BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Benfica (dinsdag 23 oktober 2018; 21:00): 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 23:06   quote  deeplink  
40397993_388026948398051_5356928406959161344_n.jpg

Eigenlijk zou ik van dit topic meteen een tweeluik moeten maken, want de twee wedstrijden tegen Benfica gaan waarschijnlijk beslissen wie er gaat overwinteren in de Champions League en wie met AEK mag gaan uitmaken wie door gaat in de Europa League. Ajax staat na twee wedstrijden aan kop in groep E met 4 punten uit 2 wedstrijden. Benfica is 3e met 3 punten uit de eerste twee duels. Ajax scoorde 4 maal en kreeg 1 goal tegen. De Portugezen scoorden 3 maal en kregen er 4 tegen. Op basis van die statistieken gaat Ajax als favoriet de dubbele ontmoeting met Benfica in. Vooraf leken die rollen toch omgedraaid. Of Ajax die favorietenrol verdient zal dinsdag blijken.

Ajax speelde in haar historie 6 duels tegen Benfica. In 1965 oefende Ajax tegen Benfica en werd er onder Rinus Michels met 2-1 gewonnen. In 1969 speelde liefst drie keer tegen de Portugezen. Ajax verloor thuis met 1-3 maar poetste die uitslag in Lissabon weg waarna een beslissingswedstrijd volgde. In Parijs, op neutraal terrein, won Ajax die beslissingswedstrijd met 3-0.
De meest recente duels tegen Benfica waren weer om des keizers baard. In 1980 ging het team van trainer Leo Beenhakker met 5-1 onderuit. Ronald Koeman zag in januari 2003 zijn elftal 1-1 spelen tijdens het trainingskamp.

Het Benfica van trainer Rui Vitória is gedeeld koploper in Portugal. De ploeg loopt nationaal dus heel aardig. In de CL werd het openingsduel op eigen veld met 0-2 verloren van Bayern München. Bij AEK werd met heel veel moeite met 2-3 gewonnen waardoor Benfica alles nog in eigen handen heeft. Tegen Ajax zal Benfica dat willen afdwingen in de gebruikelijke 4-3-3 formatie met de zogenaamde punt naar achter.

De topscorer van Benfica is de aanvallende middenvelder Pizzi met 4 goals in de competitie. Diezelfde Pizzi bereidde ook al 4 doelpunten voor en is daarmee ruimschoots de belangrijkste voetballer van dit Benfica. De rechtsbuiten Rafa volgt met 3 goals. De Zwitserse spits Seferovic scoorde in competitie pas 2 maal, maar scoorde ook tegen AEK. Verder heeft Benfica een behoorlijk aantal Portugese internationals in de ploeg, zonder dat er echte toppers van naam en faam tussen zitten.

Ajax doorstond de start van een intensieve periode goed. Met het tweeluik tegen Benfica en de Klassieker op het programma is dit een week die het seizoen kan maken of kraken. De ruime en verdiende overwinning op Heerenveen was daarom buitengewoon prettig. Toch leed Ajax weer aan dezelfde ziekte waar het het hele seizoen al last van heeft. Ajax maakt wedstrijden niet dood. Ajax heeft moeite om effectief te zijn. Zo liet Ajax het Duitse Bayern ontsnappen en had het doelsaldo in de Eredivisie al een stuk hoger moeten zijn. Juist die effectiviteit zou wel eens een groot probleem kunnen zijn tegen een ploeg uit Portugal, een land dat bekent staat om stugge,, goede ploegen.

De beelden zijn van het vorige duel in de Champions League, omdat beelden van oefenwedstrijden de moeite niet waard zijn.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2018 door Eide --
p111
 p111 - zaterdag 20 oktober 2018 - 23:32   quote  deeplink  
Pracht topic word een zeer lastige klus,hopelijk een kleine 3 punter.
Eide
 Eide - zaterdag 20 oktober 2018 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2018 - 23:32 schreef p111 het volgende:
Pracht topic word een zeer lastige klus,hopelijk een kleine 3 punter.
Als je thuis wint wordt overwinteren in de CL wel een serieuze optie. Er hangt gewoon heel veel af van dit duel.
Loetje
 Loetje - zondag 21 oktober 2018 - 00:48   quote  deeplink  
Van het gehele tweeluik denk ik. Die gaat normaliter allesbeslissend zijn.
Eide
 Eide - zondag 21 oktober 2018 - 06:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 00:48 schreef Loetje het volgende:
Van het gehele tweeluik denk ik. Die gaat normaliter allesbeslissend zijn.
Dit ene duel alleen al waarschijnlijk. Als je deze wint en van AEK wint kom je op 10 punten. Dan kan Benfica alleen nog boven Ajax eindigen door verder alles te winnen. In dat geval komt Bayern ook niet verder dan maximaal 10 punten...

Er wordt dinsdagavond natuurlijk nog niets beslist, maar Ajax kan wel een reuzenstap zetten.
p111
 p111 - zondag 21 oktober 2018 - 10:48   quote  deeplink  
Als ze dinsdag winnen,gaan ze het denk ik redden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 21 oktober 2018 - 11:01   quote  deeplink  
pff, denk toch echt dat het een zware wedstrijd wordt, zeker omdat er een paar lopen met pijntjes. Wetende dat je daarna tegen Feijenoord moet... Niet meest ideale programma voor dit Ajax op dit moment.
Eide
 Eide - zondag 21 oktober 2018 - 11:19   quote  deeplink  
Het wordt loodzwaar, maar er staat veel tegenover.
Loetje
 Loetje - zondag 21 oktober 2018 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 11:01 schreef Ajax we love you het volgende:
pff, denk toch echt dat het een zware wedstrijd wordt, zeker omdat er een paar lopen met pijntjes. Wetende dat je daarna tegen Feijenoord moet... Niet meest ideale programma voor dit Ajax op dit moment.
Erna 5 dagen rust. Zo moeten ze het maar zien denk ik.
Brandje
 Brandje - zondag 21 oktober 2018 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 11:01 schreef Ajax we love you het volgende:
pff, denk toch echt dat het een zware wedstrijd wordt, zeker omdat er een paar lopen met pijntjes. Wetende dat je daarna tegen Feijenoord moet... Niet meest ideale programma voor dit Ajax op dit moment.
Tig keer beter thuis tegen Feyenoord na de CL dan bijvoorbeeld uit tegen Excelsior. Thuis tegen GAE voor beker kan je best wat spelers rust geven. Niks aan het handje in mijn ogen
Brandje
 Brandje - zondag 21 oktober 2018 - 12:45   quote  deeplink  
Ze missen hun belangrijkste speler voor de verdediging. Ik zou hetzelfde spelen als uit tegen Bayern. Tadic centraal die zich veel laat terugzakken want die Portugezen dekken toch niet door. Ik zou Blind samen Frenkie controlerend zetten en Donny ervoor. Schone naar de bank, speelde gisteren op zijn schot na een hele matige pot.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2018 door Brandje --
hjf
 hjf - zondag 21 oktober 2018 - 14:01   quote  deeplink  
We gaan gewoon winnen en overwinteren in de CL. Deze kans laten ze niet meer lopen. Zeker met de wetenschap, dat je volgend jaar leeggekocht bent.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 21 oktober 2018 - 14:28   quote  deeplink  
2-2 Dit word een hele zware wedstrijd tegen die Portugezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2018 door benjamin25 --
Eide
 Eide - zondag 21 oktober 2018 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 12:45 schreef Brandje het volgende:
Ze missen hun belangrijkste speler voor de verdediging.
Geen idee of hij dat is. Ik volg de Portugese competitie totaal niet. Rúben Dias is een 21 jarige verdediger die 5 interlands heeft gespeeld en sinds vorig seizoen basisspeler is bij Benfica. Dias kreeg 2x geel en dus rood tegen AEK en is er dus alleen dit duel niet bij.
Loetje
 Loetje - zondag 21 oktober 2018 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 14:28 schreef benjamin25 het volgende:
2-2 Dit word een hele zware wedstrijd tegen die Portugezen.
2-2 zou een ontzettende domper zijn.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 21 oktober 2018 - 15:26   quote  deeplink  
Ik heb wel het vertrouwen dat we met 1-0, of met 2-1 gaan winnen.
Als de winnende doelpunt er maar komt, desnoods in de 86e of 88e minuut.
Loetje
 Loetje - zondag 21 oktober 2018 - 15:47   quote  deeplink  
2-0 winnen en dan uit maar met 1-0 onderuit. Als het dan op punten aankomt, is het onderling resultaat ook beter.
Volgens mij telt dat mee in de groepsfase.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 oktober 2018 door Loetje --
benjamin25
 benjamin25 - zondag 21 oktober 2018 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 14:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

2-2 zou een ontzettende domper zijn.
Absoluut maar ik denk toch een gelijkspel. Ik heb Benfica in de voorbereiding zien spelen en vond ze verzorgd voetbal spelen,maar de resultaten waren niet heel geweldig. Ik denk ook dat Bayern zich nog gaat herpakken in de CL. Te grote club om deze resultaten voort te zetten. Ik denk dan ook dat we gaan overwinteren en 2de worden achter Bayern. 2 x gelijk Benfica, 2 x winst tegen AEK en tegen Bayern verlies. Maar ik heb ook geen glazen bol hopelijk heb ik ongelijk en winnen we thuis met 3-1
Loetje
 Loetje - zondag 21 oktober 2018 - 21:39   quote  deeplink  
Ik heb Benfica nu 4 wedstrijden in de competitie gezien. Wonnen van Porto, maar vraag niet hoe. Zijn heel erg zoekende en met name de 2 achterste hebben het nogal eens moeilijk met een bewegende voorhoede. Daarom adviseer ik Ajax opnieuw met Tadic te starten. Benfica is fysiek erg sterk, maar absoluut nog niet in goede doen.
benjamin25
 benjamin25 - maandag 22 oktober 2018 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 21:39 schreef Loetje het volgende:
Ik heb Benfica nu 4 wedstrijden in de competitie gezien. Wonnen van Porto, maar vraag niet hoe. Zijn heel erg zoekende en met name de 2 achterste hebben het nogal eens moeilijk met een bewegende voorhoede. Daarom adviseer ik Ajax opnieuw met Tadic te starten. Benfica is fysiek erg sterk, maar absoluut nog niet in goede doen.
Dan zou v/d beek ook verstandig zijn beweegt veel diep tussen de linies.
benjamin25
 benjamin25 - maandag 22 oktober 2018 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 21:39 schreef Loetje het volgende:
Ik heb Benfica nu 4 wedstrijden in de competitie gezien. Wonnen van Porto, maar vraag niet hoe. Zijn heel erg zoekende en met name de 2 achterste hebben het nogal eens moeilijk met een bewegende voorhoede. Daarom adviseer ik Ajax opnieuw met Tadic te starten. Benfica is fysiek erg sterk, maar absoluut nog niet in goede doen.
Dan zou v/d beek ook verstandig zijn beweegt veel diep tussen de linies.
benjamin25
 benjamin25 - maandag 22 oktober 2018 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 21:39 schreef Loetje het volgende:
Ik heb Benfica nu 4 wedstrijden in de competitie gezien. Wonnen van Porto, maar vraag niet hoe. Zijn heel erg zoekende en met name de 2 achterste hebben het nogal eens moeilijk met een bewegende voorhoede. Daarom adviseer ik Ajax opnieuw met Tadic te starten. Benfica is fysiek erg sterk, maar absoluut nog niet in goede doen.
Dan zou v/d beek ook verstandig zijn beweegt veel diep tussen de linies.
Loetje
 Loetje - maandag 22 oktober 2018 - 04:28   quote  deeplink  
Die zal met een Tadic op 9 ook wel starten
nummer10
 nummer10 - maandag 22 oktober 2018 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 14:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

2-2 zou een ontzettende domper zijn.
absoluut, maar voor dat we de cl begonnen zouden we waarschijnlijk getekend hebben voor een 2-2, netzoals het gelijke spel tegen bayern
hjf
 hjf - maandag 22 oktober 2018 - 10:36   quote  deeplink  
Kom op mensen. Niet zo pessimistisch doen. Heb vertrouwen in het elftal dat het morgen gaat doen. Ik doe niet aan uitslag voorspellingen. Wel dat ik zie dat we winnen en dat we de kwartfinale van de CL halen.
Peterhs
 Peterhs - maandag 22 oktober 2018 - 12:11   quote  deeplink  
3-1 bam geplaatst
Loetje
 Loetje - maandag 22 oktober 2018 - 15:11   quote  deeplink  
Het wordt in ieder geval een totaal andere wedstrijd dan die we in de 8 potten hiervoor hebben gehad.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 oktober 2018 - 15:47   quote  deeplink  
We spelen morgen tegen PSV achtige ploeg. Of beter gezegd OUD PSV. Niet goed spelen en toch winnen.

Het is in ieder geval niet een ploeg die graag de bal heeft en hoog druk zet

Het is in ieder geval zo dat toeschouwers niet met plezier naar het stadion gaan.

Althans dat is, wat ik gelezen heb. Trainer van Benfica lijkt heel erg op Cocu.

Thuis wonnen we vorig jaar wel van PSV maar uit niet. Ik denk dat dit hier ook nu gaat gebeuren.
Loetje
 Loetje - maandag 22 oktober 2018 - 16:47   quote  deeplink  
Ten eerste heeft PSV onder Cocu nooit hoog druk gezet. Namelijk nog voor de middenlijn en vanuit daar counteren. Die vergelijking slaat al noch kant, noch wal.

Daarbij lijkt Benfica op geen ene wijze op het PSV van vorig jaar. Benfica heeft een redelijk complete ploeg maar met spelers die enkel in de zone worden opgesteld. Daardoor is de gehele afstemming er niet. Beetje Feyenoord van de afgelopen jaren, creatief willen spelen terwijl de creativiteit misschien door 2 mensen kan worden uitgevoerd. Dat is te weinig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 oktober 2018 door Loetje --
benjamin25
 benjamin25 - maandag 22 oktober 2018 - 18:03   quote  deeplink  
Dusan Tadic als 'valse' spits tegen Benfica: Ajax-trainer Erik ten Hag ziet het als een serieuze optie. Dat zei hij tijdens een persconferentie in de Johan Cruijff Arena op maandagmiddag.

Ik snap dit dus gewoon niet, het kan vast heel goed werken, maar wehbben spitsen die alleen maar sterker worden door belangrijk te zijn dus goals te maken. Ik hoop dat Huntelaar of Dolberg er gewoon staat elke keer dat geswitch in de opstelling. Ik ben geen fan van ten Hag, denk dat hij mazzel heeft met het team dat hij heeft.
Jaccio
 Jaccio - maandag 22 oktober 2018 - 19:07   quote  deeplink  
Dit wordt 'gewoon' minimaal 3-1
Nerveus begin, maar we herpakken ons na een minuut of 15 en gaan er dan overheen
p111
 p111 - maandag 22 oktober 2018 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 oktober 2018 - 12:45 schreef Brandje het volgende:
Ze missen hun belangrijkste speler voor de verdediging. Ik zou hetzelfde spelen als uit tegen Bayern. Tadic centraal die zich veel laat terugzakken want die Portugezen dekken toch niet door. Ik zou Blind samen Frenkie controlerend zetten en Donny ervoor. Schone naar de bank, speelde gisteren op zijn schot na een hele matige pot.
Speelt al heel lang matig,is gewoon te matig voor de basis.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 oktober 2018 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2018 - 16:47 schreef Loetje het volgende:
Ten eerste heeft PSV onder Cocu nooit hoog druk gezet. Namelijk nog voor de middenlijn en vanuit daar counteren. Die vergelijking slaat al noch kant, noch wal.

Daarbij lijkt Benfica op geen ene wijze op het PSV van vorig jaar. Benfica heeft een redelijk complete ploeg maar met spelers die enkel in de zone worden opgesteld. Daardoor is de gehele afstemming er niet. Beetje Feyenoord van de afgelopen jaren, creatief willen spelen terwijl de creativiteit misschien door 2 mensen kan worden uitgevoerd. Dat is te weinig.
Ik bedoelde de 2de zin, Benfica en geen PSV. Misschien was dat niet heel duidelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Enigma
 Enigma - maandag 22 oktober 2018 - 20:30   quote  deeplink  
Ben nu bij bijna alle wedstrijden geweest en als er 1 ding is dat opvalt, naast dat Ajax erg mooi kan spelen, is het toch vooral de intrinsieke motivatie die door velen wordt gemist. Het zijn, op een paar na, geen killers, geen winnaars.
Mzekfs Heerenveen supporters gaven aan dat ze Ajax vonden tegenvallen qua instelling.

Ajax kon en had gewoon moeten winnen met 7 a 8-0. Ontzettende zwakke instelling. Dit gaat Ajax opbreken tegen elke tegenstander die wel wil vechten en gaat ook zeker het gat van zes punten niet meer dichten. Er is gewoon geen type poulsen, Klaassen, in het team. Ten hag is gewoon enorm aan het falen. Elke andere trainer die we hiervoor hadden t/m Koeman had hier een killing machine van gemaakt.

Neres wordt kapot gemaakt en wat hij met labyat wil weet hij zelf niet. Ik ben bang dat Ajax vrij snel
de rekening gepresenteerd gaat krijgen Europees en in competitie. Wil nooit PSV ophemelen want ik heb een bloedhekel aan die club, altijd gehad, maar die hebben doorgaans gewoon een betere instelling. Helaas levert ze dat nu al zes punten voorsprong op.

In hoop 2-0 of 3-1 maar ben bang voor een 1-2 of 2-3.
Eide
 Eide - maandag 22 oktober 2018 - 21:06   quote  deeplink  
Benfica-insider voorspelt hete strijd in Amsterdam: "Het voetbal is niet geweldig"

In Benfica treft Ajax dinsdag een hecht collectief dat zéér goed op elkaar ingespeeld is. Veel spektakel of avontuurlijk voetbal hoeft er niet verwacht te worden van de koploper van de Portugese competitie. Dat zegt Tom Kundert, kenner van het Portugese voetbal, in gesprek met VoetbalPrimeur.

Kundert is oprichter van de website PortuGoal, correspondent namens het internationale maandblad World Soccer Magazine en co-auteur van een aantal boeken over het Portugese voetbal. Sinds 1994 woont hij in Lissabon. Kundert volgt de verrichtingen van recordkampioen Benfica al jaren op de voet. "De grote kracht van die ploeg is het collectief. Een groot deel van het elftal speelt al meerdere seizoenen samen", zegt hij. "Zonder geweldig te spelen staan ze nu bovenaan in de Liga NOS. Dit seizoen is er in de competitie nog niet verloren."

Benfica werd in mei vice-kampioen van Portugal, met zeven punten achterstand op FC Porto. Sindsdien is er qua spelersmateriaal weinig veranderd in het Estádio da Luz. "Wél opvallend: onder Rui Vitória speelde Benfica sinds 2015 eigenlijk altijd 4-4-2. Dit seizoen kiest hij voor 4-3-3. Zonder een opvallend sterke selectie of grote sterren is het hem gelukt om in drie jaar tijd twee keer kampioen te worden. Dat is knap. Er zijn ook nog eens tal van talenten doorgebroken. Toch zijn de fans niet echt kapot van Rui Vitória, hij is niet bepaald populair. Dat heeft te maken met het behoudende voetbal dat Benfica al jaren speelt. Ook zijn de resultaten in grote wedstrijden al een paar jaar heel matig."

Job done
Kundert zag Benfica dit seizoen vaak in actie. "Het loopt nog niet echt lekker, het voetbal is niet geweldig, maar ik denk dat er veel vertrouwen in de ploeg zit en dat ze met vertrouwen naar Amsterdam komen. De overwinningen op AEK Athene (2-3) en FC Porto (1-0) hebben de spelers goed gedaan. Die twee wedstrijden waren typisch voor dit seizoen: geen geweldig veldspel, maar job done, mede dankzij een paar geniale acties."

Ajax heeft de mazzel dat Benfica het in Amsterdam sowieso zonder twee belangrijke spelers moet doen. "Jonas is de grote vedette binnen de selectie. Vorig seizoen maakte hij 34 doelpunten in de competitie. Hij is nu al een tijdje geblesseerd en heeft in de competitie pas 28 minuten gespeeld. Rúben Dias is de man die achterin de boel regelt. Hij is heel belangrijk voor de achterhoede. Door zijn rode kaart tegen AEK is Dias er niet bij tegen Ajax."

Vechten om plek twee
Ondanks de vormdip van Bayern München vermoedt Kundert dat Ajax en Benfica beide achter de Duitse grootmacht zullen eindigen in Groep E van het miljardenbal. "Bayern herstelt zich nog wel, ik durf te wedden dat zij op de eerste plek eindigen. Ajax en Benfica moeten dus vechten om de tweede plek. Wat dat betreft worden de komende twee wedstrijden heel belangrijk."

"Rui Vitória kennende is hij met een gelijkspel in Amsterdam tevreden. Verwacht van Benfica écht geen avontuurlijk, aanvallend spel. Daar doet deze trainer überhaupt niet aan. Een remise is natuurlijk een aardig resultaat, maar het punt dat Ajax heeft gepakt in München is echt een groot voordeel. Zeker door de thuisnederlaag van Benfica tegen Bayern kan dat weleens het verschil gaan maken."

DE UITBLINKERS VAN BENFICA

Alex Grimaldo | 22 jaar | linksback
Jeugdexponent van FC Barcelona. Uitblinker die 90 minuten lang blijft gaan op de linkerflank. Zou in de belangstelling staan van topclubs uit Italië en Engeland.

Odysseas Vlachodimos | 24 jaar | doelman
De jonge Belg Mile Svilar heeft onder de lat plaats moeten maken voor Vlachodimos. De Duitse goalie kwam over van Panathinaikos en heeft zich onmiddellijk opgewerkt tot basisspeler

Eduardo Salvio | 28 jaar | rechtsbuiten
Al sinds 2012 speler van Benfica. "Hij heeft een paar moeilijke periodes gekend, maar is nu echt aan zijn tweede jeugd begonnen”, vertelt Kundert. “Hij is echt in vorm. Salvio werkt hard en heeft een heerlijke voorzet in huis."

Bron
Eide
 Eide - maandag 22 oktober 2018 - 21:31   quote  deeplink  
Ten Hag vertelde op de persconferentie dat Mazraoui en Tagliafico beide volledig hebben meegetraint en dat ze beide waarschijnlijk inzetbaar zijn.
Loetje
 Loetje - maandag 22 oktober 2018 - 23:01   quote  deeplink  
Onana,
Mazraoui,De Ligt, Wöber, Tagliafico,
De Jong, Van de Beek, Blind,
Ziyech, Tadic, Neres
nummer10
 nummer10 - dinsdag 23 oktober 2018 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2018 - 23:01 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui,De Ligt, Wöber, Tagliafico,
De Jong, Van de Beek, Blind,
Ziyech, Tadic, Neres
eens.. alleen twijfel ik tussen schone ipv vdbeek.. toch een zwak voor schone...
remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2018 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 oktober 2018 - 23:01 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui,De Ligt, Wöber, Tagliafico,
De Jong, Van de Beek, Blind,
Ziyech, Tadic, Neres
Zou ik ook mee beginnen, maar ik denk dat Wober er weer af gaat zodat Schone speelt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 oktober 2018 - 10:14   quote  deeplink  
Ik denk niet dat Schone ernaast word gezet.
Dat zelfde geld voor Blind.

Dus Wober is het haasje of Tagliafico speelt niet. In de mom van er zijn te groot aantal spelers die kort geleden geblesseerd was.

Het is niet mijn keuze, meer verwachting wat de trainer gaat doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 23 oktober 2018 - 10:56   quote  deeplink  
Ik vertrouw erop dat ten Hag de juiste tactische keuze en opstelling maakt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 oktober 2018 - 11:56   quote  deeplink  
Lol. Ajax speelt in zijn uit tenue omdat benfica geen goed shirt heeft. ALLE DRIE shirts lijken op die van Ajax.

Per definitie laten degraderen, wat een aanfluiting, is geen CL waardig.

Met afstraffen die hap en er met 10-0 er van winnen. Zullen ze in Rotterdam ook met veel plezier naar komende zondag kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - dinsdag 23 oktober 2018 - 12:22   quote  deeplink  
Ik vraag me af of Ajax dat mag weigeren.

Ik zou dat echt doen als ik Ajax was..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 oktober 2018 - 12:34   quote  deeplink  
En dan? Niet spelen? Ik denk dat je er dan een groter probleem van krijgt. Het is een probleem van Benfica.

Ik zou wat chinezen op Benfica zetten, blijkbaar hebben ze geen geld om 3 fatsoenlijke shirts te maken.

Gewoon afstraffen, het zijn amateurs!!
Loetje
 Loetje - dinsdag 23 oktober 2018 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2018 - 09:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou ik ook mee beginnen, maar ik denk dat Wober er weer af gaat zodat Schone speelt..
Zou ontzettend dom zijn tegen het fysiek van hun.
Loetje
 Loetje - dinsdag 23 oktober 2018 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2018 - 09:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

eens.. alleen twijfel ik tussen schone ipv vdbeek.. toch een zwak voor schone...
Schöne is en blijft een ideale 12e man waar je altijd op kan terugvallen. Media waren lyrisch over hem afgelopen week, maar ik vond hem na de goal niet goed meer.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2018 - 14:11   quote  deeplink  
De opstelling wordt echt wel interessant. Ik verwacht alleen dat Ten Hag "gewoon" kiest voor Blind centraal achterin en Schone op het middenveld. Ik denk dat de kans dat Tadic op 9 speelt groter is dan de kans dat Blind op het middenveld komt te spelen.

Ik denk dat er geen echte concurrentiestrijd meer is tussen Neres en Van de Beek op 10. De vraag voor Donny is eigenlijk alleen op Tadic op 10, 11 op 9 speelt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 23 oktober 2018 - 15:26   quote  deeplink  
Ik weet het eigenlijk niet wat Ten Hag doet. Zo nu en dan komt er iets vreemds uit die hoofd van hem.

Huntelaar vaste spits naar bank, zo slecht was dat niet.
Nerres op 10, Nerres op de bank, Nerres linksbuiten.
Tadic: Spits, 10 of linksbuiten?
Wober: Bank, linksback, Bank, linkercentraal
Blind: Linkercentraal, 6, linksback.

De enige die niet op een andere positie gespeeld heeft, zijn de spitsen, ziyech, van der beek, schone, de ligt, Nico, nourdin en Onana.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - dinsdag 23 oktober 2018 - 15:41   quote  deeplink  
Dit wint Ajax. Met het thuisvoordeel en deze vorm.
Eide
 Eide - dinsdag 23 oktober 2018 - 19:54   quote  deeplink  
DqNe8BeWoAEI8b5?format=jpg&name=orig

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5125
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Benfica (dinsdag 23 oktober 2018; 21:00): 1 - 0









0.0058710