BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Justin Kluivert topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 28 mei 2018 - 12:34   quote  deeplink  
De vergelijking met Patrick Kluivert gaat mak omdat de transferregels destijds anders werden door het Bosman-arrest. Clubs gingen destijds pas praten als het contract afliep. In die transitieperiode zijn heel veel voetballers bij allerlei clubs transfervrij vertrokken.
AkaS
 AkaS - maandag 28 mei 2018 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 mei 2018 - 11:54 schreef Ajax we love you het volgende:
Nou, patrick viel vaak in en ook de finale stond hij niet in de basis. In 1996 was zijn eerste echte seizoen als eerste keus. Het jaar daarop liep zijn contract af en liep hij gratis de deur uit.
Ik geef toe dat het idd wel iets anders is als dat Kluivert junior het doet. Maar zou niet anders zijn al Justin Kluivert nu niet verkocht wordt.

Justin Kluivert viel in tijdens de EL finale, maar scoorde niet zoals zijn vader wel deed. Hij speelde dit seizoen in de basis, net als zijn vader in 1996 en ook daar besloot Kluivert niet zijn contract te verlengen, net als zoon Kluivert dit jaar. Alleen destijds had Ajax nog niet het principe van niet bijtekenen is bankzitten, dus speelde Patrick Kluivert het jaar daarop nog wel een paar wedstrijden tot hij gebleseerd raakte.

Ik zie veel gelijkenissen en eigenlijk zelfde scenario met als uitzondering dat Kluivert JR waarschijnlijk wel verkocht wordt omdat hij zijn contract niet wil verlengen
Laten we hierbij ook niet vergeten dat Patrick een van de groep donkere spelers was die in vergelijking tot de overige "blanke" spelers aanzienlijk minder verdienden. En ik kan mij voorstellen dat dit gegeven niet erg lekker viel destijds omdat zij minstens zo belangrijk voor het team waren...
Pietje
 Pietje - maandag 28 mei 2018 - 14:36   quote  deeplink  
Al met al krijgt dit jochie veel te veel aandacht. Daar zorgt zijn nieuwe holmaatje (Rioolrat) wel voor. Ik had al eerder geschreven, dat ik ergens heb gelezen dat het snotneusje bij Ajax is uigeleerd. Hahahaha. De brutaliteit. Slechts één seizoen in het eerste, de meeste wedstrijden niet meer dan zeer middelmatig gepresteerd... Je moet maar durven.

Ik raad Ajax aan deze blaag zijn zin te geven: een transfer, dus nu nog wat verdienen aan hem en hem vervolgens laten wegkwijnen op de een of andere reservebank of erger op de een of andere tribune!

Over een paar jaar zal hij dan wel van zich laten horen, dat hij wellicht een terugkeer naar Ajax ziet zitten, want uiteraard wil hij spelen. Dan hoop ik dat Ajax de rug recht houdt en hem te verstaan geeft niet meer bij Ajax welkom te zijn.

Met dank aan zakkenvullertje Rioolrat.

Over en sluiten maar...
p111
 p111 - maandag 28 mei 2018 - 21:10   quote  deeplink  
Als hij op deze manier weg gaat,is er geen weg meer terug de fans vergeten dit echt niet.
Jaccio
 Jaccio - maandag 28 mei 2018 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 mei 2018 - 21:10 schreef p111 het volgende:
Als hij op deze manier weg gaat,is er geen weg meer terug de fans vergeten dit echt niet.
De fans moeten niet zo overdrijven.
Maargoed, das slechts mijn mening
p111
 p111 - maandag 28 mei 2018 - 22:40   quote  deeplink  
Klopt het is jou mening,maar het is een heel verschil of je weg gaat als je een paar jaar gespeeld hebt in Ajax 1, of dat je net 19 bent en zegt ik ben hier uitgeleerd en forceert een transfer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 29 mei 2018 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 mei 2018 - 22:09 schreef Jaccio het volgende:

[..]

De fans moeten niet zo overdrijven.
Maargoed, das slechts mijn mening
Die fans hebben tenminste nog clubliefde in hun donder! Kan je van die overgewaardeerde kutspelertjes die na 1 goede bal al denken dat ze naar Barça kunnen niet zeggen! Ik wat van een speler als Kluivert die eerst het logo kust en een paar maanden later de club door het slijk haalt!

Daarnaast zijn het de fans voor het grote gedeelte die het mogelijk maken dat spelers als Kluivert in de JC Arena kunnen voetballen!

Geloof mij maar dat dit arrogante kutventje door het overgrote deel van de supporters wordt uitgekotst. Simpelweg omdat hij niet voor zichzelf durft te spreken.
hjf
 hjf - dinsdag 29 mei 2018 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 mei 2018 - 14:36 schreef Pietje het volgende:
Al met al krijgt dit jochie veel te veel aandacht. Daar zorgt zijn nieuwe holmaatje (Rioolrat) wel voor. Ik had al eerder geschreven, dat ik ergens heb gelezen dat het snotneusje bij Ajax is uigeleerd. Hahahaha. De brutaliteit. Slechts één seizoen in het eerste, de meeste wedstrijden niet meer dan zeer middelmatig gepresteerd... Je moet maar durven.

Ik raad Ajax aan deze blaag zijn zin te geven: een transfer, dus nu nog wat verdienen aan hem en hem vervolgens laten wegkwijnen op de een of andere reservebank of erger op de een of andere tribune!

Over een paar jaar zal hij dan wel van zich laten horen, dat hij wellicht een terugkeer naar Ajax ziet zitten, want uiteraard wil hij spelen. Dan hoop ik dat Ajax de rug recht houdt en hem te verstaan geeft niet meer bij Ajax welkom te zijn.

Met dank aan zakkenvullertje Rioolrat.

Over en sluiten maar...
Ik sluit mij hierbij aan Pieter Bel
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 29 mei 2018 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 mei 2018 - 00:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die fans hebben tenminste nog clubliefde in hun donder! Kan je van die overgewaardeerde kutspelertjes die na 1 goede bal al denken dat ze naar Barça kunnen niet zeggen! Ik wat van een speler als Kluivert die eerst het logo kust en een paar maanden later de club door het slijk haalt!

Daarnaast zijn het de fans voor het grote gedeelte die het mogelijk maken dat spelers als Kluivert in de JC Arena kunnen voetballen!

Geloof mij maar dat dit arrogante kutventje door het overgrote deel van de supporters wordt uitgekotst. Simpelweg omdat hij niet voor zichzelf durft te spreken.
Ach, clubliefde is een zeer zeldzaam iets. Zeker van deze internet/instagram/facebook/yolo generatie hoeven we dat echt niet te verwachten. Dat doe ik dan ook niet, ik zal dus nooit teleurgesteld worden door zo een spelertje.
Lekker laten gaan en niet zo over opwinden.

En ter verdediging van zijn keuze.. Ik kan vandaag het logo van het bedrijf waar ik werk kussen en volgende week even snel weer weg zijn als ik een interessantere aanbieding krijg van een ander bedrijf. Zo reeel moet ik ook wel zijn.

Het gaat uiteindelijk om 1 ding. Geld. En dat is in alle lagen van het bedrijfsleven zo. Bij ons, bij de FIFA, bij de UEFA, bij de clubs en dus ook bij de spelers.
AkaS
 AkaS - dinsdag 29 mei 2018 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 mei 2018 - 09:11 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ach, clubliefde is een zeer zeldzaam iets. Zeker van deze internet/instagram/facebook/yolo generatie hoeven we dat echt niet te verwachten. Dat doe ik dan ook niet, ik zal dus nooit teleurgesteld worden door zo een spelertje.
Lekker laten gaan en niet zo over opwinden.

En ter verdediging van zijn keuze.. Ik kan vandaag het logo van het bedrijf waar ik werk kussen en volgende week even snel weer weg zijn als ik een interessantere aanbieding krijg van een ander bedrijf. Zo reeel moet ik ook wel zijn.

Het gaat uiteindelijk om 1 ding. Geld. En dat is in alle lagen van het bedrijfsleven zo. Bij ons, bij de FIFA, bij de UEFA, bij de clubs en dus ook bij de spelers.
Beste Jaccio,

Omdat jij net als wij allen een echte fan bent, zou mijn reactie overbodig moeten zijn. Maar om een of andere reden valt het kwartje niet bij jou...

Ajax is een instituut en om deze positie te handhaven in een land waar helaas geen extreme tv-gelden betaald worden om de concurrentie positie enigszins te handhaven. Is de kern van het bestaan zoals deze door de jaren heen gegroeid is, nog belangrijker geworden.

Men investeert bovengemiddeld in jeugdige toptalenten en leidt deze op waarbij er een korte periode geprofiteerd kan worden op het veld en nadien er een gedegen transfersom kan worden geïnd. Dit laatste is cruciaal in het voortbestaan van Ajax, waar jij ook fan van bent en wil dat men kampioen wordt en ons 1x in de zoveel jaren verrast met buitengewone prestaties in Europa.

Vanuit dit perspectief bekeken, is het redelijk asociaal en ondankbaar om na alle jaren waarin de club in jou geïnvesteerd hebt, jou klaargestoomd heb voor Ajax 1 plus fundament om nog later weer een stap te maken waarin je ook nog eens in een klap Multi miljonair kunt zijn, om je dan zo op te stellen.

Dit wat betreft de voetballer Kluivert. Dan nog even de mens Kluivert... Hoe kan je met gezond verstand zoiets moois want dat was Ajax voor hem gedurende zijn jeugd... Hoe jan in je in godsnaam zo iets moois volledig kapot laten maken door een pizza bakker, die nog maar net in je leven komt binnen wandelen.... Enorme percentages voor zichzelf laat opnemen bij een transfer... Hoe kan je zo'n iemand alles kapot laten maken en de boel zo laten manipuleren dat iedereen je inmiddels uitkotst???

Is er dan niemand die hem kan wakker schudden vraag je je dan af...
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 29 mei 2018 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 mei 2018 - 10:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Beste Jaccio,

Omdat jij net als wij allen een echte fan bent, zou mijn reactie overbodig moeten zijn. Maar om een of andere reden valt het kwartje niet bij jou...

Ajax is een instituut en om deze positie te handhaven in een land waar helaas geen extreme tv-gelden betaald worden om de concurrentie positie enigszins te handhaven. Is de kern van het bestaan zoals deze door de jaren heen gegroeid is, nog belangrijker geworden.

Men investeert bovengemiddeld in jeugdige toptalenten en leidt deze op waarbij er een korte periode geprofiteerd kan worden op het veld en nadien er een gedegen transfersom kan worden geïnd. Dit laatste is cruciaal in het voortbestaan van Ajax, waar jij ook fan van bent en wil dat men kampioen wordt en ons 1x in de zoveel jaren verrast met buitengewone prestaties in Europa.

Vanuit dit perspectief bekeken, is het redelijk asociaal en ondankbaar om na alle jaren waarin de club in jou geïnvesteerd hebt, jou klaargestoomd heb voor Ajax 1 plus fundament om nog later weer een stap te maken waarin je ook nog eens in een klap Multi miljonair kunt zijn, om je dan zo op te stellen.

Dit wat betreft de voetballer Kluivert. Dan nog even de mens Kluivert... Hoe kan je met gezond verstand zoiets moois want dat was Ajax voor hem gedurende zijn jeugd... Hoe jan in je in godsnaam zo iets moois volledig kapot laten maken door een pizza bakker, die nog maar net in je leven komt binnen wandelen.... Enorme percentages voor zichzelf laat opnemen bij een transfer... Hoe kan je zo'n iemand alles kapot laten maken en de boel zo laten manipuleren dat iedereen je inmiddels uitkotst???

AkaS,

Ik snap het volledig hoor. Ik ben gewoon veel makkelijker in dit soort dingen..
Als iemand zo in elkaar steekt.. wegwezen, niet meer naar omkijken en geen woorden meer aan vuilmaken.

In mijn posts spreek ik slechts de verbazing uit over het feit dat men nog energie stopt in dit soort gasten. Terwijl dit soort gasten ons niet eens serieus nemen

Ik probeer dingen altijd van 2 kanten te bekijken en het te reflecteren op mijn dagelijks leven, vandaar dat ik ergens enigszins nog wel begrip kan opbrengen voor het feit dat hij weg wilt.
Maar over het algemeen, als hij weg wilt, lekker weg laten gaan en geen woorden meer aan vuil maken.
Pietje
 Pietje - dinsdag 29 mei 2018 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 mei 2018 - 10:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Beste Jaccio,

Ik ben het volstrekt met je eens.

Wellicht dat Ajax in de toekomst een bepaalde clausule in het contract van jonge spelers kan opnemen? Dat geldt overigens eveneens voor andere clubs... Geen idee of zoiets (juridisch) haalbaar is.

Ik weet het ook niet meer
Robinho
 Robinho - woensdag 30 mei 2018 - 12:18   quote  deeplink  
Weer een truc uit de doos van Raiola: Kluivert zegt opeens dat bij Ajax blijven een optie is. Dus met andere woorden: Niet verlengen en lekker gratis de deur uitlopen. Puur en alleen om de transfersom te drukken nu Raiola van Roma de opdracht heeft gekregen Ziyech en Kluivert voor maximaal 40 miljoen op te halen. Daarnaast zal Kluivert ook wel voelen dat de publieke opinie zich helemaal tegen hem aan het keren is.
Eide
 Eide - woensdag 30 mei 2018 - 15:06   quote  deeplink  
Logisch toch? Hij heeft een contract. Als hij geen akkoord sluit met een andere club of Ajax niet de transfersom krijgt die het eist blijft hij vanzelfsprekend.
p111
 p111 - woensdag 30 mei 2018 - 22:30   quote  deeplink  
Gratis weg lopen zal voor hem een zwaar jaar worden met hopelijk alleen een tribune en voor zich zelf trainen.Dan wens ik hem sterkte hopelijk dat Ajax een voorbeeld wil stellen,al kost het heel veel geld.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 30 mei 2018 - 23:20   quote  deeplink  
Genoeg gesproken over die 2 sukkels.
Het is inmiddels een soap, waar ze enkel geen enkele aandacht verdienen.
Slotje erop. Ook een extra slot zodat die 2 niet meer binnenkomen.
Ajuus en niet tot ziens.
Hopelijk eindig je heel snel bij Fc niemand wil je meer met een salaris van 0,0.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 30 mei 2018 - 23:51   quote  deeplink  
Het zal mij niet verbazen dat Ajax Kluivert aan zijn contract houd, ongeacht de prijs die een club gaat neerleggen.
Puur om die pizzabakker niet zijn zin te geven.

En Ajax Kluivert een nummer geeft wat vrij hoog is en uit de selectie gooit en hem verbied om op de toekomst te verschijnen.

Pizzabakker vergooit zo zijn speler. Zonde van zo speler. Ajax verliest hier niks mee. Alleen wat geld, maar ja hadden we daar niet al heel veel van??
AkaS
 AkaS - donderdag 31 mei 2018 - 06:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 mei 2018 - 23:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het zal mij niet verbazen dat Ajax Kluivert aan zijn contract houd, ongeacht de prijs die een club gaat neerleggen.
Puur om die pizzabakker niet zijn zin te geven.

En Ajax Kluivert een nummer geeft wat vrij hoog is en uit de selectie gooit en hem verbied om op de toekomst te verschijnen.

Pizzabakker vergooit zo zijn speler. Zonde van zo speler. Ajax verliest hier niks mee. Alleen wat geld, maar ja hadden we daar niet al heel veel van??
Enerzijds denk ik ook, laat die raiola maar eens zien dat hij niet overal mee wegkomt en aan Kluivert laten zien dat je zijn verraad niet pikt tegen geen enkele prijs... Deze prijs is in dit geval dan wel misschien 15mln...

Is het te verkopen om 15mln op te offeren om deze beide nare heren een lesje te leren door niet akkoord te gaan met een verkoop en hem een jaartje te laten verpieteren op de bank en tribune. Eigenlijk net zoals ze dit gedaan hebben met Boilesen.
Eide
 Eide - donderdag 31 mei 2018 - 08:14   quote  deeplink  
Dat hangt af van wat je met zo'n jongen wil. Als je Kluivert gewoon laat spelen omdat we niets beters hebben vind ik 15 mio mislopen niet zo'n probleem. Sportief succes moet boven financieel succes gaan. Als ze hem niet laten gaan en dan laten banken sta ik daar heel anders in.

Laten we wel wezen, Younes gaat weg, en behalve Kluivert zit Ajax niet bepaald dik in de linker aanvallers. Bande kan er uit de voeten maar zijn debuut was niet indrukwekkend. Johnsen was buitengewoon wisselvallig en lijkt niet klaar voor Ajax 1. Kaat Kluivert dus maar blijven en spelen totdat Bande en/of Johnsen serieus aan de deur rammelt. Dan kan je Kluivert altijd nog bedanken voor bewezen diensten en met een strik erom op pad sturen.
p111
 p111 - donderdag 31 mei 2018 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 06:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

Enerzijds denk ik ook, laat die raiola maar eens zien dat hij niet overal mee wegkomt en aan Kluivert laten zien dat je zijn verraad niet pikt tegen geen enkele prijs... Deze prijs is in dit geval dan wel misschien 15mln...

Is het te verkopen om 15mln op te offeren om deze beide nare heren een lesje te leren door niet akkoord te gaan met een verkoop en hem een jaartje te laten verpieteren op de bank en tribune. Eigenlijk net zoals ze dit gedaan hebben met Boilesen.
ja zeker is de enige manier om dit soort mensen handelaars te stoppen.
p111
 p111 - donderdag 31 mei 2018 - 09:11   quote  deeplink  
Ook bij jong Oranje was Kluivert zeer matig en was Groeneveld een klasse beter als Kluivert,wat mij betreft zou ik die jongen wel bij Ajax willen zien.
remco k
 remco k - donderdag 31 mei 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 06:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

Als het je beleid is om geen tieners te verkopen, dan is het denk ik zelfs de enige optie als hij niet verlengt.

Maar wordt je sportief minder als je hem gewoon niet meer laat spelen terwijl hij daar wel goed genoeg voor is?

Een contract is een contract, die teken je vanuit beide partijen met je volle verstand..

Hij heeft ook het recht om te zeggen dat ie dat niet gaat verlengen, moet je zo'n jongen dan verbannen?
remco k
 remco k - donderdag 31 mei 2018 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 09:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Het is geen mensenhandelaar, die jongen doet het uiteindelijk wel zelf he, hij kiest voor die pizzabakker..
Eide
 Eide - donderdag 31 mei 2018 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 09:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Moet dat dan een doelstelling zijn voor Ajax? Heeft dat zin, als Ajax de enige club is die optreedt? En welk belang van Ajax is hiermee dan gediend?

Ik begrijp dat het bovenstaande hard en voor supporters onbegrijpelijk over komt, maar zo zit het natuurlijk wel. Raiola en Kluivert doen niets verkeerd. Ajax heeft geen enkele mogelijkheid hier iets aan te doen, anders dan dit te accepteren en te bepalen wat het beste is voor de club. Ofterwijl, Kluivert meteen verpatsen of toch nog een seizoen binnen houden.

Dat is namelijk het enige belang dat telt voor Ajax. Wat is het beste voor Ajax. Niets meer, niets minder.
Pietje
 Pietje - donderdag 31 mei 2018 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Moet dat dan een doelstelling zijn voor Ajax? Heeft dat zin, als Ajax de enige club is die optreedt? En welk belang van Ajax is hiermee dan gediend?

Ik begrijp dat het bovenstaande hard en voor supporters onbegrijpelijk over komt, maar zo zit het natuurlijk wel. Raiola en Kluivert doen niets verkeerd. Ajax heeft geen enkele mogelijkheid hier iets aan te doen, anders dan dit te accepteren en te bepalen wat het beste is voor de club. Ofterwijl, Kluivert meteen verpatsen of toch nog een seizoen binnen houden.

Dat is namelijk het enige belang dat telt voor Ajax. Wat is het beste voor Ajax. Niets meer, niets minder.
Natuurlijk heb je volstrekt gelijk. Voetbal is oorlog of op z'n minst emotie. En vanuit de emotie is het soms (vaak) moeilijk om rationeel te denken.
Sinds het Bosman-arrest ligt de "macht" bij de voetballer en niet langer bij de club. Daarnaast bestaat er al heel erg lang geen enkele clubliefde meer. En dat is ronduit jammer.

We hebben met z'n allen hier al eerder geconstateerd dat voetballers en trainers niets meer dan passanten zijn. Alleen de supporters van alle clubs zijn trouw aan hun clubs.

Ik heb geen juridische opleiding, dus vanuit de emotie (opnieuw): zou het niet mogelijk zijn om "iets" (geen idee wat...) in een contract op te laten nemen? Iets dat een club wat meer houvast geeft, waardoor spelers niet meer zo snel gratis de uitgang kunnen zoeken? Maar ja, daar heeft geloof ik het Bosman-arrest ook in voorzien?

Ik ben hoe dan ook van mening dat een jochie als Kluivert op dit moment veel te veel aandacht krijgt. En zo goed vond ik hem bepaald niet het afgelopen seizoen, maar dat terzijde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 mei 2018 door Pietje --
Jaccio
 Jaccio - donderdag 31 mei 2018 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 14:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je volstrekt gelijk. Voetbal is oorlog of op z'n minst emotie. En vanuit de emotie is het soms (vaak) moeilijk om rationeel te denken.
Sinds het Bosman-arrest ligt de "macht" bij de voetballer en niet langer bij de club. Daarnaast bestaat er al heel erg lang geen enkele clubliefde meer. En dat is ronduit jammer.

We hebben met z'n allen hier al eerder geconstateerd dat voetballers en trainers niets meer dan passanten zijn. Alleen de supporters van alle clubs zijn trouw aan hun clubs.

Ik heb geen juridische opleiding, dus vanuit de emotie (opnieuw): zou het niet mogelijk zijn om "iets" (geen idee wat...) in een contract op te laten nemen? Iets dat een club wat meer houvast geeft, waardoor spelers niet meer zo snel gratis de uitgang kunnen zoeken? Maar ja, daar heeft geloof ik het Bosman-arrest ook in voorzien?

Ik ben hoe dan ook van mening dat een jochie als Kluivert op dit moment veel te veel aandacht krijgt. En zo goed vond ik hem bepaald niet het afgelopen seizoen, maar dat terzijde.
Wat je zou kunnen doen is om in alle contracten (voor jeugdspelers) een eenzijdige optie tot verlenging op te nemen.
Pietje
 Pietje - donderdag 31 mei 2018 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 14:58 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wat je zou kunnen doen is om in alle contracten (voor jeugdspelers) een eenzijdige optie tot verlenging op te nemen.
Maar zou dat juridisch haalbaar zijn, kijkend naar het Bosman-arrest? Verlies daarbij niet uit het oog, dat de macht bij de spelers ligt en niet (meer) bij de clubs.
Eide
 Eide - donderdag 31 mei 2018 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 14:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind dat hij best een goed seizoen achter de rug heeft eerlijk gezegd. Ik heb de afgelopen jaren nauwelijks buitenspelers van zijn leeftijd gezien die het beter hebben gedaan.

Ter illustratie en vergelijking: Depay speelde als 19-jarige pas zijn eerste volle seizoen voor PSV. Hij kwam toen tot 20 competitiewedstrijden, 2 goals en 3 assists. Als 20-jarige kwam Depay tot 32 wedstrijden, 12 goals en 8 assists. Justin kluivert kwam dit seizoen tot 30 wedstrijden, 10 goals en 5 assists. Hij speelde 400 minuten minder dan Depay in 13/14.

Ik denk dat Kluivert voor een 18-jarige een heel knap seizoen achter de rug heeft wat veelbelovend is voor de toekomst. Om de vergelijking met Depay nog even door te voeren. Depay was als 21-jarige (14/15) de revelatie van de Eredivisie maar vertrok toen alsnog anderhalf seizoen te vroeg naar het buitenland.

Kortom: ik denk dat Kluivert in potentie een schitterende toekomst heeft, maar gewoon te vroeg vertrekt. Maar dat hij echt goed is staat voor mij als een paal boven water.
Pietje
 Pietje - donderdag 31 mei 2018 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 15:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind dat hij best een goed seizoen achter de rug heeft eerlijk gezegd. Ik heb de afgelopen jaren nauwelijks buitenspelers van zijn leeftijd gezien die het beter hebben gedaan.

Ter illustratie en vergelijking: Depay speelde als 19-jarige pas zijn eerste volle seizoen voor PSV. Hij kwam toen tot 20 competitiewedstrijden, 2 goals en 3 assists. Als 20-jarige kwam Depay tot 32 wedstrijden, 12 goals en 8 assists. Justin kluivert kwam dit seizoen tot 30 wedstrijden, 10 goals en 5 assists. Hij speelde 400 minuten minder dan Depay in 13/14.

Ik denk dat Kluivert voor een 18-jarige een heel knap seizoen achter de rug heeft wat veelbelovend is voor de toekomst. Om de vergelijking met Depay nog even door te voeren. Depay was als 21-jarige (14/15) de revelatie van de Eredivisie maar vertrok toen alsnog anderhalf seizoen te vroeg naar het buitenland.

Kortom: ik denk dat Kluivert in potentie een schitterende toekomst heeft, maar gewoon te vroeg vertrekt. Maar dat hij echt goed is staat voor mij als een paal boven water.
Tegen die statistieken kan ik niet op :-)

Het is gewoon een gevoelskwestie wat mij betreft. Wellicht dat het vanuit mijn kijk te maken heeft dat heel Ajax maar matig op dreef was, behoudens enkele wedstrijden.

Kluivert startte veelbelovend, maar zakte na verloop van tijd weg, waarschijnlijk delend in de algehele malaise van Ajax. En dat staat dan voor mij weer haaks op zijn eigen uitlatingen "dat hij bij Ajax is uitgeleerd". Ik zou dan zeggen: laat je potentie eens een heel seizoen zien, dan heb je recht van spreken. Nu (nog) niet.

Dat hij dus te vroeg vertrekt is duidelijk, daar zijn we het over eens. Ik ben van mening dat zijn zaakwaarnemer hem daarvan had moeten doordringen in plaats van nu te gaan cashen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 31 mei 2018 door Pietje --
Eide
 Eide - donderdag 31 mei 2018 - 15:41   quote  deeplink  
Hij heeft absoluut een zwakke periode gehad. Bovendien heeft hij tegen de topploegen niets laten zien. Des temeer bewijs dat hij nog niet toe is aan een buitenlands avontuur. Ik ben het dan ook helemaal met je eens wat dat betreft.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 31 mei 2018 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 15:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar zou dat juridisch haalbaar zijn, kijkend naar het Bosman-arrest? Verlies daarbij niet uit het oog, dat de macht bij de spelers ligt en niet (meer) bij de clubs.
Heeft het Bosman arrest niet te maken met het feit dat clubs voordat die regeling er was nog transfersommen konden eisen nadat het contract al uitgediend was?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar dan zou het toch gewoon kunnen om een eenzijdige optie toe te voegen aan jeugdcontracten? Het Bosman arrest geldt dan namelijk alleen voor contracten die al afgelopen zijn.

Zo zou je als club zijnde toch een klein beetje de macht terug kunnen nemen. Een jeugdspeler zal zich eerder vereerd voelen om zo een contract te tekenen dan een speler die al een seizoen in het eerste rondloopt denk ik.
Eide
 Eide - donderdag 31 mei 2018 - 16:47   quote  deeplink  
Een minderjarige mag maximaal een contract voor 3 jaar tekenen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 31 mei 2018 - 16:53   quote  deeplink  
Aha ok. Er er mag geen eenzijdige optie in zitten? Grijs gebied zeg maar..
remco k
 remco k - donderdag 31 mei 2018 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 15:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Helemaal eens. Ik ben van mening dat er nu wordt gedaan alsof ie er niks van kan terwijl hij voor zijn leeftijd gewoon een goed seizoen heeft gedraaid. Ik denk niet dat Ajax de afgelopen 10 jaar 5 Buitenspelers heeft gehad die het beter hebben gedaan.
remco k
 remco k - donderdag 31 mei 2018 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 16:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Heeft het Bosman arrest niet te maken met het feit dat clubs voordat die regeling er was nog transfersommen konden eisen nadat het contract al uitgediend was?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar dan zou het toch gewoon kunnen om een eenzijdige optie toe te voegen aan jeugdcontracten? Het Bosman arrest geldt dan namelijk alleen voor contracten die al afgelopen zijn.

Zo zou je als club zijnde toch een klein beetje de macht terug kunnen nemen. Een jeugdspeler zal zich eerder vereerd voelen om zo een contract te tekenen dan een speler die al een seizoen in het eerste rondloopt denk ik.
Ook dan is iemand nog steeds vrij om al dan niet te tekenen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 01 juni 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Wat vind Sierd eigenlijk van Raiola? ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 juni 2018 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - vrijdag 01 juni 2018 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 10:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is geen mensenhandelaar, die jongen doet het uiteindelijk wel zelf he, hij kiest voor die pizzabakker..
Dat doen al die jongetjes als hen een vette worst wordt voor gehouden,er hangt geen filmpje bij van al die jongetjes die weg gekwijnd zijn die die worst gepakt hebben.
AkaS
 AkaS - zaterdag 02 juni 2018 - 05:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Als het je beleid is om geen tieners te verkopen, dan is het denk ik zelfs de enige optie als hij niet verlengt.

Maar wordt je sportief minder als je hem gewoon niet meer laat spelen terwijl hij daar wel goed genoeg voor is?

Een contract is een contract, die teken je vanuit beide partijen met je volle verstand..

Hij heeft ook het recht om te zeggen dat ie dat niet gaat verlengen, moet je zo'n jongen dan verbannen?
Volgens mij schudde Overmars deze even uit zijn mouw als gevolg van deze soap. Ik heb nog nooit gelezen of gehoord dat Ajax een specifiek beleid voert waarin tieners niet mogen worden verkocht.

Er worden geregeld tieners verkocht of afgestoten dus dat is even een stukje onzin, letterlijk bezien dan.

Wat wel een bekend beleidsvoering is, is dat aflopende contracten verlengd worden of anders een verkoop volgt.

Maarja het is al jaren een zooitje bij Ajax. En dan heb ik het over de heren die de directie vormen, het voormalig TH.

Zij zijn niet capabel gebleken om de juiste voorwaarden te creëren waarin Ajax een topteam bij elkaar verzamelt waarmee prijzen gepakt worden.

Dit zijn de kille feiten Remco.

Onderlinge ruzies.... Bergkamp Jonk; Bergkamp Overmars. En dan nog wat we niet weten.

Meerdere jaren de selectie niet op tijd rond hebben.

Een volkomen onervaren trainer voor de groep zetten.

Deze op het meest onlogische moment eruit schoppen.

Vervangen door een pipo die in aanmerking komt voor de meest ongeloofwaardige trainer van de eeuw in dienst bij Ajax.

En vervolgens hebben de toppers die er nog zijn bijna allemaal een vertrekwens...

Enja Remco, al die prutsers hebben ook goeie dingen gedaan.... Maar mag het ook gezien de salarissen die ze opstrijken!

Maar het blijven prutsers die als gevolg van stomme en domme keuzes een gouden selectie in de dop, als los zand door de handen hebben laten glippen!

Gevolg weer jaren bouwen met een trainer waar blijkbaar weinig spelers bij Ajax geloof in hebben. Maar heey Overmars steunt hem door dik en dun... Wederom een geweldige keuze van deze topper!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 juni 2018 - 09:47   quote  deeplink  
quote:

[..]

Simpel antwoord: JA!!!
Brandje
 Brandje - zaterdag 02 juni 2018 - 13:47   quote  deeplink  
quote:

[..]

Beetje domme reactie Remco en je bent weer ouderwets aan het dwarsliggen.
1. Ajax kon hem geen langer contract aanbieden dan drie jaar.
2.Dit ventje heeft meerdere keren keihard gelogen. Zo wilde hij eerst belangrijk worden bij Ajax en voor 160 miljoen vertrekken. Heeft meerdere keren gezegd dat hij wilde blijven en dat verlenging in orde zou komen.
3. Heeft alles aan Ajax te danken en als je beetje eergevoel in je donder hebt dan laat je je club geld aan je verdienen
4.Eist in zijn nieuwe contract 1.5 miljoen salaris plus ook nog eens 20% van de transfersom.
5. Heeft op een paar wedstrijden na geen flikker laten zien. Zeker tegen clubs uit de top 5 was totaal onzichtbaar.
6. Speelt alleen voor eigen succes. Heeft maar twee, lees twee assists gegeven. Dat is lachwekkend voor een speler van Ajax. Neres heeft er 14. Dus wat je ergens anders schrijft dat hij een goed seizoen heeft gedraaid is totale onzin.

Als Ajax niet minimaal 15 miljoen voor hem kan pakken laat hem dan naar verpieteren bij JA op de bank en staat ie lekker eem jaartje stil in zijn ontwikkeling en dat is heel lang voor een jonge speler.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 juni 2018 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 juni 2018 - 13:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

2.Dit ventje heeft meerdere keren keihard gelogen. Zo wilde hij eerst belangrijk worden bij Ajax en voor 160 miljoen vertrekken. Heeft meerdere keren gezegd dat hij wilde blijven en dat verlenging in orde zou komen.
3. Heeft alles aan Ajax te danken en als je beetje eergevoel in je donder hebt dan laat je je club geld aan je verdienen
4.Eist in zijn nieuwe contract 1.5 miljoen salaris plus ook nog eens 20% van de transfersom.
5. Heeft op een paar wedstrijden na geen flikker laten zien. Zeker tegen clubs uit de top 5 was totaal onzichtbaar.
6. Speelt alleen voor eigen succes. Heeft maar twee, lees twee assists gegeven. Dat is lachwekkend voor een speler van Ajax. Neres heeft er 14. Dus wat je ergens anders schrijft dat hij een goed seizoen heeft gedraaid is totale onzin.

Als Ajax niet minimaal 15 miljoen voor hem kan pakken laat hem dan naar verpieteren bij JA op de bank en staat ie lekker eem jaartje stil in zijn ontwikkeling en dat is heel lang voor een jonge speler.
+33!
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 juni 2018 - 14:34   quote  deeplink  
quote:

[..]

Behalve je eerste zin (Remco geeft ook alleen "maar" zijn mening) ben ik het inhoudelijk volstrekt met je eens.
Ik ben bepaald niet haatdragend, maar de arrogantie van zo'n knaapje valt ook bij mij totaal verkeerd. Al eerder heb ik hier geschreven, dat ik ergens gelezen heb dat Kluivert vindt dat hij bij Ajax is uitgeleerd... Pardon? 19 jaar... Eerder heb ik hem volslagen andere dingen horen beweren. En ineens, direct nadat hij Rioolrat in de arm heeft genomen, is het volslagen anders. Ineens is Ajax niet meer goed genoeg.

Laat Ajax ruggengraat tonen en niet toegeven: per direct overhevelen naar de selectie van Jong Ajax, waarna weinig clubs hem nog willen hebben. Een kwestie van eigen schuld, dikke bult.
remco k
 remco k - zaterdag 02 juni 2018 - 18:07   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik ben totaal niet aan het dwarsliggen kerel. Ik vind ook dat ie moet bijtekenen of anders dit seizoen moet oprotten. Of laat hem lekker wegkwijnen.

Enige dat ik zeg is dat het natuurlijk wel zijn goed recht is. Zelfde als dat het Ajax zijn goed recht is om het komende jaar met hem te doen wat ze willen.

Ik vind hem ook totaal nog niet hoed genoeg voor een transfer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 07 juni 2018 - 13:15   quote  deeplink  
Het heeft er alle schijn van dat het arrogante kwalletje dan eindelijk gaat oppleuren. Volgens Italiaanse media heeft het arrogante kwalletje zijn vakantie afgebroken. Een akkoord is nabij en zou 20 miljoen opleveren plus enkele bonussen die de hele transfer op 25 miljoen zouden kunnen brengen. Nu wachten op het nieuws dat het kwalletje zijn billenmaatje heeft meegenomen!
AkaS
 AkaS - donderdag 07 juni 2018 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juni 2018 - 13:15 schreef Ajax Warrior het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat het arrogante kwalletje dan eindelijk gaat oppleuren. Volgens Italiaanse media heeft het arrogante kwalletje zijn vakantie afgebroken. Een akkoord is nabij en zou 20 miljoen opleveren plus enkele bonussen die de hele transfer op 25 miljoen zouden kunnen brengen. Nu wachten op het nieuws dat het kwalletje zijn billenmaatje heeft meegenomen!
Inderdaad. Krijgt hij weer een nieuwe trainer.
Nou Roma is gewaarschuwd om geen trainer te ontslaan,
komend seizoen anders is hij zo weer weg, onze Kluivert!!!
remco k
 remco k - donderdag 07 juni 2018 - 19:06   quote  deeplink  
Een hoop centen voor een speler die 1 seizoen prima gespeeld heeft maar eigenlijk nog niks echt bewezen heeft.
Eide
 Eide - donderdag 07 juni 2018 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 juni 2018 - 19:06 schreef remco k het volgende:
Een hoop centen voor een speler die 1 seizoen prima gespeeld heeft maar eigenlijk nog niks echt bewezen heeft.
Behoorlijk ja.
Loetje
 Loetje - donderdag 07 juni 2018 - 19:15   quote  deeplink  
Zou het ook logisch vinden als de transfersom straks op max 15 zou liggen. Meer is die ook niet waard vind ik, gezien het 1 jarig contract. Dus 25 zou geweldig gehandeld zijn. Als Mallagan door gaat, verdien je in een keer al je 4 transfers terug.
p111
 p111 - donderdag 07 juni 2018 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 10:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja maar dit zijn de bloedzuigers in de voetbalwereld,alleen zaken doen met bekende redelijke goede buro,s.
p111
 p111 - donderdag 07 juni 2018 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 mei 2018 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Iemand moet er mee beginnen,ik zou het tof vinden wanneer Ajax hiermee zou beginnen.Dat zou wereld nws zijn in de voetbalwereld.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiele Justin Kluivert topic

0.0181329