BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax is ziek, doodziek!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 april 2018 - 21:34   quote  deeplink  
Nog geen jaar geleden speelde Ajax een Europese finale. Oké het was dan wel de Europa League, maar wat door de media voor onmogelijk was gehouden had Ajax toch maar even geflikt als Nederlandse ploeg. Helaas gingen de bolletjes in de Johan Cruijff ArenA vervolgens weer op hol, en moest iedereen even weten welke prestatie Ajax had geleverd. Dat dit met hangen en wurgen ging werd door de beleidsbepalers voor de goede orde even vergeten. Ook de kansloze Europese finale werd in de ArenA niet meer over gesproken.

Vervolgens werd het een hete zomer in Amsterdam. Bosz besloot te vertrekken en de beleidsbepalers bedachten het geniale plan om de onervaren Keizer voor de groep te zetten. Hierbij werd voorbij gegaan aan de wens van Keizer zelf, die meer heil zag in een functie als assistent onder de vleugels van een ervaren rot. Ondertussen kibbelden de beleidsbepalers onderling en leken ze niet meer gezamenlijk door 1 deur te kunnen.

Iedereen kent de historie. Het vreselijke drama rondom Nouri, vervolgens het gedwongen vertrek van Keizer terwijl het spel net wat beter werd en vervolgens het vertrek van cultuurbewaker Bergkamp en assistent Spijkerman. Vooral rondom Bergkamp waren veel vraagtekens. Nog geen maand ervoor had hij namelijk een verbeterd contact getekend. Maar ja, het geschiedde en omdat de publieke opinie toch al tegen Bergkamp was gekeerd was het vrij simpel dat weinigen hun vraagtekens erbij zetten.

Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden dat er in het beleid van Ajax enorm veel schort en dat er nu mensen aan het roer staan die geen tegenspraak dulden. De komende dagen ga ik elkaar een klein stukje hierover wijden, anders zou dit stuk tekst wel enorm lang worden! Reageren en discussiëren mag natuurlijk altijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 april 2018 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 april 2018 - 21:34   quote  deeplink  
Ondertussen, en dat hebben de meeste supporters niet in de gaten, gebeurde er op de vrouwenafdeling iets soortgelijks. Terwijl de club het seizoen ervoor de dubbel had gewonnen en door wilde borduren waarmee het bezig was, werd besloten om de ervaren rotten te slachtofferen. De coach mocht vertrekken en werd vervangen door de assistent. Maar erger was het vertrek van Marleen Molenaar, de dame die enorm veel voor het vrouwenvoetbal in Nederland betekende, werd aan de kant geschoven als manager. De club wilde verder professionaliseren. Wilde doorgroeien naar top. Maar wie werd er vervolgens aangesteld? Daphne Koster, juist ja. Een onervaren manager, die wel overal ja en amen op zei.
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 april 2018 - 22:17   quote  deeplink  
Het stukje wat ik vanavond al eerder schreef in het Amin Younes topic en hier relevanter voor is.

Iedere dag zit ik voort wel met Ajax in mijn maag en iedere dag besef ik hoeveel groter de ellende is.

Ten Hag eruit zou ik dolgraag zien, maar besef dondersgoed en dat zeg ik ook tegen jullie, dat we er dan nog niet half zijn.

Het is een onrustzaaiende rotbende geworden, kil en volledig afgesloten van supporters.

Niemand, maar dan ook niemand binnen de club is helemaal schoon op het moment en of het terecht is of niet, bij iedere fout zal de bom dan ook weer 3x zo hard barsten

Je RvC, iets wat zo belangrijk kan zijn, zit helemaal 0 voetbalverstand in. Niemand kan iemand wijzen op fouten en niemand kan een nieuwe koers uitstippelen aangezien er alleen financieel verstand zit. Dat Ajax kerngezond is, is prachtig. Maar we zijn immers ook een voetbalclub en daar is iets te weinig van te zien.

Ook Van der Sar is iemand die er voornamelijk zit in een financiele rol, denk met name aan commerciële deals. Allemaal mooi, maar het elftal en de jeugd wordt er vooralsnog geen ene meter door geholpen. Overmars, die zeker ook hele goede dingen gedaan heeft, moet voetbaltechnische aspecten voortdurend overleggen met mensen die met name financieel onderlegd zijn. Tsja, dan heb je eigenlijk alles al gezegd.

Het zal gewoon niet gebeuren, maar er moet op zoveel posities wat veranderen. Ten Hag, maar denk ook Van der Sar zal vervangen moeten worden. De laatste zou ik Jordy Cruijff wel in willen zien. Die hoeft niet perse TD te zijn. En dan maar te zwijgen over die rat van een financieel directeur bij ons.

Daarbij MOET er in de RvC voetbalverstand komen. Dit kan echt niet meer. Er moet controle en bovenal rust gaan komen.

100% dat dit anders alleen maar erger wordt en dat 4 jaar op rij zonder prijzen, nog maar het begin zal zijn.

Hoe stom het vast allemaal zal klinken, maar dit denk ik echt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 april 2018 door Loetje --
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 04 april 2018 - 07:40   quote  deeplink  
Het komt er alleen wel op neer dat als Ajax over twee weken, na AZ-PSV en PSV-Ajax, op 1 punt staat van de koploper er niet zoveel aan de hand is. Dan hebben de beleidsbepalers toch een argument om te zeggen dat ze de goede keuze hebben gemaakt.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 04 april 2018 - 08:34   quote  deeplink  
En Ajax blijft doodziek.
Ik zie elk jaar zo een topic voorbijkomen.

Zolang Ajax als bedrijf gerund wordt en niet als voetbalclub, gaan wij hier nooit tevreden zijn. En aangezien het runnen als bedrijf ze gewoon keiharde centen blijft opleveren, zie ik ze niet zomaar een andere richting in gaan.

Dit staat hier verder los van, maar kijk bijvoorbeeld naar de naamsverandering van het stadion. Bij een voetbalclub was dit de maand erop al gebeurd, maar bij Ajax moeten er jaren overheen gaan. Bedrijfspolitiek.
Hun hoofd zit niet bij het voetbal (en dat kan ook niet met zoveel lijntjes), maar bij het runnen van het bedrijf.

Ze gaan pas actie ondernemen wanneer het al te laat is.
remco k
 remco k - woensdag 04 april 2018 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 07:40 schreef NatjosFC het volgende:
Het komt er alleen wel op neer dat als Ajax over twee weken, na AZ-PSV en PSV-Ajax, op 1 punt staat van de koploper er niet zoveel aan de hand is. Dan hebben de beleidsbepalers toch een argument om te zeggen dat ze de goede keuze hebben gemaakt.
NIet helemaal natuurlijk.

Ten Hag is echt aangesteld om het spel beter te laten worden, dat zei vd Sar echt heel specifiek, het spel moet verbetering in komt.

En dan maakt het aantal punten achterstand even niet uit, het spel is er tot nu toe namelijk niet beter op geworden, maar een stuk slechter zelfs.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 april 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 april 2018 - 21:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ondertussen, en dat hebben de meeste supporters niet in de gaten, gebeurde er op de vrouwenafdeling iets soortgelijks. Terwijl de club het seizoen ervoor de dubbel had gewonnen en door wilde borduren waarmee het bezig was, werd besloten om de ervaren rotten te slachtofferen. De coach mocht vertrekken en werd vervangen door de assistent. Maar erger was het vertrek van Marleen Molenaar, de dame die enorm veel voor het vrouwenvoetbal in Nederland betekende, werd aan de kant geschoven als manager. De club wilde verder professionaliseren. Wilde doorgroeien naar top. Maar wie werd er vervolgens aangesteld? Daphne Koster, juist ja. Een onervaren manager, die wel overal ja en amen op zei.
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat Warrier!! Mensen die niet luisteren en hun eigen mening hebben en eerlijk zijn moeten tegenwoordig altijd het veld ruimen bij Ajax.

Ik denk dat men bij Ajax is vergeten dat juist dit gedrag ("moeilijke" jongens) Ajax groot heeft gemaakt. Je kan me niet vertellen dat Cruijff alles maar slikte als zoete koek, MIchels... idem. Ajax moet het juist hebben van dit soort mensen. Wat dat betreft is Ajax zijn eigen identiteit vergeten. Geef mij maar een goede Amsterdammer die die tent daar gaat runnen.

De media vind het heerlijk als Ajax in brand staat, want die kunnen weer wat verkopen en die gooien als het kan nog even olie op het vuur waar het kan. De huidige directie en RVC maken fout op fout, maar dat is niets nieuws. Alle vorige bestuurders maakten dezelfde fout tot Kinsbergen de tent ging runnen.
Het is weer fout gegaan toen Michael Kinsbergen opzij werd gezet door de RVC en dat was in 2015. Juist toen Ajax weer op de goede weg was.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 april 2018 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 08:51 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet helemaal natuurlijk.

Ten Hag is echt aangesteld om het spel beter te laten worden, dat zei vd Sar echt heel specifiek, het spel moet verbetering in komt.

En dan maakt het aantal punten achterstand even niet uit, het spel is er tot nu toe namelijk niet beter op geworden, maar een stuk slechter zelfs.
Idd het spel is echt vreselijk, ze lopen als kip zonder kop, zetten niet goed druk, Ten Hag zorgt voor onrust binnen de ploeg, hij krijgt in ieder geval van mij een flinke onvoldoende voor de tweede helft van het seizoen en dan begin je echt met een achterstand op je eigen aanhang oor volgend seizoen. Hij is een half jaar te vroeg begonnen.
remco k
 remco k - woensdag 04 april 2018 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 09:00 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat Warrier!! Mensen die niet luisteren en hun eigen mening hebben en eerlijk zijn moeten tegenwoordig altijd het veld ruimen bij Ajax.

Ik denk dat men bij Ajax is vergeten dat juist dit gedrag ("moeilijke" jongens) Ajax groot heeft gemaakt. Je kan me niet vertellen dat Cruijff alles maar slikte als zoete koek, MIchels... idem. Ajax moet het juist hebben van dit soort mensen. Wat dat betreft is Ajax zijn eigen identiteit vergeten. Geef mij maar een goede Amsterdammer die die tent daar gaat runnen.

De media vind het heerlijk als Ajax in brand staat, want die kunnen weer wat verkopen en die gooien als het kan nog even olie op het vuur waar het kan. De huidige directie en RVC maken fout op fout, maar dat is niets nieuws. Alle vorige bestuurders maakten dezelfde fout tot Kinsbergen de tent ging runnen.
Het is weer fout gegaan toen Michael Kinsbergen opzij werd gezet door de RVC en dat was in 2015. Juist toen Ajax weer op de goede weg was.
Kinsbergens was natuurlijk vanaf het begin duidelijk dat hij interim was totdat vd Sar het over zou nemen.

Ik heb wel het gevoel dat het beter stond in de oude versie met Kinsbergen dan zonder..

Maar goed, waar dat op gebasseerd is kan ik je ook niet uitleggen, echt een gevoel.

Het liefst zou ik zien dat alles en iedereen eruit geknikkerd wordt, en dat een van Gaal de gehele club naar zijn hand mag zetten.
Pietje
 Pietje - woensdag 04 april 2018 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 april 2018 - 21:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nog geen jaar geleden speelde Ajax een Europese finale. Oké het was dan wel de Europa League, maar wat door de media voor onmogelijk was gehouden had Ajax toch maar even geflikt als Nederlandse ploeg. Helaas gingen de bolletjes in de Johan Cruijff ArenA vervolgens weer op hol, en moest iedereen even weten welke prestatie Ajax had geleverd. Dat dit met hangen en wurgen ging werd door de beleidsbepalers voor de goede orde even vergeten. Ook de kansloze Europese finale werd in de ArenA niet meer over gesproken.

Vervolgens werd het een hete zomer in Amsterdam. Bosz besloot te vertrekken en de beleidsbepalers bedachten het geniale plan om de onervaren Keizer voor de groep te zetten. Hierbij werd voorbij gegaan aan de wens van Keizer zelf, die meer heil zag in een functie als assistent onder de vleugels van een ervaren rot. Ondertussen kibbelden de beleidsbepalers onderling en leken ze niet meer gezamenlijk door 1 deur te kunnen.

Iedereen kent de historie. Het vreselijke drama rondom Nouri, vervolgens het gedwongen vertrek van Keizer terwijl het spel net wat beter werd en vervolgens het vertrek van cultuurbewaker Bergkamp en assistent Spijkerman. Vooral rondom Bergkamp waren veel vraagtekens. Nog geen maand ervoor had hij namelijk een verbeterd contact getekend. Maar ja, het geschiedde en omdat de publieke opinie toch al tegen Bergkamp was gekeerd was het vrij simpel dat weinigen hun vraagtekens erbij zetten.

Ik kan zo nog wel even doorgaan met voorbeelden dat er in het beleid van Ajax enorm veel schort en dat er nu mensen aan het roer staan die geen tegenspraak dulden. De komende dagen ga ik elkaar een klein stukje hierover wijden, anders zou dit stuk tekst wel enorm lang worden! Reageren en discussiëren mag natuurlijk altijd.
Je hebt helemaal gelijk, gap.

Op dit moment valt er helemaal niks positiefs te zeggen of te schrijven over Ajax. Alles is waardeloos: de trainers, de directie en de moraal (en spelvreugde) van de spelers.
Zoals ik al heel vaak hier geschreven heb, ik ben al zo'n 63 jaar fan/supporter van Ajax, maar op dit moment schaam ik me als ik het niveau van mijn club zie. Het is echt om te huilen! Iedere tegenstander denkt momenteel dat er tegen dit Ajax wat te halen valt, zelfs FC Groningen, de nummer 14 (!) van de eredivisie speelde Ajax compleet weg en had zonder meer moeten winnen. Dat Ajax tóch met de drie punten naar Amsterdam terugkeerde was pure diefstal van een rover in het duister. Dit Ajax is mijn Ajax niet meer: het is geen topclub meer maar is een zeer modale club geworden. De positie op de ranglijst (tweede) doet vermoeden dat het allemaal wel meevalt, maar het tegendeel is waar.

In alle geledingen bij Ajax zijn (grote) fouten gemaakt. Maar hoe nu verder? Erik ten Hag nu al ontslaan? De directie wegsturen? Een zoveelste tussenjaar tolereren? Moet Ajax niet langer een beursgenoteerd bedrijf zijn?

Wat je schrijft, Warrior, Ajax is doodziek en heeft als zodanig de hulp nodig van een arts, die Ajax eens flink doorlicht. Als het aan mij ligt dan moet Ajax met nieuwe mensen aan het roer helemaal opnieuw beginnen en wel vanaf nul en met de juiste mensen onze mooie club weer gaan opbouwen, hoewel ik van mening ben, dat Ajax een kampioenswaardige selectie heeft, sterker, met deze selectie hadden ze allang kampioen moeten zijn.

En dan ook de vraag waarom het zolang duurt voordat de ArenA eindelijk eens de Johan Cruijff ArenA heet? Waarom moet dat godbetert zo vreselijk lang duren? Er zijn immers geen juridische en/of familiaire obstakels. Het zegt volgens mij wel heel veel over de ijzige kilte bij onze (eens zo mooie) club.

Helaas heb ik onvoldoende antwoorden op mijn eigen vragen...
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 april 2018 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 10:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Kinsbergens was natuurlijk vanaf het begin duidelijk dat hij interim was totdat vd Sar het over zou nemen.

Ik heb wel het gevoel dat het beter stond in de oude versie met Kinsbergen dan zonder..

Maar goed, waar dat op gebasseerd is kan ik je ook niet uitleggen, echt een gevoel.

Het liefst zou ik zien dat alles en iedereen eruit geknikkerd wordt, en dat een van Gaal de gehele club naar zijn hand mag zetten.
IK begrijp precies wat je bedoeld, maar van Gaal wil ook geen tegenspraak... Was hij niet degene die tegen Ibrahimovic zei, rot maar op want ook zonder jou worden we kampioen? Ik weet niet of hij het zoveel beter zal doen, maar een sterke leider die zich niet gek laat maken door de RVC en respect heeft bij veel oude voetballers mag hij het van mij wel proberen
remco k
 remco k - woensdag 04 april 2018 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 14:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

IK begrijp precies wat je bedoeld, maar van Gaal wil ook geen tegenspraak... Was hij niet degene die tegen Ibrahimovic zei, rot maar op want ook zonder jou worden we kampioen? Ik weet niet of hij het zoveel beter zal doen, maar een sterke leider die zich niet gek laat maken door de RVC en respect heeft bij veel oude voetballers mag hij het van mij wel proberen
Weet je wat het is, er is er nu juist niet 1 die alle verantwoording neemt en beslissingen neemt, niemand die dat echt durft, en dan heb ik het niet over een trainer of andere functionaris, maar iemand die een beleid durft uit te stippelen dat gedurft en venieuwend is, en daar dan ook de harde beslissingen bij neemt die daarbij horen.
En ja als dat is dat een Zlatan niet bij Ajax past wat ook gewoon het geval was, dan moet hij Zatan zonder pardon wegsturen.

Van Gaal is zo'n persoon, die heeft schijt aan alle heilige huisjes, enige voorwaarde is dat je hem dan echt carte blanche moet geven..

Ik denk dat hij bij uitstek de geschikte persoon is om Ajax in een Bayern positie te krijgen in Nederland..
Pietje
 Pietje - woensdag 04 april 2018 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Weet je wat het is, er is er nu juist niet 1 die alle verantwoording neemt en beslissingen neemt, niemand die dat echt durft, en dan heb ik het niet over een trainer of andere functionaris, maar iemand die een beleid durft uit te stippelen dat gedurft en venieuwend is, en daar dan ook de harde beslissingen bij neemt die daarbij horen.
En ja als dat is dat een Zlatan niet bij Ajax past wat ook gewoon het geval was, dan moet hij Zatan zonder pardon wegsturen.

Van Gaal is zo'n persoon, die heeft schijt aan alle heilige huisjes, enige voorwaarde is dat je hem dan echt carte blanche moet geven..

Ik denk dat hij bij uitstek de geschikte persoon is om Ajax in een Bayern positie te krijgen in Nederland..
Je hebt gelijk. Niemand durft zijn vingers te branden, op Louis van Gaal na. Ook ik zie hem graag komen. Hij heeft lef, visie en gogme en dat past precies bij Ajax.

Maar wil Louis van Gaal nog wel? Ik heb ooit begrepen dat hij gas wil terugnemen ten aanzien van zijn ambities. Of bedoelde hij enkel en alleen het trainerschap?
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 04 april 2018 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 08:51 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet helemaal natuurlijk.

Ten Hag is echt aangesteld om het spel beter te laten worden, dat zei vd Sar echt heel specifiek, het spel moet verbetering in komt.

En dan maakt het aantal punten achterstand even niet uit, het spel is er tot nu toe namelijk niet beter op geworden, maar een stuk slechter zelfs.
Aha, ik meen te herinneren dat het ging om de 'sportieve ambities'. Het spel is daar onderdeel van, maar veruit ondergeschikt aan een kampioenschap natuurlijk.
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 05:50   quote  deeplink  
Nee, ik heb dat interview met Vd Sar nu een paar keer geplaatst. Ten Hag is aangesteld om Ajax stabieler en beter te maken waarbij men vooral verwacht dat jonge spelers beter gaan worden onder zijn bewind.
AkaS
 AkaS - donderdag 05 april 2018 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 05:50 schreef Eide het volgende:
Nee, ik heb dat interview met Vd Sar nu een paar keer geplaatst. Ten Hag is aangesteld om Ajax stabieler en beter te maken waarbij men vooral verwacht dat jonge spelers beter gaan worden onder zijn bewind.
Ja, maar ik vraag echt af op basis waarvan deze rol is toevertrouwd aan Ten Hag... Ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar volgens mij is Ten Hag een goedmakertje naar Overmars. Overmars die op het moment het mannetje is door een aantal goede verkopen, werd overstemd in de keuze voor de opvolger van Bosz. Toen men vond dat deze keuze niet de juiste was en Bergkamp als gevolg van de ontstane onderlinge spanningen werd afgeserveerd, was de keuze aan Overmars.

Tussen de regels door kan je heel goed opmaken dat er allerlei machtspelletjes gaande zijn binnen Ajax en met Ten Hag heeft Overmars een dankbaar vriendje binnengehaald, waarvan hij dacht dat die het nooit slechter zou kunnen doen dan Keizer en dus dat het kampioenschap een abc-tje zou zijn.

Voor mij maakte Ten Hag al een uitglijer voordat de 1e competitiewedstrijd was gespeeld. Namelijk door te beweren dat de 1e wedstrijd als trainer van Ajax direct tegen zijn oude club, niets extra's voor hem betekende, maar gewoon een wedstrijd was...

Misschien denkt hij dat hij zo slim is en de rest allemaal zo dom...... Maar dit is natuurlijk alles behalve geloofwaardig.

Niet geloofwaardig zijn heeft hij nog eens onderstreept door Younes zogenaamd te willen belonen voor zijn harde werken en hem een paar minuten voor tijd te laten invallen...Geloofwaardigheid NUL.

Zijn toelichtingen op het wel of niet spelen van bepaalde spelers, bijvoorbeeld Veltman is ook niet echt geloofwaardig te noemen. Los van het feit dat ik vind dat Veltman niet het niveau van Ajax heeft.. Maar het gaat om zijn slappe geouwehoer waarbij hij zichzelf min of meer tegen praat.

En dan tot slot, het spel en de resultaten onder zijn bewind als trainer...

Zelfs de laatste paar overwinningen die uiteindelijk ruim uitvielen waren niet Ajax waardig. Dat het uiteindelijk in de slotfase een paar keer uitliep naar een behoorlijke score verdoezelt het enorm slappe spel van Ajax en de moeite die men heeft om teams uit de onderste regionen van de Eredivisie te verslaan...

En telkens ziet hij goede dingen, toename in het aantal pases etc. Tegen Groningen heeft hij zelf geclaimd dat de overwinning voortkwam uit zijn briljante wissel die de wedstrijd deed kantelen...

Wederom NUL geloofwaardigheid en wanneer je deze NUL aan geloofwaardigheid koppelt aan het slappe en slechte spel met dito resultaten, kan je maar tot een conclusie komen.

Ontslag en de knip trekken voor een goede en ervaren trainer!

Wat betreft de rvc en het gebrek hierin aan voetbal kennis, vraag ik mij het volgende af.... Is dit persé een gebrek?

Volgens mij valt of staat dit bij de samenwerking en communicatie. Wanneer er geen voetbal kennis in de rvc zit, maar je hebt in de directie capabele mensen lopen die open communiceren en goed samenwerken hoeft dit geen issue te zijn.

Vanuit een logische beredenering eist de rvc goede resultaten. Goede resultaten behaal je door een team op te stellen die overwinningen boekt... Dan is het zaak om te kijken naar in dit geval Overmars en hem de vraag stellen, hebben wij een team dat kampioen kan worden en een paar rondjes in Europa kan meespelen... Dan is het aan Overmars om te bepalen of dit zo is of niet. Is het antwoord ja en er worden geen resultaten geboekt, dan moet er gekeken worden wat hiervan de oorzaak is, is iedereen ervan overtuigd dat er genoeg kwaliteit is maar dat het spel belabberd is en dus de trainer faalt, dan moet de trainer eruit. Herhaalt zich dat, dan heeft Overmars gefaald door niet de juiste trainer te kiezen. Datzelfde geldt als er spelers gehaald worden die niet voldoen en als gevolg de resultaten niet behaald kunnen worden. Dan moet er dus een andere Overmars komen...

Dit zijn toch logische zaken en gevolgen.

En tot slot denk ik niet dat Bosz, Keizer of Ten Hag last hebben gehad van de rvc... Volgens mij hebben zij last gehad of zijn gehaald vanuit het TH waar men elkaar met vieze spelletjes de tent uit vecht!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 05 april 2018 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 april 2018 - 08:51 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet helemaal natuurlijk.

Ten Hag is echt aangesteld om het spel beter te laten worden, dat zei vd Sar echt heel specifiek, het spel moet verbetering in komt.

En dan maakt het aantal punten achterstand even niet uit, het spel is er tot nu toe namelijk niet beter op geworden, maar een stuk slechter zelfs.
Wat verwachten ze dan dan ten Hag in een paar maanden tijd wonderen kan verrichten?
Geef die man een kans. Zoveel punten heeft hij nog niet eens verloren hoor.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 05 april 2018 - 14:17   quote  deeplink  
Het is ook niets nieuws hoor het sportieve verval bij Ajax is al veel eerder ingezet. Heb het ook al herhaaldelijk gezegd toen we nog kampioen werden onder de Boer. Toen was iedereen te druk met de polonaise helaas. Zijn laatste seizoenen werden minder en daarna is het bergafwaarts gegaan..

Nu ook weer financieel kern gezond en nog niet instaat om een kampioenschap te halen.
Een stabiele ploeg neerzetten met de middelen die je hebt lijkt me ook echt niet onmogelijk. Maar het is natuurlijk wel lastiger als er binnen je club zoveel ego's zijn die botsen.

Rust en stabiliteit is wat de club nodig heeft zodat er weer een duidelijke koers gevaren kan worden.

Bosz, Keizer en nu ten Hag werden in het begin allemaal afgeschreven door velen maar het mag nu toch wel duidelijk zijn dat hier het grootste probleem niet ligt.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 april 2018 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 14:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat verwachten ze dan dan ten Hag in een paar maanden tijd wonderen kan verrichten?
Geef die man een kans. Zoveel punten heeft hij nog niet eens verloren hoor.
Hij kwam binnen in een goeddraaiend elftal en kreeg de gewenste versterkingen. Hij zei niet veel te veranderen en vervolgens is het spel 10x minder en haalt het dan ook nog in zijn kop zichzelf op te hemelen en Keizer op een misselijke wijze naar beneden te halen.

Achterstand groter geworden, alle goede spelers uit vorm, speel heel veel minder en puntverlies in potten waar dat nooit mocht.

Ruzies met spelers, waardeloze interviews en dat terwijl diezelfde Keizer na 9 potten al een deadline kreeg. Echt waar, deze man verziekt alles wat er te verzieken valt.
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 14:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat verwachten ze dan dan ten Hag in een paar maanden tijd wonderen kan verrichten?
Geef die man een kans. Zoveel punten heeft hij nog niet eens verloren hoor.
Punten is het enige waar hij het beter doet als Keizer. Bovendien is Ten Hag juist gehaald om dat andere te verbeteren. En daarbij verwacht Ajax juist effect op korte termijn, anders had Keizer niet ontslagen hoeven worden.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 05 april 2018 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 14:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hij kwam binnen in een goeddraaiend elftal en kreeg de gewenste versterkingen. Hij zei niet veel te veranderen en vervolgens is het spel 10x minder en haalt het dan ook nog in zijn kop zichzelf op te hemelen en Keizer op een misselijke wijze naar beneden te halen.

Achterstand groter geworden, alle goede spelers uit vorm, speel heel veel minder en puntverlies in potten waar dat nooit mocht.

Ruzies met spelers, waardeloze interviews en dat terwijl diezelfde Keizer na 9 potten al een deadline kreeg. Echt waar, deze man verziekt alles wat er te verzieken valt.
Ik vind zijn keuzes en interviews ook bijzonder hoor. Punt verlies Utrecht uit, Vitesse uit, ADO waar de bal er gewoon niet in wilde. Vond het qua puntverlies nog wel meevallen ligt ook echt niet alleen aan ten Hag. Vind hem wel een tegenvaller en Keizer had van mij ook niet meer weg gehoeven. Zijn begin was erg slecht maar dat had natuurlijk ook wel andere redenen dan hem alleen.

Ruzie met Younes is ook gewoon te begrijpen die kerel is al helemaal klaar met Ajax. Wilde niet meer spelen zodat zijn contract niet verlengd werd en had al getekend bij Napoli.
Veltman terecht gepasseerd, Schöne die boos is bij wissel terwijl hij slecht was.
Ten Hag durft ze tenminste te passeren.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 05 april 2018 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 16:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Punten is het enige waar hij het beter doet als Keizer. Bovendien is Ten Hag juist gehaald om dat andere te verbeteren. En daarbij verwacht Ajax juist effect op korte termijn, anders had Keizer niet ontslagen hoeven worden.
Tja dat kan Ajax wel verwachten maar is het wel reëel om ten Hag als verlosser te zien? Hij heeft veel te weinig ervaring om echt een schokeffect teweeg te brengen denk ik..
Loetje
 Loetje - donderdag 05 april 2018 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 21:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik vind zijn keuzes en interviews ook bijzonder hoor. Punt verlies Utrecht uit, Vitesse uit, ADO waar de bal er gewoon niet in wilde. Vond het qua puntverlies nog wel meevallen ligt ook echt niet alleen aan ten Hag. Vind hem wel een tegenvaller en Keizer had van mij ook niet meer weg gehoeven. Zijn begin was erg slecht maar dat had natuurlijk ook wel andere redenen dan hem alleen.

Ruzie met Younes is ook gewoon te begrijpen die kerel is al helemaal klaar met Ajax. Wilde niet meer spelen zodat zijn contract niet verlengd werd en had al getekend bij Napoli.
Veltman terecht gepasseerd, Schöne die boos is bij wissel terwijl hij slecht was.
Ten Hag durft ze tenminste te passeren.
Dat vind ik echt veel te kort door de bocht. Utrecht uit nooit ingegrepen op een onbespeelbaar veld. Vitesse pas na een uur gaan voetballen. Tegen ADO pas na een uur gaan voetballen. Uit bij Sparta en Groningen helemaal weggespeeld. Waarvan tegen Sparta de eerste 35 minuten.
Loetje
 Loetje - donderdag 05 april 2018 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 21:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja dat kan Ajax wel verwachten maar is het wel reëel om ten Hag als verlosser te zien? Hij heeft veel te weinig ervaring om echt een schokeffect teweeg te brengen denk ik..
Dus is het een foute keuze en moet hij weg.
Eide
 Eide - donderdag 05 april 2018 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 21:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja dat kan Ajax wel verwachten maar is het wel reëel om ten Hag als verlosser te zien? Hij heeft veel te weinig ervaring om echt een schokeffect teweeg te brengen denk ik..
En dus had Keizer niet ontslagen hoeven worden en is Ten Hag niet de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek.
remco k
 remco k - vrijdag 06 april 2018 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 11:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja, maar ik vraag echt af op basis waarvan deze rol is toevertrouwd aan Ten Hag... Ik kan het natuurlijk nooit bewijzen, maar volgens mij is Ten Hag een goedmakertje naar Overmars. Overmars die op het moment het mannetje is door een aantal goede verkopen, werd overstemd in de keuze voor de opvolger van Bosz. Toen men vond dat deze keuze niet de juiste was en Bergkamp als gevolg van de ontstane onderlinge spanningen werd afgeserveerd, was de keuze aan Overmars.

Tussen de regels door kan je heel goed opmaken dat er allerlei machtspelletjes gaande zijn binnen Ajax en met Ten Hag heeft Overmars een dankbaar vriendje binnengehaald, waarvan hij dacht dat die het nooit slechter zou kunnen doen dan Keizer en dus dat het kampioenschap een abc-tje zou zijn.

Voor mij maakte Ten Hag al een uitglijer voordat de 1e competitiewedstrijd was gespeeld. Namelijk door te beweren dat de 1e wedstrijd als trainer van Ajax direct tegen zijn oude club, niets extra's voor hem betekende, maar gewoon een wedstrijd was...

Misschien denkt hij dat hij zo slim is en de rest allemaal zo dom...... Maar dit is natuurlijk alles behalve geloofwaardig.

Niet geloofwaardig zijn heeft hij nog eens onderstreept door Younes zogenaamd te willen belonen voor zijn harde werken en hem een paar minuten voor tijd te laten invallen...Geloofwaardigheid NUL.

Zijn toelichtingen op het wel of niet spelen van bepaalde spelers, bijvoorbeeld Veltman is ook niet echt geloofwaardig te noemen. Los van het feit dat ik vind dat Veltman niet het niveau van Ajax heeft.. Maar het gaat om zijn slappe geouwehoer waarbij hij zichzelf min of meer tegen praat.

En dan tot slot, het spel en de resultaten onder zijn bewind als trainer...

Zelfs de laatste paar overwinningen die uiteindelijk ruim uitvielen waren niet Ajax waardig. Dat het uiteindelijk in de slotfase een paar keer uitliep naar een behoorlijke score verdoezelt het enorm slappe spel van Ajax en de moeite die men heeft om teams uit de onderste regionen van de Eredivisie te verslaan...

En telkens ziet hij goede dingen, toename in het aantal pases etc. Tegen Groningen heeft hij zelf geclaimd dat de overwinning voortkwam uit zijn briljante wissel die de wedstrijd deed kantelen...

Wederom NUL geloofwaardigheid en wanneer je deze NUL aan geloofwaardigheid koppelt aan het slappe en slechte spel met dito resultaten, kan je maar tot een conclusie komen.

Ontslag en de knip trekken voor een goede en ervaren trainer!

Wat betreft de rvc en het gebrek hierin aan voetbal kennis, vraag ik mij het volgende af.... Is dit persé een gebrek?

Volgens mij valt of staat dit bij de samenwerking en communicatie. Wanneer er geen voetbal kennis in de rvc zit, maar je hebt in de directie capabele mensen lopen die open communiceren en goed samenwerken hoeft dit geen issue te zijn.

Vanuit een logische beredenering eist de rvc goede resultaten. Goede resultaten behaal je door een team op te stellen die overwinningen boekt... Dan is het zaak om te kijken naar in dit geval Overmars en hem de vraag stellen, hebben wij een team dat kampioen kan worden en een paar rondjes in Europa kan meespelen... Dan is het aan Overmars om te bepalen of dit zo is of niet. Is het antwoord ja en er worden geen resultaten geboekt, dan moet er gekeken worden wat hiervan de oorzaak is, is iedereen ervan overtuigd dat er genoeg kwaliteit is maar dat het spel belabberd is en dus de trainer faalt, dan moet de trainer eruit. Herhaalt zich dat, dan heeft Overmars gefaald door niet de juiste trainer te kiezen. Datzelfde geldt als er spelers gehaald worden die niet voldoen en als gevolg de resultaten niet behaald kunnen worden. Dan moet er dus een andere Overmars komen...

Dit zijn toch logische zaken en gevolgen.

En tot slot denk ik niet dat Bosz, Keizer of Ten Hag last hebben gehad van de rvc... Volgens mij hebben zij last gehad of zijn gehaald vanuit het TH waar men elkaar met vieze spelletjes de tent uit vecht!
Juist de trainer hebben last van een organisatie waarin onrust de boventoon voert.

Iedere organisatie is een afspiegeling van zijn leidinggevenden, dat is al zo vaak bewezen en onderbouwd, dat ik niet goed begrijp waarom daar nog twijfel over zou zijn.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 06 april 2018 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 21:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat vind ik echt veel te kort door de bocht. Utrecht uit nooit ingegrepen op een onbespeelbaar veld. Vitesse pas na een uur gaan voetballen. Tegen ADO pas na een uur gaan voetballen. Uit bij Sparta en Groningen helemaal weggespeeld. Waarvan tegen Sparta de eerste 35 minuten.
Ligt echt niet allemaal aan de trainer dat is pas kort door de bocht..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 06 april 2018 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 05 april 2018 - 22:44 schreef Eide het volgende:

[..]

En dus had Keizer niet ontslagen hoeven worden en is Ten Hag niet de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek.
Tja dat kun je concluderen ja. Maar kun je hem niet kwalijk nemen en wel de mensen die hem aangesteld hebben. Keizer mocht van mij een seizoen krijgen en denk dat hij mede door Nouri direct al tegen een flinke achterstand aan moest boksen. Ook sportief vloog hij direct overal uit.

Ten Hag een noodgreep die mogelijk ook niet de juiste was. Nu hij er is mag hij van mij ook prima volgend seizoen een jaar krijgen. Kunnen wel aan de gang blijven met nieuwe trainers aanstellen maar diegene die daar verantwoordelijk voor zijn bakken er ook weinig van.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 06 april 2018 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2018 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist de trainer hebben last van een organisatie waarin onrust de boventoon voert.

Iedere organisatie is een afspiegeling van zijn leidinggevenden, dat is al zo vaak bewezen en onderbouwd, dat ik niet goed begrijp waarom daar nog twijfel over zou zijn.
Vind ik ook en aangezien er constant botsingen zijn bij Ajax functioneert de trainer en zijn ploeg ook niet. Logisch gevolg van de ellende binnen de club.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 april 2018 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2018 - 14:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ligt echt niet allemaal aan de trainer dat is pas kort door de bocht..
Niks ervan. Gewoon structureel niet ingrijpen. Als je zelfs na rust niks ziet, doe je iets echt niet goed. Bovendien word iedere speler onzeker van die eikel. Gewoon oprotten en nooit meer terugkomen.
Eide
 Eide - vrijdag 06 april 2018 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2018 - 14:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tja dat kun je concluderen ja. Maar kun je hem niet kwalijk nemen en wel de mensen die hem aangesteld hebben. Keizer mocht van mij een seizoen krijgen en denk dat hij mede door Nouri direct al tegen een flinke achterstand aan moest boksen. Ook sportief vloog hij direct overal uit.

Ten Hag een noodgreep die mogelijk ook niet de juiste was. Nu hij er is mag hij van mij ook prima volgend seizoen een jaar krijgen. Kunnen wel aan de gang blijven met nieuwe trainers aanstellen maar diegene die daar verantwoordelijk voor zijn bakken er ook weinig van.
Ik misgun Ten Hag helemaal niets hoor. Ik hoop vurig dat elke speler en trainer die Ajax aantrekt de volgende Suarez, Zlatan of Van Gaal is.

Het punt is dat Ten Hag een noodgreep was omdat vooral Van der Sar te weinig progressie zag onder Keizer en geen vertrouwen had dat deze progressie er wel ging komen. Dan hebben we het over progressie van zowel individuele (jonge) spelers als het team als geheel. Van der Sar heeft ook uitgesproken dat het slagen van Ten Hag niet hangt aan het behalen van het kampioenschap, maar aan het beter en stabieler maken van Ajax als voorwaarde voor toekomstig succes.

We zijn nu een kwart competitie verder en Ajax beweegt in de tegenovergestelde richting. Okay, qua punten doet Ten Hag het iets beter, maar dat is niet de kritische succesfactor die aan zijn aanstelling is gehangen. Het spel van Ajax is alleen maar zwakker geworden. Met uitzondering van De Ligt presteren de jonge jongens voor geen meter. Ajax scoort minder en krijgt meer goals tegen. Kortom, precies die factoren die Ten Hag moet verbeteren doen dat totaal niet.

Als Ten Hag tijd krijgt zal het echt wel beter gaan worden. Dat zagen we onder Bosz bijvoorbeeld ook. Na een zwakke competitiestart deed die het uiteindelijk uitstekend. Bosz had bovendien de mazzel dat Ajax Europees z'n beste voetbal speelde en hij daarop kon leunen. Dat zelfde argument is echter ook te maken voor Keizer. Ik vind dat argument dus ook niet heel relevant, Bij Ajax krijg je geen tijd, bij Ajax moet je resultaat behalen. Resultaat is in Amsterdam kampioen worden met aantrekkelijk voetbal. Niets meer, niets minder.

Ik kan dus niet zo veel met het verdedigen van Ten Hag. Ik zeg ook niet dat hij perse weg moet hoor. Ik denk dat Ajax daar niet zo goed niets aan heeft in dit stadium. Ik zie alleen niet welk perspectief Ten Hag Ajax nu eigenlijk biedt en waarom hiervoor Keizer is ontslagen en beschadigd. Ik zie ook niet hoe Ten Hag nog kan slagen in Amsterdam.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 april 2018 - 11:12   quote  deeplink  
Kan iemand alsjeblieft vragen of Kluivert zijn waffel een tijdje kan houden in de media? En dan heb ik het over Justin. Wat een nonsens komt er uit die gozer zeg. Hij zet daar de hele club mee voor lul!!!
Jaccio
 Jaccio - maandag 09 april 2018 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 11:12 schreef Ajax Warrior het volgende:
Kan iemand alsjeblieft vragen of Kluivert zijn waffel een tijdje kan houden in de media? En dan heb ik het over Justin. Wat een nonsens komt er uit die gozer zeg. Hij zet daar de hele club mee voor lul!!!
Haha
De trainer heeft ons al voor lul gezet met zijn uitspraken

De leiding heeft ons voor lul gezet met de situatie Keizer.

De KNVB heeft nl voor lul gezet met de situatie jong Ajax.

Volgende week zetten we onszelf voor lul door PSV kampioen te maken.

Kluivertje kan er ook nog wel bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 april 2018 door Jaccio --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 april 2018 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 11:30 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Haha
De trainer heeft ons al voor lul gezet met zijn uitspraken

De leiding heeft ons voor lul gezet met de situatie Keizer.

De KNVB heeft nl voor lul gezet met de situatie jong Ajax.

Volgende week zetten we onszelf voor lul door PSV kampioen te maken.

Kluivertje kan er ook nog wel bij.
Je bent het toch wel met me eens qua uitspraak van Kluivert?
Jaccio
 Jaccio - maandag 09 april 2018 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 14:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Je bent het toch wel met me eens qua uitspraak van Kluivert?
Uiteraard.

Kan me er alleen niet eens meer druk om maken. Na alles wat we al voor de kiezen hebben gekregen kan dit er ook nog wel bij.
Nu volgende week nog met 3-0 klop krijgen, PSV kampioen maken en dan na afloop van Ten Hag horen dat hij in principe tevreden is. Dat zou het helemaal afmaken.
AkaS
 AkaS - maandag 09 april 2018 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 15:47 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Uiteraard.

Kan me er alleen niet eens meer druk om maken. Na alles wat we al voor de kiezen hebben gekregen kan dit er ook nog wel bij.
Nu volgende week nog met 3-0 klop krijgen, PSV kampioen maken en dan na afloop van Ten Hag horen dat hij in principe tevreden is. Dat zou het helemaal afmaken.
Hahahaha, ja echt ook, ik hoor het hem zeggen. Wat een rare man is dat. Ik kan me ongeacht mijn weerzin tegen zijn rol als trainer van Ajax echt niet voorstellen dat er binnen Ajax niemand twijfels heeft over deze man. En of regelmatig met gefronste wenkbrauwen luisterd naar zijn uh eh uh interviews...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 april 2018 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 17:45 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaha, ja echt ook, ik hoor het hem zeggen. Wat een rare man is dat. Ik kan me ongeacht mijn weerzin tegen zijn rol als trainer van Ajax echt niet voorstellen dat er binnen Ajax niemand twijfels heeft over deze man. En of regelmatig met gefronste wenkbrauwen luisterd naar zijn uh eh uh interviews...
Hahaha inderdaad. Wat een vent.
Brandje
 Brandje - maandag 09 april 2018 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2018 - 14:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik misgun Ten Hag helemaal niets hoor. Ik hoop vurig dat elke speler en trainer die Ajax aantrekt de volgende Suarez, Zlatan of Van Gaal is.

Het punt is dat Ten Hag een noodgreep was omdat vooral Van der Sar te weinig progressie zag onder Keizer en geen vertrouwen had dat deze progressie er wel ging komen. Dan hebben we het over progressie van zowel individuele (jonge) spelers als het team als geheel. Van der Sar heeft ook uitgesproken dat het slagen van Ten Hag niet hangt aan het behalen van het kampioenschap, maar aan het beter en stabieler maken van Ajax als voorwaarde voor toekomstig succes.

We zijn nu een kwart competitie verder en Ajax beweegt in de tegenovergestelde richting. Okay, qua punten doet Ten Hag het iets beter, maar dat is niet de kritische succesfactor die aan zijn aanstelling is gehangen. Het spel van Ajax is alleen maar zwakker geworden. Met uitzondering van De Ligt presteren de jonge jongens voor geen meter. Ajax scoort minder en krijgt meer goals tegen. Kortom, precies die factoren die Ten Hag moet verbeteren doen dat totaal niet.

Als Ten Hag tijd krijgt zal het echt wel beter gaan worden. Dat zagen we onder Bosz bijvoorbeeld ook. Na een zwakke competitiestart deed die het uiteindelijk uitstekend. Bosz had bovendien de mazzel dat Ajax Europees z'n beste voetbal speelde en hij daarop kon leunen. Dat zelfde argument is echter ook te maken voor Keizer. Ik vind dat argument dus ook niet heel relevant, Bij Ajax krijg je geen tijd, bij Ajax moet je resultaat behalen. Resultaat is in Amsterdam kampioen worden met aantrekkelijk voetbal. Niets meer, niets minder.

Ik kan dus niet zo veel met het verdedigen van Ten Hag. Ik zeg ook niet dat hij perse weg moet hoor. Ik denk dat Ajax daar niet zo goed niets aan heeft in dit stadium. Ik zie alleen niet welk perspectief Ten Hag Ajax nu eigenlijk biedt en waarom hiervoor Keizer is ontslagen en beschadigd. Ik zie ook niet hoe Ten Hag nog kan slagen in Amsterdam.
Op dit moment gaat het niet eens om het wel of niet verdedigen van TH maar of de beste man een eerlijke kans krijgt en die krijgt hij niet.
Bosz was zogenaamd zaligmakend maar vergeet niet dat hij november/december 2016 gelijk stond met feyenoord en daarna liep het verschil weer op. Toen tegen Grunn en Excelsior ging het na de winterstop weer mis terwijl je voorafgaand aan Excelsior uit alles in eigen hand had.
Guardiola heeft meer dan een jaar nodig gehad om City naar zijn zin te laten spelen maar wij verwachten van TH dat hij Ajax binnen drie maanden fantastisch laat voetballen. Totaal niet reëel. Volgen seizoen mag je hem afrekenen.
Mensen hier beoordelen TH op zijn stem net als dat Ziyech wordt beoordeeld op zijn zogenaamde gedrag. Kortzichtig en bovendien erg triest
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 09 april 2018 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 18:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Op dit moment gaat het niet eens om het wel of niet verdedigen van TH maar of de beste man een eerlijke kans krijgt en die krijgt hij niet.
Bosz was zogenaamd zaligmakend maar vergeet niet dat hij november/december 2016 gelijk stond met feyenoord en daarna liep het verschil weer op. Toen tegen Grunn en Excelsior ging het na de winterstop weer mis terwijl je voorafgaand aan Excelsior uit alles in eigen hand had.
Guardiola heeft meer dan een jaar nodig gehad om City naar zijn zin te laten spelen maar wij verwachten van TH dat hij Ajax binnen drie maanden fantastisch laat voetballen. Totaal niet reëel. Volgen seizoen mag je hem afrekenen.
Mensen hier beoordelen TH op zijn stem net als dat Ziyech wordt beoordeeld op zijn zogenaamde gedrag. Kortzichtig en bovendien erg triest
Volgend seizoen?? Niks, volgend seizoen! Ik zie nu al dat het ruk is, dat heeft hij sinds de winterstop laten zien. Het is tijd dat we niet volgend jaar iemand weer een kans gaan geven en dan moeten concluderen dat wat we nu zien misschien eerder actie had moeten geven. Ik wil een trainer zien met ballen, niet een die zich achter van alles verschuilt!
Eide
 Eide - maandag 09 april 2018 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 18:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Volgen seizoen mag je hem afrekenen.
Met alle respect Brandje, maar dit is echt onzin. Dan hoef je niet tussentijds een trainer te vervangen. Dan accepteer je impliciet dat een nieuwe trainer niet hoeft te presteren met Ajax. Dat is onacceptabel.

Begrijp me goed. Ik zou dit in bijna alle gevallen met je eens zijn, behalve dat het in dit geval haaks staat op uitspraken van Ajax over de aansteling van Ten Hag en de reden dat je tussentijds van trainer wisselt. Keizer had tijd verdient, Ten Hag moet het beter doen dan Keizer. En dat doet hij niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 april 2018 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 09 april 2018 - 21:33   quote  deeplink  
Ik vraag me serieus af of ten Hag de juiste man voor Ajax is en dat heeft niets te maken met uitstraling of andere persoonlijke zaken. Ik heb gewoon het gevoel dat het alles behalve goed zit bij de selectie en ten Hag

Wel ben ik het eens met de stelling dat trainers een kans moeten krijgen om het elftal na hun hand te zetten. En dat is in mijn beleving onmogelijk in een paar maanden te realiseren.

De prestaties van dit moment zie ik dan ook niet als de schuld van ten Hag maar als die van de directie. Keijzer had in mijn beleving nooit ontslagen mogen worden om meer dan 1 reden.

Ditzelfde geld overigens voor spelers. Ook die moeten we echt eens meer dan twee matige potjes de kans geven voordat we ze weer eens massa afbranden.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 10 april 2018 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 april 2018 - 21:33 schreef remco k het volgende:
Ik vraag me serieus af of ten Hag de juiste man voor Ajax is en dat heeft niets te maken met uitstraling of andere persoonlijke zaken. Ik heb gewoon het gevoel dat het alles behalve goed zit bij de selectie en ten Hag

Wel ben ik het eens met de stelling dat trainers een kans moeten krijgen om het elftal na hun hand te zetten. En dat is in mijn beleving onmogelijk in een paar maanden te realiseren.

De prestaties van dit moment zie ik dan ook niet als de schuld van ten Hag maar als die van de directie. Keijzer had in mijn beleving nooit ontslagen mogen worden om meer dan 1 reden.

Ditzelfde geld overigens voor spelers. Ook die moeten we echt eens meer dan twee matige potjes de kans geven voordat we ze weer eens massa afbranden.
Mee eens.

Behalve dat het bij de aanstelling van Keizer eigenlijk al fout ging. Maar ja, als je die keuze maakt moet je er wel achter gaan staan.
remco k
 remco k - dinsdag 10 april 2018 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 april 2018 - 13:58 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Mee eens.

Behalve dat het bij de aanstelling van Keizer eigenlijk al fout ging. Maar ja, als je die keuze maakt moet je er wel achter gaan staan.
Ik vond dat echt een prima keuze.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 april 2018 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 april 2018 - 23:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond dat echt een prima keuze.
gebasseerd op ? leuk seizoen jong ajax ? kijk wat die had aanspelers.. vind het dit seizoen zelfs knapper..
remco k
 remco k - dinsdag 10 april 2018 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 april 2018 - 23:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gebasseerd op ? leuk seizoen jong ajax ? kijk wat die had aanspelers.. vind het dit seizoen zelfs knapper..
Omdat men kijkt naar wat er in huis is en hij bewezen heeft het elftal goed voetbal te kunnen laten spelen na een niet al te lange tijd.

Daarnaast kan die man bij mij nooit meer kapot als ik me bedenk hoe verschrikkelijk knap hij het heeft gedaan rondom Nouri.

Belachelijke keuze on hem te ontslaan.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 10 april 2018 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 april 2018 - 23:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat men kijkt naar wat er in huis is en hij bewezen heeft het elftal goed voetbal te kunnen laten spelen na een niet al te lange tijd.

Daarnaast kan die man bij mij nooit meer kapot als ik me bedenk hoe verschrikkelijk knap hij het heeft gedaan rondom Nouri.

Belachelijke keuze on hem te ontslaan.
ze hadden hem als assistent moeten aanstellen, zoals hij zelf wou.. en spijkerman eruit moeten schoppen.. daarbij goed voetbal spelen ze nu ook.. bedoel jong ajax.. hij en reiziger hebben er ook het materiaal naar.. daarbij rondom nouri vind ik gewoon menselijk.. maar dat maakt je niet perse een goeie trainer.. ik vind juist dat hij het zelf teveel aangekaart heeft dat het geen excuus was voor de slechte prestaties of spel, ook als het niet gevraagt werd gebruikte hij het toch.. dus tjah wat is goed mee omgaan.. vind het gewoon menselijk hoe hij deed, en dat waardeer ik dan weer wel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 april 2018 door nummer10 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 11 april 2018 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 april 2018 - 23:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat men kijkt naar wat er in huis is en hij bewezen heeft het elftal goed voetbal te kunnen laten spelen na een niet al te lange tijd.

Daarnaast kan die man bij mij nooit meer kapot als ik me bedenk hoe verschrikkelijk knap hij het heeft gedaan rondom Nouri.

Belachelijke keuze on hem te ontslaan.
Laatste twee zinnen absoluut mee eens en dat is in mijn ogen een grote fout geweest van de directie.
Loetje
 Loetje - woensdag 11 april 2018 - 01:48   quote  deeplink  
Marcel is een held. Was vond ik zelf ook een logische keuze. Kende de jongens en speelde goed voetbal. En dat bewees die uiteindelijk ook. Zoveel voor zn klote gehad waar die niers aan kon doen, op werkelijk alles in de steek gelaten. Ik neem me petje zwaar af voor hem en ben ook echt overtuigd dat we met hem kampioen waren geworden!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 11 april 2018 - 07:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 april 2018 - 14:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik misgun Ten Hag helemaal niets hoor. Ik hoop vurig dat elke speler en trainer die Ajax aantrekt de volgende Suarez, Zlatan of Van Gaal is.

Het punt is dat Ten Hag een noodgreep was omdat vooral Van der Sar te weinig progressie zag onder Keizer en geen vertrouwen had dat deze progressie er wel ging komen. Dan hebben we het over progressie van zowel individuele (jonge) spelers als het team als geheel. Van der Sar heeft ook uitgesproken dat het slagen van Ten Hag niet hangt aan het behalen van het kampioenschap, maar aan het beter en stabieler maken van Ajax als voorwaarde voor toekomstig succes.

We zijn nu een kwart competitie verder en Ajax beweegt in de tegenovergestelde richting. Okay, qua punten doet Ten Hag het iets beter, maar dat is niet de kritische succesfactor die aan zijn aanstelling is gehangen. Het spel van Ajax is alleen maar zwakker geworden. Met uitzondering van De Ligt presteren de jonge jongens voor geen meter. Ajax scoort minder en krijgt meer goals tegen. Kortom, precies die factoren die Ten Hag moet verbeteren doen dat totaal niet.

Als Ten Hag tijd krijgt zal het echt wel beter gaan worden. Dat zagen we onder Bosz bijvoorbeeld ook. Na een zwakke competitiestart deed die het uiteindelijk uitstekend. Bosz had bovendien de mazzel dat Ajax Europees z'n beste voetbal speelde en hij daarop kon leunen. Dat zelfde argument is echter ook te maken voor Keizer. Ik vind dat argument dus ook niet heel relevant, Bij Ajax krijg je geen tijd, bij Ajax moet je resultaat behalen. Resultaat is in Amsterdam kampioen worden met aantrekkelijk voetbal. Niets meer, niets minder.

Ik kan dus niet zo veel met het verdedigen van Ten Hag. Ik zeg ook niet dat hij perse weg moet hoor. Ik denk dat Ajax daar niet zo goed niets aan heeft in dit stadium. Ik zie alleen niet welk perspectief Ten Hag Ajax nu eigenlijk biedt en waarom hiervoor Keizer is ontslagen en beschadigd. Ik zie ook niet hoe Ten Hag nog kan slagen in Amsterdam.
Van mij mocht Keizer het seizoen ook gewoon afmaken hoor. Ten Hag was een noodgreep van hogerhand deze falen ook constant. Maken onderling ruzie met elkaar en jagen iedereen weg.

Bosz had het net een beetje op de rit. Weggepest
Jonk weg, Bergkamp weg het is nooit rustig.
Keizer had een noodlottige voorbereiding en mede daardoor een hele slechte start. Eigenlijk op voorhand al een verloren seizoen. Ook weg

Ten Hag die binnenkomt en wel even stabiliteit zal komen brengen on een bedrijf waar het structureel onrustig is. En waar de meeste al willen dat hij op rot.

Ik heb het bij Bosz gezegd geef hem wat meer tijd, bij Keizer ook en nu bij ten Hag dus ook.
In een verotte club kun je onmogelijk binnen een paar maanden alles naar je hand zetten en gelijk sprankelend voetbal spelen. Wie had dit wel gelukt?

Geef hem volgend seizoen en mocht dit niets worden zoek dan in alle rust naar een geschikte trainer voor het seizoen daarop.
remco k
 remco k - woensdag 11 april 2018 - 08:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 april 2018 - 23:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ze hadden hem als assistent moeten aanstellen, zoals hij zelf wou.. en spijkerman eruit moeten schoppen.. daarbij goed voetbal spelen ze nu ook.. bedoel jong ajax.. hij en reiziger hebben er ook het materiaal naar.. daarbij rondom nouri vind ik gewoon menselijk.. maar dat maakt je niet perse een goeie trainer.. ik vind juist dat hij het zelf teveel aangekaart heeft dat het geen excuus was voor de slechte prestaties of spel, ook als het niet gevraagt werd gebruikte hij het toch.. dus tjah wat is goed mee omgaan.. vind het gewoon menselijk hoe hij deed, en dat waardeer ik dan weer wel
Fijn dat jij dat vind, maar ik vind dat hij echt goed voetbal begon te spelen met de ploeg, en als dat gebeurt is het aanstellen van hem als trainer meer dan terecht gebleken.

Hij gebruikte Nouri echt nooit als daar niet om gevraagd werd, dat is echt een misselijkmakend statement van je.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax is ziek, doodziek!!









0.0072779