|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Loting eerste ronde William Hill World Darts Championship 2016
Michael van Gerwen (1) - Thanawat Gaweenuntawong/Rene Eidams John Henderson (32) - Darren Webster Raymond van Barneveld (16) - Dirk van Duijvenbode Stephen Bunting (17) - Jyhan Artut Michael Smith (8) - Jeffrey de Zwaan Steve Beaton (25) - Koha Kokiri Ian White (9) - Dimitri van den Bergh Benito van de Pas (24) - Max Hopp Adrian Lewis (5) - Jan Dekker Andrew Gilding (28) - Gerwyn Price Kim Huybrechts (12) - David Pallett Mensur Suljovic (21) - Jermaine Wattimena Peter Wright (4) - Keegan Brown Dean Winstanley (29) - Ronny Huybrechts Dave Chisnall (13) - Rowby-John Rodriguez Justin Pipe (20) - Christian Kist Gary Anderson (2) - Nummer twee PDPA Qualifier/Per Laursen Jamie Lewis (31) - Daryl Gurney Vincent van der Voort (15) - Loz Ryder Brendan Dolan (18) - Kyle Anderson James Wade (7) - Warrick Scheffer/John Michael Wes Newton (26) - Cristo Reyes Simon Whitlock (10) - Nummer één PDPA Qualifier Jamie Caven (23) - Michael Rasztovits/Rob Szabo Robert Thornton (6) - Alan Norris Andy Hamilton (27) - Joe Murnan Terry Jenkins (11) - Darin Young Mark Webster (22) - Qiang Sun/Mick McGowan Phil Taylor (3) - Keita Ono/Alex Taragao Kevin Painter (30) - Kim Viljanen/Sven Groen Mervyn King (14) - Aleksander Oreshkin/Paul Lim Jelle Klaasen (19) - Joe Cullen
Uitslagen en Programma: (P) zijn voorronde partijen
Donderdag 17 December 20.00 uur Eerste ronde Andy Boulton 2-1 Per Laursen (P) Jamie Lewis 1-3 Daryl Gurney Peter Wright 3-0 Keegan Brown Gary Anderson 3-0 Andy Boulton
Vrijdag 18 December 14.00 uur Eerste ronde Qiang Sun 0-2 Mick McGowan (P) John Henderson 1-3 Darren Webster Justin Pipe 0-3 Christian Kist Mark Webster 3-0 Mick McGowan
20.00 uur Eerste ronde Thanawat Gaweenuntawong 0-2 Rene Eidams (P) Brendan Dolan 0-3 Kyle Anderson Kim Huybrechts 2-3 David Pallett Michael van Gerwen 3-2 Rene Eidams
Zaterdag 19 December 14.00 uur Eerste ronde Kim Viljanen 2-1 Sven Groen (P) Steve Beaton 3-0 Koha Kokiri Ian White 1-3 Dimitri Van den Bergh Kevin Painter 3-0 Kim Viljanen
20.00 uur Eerste ronde Keita Ono 2-0 Alex Tagarao (P) Simon Whitlock 2-3 Ricky Evans Vincent van der Voort 3-0 Loz Ryder Phil Taylor 3-0 Keita Ono
Zondag 20 December 14.00 uur Eerste ronde Michael Rasztovits 0-2 Rob Szabo (P) Andy Hamilton 2-3 Joe Murnan Mensur Suljovic 3-1 Jermaine Wattimena Jamie Caven 3-0 Rob Szabo
20.00 uur Eerste ronde Aleksandr Oreshkin 2-1 Paul Lim (P) Stephen Bunting 3-0 Jyhan Artut Raymond van Barneveld 3-0 Dirk van Duijvenbode Mervyn King 3-2 Aleksandr Oreshkin
Maandag 21 December 20.00 uur Eerste ronde Warrick Scheffer 0-2 John Michael (P) Robert Thornton 0-3 Alan Norris Michael Smith 3-2 Jeffrey De Zwaan James Wade 3-0 John Michael
Dinsdag 22 December 20.00 uur Eerste ronde Dean Winstanley 2-3 Ronny Huybrechts Wes Newton 3-1 Cristo Reyes Dave Chisnall 3-0 Rowby-John Rodriguez Terry Jenkins 3-1 Darin Young
Woensdag 23 December 20.00 uur Eerste ronde Andrew Gilding 3-0 Gerwyn Price Benito van de Pas 3-1 Max Hopp Adrian Lewis 3-0 Jan Dekker Jelle Klaasen 3-0 Joe Cullen
Tweede ronde
Zaterdag 26 December 19.00 uur Tweede ronde Ricky Evans 0-4 Jamie Caven Dave Chisnall 4-1 Christian Kist Gary Anderson 4-1 Daryl Gurney
Zondag 27 December 14.00 uur Tweede ronde Michael Smith 4-2 Steve Beaton Dimitri Van den Bergh 2-4 Benito van de Pas Vincent van der Voort 4-2 Kyle Anderson
20.00 uur Tweede ronde Raymond van Barneveld 4-3 Stephen Bunting James Wade 4-0 Wes Newton Michael van Gerwen 4-0 Darren Webster
Maandag 28 December 14.00 uur Tweede ronde Alan Norris 4-1 Joe Murnan Terry Jenkins 0-4 Mark Webster David Pallett 3-4 Mensur Suljovic
20.00 uur Tweede ronde Adrian Lewis 4-0 Andrew Gilding Peter Wright 4-0 Ronny Huybrechts Phil Taylor 4-1 Kevin Painter
Dinsdag 29 December 14.00 uur Tweede ronde (1x) Mervyn King 2-4 Jelle Klaasen Derde ronde (2x) Michael Smith 4-0 Benito van de Pas James Wade 4-1 Jamie Caven
20.00 uur Derde ronde Adrian Lewis 4-0 Mensur Suljovic Gary Anderson 4-0 Vincent van der Voort Michael van Gerwen 3-4 Raymond van Barneveld
Woensdag 30 December 20.00 uur Derde ronde Peter Wright 4-3 Dave Chisnall Alan Norris 4-1 Mark Webster Phil Taylor 3-4 Jelle Klaasen
Vrijdag 1 januari 14.00 uur Kwartfinales (2x) Alan Norris 4-5 Jelle Klaasen Gary Anderson 5-1 James Wade
20.30 uur Kwartfinales (2x) Raymond van Barneveld 5-4 Michael Smith Adrian Lewis 5-2 Peter Wright
Zaterdag 2 januari 21.00 uur halve finales Raymond van Barneveld 3-6 Adrian Lewis Gary Anderson 6-0 Jelle Klaasen
Zondag 3 januari 20.00 uur Finale Adrian Lewis 5-7 Gary Anderson
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 januari 2016 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Na de laatste paar toernooien begin ik zelf toch wel weer heel veel zin te krijgen in het WK. En wie o wie gaat er dit keer met de hoofdprijs vandoor? Van Gerwen lijkt de grote favoriet na de laatste paar toernooien en zijn geweldige jaar. Zijn dominantie van de laatste tijd neemt bijna Taylor-achtige vormen aan. Maar het WK is het WK. Daar zijn sommige dingen toch anders. Een Anderson, Taylor en van Barneveld zullen ongetwijfeld nu wel met een goede vorm het podium betreden. Nu maar hopen op een mooi toernooi met een uitgeruste van Gerwen die wederom laat zien wat hij kan. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Loetje, heb jij trouwens nog enig zicht op de voorbereiding van Michael van Gerwen? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Haa Gappie,
Altijd he. 2 weken op vakantie geweest en nu lekker aan het voorbereiden he. Deze keer goed gedaan wat mij betreft |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 13 december 2015 - 22:47 schreef Loetje het volgende:[..] Haa Gappie, Altijd he. 2 weken op vakantie geweest en nu lekker aan het voorbereiden he. Deze keer goed gedaan wat mij betreft Aah, gelukkig! Dat doet me goed om dat te horen. Ik hoorde al wel op tv dat Vincent van der Voort zei dat hij nog op vakantie ging, maar je weet nooit zeker in hoeverre er echt rust is gepakt. Een uitgeruste van Gerwen gaat naar mijn idee met zijn vormpeil van afgelopen maand 'gewoon' de beker ophalen in Ally Pally. Het wordt natuurlijk niet gemakkelijk, maar de voorbereiding lijkt in elk geval goed te zijn. (evenals de winst op de Players Championships Finals, wat de laatste jaren heel belangrijk is geweest voor het WK...)
Maar ik ben wel benieuwd wie jij dit jaar ver ziet komen, wie er mogelijk vroeg naar huis gaan of wie ons juist helemaal gaat verrassen? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 14 december 2015 - 16:47 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Aah, gelukkig! Dat doet me goed om dat te horen. Ik hoorde al wel op tv dat Vincent van der Voort zei dat hij nog op vakantie ging, maar je weet nooit zeker in hoeverre er echt rust is gepakt. Een uitgeruste van Gerwen gaat naar mijn idee met zijn vormpeil van afgelopen maand 'gewoon' de beker ophalen in Ally Pally. Het wordt natuurlijk niet gemakkelijk, maar de voorbereiding lijkt in elk geval goed te zijn. (evenals de winst op de Players Championships Finals, wat de laatste jaren heel belangrijk is geweest voor het WK...) Maar ik ben wel benieuwd wie jij dit jaar ver ziet komen, wie er mogelijk vroeg naar huis gaan of wie ons juist helemaal gaat verrassen? Mijn gevoel zegt dat Taylor of Lewis dit jaar wint. Wanneer Taylor wint zie ik hem trouwens per direct stoppen. Die wil zo graag nog een keer zijn titel. Lewis is in vorm en kent het toernooi natuurlijk als tweevoudig winnaar.
Van Gerwen is wel de favoriet. Wint de laatste 4 toernooien. Dit toernooi is een setformat en daar heeft MVG nog wel eens moeite mee.
Ik denk dat Michael Smith de verassing van het toernooi wordt. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 17 december 2015 - 06:34 schreef Loetje het volgende:[..] Mijn gevoel zegt dat Taylor of Lewis dit jaar wint. Wanneer Taylor wint zie ik hem trouwens per direct stoppen. Die wil zo graag nog een keer zijn titel. Lewis is in vorm en kent het toernooi natuurlijk als tweevoudig winnaar. Van Gerwen is wel de favoriet. Wint de laatste 4 toernooien. Dit toernooi is een setformat en daar heeft MVG nog wel eens moeite mee. Ik denk dat Michael Smith de verassing van het toernooi wordt. Klinkt allemaal heel aannemelijk. Lewis zit alleen wel in een vrij lastig gedeelte van het schema. In de derde ronde treft hij al Kim Huybrechts of Suljovic. Dat wordt al geen gemakkelijke pot. Dan in de kwartfinale waarschijnlijk tegen Wright of Chisnall en dan in de halve finale vermoedelijk van Gerwen. Ik geef het je te doen, hoor.
Taylor daarentegen heeft een vrij gemakkelijk deel van het schema met Thornton, Klaassen en King als sterkste spelers. Hoewel hij in de halve finale natuurlijk wel grote kans heeft op Anderson en anders wel James Wade. Maar goed, in de halve finales zijn geen gemakkelijke tegenstanders meer.
Dan Michael Smith, die staat wel al in de derde ronde tegen Ian White of Benito van de Pas. Hij heeft zeker mogelijkheden, want hij kan echt goed gooien, maar ik zie hem eigenlijk niet verrassen tegen Michael van Gerwen in de kwartfinale. Maar als er echt verrassingen komen, dan zal het waarschijnlijk Smith zijn. Of Thornton moet van Taylor winnen, die kans is klein, hoewel je nooit weet welke vorm Taylor gaat meebrengen. Taylor is dit jaar soms wat wisselvallig. Maar altijd levensgevaarlijk op een WK.
Ik zou mijn geld toch zetten op van Gerwen. Oppassen inderdaad met het setsysteem, maar als hij het niveau van vorige maand haalt, mag dat ook geen probleem vormen. Blijft natuurlijk nog wel de derde ronde partij over tegen Barney. En dat wil nog weleens lastig zijn voor van Gerwen. Mocht van Gerwen het onverhoopt niet tot de eindstreep weten te volbrengen, denk ik dat Lewis de winnaar zal zijn. Maar daar gaan we nog maar even niet vanuit. Laten we hopen dat Ally Pally op 3 januari groen kleurt. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Hoe kan ik trouwens een tekst dikgedrukt maken? Dan kan ik de winnaars duidelijker weergeven, zodat dat direct in een oogopslag te zien valt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 december 2015 - 15:47 schreef feyenoord!!! het volgende:Hoe kan ik trouwens een tekst dikgedrukt maken? Dan kan ik de winnaars duidelijker weergeven, zodat dat direct in een oogopslag te zien valt. Je doet dit
hier plaats je de tekst tussen en op het eind
Snap je? ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 december 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Even quoten. Dan zie je wat ik doe |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Michael komt goed weg. Wat was dit nu ineens????
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 december 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: aha, ik snap het! Thanks! |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Tsja, bizar hè. De eerste twee sets geen vuiltje aan de lucht. Tweemaal 3-0. En dan gooit die Eidams ineens een goede finish, begint beter te gooien en voor mijn gevoel dacht Michael misschien ook wel al dat hij er wel zou komen op zijn gemak. En dat was op zich ook zo met hoe Eidams stond te gooien in de eerste twee sets. Dan wordt het toch nog heel spannend en begon ik echt nog wel te vrezen voor een vroege exit. Vond het wel mooi die wisselwerking tussen Vischschraper en Nieuwlaat, waarbij Frank toch wel de zenuwen kreeg en Jacques (in ieder geval deed voorkomen) totaal nog geen paniekgevoel te hebben.
Aan de ene kant het had natuurlijk zo fout kunnen aflopen. Kijk naar Huybrechts, die vliegt er toch ook al direct uit. Aan de andere kant vocht Michael zich al zo vaak terug uit een moeilijke positie. En misschien levert dit uiteindelijk wel veel op. Want elk blijkt toch weer dat de wereldkampioen er ergens een wedstrijd bij heeft zitten dat hij er echt uit had kunnen vliegen, maar het dan toch ternauwernood gered heeft. Misschien is Michael daar nu wel doorheen en wordt het juist makkelijker nu hij ook tegenstanders treft die hij kent. Nouja, op naar ronde 2. En dan te bedenken dat misschien wel de grootste test in ronde 3 op hem wacht..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 december 2015 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Heb gisteren helaas niks ervan kunnen zien, maar goed om te zien dat Vincent van der Voort zo gemakkelijk doorgaat. Taylor natuurlijk ook door, maar toch ook weer wat verrassingen. Whitlock had natuurlijk geen goed jaar, maar dit had ik ook weer niet verwacht. En dan Ian White, ook hij al vroeg naar huis dit jaar. De exit van Whitlock zorgt in elk geval voor een nog gemakkelijkere route naar de kwartfinale voor James Wade. En krijgen we na een mogelijke Nederlands onderonsje in de derde ronde mogelijk ook nog een Nederlandse kwartfinale? Benito van de Pas treft in zijn deel alleen nog Michael Smith als echte bedreiging. Oranje boven dit WK zou leuk zijn. Hoewel het voor de darters niet gemakkelijker wordt tegen landgenoten, vermoed ik. Het WK maakt het nu in elk geval alvast waar. Het voorspellen wordt alsmaar moeilijker, haha |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Jammer dat de Zwaan het gisteren niet heeft gered. Maar hij heeft een goede pot afgeleverd, waar hij wel mee verder kan de komende jaren. Die komt er wel. Thornton al vroeg naar huis, waardoor Taylor vermoedelijk Norris gaat treffen binnenkort. James Wade vond ik gisteren ook erg goed. Die moet toch in elk geval de kwartfinale relatief eenvoudig kunnen bereiken. En misschien kan hij met deze vorm ook wel wat beginnen tegen Anderson.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Enorm veel respect voor Jeffrey de Zwaan. Raymond van Barneveld is veel met hem bezig en hij had gisteren ook kunnen winnen. Groot talent. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Weer veel grote spelers eruit. De grote 4 nog niet gelukkig. Al moet Lewis nog aan de bak. Van Gerwen, Anderson, Taylor en Lewis zijn voor mij de favorieten. Heel ver daarna krijg je Wright |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 december 2015 - 10:54 schreef Loetje het volgende:Enorm veel respect voor Jeffrey de Zwaan. Raymond van Barneveld is veel met hem bezig en hij had gisteren ook kunnen winnen. Groot talent. Hij heeft het echt heel goed gedaan. Helaas komt hij nu net de eerste ronde niet door, maar is een kwestie van tijd voordat hij ver gaat komen op televisietoernooien. Nu al grote klassen van hem |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 december 2015 - 10:55 schreef Loetje het volgende:Weer veel grote spelers eruit. De grote 4 nog niet gelukkig. Al moet Lewis nog aan de bak. Van Gerwen, Anderson, Taylor en Lewis zijn voor mij de favorieten. Heel ver daarna krijg je Wright Ja, opvallend hè. Maar het hoort er ook wel bij, want elk jaar vallen er wel grote namen af in de tweede ronde. Vanavond nog wat aardige wedstrijden met 3 Nederlanders en Adrian Lewis. Vermoed dat Lewis in goede vorm zal steken. Van Gerwen, Anderson, Taylor en Lewis zijn inderdaad de grote favorieten. Ik denk ook in die volgorde. Daarna komt inderdaad een tijd niks. Naar mijn idee zit Wade toch in elk geval wel gelijk met Wright, hoewel Wade natuurlijk wel al in de kwartfinale Anderson gaat treffen, als alles verder volgens verwachting verloopt. Denk dat Wright en Wade de outsiders zijn. Eventueel met van Barneveld, maar zijn zware loting is natuurlijk bekend. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Klaasen erg goed gisteren. Als hij dit kan voortzetten, kan het een mooi toernooi voor hem worden. Ook goed dat van de Pas door is. En Lewis er ook nog in, dus de 'grote 4' zitten er nog in. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Als Klaasen toch weer eens zijn oude vorm terug kan krijgen he, dan is hij gewoon een toptalent die makkelijk nog een keer wereldkampioen kan worden. Daar ben ik echt heilig van overtuigd. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 december 2015 - 14:00 schreef Loetje het volgende:Als Klaasen toch weer eens zijn oude vorm terug kan krijgen he, dan is hij gewoon een toptalent die makkelijk nog een keer wereldkampioen kan worden. Daar ben ik echt heilig van overtuigd. Dan moet hij gewoon zijn huidige niveau vasthouden, want dan kan hij weleens heel ver gaan komen dit jaar. Speelde echt goed in zijn eerste ronde |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 december 2015 - 16:52 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Dan moet hij gewoon zijn huidige niveau vasthouden, want dan kan hij weleens heel ver gaan komen dit jaar. Speelde echt goed in zijn eerste ronde Niet alleen nu. Hij speelt al langer steeds prima eerste en vaak ook 2e rondes. Erna kakte het dan in. Vaak won hij ook van spelers van formaat. Het is enkel een kwestie van het niveau eindelijk eens vast te houden. Van Gerwen zei woensdag in de uitzending dat hij Lewis een groter talent vind dan hemzelf, ik was het daar mee eens. Ik vind Klaasen ook een net zo groot talent als Van Gerwen. Nu moet het er nog eens uitkomen. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 december 2015 - 21:27 schreef Loetje het volgende:[..] Niet alleen nu. Hij speelt al langer steeds prima eerste en vaak ook 2e rondes. Erna kakte het dan in. Vaak won hij ook van spelers van formaat. Het is enkel een kwestie van het niveau eindelijk eens vast te houden. Van Gerwen zei woensdag in de uitzending dat hij Lewis een groter talent vind dan hemzelf, ik was het daar mee eens. Ik vind Klaasen ook een net zo groot talent als Van Gerwen. Nu moet het er nog eens uitkomen. Klaasen is natuurlijk ook niet voor niets wereldkampioen geworden bij de BDO door toen van Barneveld in de finale te verslaan. Het zit er echt wel in bij hem, maar komt er nog niet lang genoeg uit op toernooien. Tsja, Lewis is natuurlijk ook heel goed en heeft heel veel talent. Hij werd ook niet voor niets twee keer wereldkampioen en dat ook nog eens achter elkaar. Dat is echt wel heel knap bij de PDC in deze tijd. Lewis heeft alleen de laatste tijd niet zoveel gewonnen bij de PDC. Blijven op deze manier toch vooral de twee wereldtitels, hoewel hij wel goed blijft staan op de order of merit door regelmatig ver te komen.
En wat zijn wij toch gezegend wat dat betreft met 'onze' Nederlandse darters. Eerst jarenlang van Barneveld, die nog altijd goed mee weet te doen. Nu dan Van Gerwen die dit jaar bijna alles gewonnen heeft. En dan hebben we nog Klaasen die gewoon goed is, van der Voort die toch ook wel goed kan darten, maar het helaas ook niet altijd helemaal laat zien. En dan komt er alweer nieuw talent aan met bijvoorbeeld Jeffrey de Zwaan. Heerlijk allemaal toch |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 december 2015 - 11:51 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Klaasen is natuurlijk ook niet voor niets wereldkampioen geworden bij de BDO door toen van Barneveld in de finale te verslaan. Het zit er echt wel in bij hem, maar komt er nog niet lang genoeg uit op toernooien. Tsja, Lewis is natuurlijk ook heel goed en heeft heel veel talent. Hij werd ook niet voor niets twee keer wereldkampioen en dat ook nog eens achter elkaar. Dat is echt wel heel knap bij de PDC in deze tijd. Lewis heeft alleen de laatste tijd niet zoveel gewonnen bij de PDC. Blijven op deze manier toch vooral de twee wereldtitels, hoewel hij wel goed blijft staan op de order of merit door regelmatig ver te komen. En wat zijn wij toch gezegend wat dat betreft met 'onze' Nederlandse darters. Eerst jarenlang van Barneveld, die nog altijd goed mee weet te doen. Nu dan Van Gerwen die dit jaar bijna alles gewonnen heeft. En dan hebben we nog Klaasen die gewoon goed is, van der Voort die toch ook wel goed kan darten, maar het helaas ook niet altijd helemaal laat zien. En dan komt er alweer nieuw talent aan met bijvoorbeeld Jeffrey de Zwaan. Heerlijk allemaal toch We zijn voor mij dan ook het beste dartsland vind ik. Doorstroom is nog beter dan in Engeland.
Ik ben wederom benieuwd naar dit WK. Lewis kan zich alleen hiervoor motiveren. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 december 2015 - 15:51 schreef Loetje het volgende:[..] We zijn voor mij dan ook het beste dartsland vind ik. Doorstroom is nog beter dan in Engeland. Ik ben wederom benieuwd naar dit WK. Lewis kan zich alleen hiervoor motiveren. Ja, wat dat betreft denk ik inderdaad wel. Engeland heeft natuurlijk veel meer mensen die aan darten doen dan Nederland, maar qua verhouding, zouden we zeker goed het beste dartsland kunnen zijn.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Feit is wel dat er meer darters zijn die dat hebben. Van Barneveld leeft bijvoorbeeld ook voornamelijk voor het WK en de Premier League. Sowieso is het WK natuurlijk voor alle spelers het belangrijkste toernooi van het jaar.
Gisteren Anderson weer door, maar las dat het wel moeizaam was gegaan. Kist er helaas uit, maar viel wel te verwachten tegen Chisnall. Zin in vanmiddag en vanavond! Nederlands dagje zo! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Anderson had het moeilijk. Nu tegen Vincent. Gary zal daar de grote favoriet zijn. Vincent speelt snel en dat is wel in zijn voordeel.
Ik hoop dat Michael en Barney doorgaan vanavond. Dan spelen ze de volgende ronde tegen elkaar. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op zondag 27 december 2015 - 18:21 schreef Loetje het volgende:Anderson had het moeilijk. Nu tegen Vincent. Gary zal daar de grote favoriet zijn. Vincent speelt snel en dat is wel in zijn voordeel. Ik hoop dat Michael en Barney doorgaan vanavond. Dan spelen ze de volgende ronde tegen elkaar. Gary zal zeker de favoriet zijn tegen Vincent. Is ook niet zo gek gezien hun erelijst en plek op de order of merit. Maar vincent gooide na de eerste twee sets zeker niet slecht, dus Anderson gaat het echt niet cadeau krijgen van hem.
Zowel Barney als Michael door. Maar wat maakt van Barneveld het zichzelf toch altijd weer moeilijk. Het moet bij hem gewoon altijd spannend zijn op de een of andere manier. En dan van Gerwen..tsja, wat valt er nog over te zeggen. Superlatieven schieten inmiddels tekort bij hem. Als hij dit niveau vasthoudt, gaat niemand hem kunnen afstoppen. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe dan ook, de rest van de spelers zijn gewaarschuwd voor hem. Al denk ik eigenlijk dat voor Michael de wedstrijd tegen Barney nog weleens de moeilijkste van allemaal kan zijn.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Geweldig voor Barney, geweldige wedstrijd en toch ben ik niet blij. Gewoon wetende dat Barney het uiteindelijk niet zal redden. De hele lange wedstrijden worden zwaar voor hem en hij kan dit lang niet altijd brengen. Wel genoten. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Laten we gewoon hopen voor Barney, kan ie weer een paar leuke cadeautjes kopen voor zijn kleinkind 😄 |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 30 december 2015 - 02:35 schreef Loetje het volgende:Geweldig voor Barney, geweldige wedstrijd en toch ben ik niet blij. Gewoon wetende dat Barney het uiteindelijk niet zal redden. De hele lange wedstrijden worden zwaar voor hem en hij kan dit lang niet altijd brengen. Wel genoten. Precies. Dat was ook mijn gedachte. Beetje zoals dat feyenoord van Ajax wint maar je weet dat ze toch geen kampioen worden. :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 december 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op woensdag 30 december 2015 - 13:05 schreef Brandje het volgende:[..] Precies. Dat was ook mijn gedachte. Beetje zoals dat feyenoord van Ajax wint maar je weet dat ze toch geen kampioen worden. :) Beetje onnodig om zo'n vergelijking te maken hier, hè.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op woensdag 30 december 2015 - 02:35 schreef Loetje het volgende:Geweldig voor Barney, geweldige wedstrijd en toch ben ik niet blij. Gewoon wetende dat Barney het uiteindelijk niet zal redden. De hele lange wedstrijden worden zwaar voor hem en hij kan dit lang niet altijd brengen. Wel genoten. Het was inderdaad een geweldige wedstrijd, waar ik enorm van heb genoten. Barney was echt heel goed gisteren, al miste hij nog best wat dubbels. Van Gerwen vond ik iets te wisselvallig. Soms ineens een briljante leg, dan ineens twee beurten met lagere scores. Daarom kwam hij ook in de problemen in de laatste set. Gooit dan nog wel een tiendarter, maar vervolgens gooit hij na een goede eerste beurt gewoon een triple te weinig, waardoor hij in de problemen komt met zijn finish van 80. Niettemin hebben beide spelers natuurlijk een geweldig niveau gehaald.
Ben het echter met je eens dat dit wel een probleem kan worden. Van Michael van Gerwen weet je dat hij dit niveau de rest van het toernooi kan laten zien, terwijl Barney waarschijnlijk dadelijk weer ergens een moeizame wedstrijd heeft met mogelijk uitschakeling tot gevolg. Ik hoop van harte dat Barney blijft winnen, maar schat de kansen niet zo hoog in. Daarom baalde ik toch ook wel een beetje gisteren dat van Barneveld won. Puur vanwege de kansen voor Nederlanders op de eindzege en die kans was bij van Gerwen gewoon het grootst. Helaas bleek mijn vrees waar te zijn, want vermoedde al dat dit de zwaarste wedstrijd zou worden voor van Gerwen. Laten we hopen dat van Barneveld ons kan verbazen, want wanneer hij het WK zou winnen, zou het wel weer schitterend zijn. Ik hoop nu maar zo dat de oude tijden herleven en Barney alles en iedereen nog een keer kan verbazen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Maak dan ook geen zure opmerking ;) Nee, kom op, ik doe verder niet zuur, geef alleen maar aan dat dit hier vrij onnodig is. Verder even goede vrienden, hoor. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Jelle klopt gewoon Taylor. Haha |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Premier League lijkt mij voor komend jaar al nagenoeg bekend.
Van Gerwen Taylor Anderson Lewis
Barney (krijgt denk ik weer een wildcard) Wade (hoort er altijd bij)
Wright Chisnall
Thornton (World grand prix gewonnen) En dan Michael Smith of Jelle Klaasen. Geheel afhankelijk van de komende ronde denk ik. Beide een behoorlijk jaar gehad. Zeker Smith |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 30 december 2015 - 17:16 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Maak dan ook geen zure opmerking ;) Nee, kom op, ik doe verder niet zuur, geef alleen maar aan dat dit hier vrij onnodig is. Verder even goede vrienden, hoor. Helemaal goed. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Heerlijk hè. Maar oh oh, wat maakte hij het zichzelf nog onnodig moeilijk. Maar ik ben erg blij dat we nu toch twee Nederlanders in de kwartfinale hebben. En hopelijk ook nog in de halve finale.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 31 december 2015 - 00:57 schreef Loetje het volgende:Premier League lijkt mij voor komend jaar al nagenoeg bekend. Van Gerwen Taylor Anderson Lewis Barney (krijgt denk ik weer een wildcard) Wade (hoort er altijd bij) Wright Chisnall Thornton (World grand prix gewonnen) En dan Michael Smith of Jelle Klaasen. Geheel afhankelijk van de komende ronde denk ik. Beide een behoorlijk jaar gehad. Zeker Smith Tsja, het grootste gedeelte kan je zo al invullen inderdaad. Van Gerwen, anderson, Taylor en Lewis staan natuurlijk al vast door hun plek op de order of merit. Wade en Wright zullen ook sowieso uitgenodigd worden en van Barneveld heeft zichzelf ook een goede dienst bewezen met zijn winst op Michael. Gezien ook zijn prestaties in de Premier League en dat men naar Ahoy gaat, zal hij er zeker bij zijn. Chisnall verwacht ik inderdaad ook gewoon weer erbij. Is ook gewoon een goede speler. Thornton moet echt teren op zijn winst in de World Gran Prix, want als hij die finale verloren had, denk ik dat hij er zomaar naast had kunnen vallen. Heeft zichzelf natuurlijk wel een beetje in de problemen gebracht met zijn vroegtijdige uitschakeling op het WK.
Smith of Klaasen? Veel zal afhangen van de prestaties van beide. Smith staat natuurlijk wel 8e op de ranglijst, dus die heeft wat dat betreft wel een streepje voor. Maar als Klaasen de halve finale haalt en Smith niet.. tsja, zeg het maar. Mocht één van de twee de finale halen, zal hij er sowieso bij zijn. Mocht bijvoorbeeld Smith de halve finale halen en Klaasen de finale, denk ik zelfs dat er kans is dat ze toch Chisnall of Thornton gaan laten vallen. Maar de komende ronde zal inderdaad heel belangrijk zijn. Voordeel voor Klaasen is wel dat de Premier League naar Nederland komt. Een extra Nederlander kan dus geen kwaad...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 december 2015 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 31 december 2015 - 10:48 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Tsja, het grootste gedeelte kan je zo al invullen inderdaad. Van Gerwen, anderson, Taylor en Lewis staan natuurlijk al vast door hun plek op de order of merit. Wade en Wright zullen ook sowieso uitgenodigd worden en van Barneveld heeft zichzelf ook een goede dienst bewezen met zijn winst op Michael. Gezien ook zijn prestaties in de Premier League en dat men naar Ahoy gaat, zal hij er zeker bij zijn. Chisnall verwacht ik inderdaad ook gewoon weer erbij. Is ook gewoon een goede speler. Thornton moet echt teren op zijn winst in de World Gran Prix, want als hij die finale verloren had, denk ik dat hij er zomaar naast had kunnen vallen. Heeft zichzelf natuurlijk wel een beetje in de problemen gebracht met zijn vroegtijdige uitschakeling op het WK. Smith of Klaasen? Veel zal afhangen van de prestaties van beide. Smith staat natuurlijk wel 8e op de ranglijst, dus die heeft wat dat betreft wel een streepje voor. Maar als Klaasen de halve finale haalt en Smith niet.. tsja, zeg het maar. Mocht één van de twee de finale halen, zal hij er sowieso bij zijn. Mocht bijvoorbeeld Smith de halve finale halen en Klaasen de finale, denk ik zelfs dat er kans is dat ze toch Chisnall of Thornton gaan laten vallen. Maar de komende ronde zal inderdaad heel belangrijk zijn. Voordeel voor Klaasen is wel dat de Premier League naar Nederland komt. Een extra Nederlander kan dus geen kwaad... Chisnall zal niet buiten de boot pissen. Goed jaar gehad, zeer goede premier league vorig jaar en staat er goed op bij het publiek. Net als Raymond. Ik ben vooral benieuwd naar Smith en Klaassen. Ze kunnen alle 2 door maar ook wel eens van een hele koude kermis thuiskomen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Maar wat een wedstrijden he. Eerst die van MVG - RVB en dan gisteren Wright - Chisnall en Jelle tegen Phil. Echt genieten geblazen. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 31 december 2015 - 11:26 schreef Loetje het volgende:[..] Chisnall zal niet buiten de boot pissen. Goed jaar gehad, zeer goede premier league vorig jaar en staat er goed op bij het publiek. Net als Raymond. Ik ben vooral benieuwd naar Smith en Klaassen. Ze kunnen alle 2 door maar ook wel eens van een hele koude kermis thuiskomen Ik verwacht het ook niet zomaar, maar de pdc houdt wel van verfrissing in de premier league. Dus twee nieuwe, jonge gasten erbij zullen ze op zich ook aantrekkelijk vinden als beide nog verder komen op het WK.
Ja, het zal absoluut niet gemakkelijk worden. Voor allemaal niet. In de kwartfinale zijn geen eenvoudige wedstrijden meer. Hoewel je beter tegen Norris of Smith kan spelen dan tegen Anderson, Wade, Wright of Lewis. Norris zal gewaarschuwd zijn. Smith ook. Maar van Barneveld en Klaasen moeten wel weer vol gas geven en er niet te gemakkelijk over denken, want dan zou het fout kunnen gaan. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op donderdag 31 december 2015 - 11:28 schreef Loetje het volgende:Maar wat een wedstrijden he. Eerst die van MVG - RVB en dan gisteren Wright - Chisnall en Jelle tegen Phil. Echt genieten geblazen. Ja, zoals Jacques Nieuwlaat altijd zegt: dit zie je alleen op het WK. Dat brengt altijd wat extra's. En helemaal bij een een speler als van Barneveld. Maar wat heb ik gisteren ook weer zitten genieten. Hopelijk kunnen we nog een paar mooie wedstrijden zien van onze hollandse helden. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Wat een wedstrijden gisteren weer! Wat heb ik mezelf weer zitten verbijten op de bank, maar toch ook weer ongelofelijk zitten genieten. En wat blijft van Barneveld toch een ongelofelijke klasbak. Wat een held! Maar oh oh, waarom kan het niet eens gewoon makkelijk gaan voor hem?
Klaasen ook weer goed gisteren. Maakte het spannend, maar toen het moest kwam het hoge niveau weer tevoorschijn, evenals bij Barney het geval was. Geweldig genoten, maar ik vrees enigszins voor vanavond, want dat worden twee loodzware partijen voor de Nederlanders. Ik denk dat beide de underdog zullen zijn. Hopen op een mooie avond met mooie resultaten! |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Tsja, hier was ik ergens al bang voor de afgelopen dagen. Vreesde al dat van Barneveld een keer een mindere dag zou hebben en helaas gebeurde dat nu ook. Zo jammer, want vond Lewis niet geweldig spelen. Lewis heeft immers redelijk wat dubbels gemist, maar Barney liet de kansen liggen. Zo jammer dat het scorend ook niet wilde vlotten. Wel een paar mooie finishes, maar daar bleef het bij. Zonde, want met het niveau van de afgelopen twee wedstrijden denk ik dat van Barneveld in de finale had gestaan nu.
Klaasen kon hier natuurlijk niet veel tegen beginnen. Anderson speelde gewoon fantastisch. Klaasen heeft gewoon een mooi toernooi gehad en mag ondanks deze hoge uitslag toch tevreden zijn over het WK. Anderson zal denk ik vrij eenvoudig winnen van Lewis. De enige man die ik in staat acht om Anderson in deze vorm te kloppen is helaas door Barney naar huis gestuurd.. |
|
|
|