|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Jemig, dat liegt er niet om! Op teletekst zag ik dat VVV geen enkele kaart heeft gekregen, dus deze smerige overtreding is in zijn geheel niet bestraft. Onbestaanbaar en een foute beslissing van de scheidsrechter.
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje, Hasjkoph.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Pietje -- |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 14:12 schreef Pietje het volgende:[..] Jemig, dat liegt er niet om! Op teletekst zag ik dat VVV geen enkele kaart heeft gekregen, dus deze smerige overtreding is in zijn geheel niet bestraft. Onbestaanbaar en een foute beslissing van de scheidsrechter. Bedankt voor het plaatsen van het filmpje, Hasjkoph. Niet eens voor gefloten, zelfs. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Pfff. En is er niet geprotesteerd door de Ajacieden? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar dit moet gewoon alsnog bestraft worden met ROOD!!! Absurd! Voor het zelfde geldt breekt hij zijn enkel en/of scheen/kuitbeen..... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 14:16 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar dit moet gewoon alsnog bestraft worden met ROOD!!! Absurd! Voor het zelfde geldt breekt hij zijn enkel en/of scheen/kuitbeen..... Het komt wel vaker voor dat spelers na afloop in staat van beschuldiging zijn gesteld. Dus ja, waarom niet? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Misselijkmakende overtreding op zijn enkel scheenbeen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik heb inmiddels het filmpje gezien via Hasjkoph.
Inderdaad misselijkmakend. Het had finaal verkeerd kunnen aflopen. Wat Ronald hierboven schrijft: misschien alsnog een schorsing voor die Limburger? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 13:35 schreef Eide het volgende:[..] Gravenberch en Brobbey staan onder contract. Zoals de regels voorschrijven hebben die jeugdcontracten een maximale looptijd van 3 jaar. Ünüvar is pas 15 en mag dus nog geen contract tekenen. Wie zijn hun zaakwaarnemers Eide? Ik mag toch niet hopen die ene als je begrijpt wie ik bedoel. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 13:57 schreef remco k het volgende:Het probleem met de Var. Is dat je met de var niet in de geest van de pot kan fluiten maar enkel en alleen strijkt volgens het boekje. Er wordt dus op verschillende manieren naar de regels gekeken. Volgens de regels mag je geen shirtje vasthouden. Simpel dan toch. En ja dan zou je er veel meer moeten geven. Bij iedere corner wordt er vastgehouden. Overigens net bij Utrecht Pec echt wat positiefs door de var. Dat soort overtredingen moeten altijd met rood bestraft worden. Zelfde als gister op Frenkie. Als we een paar van die 100% kansen nu eens gaan benutten, dan hoeven we deze discussie niet meer te voeren. Met andere woorden: scherper voor het doel van de tegenstander worden en je maakt het jezelf makkelijker in de wedstrijd. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:16 schreef hjf het volgende:[..] Als we een paar van die 100% kansen nu eens gaan benutten, dan hoeven we deze discussie niet meer te voeren. Met andere woorden: scherper voor het doel van de tegenstander worden en je maakt het jezelf makkelijker in de wedstrijd. Heeft Ajax eigenlijk nog wel een specifieke spitsentrainer? Dat was ooit Dennis Bergkamp, maar tegenwoordig? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:13 schreef hjf het volgende:[..] Wie zijn hun zaakwaarnemers Eide? Ik mag toch niet hopen die ene als je begrijpt wie ik bedoel. Gravenberch zit bij Raiola. Brobbey zit bij de evenmin frisse Stellar Group. Dat is de groep die achter de transfers van piepjonge talenten naar de Premier League zit. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:26 schreef Pietje het volgende:[..] Heeft Ajax eigenlijk nog wel een specifieke spitsentrainer? Dat was ooit Dennis Bergkamp, maar tegenwoordig? Je zou toch mogen zeggen dat KJH geen spitsentrainer meer nodig heeft gezien zijn ervaring. Maar daar ligt momenteel wel een probleem Pietje: rendement. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:35 schreef Eide het volgende:[..] Gravenberch zit bij Raiola. Brobbey zit bij de evenmin frisse Stellar Group. Dat is de groep die achter de transfers van piepjonge talenten naar de Premier League zit. Dank je Eide. Dus we kunnen erop wachten, dat ook zij op niet al te lange termijn voor het geld gaan kiezen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:37 schreef hjf het volgende:[..] Dank je Eide. Dus we kunnen erop wachten, dat ook zij op niet al te lange termijn voor het geld gaan kiezen. Laat ze eerst maar eens doorbreken bij Jong Ajax en Ajax 1. Vooral Gravenberch is wel een jongen die ik dit jaar al bij Jong Ajax verwacht te gaan zien. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De spelers van Ajax gaven na de wedstrijd trouwens aan dat het grote probleem met het veld was dat het nergens hetzelfde was. Langs de zijkanten was het vochtig en redelijk snel maar meer naar het midden was het kurkdroog. Daardoor liep het veld dus ook overal anders. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 11:51 schreef Eide het volgende:[..] Eens. Die speelt al O17 dus tegen gasten die 2 jaar ouder zijn. Zelfde voor Gravenberch trouwens, die met z'n 16e al bij de O19 zit. Inderdaad Eide, laat die jongens rustig opbouwen. Zeer grote talenten, maar we moeten niet ten koste van alles hun talent kapot willen maken! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 11:59 schreef Jaccio het volgende:[..] Gewoon jeugd gebruiken. Daar leren ze van. En ook zonder de nu geblesseerde jongens hebben we echt wel genoeg kwaliteit rondlopen in de selectie. Zolang men niet in paniek raakt, komt het allemaal goed. Geduld. Leuk om te zeggen, maar welke jeugd is op dit moment goed genoeg om de opengevallen plaats in te nemen en daarbij niet te bezwijken onder de immense druk?? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 13:28 schreef hjf het volgende:[..] Ik hoop dat ze er nog net zo over denken als er binnen een jaar aanbiedingen van de PL clubs komen Eide. Dat is reeds naar wat ik weet al gebeurd. Ze hebben toen de boot afgehouden en willen eerst bij Ajax slagen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Wauw, behoorlijke overtreding. Tja, rood was op zijn plaats, maar ik denk dat er geen onderzoek zal volgen. Uiteindelijk zal het oordeel luiden dat scheidsrechter situatie beoordeeld heeft. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Leuk om te zeggen, maar welke jeugd is op dit moment goed genoeg om de opengevallen plaats in te nemen en daarbij niet te bezwijken onder de immense druk?? Welke plaatsen zijn er opengevallen? Achter KjH hebben we Sierhuis, Labyad kan Neres prima opvangen voor nu. Valt die uit, dan pak je Johnsen. Ben ik iemand vergeten? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 16:33 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Wauw, behoorlijke overtreding. Tja, rood was op zijn plaats, maar ik denk dat er geen onderzoek zal volgen. Uiteindelijk zal het oordeel luiden dat scheidsrechter situatie beoordeeld heeft. Blom heeft het gezien en de VAR heeft niet ingegrepen. Het is dus sowieso beoordeeld en niet als een rode kaart ingeschat. Kortom: geen vooronderzoek. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Dat is nou een donker rode kaart,bewust iemand zijn enkels afzagen. Onbegrijpelijk |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 16:56 schreef Eide het volgende:[..] Blom heeft het gezien en de VAR heeft niet ingegrepen. Het is dus sowieso beoordeeld en niet als een rode kaart ingeschat. Kortom: geen vooronderzoek. Dat wist ik verder niet Eide. Aan de hand van wat jullie hier zeiden, was dat me nog niet duidelijk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 16:44 schreef Jaccio het volgende:[..] Welke plaatsen zijn er opengevallen? Achter KjH hebben we Sierhuis, Labyad kan Neres prima opvangen voor nu. Valt die uit, dan pak je Johnsen. Ben ik iemand vergeten? Is Labyad een rechtsbuiten dan? Dat is namelijk de oorspronkelijke plek van Neres. En daarnaast hebben Sierhuis en Labyad en Johnsen aangetoond nog niet op de klasse te zitten. In dit geval val je enorm terug. Sorry, maar zoals gezegd willen we vooruit. Niet achteruit op dit moment!
Ajax had vanaf het begin al voor een plan achter Neres moeten gaan! Dat is nooit gebeurd! En dat neem ik Overmars kwalijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 augustus 2018 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 18:40 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Is Labyad een rechtsbuiten dan? Dat is namelijk de oorspronkelijke plek van Neres. En daarnaast hebben Sierhuis en Labyad en Johnsen aangetoond nog niet op de klasse te zitten. In dit geval val je enorm terug. Sorry, maar zoals gezegd willen we vooruit. Niet achteruit op dit moment! Ajax had vanaf het begin al voor een plan achter Neres moeten gaan! Dat is nooit gebeurd! En dat neem ik Overmars kwalijk. Labyad kan ook prima op rechtsbuiten spelen.. Tadic kan op zowel rechts als links uit de voeten.
Als je Labyad, Sierhuis en Johnsen gewoon de kansen geeft zullen ze het gewoon prima doen. Daarbij had Overmars niet kunnen voorzien dat Bande geblesseerd zou raken en komt Cerny er ook weer aan. Ik snap echt niet waar die paniek vandaan komt.
We kunnen ook niet blijven aankopen. Het is gewoon prima zo. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hij is een tweebenige speler die van origine middenvelder is, maar bij Utrecht vooral als buitenspeler werd gebruikt.
Daarnaast wordt Cerny gezien als de vervanger van Neres, danwel het alternatief. Dat heeft Ten Hag ergens in mei al aangegeven. De revalidatie van Cerny gaat alleen niet bepaald voorspoedig. Waar veel profvoetballers met 8 maanden er weer staan is Cerny nu al 10 maanden onderweg en traint nu net een maand mee bij Jong Ajax. Hij zal daar eerst weer moeten gaan spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:35 schreef hjf het volgende:[..] Je zou toch mogen zeggen dat KJH geen spitsentrainer meer nodig heeft gezien zijn ervaring. Maar daar ligt momenteel wel een probleem Pietje: rendement. Eens hoor wat die kansen betreft. Maar neem die kans van Neres in het eerste kwartier. Zon kans mist hij normaal toch nooit.
En zo worden er echt veel meer van dat soort kansen gemist. Ajax had misschien wel een keer of 10 meer moeten scoren in de eerste 6 potten.
Ik maak me dan ook totaal geen zorgen over de kwaliteit van deze selectie. Maar wel over wat ten Hag er mee doet. Daar maak ik me echt zorgen over. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 16:23 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Leuk om te zeggen, maar welke jeugd is op dit moment goed genoeg om de opengevallen plaats in te nemen en daarbij niet te bezwijken onder de immense druk?? Daar is nog nooit een jeugdspeler klaar voor geweest. Maar juist Ajax zorgt er normaal voor dat talenten de ruimte krijgen. Noa lang bijvoorbeeld krijgt veel vertrouwen van ten Hag in zijn uitspraken.
Dat doet ie niet als hij hem niet goed vind.
En 1 jeugdspeler zoals lang gebruiken als buitenspeler gaat er niet voor zorgen dat we ons niet plaatsen, daar geloof ik niet in.
Ik benoemd overigens meer opties hè. Je zou ook met Tadic en Ziyech op de flanken kunnen gaan spelen. Je zou ook 3-5-2 kunnen gaan spelen met de backs die het dan mooi breed kunnen houden.
Echt opties genoeg met deze groep. Maar ja. Ten Hag hè. Wat gaat ie doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 18:40 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Is Labyad een rechtsbuiten dan? Dat is namelijk de oorspronkelijke plek van Neres. En daarnaast hebben Sierhuis en Labyad en Johnsen aangetoond nog niet op de klasse te zitten. In dit geval val je enorm terug. Sorry, maar zoals gezegd willen we vooruit. Niet achteruit op dit moment! Ajax had vanaf het begin al voor een plan achter Neres moeten gaan! Dat is nooit gebeurd! En dat neem ik Overmars kwalijk. Linksbuiten is de plek van Neres in deze selectie blijkbaar. Daar speelde hij overigens ook gewoon beel bij zijn vorige club. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 19 augustus 2018 - 15:35 schreef hjf het volgende:[..] Je zou toch mogen zeggen dat KJH geen spitsentrainer meer nodig heeft gezien zijn ervaring. Maar daar ligt momenteel wel een probleem Pietje: rendement. Het gaat uiteraard niet alleen om KJH. Ik doelde vooral op jongens die nog wel wat kunnen leren, zoals (toch nog) Dolberg en Sierhuis. Maar ook KJH hoor. Je bent nooit uitgeleerd en dat geldt natuurlijk niet alleen voor voetballers, maar ook bijvoorbeeld in het bedrijfsleven, kortom voor iedereen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Op het onderwerp van individuele trainers:
John Bosman is nog altijd actief als individueel spitsentrainer op de Toekomst. Richard Witsche en Brian Roy werken met vleugelspelers. Winston Bogarde werkt met verdedigers en Simon Tahamata met middenvelders. Voormalig olympisch judoka Guillaume Elmont werkt aan fysieke ontwikkeling en kracht met de jeugd. Sinds dit seizoen is Ronald de Boer ook weer actief op de Toekomst als individueel trainer. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 20 augustus 2018 - 14:26 schreef Eide het volgende:Op het onderwerp van individuele trainers: John Bosman is nog altijd actief als individueel spitsentrainer op de Toekomst. Richard Witsche en Brian Roy werken met vleugelspelers. Winston Bogarde werkt met verdedigers en Simon Tahamata met middenvelders. Voormalig olympisch judoka Guillaume Elmont werkt aan fysieke ontwikkeling en kracht met de jeugd. Sinds dit seizoen is Ronald de Boer ook weer actief op de Toekomst als individueel trainer. Oké, duidelijk. Niet alles was mij bekend. Dank voor je uitleg. Misschien dat John Bosman (en Richard Witsche en Brian Roy) de koe bij de hoorns kan vatten om ervoor te zorgen dat de Ajacieden minder kansen gaan missen. Want dat is volgens mij op dit moment het grootste probleem. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 20 augustus 2018 - 14:39 schreef Pietje het volgende:[..] Oké, duidelijk. Niet alles was mij bekend. Dank voor je uitleg. Misschien dat John Bosman (en Richard Witsche en Brian Roy) de koe bij de hoorns kan vatten om ervoor te zorgen dat de Ajacieden minder kansen gaan missen. Want dat is volgens mij op dit moment het grootste probleem. Mij ook niet. Moest er echt even voor graven.
Ik weet niet of je kan trainen op het missen van kansen. Die scherpte is toch iets ongrijpbaars. Daarom zijn de allerbeste spitsen die lui die er in elke competitie, elk seizoen weer minimaal 20 inleggen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 20 augustus 2018 - 15:27 schreef Eide het volgende:[..] Mij ook niet. Moest er echt even voor graven. Ik weet niet of je kan trainen op het missen van kansen. Die scherpte is toch iets ongrijpbaars. Daarom zijn de allerbeste spitsen die lui die er in elke competitie, elk seizoen weer minimaal 20 inleggen. Dat is zeker wel waar. Het "Tor-Instinkt" heb je als spits of niet. Toch heb ik ooit een artikel gelezen over Francesco Totti, toch niet de minste, waarin hij vertelde dat hij dagelijks trainde specifiek om kansen te benutten.
Dus ja, wie het weet mag het zeggen!
Zo zijn er ook trainers en spelers die trainen op het nemen van penalty's. Dan denk ik ook wel eens: Huh, dat is toch simpeltjes van 11 meter op doel schieten? Daar hoef je toch niet op te trainen? Maar kennelijks is de waarheid anders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 augustus 2018 door Pietje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
KNVB erkent fout van VAR bij VVV - Ajax
De KNVB geeft toe dat de VAR in de fout is gegaan tijdens de uitwedstrijd van Ajax bij VVV-Venlo (0-1) van zaterdagavond. De VAR greep in Venlo niet in toen een felle overtreding van Peter van Ooijen op Frenkie de Jong niet werd gezien door scheidsrechter Kevin Blom. Volgens de bond had Blom echter geadviseerd moeten worden door de VAR. "De speler van VVV-Venlo had inderdaad een rode kaart moeten krijgen voor ernstig gemeen spel", reageert een woordvoerder tegenover Ajax Life.
"De VAR heeft de situatie beoordeeld, maar was niet overtuigd van een rode kaart en greep daarom niet in. Dat had hij wél moeten doen." Van Ooijen kan achteraf niet meer worden bestraft. "De aanklager kan de zaak niet in behandeling nemen, omdat de overtreding is beoordeeld door zowel scheidsrechter als VAR."
In een soortgelijke situatie bij FC Utrecht - PEC Zwolle kreeg zondag Joris van Overeem op advies van de VAR wel een rode kaart te zien. De video-arbiter greep in Venlo overigens wel in bij een afgekeurd doelpunt van VVV en bij de overtreding die Ajax in de slotfase een strafschop opleverde, waaruit Dusan Tadic het enige doelpunt maakte. Bron |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik blijf dat toch wel bijzonder raar vinden. Niet meer kunnen straffen omdat het al beoordeelt is.
Heel apart dat dit soort absurde praktijken niet worden afgeschaft. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op maandag 20 augustus 2018 - 21:42 schreef remco k het volgende:Ik blijf dat toch wel bijzonder raar vinden. Niet meer kunnen straffen omdat het al beoordeelt is. Heel apart dat dit soort absurde praktijken niet worden afgeschaft. Nu maak je van iets wat een goede toevoeging aan het voetbal is, tot iets wat meteen een bepalend orgaan is. Dit onder tijdsdruk, om het spel niet te lang stil te hebben liggen. Dat vin ik niet juist en kan niet de bedoeling zijn. Hij moet gewoon alsnog gestraft kunnen worden. Buiten dat werkt dat weer corruptie in de hand. Iets vergezocht misschien, maar een klein groepje met een grote beslissingskracht is aantrekkelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 augustus 2018 door Peterhs -- |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Is te bizar natuurlijk dat dit niet gewoon bestraft wordt. Hier zullen ze vaker tegenaan gaan lopen dit seizoen. Hopelijk zien ze dan snel in dat deze regel echt aangepast moet gaan worden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 20 augustus 2018 - 21:42 schreef remco k het volgende:Ik blijf dat toch wel bijzonder raar vinden. Niet meer kunnen straffen omdat het al beoordeelt is. Heel apart dat dit soort absurde praktijken niet worden afgeschaft. Ik roep dat ook al jaren. Het is een absurde kronkel in het reglement van de KNVB. Iets dat fout is, beoordeeld of niet, moet hersteld kunnen worden.
Overigens vind ik de verjaring van misdaden in het Wetboek van Strafrecht ook al zo iets kroms. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 - 10:28 schreef Peterhs het volgende:[..] Nu maak je van iets wat een goede toevoeging aan het voetbal is, tot iets wat meteen een bepalend orgaan is. Dit onder tijdsdruk, om het spel niet te lang stil te hebben liggen. Dat vin ik niet juist en kan niet de bedoeling zijn. Hij moet gewoon alsnog gestraft kunnen worden. Buiten dat werkt dat weer corruptie in de hand. Iets vergezocht misschien, maar een klein groepje met een grote beslissingskracht is aantrekkelijk. Eens! Zie hierboven. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 - 11:48 schreef Pietje het volgende:[..] Ik roep dat ook al jaren. Het is een absurde kronkel in het reglement van de KNVB. Iets dat fout is, beoordeeld of niet, moet hersteld kunnen worden. Overigens vind ik de verjaring van misdaden in het Wetboek van Strafrecht ook al zo iets kroms. En zeker nu.
Als je als standpunt voorheen had van 'je laat de wedstrijd voor wat die is', om het zo maar te zeggen, snap ik dat.
Maar als je nu zegt dat er op het veld al ingegrepen mag worden en beslissingen veranderd mogen worden, dan moet dat nu zeker erna ook mogen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 - 11:56 schreef Loetje het volgende:[..] En zeker nu. Als je als standpunt voorheen had van 'je laat de wedstrijd voor wat die is', om het zo maar te zeggen, snap ik dat. Maar als je nu zegt dat er op het veld al ingegrepen mag worden en beslissingen veranderd mogen worden, dan moet dat nu zeker erna ook mogen. Absoluut! Dit is halfslachtig beleid. |
|
|
|