BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Nico Tagliafico topic

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - donderdag 15 februari 2018 - 21:03   quote  deeplink  
Plaats hier al je meningen over Nico Tagliafico
JOOD
 JOOD - zondag 04 maart 2018 - 15:11   quote  deeplink  
Wat een topaankoop! Speelt iedere wedstrijd alsof zijn leven ervan afhangt! Mooi om te zien en precies de mentaliteit die dit Ajax mist.

Topperrr!
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 maart 2018 - 14:40   quote  deeplink  
Mooi he hoe dat doelpunt werd gevierd van hem. Top gozer met een top mentaliteit, ik hoop dat hij tot zijn pensioen bij Ajax blijft.
Eide
 Eide - donderdag 29 maart 2018 - 10:02   quote  deeplink  
Prachtige voetballer. Zuid-Amerikaans hard, maar ook een goede voetballer die vooral heel slim is in een ruimtes. En, voor een klein ventje, ijzersterk met het hoofd. Ik vind het eigenlijk bizar dat deze vent in Nederland voetbalt want Nicolas kan moeiteloos mee in Spanje of Engeland. Ik verwacht ook veel interesse voor hem tijdens de zomerstop.
Loetje
 Loetje - donderdag 29 maart 2018 - 20:04   quote  deeplink  
Meerdere mensen die Spanje - Argentinië gezien hebben?
p111
 p111 - donderdag 29 maart 2018 - 21:04   quote  deeplink  
Een van de beste aankopen van de laatste jaren.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 maart 2018 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 maart 2018 - 20:04 schreef Loetje het volgende:
Meerdere mensen die Spanje - Argentinië gezien hebben?
Ik heb flarden gezien. Als je als verdediging zoveel tegendoelpunten krijgt is dat niet best.
Maar ik heb niet genoeg kunnen zien van Nico in deze wedstrijd en wat zijn aandeel in de tegendoelpunten waren.

Wat ik van hem bij Ajax zie bevalt mij 200% en mijn complimenten voor de scout die met hem aankwam. Echt een toppertje die ik graag langer bij Ajax zie.

Ben echt benieuwd of hij blijft en hoe onze achterhoede of eigenlijk het hele team eruit gaat zien komend seizoen?

----------------------Onana ?-------------------

--------------De Ligt ? ------Wöber-----------

?-----------------------------------------Nico ?

--------------------- ?-----------------------

------------Frenkie ? -------Ziyech ?----------

Neres ? ----------------------------- -Kluivert ?

---------------------Dolberg -----------------
remco k
 remco k - vrijdag 30 maart 2018 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 09:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb flarden gezien. Als je als verdediging zoveel tegendoelpunten krijgt is dat niet best.
Maar ik heb niet genoeg kunnen zien van Nico in deze wedstrijd en wat zijn aandeel in de tegendoelpunten waren.

Wat ik van hem bij Ajax zie bevalt mij 200% en mijn complimenten voor de scout die met hem aankwam. Echt een toppertje die ik graag langer bij Ajax zie.

Ben echt benieuwd of hij blijft en hoe onze achterhoede of eigenlijk het hele team eruit gaat zien komend seizoen?

----------------------Onana ?-------------------

--------------De Ligt ? ------Wöber-----------

?-----------------------------------------Nico ?

--------------------- ?-----------------------

------------Frenkie ? -------Ziyech ?----------

Neres ? ----------------------------- -Kluivert ?

---------------------Dolberg -----------------
Ik denk dat de basis er ongeveer als volgt uit gaat zien.

Onana
Kristensen, Schuurs, Wober, Tagliafico
Schone
De Jong van de Beek
Neres Dolberg Kluivert
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 30 maart 2018 - 10:45   quote  deeplink  
Hmmm. Interessant. ik denk dat De Ligt nog blijft, maar zie Onana wel vertrekken.

Van Leer
Kristensen, De Ligt, Wober, Tagliafico
Van de Beek, Eiting, F.De Jong
Neres, Dolberg, Kluivert
remco k
 remco k - vrijdag 30 maart 2018 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 10:45 schreef NatjosFC het volgende:
Hmmm. Interessant. ik denk dat De Ligt nog blijft, maar zie Onana wel vertrekken.

Van Leer
Kristensen, De Ligt, Wober, Tagliafico
Van de Beek, Eiting, F.De Jong
Neres, Dolberg, Kluivert
Oja Eiting helemaal vergeten, dat zou ook maar zo kunnen..
Eide
 Eide - vrijdag 30 maart 2018 - 11:02   quote  deeplink  
Een combi De Ligt/Schuurs zou mij ook niet verbazen eerlijk gezegd. Wöber laat de laatste weken bepaald geen verpletterende indruk achter. Ik denk dat Eiting Schöne nog niet uit de basis zal hebben bij de seizoenstart, mar dat hij dat wel zal moeten gaan bewerkstelligen volgend seizoen. Voorin moet Neres concurreren met Bande. Dat zal mij benieuwen.

Nico, De Ligt en Ziyech worden moeilijk te houden. Viergever vertrekt zeker, net als Younes. Die eerste drie zijn eigenlijk onvervangbaar hoewel Frenkie de Jong het wel gast redden op het middenveld.
remco k
 remco k - vrijdag 30 maart 2018 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 11:02 schreef Eide het volgende:
Een combi De Ligt/Schuurs zou mij ook niet verbazen eerlijk gezegd. Wöber laat de laatste weken bepaald geen verpletterende indruk achter. Ik denk dat Eiting Schöne nog niet uit de basis zal hebben bij de seizoenstart, mar dat hij dat wel zal moeten gaan bewerkstelligen volgend seizoen. Voorin moet Neres concurreren met Bande. Dat zal mij benieuwen.

Nico, De Ligt en Ziyech worden moeilijk te houden. Viergever vertrekt zeker, net als Younes. Die eerste drie zijn eigenlijk onvervangbaar hoewel Frenkie de Jong het wel gast redden op het middenveld.
Ik denk dat Nico behouden niet zo lastig zal zijn. Hij is er echt net.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 30 maart 2018 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 10:45 schreef NatjosFC het volgende:
Hmmm. Interessant. ik denk dat De Ligt nog blijft, maar zie Onana wel vertrekken.

Van Leer
Kristensen, De Ligt, Wober, Tagliafico
Van de Beek, Eiting, F.De Jong
Neres, Dolberg, Kluivert
Hier ben ik het mee eens, alhoewel ik hoop dat Onana blijft. Die zal in ieder geval wat stabieler moeten worden, want die keept niet helemaal zoals hij vorig jaar deed.
Loetje
 Loetje - vrijdag 30 maart 2018 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 09:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik heb flarden gezien. Als je als verdediging zoveel tegendoelpunten krijgt is dat niet best.
Maar ik heb niet genoeg kunnen zien van Nico in deze wedstrijd en wat zijn aandeel in de tegendoelpunten waren.

Wat ik van hem bij Ajax zie bevalt mij 200% en mijn complimenten voor de scout die met hem aankwam. Echt een toppertje die ik graag langer bij Ajax zie.

Ben echt benieuwd of hij blijft en hoe onze achterhoede of eigenlijk het hele team eruit gaat zien komend seizoen?

----------------------Onana ?-------------------

--------------De Ligt ? ------Wöber-----------

?-----------------------------------------Nico ?

--------------------- ?-----------------------

------------Frenkie ? -------Ziyech ?----------

Neres ? ----------------------------- -Kluivert ?

---------------------Dolberg -----------------
Ze waren bij Argentinië allemaal een ramp, met name achterin. Al maakte Spanje een aantal werkelijk fantastische goals. Maar ook Nico was niet best, al kan dat gewoon gebeuren.

Bij Ajax vind ik hem vooralsnog heerlijk. Vooral zijn drive.
remco k
 remco k - vrijdag 30 maart 2018 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 15:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ze waren bij Argentinië allemaal een ramp, met name achterin. Al maakte Spanje een aantal werkelijk fantastische goals. Maar ook Nico was niet best, al kan dat gewoon gebeuren.

Bij Ajax vind ik hem vooralsnog heerlijk. Vooral zijn drive.
Ik begrijp werkelijk niet wat isco in Madrid ooit misdaan heeft. Die jongen behoort de volgende te zijn na cr7 waar het elftal omheen gebouwd moet worden. En daar gewoon geen basis speler.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 30 maart 2018 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 15:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Nico behouden niet zo lastig zal zijn. Hij is er echt net.
Een goed WK en hij is op zeker weg. Ga daar maar vanuit.
Loetje
 Loetje - vrijdag 30 maart 2018 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp werkelijk niet wat isco in Madrid ooit misdaan heeft. Die jongen behoort de volgende te zijn na cr7 waar het elftal omheen gebouwd moet worden. En daar gewoon geen basis speler.
Critico daar in Spanje geven hem nog de schuld ook dat hij niet speelt.
Was bij bijna iedere aanval betrokken!

Op de aanvallende middenvelder positie bij Real heeft zowel hij, als James Rodriguez nooit een echte kans gehad door gewoon een keer 10x basis te staan.

Ik roep al jaren dat Barca Eriksen moet halen als opvolger van Iniesta. Maar Isco zou ook een stnt zijn. Daar zou die meer floreren als in Madrid.
remco k
 remco k - vrijdag 30 maart 2018 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 maart 2018 - 20:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Critico daar in Spanje geven hem nog de schuld ook dat hij niet speelt.
Was bij bijna iedere aanval betrokken!

Op de aanvallende middenvelder positie bij Real heeft zowel hij, als James Rodriguez nooit een echte kans gehad door gewoon een keer 10x basis te staan.

Ik roep al jaren dat Barca Eriksen moet halen als opvolger van Iniesta. Maar Isco zou ook een stnt zijn. Daar zou die meer floreren als in Madrid.
Helemaal eens. Een echte ouderwetse Madrid speler ook.
Eide
 Eide - zondag 01 april 2018 - 09:29   quote  deeplink  
Tagliafico: Wellicht ben ik op mijn 40ste al trainer van Ajax'

Nicolás Tagliafico (25), net terug van het Argentijnse elftal en vandaag met Ajax tegen FC Groningen, is een rolmodel voor Nederlandse spelers, klinkt het. Soms giftig, maar bovenal uitgebalanceerd. Hij begon niet voor niets al aan zijn trainerscursus.

De vier vitaminepilletjes die Nicolás Tagliafico dagelijks neemt, liggen tijdens het interview keurig op een rijtje voor hem op tafel. Elke vijf minuten verdwijnt er eentje met een slok Spa blauw in zijn mond. Alsof ook in zo'n alledaagse handeling al structuur zit. Een rondje lopen door Amsterdam is zo'n beetje de wildste activiteit die hij sinds zijn komst naar Nederland begin januari heeft ondernomen. Dat hij hier überhaupt ongestoord over straat kan, vindt Tagliafico zalig. Als aanvoerder van topclub Independiente ging dat in Argentinië nét ietsje anders.

Argentijnse passie? Ja, op het veld soms met een stevige tackle. Maar daarbuiten? Tranquilo, zegt hij. Rustig ja, zo schuifelt hij ook met zijn kleine gestalte (1,71 meter) door de kantine van trainingscomplex De Toekomst. Hij valt niet eens op. Hier hoeft de borst niet vooruit.

Zijn energie bewaart Tagliafico voor op het veld, zagen we de afgelopen drie maanden. Soms zien we het Argentijnse venijn dus in een tackle, maar vaker acties van een speler die precies weet wat hij doet. De juiste timing, risico's afwegen, soms vol in de aanval, maar een minuut later juist de 'balans' in het elftal bewaren.

Soms een klein slopertje, maar vaker dus een schaker. Die combinatie maakt hem in recordtempo populair bij de fans van Ajax. Tijdens zijn debuut tegen Feyenoord was hij direct de beste man op het veld. Dat zegt iets over de eredivisie ja, maar ook over Tagliafico.

Noem hem gerust atypisch. Neem nou dat gegeven dat hij een jaar geleden in Argentinië alvast begon met zijn trainerscursus. Pardon? Hij is toch nog maar 25 jaar? Een lach. ,,De tactiek in het voetbal heeft mij altijd geboeid. Ook al toen ik jonger was. Omdat ik nu in Nederland voetbal, moest ik stoppen met de cursus. Maar op het juiste moment wil ik het weer oppakken. Al leer ik nu in de praktijk ook veel bij.''

Moordende concurrentie
Het is volgens Tagliafico óók een van de redenen waarom hij voor Ajax koos. Wat dat betreft kiest hij niet voor de makkelijkste weg. ,,Ik voelde dat het tijd was voor iets heel anders. Ik kon ook naar Real Betis in Spanje. Maar ben ik klaar voor de beste competitie van Europa? Ik geloof meer in de geleidelijke weg. Bovendien wilde ik naar een land waar ik me écht moet aanpassen. Andere taal, andere cultuur. Dat brengt je verder.''

Zeker voor een Zuid-Amerikaan spreekt Tagliafico behoorlijk Engels, maar liever praat hij nu nog in het Spaans. Het woord dat hij het vaakst gebruikt: actitud. Ook als antwoord op de vraag hoe het komt dat hij als klein mannetje nauwelijks kopduels verliest. Actitud dus. Houding. ,,Ik ben opgeleid bij Banfield, speelde daarna voor Independiente. In een keiharde, agressieve competitie met moordende concurrentie. In Argentinië gaat het om duels winnen. Siempre. Altijd, overal.''

Je zult hem nooit horen zeggen dat het voetbal hier slechter is. Hij vindt het juist wel mooi dat de meeste ploegen verzorgd voetbal proberen te spelen. Maar natuurlijk krijgt Tagliafico de discussie ook mee: hoe kan het Nederlands voetbal weer aanhaken bij de (sub-)top na al die grauwe jaren? De Argentijn schiet in een soort verlegen modus zodra hij als voorbeeld wordt gesteld. Missen 'we' in Nederland de absolute killersmentaliteit? Na drie seconden stilte: ,,Het zou kunnen, maar Nederland is ook op een bepaalde manier groot geworden. Dat moeten jullie niet direct loslaten.''

In het verlengde daarvan gaat het gesprek over Matthijs de Ligt. Achttien jaar en aanvoerder van Ajax. Tagliafico: ,,Dat vind ik dus ook het mooie aan Nederland. In Argentinië geloven ze dat niet, hoor. Gewoon uitgesloten. Punt. Ik was 24 toen ik capitán werd van Independiente. Dat vonden ze bij ons al heel jong, hoor.''

Oversteek
Dat hij afgelopen januari pas de oversteek maakte, is in vergelijking met veel van zijn talentvolle landgenoten laat. Al probeerde Tagliafico het vijf jaar geleden wel een jaartje op huurbasis bij Real Murcia, in de Spaanse Segunda División.

,,Ik snap de drang wel, hoor: iedereen wil snel carrière maken. Maar voor mij is het nu makkelijker om de overstap te maken. Vergis je niet: het is moeilijk om in een compleet andere cultuur te komen. Mijn vriendin is sinds vorige maand definitief overgekomen, maar daarvoor was ik ook best eenzaam. Nu ik wat ouder ben, kan ik daar beter mee omgaan. Ook omdat ik weet waar ik het voor doe.''

Het eerste doel is heel dichtbij. Tagliafico werd door de Argentijnse bondscoach Jorge Sampaoli opgenomen in de nationale selectie, die afgelopen week oefende tegen Spanje en Italië ter voorbereiding op het WK deze zomer. 'Nico' speelde twee keer de volle negentig minuten mee. Van Italië werd gewonnen (2-0), van Spanje kregen de Argentijnen een geweldig pak slaag (6-1).

,,Nog voor mijn eerste wedstrijd tegen Feyenoord was Sampaoli in Amsterdam. Zijn boodschap was helder: 'Ik vind het knap en gedurfd dat je voor Ajax hebt gekozen. Als je hier goed speelt, blijf je op mijn radar.' Nu ben ik heel dicht bij het WK. In het shirt van mijn land spelen op een WK zou geweldig zijn.''

Vooral met de gedachte dat zijn familie straks in Rusland op de tribune zit. ,,Ik ben opgegroeid in een klein dorpje in de buurt van Buenos Aires. In een gezin waar regelmaat en correctheid belangrijk waren. Mijn ouders hebben mij het verantwoordelijkheidsgevoel gegeven dat mij hier heeft gebracht.''

Nederlandse lessen
En dan? Na het WK? Toch echt naar een grote competitie? ,,Rustig, eerst hier elke week goed spelen. Ik wil hier mijn Engels verbeteren en daarna misschien nog Nederlandse lessen volgen.'' Met een grote grijns. ,,Misschien ben ik op mijn veertigste wel trainer van Ajax.''

Bron
Jaccio
 Jaccio - zondag 01 april 2018 - 11:52   quote  deeplink  
Thnx voor deze post Eide.
Met bewondering gelezen.

Mooi interview. Mooi ventje.
Heel nederig en komt zeer volwassen en intelligent over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 april 2018 door Jaccio --
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 16:09   quote  deeplink  
Een 9, aanvallend de belangrijkste man uiteindelijk, defensief niet in de problemen gekomen, het hoge cijfer komt echter door zijn eerlijkheid, gewoon toegeven dat het een als voorzet bedoelde goal was, top hoor..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Nico Tagliafico topic









0.0077581