BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zaterdag 11 augustus 2018, 18:30); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 08 augustus 2018 - 14:33   quote  deeplink  
9135893513335.jpg

De Eredivisie gaat dit weekend weer van start. Ajax zal de jacht op het 34e landskampioenschap met een thuisduel tegen Heracles. Na 4 seizoenen zonder prijzen is de druk op zowel de trainer als directie wederom hoog. Bij de vorige "droge periode" sneuvelde vrijwel de gehele Ajaxtop. Algemeen directeur Edwin van der Sar heeft zijn toekomst verbonden aan het slagen van Erik ten Hag als trainer. Een landskampioenschap lijkt de minimale doelstelling waar Ten Hag aan zal moeten voldoen. Ajax heeft grof geld uitgegeven om de selectie op orde te krijgen. Er zijn geen excuses meer mogelijk.

ajaher_1516.jpg

Ajax speelde in haar historie slechts 38 duels tegen Heracles Almelo. Daarvan won Ajax er 27 en gingen er 4 verloren. 7 Duels eindigden in een gelijk spel. Heracles wist slechts 4 maal puntjes te gappen op bezoek bij Ajax. De club uit de Achterhoek speelde 3 maal gelijk en won ooit 1 maal in Amsterdam. Die verliespartij stamt trouwens uit het seizoen 64/65. Recenter is het laatste uitverlies. Vorig seizoen moest Ajax namelijk een 2-1 verlies accepteren. Thuis werd tamelijk overtuigd maar met slechts een minimaal verschil gewonnen. Het werd 1-0 door een doelpunt van Neres. De afgelopen 5 seizoenen won Ajax 7 maal van Heracles, speelde het 2 maal gelijk en werd vorig seizoen dus verloren op bezoek in Almelo.

Heracles eindigde vorig seizoen als 10e. Daarmee was de club een keurige middenmoter. Dat is een keurige eindstand voor de Heraclieden die al jaren niet meer tegen degradatie strijden. De Almeloërs streven tegenwoordig naar het linkerrijtje en werden daarbij de afgelopen twee seizoenen 10e in de Eredivisie. Onder de nieuwe Duitse trainer Frank Wormuth zal deze doelstelling ongewijzigd zijn. Wormuth, die hiervoor 10 jaar verantwoordelijk voor het opleiden van coaches bij de Duitse voetbalbond DFB. Hij combineerde dit een periode met het trainerschap van Duitsland O20.

De voorbereiding van Heracles eindigde niet heel goed. Heracles verloor de laatste test voor het nieuwe seizoen van Eerste Divisionist Helmond Sport. Met Robin Pröpper als nieuwe aanvoerder werd met 1-0 verloren. Hierbij zag de nieuwe Duitse keeper Blaswich er verschillende keren niet goed uit. hoeveel er uit dit duel valt af te leiden is lastig te zeggen. Oud-Ajacied Duarte speelde de eerste helft en voormalig Jong Ajaxspeler Vermeij viel tegen het einde van de wedstrijd in. De opvallenste aanwinst van Heracles is waarschijnlijk de Spanjaard Dalmau die gratis over kwam van Villareal B.

Ajax staat er vooralsnog niet goed op dit seizoen. Hoewel Ajax eenvoudig Sturm Graz terzijde schoof was de voorbereiding qua resultaten en vertoont spel ronduit dramatisch. Tegen Standard Luik oogde Ajax kwetsbaar en lieten de Amsterdammers na de wedstrijd al vroegtijdig te beslissen. Dit laatste was tegen Sturm Graz ook al het geval. Ajax lijkt, wederom, moeite te hebben duels eenvoudig te beslissen. Dit zal ook in de Eredivisie beter moeten als Ajax al vroegtijdig druk willen zetten op PSV en Feyenoord. In Heracles ontvangt Ajax misschien wel de perfecte tegenstander voor de seizoensstart. Niet meteen een tegenstander die Ajax niet ligt, maar wel een tegenstander met voldoende kwaliteit dat van onderschatting geen sprake kan zijn.

De beelden zijn van het thuisduel van afgelopen seizoen. Ajax kreeg kans op kans maar wist uiteindelijk slechts 1 maal te scoren.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 augustus 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - woensdag 08 augustus 2018 - 21:33   quote  deeplink  
Wedstrijd zou nog wel eens uitgesteld kunnen gaan worden. Zijn er een paar bij de wouden die weer dit soort stakingen overwegen.

Wat betreft deze pot, laten we maar eens goed starten in de competitie in plaats van direct achter de feiten aan lopen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 08 augustus 2018 - 22:06   quote  deeplink  
Nulletje of 7 moet wel kunnen. Heracles krijgt het lastig dit seizoen, namelijk de voorzitter( belangrijke man), algemeen directeur en de trainer zijn vertrokken. Daarnaast zijn aantal spelers vertrokken en hebben ze veel duitsers aangetrokken( heb ik geen goeie indruk dat dat iets is)

Over Ajax, is sturm graz gewoon weggezet alsof het niets was.( misschien was dat ook zo). Opzich was Luik goed bezig maar maakte ze de kansen niet af, speelde ze sterk in de duel en met een lekker tempo. Dat we niet op achterstand kwamen kwam meer omdat ze niet scherp waren. Ajax was wel scherp voor de goal, wat ze tegen Graz niet waren.
Ze laten eigenlijk Luik terugkomen in de wedstrijd want ze hadden het eigenlijk opgegeven. Opzich vooraf had je er voor getekend dus een prima uitslag, qua spelbeeld en qua scorenverloop niet.
Maar Graz en Luik sla ik hoger aan dan Heracles dus is dit een makkelijke wedstrijd, als je 100% voor gaat.
remco k
 remco k - donderdag 09 augustus 2018 - 08:39   quote  deeplink  
Gewoon je eerste wedstrijd winnen om zelfvertrouwen te tanken en automatismen te kweken.
Loetje
 Loetje - donderdag 09 augustus 2018 - 19:27   quote  deeplink  
Dan zou Ten Hag er goed aan doen ook een bepaald elftal een aantal potten te laten starten
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 augustus 2018 - 11:39   quote  deeplink  
zie het zo gebeuren.. 1-2...
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 10 augustus 2018 - 15:41   quote  deeplink  
Mooi van de Beek staat er in de komende 3 wedstrijden. Ik denk dat die Ten Hag niet verkeerd bezig is met het rouleren. Ik hoop dat de spelers accepteren dat ze niet elke week zullen spelen. Ik denk dat het niet verkeerd is om te rouleren met Eiting, Van de Beek, Schone, Frenkie op dat middenveld.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 augustus 2018 - 13:26   quote  deeplink  
Wow Eide, wat een schitterend topic weer.

Ajax moet, zal en gaat winnen: Er wordt heel veel van hun verwacht. Alle sportverslaggevers zijn het erover eens: Ajax wordt (met gemak) kampioen. Dan moet je vanavond beginnen met winnen. Ik zeg 4-0
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 14:29   quote  deeplink  
Ik ben niet overtuigd van dat eenvoudige kampioenschap hoor. Ik denk wel dat Ajax ruimschoots de meeste klasse heeft, maar ik vrees toch voor een wisselvallig seizoen. Vooral PSV zou wel weer eens heel stabiel kunnen blijken wat ze gewoon vreselijk lastig maakt.
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 15:30   quote  deeplink  
Ajax vanavond trouwens in ieder MET Donny van de Beek en ZONDER Frenkie de Jong. Ten Hag gaat rouleren binnen de ploeg. De Jong wordt gespaard met het oog op Standard Luik thuis. Overigens heeft Ten Hag gezegd dat Van de Beek tegen Standard Luik ook speelt, dus zit Lasse Schone dan waarschijnlijk op de bank, er vanuit gaande dat Ziyech of Tadic op 10 zal spelen.
p111
 p111 - zaterdag 11 augustus 2018 - 15:39   quote  deeplink  
3-0 ik heb nog steeds vertrouwen in deze selectie zeer sterk.Alleen ben ik bang dat deze trainer er een zooitje van gaat maken.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 11 augustus 2018 - 16:10   quote  deeplink  
Ik zeg, net als Pietje overigens, 4-0!

Ready to go to: De Johan Cruyff ArenA!
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 augustus 2018 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 14:29 schreef Eide het volgende:
Ik ben niet overtuigd van dat eenvoudige kampioenschap hoor. Ik denk wel dat Ajax ruimschoots de meeste klasse heeft, maar ik vrees toch voor een wisselvallig seizoen. Vooral PSV zou wel weer eens heel stabiel kunnen blijken wat ze gewoon vreselijk lastig maakt.
Nee, ik ben er ook niet van overtuigd. Ik citeerde slechts de Nederlandse pers. Ik hoop alleen dat de Ajacieden, ALLE Ajacieden van dag één er vol voor zullen gaan. Als het met deze selectie niet lukt, dan lukt het nooit meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 augustus 2018 door Pietje --
remco k
 remco k - zaterdag 11 augustus 2018 - 17:29   quote  deeplink  
Dus.

Onana

Mazraoui de ligt blind wober

Van de beek Eiting
Ziyech
Neres sierhuis Tadic.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 augustus 2018 - 17:52   quote  deeplink  
Echt een heel opvallende en verrassende opstelling!
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 14:29 schreef Eide het volgende:
Ik ben niet overtuigd van dat eenvoudige kampioenschap hoor. Ik denk wel dat Ajax ruimschoots de meeste klasse heeft, maar ik vrees toch voor een wisselvallig seizoen. Vooral PSV zou wel weer eens heel stabiel kunnen blijken wat ze gewoon vreselijk lastig maakt.
Heel simpel, op papier moet je met 93 punten kampioen worden.

De werkelijkheid kennen we. Wordt eerst maar eens een team en stabiel. Overeind blijven in de moeilijke momenten en iets anders kunnen brengen in wedstrijden waar we het altijd moeilijk hebben.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:19   quote  deeplink  
Sierhuis, als Ajax echt over de vleugel kan spelen, zie ik in hem echt een toekomstige Ajax spits. In alle andere gevallen verwacht ik meer een geval Sightorsson. Dan is het te statisch
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:20   quote  deeplink  
Wel een leuke opstelling, behalve dat dit dinsdag waarschijnlijk weer Schöne betekent
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:21   quote  deeplink  
Bij Luik hebben ze Marin en Carcela gewoon op de bank zitten vandaag om ze te sparen tegen Ajax.
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:36   quote  deeplink  
Ten Hag durft in ieder geval te rouleren. Verrassende opstelling en ik ben heel benieuwd naar Sierhuis.
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 18:19 schreef Loetje het volgende:
Sierhuis, als Ajax echt over de vleugel kan spelen, zie ik in hem echt een toekomstige Ajax spits. In alle andere gevallen verwacht ik meer een geval Sightorsson. Dan is het te statisch
Hij is wel veel bewegelijker dan Sightorsson natuurlijk. Wel een beperkte spits. Echt een afmaker die voetballend niet sterk is.
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:44   quote  deeplink  
Geen sterke start tot dusver. Heracles speelt erg makkelijk over het middenveld heen. Van druk zetten is weinig sprake.

Nu wel een mooie aanval.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:54   quote  deeplink  
Kwart wedstrijd gehad. Heb vooral het idee dat Ajax heel graag wil maar de voeten niet doen wat het hoofd wil. Gaat enorm veel mis, duels toch regelmatig weer half in en veel balverlies met vervelende tegenstoten tot gevolg. Weinig kansen ook nog. Oogt heel, heel onwennig.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:54   quote  deeplink  
Ziyech, kijk even naast je...
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 18:54 schreef Loetje het volgende:
duels toch regelmatig weer half in
Dit vooral. Vooralsnog wint Heracles de meeste duels.
remco k
 remco k - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:56   quote  deeplink  
Welkom weer in de eredivisie. Lekker fluiten met zijn alleen alsof het de f jes zijn. Wat is dat toch ook eend Rama.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 18:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit vooral. Vooralsnog wint Heracles de meeste duels.
Ik ga dan even terug naar de woorden van de trainer, we mogen niet geblesseerd raken omdat sommige zo weinig rust hebben gehad. Zou het dat dan zijn? Spelers willen in eerste instantie col het duel in om dan op het laatst helemaal in te houden...
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 18:56 schreef remco k het volgende:
Welkom weer in de eredivisie. Lekker fluiten met zijn alleen alsof het de f jes zijn. Wat is dat toch ook eend Rama.
Ach, wij hebben een kut publiek en houden dat. Behalve Europees.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 18:58   quote  deeplink  
Ben ik de enige die vind dat die Turk veel te veel fluit?
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:01   quote  deeplink  
Kan iemand me vertellen wat als dit geen rood is, het nut nog van een videoscheids is? Hij staat toch gewoon op de achillespees
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:04   quote  deeplink  
Ziyech, je speelt niet alleen met Tadic ofzo
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:04   quote  deeplink  
Pfoeh Wobertje
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:07   quote  deeplink  
Dat is al de 2e die er als een mongool in komt bij hun.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:10   quote  deeplink  
Neres is ook niet echt in vorm he tot nu toe...
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:12   quote  deeplink  
Donny..... Mijn god...
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:12   quote  deeplink  
Klasse Hakim
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:16   quote  deeplink  
Sierhuis speelt wel heeeeel erg matig hoor. Reageert alleen maar, anticipeert nergens op. Komt steeds te laat.
remco k
 remco k - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 18:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ach, wij hebben een kut publiek en houden dat. Behalve Europees.
Bedoelde de scheids.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 18:56 schreef remco k het volgende:
Welkom weer in de eredivisie. Lekker fluiten met zijn alleen alsof het de f jes zijn. Wat is dat toch ook eend Rama.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap!!!!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:20   quote  deeplink  
Enorm slechte eerste helft. Veel mensen onder de maat. Opbouw traag, middenveld niet creatief en voorhoede zie ik alleen Tadic steeds aanspreekbaar zijn. Daarbij zijn de duels in ons nadeel want we gaan er slecht in. Spelers te dicht op elkaar tegen Heracles wat compact speelt. Speelveld moet veel groter gemaakt worden.

Wederom een moeilijke pot waarvan het op voorhand niet nodig is.

Daarbij fluit de scheids veel te veel, 20x al ofzo in een wedstrijd die op 2 momenten na gewoon sportief is.

Mazraoui wederom onze beste man wat mij betreft.
p111
 p111 - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:21   quote  deeplink  
Wat een kut eerste helft Heracles speelt op zn duits keihard werken en storen dit houden ze nooit vol.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 19:21 schreef p111 het volgende:
Wat een kut eerste helft Heracles speelt op zn duits keihard werken en storen dit houden ze nooit vol.
Zag wat trainingselementen daar. Zouden ze hier normaal nooit opkomen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:28   quote  deeplink  
Ik had toch wel vooraf verwacht, dat we met 2-0 de rust in zouden gaan..
Maar Heracles laat zich van een goede kant zien, waardoor wij het daarom moeilijk hebben door / met veel balverlies.

Ik hoop toch wel op een veel beter 2e helft, om de 3 punten binnen te halen.
p111
 p111 - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:29   quote  deeplink  
Ze storen al vanaf minuut 1 en Ajax heeft het daar moeilijk mee.Maar iedereen weet dat je dit geen 90 minuten volhoud dus ga er van uit dat Ajax deze wedstrijd moet kunnen klaren.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:33   quote  deeplink  
Dan zal Ajax heel veel meer moeten gaan doen. Op basis van de eerste helft heeft het er amper ingezeten. Wel wat kansjes, maar nooit een echt offensief.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:33   quote  deeplink  
Misschien wel een goede keuze, om mogelijk Frenkie de Jong te laten meespelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:35   quote  deeplink  
Huntelaar idemdito. Veel kritiek op hem, maar Sierhuis mist nog teveel dingen. Is logisch trouwens
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:37   quote  deeplink  
Maar Huntelaar voor Sierhuis en De Jong voor Wober en 3-4-3?
Loetje
 Loetje - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:38   quote  deeplink  
Verdomme Ziyech, hou nou eens een keer niet in
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 11 augustus 2018 - 19:45   quote  deeplink  
Nu toch eindelijk meer druk uitoefenen tot doelpunt(en), door deze dubbele wissel ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zaterdag 11 augustus 2018, 18:30); 1 - 1









0.0065689