BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VVV - Ajax (zaterdag 18 augustus 2018, 18:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 16:59   quote  deeplink  
DI9ut-5XcAELo_x.jpg

Ajax heeft een week van twee extremen achter de rug. Tegen Heracles leverde de ploeg van Erik ten Hag een wanprestatie en werd er ternauwernood een gelijkspel afgedwongen. Tegen Standard Luik leverde Ajax een goede, bij vlagen zeer goede, wedstrijd af waarbij de score eigenlijk nog veel hoger had moeten uitvallen. Daarmee zit Ajax nog altijd in de race om plaatsing voor de groepsfase van de Champions League af te dwingen maar is de competitie begonnen met een zeperd. Na één speelronde is er al een achterstand op de belangrijkste concurrent PSV en staat zelfs de tegenstander van deze speelronde boven Ons Aller Ajax.

Ajax speelde in het verleden maar liefst 46 wedstrijden tegen VVV. Daarvan won Ajax er 30, werd er 8 maal gelijk gespeeld en werd er ook 8 maal verloren. Zoals vrijwel altijd heeft Ajax het moeilijker bij VVV op bezoek dan in de eigen ArenA. In het geval van VVV mag een bezoek aan De Koel bijna een bezoek aan een angstgegner genoemd worden. Ajax won slechts 10 wedstrijden in Venlo, speelde 7 maal gelijk en verloor 6 maal. Ajax won dus slechts 44% van de duels in Venlo. Dat is een opvallend percentage wat meteen aantoont dat ook VVV niet onderschat kan of mag worden. Vorig jaar won Ajax twee keer van VVV. Toen werd het op bezoek in De Koel 0-2.

VVV promoveerde vorig seizoen en wist zich met veel moeite veilig te spelen. De Venlonaren waren de laagst geklasseerde ploeg die geen play-offs hoefde te spelen voor degradatie. Trainer Maurice Steijn zal lijfsbehoud wederom hebben meegekregen als opdracht voor dit seizoen. De seizoensstarts van VVV was daarom ook meer dan uitstekend. VVV won met 0-1 uit bij Willem II. Aangezien Willem II zal worden gezien als een directe concurrent voor lijsbehoud was dit voor VVV een perfecte start van het seizoen. In eigen huis zijn de Venlonaren lastig te kloppen, daarbij geholpen door het uitermate stroperige kunstgras.

Steijn liet VVV tegen Willem II aantreden in een 4-3-3 formatie. Hierbij was vooral opvallend dat er geen enkele echte aanvaller in de basis stond. Aan het eind van de wedstrijd wissel Steijn naar een 5-3-2 formatie om de voorsprong te verdedigen. Tegen Willem II had VVV het moeilijk maar het werd geholpen door de doelman van VVV die een houdbaar afstandschot van aanvoerder Post promoveerde tot doelpunt. De controlerende middenvelder van VVV is daarmee topscorer van zijn ploeg. VVV had bovendien de "eer" om als eerste te profiteren van de VAR. De tegentreffer van Willem II spits Sol werd terecht afgekeurd wegens hands.

Ajax zal de goede prestatie tegen Standard Luik een vervolg willen en moeten geven. Vooral het vertoonde voetbal beloofd veel maar Ajax is dit korte seizoen al wisselvallig gebleken. Tegen Sturm Graz was Ajax bij vlagen erg goed maar bleek het ook kwetsbaar. Dat werd uit bij Standard Luik nog eens bevestigd waarbij Ajax bovendien niet heel goed speelde. Heracles was gewoon slecht waarna Ajax zich in de return tegen les Rouches volledig revancheerde.

De grote vraag zal zijn of Erik ten Hag toch weer gaat rouleren of dat hij tegen VVV wel kiest voor de sterkste elf spelers. Eerdere uitspraken suggereerden dat bijvoorbeeld Donny van de Beek een basisplaats zou krijgen tegen VVV. Hoewel Ajax zich geen nieuwe zeperd kan veroorloven lijkt het waarschijnlijk dat Ten Hag zijn basis toch op één of twee posities zal wijzigen met het oog op zowel de motivatie van een aantal wissels als het duel met Dynamo Kiev in het vooruitzicht.

Hoewel het laatste duel tegen VVV thuis was, het het zinvoller het duel op bezoek in Venlo te tonen. Ajax won hier met 0-2 op het uiterst stroperige kunstgras door goals van Van de Beek en Neres.

Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 augustus 2018 - 17:20   quote  deeplink  
Moeizame 1-2 overwinning

Mooi topic!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door Jaccio --
hjf
 hjf - woensdag 15 augustus 2018 - 17:37   quote  deeplink  
Mooie topic Eide. Goede analyses ook. Als wij zo spelen als gisterenavond, dan zeg ik 0-4. Als het gaat als tegen Heracles dan 1-1. Maar dat is het ene uiterste naar het andere uiterste. Dus laten we een vergulde midden weg kiezen en het houden op een zakelijke 1-3.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 15 augustus 2018 - 17:59   quote  deeplink  
Hopen dat de spelers geleerd hebben van de wedstrijd tegen Heracles en niet verzaken. VVV moet je gewoon hebben met een 0-2 of 0-3.

Het beste zou zijn om met dezelfde elf te beginnen, toch denk ik dat Van de Beek zal spelen. Wellicht dat Dolberg kan invallen tegen het einde aan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 augustus 2018 - 11:58   quote  deeplink  
Dat veld van VVV was vorig jaar toch zo bagger?? Hopelijk dit jaar stukken beter. Ga het verder niet kijken, zie de uitslag aan het eind van de avond wel, nadat ik een biertje of 15 achter de mik heb. Kan het resultaat enkel meevallen.
Eide
 Eide - vrijdag 17 augustus 2018 - 08:56   quote  deeplink  
Eide
 Eide - vrijdag 17 augustus 2018 - 14:37   quote  deeplink  
Ajax gaat geen spelers sparen voor Kiev

Ajax-trainer Erik ten Hag is niet van plan veel spelers te sparen voor de uitwedstrijd van zaterdag tegen VVV-Venlo. „Het zou goed kunnen dat we met dezelfde ploeg of met één andere speler als woensdag tegen Standard Luik starten”, verklapte de coach. Ten Hag besloot vorige week tegen Heracles Almelo vier spelers aan de kant te houden voor de return tegen Standard Luik in de derde voorronde van de Champions League.

Dat pakte verkeerd uit, want Ajax kwam in de eerste competitiewedstrijd niet verder dan 1-1. De formatie uit Amsterdam herstelde zich tegen Standard Luik met een ruime 3-0 zege.

Waarschuwing
Ajax wacht woensdag alweer een belangrijke thuiswedstrijd tegen Dinamo Kiev, die de club dichtbij de lucratieve en prestigieuze groepsfase van de Champions League kan brengen. Ten Hag concentreert zich echter vooral op de uitwedstrijd op het kunstgras van VVV. „Vorige week hebben we een waarschuwing gekregen. Ik hoop dat we daarvan geleerd hebben.”

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 17 augustus 2018 - 14:39   quote  deeplink  
’Dolberg gaat nog niet veel spelen de komende tijd’

Klaas-Jan Huntelaar voert zaterdagavond op het kunstgras van VVV in Venlo ’gewoon’ de aanval van Ajax aan.

„De wedstrijd tegen Standard Luik afgelopen dinsdag kwam al drie dagen na het duel met Heracles”, zei Ajax-trainer Erik ten Hag. „Daarom zijn we tegen Heracles zonder Huntelaar begonnen. Hij heeft een geschiedenis met spierblessures en door de blessure van Kasper Dolberg kunnen we hem de komende weken eigenlijk niet missen. Met zulke dingen moet je soms rekeningen houden, want Dolberg zal deze maand nog niet veel spelen. Nee, we hebben geen nieuwe spits nodig. Want straks hebben we met Dolberg en Huntelaar twee uitstekende spitsen.”

Tegen Heracles startte Ajax met Kaj Sierhuis in de spits, maar met de jonge aanvaller in de ploeg wisten de Amsterdammers tegen Heracles niet tot scoren te komen. Dat lukte pas kort voor tijd, toen Matthijs de Ligt de gelijkmaker produceerde. Op dat moment stond de ingevallen Huntelaar al binnen de lijnen.

Geen voorstander
De routinier laakte vorig seizoen nog het kunstgras van VVV, waar Ajax net als nu in de beginfase van het seizoen in actie kwam. „Je voeten branden gewoon weg aan de onderkant. Ik ben geen voorstander van kunstgras. Het is veel te warm en de bal rolt gewoon niet. Als je een steekpass wil geven moet je bijna schieten. Maar je moet het er maar mee doen, alleen de KNVB kan er iets aan veranderen”, zei Huntelaar, die ’s avonds nog een tweet met een knipoog de wereld in slingerde.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 augustus 2018 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 18 augustus 2018 - 17:17   quote  deeplink  
39406837_1857791494268190_7034527694880505856_n.jpg?_nc_cat=0&oh=fcdfac150c822da10901a3f25e71efed&oe=5C0AFE27
JOOD
 JOOD - zaterdag 18 augustus 2018 - 17:22   quote  deeplink  
Vd Beek weer op het bank. Had toch verwacht dat hij beter zijn zijn dan Schöne op 6... krijgt alleen de kans niet.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 17:41   quote  deeplink  
Nu dus een vast patroon
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 17:48   quote  deeplink  
Ik vind trouwens het nieuwe thema van FOX echt lelijk. Net als die huidige stijl van Ajax. Het ziet er niet uit vind ik
Eide
 Eide - zaterdag 18 augustus 2018 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 17:22 schreef JOOD het volgende:
Vd Beek weer op het bank. Had toch verwacht dat hij beter zijn zijn dan Schöne op 6... krijgt alleen de kans niet.
Ik denk dat Van de Beek zelfs Eiting voor zich heeft op 6.
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 17:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat Van de Beek zelfs Eiting voor zich heeft op 6.
Ik vermoed het ook. In denk dat ten Hag hem de laatste weken is gaan zien als de tien als er een breker moet staan of om de boel op slot te gooien.

Ik denk dat ie maar weinig basis zal zijn.

Ik vind dat echt jammer.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:21   quote  deeplink  
Gezien de wedstrijd tegen Standard Luik, moet Ajax de wedstrijd gewoon winnen.
Denkelijk wel met 1-3.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:30   quote  deeplink  
C'mon Ajax!
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:37   quote  deeplink  
Ach Jezus hoe kan je die bal uberhaubt missen
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:37   quote  deeplink  
Wat doet Neres nou.... Hahaha
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:38   quote  deeplink  
Zou een keer lekker zijn zo snel
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:39   quote  deeplink  
Jammer dat de bal er niet inging van Neres.
JOOD
 JOOD - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:50   quote  deeplink  
Toch apart hoor, maar 1 buitenspeler..
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:52   quote  deeplink  
Wisse Neres nou maar.
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 18:50 schreef JOOD het volgende:
Toch apart hoor, maar 1 buitenspeler..
Tadic speelde in Engeland vrijwel alles als buitenspeler.
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:54   quote  deeplink  
Klote kunst gras weer hè.
JOOD
 JOOD - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 18:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic speelde in Engeland vrijwel alles als buitenspeler.
Ik doelde op Neres op links. Niets gaat over rechts.

Benieuwd wat Labyad gaat brengen! Laat t maar zien, kansje voor hem.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:56   quote  deeplink  
Ik had toch wel verwacht dat het nu 0-2 zou staan voor ons, gezien de kansen die we tot nu toe gehad hadden met Neres en De Ligt.

Wel jammer dat Neres nu gewisseld is door 'n opgelopen spierblessure.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:56   quote  deeplink  
Dit is wel een tegenvaller met Neres. Alleen maar hopen dat die gauw terug is. Maar 20 minuten doorspelen met pijn is ook niet goed.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:58   quote  deeplink  
Spelen op een kunstgras blijft altijd klote, en levert vaak blessures op.
De opgelopen blessure van Neres kan ik dus wel heel erg goed begrijpen, hierdoor.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:58   quote  deeplink  
Je kan veel zeggen he, Klaassen lijkt best op Van de Beek en andersom. Toch brak Klaassen heel vaak wedstrijden als deze open waar de tegenstander massaal terugtrekt. Vaak was dan ineens die extra man in de 16 het verassingselement wat zo'n pot nodig heeft. Kortom, ik blijf het jammer vinden dat Van de Beek er niet in staat.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 18:59   quote  deeplink  
Speel dan nonderju af
JOOD
 JOOD - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 18:58 schreef Onze Ajax het volgende:
Spelen op een kunstgras blijft altijd klote, en levert vaak blessures op.
De opgelopen blessure van Neres kan ik dus wel heel erg goed begrijpen, hierdoor.
Je ziet idd dat ze strugglen met het veld
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:03   quote  deeplink  
En wederom wordt het een lastige pot. Wederom geen pot waar je waarschijnlijk na een uur kunt sparen. Weer een lastige pot onder Ten Hag
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:05   quote  deeplink  
Grote kans nummer 4.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2018 - 19:05 schreef Loetje het volgende:
Grote kans nummer 4.
Het is ook moeilijk.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:06   quote  deeplink  
Afmaken is al jaren lastig
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:07   quote  deeplink  
Godsamme. Nummer 5
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:08   quote  deeplink  
3e keer 1 op 1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:08   quote  deeplink  
Hoe schiet je die niet erin
JOOD
 JOOD - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:08   quote  deeplink  
Tja, kansen goenoeg...
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Wat wachten spelers toch lang ook in deze momenten. Schiet die meteen is de hoek open
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Whahahaahahahahahahaaha
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Blind... Whahahahahaaha
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Wauw
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Godsamme. Waarom komt Onana daar nou niet gewoon.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Tagliafico ook half erin
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:10   quote  deeplink  
Hij trekt wel aan shirt maar niks wat de aanval belemmerd
remco k
 remco k - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Lijkt me terecht afgekeurd.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Is toch wel een zeer tegenvallende 0 - 0.
Ik had toch wel meer verwacht van Ajax.

Nu moeten we alles op alles zetten om toch de 3 punten mee terug te nemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 augustus 2018 door Onze Ajax --
JOOD
 JOOD - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Mooi
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Slaat nergens op dit... Maar ach, omdat het Ajax is vinden we het vast massaal terecht. Belachelijk!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VVV - Ajax (zaterdag 18 augustus 2018, 18:30);









0.0077500