meer dan een stadion. Bovendien kun je in de huidige tijden niet door blijven gaan met een verouderd stadion. De Kuip moet op zijn minst gerenoveerd en gemoderniseerd worden. Ik ben fan van Feyenoord, niet van het stadion. Tuurlijk is de Kuip het mooiste stadion van het land, maar ik ben voor Feyenoord om de club, niet om het stadion. Met een ander stadion ben ik ook voor Feyenoord. Maar goed, als jij een nieuw stadion gelijk de hele clubcultuur verkwanselen noemt. Dan zijn er wel erg veel clubs inmiddels zonder clubcultuur. Arsenal, Bayern München en dergelijke hebben natuurlijk ook allemaal geen clubcultuur meer over sinds het nieuwe stadion? Hou toch op, zeg.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 15:35 schreef adje het volgende:

[..]

Het 2e jaar was Lucius de bepalende speler wat een ellende was dat maar inderdaad met Kuyt en Kaloe was er meer te halen toen.
Klopt, maar het eerste jaar viel er nog wel meer te halen. Maar goed, dat is geweest. Ik ben gewoon geen grote fan van Erwin Koeman. Vind Ronald veel beter. Maarja, die stopt er dus mee aan het einde van het seizoen.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 01 februari 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 15:29 schreef hotjumper het volgende:
Het gaat niet om Ajax haat, dat Koeman kwam had ik geen problemen mee. Ik wil gewoon dat Feyenoord een eigen gezicht krijgt en een eigen systeem speelt. Van Marwijk is overigens ook een optie voor mij onder hem speelde wij het beste voetbal van deze eeuw.
Tsja, maar die ligt net vast bij HSV. Waar de resultaten overigens niet zo best zijn. En we speelden onder Bert inderdaad goed voetbal. Heeft het ook tweemaal goed gedaan. Eerst de UEFA Cup gewonnen in 2002 en later bijna kampioen en wel de beker gewonnen. Het blijft zonde dat toen in de winter bekend werd dat hij naar de KNVB ging, want anders was de tweede seizoenshelft misschien wel beter gegaan. Maar Bert mag van mij best nog een keertje terugkomen. Al moet ik zeggen dat het voetbal van Oranje nu wel leuker is dan in de tijd van van Marwijk. Maar ik verwacht niet dat hij komt, want hij is al twee keer coach geweest bij ons. Ik denk dat HSV daar ook voor zal moeten degraderen.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 15:53   quote  deeplink  
Ik denk het ook niet helaas, maar van Marwijk is wel een goed voorbeeld dat buiten de doos denken goed uit kan pakken als je op zoek bent naar een trainer.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 15:36 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Onzin, een clubcultuur is veel en veel meer dan een stadion. Bovendien kun je in de huidige tijden niet door blijven gaan met een verouderd stadion. De Kuip moet op zijn minst gerenoveerd en gemoderniseerd worden. Ik ben fan van Feyenoord, niet van het stadion. Tuurlijk is de Kuip het mooiste stadion van het land, maar ik ben voor Feyenoord om de club, niet om het stadion. Met een ander stadion ben ik ook voor Feyenoord. Maar goed, als jij een nieuw stadion gelijk de hele clubcultuur verkwanselen noemt. Dan zijn er wel erg veel clubs inmiddels zonder clubcultuur. Arsenal, Bayern München en dergelijke hebben natuurlijk ook allemaal geen clubcultuur meer over sinds het nieuwe stadion? Hou toch op, zeg.
Die hebben dan ook een knap stadion gekregen. Ik ben niet tegen een nieuw stadion, maar ik ben tegen de manier hoe ze het uit willen voeren. De Kuip was destijds een hoogstandje van gederfde bouw techniek, je ziet in Rotterdam de meest spectaculaire gebouwen een nieuw stadion wat daarbij past is helaas het geld niet voor. Voor je het weet zit je in een soort arena met trommels op de gele zijde....
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 01 februari 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:57 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Bosz heeft de club bijna aan het gas geholpen en ik wil nu wel weer eens een trainer zonder snavel verleden. Ik vind dat ze het eens over een heel andere boeg moeten gooien.mijn voorkeur gaat uit naar een buitenlandse trainer die niet besmet is met het Nederlandse voetbal virus. Ik ben dat domme kutjes voetbal waarbij backs meer aanvallen dan verdedigen wel zat. Het nieuwe elftal zal haar fundament moeten hebben in een gesloten verdediging, waardoor voorhoede en middenveld zorgeloos de aanval kan kiezen. Verder lijkt het me heerlijk als bij een corner van de tegenstander onze spits gewoon op de middenstip blijft staan. Op die manier hou je al gauw twee verdedigers weg bij je doel.

Een Naam? Lothar Mathäus.
Eensert!
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 17:08   quote  deeplink  
Martin Jol?
JanM
 JanM - zaterdag 01 februari 2014 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 17:08 schreef hotjumper het volgende:
Martin Jol?
Dan nog liever Van Gaal, maar dan alleen omdat zijn Truus voor Feyenoord is! Adriaanse heeft mij iets te duidelijk gezegd dat hij niet naar Feyenoord wil(de) een paar jaar geleden en Jol ... hou op schei uit!

Wel vreemd dat dit niet gewoon in http://forum.headliner.nl/topic-27885/p4/#1134177 kon!
JanM
 JanM - zaterdag 01 februari 2014 - 17:23   quote  deeplink  
Maar misschien is het wel tijd voor Van Gastel met Gio als assistent en daarbij nog een oud-speler, liefst verdediger als De Wolf of misschien wel Fräser, al denk ik toch dat het beter is om een gerenommeerde trainer voor deze groep te zetten.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 01 februari 2014 - 17:32   quote  deeplink  
Types als van gaal en Jol regeren graag over hun trainersschap heen: tasten ook de clubcultuur aan.
dat gaat compleet botsen.
Gio en JP: trainers van een nagenoeg nieuwe selectie. Doen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 01 februari 2014 - 17:33   quote  deeplink  
Geel en Gaal, Geer en Goor.
Een pot nat.
sevillana
 sevillana - zaterdag 01 februari 2014 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:17 schreef feyenoord!!! het volgende:
Persoonlijk vind ik het eigenlijk misschien wel goed dat Koeman stopt bij Feyenoord aan het einde van dit seizoen. Het lijkt er toch op dat hij er niet meer uit kan halen dan dit. Een kampioenschap zit er dus helaas niet in onder Koeman. Ondanks dat waren het twee geweldige seizoenen. En ook dit seizoen is het niet slecht. Het is dan wel niet top, maar ook zeker niet slecht.

Persoonlijk heb ik nu twee namen in mijn hoofd waarvan ik denk dat er echt verbetering kan komen. Dat zijn van Gaal en Bosz.
Adriaanse heb ik persoonlijk niet zoveel mee. Ik heb niet het idee dat hij het nou nog beter voor elkaar gaat krijgen dan Koeman. De laatste keer bij Twente werkte het nou ook niet echt lekker met Co.

Van Gaal heeft echt overal bewezen dat hij een goede trainer is. Hij haalde weliswaar één keer het WK niet, maar de rest van zijn resultaten spreken eigenlijk alleen maar in zijn voordeel. De kampioenschappen met Bayern, Ajax, maar bovenal die van AZ kwamen niet uit de lucht vallen. Hij heeft het gewoon altijd goed voor elkaar met zijn teams. En ja, hij heeft een Ajax-verldeden en ja, hij is in de pers niet om uit te staan, maar het gaat mij er eigenlijk alleen maar om dat hij een goede coach is en hij resultaat haalt met de selectie. De spelers moeten beter worden, het voetbal moet goed zijn en er moet resultaat zijn. Dat zijn toch drie dingen die ik al jaren terug zie bij de teams van Louis van Gaal. Daarom eigenlijk toch mijn kandidaat nummer 1. Ik vrees alleen dat van Gaal niet bij Feyenoord aan de slag wil gaan. In principe zou hij ook met pensioen gaan, tenzij er een geweldige uitdaging kwam. Maar hopen dat hij daar Feyenoord ook onder schaart.

Zo niet, dan is mijn volgende kandidaat Peter Bosz. Hij heeft het de laatste jaren toch bewezen bij Heracles en Vitesse. Hij laat zijn teams leuk en aanvallend voetballen met goede resultaten tot gevolg. Bij Heracles waren de resultaten goed (zeker voor een club met zo'n begroting) en bij Vitesse zijn de resultaten zelfs fantastisch. Daarom word ik ook erg benieuwd naar wat hij uit de selectie van Feyenoord kan halen. Oké, we zijn allemaal nog niet vergeten dat hij het als directeur flink verknald heeft, maar coach zijn is een heel ander verhaal. En we willen toch allemaal de beste coach voor de groep hebben staan? Daarbij moeten we niet teveel aan het verleden blijven hangen. Bovendien hadden we nu ook een coach met een Ajax-verleden en dat ging ook gewoon goed. Bosz is op en top Feyenoord-man die in het verleden fouten heeft gemaakt bij de club. Maar naar mijn idee verdient hij wel een tweede kans, maar dan dus wel als coach.

Verder zie ik weinig geschikte kandidaten. Ik lees her en der dat mensen Willem willen als coach. Een groot clubicoon, maar als coach gaat hij er niet meer uit halen dan Ronald. Ook een Ron Jans of Henk ten Cate lijken mij niet geschikt. Van de beschikbare trainers lijkt mij van Basten dan nog het meeste geschikt, maar wel na de bovengenoemde twee natuurlijk. Heeft het bij Heerenveen goed gedaan en zou een kandidaat kunnen zijn. Maar van Gaal en Bosz hebben absoluut mijn voorkeur. Van Gastel en van Bronckhorst zou ik persoonlijk ook niet doen. Een iets meer ervaren coach lijkt me wel handig met zo'n enorm jonge groep.
appels met peren vergelijken, "Van Gaal heeft bewezen", het toenmalige team van Ajakkes, Bayern en niet te vergeten Barcelona kun je onmogelijk vergelijken met de huidige selectie van Feyenoord.
TheMenace
 TheMenace - zaterdag 01 februari 2014 - 17:36   quote  deeplink  
ik wens hem het allerbeste!hak is nog lekkerder geworden!
P:

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 februari 2014 door TheMenace --
sevillana
 sevillana - zaterdag 01 februari 2014 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:57 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Bosz heeft de club bijna aan het gas geholpen en ik wil nu wel weer eens een trainer zonder snavel verleden. Ik vind dat ze het eens over een heel andere boeg moeten gooien.mijn voorkeur gaat uit naar een buitenlandse trainer die niet besmet is met het Nederlandse voetbal virus. Ik ben dat domme kutjes voetbal waarbij backs meer aanvallen dan verdedigen wel zat. Het nieuwe elftal zal haar fundament moeten hebben in een gesloten verdediging, waardoor voorhoede en middenveld zorgeloos de aanval kan kiezen. Verder lijkt het me heerlijk als bij een corner van de tegenstander onze spits gewoon op de middenstip blijft staan. Op die manier hou je al gauw twee verdedigers weg bij je doel.

Een Naam? Lothar Mathäus.
net als Wim Jansen jaren geleden begon met het opbouwen van een team, een goede verdediging neerzetten en daar vanuit verder opbouwen?
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 01 februari 2014 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 17:37 schreef sevillana het volgende:

[..]

net als Wim Jansen jaren geleden begon met het opbouwen van een team, een goede verdediging neerzetten en daar vanuit verder opbouwen?
Inderdaad
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 02 februari 2014 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 17:34 schreef sevillana het volgende:

[..]

appels met peren vergelijken, "Van Gaal heeft bewezen", het toenmalige team van Ajakkes, Bayern en niet te vergeten Barcelona kun je onmogelijk vergelijken met de huidige selectie van Feyenoord.
Dan heb je altijd nog zijn prestaties met AZ en nu met het Nederlands elftal. Of wou je beweren dat het huidige Nederlands elftal zo goed is? Veelal eredivisiespelers met 3 toppers erbij. En daarmee speelt hij toch gelijk tegen een Duitsland, Italië en Colombia. Bovendien spelen zijn elftallen altijd leuk en goed voetbal. Appels met peren vergelijken of niet, van Gaal is gewoon een goede trainer.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 02 februari 2014 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 12:05 schreef FR-Elmo het volgende:

[..]

Boudewijn houdt van eigen topics
Nee hoor, maar af en toe wel een beetje orde dus zoals de meesten hier (zouden moeten) weten: nieuwe nieuws ontwikkeling = nieuw topic.
En dan liefst via de linkmethode van HL.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 02 februari 2014 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 12:04 schreef kraaitje het volgende:
jammer hoor dat mijn eerste topic gelijk weg wordt gehaald, en dat een van hier een soort gelijk topic later post en wel blijft staan.
Ik was de eerste die het nieuws hier postte en kwam officieel van Feyenoord.nl
Dus Nieuws, ok er zat een klein foutje in de titel, was al aan het kijken hoe ik dat hier kon herstellen.
Mijn excuses maar bij groot nieuws is het beter om het via de officiele linkmethode van HL een nieuw topic te starten.

Zo zal het ook zijn met de nieuwe trainer, daar is nu een 'geruchten' topic voor actief over wie het wordt, maar zodra het bekend wordt wie het echt is geworden zal er een (nieuw) vervolg-topic komen, en dus hopelijk ook weer via de linkmethode.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 02 februari 2014 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2014 - 14:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Als Van Gaal niet zo eng was geweest, dan was hij de ideale kandidaat. Qua trainerskwaliteiten.
Als van Gaal het wordt, moet ik gaan juichen voor Feyenoord!
van geil
 van geil - zondag 02 februari 2014 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 20:45 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Als van Gaal het wordt, moet ik gaan juichen voor Feyenoord!
mooi.
Halen die Louis.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 februari 2014 - 20:52   quote  deeplink  
Werd tijd ook Boudewijn...!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 februari 2014 - 20:52   quote  deeplink  
Werd tijd ook Boudewijn...!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 februari 2014 - 20:52   quote  deeplink  
Werd tijd ook Boudewijn...!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 februari 2014 - 20:52   quote  deeplink  
?
sevillana
 sevillana - zondag 02 februari 2014 - 20:58   quote  deeplink  
wat bedoel je nu precies, Leon? ;)
ar
 ar - zondag 02 februari 2014 - 21:00   quote  deeplink  
JUICHEN!!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 februari 2014 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 20:58 schreef sevillana het volgende:
wat bedoel je nu precies, Leon? ;)
Hahaha idd Sevi :)
sevillana
 sevillana - zondag 02 februari 2014 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 21:09 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Hahaha idd Sevi :)
lol, maat ;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 02 februari 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 21:10 schreef sevillana het volgende:

[..]

lol, maat ;)
Zeker Sevi...
Word ook hoogtijd dat Boudje het gaat begrijpen..;)
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 02 februari 2014 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2014 - 20:40 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Nee hoor, maar af en toe wel een beetje orde dus zoals de meesten hier (zouden moeten) weten: nieuwe nieuws ontwikkeling = nieuw topic.
En dan liefst via de linkmethode van HL.
Gelukkig heb je mijn uitleg die ik later gaf ook gelezen, dus was deze post niet nodig geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ronald Koeman vertrekt einde van het seizoen









0.0076730