BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (zaterdag 03 november 2018, 20:45); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 02 november 2018 - 12:49   quote  deeplink  
Ajax-vs-Willem-II-Preview-and-Prediction-Live-stream-%E2%80%93-Eredivisie-20182019.jpg

Er wacht Ajax een lastige pot. Niet dat Willem II nu zo'n lastige tegenstander zou moeten zijn, maar vooral omdat Ajax de afgelopen wedstrijden op halve kracht eenvoudig wist te winnen. Het gevaar is dan dat je tegen een stugge tegenstander oploopt en je gedurende de wedstrijd niet meer weet bij te schakelen in intensiteit. Ajax moet ook een wedstrijd tegen Willem II eigenlijk benaderen alsof dit een wedstrijd tegen PSV is.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 87 duels tegen Willem II. Daarvan won Ajax er 72 en gingen er 9 verloren. 6 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax verloor op eigen bodem nog nooit van Willem II. Akax speelde 39 thuisduels voor de competitie, won er 34 en speelde dus 5 maal gelijk. Ajax kan tegen Willem II een competitierecord aanscherpen. Ajax scoorde 269 goals tot dusver tegen Willem I. Geen enkele Nederlandse ploeg scoorde zo vaak tegen een enkele tegenstander. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 11 maal tegen Willem II. Vorig seizoen werkte Ajax een bekerduel af tegen de Tilburgers. Ajax won 10 van deze duels. Alleen in 2014/15 wist Willem II Ajax tot een gelijkspel te beperken in de uitwedstrijd destijds.

Willem II staat 13e in de competitie met 10 punten uit 10 wedstrijden. Daarmee staan de Tilburgers slechts 1 punt boven de degradatiestreep, voor zover dat op dit moment in de competitie relevant is. Willem II krijgt iets minder goals tegen dan de ploegen boven en onder hen maar scoort ook vrij weinig. De Tilburgers zitten in een zwakke periode. De laatste overwinning dateert uit speelronde 3, sindsdien werd er uitsluitend verloren of gelijk gespeeld met als klapper de 6-1 nederlaag tegen PSV.

Voormalig Ajaxtrainer Adrie Koster speelt 4-3-3 met zijn Willem II. De sterspeler is zonder enige twijfel Fran Sol, de Spaanse topschutter in Tilburgse dienst. Velen hadden verwacht dat Sol onhoudbaar zou zijn. Ondertussen staat Sol al weer op 7 goals in 10 competitieduels. Aanvallende middenvelder Crowley is belangrijkste aangever. De laatste in het oog springende speler is Avdijaj met 4 goals op zijn conto. Ten slotte komt Ajax oud-Ajacieden Vurnon Anita en Dankerlui tegen.

Ajax kreeg midweeks de mogelijkheid wat spelers te sparen en tegelijkertijd een aantal spelers waardevolle minuten te gunnen tegen Go Ahead Eagles. Het leidde tot een comfortabele overwinning waar ook de wisselspelers zich goed lieten zien. Tegen Willem II zal Ten Hag waarschijnlijk weer met zijn vaste elf aantreden waarbij de gebruikelijke wisselmogelijkheden bestaan. Dus; wie speelt er op 9 en wat betekent dat voor vooral Neres.

Afgelopen seizoen won Ajax daags voor kerst van Willem II. Keizer was net ontslagen en onder interrimcoaches Reiziger en Bogarde won Ajax na een 0-1 achterstand met 3-1 door goals van Kluivert, Dolberg en Neres.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 november 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 november 2018 - 15:27   quote  deeplink  
Klasse topic weer kerel
benjamin25
 benjamin25 - vrijdag 02 november 2018 - 18:27   quote  deeplink  
Ik verwacht een kleine overwinning voor Ajax 3-1. De paar keer dat ik Willem 2 heb zien spelen speelde ze best mooi voetbal. Ze zijn vaak wat ongelukkig en hadden al meer punten moeten hebben. Frans sol scoort ze best makkelijk. Op 1 uitschieter na tegen PSV spelen ze heel stabiel.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 november 2018 - 18:36   quote  deeplink  
Willem II stabiel? 7 wedstrijden niet gewonnen en tegen Heracles met godsgruwelijk slecht voetbal met 5-0 gewonnen. Nee, dat is allerminst stabiel.
Eide
 Eide - vrijdag 02 november 2018 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2018 - 18:27 schreef benjamin25 het volgende:
Op 1 uitschieter na tegen PSV spelen ze heel stabiel.
Ze spelen ruk en op deze manier gaan ze degraderen. Stabiel zijn ze alleen als je stabiel richting de afgrond meetelt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 02 november 2018 - 21:07   quote  deeplink  
Ik ga ervan uit dat Ajax de 3 punten thuis zal houden.
Een overwinning van 3-0 of 3-1 moet zeker mogelijk zijn.

Mogelijk dat Ajax niet in de allersterkste opstelling zal spelen.
Zal Onana (en mogelijk drie andere spelers) rust krijgen ?

Dit vanwege de zware uitwedstrijd tegen Benfica.
Loetje
 Loetje - vrijdag 02 november 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Daar was woensdag voor. Dit is een belangrijke wedstrijd en die moet gewonnen worden. Je start waarschijnlijk alweer met 8 punten achterstand
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 02:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 november 2018 - 18:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ze spelen ruk en op deze manier gaan ze degraderen. Stabiel zijn ze alleen als je stabiel richting de afgrond meetelt.
Ik vind dat ze goed voetbal spelen alleen helaas voor hun vaak gelijkspel. Met stabiel bedoel ik dat ze vaak hetzelfde nivo behalen en de plaats waar ze nu op staan verdienen ze niet en ik denk dan ook dat ze niet gaan degraderen maar we gaan het zien.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 10:12   quote  deeplink  
Stabiel door wekelijks hetzelfde kutniveau te halen. Klopt echt helemaal niets van. Ze mogen blij zijn dat ze voor nog een individuele actie hebben, anders stonden ze laatste
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 03 november 2018 - 11:12   quote  deeplink  
6-1
Dolberg gaat los
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 13:18   quote  deeplink  
2-7. Willem II is heel stabiel...
Eide
 Eide - zaterdag 03 november 2018 - 13:42   quote  deeplink  
Ik snap wel wat hij bedoelt hoor. Willem II deed het heel behoorlijk bij het gelijkspel tegen feyenoord en zelfs niet slecht tegen Utrecht waar ze verloren. Het probleem is dat als je het niet koppelt aan resultaat je er geen ene reet aan hebt.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 13:18 schreef Loetje het volgende:
2-7. Willem II is heel stabiel...
Leuk dat je zo spot met mijn mening, het is en blijft ook maar een mening dus ontspan ik eet je niet op.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 16:12   quote  deeplink  
Iets van een grap en je lacht of niet. Of je neemt alles serieus, maar dan zit je hier verkeerd
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 13:42 schreef Eide het volgende:
Ik snap wel wat hij bedoelt hoor. Willem II deed het heel behoorlijk bij het gelijkspel tegen feyenoord en zelfs niet slecht tegen Utrecht waar ze verloren. Het probleem is dat als je het niet koppelt aan resultaat je er geen ene reet aan hebt.
Maar het voetbal is ook gewoon niet stabiel. Het is los zand achterin en voorin maar gokken op Crowley, Avdidjaj en Sol. Totaal geen idee verder in het spel. Dat vind ik lichtelijk paniekvoetbal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 03 november 2018 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 16:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar het voetbal is ook gewoon niet stabiel. Het is los zand achterin en voorin maar gokken op Crowley, Avdidjaj en Sol. Totaal geen idee verder in het spel. Dat vind ik lichtelijk paniekvoetbal.
Dat vind ik dus ook bij psv.....
Lange ballen naar voren en maar hopen dat de voorhoede er iets mee kan.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 november 2018 door Ronald 1960 --
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 16:12 schreef Loetje het volgende:
Iets van een grap en je lacht of niet. Of je neemt alles serieus, maar dan zit je hier verkeerd
Duidelijk verhaal ben hier nieuw dus zit nog in mijn aanpassingsfase. Zie mij maar als een derde divisionist in reageren loopt vanzelf los.
Eide
 Eide - zaterdag 03 november 2018 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 17:10 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal ben hier nieuw dus zit nog in mijn aanpassingsfase. Zie mij maar als een derde divisionist in reageren loopt vanzelf los.
Meh, ik hou niet zo van "laat iemand zich maar bewijzen". Gewoon zijn wie je bent. Het is het internet, het is digitaal nu eenmaal niet heel makkelijk de toon van een bericht op waarde in te schatten. Gewoon doen wat je doet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 november 2018 door Eide --
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 17:25   quote  deeplink  
De trainer van Willem 2 gaf aan zijn speelwijze zoveel mogelijk intact te houden. Ze gaan dus uit van hun eigen voetbal kwaliteiten. Als het goed is gaan ze dus niet de bus parkeren en komt er veel ruimte, wel dapper tegen dit Ajax.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 17:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Meh, ik hou niet zo van "laat iemand zich maar bewijzen". Gewoon zijn wie je bent. Het is het internet, het is digitaal nu eenmaal heel makkelijk de toon van een bericht op waarde in te schatten. Gewoon doen wat je doet.
Haha we kunnen aan het einde van het seizoen elkaar een cijfer geven betreft reageren....
Geintje dit he maar ik vind het niet meer dan normaal dat als je ergenst nieuw ben je een klein beetje aanpast, dus elkaar een beetje leren kennen. Maar heren heb er weer zin in vanavond zit eigenlijk meer met mijn hoofd bij Benfica maar deze is natuurlijk gewoon heel belangrijk. PSV word nu eindelijk ook een een beetje bekritiseerd, kwestie van tijd dat ook zij hun puntjes laten liggen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 17:10 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal ben hier nieuw dus zit nog in mijn aanpassingsfase. Zie mij maar als een derde divisionist in reageren loopt vanzelf los.
Hehehe, mij moet je niet te serieus nemen gap. Soms even lullen over voetbal, maar liever kantinepraat
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 17:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Meh, ik hou niet zo van "laat iemand zich maar bewijzen". Gewoon zijn wie je bent. Het is het internet, het is digitaal nu eenmaal niet heel makkelijk de toon van een bericht op waarde in te schatten. Gewoon doen wat je doet.
Dat mislukt bij mij nou altijd ;-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 03 november 2018 - 19:57   quote  deeplink  
Ik gok op een ruime overwinning van Ajax ondanks ten Hag, Blind en Schöne.

7 - 0
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 03 november 2018 - 19:58   quote  deeplink  
DrGW3CgW4AIJbb_.jpg:large
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:47   quote  deeplink  
Poh Neres toch
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 03 november 2018 - 20:47   quote  deeplink  
Hoe is dit niet direct een doelpunt
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:48   quote  deeplink  
Was wel meteen lekker geweest. Het jezelf toch heel veel makkelijker maken. Deze druk erop houden in ieder geval.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:49   quote  deeplink  
Godsamme, weer niet.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:49   quote  deeplink  
En dan moet Ziyech weer kansloos gaan schieten...
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:55   quote  deeplink  
Flikker op man stel nonchalante flikkers iedere keer. De arrogantie straalt van deze hele ploeg in. 5 100& kansen en ze worden gewoon op arrogantie en lichtzinnigheid gemist. Het is niet eens pech
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:57   quote  deeplink  
Hehe.... En zo'n moeilijke bal gaat er dan eindelijk in.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 20:57   quote  deeplink  
Sow die zit er lekker in
Eide
 Eide - zaterdag 03 november 2018 - 20:57   quote  deeplink  
Was getekend: Dolberg.

Heerlijk geraakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 november 2018 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 03 november 2018 - 20:58   quote  deeplink  
Ajax sterk begonnen.
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 20:58   quote  deeplink  
Tjonge jonge waarom zo
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Als je het dan zo doet maak uhm dan
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Lekker Frenkie.... 2 man helemaal vrij om een wedstrijd te beslissen. En weer gallery play op slechts 1-0. Slaat nergens op
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Pfff als Ajax zo door blijft drukken word het 7_0
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:00   quote  deeplink  
Slaat echt helemaal nergens op. Voetballend het beste begin in 10 jaar denk ik. Qua afwerking is het echt pure arrogantie
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 03 november 2018 - 21:00   quote  deeplink  
Wat een verschil met PSV:0
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 20:59 schreef benjamin25 het volgende:
Pfff als Ajax zo door blijft drukken word het 7_0
Dat had het al bijna moeten staan denk ik. Kom op 6 kansen tot nu toe.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:02   quote  deeplink  
Wat is dit voor een wazige scheids
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 03 november 2018 - 21:05   quote  deeplink  
Vooral de grens is wazig
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:05   quote  deeplink  
Scheids fluit ook steeds erg laat bij vrije trappen
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:07   quote  deeplink  
Prachtige goal!
benjamin25
 benjamin25 - zaterdag 03 november 2018 - 21:08   quote  deeplink  
Sow dit word echt heel goed gespeeld.
Eide
 Eide - zaterdag 03 november 2018 - 21:08   quote  deeplink  
Mooie goal. Alweer.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:10   quote  deeplink  
Dit is dan wel humor. Willem II begon letterlijk met 3 verdedigers en stonden 1 tegen 1. Dat hebben ze inmiddels veranderd naar 5 man achterin.
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 november 2018 - 21:12   quote  deeplink  
Al is het 'maar' Willem II, Ajax speelt echt waanzinnig goed. Alleen ze doen zichzelf totaal tekort met slechts 2 goals.
Eide
 Eide - zaterdag 03 november 2018 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 november 2018 - 21:12 schreef Loetje het volgende:
Al is het 'maar' Willem II, Ajax speelt echt waanzinnig goed. Alleen ze doen zichzelf totaal tekort met slechts 2 goals.
Zeker, 4-0 was een betere afspiegeling van het krachtverschil geweest.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5884
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (zaterdag 03 november 2018, 20:45); 2 - 0









0.0060870