|
|
RenatoBos
|
|
|
EERSTE PROFCONTRACT VOOR ORKUN KÖKCÜ
Orkun Kökcü heeft zijn eerste profcontract bij Feyenoord getekend. De 16-jarige middenvelder van Feyenoord Onder 17 zette afgelopen vrijdag in De Kuip zijn handtekening onder een contract dat hem tot medio 2020 aan de club verbindt.
‘Ik ben ontzettend blij en trots dat ik een contract heb mogen tekenen bij de mooiste club van Nederland,’ vertelde Kökcü nadat hij in het bijzijn van zijn ouders en oudere broer Ozan (speler van Feyenoord Onder 19) zijn handtekening had gezet. ‘Dit contract geeft me rust, maar ik besef ook dat ik me moet blijven ontwikkelen, want ik ben er nog lang niet. Ik zal mijn best moeten blijven doen, zodat ik hopelijk over een paar jaar in De Kuip kan gaan spelen.’
(https://youtu.be/Gh3QHG--MM8)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2023 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Weer een talent verbonden aan de club voor langere tijd..d:-) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Van Geil zal er zo wel weer inkomen met 'weer een middenvelder'. ;) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: En nog een Turk ook . |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Brabo-talk hier? Ik ga ff poepuh. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Hoe spreek je de naam van deze jongen uit? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Wordt dit een potentiële basisklant? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dat zal de toekomst uitwijzen, dat kun je toch nooit zeggen he.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Neem me niet kwalijk dat er nu gelijk zeekoe naar binnen schiet. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: heel blij zijn dat hij getekend heeft een jongen met een zeer goeie instelling |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Haha had exact hetzelfde.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 maart 2017 - 00:11 schreef de bluffer het volgende:[..] heel blij zijn dat hij getekend heeft een jongen met een zeer goeie instelling Heb hem nog nooit zien spelen HD, vertel eens wat over hem.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
‘Ik heb een voorbeeld genomen aan Clasie, daarom blijf ik bij Feyenoord’
Feyenoord hoeft voorlopig niet te vrezen voor een vertrek van Orkun Kökcü. De talentvolle middenvelder, die in de Onder-17 van de Rotterdamse club speelt, wil graag het pad van Jordy Clasie volgen. Zijn broer, Ozan Kökcü, verruilt Feyenoord komende zomer voor het Turkse Bursaspor.
“Ten eerste ben ik ontzettend trots dat mijn broer aankomend jaar op de hoogste niveau in Turkije gaat uitkomen. Het is voor hem de juiste keuze op dit moment en daar sta ik honderd procent achter”, zegt Kökcü in gesprek met FR-Fans. Hij is niet van plan om het voorbeeld van zijn broer te volgen. “Waarom ik voor Feyenoord koos is omdat ik me bij Feyenoord thuis voel en denk dat ik me bij Feyenoord het best kan door ontwikkelen.”
“Ook heb ik een voorbeeld genomen aan Jordy Clasie die als een tiener elke dag vanuit Haarlem op en neer ging naar Rotterdam, en je ziet waar hij nu staat”, vervolgt de middenvelder. “Ik ben een intelligente, creatieve middenvelder die houdt van combinaties en die zo nu en dan mijn doelpunt kan meepikken. Mijn doelstelling voor aankomend seizoen is me zodanig ontwikkelen dat ik zo snel mogelijk een deel kan uitmaken van de selectie van Feyenoord. Over vijf jaar speel ik in het eerste van Feyenoord.” |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Ik heb Martin wel eens enthousiaster op de foto zien staan.
Maar goed Orkun mikt dus pas over 5 jaar op het eerste elftal. Martin zal wel denken: 'tegen die tijd zit die Dirk al lang en breed(gedragen) op mijn stoel'.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 juni 2017 door netsurfer -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Orkun Kökçü krijgt een serieuze kans bij Feyenoord. De 17-jarige middenvelder mag zich volgens VarkenoordWatch gaan bewijzen in het eerste van de Rotterdamse club tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De eerste training van de ploeg van Giovanni van Bronckhorst staat op maandag 25 juni op het programma. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Leuk voetballertje.. Hopelijk gaat er weer eens 1 doorbreken.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Mooi nieuws, eindelijk weer eens iets om vrolijk van te worden. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: ??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 juni 2018 door van geil -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Pittig ventje ,die grotevan Psv ging op de loop voor hem in die bekerfinale |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kökcü wil indruk maken tussen 'de grote jongens’
Orkun Kökcü is een van de talenten die tijdens de voorbereiding de kans krijgen om zich te laten zien. De 17-jarige middenvelder heeft een duidelijk doel voor ogen. ‘Ik wil slagen in het betaald voetbal. Dat ik mee mag op trainingskamp is een kleine eerste stap,’ zegt Kökcü. ‘Ik hoop een goede indruk te maken op de trainer en hoop zo snel mogelijk mijn debuut te maken.’
Kökcü hoorde aan het einde van vorig seizoen dat hij zich tijdens de voorbereiding mocht gaan bewijzen bij Feyenoord 1. ‘Dat is iets waar ik altijd naar heb uitgekeken. Met de grote jongens mee op trainingskamp, dat is waar je het voor doet. Ik heb me er tijdens de vakantie goed op voorbereid, conditioneel en fysiek. Nu sta ik er en moet ik alles laten zien wat ik kan. Natuurlijk is het verschil met Feyenoord Onder 19 wel groot. Je traint nu met jongens als Berghuis, Vilhena en Van Persie. Dat is wel wat anders.’
De leergierige aanvallende middenvelder probeert van iedereen te leren, maar focust zich daarbij met name op de spelers die op positie staan. ‘Robin (Van Persie, red.) probeert me veel te helpen. Hij heeft veel ervaring in de top en heeft met grote spelers gespeeld. Daar probeer ik van te leren. Daarnaast leer ik ook van andere middenvelders, zoals Vilhena en Ayoub. Maar eigenlijk kan ik hier van iedereen wel iets leren.’
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Daar kan ie ook :) maar hoop er veel van te gaan zien in de toekomst. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
+1
Maar die Wout Burgers ? Die zit n nog bij de A1 of ? |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Heerlijk weer al die nieuwe topics meeuw ;-P |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Sluit ik me bij aan. Eindelijk weer echte informatie. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zijn mee naar Zwitserland dus dacht maak ze maar aan, met de hoop wat van zette gaan zien dit seizoen.. Gio mag ze wat mij betreft wat. Vaker inlaten vallen als de stand het toelaat..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 juli 2018 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Misschien was dat vorig jaar wel het grote euvel, weinig wedstrijden die al vroeg beslist waren. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op woensdag 11 juli 2018 - 14:58 schreef netsurfer het volgende:[..] Misschien was dat vorig jaar wel het grote euvel, weinig wedstrijden die al vroeg beslist waren. Is zo. Maar heb bij Gio altijd het gevoel dat ie ze toch niet laat invallen.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
We zoeken helden, en zetten ze (te) vroeg op een troon. Want het zou wel eens een verlosser kunnen worden.Maar eerlijk hoeveel echte jeugd heeft het gered? En stond er gelijk? We moeten spelers een kans geven maar ze moeten er zelf voor vechten. En talent is een mooi woord. Waarom komt de zgn top jeugd niet door? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dit was voor mij tot nu toe dit seizoen , de grootste tegenvaller van de jeugdspelers. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2018 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 12 juli 2018 - 20:54 schreef van geil het volgende:Dit was voor mij tot nu toe dit seizoen , de grootste tegenvaller van de jeugdspelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2018 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja mooi maar onder 19, maar nu het echte werk |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote: Hij schoot 'm er anders wel fraai in tegen niet de minste tegenstander! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: 7 wedstrijden 5 doelpunten youth league. Ik denk dat hij de beste statistieken kan neerleggen .
Maar goed noem mij eens een speler van 18 in de hele eredivisie die er gelijk staat ? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Deed het toch ook aardig afgelopen seizoen.. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ja misschien heb je gelijk, maar met inzet van dit soort jeugdige spelers doe je niet mee voor de eerste 3 plaatsen. En nog een nadeel zodra ze denken te kunnen voetballen gaan ze weer weg. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Zeker weten ,zwakte wat af op het laatst maar dat zie je bij elk talent. Vertrouwen en voldoende speelminuten geven lijkt mij de remedie |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2018 - 15:35 schreef piet de paler het volgende:Ja misschien heb je gelijk, maar met inzet van dit soort jeugdige spelers doe je niet mee voor de eerste 3 plaatsen. En nog een nadeel zodra ze denken te kunnen voetballen gaan ze weer weg. Tja dat laatste kan je ze niet kwalijk nemen, ze zetten. Handtekening en zijn zowat financieel onafhankelijk voor de rest van hun leven.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 juli 2018 - 15:36 schreef Leon FR1908 het volgende:Zeker weten ,zwakte wat af op het laatst maar dat zie je bij elk talent. Vertrouwen en voldoende speelminuten geven lijkt mij de remedie Precies dat is wat ze nodig hebben.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord raakt toptalent Orkun Kökcü mogelijk kwijt. Fenerbahce heeft namelijke verregaande interesse in de 17-jarige middenvelder uit de jeugdopleiding van de Rotterdammers.
Dit meldden Turkse media. Kökcü is momenteel met het eerste elftal Feyenoord op trainingskamp in Zwitserland. Phillip Cocu lijkt gecharmeerd van de jongeling en hoopt hem te kunnen overtuigen.
Zaterdag maakte NEC Nijmegen al bekend dat talent Ferdi Kadioglu naar Fenerbahce vertrekt. Normaal gesproken speelt Kökcü komend seizoen in Feyenoord onder de negentien. |
|
|
|