BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VVV - Ajax (zaterdag 18 augustus 2018, 18:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 augustus 2018 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:13 schreef remco k het volgende:

Haal unuvar erbij. Laat lang spelen. Breng Cerny weer voorzichtig. Ga 3-5-2 spelen.

Unuvar is pas net letterlijk 15 though.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 augustus 2018 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Misschien is eigen jeugd gewoon niet goed genoeg op dit moment. Dan is aankopen een oplossing voor dit moment mocht Neres er ook lang uit zijn.

Dit is toch echt het moment dat je vol voor CL en kampioenschap moet gaan.
Zonder Neres is er helemaal geen snelheid meer voorin en wordt je te voorspelbaar.
Helemaal eens. Normaal was ik niet zo van de aankopen, alleen is er in de jeugd nu niemand die op dit moment goed genoeg is en de druk aan kan.
Enigma
 Enigma - zondag 19 augustus 2018 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet eens wat Bosz betreft. Slechts een handje vol echt goede wedstrijden gespeeld. Eigenlijk pas vanafeyeboord is het gaan draaien toen. En dat was toch echt al ruim na de winterstop.
Wat Bosz betreft verschillen we van mening, geen probleem. Maar hij heeft hoe dan ook Ajax op de kaart terug gezet. Waar het mij om gaat is dat we een coach nodig hebben die spelers beter maakt, een team ook in teambelang laat spelen, overwicht heeft en tactisch durft te schakelen indien nodig. Als de Boer dat zou kunnen is die ook welkom maar daar twijfel ik aan.

En aankopen, daar ben ik van mening dat we een spits moeten hebben zoals een Vincent Jansen. En een echte Linksbuiten hebben we niet, ook geen rechtsbuiten overigens. Buiten Neres om. Neres is overigens wel 1 vd beste buitenspelers bij Ajax sinds jaren; genot om te zien. En de rechtsback is gewoon slecht bezet nu onze gifkikker Veldman er niet is. Dat is wel een ontbrekende schakel die meer gemist wordt dan menigeen wil geloven.
Met Veldman erbij is deze verdediging bijna niet te passeren, in Nederland dan maar ook niet door iedere Europese (sub)topper. Eigen jeugd dat echt erboven uit steekt is steeds erg vroeg weg. Malen, nu bij PSV, had heel goed gepast, maar ja Arsenal.. en die jongen die jij net noemt is top maar te jong, 15 of 16? Wel grote belofte hoor!

Zit woensdag op rij 1 op het veld zowat en, bijgeloof misschien, elke Europese wedstrijd dat ik op rij 1 of 2 zit lange zijde, speelt Ajax de tegenstander zoek. Schalke, Lyon, Luik, SG, en nog een paar. Mocht Ajax dus kiev pakken woensdag mogen ze mij bedanken...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 augustus 2018 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:45 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Unuvar is pas net letterlijk 15 though.
En hem nu al met die druk laten spelen. Ben bang dat die jongen bezwijkt.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

En zelfs dat moet je nog maar afwachten.
Dat is altijd, maar het zijn wel de toptalenten in de opleiding op dit moment. Gravenberch (16) en Brobbey (16) zijn bovendien geboren Amsterdammers terwijl Ünüvar (15) uit Zaandam komt. Echt jongens van de club en de stad dus.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Neres lijkt een hamstringblessure te hebben.

Bij het doelpunt van VVV probeert Tagliafico een bal te raken met het hoofd. Hij raakt hierbin uit balans en loopt achteruit richting een VVV speler die een hand tegen zijn schouder aan zet. In een reflex pakt die VVV speler de mouw terwijl hij aanlegt. Hierbij trekt hij dus aan de mouw van Tagliafico door de beweging die je daarbij met de arm maakt.

Het is nauwelijks te zien of dit effect heeft op de balans van Nico. Er staat duidelijk spanning op het shirt in de richting waar Nico heen beweegt maar Nico was al uit balans. Laten we het er op houden dat het een hele lichte overtreding was waarbij je lang kan napraten of je daarvoor moet fluiten.

Omgekeerd was de VAR beslissing om KJH een strafschop te geven gewoon terecht. Geen enkele discussie over mogelijk.
Dank je wel voor je update, Eide.

Ik had al gelezen dat het afkeuren van het doelpunt van VVV zeer omstreden was en de penalty vlak voor tijd wel terecht was.

Ik was vooral benieuwd naar de blessure van Neres. Blessures aan de hamstring zijn zeer lastig en over het algemeen langdurig. We zullen onze Braziliaan dus voorlopig kwijt zijn.
Misschien dat Cerny inmiddels zover is om weer minuten te maken in Ajax-1?
Ten Hag kennende zal het Labyad wel worden...
Jaccio
 Jaccio - zondag 19 augustus 2018 - 11:50   quote  deeplink  
Nog meer aankopen?
Paniek en gekkigheid.
Gewoon geduld houden
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En hem nu al met die druk laten spelen. Ben bang dat die jongen bezwijkt.
Eens. Die speelt al O17 dus tegen gasten die 2 jaar ouder zijn. Zelfde voor Gravenberch trouwens, die met z'n 16e al bij de O19 zit.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is altijd, maar het zijn wel de toptalenten in de opleiding op dit moment. Gravenberch (16) en Brobbey (16) zijn bovendien geboren Amsterdammers terwijl Ünüvar (15) uit Zaandam komt. Echt jongens van de club en de stad dus.
Oh dat is absoluut waar. Maar er zijn ook jonge jongens, die juist die laatste stap naar de top niet kunnen maken en die je later pas weer terugziet bij ploegen als PEC Zwolle, ADO Den Haag etc.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:50 schreef Jaccio het volgende:
Nog meer aankopen?
Paniek en gekkigheid.
Gewoon geduld houden
Liever niet te veel aankopen, maar soms moet je wel bij een aantal langdurige blessures...
Enigma
 Enigma - zondag 19 augustus 2018 - 11:55   quote  deeplink  
En eigen jeugd doorstroom en kwaliteit: sinds Jonk weg is getreiterd loopt dat hard terug. Helaas helaas heeft Feijenoord betere spelers nu lopen in de jeugd en ook PSV plus AZ doen het zeer goed met talenten scouten. Is natuurlijk ook een omslag bij Ajax met zuid Amerika gaande. Denk dat men meer echte Ajax mensen op de jeugd moet zetten. En die gast die hoofd opleiding is is natuurlijk een aanfluiting. Waarom die daar zit snapt niemand volgens mij, gewoon Jonk terug.
Jaccio
 Jaccio - zondag 19 augustus 2018 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:54 schreef Pietje het volgende:

[..]

Liever niet te veel aankopen, maar soms moet je wel bij een aantal langdurige blessures...
Gewoon jeugd gebruiken. Daar leren ze van.
En ook zonder de nu geblesseerde jongens hebben we echt wel genoeg kwaliteit rondlopen in de selectie.
Zolang men niet in paniek raakt, komt het allemaal goed. Geduld.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:59 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Gewoon jeugd gebruiken. Daar leren ze van.
En ook zonder de nu geblesseerde jongens hebben we echt wel genoeg kwaliteit rondlopen in de selectie.
Zolang men niet in paniek raakt, komt het allemaal goed. Geduld.
Eerdere periodes bij Ajax, toen er met (te) veel jeugdspelers werd gespeeld, liet al zien dat er veel wispelturigheid in de ploeg zat en dat kun je de jonge honden niet kwalijk nemen. Dus je zult toch ook in ogenschouw moeten nemen dat er een zekere balans in het elftal (selectie) nodig is.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:55 schreef Enigma het volgende:
En die gast die hoofd opleiding is is natuurlijk een aanfluiting. Waarom die daar zit snapt niemand volgens mij, gewoon Jonk terug.
Saïd Ouaali is jarenlang jeugdtrainer geweest bij Ajax en was onder Jonk al hoofd bovenbouw. Geen idee waar jij vandaan haalt dat hij een aanfluiting is, maar ik heb sterk het idee dat je dit gewoon verzint waar je bij zit en ik hoor het graag als ik er naast zit. Zijn rechterhand is trouwens Patrick Ladru, de jeugdtrainer die door Sneijder en Van der Vaart wordt omschreven als de beste jeugdtrainer die ze ooit hebben gehad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Eide --
Enigma
 Enigma - zondag 19 augustus 2018 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:13 schreef remco k het volgende:
Ik zou aankopen echt schandalig vinden.

Haal unuvar erbij. Laat lang spelen. Breng Cerny weer voorzichtig. Ga 3-5-2 spelen.

Wel heel stom van Neres zelf hoor. Hij blijft gewoon doorspelen en trekt zelfs nig twee flinke sprints nadat hij er al flink last van heeft.

Overigens is het wel heel erg slecht gesteld met de eigen opleiding als je gister alleen twee verdedigers uit de opleiding op het veld hebt staan.
Cerny heeft meer problemen dan alleen zijn blessure en dat zelfde geldt voor Sinkgraven. Op mentaal vlak zijn ze zwak en kunnen niet omgaan met de status van een Ajax speler. Dat heb ik niet van horen zeggen maar zelf heel duidelijk gezien en gehoord. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Huntelaar in dat opzicht. Laat ik het zo zeggen: als je het verschil niet ziet in leeftijd van meisjes die gekleed zijn alsof ze ouder zijn maar duidelijk jonger zijn, ben je niet goed bezig. Als je dan ook nog loopt te gillen dat jij die supervoetballer van Ajax bent en je opdringt bij (te) jonge meisjes, agressief wordt en wat dwingend als een 15 jarig meisje geen interesse in je hebt... Boos wordt omdat een broer zegt dat die kabouter, want hij is echt klein, bij zijn zusje weg moet blijven. Je loopt te bezatten terwijl je zo zwaar geblesseerd bent.. nee, dan ben je geen Ajax uithangbord. Dit is gebeurd in Meppel waarbij Sinkgraven ook een domme rol speelde en net zo fout was. Ze hebben mazzel gehad dat ze zo wegkwamen. Als Ajacied schaam je je dan toch wel.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:10 schreef Enigma het volgende:

[..]

Cerny heeft meer problemen dan alleen zijn blessure en dat zelfde geldt voor Sinkgraven. Op mentaal vlak zijn ze zwak en kunnen niet omgaan met de status van een Ajax speler. Dat heb ik niet van horen zeggen maar zelf heel duidelijk gezien en gehoord. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan Huntelaar in dat opzicht. Laat ik het zo zeggen: als je het verschil niet ziet in leeftijd van meisjes die gekleed zijn alsof ze ouder zijn maar duidelijk jonger zijn, ben je niet goed bezig. Als je dan ook nog loopt te gillen dat jij die supervoetballer van Ajax bent en je opdringt bij (te) jonge meisjes, agressief wordt en wat dwingend als een 15 jarig meisje geen interesse in je hebt... Boos wordt omdat een broer zegt dat die kabouter, want hij is echt klein, bij zijn zusje weg moet blijven. Je loopt te bezatten terwijl je zo zwaar geblesseerd bent.. nee, dan ben je geen Ajax uithangbord. Dit is gebeurd in Meppel waarbij Sinkgraven ook een domme rol speelde en net zo fout was. Ze hebben mazzel gehad dat ze zo wegkwamen. Als Ajacied schaam je je dan toch wel.
Of het verstandig is geweest is inderdaad de vraag. Maar hoe oud (jong) zijn die twee helemaal? Toen ik zo jong was (heel lang geleden...) maakte ik ook dat soort fouten: branie vierde hoogtij en dat hoort een beetje bij die leeftijd. Begrijp me niet verkeerd, Enigma, ik praat het niet goed hoor, ik wil alleen maar zeggen dat het bij de leeftijd hoort en misschien was het ook wel een vorm van frustratie als je zo lang geblesseerd bent en graag weer wil spelen.

Verstandig is (was) het niet, maar ik begrijp het wel.
Jaccio
 Jaccio - zondag 19 augustus 2018 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eerdere periodes bij Ajax, toen er met (te) veel jeugdspelers werd gespeeld, liet al zien dat er veel wispelturigheid in de ploeg zat en dat kun je de jonge honden niet kwalijk nemen. Dus je zult toch ook in ogenschouw moeten nemen dat er een zekere balans in het elftal (selectie) nodig is.
Ben ik met je eens.. Maar kijk eens naar de selectie die we hebben.. Meer dan genoeg kwaliteit en nu zelfs ook ervaring en balans.
Dat komt echt wel goed hoor. Het loopt misschien nog niet zoals wij het graag zien, maar geef het gewoon wat tijd.. Die stijgende lijn zal snel volgen.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:19 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.. Maar kijk eens naar de selectie die we hebben.. Meer dan genoeg kwaliteit en nu zelfs ook ervaring en balans.
Dat komt echt wel goed hoor. Het loopt misschien nog niet zoals wij het graag zien, maar geef het gewoon wat tijd.. Die stijgende lijn zal snel volgen.
Ik hoop dat je gelijk krijgt... Afwachten maar. Al met al ben ik er niet helemaal gerust op.
Enigma
 Enigma - zondag 19 augustus 2018 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Saïd Ouaali is jarenlang jeugdtrainer geweest bij Ajax en was onder Jonk al hoofd bovenbouw. Geen idee waar jij vandaan haalt dat hij een aanfluiting is, maar ik heb sterk het idee dat je dit gewoon verzint waar je bij zit, maar ik hoor het graag als ik er naast zit. Zijn rechterhand is trouwens Patrick Ladru, de jeugdtrainer die door Sneijder en Van der Vaart wordt omschreven als de beste jeugdtrainer die ze ooit hebben gehad.
Hij is een aanfluiting in mijn ogen ja. Voegt niks toe. Dat is niet verzinnen maar een mening. Mag dat niet? Is dat verzinnen? Leg uit? Volgens mij is verzinnen iets bedenken dat niet waar is of gebakken lucht, ik geef een mening. Maar leg dan even uit wat ik daaraan verzin, ben benieuwd. Voorts: hij is geen Jonk en zeker niet iemand die de uitstraling daarvan heeft. Uiteraard mag jij een andere mening hebben hoor maar dat kwalificeer ik niet als verzinnen..

En wat boeit het wat een Sneijder of vd Vaart zegt over Ladru? Totaal niets te maken met wat ik vind van Saïd. De beste man heeft, in mijn ogen, niets gepresteerd dat hem op die positie rechtvaardigt. Verzin jij daar even een legitieme reden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Enigma --
Jaccio
 Jaccio - zondag 19 augustus 2018 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk krijgt... Afwachten maar. Al met al ben ik er niet helemaal gerust op.
Ik weet zeker dat ik 'gelijk' krijg. Echt waar, maak je om Ajax geen zorgen. We krijgen een zeer mooi seizoen voorgeschoteld
Enigma
 Enigma - zondag 19 augustus 2018 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Of het verstandig is geweest is inderdaad de vraag. Maar hoe oud (jong) zijn die twee helemaal? Toen ik zo jong was (heel lang geleden...) maakte ik ook dat soort fouten: branie vierde hoogtij en dat hoort een beetje bij die leeftijd. Begrijp me niet verkeerd, Enigma, ik praat het niet goed hoor, ik wil alleen maar zeggen dat het bij de leeftijd hoort en misschien was het ook wel een vorm van frustratie als je zo lang geblesseerd bent en graag weer wil spelen.

Begrijpen ja, begrip nee. Zo jong zijn ze niet meer. In deze tijd zeker is dit vragen om problemen. Je. Ent wel een Ajax speler, vertegenwoordigt de grootste club van NL. Kan gewoon niet. 15 jaar dat meisje... dat is een zwaar vergrijp... hoe dom kun je zijn als meerderen zeggen hoe oud ze is?

Ik heb het zelf gezien het was arrogantie ten top, niks frustratie, geen beheersing en zeker geen professionele houding.
Dat soort dingen maken wel duidelijk of je het gaat redden of niet. Vind ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Enigma --
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:28 schreef Enigma het volgende:

[..]

Begrijpen ja, begrip nee. Zo jong zijn ze niet meer. In deze tijd zeker is dit vragen om problemen. Je. Ent wel een Ajax speler, vertegenwoordigt de grootste club van NL. Kan gewoon niet. 15 jaar dat meisje... dat is een zwaar vergrijp... hoe dom kun je zijn als meerderen zeggen hoe oud ze is?

Ik heb het zelf gezien het was arrogantie ten top, niks frustratie, geen beheersing en zeker geen professionele houding.
Dat soort dingen maken wel duidelijk of je het gaat redden of niet. Vind ik.
Inderdaad niet slim en wellicht arrogant. Misschien hadden zij een (flinke) slok op en gaat vervolgens de rem eraf.
Maar jij bent er bij geweest, ik niet, dus ik kan er niet over oordelen. Je zult dus wel gelijk hebben.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:39   quote  deeplink  
Zou de blessure van Neres te maken kunnen hebben met dat vervloekte kunstgras?
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:22 schreef Enigma het volgende:

[..]

Hij is een aanfluiting in mijn ogen ja. Voegt niks toe. Dat is niet verzinnen maar een mening. Mag dat niet? Is dat verzinnen? Leg uit?
Jij brengt het als een feit. Dan kan je deze reactie verwacht toch? De nuance die je daarna brengt had je misschien mee kunnen beginnen. Dan is zo'n reactie wat makkelijker op waarde in te schatten.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:39 schreef Pietje het volgende:
Misschien. Misschien niet. Pezen en spieren zijn lastig. Ik beb afgelopen jaar op een vlak stukje fietspad m'n hamstring te pakken genomen tijdens het hardlopen. Ik loop liefs op onverhard en heuvelachtig waar er veel meer druk staat op pezen en spieren en liep dus op recht toe, recht aan op een biljartlaken van een geasfalteerd fietspad bij een rustig tempo een blessure op... Zeg het maar.
Jaccio
 Jaccio - zondag 19 augustus 2018 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:39 schreef Pietje het volgende:
Zou me niet verbazen. Ik denk zelfs dat hij die bal gewoon gemaakt had op een normaal veld.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien. Misschien niet. Pezen en spieren zijn lastig. Ik beb afgelopen jaar op een vlak stukje fietspad m'n hamstring te pakken genomen tijdens het hardlopen. Ik loop liefs op onverhard en heuvelachtig waar er veel meer druk staat op pezen en spieren en liep dus op recht toe, recht aan op een biljartlaken van een geasfalteerd fietspad bij een rustig tempo een blessure op... Zeg het maar.
Ik haat kunstgras! Wie dat ooit verzonnen heeft mag zich van mij gaan schamen. Van heel veel spelers heb ik gehoord en gelezen over ernstige blessures tot en met brandwonden aan toe.
Ik snap de KNVB (en de UEFA en FIFA) niet dat ze er geen verbod op geven.

Ik ben niet zo'n hardloper (ook nooit geweest) dus ik heb er niet zo'n ervaring mee zoals jij. Zonder twijfel heb je gelijk.

Overigens heb ik genoeg aan sporten gedaan hoor: zwemmen, badminton, tennis, judo en -jaja- voetbal. Maar niets deed ik fanatiek. Tegenwoordig zit ik met grote regelmaat thuis op de hometrainer. En in de buitenlucht fietsen en wandelen doe ik graag.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 12:52   quote  deeplink  
Ik had zelf altijd last van de knieën na een wedstrijd op kunstgras. Oude velden, nieuwe velden. Het maakte voor mij niet uit.

Overigens is het probleem van het veld bij VVV dat het een hele trage mat is waar de bal niet lekker op rolt. Het veel bekritiseerde veld van Ajax kreeg afgelopen seizoen van 5 mogelijke punten een 4. Het veld van VVV kreeg een 1.9.
Enigma
 Enigma - zondag 19 augustus 2018 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Jij brengt het als een feit. Dan kan je deze reactie verwacht toch? De nuance die je daarna brengt had je misschien mee kunnen beginnen. Dan is zo'n reactie wat makkelijker op waarde in te schatten.
Ok, zit wat in. Dat breng mijn werk met zich mee en mijn karakter. Was niet de bedoeling om te provoceren. Neemt niet weg dat je zelf ook fel bent, mag hoor. Maar dat ben ik dus ook als het om mijn cluppie gaat.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:52 schreef Eide het volgende:
Ik had zelf altijd last van de knieën na een wedstrijd op kunstgras. Oude velden, nieuwe velden. Het maakte voor mij niet uit.

Overigens is het probleem van het veld bij VVV dat het een hele trage mat is waar de bal niet lekker op rolt. Het veel bekritiseerde veld van Ajax kreeg afgelopen seizoen van 5 mogelijke punten een 4. Het veld van VVV kreeg een 1.9.
En de "grasmat" bij Cambuur is toch ook zo omstreden?
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Overigens heb ik genoeg aan sporten gedaan hoor: zwemmen, badminton, tennis, judo en -jaja- voetbal. Maar niets deed ik fanatiek. Tegenwoordig zit ik met grote regelmaat thuis op de hometrainer. En in de buitenlucht fietsen en wandelen doe ik graag.
Idem, hoewel ik bloedfanatiek ben in alles wat ik doe. Ik ben enorm gedreven om mijn eigen grenzen te ontdekken. Ik heb 25 jaar gevoetbald tot ik links en rechts mijn kruisbanden had afgescheurd en meniscus had ingescheurd. Naast het voetbal heb ik judo en waterpolo gedaan.

Na mijn laatste operatieve kruisbandreconstructie in 2010 heeft het een kilo of 10 geduurd voor ik weer iets vond waar ik mij voor kon motiveren. Ik heb altijd aan teamsporten gedaan. Zelfs judo doe je in training echt samen. Mijn rechterknie is alleen niet goed genoeg meer voor de dynamische belasting die teamsporten kenmerkt.

Ik had een hekel aan hardlopen om het hardlopen. Ik deed dat in die periode na m'n laatste operatie om een beetje fit te blijven. Op enig moment begon ik het leuk te vinden. Ik loop momenteel ultratrails, dus afstanden boven de marathonafstand. Onverhard, heuvels of bergen. Heerlijk.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:52 schreef Enigma het volgende:

[..]

Ok, zit wat in. Dat breng mijn werk met zich mee en mijn karakter. Was niet de bedoeling om te provoceren. Neemt niet weg dat je zelf ook fel bent, mag hoor. Maar dat ben ik dus ook als het om mijn cluppie gaat.
Is ook niets mis mee. Ik hou wel van pittige discussie.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:11   quote  deeplink  
Wat je maar heerlijk vindt ;-) Haha.
Mijn dochter en schoonzoon en mijn zoon en schoondochter zijn allen ook duurlopers, maar niet zo fanatiek als jij. Ook mijn buurman overigens: marathons.

Over je afgescheurde kniebanden had je me al eens geschreven, alsmede dat je ultratrails loopt. Als ik me goed herinner is jouw vrouw ook een fanatieke sporter? Mijn vrouw totaal niet, maar ja, die is bijna 68. En zelfs dat hoeft geen rem te zijn: een straatgenoot is na zijn pensionering marathons (Amsterdam, Rotterdam, Boston, New York, etc.) gaan lopen. Daarvoor liep hij nooit. Hij is dagelijks fors gaan trainen. Inmiddels is hij bijna 80 jaar en loopt nog steeds.

Ach, weet je Eide, het maakt niet uit welke sport je beoefent, als je het maar leuk vindt om te doen. Over waterpolo heb ik wel eens een verhaal gelezen dat daar akelige dingen onder water gebeuren.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:18   quote  deeplink  
Dat is het ook. Je moet zoeken naar wat je zelfs leuk vindt. Het niveau en intensiteit is een bijzaak. Ik ben zelf een heel gedreven persoon. Dat maakt mij soms ook een moeilijk persoon, maar zo ben ik nu eenmaal.

Waterpolo is spijkerhard. Er worden over en weer vreselijke opdoffers uitgedeeld. Het is wel een sport waar uitdelen en incasseren er allebij bij horen. Het dameswaterpolo is trouwens gewoon gemeen, echt heel erg geniepig, terwijl het herenwaterpolo heel hard is maar minder gemeen.

Ik heb aan waterpolo wel allerlei littekens over gehouden van hechtingen.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:18 schreef Eide het volgende:
Dat is het ook. Je moet zoeken naar wat je zelfs leuk vindt. Het niveau en intensiteit is een bijzaak. Ik ben zelf een heel gedreven persoon. Dat maakt mij soms ook een moeilijk persoon, maar zo ben ik nu eenmaal.

Waterpolo is spijkerhard. Er worden over en weer vreselijke opdoffers uitgedeeld. Het is wel een sport waar uitdelen en incasseren er allebij bij horen. Het dameswaterpolo is trouwens gewoon gemeen, echt heel erg geniepig, terwijl het herenwaterpolo heel hard is maar minder gemeen.

Ik heb aan waterpolo wel allerlei littekens over gehouden van hechtingen.
Er is totaal niks mis met gedrevenheid. Dat ben ikzelf ook op velerlei gebied, maar juist niet in sport. Ik zag (en zie) dat als ontspanning.

Dat artikel over waterpolo schreef dat er spelers zijn die met opzet lange nagels aan hun voeten lieten groeien om de tegenstander te kunnen blesseren. Men nam op de koop toe, dat er dus grotere schoenen gekocht en gedragen moesten worden. Walgelijk als dat waar is.

Met grootste passie is fietsen. Ik kan echt de hele dag doorfietsen. Dat moet ik vaak alleen doen, of soms met mijn dochter. Mijn vrouw lukt dat niet, die heeft fibromyalgie (= spierreuma of weke delen reuma). Daar kan zij 100 jaar mee worden, maar zij heeft altijd pijn. En een conditie van 0,0.
hjf
 hjf - zondag 19 augustus 2018 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze er nog net zo over denken als er binnen een jaar aanbiedingen van de PL clubs komen Eide.
hjf
 hjf - zondag 19 augustus 2018 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 12:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Vandaar Pieter Bell
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 11:50 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dank je wel voor je update, Eide.
Beelden van de overtreding, als het er een was.

Uit een andere hoek
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:33   quote  deeplink  
Kunstgras speelt negatieve rol bij blessure Neres

David Neres moest tijdens de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo al vroeg naar de kant. De linksvoor miste vlak daarvoor een grote kans, maar kun je hem dat wel volledig verwijten?

Zijn been bleef haken in het gras, waardoor hij ook nog eens een blessure opliep.
De steekpass van Dusan Tadic was prima, de loopactie van Neres idem dito. De Braziliaan ging om de keeper heen en precies toen je dacht dat hij ging uithalen, liep het mis. De bal rolde naast, Neres ging naar de grond.

Enkele minuten later moest Neres zich laten wisselen. “Het ziet er niet goed uit,” is het enige wat Erik ten Hag erover kwijt kon. Daarmee doelde hij op de inzetbaarheid woensdag van de buitenspeler in het belangrijke duel met Dinamo Kiev.
Zeven zaken die ons opvielen tijdens VVV Venlo - Ajax
Het lijkt erop dat Neres geblesseerd raakte aan zijn hamstring. Als het inderdaad om zijn hamstring gaat, dan kun je de diagnose wel uittellen en is Ajax hem minimaal enkele weken kwijt. We spotten Neres in Venlo strompelend naar de bus, dus het lijkt inderdaad serieus...
Bij afwezigheid van Neres ontbrak er gelijk diepgang aan het spel van Ajax. Vervanger Zakaria Labyad kreeg weliswaar binnen de kortste keren ook een grote kans, maar voetbalde daarna onzichtbaar. En toen hij diep in de tweede helft aan de bal kwam, oogde hij onwennig.
Het valt dus te hopen dat Neres niet al te groot slachtoffer wordt van het soms gevreesde kunstgras, maar de eerste voortekenen zijn niet al te gunstig...

bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:32 schreef hjf het volgende:

[..]

Vandaar Pieter Bell
Haha.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Tja, als je het zo ziet is het wel degelijk een overtreding!
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:28 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze er nog net zo over denken als er binnen een jaar aanbiedingen van de PL clubs komen Eide.
Gravenberch en Brobbey staan onder contract. Zoals de regels voorschrijven hebben die jeugdcontracten een maximale looptijd van 3 jaar. Ünüvar is pas 15 en mag dus nog geen contract tekenen.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tja, als je het zo ziet is het wel degelijk een overtreding!
Ik vind het moeilijk hoor, want het is zo licht. Zelfs buiten de 16 zullen sommige scheidsrechters hier niet voot fluiten.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk hoor, want het is zo licht. Zelfs buiten de 16 zullen sommige scheidsrechters hier niet voot fluiten.
Dat is waar, maar dat filmpje laat wel overduidelijk zien dat er "contact" is geweest en dan kun je als scheidsrechter fluiten. De ene scheids doet het wel en de andere niet.

Nou vind ik wel dat de grote drie (Ajax, Feyenoord en PSV) vaker "geholpen" worden dan de overige clubs. Over het algemeen althans.
Eide
 Eide - zondag 19 augustus 2018 - 13:50   quote  deeplink  
Ik denk dat dat wel meevalt. Thijs Zonneveld deed er vroeger onderzoek naar. Toen werden vooral Ajax en Feyenoord structureel benadeeld. Mij staat Groningen uit ook nog bij, toen Onana werd gehaakt. Dat kostte Ajax misschien wel het kampioenschap. Ik weet dat het vooral een stokpaardje van Arnold Bruggink is, maar of het nu echt zo is weet ik niet. De grote clubs komen wel vaker in die situaties. Misschien dat dat het beeld ook wel vertekend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 19 augustus 2018 - 13:54   quote  deeplink  
Ik wist niet dat unuvar pas 15 was. Natuurlijk moet je die jongen er dan nog niet bij halen.

Maar ten Hag ziet het zitten in lang. Nou laat die jongen spelen dan. Daar zit namelijk wel diepgang in.

Aan Tadic blind Ziyech Huntelaar schone om zon jongen niet te laten verzuipen.

Van mijn part Sierhuis op die plek met de opdracht breed houden en diepgang.
remco k
 remco k - zondag 19 augustus 2018 - 13:57   quote  deeplink  
Het probleem met de Var. Is dat je met de var niet in de geest van de pot kan fluiten maar enkel en alleen strijkt volgens het boekje.

Er wordt dus op verschillende manieren naar de regels gekeken. Volgens de regels mag je geen shirtje vasthouden. Simpel dan toch.

En ja dan zou je er veel meer moeten geven. Bij iedere corner wordt er vastgehouden.

Overigens net bij Utrecht Pec echt wat positiefs door de var. Dat soort overtredingen moeten altijd met rood bestraft worden. Zelfde als gister op Frenkie.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:50 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt. Thijs Zonneveld deed er vroeger onderzoek naar. Toen werden vooral Ajax en Feyenoord structureel benadeeld. Mij staat Groningen uit ook nog bij, toen Onana werd gehaakt. Dat kostte Ajax misschien wel het kampioenschap. Ik weet dat het vooral een stokpaardje van Arnold Bruggink is, maar of het nu echt zo is weet ik niet. De grote clubs komen wel vaker in die situaties. Misschien dat dat het beeld ook wel vertekend.
Het "gevalletje" FC Groningen/Onana kan ik me goed herinneren. Wat waren we hier allemaal woest.
Maar ik schreef zojuist ook "over het algemeen". Uitzonderingen daargelaten.

En met je laatste punt heb je uiteraard volstrekt gelijk.
Pietje
 Pietje - zondag 19 augustus 2018 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:57 schreef remco k het volgende:
Het probleem met de Var. Is dat je met de var niet in de geest van de pot kan fluiten maar enkel en alleen strijkt volgens het boekje.

Er wordt dus op verschillende manieren naar de regels gekeken. Volgens de regels mag je geen shirtje vasthouden. Simpel dan toch.

En ja dan zou je er veel meer moeten geven. Bij iedere corner wordt er vastgehouden.

Overigens net bij Utrecht Pec echt wat positiefs door de var. Dat soort overtredingen moeten altijd met rood bestraft worden. Zelfde als gister op Frenkie.
Wat was er met Frenkie? Ik heb gisteren niet kunnen kijken.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 augustus 2018 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 augustus 2018 - 13:57 schreef remco k het volgende:

Ik heb ook liever dat de videoscheidsrechter wordt ingezet als hoe het bij hockey gedaan wordt.
De scheidsrechter beslist en bij belangrijke beslissingen hebben beide teams één mogelijkheid om de videoscheidsrechter in te schakelen als ze het niet eens zijn met de beslissing. Spreekt de videoscheids in jouw voordeel, dan krijg je nogmaals de kans om de videoscheids in te schakelen. Heb je het fout, dan raak je hem kwijt en mag je de rest van de wedstrijd niet meer de videoscheids inschakelen.

Hiermee voorkom je dat iedereen wijst naar de videoscheids, minder gezeik van de spelers en het spel wordt niet telkens stilgelegd. Een veel beter systeem imo.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5966
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VVV - Ajax (zaterdag 18 augustus 2018, 18:30);

0.0350379