|
|
VVout
|
|
|
quote: Had het uitgezet en er werd in eerste instantie medegedeeld dat er uit voorzorg medical teams onderweg waren. Lees nu achteraf dat er één is omgekomen ja, de beelden van de crash liegen er ook niet om.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 april 2026 door VVout -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Was een mooie dag en als je in de buurt bent echt aan te bevelen.
Na een imponerende minuut om bij het dodelijk ongeluk van Juha Miettinen (66 jaar) stil te staan, alleen een compressor was er te horen op de achtergrond en de natuur ging het van start. Er was een korte korte dienst van de plaatselijke dominee en deze werd afgesloten met de realiteit dat racing dangerous was en we allemaal bewust zijn waar we aan beginnen. Zonder leven is het niet waard om te sterven en ieder doet dit op zijn manier, maar zorg dat je geleefd hebt iedere dag.
De race zelf had mooie momenten, jammer genoeg zat het wat tegen voor Max en Auer omdat er wat af brak, zonder een eigenlijke reden tijdens de race. Ze zaten er daarvoor perfect bij en reed op pole voordat deze problemen zich aandienden.
Heerlijke dag gehad en dat voor 27,50 € voor een ticket en mijn jongste tot 13 jaar gewoon gratis mee, waarbij je iedere tribune op mag op een circuit van z'n 25 km. Heb deze dan voor de helft rond gewandelt en haverwegen mijn bbq aangestoken en wat gegeten met een paar Bitburgertjes er bij.
Weet het, voor de niet racefans dat het geen voetbal is, maar na Feyenoord toch wel één van de top dingen om je zondag in te vullen met je kids. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 20 april 2026 - 10:19 schreef VVout het volgende:[..] Was een mooie dag en als je in de buurt bent echt aan te bevelen. Na een imponerende minuut om bij het dodelijk ongeluk van Juha Miettinen (66 jaar) stil te staan, alleen een compressor was er te horen op de achtergrond en de natuur ging het van start. Er was een korte korte dienst van de plaatselijke dominee en deze werd afgesloten met de realiteit dat racing dangerous was en we allemaal bewust zijn waar we aan beginnen. Zonder leven is het niet waard om te sterven en ieder doet dit op zijn manier, maar zorg dat je geleefd hebt iedere dag. De race zelf had mooie momenten, jammer genoeg zat het wat tegen voor Max en Auer omdat er wat af brak, zonder een eigenlijke reden tijdens de race. Ze zaten er daarvoor perfect bij en reed op pole voordat deze problemen zich aandienden. Heerlijke dag gehad en dat voor 27,50 € voor een ticket en mijn jongste tot 13 jaar gewoon gratis mee, waarbij je iedere tribune op mag op een circuit van z'n 25 km. Heb deze dan voor de helft rond gewandelt en haverwegen mijn bbq aangestoken en wat gegeten met een paar Bitburgertjes er bij. Weet het, voor de niet racefans dat het geen voetbal is, maar na Feyenoord toch wel één van de top dingen om je zondag in te vullen met je kids. Zag het eerste uur van de race, was best leuk om te zien. Aantal knappe inhaalacties van Max. Mooie tweestrijd met Haase ook voor een paar rondes. Maar vrij snel na de eerste pitstops was het wel klaar, dat was wel jammer. Zeker ook omdat de snelheid dik in orde was. Leek op weg naar de overwinning. Voor Auer daarna geen eer meer aan te behalen natuurlijk. Maar goed, het echte werk komt binnenkort. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 20 april 2026 - 10:19 schreef VVout het volgende:[..] Was een mooie dag en als je in de buurt bent echt aan te bevelen. Na een imponerende minuut om bij het dodelijk ongeluk van Juha Miettinen (66 jaar) stil te staan, alleen een compressor was er te horen op de achtergrond en de natuur ging het van start. Er was een korte korte dienst van de plaatselijke dominee en deze werd afgesloten met de realiteit dat racing dangerous was en we allemaal bewust zijn waar we aan beginnen. Zonder leven is het niet waard om te sterven en ieder doet dit op zijn manier, maar zorg dat je geleefd hebt iedere dag. De race zelf had mooie momenten, jammer genoeg zat het wat tegen voor Max en Auer omdat er wat af brak, zonder een eigenlijke reden tijdens de race. Ze zaten er daarvoor perfect bij en reed op pole voordat deze problemen zich aandienden. Heerlijke dag gehad en dat voor 27,50 € voor een ticket en mijn jongste tot 13 jaar gewoon gratis mee, waarbij je iedere tribune op mag op een circuit van z'n 25 km. Heb deze dan voor de helft rond gewandelt en haverwegen mijn bbq aangestoken en wat gegeten met een paar Bitburgertjes er bij. Weet het, voor de niet racefans dat het geen voetbal is, maar na Feyenoord toch wel één van de top dingen om je zondag in te vullen met je kids. Kijk dat zijn nog eens prijzen voor een leuke dag met jonge kinderen. Ik ging vroeger heel veel naar autosport evenementen ,gewoon erg leuk om mee te maken . Leuk dat je een topdag heb gehad man! |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Dat is idd wel eens wat anders dan de prijs van een kaartje voor F1 Wout. Wel heftig dat ongeluk, wat een puinbak. Dodelijke crashes zijn gelukkig steeds zeldzamer. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op maandag 20 april 2026 - 23:50 schreef tomson het volgende:Dat is idd wel eens wat anders dan de prijs van een kaartje voor F1 Wout. Wel heftig dat ongeluk, wat een puinbak. Dodelijke crashes zijn gelukkig steeds zeldzamer. Dat is in die classes wel wat anders. Sommige rijden daar nog rond in een totaal verbouwde Mercedes 190, Audi Quatro, Subaru enz. en zijn gewoon racefanaten pur sang. Dat een ongeluk er in zit is ze heel erg bewust, maar zijn van het motto drive to survive en genieten van wat ook zo fataal kan worden.
Waar ze zeuren in de F1 over snelheidsverschil is daar normaliteit, rijden geloof ik 13 klassen in één race van Ford focus tot AMG, Ferrari, Lambo en weet ik wat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 april 2026 door VVout -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Ik heb op youtube wel eens video's zitten kijken van een vrije racedag. Dan zie je letterlijk alles voorbij scheuren, tot en met bestelbusjes ;) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Moet je je apart voor verzekeren, maar dan kan je idd gewoon zelf uitleven. Al menig zijn auto in het gras gezet of erger uit de omgeving 😆 |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Rare f1 regels per direct weg Nou Max laat het zien in mei |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: mwa, die regels zijn nog niet echt weg. Ze hebben alleen wat aanpassingen gedaan in de hoop dat het F1 ten goede komt. Minder harvesting in de bochten bijvoorbeeld. En nog wat maatregelen. Wat hopelijk betekent dat de coereurs meer de limiet op kunnen zoeken, ipv dat ze vooral de batterij aan het managen zijn.
Of het ook daadwerkelijk een verbetering is (en in hoeverre), moeten we nog gaan zien. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Gaat niet veel gebeuren, de auto's kan je niet snel meer wat aan veranderen en daar zit het manco. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Fundementele veranderingen komen normaal gesproken pas weer over een paar jaar inderdaad. Ze zullen het vooral huidige paket bijschaven en hopen dat het de races aantrekkelijker (en veiliger) maakt. |
|
|
|