BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële ten Hag moet oprotten topic!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 15:16   quote  deeplink  
Ook al wint Ajax vanmiddag... Deze trainer is mij een doorn in het oog.

Vlak voor de 1-0 zag ik een plaatje van de bank...

Ten Hag, Schreuder en Aron Winter...

Ten Hag en Schreuder die het bepalen en Aron als 3de wiel aan de wagen, echt ongelofelijk!

Als voetballers konden ze niet eens in de schaduw van Winter staan en nu zijn ze zijn hierarchisch zijn meerdere bij notabene Ajax...

En dat alleen omdat ze vriendjes van Overmars zijn.

SCHANDALIG!!!!
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 18 maart 2018 - 15:17   quote  deeplink  
Wat een topic weer...
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:17 schreef NatjosFC het volgende:
Wat een topic weer...
Ja, om je kapot te schamen ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:16 schreef AkaS het volgende:
Ook al wint Ajax vanmiddag... Deze trainer is mij een doorn in het oog.

Vlak voor de 1-0 zag ik een plaatje van de bank...

Ten Hag, Schreuder en Aron Winter...

Ten Hag en Schreuder die het bepalen en Aron als 3de wiel aan de wagen, echt ongelofelijk!

Als voetballers konden ze niet eens in de schaduw van Winter staan en nu zijn ze zijn hierarchisch zijn meerdere bij notabene Ajax...

En dat alleen omdat ze vriendjes van Overmars zijn.

SCHANDALIG!!!!
Accepteer het nou maar. Dat is beter voor je gezondheid.
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Accepteer het nou maar. Dat is beter voor je gezondheid.
Ik ben rustig, maar iemand moet de 1e steen werpen.

Deze trainer laat wekelijks op en af het veld zien dat hij ongeschikt is...

Dus daarom dit topic.
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Accepteer het nou maar. Dat is beter voor je gezondheid.
p.s.

Kan iemand een zinnig argument aandragen op basis van het spel en resultaat onder deze trainer dat hij volgend jaar mag aanblijven?
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben rustig, maar iemand moet de 1e steen werpen.

Deze trainer laat wekelijks op en af het veld zien dat hij ongeschikt is...

Dus daarom dit topic.
Ik denk dat het verspilde energie is. Ajax gaat op zeker niet binnen één seizoen twee hoofdtrainers op straat zetten.
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het verspilde energie is. Ajax gaat op zeker niet binnen één seizoen twee hoofdtrainers op straat zetten.
als iedereem zijn mond houdt en zich op voorhand berust wel.

Ik roep zo vaak als ik kan dat hij moet oprotten omdat ik oprecht geloof dat hij een misbaksel is die heel snel weer moet wegwezen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 18 maart 2018 - 15:34   quote  deeplink  
Ook ik heb de indruk, dat hij de lek niet boven krijgt bij Ajax.
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:30 schreef AkaS het volgende:

[..]

als iedereem zijn mond houdt en zich op voorhand berust wel.

Ik roep zo vaak als ik kan dat hij moet oprotten omdat ik oprecht geloof dat hij een misbaksel is die heel snel weer moet wegwezen.
We hebben deze discussie al eerder gevoerd. Ook ik ben niet echt blij met hem. Ik vind dat Marcel Keizer te vroeg is weggestuurd en als hij (Keizer) dan per se weg moest, dan had ik liever John van den Brom zien komen.

Maar Ten Hag zit er nu eenmaal, en dan krijgt hij wat mij betreft een kans om zich waar te maken. Zo zie ik dat. Maar ik ben uiteraard ook niet alwetend ;-)
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

We hebben deze discussie al eerder gevoerd. Ook ik ben niet echt blij met hem. Ik vind dat Marcel Keizer te vroeg is weggestuurd en als hij (Keizer) dan per se weg moest, dan had ik liever John van den Brom zien komen.

Maar Ten Hag zit er nu eenmaal, en dan krijgt hij wat mij betreft een kans om zich waar te maken. Zo zie ik dat. Maar ik ben uiteraard ook niet alwetend ;-)
Op basis waarvan gun jij hem dan een kans?

Op basis van het geweldige spel?
De geweldige veldbezetting?
Of op basis van zijn sterke verbale kwaliteiten voor de camera?

Of wellicht op basis van zijn geloofwaardigheid dat de wedstrijd tegen Utrecht direct na zijn switch, hem niets deed...

... of wellicht dat hij Younes wilde belonen?

Ben erg nieuwsgierig op basis waarvan de man een kans moet krijgen?
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:39 schreef AkaS het volgende:

[..]

Op basis waarvan gun jij hem dan een kans?

Op basis van het geweldige spel?
De geweldige veldbezetting?
Of op basis van zijn sterke verbale kwaliteiten voor de camera?

Of wellicht op basis van zijn geloofwaardigheid dat de wedstrijd tegen Utrecht direct na zijn switch, hem niets deed...

... of wellicht dat hij Younes wilde belonen?

Ben erg nieuwsgierig op basis waarvan de man een kans moet krijgen?
Om het simpele feit dat hij door de Ajax-leiding is aangesteld. Niks meer en niks minder. Als jij ergens start wil jij toch ook een eerlijke kans krijgen?
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Om het simpele feit dat hij door de Ajax-leiding is aangesteld. Niks meer en niks minder. Als jij ergens start wil jij toch ook een eerlijke kans krijgen?
Sorry Pietje, wat een zwakke logica.

We hebben het over topsport en belangen waarmee miljoenen zijn gemoeid.

Jij bent duidelijk van het pappen en nathouden en ik van het rigoreuze ingrijpen als dit noodzakelijk is.
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 16:18   quote  deeplink  
Ik weet zeker dat hij ontslagen zal worden en de reden zal zijn dat hij niet goed genoeg voor Ajax is.

Hoop alleen voor ons allemaal dat dit inzicht snel zal komen en niet pas als we volgend seizoen halverwege weer 10 punten achterstand hebben!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 maart 2018 door AkaS --
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 16:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry Pietje, wat een zwakke logica.

We hebben het over topsport en belangen waarmee miljoenen zijn gemoeid.

Jij bent duidelijk van het pappen en nathouden en ik van het rigoreuze ingrijpen als dit noodzakelijk is.
Als jij dat vindt, prima. Ik denk dat ik wat meer levenservaring heb. Ik kijk daarbij naar mijzelf, mijn kinderen en schoonkinderen, die allemaal ooit in een (eerste) baan zijn gestart en blij waren dat ze een kans kregen (en met 2 handen hebben aangegrepen).

Niets menselijks is mij vreemd. Maar mocht het niet lukken met Ten Hag, ja dan is het moment daar om hem de laan uit te sturen, maar niet na 3 maanden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 maart 2018 door Pietje --
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 16:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als jij dat vindt, prima. Ik denk dat ik wat meer levenservaring heb. Ik kijk daarbij naar mijzelf, mijn kinderen en schoonkinderen, die allemaal ooit in een (eerste) baan zijn gestart en blij waren dat ze een kans kregen (en met 2 handen hebben aangegrepen).

Niets menselijks is mij vreemd. Maar mocht het niet lukken met Ten Hag, ja dan is het moment daar om hem de laan uit te sturen, maar niet na 3 maanden.
Aha, daar is de leeftijdskaart...

Begonnen uw kinderen dan direct als directeur van een multinational ? ( om zomaar even te vergelijken...)

Vooral niet ontslaan na 3 maanden triest voetbal en slap geouwehoer voor de camera...Maar pas als we weer een seizoen hebben verloren.

Met alle respect voor uw leeftijd Pietje, maar de kans heeft ten Hag bij zijn aanstelling gekregen en sinds zijn aanstelling ziet het spel er niet uit. Verliezen we punt na punt en verkoopt hij zichzelf heel slecht.

Gelooft u bijvoorbeeld dat de wedstrijd van Ajax tegen Utrecht na de winterstop niets extra's voor hem betekende..?

Gelooft u dat hij Younes daadwerkelijk wilde belonen?

Nee, sorry deze man kletst onzin en laat Ajax aantoonbaar slechter presteren!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 maart 2018 door AkaS --
Loetje
 Loetje - zondag 18 maart 2018 - 16:43   quote  deeplink  
Ten Hag wordt vanavond beloond met een mona toetje
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 16:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Aha, daar is de leeftijdskaart...

Begonnen uw kinderen dan direct als directeur van een multinational ? ( om zomaar even te vergelijken...)

Vooral niet ontslaan na 3 maanden triest voetbal en slap geouwehoer voor de camera...Maar pas als we weer een seizoen hebben verloren.

Met alle respect voor uw leeftijd Pietje, maar de kans heeft ten Hag bij zijn aanstelling gekregen en sinds zijn aanstelling ziet het spel er niet uit. Verliezen we punt na punt en verkoopt hij zichzelf heel slecht.

Gelooft u bijvoorbeeld dat de wedstrijd van Ajax tegen Utrecht na de winterstop niets extra's voor hem betekende..?

Gelooft u dat hij Younes daadwerkelijk wilde belonen?

Nee, sorry deze man kletst onzin en laat Ajax aantoonbaar slechter presteren!
In de eerste plaats liever geen "u" tegen mij zeggen... (Dan voel ik me echt oud...).

Die leeftijdskaart was niet mijn bedoeling, ik doelde meer (en dat schreef ik ook) op levenservaring.

Nee, mijn kinderen begonnen uiteraard niet direct als directeur. In hun huidige rol die zij in de maatschappij spelen, zijn zij gegroeid door ijverig (?) te studeren, aan de universiteit te promoveren en langzaam maar zeker de maatschappelijke ladder te beklimmen.

En zo is Erik ten Hag eigenlijk ook gegroeid: eerst bij mindere clubs, buitenlandervaring opgedaan en nu bij topclub Ajax.
Ik denk serieus dat wanneer Ajax Ten Hag nu al zou ontslaan, dat zij moeilijk een nieuwe trainer kunnen vinden: wie wil er immers in "doorgangshuis" Ajax trainer worden, waar heel snel de technische baas naar huis wordt gestuurd?

Maar laten we hier maar over ophouden: we zijn het simpelweg niet eens. En dit alles betekent niet dat ik nou zo blij ben met Erik ten Hag hoor.
Loetje
 Loetje - zondag 18 maart 2018 - 16:49   quote  deeplink  
Erik Ten Hag, ik was al klaar met je toen ik u zag...
Maargoed, het is mij om het even dat ik u niet eindeloos krediet kan geven.
Het voetbal van u doet mijn aan mij ogen, de tranen stromen en zijn niet te drogen
Daarom, ga nu maar heel snel weg, voor ik straks heel ongefundeerd mijn mening op dit forum leg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 maart 2018 door Loetje --
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 16:49 schreef Loetje het volgende:
Erik Ten Hag, ik was al klaar met je toen ik u zag...
Maargoed, het is mij om het even dat ik u niet eindeloos krediet kan geven.
Het voetbal van u doet mijn aan mij ogen, de tranen stromen en zijn niet te drogen
Daarom, ga nu maar heel snel weg, voor ik straks heel ongefundeerd mijn mening op dit forum leg.
Haha. Je hebt talent, vriend.
Maar Sinterklaas is nog lang niet in ons land hoor. ;-)
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 16:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Haha. Je hebt talent, vriend.
Maar Sinterklaas is nog lang niet in ons land hoor. ;-)
Eens Pietje. Eens dat Loetje talent heeft ;-)

Utrecht is idd niet slechter gaan voetballen sinds ten Hag weg is...
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 17:30 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eens Pietje. Eens dat Loetje talent heeft ;-)

Utrecht is idd niet slechter gaan voetballen sinds ten Hag weg is...
Wie weet wordt de nieuwe Ajax-trainer Jean-Paul de Jong ;-)
AkaS
 AkaS - zondag 18 maart 2018 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 17:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wie weet wordt de nieuwe Ajax-trainer Jean-Paul de Jong ;-)
Ik hoop dat we het volgend seizoen kunnen beginnen met een selectie waarbij Kluivert, Ziyech, Onana en de Ligt nog aanwezig zijn en onder de bezieling van een ervaren en aanvallend ingestelde trainer eindelijk weer eens kampioen worden.

En wij allen weer gezamelijk blij zijn :-)
Pietje
 Pietje - zondag 18 maart 2018 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 18:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik hoop dat we het volgend seizoen kunnen beginnen met een selectie waarbij Kluivert, Ziyech, Onana en de Ligt nog aanwezig zijn en onder de bezieling van een ervaren en aanvallend ingestelde trainer eindelijk weer eens kampioen worden.

En wij allen weer gezamelijk blij zijn :-)
Ik heb het al heel vaak gezegd en geschreven, beste akaS: Ik hoop ooit om John van den Brom bij Ajax voor de groep te zien staan. Hij is aanvallend ingesteld, kan uitstekend omgaan met jonge talenten en kan die ook prima inpassen, kent Ajax van binnenuit, et cetera.

Maar ja... voorlopig is Erik ten Hag onze trainer...
hjf
 hjf - maandag 19 maart 2018 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

We hebben deze discussie al eerder gevoerd. Ook ik ben niet echt blij met hem. Ik vind dat Marcel Keizer te vroeg is weggestuurd en als hij (Keizer) dan per se weg moest, dan had ik liever John van den Brom zien komen.

Maar Ten Hag zit er nu eenmaal, en dan krijgt hij wat mij betreft een kans om zich waar te maken. Zo zie ik dat. Maar ik ben uiteraard ook niet alwetend ;-)
+1
hjf
 hjf - maandag 19 maart 2018 - 08:17   quote  deeplink  
Ik ben van mening, dat je eerst moet kijken naar het functioneren van de directie (gaat aan het eind van seizoen wel gebeuren hoop ik) alvorens je weer een nieuwe trainer gaat aanstellen. Je loopt op dit moment het gevaar, dat je dan weer foutieve keuze gaat maken. Ik vind, dat Edwin van der Sar het goed doet op commercieel vlak, maar niet geschikt is als Algemeen Directeur. Daar komt meer bij kijken. Overmars heeft het goed gedaan op het gebied van met name uitgaande transfers. Toen hij werd aangesteld was het eigen vermogen nagenoeg 0 en nu € 175 mln. Ik ben al 2 jaar van mening, dat John vd Brom, de ideale Ajax trainer is. Hij bewijst, dat in Alkmaar, waar de potentie toch echt een stuk minder is dan in Amsterdam.
p111
 p111 - maandag 19 maart 2018 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 18:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb het al heel vaak gezegd en geschreven, beste akaS: Ik hoop ooit om John van den Brom bij Ajax voor de groep te zien staan. Hij is aanvallend ingesteld, kan uitstekend omgaan met jonge talenten en kan die ook prima inpassen, kent Ajax van binnenuit, et cetera.

Maar ja... voorlopig is Erik ten Hag onze trainer...
Beste Pietje,volkomen gelijk die man die we nu hebben is gewoon geen Ajax man.Geen uistraling verbaal erbarmelijk ,tactisch en voetballend aantrekkelijk overbrengen op onze jongens een dikke onvoldoende.
Ik hoop persoonlijk ook op v/seizoen v/d Brom of van het Schip.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 19 maart 2018 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 maart 2018 - 08:17 schreef hjf het volgende:
Ik ben van mening, dat je eerst moet kijken naar het functioneren van de directie (gaat aan het eind van seizoen wel gebeuren hoop ik) alvorens je weer een nieuwe trainer gaat aanstellen. Je loopt op dit moment het gevaar, dat je dan weer foutieve keuze gaat maken. Ik vind, dat Edwin van der Sar het goed doet op commercieel vlak, maar niet geschikt is als Algemeen Directeur. Daar komt meer bij kijken. Overmars heeft het goed gedaan op het gebied van met name uitgaande transfers. Toen hij werd aangesteld was het eigen vermogen nagenoeg 0 en nu € 175 mln. Ik ben al 2 jaar van mening, dat John vd Brom, de ideale Ajax trainer is. Hij bewijst, dat in Alkmaar, waar de potentie toch echt een stuk minder is dan in Amsterdam.
Grotendeels mee eens. Alhoewel Overmars ook heel veel meer dan prima aankopen heeft gedaan. Te denken Neres, Sanchez, Dolberg, F.de Jong, Huntelaar, Ziyech, Wober, Younes(destijds), Milik en zo zijn er nog wel een paar te noemen.
AkaS
 AkaS - maandag 19 maart 2018 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 maart 2018 - 08:17 schreef hjf het volgende:
Ik ben van mening, dat je eerst moet kijken naar het functioneren van de directie (gaat aan het eind van seizoen wel gebeuren hoop ik) alvorens je weer een nieuwe trainer gaat aanstellen. Je loopt op dit moment het gevaar, dat je dan weer foutieve keuze gaat maken. Ik vind, dat Edwin van der Sar het goed doet op commercieel vlak, maar niet geschikt is als Algemeen Directeur. Daar komt meer bij kijken. Overmars heeft het goed gedaan op het gebied van met name uitgaande transfers. Toen hij werd aangesteld was het eigen vermogen nagenoeg 0 en nu € 175 mln. Ik ben al 2 jaar van mening, dat John vd Brom, de ideale Ajax trainer is. Hij bewijst, dat in Alkmaar, waar de potentie toch echt een stuk minder is dan in Amsterdam.
Eens. Sowieso moet het functioneren van deze directie goed bekeken worden. Er zijn zoveel conflicten geweest en dat door mensen die financieel onafhankelijk zijn geworden en allen teamgenoten van elkaar zijn geweest... Dit moeten machtspelletjes zijn geweest. En dat is triest.

Wat betreft de trainer... Ik heb liever dat naar de procedure gekeken wordt die gehanteerd is bij het aanstellen van de trainers. Daar zit volgens mij de fout. Want zover als ik het kan inschatten was er nauwelijks sprake van een procedure.

Keizer kwam op voorspraak van Bergkamp. Hierbij werd Overmars zijn mening genegeerd. Vervolgens werd Keizer ontslagen en kreeg Overmars de kans om een trainer aan te dragen. Echt nog erger dan bij een doorsnee amateurclub!

Voor mij is nu de tijd rijp om als club naar buiten te treden en kwetsbaar op te stellen en aan te geven dat er fouten zijn gemaakt en dat de club het komende seizoen op nul wil beginnen. En daarom afscheid neemt van de huidige staf en conform een nieuwe of een oude procedure in ere hersteld een nieuwe trainersstaf zal aantrekken. Een staf conform de Ajax filosofie.

En Wellicht komt men dan bij John v.d. Brom uit..?

Wat betreft het functioneren van Overmars... Er zijn onder zijn tijd inderdaad goede spelers binnengehaald. Maar de vraag is, is dit de verdienste van Overmars of de verdienste van het scoutingapparaat en de de gevulde portemonnee die gevuld werd door verkopen van spelers die grotendeels door zijn voorganger(s) werden binnengehaald...?

Met andere woorden, die geweldige spelers die Overmars heeft aangekocht zouden deze niet bij Ajax gevoetbald hebben als er een ander op de plek van Overmars zat?

Nee, ondanks de succesjes en aantrekken van goede spelers van tijd tot tijd is er ook heel vaak gefaald, zijn er egoïstische machtspelletjes en strijdjes door deze mannen gevoerd en zijn we gewoon 4 jaar op een rij geen kampioen.

En we hebben een trainer die helemaal niets laat zien dat als aanknopingspunt gezien kan worden. En verder lult hij continu uit zijn nek!

Ook nu weer tegen sparta.... Hij ziet weer vooruitgang, ik zie een falend team dat ontzettend veel moeite heeft met een club dat op degraderen staat en er gewonnen wordt door individuele klasse en acties.

Verlos ons van deze flapdrol!!!
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 19 maart 2018 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:30 schreef AkaS het volgende:

[..]

als iedereem zijn mond houdt en zich op voorhand berust wel.

Ik roep zo vaak als ik kan dat hij moet oprotten omdat ik oprecht geloof dat hij een misbaksel is die heel snel weer moet wegwezen.
Akas, Een trainer moet wel ruimte krijgen om een team te laten groeien naar zijn insziens. Iedereen ziet dat Ajax niet beter is gaan voetballen, daarbij past Ten Hag zijn speelstijl een beetje aan aan zijn tegenstander, dat is iets wat vele andere trainers niet deden. Natuurlijk kan hij er ook niets aan doen als Ajax tegen Den Haag vele kansen onbenut laat.

Onana laat zich de laatste weken wel makkelijk passeren door afstandschoten (Vitesse, Heerenveen en nu weer Sparta) Daar zal je als trainer iets aan moeten doen. Zorgen dat de spelers geen mogelijkheid krijgen om rustig uit te halen.

Ik kan pas echt oordelen na de zomerstop, dan kan hij zijn team smeden op de manier waarop hij wil voetballen.

Als je hem zo graag weg wil hebben, wie gaat het dan nu overnemen? Reiziger? wil je hem ook meteen kapot maken? Jij loopt alleen maar af te zeiken op Overmars en van der Sar en ook Ten Hag als vriendje van (natuurlijk zijn er door hun fouten gemaakt, maar het zijn ook mensen), maar nu mag jij vertellen wat ze moeten doen. Ik ben benieuwd....
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 19 maart 2018 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 maart 2018 - 09:04 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens. Alhoewel Overmars ook heel veel meer dan prima aankopen heeft gedaan. Te denken Neres, Sanchez, Dolberg, F.de Jong, Huntelaar, Ziyech, Wober, Younes(destijds), Milik en zo zijn er nog wel een paar te noemen.
Ja idd, Ajax heeft sinds tijden niet meer zoveel miskopen, bijna alles blijkt een schot in de roos en hij betaald geen cent teveel en krijgt geen cent te weinig voor de verkochte spelers.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 19 maart 2018 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 15:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben rustig, maar iemand moet de 1e steen werpen.

Deze trainer laat wekelijks op en af het veld zien dat hij ongeschikt is...

Dus daarom dit topic.
Je kan beter stenen gooien in real life man, hier ga je geen potten breken wat betreft "iemand wakker schudden".
Brandje
 Brandje - maandag 19 maart 2018 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 maart 2018 - 09:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eens. Sowieso moet het functioneren van deze directie goed bekeken worden. Er zijn zoveel conflicten geweest en dat door mensen die financieel onafhankelijk zijn geworden en allen teamgenoten van elkaar zijn geweest... Dit moeten machtspelletjes zijn geweest. En dat is triest.

Wat betreft de trainer... Ik heb liever dat naar de procedure gekeken wordt die gehanteerd is bij het aanstellen van de trainers. Daar zit volgens mij de fout. Want zover als ik het kan inschatten was er nauwelijks sprake van een procedure.

Keizer kwam op voorspraak van Bergkamp. Hierbij werd Overmars zijn mening genegeerd. Vervolgens werd Keizer ontslagen en kreeg Overmars de kans om een trainer aan te dragen. Echt nog erger dan bij een doorsnee amateurclub!

Voor mij is nu de tijd rijp om als club naar buiten te treden en kwetsbaar op te stellen en aan te geven dat er fouten zijn gemaakt en dat de club het komende seizoen op nul wil beginnen. En daarom afscheid neemt van de huidige staf en conform een nieuwe of een oude procedure in ere hersteld een nieuwe trainersstaf zal aantrekken. Een staf conform de Ajax filosofie.

En Wellicht komt men dan bij John v.d. Brom uit..?

Wat betreft het functioneren van Overmars... Er zijn onder zijn tijd inderdaad goede spelers binnengehaald. Maar de vraag is, is dit de verdienste van Overmars of de verdienste van het scoutingapparaat en de de gevulde portemonnee die gevuld werd door verkopen van spelers die grotendeels door zijn voorganger(s) werden binnengehaald...?

Met andere woorden, die geweldige spelers die Overmars heeft aangekocht zouden deze niet bij Ajax gevoetbald hebben als er een ander op de plek van Overmars zat?

Nee, ondanks de succesjes en aantrekken van goede spelers van tijd tot tijd is er ook heel vaak gefaald, zijn er egoïstische machtspelletjes en strijdjes door deze mannen gevoerd en zijn we gewoon 4 jaar op een rij geen kampioen.

En we hebben een trainer die helemaal niets laat zien dat als aanknopingspunt gezien kan worden. En verder lult hij continu uit zijn nek!

Ook nu weer tegen sparta.... Hij ziet weer vooruitgang, ik zie een falend team dat ontzettend veel moeite heeft met een club dat op degraderen staat en er gewonnen wordt door individuele klasse en acties.

Verlos ons van deze flapdrol!!!
Je praat een hoopt maar zegt feitelijks helemaal niks.
Zeker over Overmars lul je wel zo dom want zoals jij redeneert kan hij dus nooit goed of fout doen als het over spelers aan en verkopen gaat. Als Ajax een goede aankoop doet dan komt dat door de scouting maar als hij een slechte aankoop doet dan wie het ligt het dan? Overmars of de scouting?

Verder moet dat gejank op TH maar eens stoppen want de beste man is amper twee maanden aan het werk en wordt nu al afgebrand. Kerel, doe even normaal
nummer10
 nummer10 - maandag 19 maart 2018 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 maart 2018 - 16:18 schreef AkaS het volgende:
Ik weet zeker dat hij ontslagen zal worden en de reden zal zijn dat hij niet goed genoeg voor Ajax is.

Hoop alleen voor ons allemaal dat dit inzicht snel zal komen en niet pas als we volgend seizoen halverwege weer 10 punten achterstand hebben!!!
of het pakt toch goed uit... en nee ben ook nog niet zkr van de trainer..
Eide
 Eide - dinsdag 20 maart 2018 - 06:07   quote  deeplink  
Ik ben uitgesproken ontevreden over Ten Hag. Ik vind het onverkoopbaar dat Keizer is ontslagen en je dan dit voor je kiezen krijgt. Een tussentijdse trainerswissel heeft alleen zin als het een onmiddellijk effect heeft.

Overmars deed en doet in mijn ogen al jaren goed werk. Vd Sar is de persoon achter de laatste machtsgreep bij Ajax. Die is dan ook verantwoordelijk voor de trainerswissel. Dat heeft VdS zelf ook gezegd en zijn lot aan dat van Ten Hag verbonden.

Los van of je vindt of Ten Hag tijd moet krijgen of niet, je kan niet anders als concludren dat Ten Hag het niet goed doet. Ajax is nergens beter geworden. Dat is alleen juist waarom je tussentijds van trainer wisselt. Ik kan dus onmogelijk achter de keuze voor Ten Hag staan.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 maart 2018 - 07:17   quote  deeplink  
Man man wat een gezeik weer. Bosz kreeg geen krediet, Keizer ook niet en nu Ten Hag ook weer niet. De aftakeling is onder de Boer al ingezet. Toen begon het minder en minder te worden. Het klopt al jaren van geen kanten.

Vorig jaar de selectie te laat op orde gebracht en direct kansloos Champions League voorronde en dit jaar lopen ze ook weer aan te modderen.

Het is gewoon een puinhoop binnen Ajax met veel teveel ego's. Winst maken gaat ze gelukkig wel goed af maar op het veld zie je daar veel te weinig van terug.

Als je de voorbereiding van dit seizoen ziet had je dit seizoen al geen verwachtingen hoeven hebben en had Keizer gewoon moeten blijven zitten.
AkaS
 AkaS - dinsdag 20 maart 2018 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 maart 2018 - 10:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Akas, Een trainer moet wel ruimte krijgen om een team te laten groeien naar zijn insziens. Iedereen ziet dat Ajax niet beter is gaan voetballen, daarbij past Ten Hag zijn speelstijl een beetje aan aan zijn tegenstander, dat is iets wat vele andere trainers niet deden. Natuurlijk kan hij er ook niets aan doen als Ajax tegen Den Haag vele kansen onbenut laat.

Onana laat zich de laatste weken wel makkelijk passeren door afstandschoten (Vitesse, Heerenveen en nu weer Sparta) Daar zal je als trainer iets aan moeten doen. Zorgen dat de spelers geen mogelijkheid krijgen om rustig uit te halen.

Ik kan pas echt oordelen na de zomerstop, dan kan hij zijn team smeden op de manier waarop hij wil voetballen.

Als je hem zo graag weg wil hebben, wie gaat het dan nu overnemen? Reiziger? wil je hem ook meteen kapot maken? Jij loopt alleen maar af te zeiken op Overmars en van der Sar en ook Ten Hag als vriendje van (natuurlijk zijn er door hun fouten gemaakt, maar het zijn ook mensen), maar nu mag jij vertellen wat ze moeten doen. Ik ben benieuwd....
Natuurlijk heeft een trainer tijd nodig om zijn stempel op een team te drukken.

Maar als jij weet dat dit niet mogelijk was of is gedurende de winterstop en de wedstrijden die kwamen, dan zouden Ten Hag en de directie dit ook weten
.. En vanuit de directie was de opdracht kanmpioen worden!

Neem dan over wat er staat en borduur verder op dit tot einde seizoen en ga daarna pas jouw stempel drukken!

En nogmaals het is niet alleen zijn manier van spelen dat niet te hachelen is. Ook de resultaten zijn niet goed en zijn houding voor de camera is een topclub onwaardig en ongeloofwaardig!
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 maart 2018 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2018 - 11:17 schreef AkaS het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft een trainer tijd nodig om zijn stempel op een team te drukken.

Maar als jij weet dat dit niet mogelijk was of is gedurende de winterstop en de wedstrijden die kwamen, dan zouden Ten Hag en de directie dit ook weten
.. En vanuit de directie was de opdracht kanmpioen worden!

Neem dan over wat er staat en borduur verder op dit tot einde seizoen en ga daarna pas jouw stempel drukken!

En nogmaals het is niet alleen zijn manier van spelen dat niet te hachelen is. Ook de resultaten zijn niet goed en zijn houding voor de camera is een topclub onwaardig en ongeloofwaardig!
Ajax-trainer Erik ten Hag kan weinig met de kritiek dat hij weinig veranderingen heeft doorgevoerd ten opzichte van zijn ontslagen voorganger Marcel Keizer.
"Het is geen fase waarin je net aan de competitie bent begonnen", begon de 48-jarige Haaksberger vrijdag zijn verhaal op de persconferentie voorafgaand aan de uitwedstrijd van zondag tegen PEC Zwolle.

"De automatismen moeten er al inzitten. Ik heb geen redenen om veel dingen te veranderen en te experimenteren, want als je dat doet, dan kan het puntenverlies opleveren. Wel kan het proces op de lange termijn goed helpen."

Ten Hag benadrukte wel dat er sinds zijn komst in de winterstop zeker dingen in het spel van Ajax zijn veranderd en wees op het met 2-1 gewonnen thuisduel van vorige week met FC Twente.

"De wissel die we vorige week hebben doorgevoerd... Met Veltman naar het centrum, Kristensen naar rechts en Frenkie naar het middenveld; dat was wel iets wat ik nog niet wist", aldus de van FC Utrecht overgekomen oefenmeester.

"Maar we hebben wel degelijk andere accenten gelegd. Ik heb aangegeven dat we directer bij de goal van de tegenstander moesten komen. Het doelpunt tegen FC Twente was daar een perfect voorbeeld van."

https://www.nu.nl/voetbal/5137346/hag-ziet-geen-reden-veel-veranderen-bij-ajax.html

Zo kan de beste het dus nooit goed doen
Eide
 Eide - dinsdag 20 maart 2018 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2018 - 18:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ajax-trainer Erik ten Hag kan weinig met de kritiek dat hij weinig veranderingen heeft doorgevoerd ten opzichte van zijn ontslagen voorganger Marcel Keizer.
"Het is geen fase waarin je net aan de competitie bent begonnen", begon de 48-jarige Haaksberger vrijdag zijn verhaal op de persconferentie voorafgaand aan de uitwedstrijd van zondag tegen PEC Zwolle.

"De automatismen moeten er al inzitten. Ik heb geen redenen om veel dingen te veranderen en te experimenteren, want als je dat doet, dan kan het puntenverlies opleveren. Wel kan het proces op de lange termijn goed helpen."

Ten Hag benadrukte wel dat er sinds zijn komst in de winterstop zeker dingen in het spel van Ajax zijn veranderd en wees op het met 2-1 gewonnen thuisduel van vorige week met FC Twente.

"De wissel die we vorige week hebben doorgevoerd... Met Veltman naar het centrum, Kristensen naar rechts en Frenkie naar het middenveld; dat was wel iets wat ik nog niet wist", aldus de van FC Utrecht overgekomen oefenmeester.

"Maar we hebben wel degelijk andere accenten gelegd. Ik heb aangegeven dat we directer bij de goal van de tegenstander moesten komen. Het doelpunt tegen FC Twente was daar een perfect voorbeeld van."

https://www.nu.nl/voetbal/5137346/hag-ziet-geen-reden-veel-veranderen-bij-ajax.html

Zo kan de beste het dus nooit goed doen
Het punt is dat er dan geen reden is om van trainer te veranderen. Juist Van der Sar heeft gezegd dat hij uitdrukkelijk verbetering verwacht. Als dat de insteek is kan je toch niet anders dan concluderen dat deze trainerswissel niet goed heeft uitgepakt. Ajax is op geen enkel front vooruit gegaan en alleen Ten Hag ziet verbetering, want de rest van Nederland tast volledig in het duister over wat er nu eigenlijk anders is. Behalve dan tegentreffers, die incasseren we veel meer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 20 maart 2018 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 maart 2018 - 06:07 schreef Eide het volgende:
Ik ben uitgesproken ontevreden over Ten Hag. Ik vind het onverkoopbaar dat Keizer is ontslagen en je dan dit voor je kiezen krijgt. Een tussentijdse trainerswissel heeft alleen zin als het een onmiddellijk effect heeft.

Overmars deed en doet in mijn ogen al jaren goed werk. Vd Sar is de persoon achter de laatste machtsgreep bij Ajax. Die is dan ook verantwoordelijk voor de trainerswissel. Dat heeft VdS zelf ook gezegd en zijn lot aan dat van Ten Hag verbonden.

Los van of je vindt of Ten Hag tijd moet krijgen of niet, je kan niet anders als concludren dat Ten Hag het niet goed doet. Ajax is nergens beter geworden. Dat is alleen juist waarom je tussentijds van trainer wisselt. Ik kan dus onmogelijk achter de keuze voor Ten Hag staan.
Precies mijn gedachten, Eide. Je kan wel roepen dat Ten Hag de tijd moet krijgen om iets op te bouwen en normaliter zou ik diegene dan ook gelijk geven. Echter was de trainerswissel puur bedoeld voor direct resultaat wat er absoluut niet is, had Keizer verder ook al wel echt iets staande, is/wordt alles nu omgegooid en is het huidige spel ook nog een stuk slechter dan onder Keizer.
Eide
 Eide - dinsdag 20 maart 2018 - 22:03   quote  deeplink  
Zo kreeg Ajax onder Keizer in 17 eredivisiewedstrijden 14 goals tegen, onder Reiziger 1 en onder Ten Hag in 10 competitiewedstrijden 10 goals tegen. Ajax scoorde onder Ten Hag 23 maal en onder Keizer 48 maal. Dat vertaald zich als 2.8 goals per duel onder Keizer en 2.3 onder Ten Hag.

Ajax krijgt dus onder Ten Hag meer goals tegen en scoort minder dan onder Keizer. Alleen qua punten doet Ten Hag het ondertussen beter. Onder Ten Hag leverde Ajax 7 punten in (2x gelijk, 1 keer verlies). Onder Keizer waren dat 13 punten (3x verlies, 2x gelijk). Dat vertaald zich tot 0.7 punten per duel verloren onder Ten Hag en 0.76 onder Keizer. Ten Hag kan zich trouwens geen enkele misstap met Ajax meer veroorloven wil hij Keizer op dit vlak voor blijven.

Gewoon wat statistieken om het gevoel wat toch een aantal fans hebben te onderbouwen.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 maart 2018 - 00:03   quote  deeplink  
Jep, neem daarbij even de laatste 2 potten weg waar er eindelijk wat ballen invlogen.

Maar ik blijf het echt bizar vinden dat het niet vooruit gaat qua spel.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 21 maart 2018 - 08:41   quote  deeplink  
Vind het toch een beetje dubbel allemaal..
Want wie moet je hier nou de schuld geven?
De leiding, ten Hag, of de spelers?

De leiding stelt ten Hag aan.
ten Hag staat voor de groep maar kan ze kennelijk niet motiveren.
De spelers spelen zonder bezieling. En waarom zou je als Ajax speler uberhaupt iemand nodig hebben om je te motiveren? Je moet toch altijd kampioen willen worden? Al staat Gordon voor de groep.
AkaS
 AkaS - woensdag 21 maart 2018 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 08:41 schreef Jaccio het volgende:
Vind het toch een beetje dubbel allemaal..
Want wie moet je hier nou de schuld geven?
De leiding, ten Hag, of de spelers?

De leiding stelt ten Hag aan.
ten Hag staat voor de groep maar kan ze kennelijk niet motiveren.
De spelers spelen zonder bezieling. En waarom zou je als Ajax speler uberhaupt iemand nodig hebben om je te motiveren? Je moet toch altijd kampioen willen worden? Al staat Gordon voor de groep.
Waarom eigenlijk een schuldvraag neerleggen? Waarom niet gewoon zakelijk redeneren en constateren dat de keuze die gemaakt is niet goed uitpakt.

Bij Utrecht functioneerde Ten Hag en het resultaat gaf een verwachtingspatroon bij o.a. Overmars...

Wat niet voorzien is, is dat de prestatie van Utrecht zonder Ten Hag nu zelfs beter zijn geworden. En de resultaten die hij brengt bij Ajax minder.

In de emotie kan je dan schuld geven aan iemand, doe en of heb ik ook gedaan...

Maar veel beter is om nuchter en zakelijk te constateren dat Ten Hag niet de juiste keuze is en dat er helaas gecorrigeerd moet worden omdat gokken dat het misschien goed komt, terwijl hier op basis van het vertoonde spel geen enkele aanwijzing is, geen goede keuze zou zijn.

Volgend jaar moet er kampioen geworden worden, al vrees ik wel een beetje hoe de samenstelling van de selectie er tegen die tijd uitziet. Volgens mij had namelijk dit seizoen het zeldzame seizoen moeten zijn dat alles samen viel en er gepiekt zou worden...?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 maart 2018 door AkaS --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 21 maart 2018 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 09:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk een schuldvraag neerleggen? Waarom niet gewoon zakelijk redeneren en constateren dat de keuze die gemaakt is niet goed uitpakt.

Bij Utrecht functioneerde Ten Hag en het resultaat gaf een verwachtingspatroon bij o.a. Overmars...

Wat niet voorzien is, is dat de prestatie van Utrecht zonder Ten Hag nu zelfs beter zijn geworden. En de resultaten die hij brengt bij Ajax minder.

In de emotie kan je dan schuld geven aan iemand, doe en of heb ik ook gedaan...

Maar veel beter is om nuchter en zakelijk te constateren dat Ten Hag niet de juiste keuze is en dat er helaas gecorrigeerd moet worden omdat gokken dat het misschien goed komt, terwijl hier op basis van het vertoonde spel geen enkele aanwijzing is, geen goede keuze zou zijn.

Volgend jaar moet er kampioen geworden worden, al vrees ik wel een beetje hoe de samenstelling van de selectie er tegen die tijd uitziet. Volgens mij had namelijk dit seizoen het zeldzame seizoen moeten zijn dat alles samen viel en er gepiekt zou worden...?
Ik denk dat het vooral met het moment te maken heeft. En daarvoor mogen/moeten we de directie aanwijzen.
Midden in het seizoen inspringen is gewoon heel lastig gebleken.

Ik blijf het een lastig punt vinden, want wie zegt dat hij het volgend seizoen niet veel beter doet? Als hij heeft kunnen acclimatiseren en de selectie naar zijn hand heeft kunnen zetten zoals hij het graag ziet.
En daarnaast, wie zegt dat als we voor volgend seizoen (bij wijze van spreken) Guardiola aanstellen, dat we dan kampioen worden? Of schoppen we hem er ook uit als hij 4 slechte maanden draait?

Het is allemaal een gok. Altijd. Maar als je die gok waagt, moet je het ook tijd geven.

Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat hij 'gewoon' tot eind volgend seizoen de kans moet krijgen. Op basis van wat hij bij Utrecht heeft laten zien.

Idealiter hadden ze het gewoon met Keizer gedaan, iniedergeval tot einde van het seizoen, maar helaas is het anders gelopen.
AkaS
 AkaS - woensdag 21 maart 2018 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 10:30 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral met het moment te maken heeft. En daarvoor mogen/moeten we de directie aanwijzen.
Midden in het seizoen inspringen is gewoon heel lastig gebleken.

Ik blijf het een lastig punt vinden, want wie zegt dat hij het volgend seizoen niet veel beter doet? Als hij heeft kunnen acclimatiseren en de selectie naar zijn hand heeft kunnen zetten zoals hij het graag ziet.
En daarnaast, wie zegt dat als we voor volgend seizoen (bij wijze van spreken) Guardiola aanstellen, dat we dan kampioen worden? Of schoppen we hem er ook uit als hij 4 slechte maanden draait?

Het is allemaal een gok. Altijd. Maar als je die gok waagt, moet je het ook tijd geven.

Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat hij 'gewoon' tot eind volgend seizoen de kans moet krijgen. Op basis van wat hij bij Utrecht heeft laten zien.

Idealiter hadden ze het gewoon met Keizer gedaan, iniedergeval tot einde van het seizoen, maar helaas is het anders gelopen.
Ik snap een dergelijke redenatie totaal niet als ik eerlijk mag zijn...

Als je in ogenschouw neemt hoeveel miljoenen euro's en wellicht het aanblijven of vertrekken van spelers afhangt van een toekomst plaatje en functioneren van de trainer...

... Dan kan je toch onmogelijk sociale argumenten hanteren.

Er moeten toch aankopingspunten zichtbaar zijn om deze miljoenen aan deze trainer toe te vertrouwen... Hij is gewoon niet de juiste man. Wanneer hij wel de juiste man had geweest hadden wij deze discussie niet gevoerd, maar had heel Nederland gesproken over het Ten Hag effect ;-)
Jaccio
 Jaccio - woensdag 21 maart 2018 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 11:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap een dergelijke redenatie totaal niet als ik eerlijk mag zijn...

Als je in ogenschouw neemt hoeveel miljoenen euro's en wellicht het aanblijven of vertrekken van spelers afhangt van een toekomst plaatje en functioneren van de trainer...

... Dan kan je toch onmogelijk sociale argumenten hanteren.

Er moeten toch aankopingspunten zichtbaar zijn om deze miljoenen aan deze trainer toe te vertrouwen... Hij is gewoon niet de juiste man. Wanneer hij wel de juiste man had geweest hadden wij deze discussie niet gevoerd, maar had heel Nederland gesproken over het Ten Hag effect ;-)
Ik ben juist blij dat je eerlijk bent..

Ik kan er gewoon niet bij dat er verwacht wordt van een trainer dat hij binnen zo een korte tijd moet presteren. Dit zijn dingen die we in Italie en Engeland enzo zien. Ik vind dat gewoon een vreemde gang van zaken.

Als ze vanaf volgende wedstrijd iedereen van de mat spelen en kampioen worden, is hij dan ineens wel een geschikte trainer?

Wat ik al zei, ik vind het heel dubbel allemaal. Uiteraard, een trainer moet uiteindelijk beoordeeld worden op de resultaten. Maar hoelang zou een trainer de kans moeten krijgen om die resultaten te laten zien? Ik denk dat daar vooral het punt zit waar we mee worstelen.

Ik vind het oprecht nog te vroeg om te kunnen bepalen of hij wel of niet de juiste man is voor Ajax. Hij zit er 3 maanden en is vooralsnog 'gewoon' 2e en heeft nog uitzicht op Europees voetbal volgend seizoen. Natuurlijk, het zal beter moeten maar hij moet daar wel de tijd voor krijgen vind ik.

Als hij weggestuurd wordt, wie zou er dan aangesteld moeten worden naar jouw mening?
En wat als hij 3 slechte maanden draait en zich niet kwalificeert voor Europa? Moet hij dan ook direct het veld ruimen?
remco k
 remco k - woensdag 21 maart 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 11:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik snap een dergelijke redenatie totaal niet als ik eerlijk mag zijn...

Als je in ogenschouw neemt hoeveel miljoenen euro's en wellicht het aanblijven of vertrekken van spelers afhangt van een toekomst plaatje en functioneren van de trainer...

... Dan kan je toch onmogelijk sociale argumenten hanteren.

Er moeten toch aankopingspunten zichtbaar zijn om deze miljoenen aan deze trainer toe te vertrouwen... Hij is gewoon niet de juiste man. Wanneer hij wel de juiste man had geweest hadden wij deze discussie niet gevoerd, maar had heel Nederland gesproken over het Ten Hag effect ;-)
Ik ben totaal niet pro ten Hag. Maar ik denk niet dat wij kunnen oordelen of deze trainer op de lange termijn de juiste keuze blijkt. Zowel positief als negatief kan men daar niks over zeggen.
AkaS
 AkaS - woensdag 21 maart 2018 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet pro ten Hag. Maar ik denk niet dat wij kunnen oordelen of deze trainer op de lange termijn de juiste keuze blijkt. Zowel positief als negatief kan men daar niks over zeggen.
Ik neem aan dat de directie Ten Hag niet alleen voor de korte termijn heeft gehaald. Toch was zijn opdracht: Maak ons kampioen... Met deze opdracht gekoppeld aan zijn aanstelling kan je zeggen dat hij deze verwachting van de directie niet heeft waargemaakt.

Doorschakelend naar de lange termijn moet je toch iets positiefs waarnemen...Ik zie dit niet Remco, jij wel?

Of hanteer je het standpunt dat er geen glazen bol is en je daarom moet doorgaan met hem?
remco k
 remco k - donderdag 22 maart 2018 - 03:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 maart 2018 - 21:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de directie Ten Hag niet alleen voor de korte termijn heeft gehaald. Toch was zijn opdracht: Maak ons kampioen... Met deze opdracht gekoppeld aan zijn aanstelling kan je zeggen dat hij deze verwachting van de directie niet heeft waargemaakt.

Doorschakelend naar de lange termijn moet je toch iets positiefs waarnemen...Ik zie dit niet Remco, jij wel?

Of hanteer je het standpunt dat er geen glazen bol is en je daarom moet doorgaan met hem?
Ik weet echt niet wat je moet doen. Vanuit het principe dat hij kampioen niets worden en daarom is aangesteld wordt er gefaald.

Stel dat we wel naar de langere termijn kijken vraag ik me echt af wat je mag verwachten in twee maanden tijd als je in de winter instapt.

De enige trainer die de laatste jaren zijn elftal bij de aanstelling relatief snel onder controle had was de Boer en daarvoor Jol. Bosz is het ook niet snel gelukt.

Dus ja wat moet je dan doen. Eerlijk gezegd weet ik het niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële ten Hag moet oprotten topic!!!









0.0076470