BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - Ajax (zaterdag 29 september 2018, 20:45); 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 28 september 2018 - 17:00   quote  deeplink  
Fortuna-Sittard-vs-Ajax-Amsterdam-Preview-and-Prediction-Live-stream-Netherlands-%E2%80%93-Eredivisie-20182019.jpg

Vorig seizoen was Fortuna tegen Jong Ajax nog een topper in de Eerste Divisie. Dit seizoen is dit alles behalve een topper na de toch onverwachte promotie van Fortuna. Toch staat er best druk op de wedstrijd. Na het echec tegen PSV zal Ajax moeten opkrabbelen en de schade tot de winterstop beperken. Dat is de realiteit nu Ajax voor de zoveelste keer in het afgelopen decennium een inhaakrace te wachten staat.

Ajax 1 speelde slechte 39 maal tegen Fortuna Sittard. Ajax won 29 maal, speelde 5 maal en gelijk en verloor ook 5 maal. Het puntverlies werd vrijwel altijd buitenshuis geleden. In Sittard kwam Ajax in 20 wedstrijden maar tot 12 overwinning. Er was 4 maal verlies en 4 maal een gelijkspel. Het laatste puntverlies is van het seizoen 2001/02. Dat was het laatste seizoen dat Fortuna Eredivisie speelde waarna een lange periode in de Eerste Divisie volgende. In Sittard werd het destijds 1-1. Jong Ajax verloor vorig seizoen met 2-1 op bezoek bij Fortuna.

Fortuna doet het bovenverwachting goed. De Limburgers staan op een keurige 11e positie. Sinds een Turkse investeerder in 2016 de club kocht gaat het zeer redelijk met Fortuna, hoewel het vorig seizoen na een uitstekende start uitzicht op promotie dreigde te verliezen. De Limburgers werden toch wel gezien als een degradatiekandidaat maar staan na 6 wedstrijden keurig in de middenmoot. Die positie is gezien het programma en de resultaten misschien iets geflatteerd maar niet onterecht. Zo deed Fortuna het tegen PSV aanzienlijk beter dan Ajax het er vanaf bracht. In het bekertoernooi is Fortuna uitstekend begonnen met een 0-5 overwinning op en in Helmond.

Fortuna speelt 4-3-3 waarbij de punt wisselend naar voren of naar achter ligt. Met 11 goals voor en 13 tegen is Fortuna een typische middenmoter die aardig tot scoren komt maar er ook verdacht veel tegen krijgt. De topscorer bij de Fortunezen is de Amerikaanse Slovaak (of visa versa, zo je wilt) Novakovic. Met 4 goals in 6 wedstrijden is de centrumspits met afstand de gevaarlijkste man. Verder is er weinig buitengewoon interessants te melden over de selectie van Fortuna.

Bij Ajax zal Ten Hag toch vooral hopen dat zijn selectie zich goed laat zien na PSV uit. Ajax heeft wat recht te zetten en kan zich bovendien geen misstappen meer veroorloven. Ajax is alweer afhankelijk van foutjes van PSV. Kasper Dolberg en Matthijs de Ligt lijken beide fit genoeg om te kunnen starten. De Ligt zal zeker spelen als hij fit genoeg is, DOlberg zal de concurrentiestrijd met topscorer KJH aan moeten gaan. Verder lijken er weinig verrassingen in het verschiet te liggen, of Ten Hag moet willen ingrijpen in de basiself na vorige week.

Om maar in de sfeer te blijven van de afgelopen week zijn de beelden van een verliespartij. Afgelopen seizoen kwam Jong Ajax niet verder dan een 2-1 nederlaag in Sittard.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 september 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 28 september 2018 - 19:00   quote  deeplink  
1-1
Eide
 Eide - vrijdag 28 september 2018 - 19:10   quote  deeplink  
De Ligt is fit en speelt tegen Fortuna

Matthijs de Ligt is hersteld van zijn knieblessure en speelt morgen tegen Fortuna Sittard. Een wedstrijd die vooral in het teken staat van de revanche.

De Ligt miste afgelopen weekend de topper tegen PSV waarin Ajax op alle fronten werd afgetroefd. Tegen Fortuna keert de aanvoerder terug in het elftal. In Limburg zal Ajax zich vooral moeten revancheren voor de zeperd in Eindhoven. Ten Hag herhaalde nogmaals geen spijt te hebben van zijn keuze voor Frenkie de Jong en Daley Blind in het centrum van de verdediging.

Wél was zijn ploeg mentaal niet in de juiste modus naar de topper gegaan. Dat neemt hij ook zichzelf kwalijk. ,,Misschien hadden we wel iets te veel zelfvertrouwen’’, zo legt hij de vinger op de zere plek. ,,Ook ik heb in de spiegel gekeken en ben verantwoordelijk. Mentaal had het anders gemoeten. Ook tijdens de wedstrijd. Het was eigenlijk de eerste keer dit seizoen dat we met tegenslag te maken hadden. Toen hadden we weerbaarder moeten zijn.’’

Of er nu een gigantische deuk in het zelfvertrouwen van de selectie is geslagen? Ten Hag: ,,Dat lijkt me niet. We hebben dit seizoen al vaak laten zien waar toe we in staat zijn. Na succes mag je altijd 24 uur vieren, vind ik. En nu tegenslag moet je ook maar 24 uur rouwen. Tegen Fortuna moeten we laten zien dat we het goede gevoel weer kunnen oppakken.’’

De Deense spits Kasper Dolberg, terug na lang blessureleed, deed in de midweekse bekerwedstrijd tegen Te Werve bijna 75 minuten mee en maakte één van de zeven doelpunten (7-0). ,,Kasper maakt stappen voorwaarts, hij voelt zich goed. Hij moet nu in vorm gaan komen.''

Bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 28 september 2018 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 19:00 schreef Loetje het volgende:
1-1
Kom op Loetje, Als we hoog in de concentratie (!!) spelen, moet dit toch een eitje worden....
Ik ga voor 5-0, of lieverd gezegd 0-5

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 september 2018 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 september 2018 - 21:44   quote  deeplink  
3-1!
Loetje
 Loetje - vrijdag 28 september 2018 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 september 2018 - 19:58 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Kom op Loetje, Als we hoog in de concentratie (!!) spelen, moet dit toch een eitje worden....
Ik ga voor 5-0, of lieverd gezegd 0-5
Bayern in het vooruitzicht en Fortuna speelt gewoon goed voetbal. PSV daar ook ter nauwernood gewonnen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 29 september 2018 - 10:54   quote  deeplink  
Inderdaad is de concentratie niet altijd optimaal, daar waar Ajax daardoor dan minder goed door gaat spelen, en zelfs een wedstrijd kan verliezen. Ook mentaal, fysiek en disciplinair kan / moet verder zeer sterk verbeterd worden.

Wat ook geregeld ontbreekt bij Ajax is, dat er veel te weinig goede samenspel en samenwerking aanwezig is omdat iedereen individueel wil presteren, daar daardoor juist veel fouten door worden gemaakt bij Ajax. Zowel in de competitie als in de Champions League.

Normaal gesproken zou het zeker minimaal 1-3 moeten worden, uit tegen Fortuna Sittard.
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 15:52   quote  deeplink  
Frenkie de Jong heeft wat irritatie in de rechterknie en speelt vanavond niet. Hij wordt gespaard voor de CL.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 16:03   quote  deeplink  
Nu hoop ik oprecht dat Donny mag spelen.

Vooropgesteld, ondanks ik nog geen echte Eiting fan ben, gun ik hem alles en zeker als dat in het belang van het elftal is, maar Donny is nu geregeld goed ingevallen en verdiend het ook een keer.
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 16:03 schreef Loetje het volgende:
Nu hoop ik oprecht dat Donny mag spelen.
Dat zal eerder afhangen van hoe Ten Hag de 10 wil invullen en of Neres dus speelt. De vervanger van De Jong is normaal gesproken Eiting.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 16:08 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zal eerder afhangen van hoe Ten Hag de 10 wil invullen en of Neres dus speelt. De vervanger van De Jong is normaal gesproken Eiting.
Eiting vervangt zo'n beetje iedereen... Nouja, niet helemaal waar. Maar wel steeds hij die speelt, ook als Tadic en Ziyech naar voren gaan.

Maar ik hoop van Neres dat die weer op de vleugel speelt en hoop eveneens dat Fortuna zoals tot op heden gaat voetballen en niet gaat parkeren. Want vrees weer het ergste.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 18:17   quote  deeplink  
Programma van die Pisboeren, NAC uit, VVV en Emmen thuis en dan Groningen uit. Wij Sittard uit, AZ thuis, Heerenveen uit en Kakkies thuis. Verschil nu al 5 punten
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 17:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eiting vervangt zo'n beetje iedereen... Nouja, niet helemaal waar. Maar wel steeds hij die speelt, ook als Tadic en Ziyech naar voren gaan.

Maar ik hoop van Neres dat die weer op de vleugel speelt en hoop eveneens dat Fortuna zoals tot op heden gaat voetballen en niet gaat parkeren. Want vrees weer het ergste.
Nee hoor, Eiting is de stand-in van De Jong en/of Schone op 6 en 8. Donny is de eerste reserve op 10.

Ik hoop trouwens dat Neres een keer mag zitten en Donny speelt. Ik vond Neres tegen PSV en PAOK tegenvallen.
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 18:25   quote  deeplink  
Gravenberch is er trouwens wel weer bij.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee hoor, Eiting is de stand-in van De Jong en/of Schone op 6 en 8. Donny is de eerste reserve op 10.

Ik hoop trouwens dat Neres een keer mag zitten en Donny speelt. Ik vond Neres tegen PSV en PAOK tegenvallen.
Misschien moet de trainer Neres gewoon op rechts laten opereren ipv op allerhande posities.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:17 schreef Loetje het volgende:
Programma van die Pisboeren, NAC uit, VVV en Emmen thuis en dan Groningen uit. Wij Sittard uit, AZ thuis, Heerenveen uit en Kakkies thuis. Verschil nu al 5 punten
Die pakken 12 uit 4. Bij ons is het maar afwachten.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee hoor, Eiting is de stand-in van De Jong en/of Schone op 6 en 8. Donny is de eerste reserve op 10.

Ik hoop trouwens dat Neres een keer mag zitten en Donny speelt. Ik vond Neres tegen PSV en PAOK tegenvallen.
Ik vind Neres het hele seizoen nog niet gewledig. En begrijp me niet verkeerd, want er zaten best goede dingen bij. Maar in mijn optiek ligt dat en omdat die teveel op 10 speelt én omdat alles maar over Tadic en Ziyech moet.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die pakken 12 uit 4. Bij ons is het maar afwachten.
Jep. Dacht ik dus ook
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 18:29 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Misschien moet de trainer Neres gewoon op rechts laten opereren ipv op allerhande posities.
Misschien, maar ik zie liever een combinatie Tadic, Ziyech en Van de Beek dan Neres, Tadic en Ziyech.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 19:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Misschien, maar ik zie liever een combinatie Tadic, Ziyech en Van de Beek dan Neres, Tadic en Ziyech.
Ziyech weer op 10, Tadic en Neres op de Vleugels en dan Donny of Frenkie naast Ziyech. Dat lijkt me zoveel beter. Blind naar 6 en De Ligt het centrum in met Wober en desnoods Schuurs ernaast. Al lijken ze nog zo op elkaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 29 september 2018 - 19:37   quote  deeplink  
DoR18znW0AcJpKF.jpg:large
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 29 september 2018 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 19:37 schreef Hasjkoph het volgende:
[ afbeelding ]
Eiting dus in plaats van Donny voor Frenkie
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 19:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ziyech weer op 10, Tadic en Neres op de Vleugels en dan Donny of Frenkie naast Ziyech. Dat lijkt me zoveel beter. Blind naar 6 en De Ligt het centrum in met Wober en desnoods Schuurs ernaast. Al lijken ze nog zo op elkaar.
Los van mijn mening, dat is niet het systeem dat Ten Hag hanteert. Hij kiest voor 2 controleurs en dan voorin free-wheelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 20:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Los van mijn mening, dat is niet het systeem dat Ten Hag hanteert. Hij kiest voor 2 controleurs en dan voorin free-wheelen.
Weet je wat het is gap, op papier spelen we inderdaad met 2 controleurs. De werkelijkheid is dat er eigenlijk 3 nummer 10's staan. Liever 1 echte controleur, dan 2 halve.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 20:56   quote  deeplink  
Conclusie is dat Ajax gewoon al voor moet staan.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Wat glijden er toch een hoop uit.
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Apart trouwens dat een Limburger deze wedstrijd fluit
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 20:59 schreef Loetje het volgende:
Apart trouwens dat een Limburger deze wedstrijd fluit
ajax fan ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:04   quote  deeplink  
Speelt Neres verdomme nu weer op 10
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 21:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ajax fan ;-)
Van Boekel? Die hebben we zelden mee.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 21:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Van Boekel? Die hebben we zelden mee.
Nijhuis altijd tegen. Ik heb liever iemand die neutraal is, dan mee of tegen..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:07   quote  deeplink  
saaie pot tot nu toe
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:08   quote  deeplink  
Goede start is wel verdwenen
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 21:06 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Nijhuis altijd tegen. Ik heb liever iemand die neutraal is, dan mee of tegen..
Hij staat daar net achter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 september 2018 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:13   quote  deeplink  
We staan niet hoog genoeg in de concentratie......
aldus ten Hag.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 september 2018 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 21:13   quote  deeplink  
Matig tot dusver.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:13   quote  deeplink  
te vaak en makkelijk balverlies
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:16   quote  deeplink  
Toch mogelijkheden zat gehad. Maar wat het is weet ik niet. De ene maait over de bal en de andere glijden weg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 21:20   quote  deeplink  
1 voordeel, dinsdag weer tegen Bayern. Dan kennen ze ineens allemaal weer ballen!
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:21   quote  deeplink  
Geloof je het zelf? Of bedoel je Bayern? ;-)
Enigma
 Enigma - zaterdag 29 september 2018 - 21:25   quote  deeplink  
Ten Hag out, en heel snel graag. Wat een lamlul.

Weg seizoen. Geen enkele mentale weerbaarheid. Bah
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 29 september 2018 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 21:21 schreef Loetje het volgende:
Geloof je het zelf? Of bedoel je Bayern? ;-)
Bedoelde meer dat ze zich dannmeestal wel 100% kunnen opladen!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 29 september 2018 - 21:30   quote  deeplink  
Fortuna gewoon de beste mogelijkheid van de wedstrijd tot nog toe.
Eide
 Eide - zaterdag 29 september 2018 - 21:31   quote  deeplink  
Had ik al gezegd dat het heel matig is?
Enigma
 Enigma - zaterdag 29 september 2018 - 21:31   quote  deeplink  
Ze moeten verdomme het gras opvreten en iets goedmaken voor de supporters en zichzelf maar het is gewoon slappe hap. Wat een ellende

Ze moeten zich schamen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 29 september 2018 - 21:33   quote  deeplink  
ik schaam me ook.....
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:36   quote  deeplink  
Genoeg kansen, voor de rest lijkt het helemaal nergens op
Loetje
 Loetje - zaterdag 29 september 2018 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 september 2018 - 21:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bedoelde meer dat ze zich dannmeestal wel 100% kunnen opladen!
En 100% zeker een hoop goals gaan slikken ;-)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 29 september 2018 - 21:38   quote  deeplink  
De eerste 10 a 12 minuten vond ik dat we iets teveel afwachtend speelde. Fortuna zat in deze eerste fase goed in de wedstrijd. Wel hadden we de eerste 20 minuten van teveel uitglijden aan de linkerkant, daar het daarna wel iets beter ging, maar niet optimaal.

Maar de echte scherpte is nog niet aanwezig bij ons, denkelijk omdat we teveel met ons gedachten nu al bij Bayern München zitten ? ? Na de 25e minuut konden we iets beter spelen, daar we eigenlijk nu al met 0-2 de rust in hadden gemoeten. Maar Fortuna toonde veel veerkracht.

Ook vond ik dat we teveel balverlies hadden, en dat Zyech veel vaker de bal moet afspelen naar medespelers in plaats van teveel zelf willen doen. Daar waar Fortuna tevreden met de 0-0 ruststand is ingegaan, en wij zeker niet.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 29 september 2018 - 21:41   quote  deeplink  
Het oogt heel onrustig en onverzorgd. Huntelaar en tadic vind ik de zwakst schakel. Ik mis het verzorgde voetbal en de afstandschoten om wat geluk af te dwingen. Ik kan mij herinneren met vertongen en aldewereld dat ze wel eens naast de centrale middenvelder kwamen en van 25 meter schoten. Het lijkt er ook op dat er geen rust in het team zit en dat er weer geen plan is. Toch verwacht ik een overwinning.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - Ajax (zaterdag 29 september 2018, 20:45); 0 - 2









0.0087249