BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Benfica - Ajax (woensdag 07 november 2018, 21:00); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 04 november 2018 - 10:37   quote  deeplink  
FST_UCL-GroupE-1024x585.png

Ajax staat na 3 speelrondes nog altijd, toch wel verrassend, bovenaan in Groep E van deze jaargang van de Champions League. Ajax deelt deze koppositie met Bayern München wat evenveel punten en een identiek doelsaldo heeft. Ajax heeft nu 7 punten met een doelsaldo van 5 voor en 1 tegen. Benfica volgt met 3 punten en een doelsaldo van 3 voor en 5 tegen. Als Ajax woensdag van Benfica wint is overwintering in de Champions League een feit. Bij een gelijkspel blijft theoretisch de kans bestaan dat Benfica de resterende wedstrijd wint en toch over Ajax heen wipt. De opdracht is daarmee eigenlijk heel eenvoudig. Winnen is 9,5 miljoen waard en een plekje bij de beste 16 van Europa.

Ajax speelde in haar historie 7 duels tegen Benfica. Twee weken geleden was daar natuurlijk de heerlijke 1-0 overwinning in de Johan Cruijff ArenA. In 1965 oefende Ajax tegen Benfica en werd er onder Rinus Michels met 2-1 gewonnen. In 1969 speelde liefst drie keer tegen de Portugezen. Ajax verloor thuis met 1-3 maar poetste die uitslag in Lissabon weg waarna een beslissingswedstrijd volgde. In Parijs, op neutraal terrein, won Ajax die beslissingswedstrijd met 3-0.
De meest recente duels tegen Benfica waren weer om des keizers baard. In 1980 ging het team van trainer Leo Beenhakker met 5-1 onderuit. Ronald Koeman zag in januari 2003 zijn elftal 1-1 spelen tijdens het trainingskamp.

a91cc7a0-092d-012e-316d-0050569428b1.jpg

Benfica maakt een lastig seizoen mee. Deze week verloor de ploeg uit Lissabon met 1-3 op eigen veld van middenmoter Moreirense. De week ervoor verloor Benfica ook al met 2-0 Belenenses en de week daarvoor dus met 1-0 van Ajax. Benfica zit dus niet bepaald in een goede fase. Daarbij valt op dat Benfica vrij veel goals tegen krijgt. In een competitie waar verdedigen en op de nul spelen een kunstvorm is heeft Benfica al 10 goals tegen waarmee Benfica het slechter doet dan veel middenmoters.

Middenvelder Pizzi is met 4 goals en 4 assists de belangrijkste speler van Benfica. Verdediger Rafa Silva maakte er 3. Beide maakten die goals in de competitie. In de Champions League scoorde spits Seferovic en de verdedigers Semedo en Grimaldo. Uit het thuisduel bleek vooral dat Benfica in de counter levensgevaarlijk is. Zodra de ploeg in staat is met tempo en beweging gebruik te maken van de ruimtes worden de Portugezen ook meteen dreigend. Als Ajax goed voetbal speelt hebben de Portugezen moeite mee te komen iun het tempo en komen er kansen voor Ajax. Uiteindelijk blijft Benfica, ook in minder goede doen, een lastige, stugge ploeg waartegen een resultaat niet vanzelfsprekend is.

Ajax komt in de competitie al weken aaneengesloten op halve kracht door. Sinds die 1-1 tegen Bayern München won Ajax al z'n wedstrijden en kregen de Godenzonen geen goal tegen. Een doelsaldo van 18 voor en 0 tegen in 6 wedstrijden tijd is indrukwekkend, maar had nog vele malen imposanter kunnen zijn als Ajax al die wedstrijden op 100% had gespeeld. Daar staat tegenover dat Ajax volledig fit aan dit cruciale Champions League duel begint. Alle lichten lijken op groen te staan voor een buitengewoon knappe plaatsing bij de laatste 16. Maar makkelijk zal het zeker niet worden.

De beelden zijn van het vorige duel. Heerlijk genieten in de wetenschap dat de goal toch nog gaat vallen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2018 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 04 november 2018 - 11:21   quote  deeplink  
Top topic weer Eide!
Het zal niet meevallen, een zware wedstrijd, maar denk toch dat wij deze wedstrijd gaan winnen.
Wij hebben een solide verdediging als je kijkt naar het aantal tegengoals. Het staat als een huis al glipt er soms wel wat doorheen, maar dan staat Onana er altijd nog die heel veel vertrouwen geeft.
Ik ga uiteindelijk voor een 1-2 overwinning, waarmee plaatsing voor de volgende ronde CL een feit zal zijn. We gaan het meemaken!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 04 november 2018 - 12:01   quote  deeplink  
Ondanks drie verloren wedstrijden van Benfica, denk ik niet dat we in Portugal zullen winnen.
Ik verwacht een eerste, maar klein, Europees verlies: 2-1.
Loetje
 Loetje - zondag 04 november 2018 - 12:15   quote  deeplink  
Het zal heel lastig worden. Hopelijk haalt Ajax het niveau van de eerste 20 minuten gisteren en nog veel belangrijker, hebben ze geleerd van Kiev...

Tegen Kiev won Ajax thuis met 3-1, maar hadden het echt lastig. Uit speelde Ajax een heel stuk makkelijker en had men echt de zwakte bij ze ontdekt waar men het thuis van wilskracht moest hebben. 2 weken geleden heeft Ajax die wedstrijd ook echt op wilskracht gewonnen. Hopelijk sticht Benfica nu minder gevaar dan in de eerste 45 minuten in de ArenA!

Klasse topic trouwens weer!
Eide
 Eide - zondag 04 november 2018 - 12:27   quote  deeplink  
Ik vraag me oprecht af wat Benfica gaat doen. Die vechten voor hun laatste kans. Gaan die weer afwachten of gaan ze nu zelf proberen te voetballen? Zeker na 3 verliespartijen op rij is het altijd afwachten of trainers toch gaan sleutelen.
Loetje
 Loetje - zondag 04 november 2018 - 13:13   quote  deeplink  
Ze moeten wel, verliezen is eruit. Maar is een lastig potje en neem hun competitie hierin ook niet mee, ondanks 2 nederlagen. CL is toch wel het podium en het is hun laatste kans. Ik hoop vooral op dat we niet verliezen en dat zal nog heel lastig gaan worden.
hjf
 hjf - zondag 04 november 2018 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2018 - 12:27 schreef Eide het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat Benfica gaat doen. Die vechten voor hun laatste kans. Gaan die weer afwachten of gaan ze nu zelf proberen te voetballen? Zeker na 3 verliespartijen op rij is het altijd afwachten of trainers toch gaan sleutelen.
Benfica zal wel moeten Eide. Thuispubliek. Uitverkocht stadion. En juist daar liggen nu onze kansen bij 100% concentratie en inzet. Ik zou wel voor de diepgang met Neres starten in plaats van Donny. We gaan ons plaatsen. Ik ben er wel gerust op.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 04 november 2018 - 15:35   quote  deeplink  
Het eerste kwartier zonder schade doorkomen dan maak je zeker een kans. Ik zou proberen heel compact te spelen zoals er al aangegeven word Benfica MOET. Neres en Dolberg voorin zo snel mogelijk over zo min mogelijk schijven en je gaat echt heel veel kansen krijgen.

2-3 Ajax.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 04 november 2018 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2018 - 15:35 schreef benjamin25 het volgende:
Het eerste kwartier zonder schade doorkomen dan maak je zeker een kans. Ik zou proberen heel compact te spelen zoals er al aangegeven word Benfica MOET. Neres en Dolberg voorin zo snel mogelijk over zo min mogelijk schijven en je gaat echt heel veel kansen krijgen.

2-3 Ajax.
Compact spelen is iets wat Ajax over het algemeen juist niet kan.
Zelf proberen te voetballen en niet Benfica maar laten komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 november 2018 door Hasjkoph --
benjamin25
 benjamin25 - zondag 04 november 2018 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 november 2018 - 15:54 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Compact spelen is iets wat Ajax over het algemeen juist niet kan.
Zelf proberen te voetballen en niet Benfica maar laten komen.
Mee een en overhet algemeen hoeven ze dat ook niet te doen. Toch lijkt het me een heerlijk strijdplan.
Jaccio
 Jaccio - zondag 04 november 2018 - 19:40   quote  deeplink  
Ik gok, maar hoop vooral op een 1-3 overwinning voor Ajax.
remco k
 remco k - zondag 04 november 2018 - 19:55   quote  deeplink  
2-1 verlies. Beentjes op de grond en weer verder met je leven.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 november 2018 - 11:13   quote  deeplink  
Geweldig topic en een mooie toegangsprijs voor zo'n halve finale!! Ik denk dat het 1-1 wordt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 15:13   quote  deeplink  
Benfica moet winnen, een gelijkspel is niet voldoende. Wil men niet afhankelijk zijn van de resultaat van Ajax tegen AEK. Ze zullen toch wel komen toch?

Als Ajax kan voetballen en de ruimte en kansen benut dan denk ik aan een 0-3 overwinning.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 november 2018 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2018 - 15:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Benfica moet winnen, een gelijkspel is niet voldoende. Wil men niet afhankelijk zijn van de resultaat van Ajax tegen AEK. Ze zullen toch wel komen toch?

Als Ajax kan voetballen en de ruimte en kansen benut dan denk ik aan een 0-3 overwinning.
Ik vond Benfica echt heel goed en niet echt op de counter spelen. Thuis moeten ze wel komen, dus hoop op Neres in de basis voor de counter aan onze kant en Van de Beek ipv Schone
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 november 2018 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 november 2018 - 15:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vond Benfica echt heel goed en niet echt op de counter spelen. Thuis moeten ze wel komen, dus hoop op Neres in de basis voor de counter aan onze kant en Van de Beek ipv Schone
Benfica werd eigenlijk pas echt gevaarlijk als men achterin een foutje maakte in de opbouw.
Noussair Mazraoui was niet lekker bezig die wedstrijd.
Ze kwamen vooral door die kant.

Ik vind dat ze toen niet echt voor de overwinning speelde, ze vonden een gelijkspel ook prima.
Ze speelde ook niet heel defensief of aanvallend.
Gewoon van niet te veel risico lopen voor een tegentreffer door nadrukkelijk de doelpunt te zoeken.
Maar wel voor het doelpunt gaan als je de kans ervoor krijgt.
Eide
 Eide - dinsdag 06 november 2018 - 06:34   quote  deeplink  
Statistieken Ten Hag bieden Ajax houvast

Ajax reist vandaag met een koffer vol vertrouwen naar Lissabon voor het ’Duel van 13,2 miljoen’. En waarom zou Ajax in Estadio da Luz het kunststukje van eind oktober niet kunnen herhalen? De Amsterdammers zijn aan een goede reeks bezig en de uitstekende statistieken van Ten Hag bieden houvast.

Niet veel beginnende trainers in de top kunnen zeggen dat zij slechts een van hun eerste vijftien Europese duels verloren. Ten Hag moest tot dusver alleen in Rusland zijn meerdere erkennen in Zenit Sint-Petersburg.

Natuurlijk staan op het lijstje van de tukker ook vier duels met de dreumesen FC Valetta en Lech Poznan en het klopt dat de UEFA – met de nummers twee van Oostenrijk, België en Oekraïne – de rode loper naar de groepsfase van de Champions League uitrolde. Maar dat laat onverlet dat acht zeges, zes gelijkspelen en één nederlaag in Europa én klinkende uitslagen tegen AEK Athene (3-0), Bayern München (1-1) en Benfica (1-0) vertrouwen geven.


e09130bc-e152-11e8-9eb8-9fca7e2f56cb.jpg

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 06 november 2018 - 06:45   quote  deeplink  
Frenkie verwacht een aanvallend Benfica te treffen

Het duurde lang voordat Ajax in de thuiswedstrijd tegen Benfica (1-0) een gaatje wist te vinden. Het klopte op de deur en bleef aandringen. Uiteindelijk volgde een beloning. Frenkie de Jong verwacht in Lissabon een heel andere wedstrijd. Dankzij de driepunter in de thuiswedstrijd liep de marge tussen Ajax en Benfica op naar vier. Dit betekent dat de Portugezen in eigen huis strijden om hun laatste kans, terwijl de Ajacieden bij winst zeker zijn van een vervolg in de Champions League.

Deze tegenstrijdige belangen zorgen op voorhand voor een wedstrijd waarin het erom gaat spannen. Frenkie denkt iets te weten over de plannen van de tegenstander. “Ik verwacht dat Benfica vol voor de winst gaat,” meldt Frenkie aan Ajax Life. “Dit is voor Benfica natuurlijk een soort van laatste kans. Zij moeten winnen thuis, de supporters staan er ongetwijfeld achter, dus ik denk dat ze in het begin gaan stormen. Ik verwacht Benfica verder naar voren, hoger druk zettend. We zijn alvast gewaarschuwd,” vervolgt Frenkie.

Die waarschuwing moeten de Ajacieden goed in hun ogen knopen, want tijdens eerdere ontmoetingen met Bayern München en Benfica kreeg de tegenstander direct kansen. De Duitsers profiteerden wel, de Portugezen niet.

“We moeten goed beginnen, maar dat willen we iedere wedstrijd,” aldus Frenkie. “Het is niet zo dat het een probleem is voor ons, we moeten er wel op letten. We groeien wel in de wedstrijd, maar dat kan te laat zijn. Goed beginnen, we werken eraan.” We konden in de Johan Cruijff Arena al zien dat Benfica niet op de typisch Portugese manier voetbalt en graag ten aanval trekt. Frenkie’s verwachting dat het gaat stormen, komt dan ook niet uit de lucht vallen.

En andersom biedt een aanvallend Benfica ook weer kansen als Ajax een beetje goed omschakelt, nietwaar? “Hmm, jawel, maar we moeten sowieso goed voetballen want daarin schuilt onze grote kracht. Als er dan ruimte ligt in de counter, dat is alleen maar mooi.”

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 november 2018 door Eide --
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 06 november 2018 - 08:42   quote  deeplink  
We weten met z'n allen dat Benfica niet in goede doen is, gezien hun prestaties.

Hiermee moeten wij maximaal gebruik van maken, daar een kans op een 0-1 of 1-2 overwinning zeker aanwezig kan zijn.

Met 'n gelijkspel kunnen we ook tevreden zijn, zolang we maar vooral niet verliezen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 09:38   quote  deeplink  
Europees is alles anders, Ajax speelt ook een ander niveau in Europa tot nu toe, dat Benfica mindere resultaten heeft geboekt in de eigen competitie zegt me helemaal niets.

Ajax gaat niet ongeslagen door, en ik denk dat Ajax thuis van Bayern kan winnen of een punt pakken, ik verwacht nogmaals een klein verlies, ondanks dat het heel vervelend zou zijn.
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 november 2018 - 10:17   quote  deeplink  
Zeer mooi topic aangemaakt Eide!

Heb geen idee wat het gaat worden. De hosanna over de reeks van ten Hag in Europa deel ik niet. Het is eerder ondanks ten Hag wat mij betreft.

Heb door hem het gevoel in een zeepbel te zitten die ieder moment uiteen kan spatten.

Al dat getover met spelers die super spelen en dan toch op de bank belanden. Of Wöber die nul vertrouwen krijgt en dan tegen München het ongelijk van die incapabele trainer bewijst om vervolgens weer op de bank te belanden.

Neres en van de Beek moeten natúúrlijk altijd spelen. En een opstelling met Blind en Schöne samen is voor mij écht niet des Ajax terwijl Schöne in " topwedstrijden " toch wel vaak een te lage handelingssnelheid toont met gevaarlijk balverlies als gevolg.

Tot op heden komen we goed weg maar het tikka Takka is wel langzaam verdwenen. De ruimtes tegen Benfica thuis waren echt veel te groot en we zijn voor míjn gevoel daar echt aan een grote deksel op de neus ontsnapt.

Mijn Ajaxhart hoopt op een billenknijp 1-2 overwinning!
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 november 2018 - 10:44   quote  deeplink  
Ten Hag selecteert 21 spelers, ook Cerny mee naar Lissabon
Ajax reist met 21 spelers af naar Lissabon, waar woensdagavond de uitwedstrijd tegen Benfica wacht. In de selectie heeft onder meer ook Vaclav Cerny een plek, de Tsjech die een kleine week geleden zijn rentree in Ajax 1 maakte na ruim een jaar blessureleed.

In de selectie zitten verder weinig verrassingen. Erik ten Hag kondigde maandag in gesprek met Ajax TV al aan dat Carel Eiting de trip naar Portugal moet laten schieten. Kasper Dolberg is wel van de partij. De Deen werd tijdens het duel met Willem II ziek, maar is voldoende hersteld.

Wedstrijdselectie
Andre Onana
Kostas Lamprou
Dominik Kotarski
Rasmus Kristensen
Matthijs de Ligt
Max Wöber
Noussair Mazraoui
Daley Blind
Perr Schuurs
Nico Tagliafico
Donny van de Beek
Dusan Tadic
Zakaria Labyad
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Kasper Dolberg
Vaclav Cerny
Dani de Wit

BRON
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 06 november 2018 - 13:49   quote  deeplink  
Was het maar al Woensdag pffff
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 06 november 2018 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 10:17 schreef AkaS het volgende:
Zeer mooi topic aangemaakt Eide!

Heb geen idee wat het gaat worden. De hosanna over de reeks van ten Hag in Europa deel ik niet. Het is eerder ondanks ten Hag wat mij betreft.

Heb door hem het gevoel in een zeepbel te zitten die ieder moment uiteen kan spatten.

Al dat getover met spelers die super spelen en dan toch op de bank belanden. Of Wöber die nul vertrouwen krijgt en dan tegen München het ongelijk van die incapabele trainer bewijst om vervolgens weer op de bank te belanden.

Neres en van de Beek moeten natúúrlijk altijd spelen. En een opstelling met Blind en Schöne samen is voor mij écht niet des Ajax terwijl Schöne in " topwedstrijden " toch wel vaak een te lage handelingssnelheid toont met gevaarlijk balverlies als gevolg.

Tot op heden komen we goed weg maar het tikka Takka is wel langzaam verdwenen. De ruimtes tegen Benfica thuis waren echt veel te groot en we zijn voor míjn gevoel daar echt aan een grote deksel op de neus ontsnapt.

Mijn Ajaxhart hoopt op een billenknijp 1-2 overwinning!
Toch denk ik niet dat Ten Hag helemaal gek is en ik heb het gevoel dat de spelers steeds meer vertrouwen in zijn manier van werken krijgen/hebben, mede omdat hij nu ook blijkbaar openstaat voor feedback. Ik denk dat zijn assistenten ook cruciaal hierin zijn (Schreuder). Uiteindelijk moet je de juiste man zijn voor deze groep jongens. Je ziet het aan Real en Bayern, waar een goede coach niet om kan gaan met de type spelers in de selectie of er geen vertrouwen is tussen de coach en spelers.

Ik denk dat dit wel is veranderd bij Ajax. Ik zie Ajax nu ook echt leuk spelen en dat moet ik Ten Hag wel toegeven, ook al wet ik nog steeds niet wat zijn echte voetbal visie is. hij is in ieder geval meer bezig met de kwaliteiten van de tegenstander dan elke andere coach die Ajax heeft gehad.
Eerst vond ik dat maar onzin, omdat Ajax in de competitie voetbellend veel beter is dan elke andere ploeg. Toch heb ik daar nu toch veel meer begrip voor. Tuurlijk mag je je eigen spelletje spelen, maar je moet niet je ogen sluiten voor de krachten van de tegenstander. Ik denk dat dit een van de redenen is dat Ten Hag het ook zo goed doet in Europa. Ook bij Utrecht deed hij het niet verkeerd.
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2018 - 10:17 schreef AkaS het volgende:
Zeer mooi topic aangemaakt Eide!

Heb geen idee wat het gaat worden. De hosanna over de reeks van ten Hag in Europa deel ik niet. Het is eerder ondanks ten Hag wat mij betreft.

Heb door hem het gevoel in een zeepbel te zitten die ieder moment uiteen kan spatten.

Al dat getover met spelers die super spelen en dan toch op de bank belanden. Of Wöber die nul vertrouwen krijgt en dan tegen München het ongelijk van die incapabele trainer bewijst om vervolgens weer op de bank te belanden.

Neres en van de Beek moeten natúúrlijk altijd spelen. En een opstelling met Blind en Schöne samen is voor mij écht niet des Ajax terwijl Schöne in " topwedstrijden " toch wel vaak een te lage handelingssnelheid toont met gevaarlijk balverlies als gevolg.

Tot op heden komen we goed weg maar het tikka Takka is wel langzaam verdwenen. De ruimtes tegen Benfica thuis waren echt veel te groot en we zijn voor míjn gevoel daar echt aan een grote deksel op de neus ontsnapt.

Mijn Ajaxhart hoopt op een billenknijp 1-2 overwinning!
Wat je stelt over Benfica ben ik het helemaal mee eens, daar zijn we lekker weggekomen, dat zal daar nu moeilijker worden, dat is in mijn beleving echter geen schande..
remco k
 remco k - dinsdag 06 november 2018 - 15:17   quote  deeplink  
En dit is en dan wel weer een prachtig filmpje. Europees toch zo veel anders dan de ED..

p111
 p111 - woensdag 07 november 2018 - 10:01   quote  deeplink  
Het zijn prachtige wedstrijden maar o zo zwaar, ik hoop op een gluiperige 0-1 .Het wordt heel zwaar.
p111
 p111 - woensdag 07 november 2018 - 10:11   quote  deeplink  
Een kippevel filmpje !!!geweldig
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 10:29   quote  deeplink  
Waarom heeft iedereen het hier over een zware wedstrijd? Of moeilijke avond of andere woorden in die strekking?
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 07 november 2018 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 10:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier over een zware wedstrijd? Of moeilijke avond of andere woorden in die strekking?
Waarom zou het geen moeilijke wedstrijd worden? Thuis win je op 't nippertje, waarbij Benfica af en toe zeer gevaarlijk was en uitduels in Portugal liggen Nederlandse clubs niet bepaald.

Dat ze op een negatieve koers liggen de afgelopen weken hoeft niet veel te zeggen over vanavond. Dit is een wedstrijd op zich.
Loetje
 Loetje - woensdag 07 november 2018 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 10:29 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier over een zware wedstrijd? Of moeilijke avond of andere woorden in die strekking?
Wat dacht jij dan, dat Ajax daar met 3-0 winst? Je mag in je handjes klappen als je daar met een gelijkspel weg gaat komen.
p111
 p111 - woensdag 07 november 2018 - 10:42   quote  deeplink  
Omdat Benfica gewoon een hele goede ploeg is !!!daarom
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 10:38 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Waarom zou het geen moeilijke wedstrijd worden? Thuis win je op 't nippertje, waarbij Benfica af en toe zeer gevaarlijk was en uitduels in Portugal liggen Nederlandse clubs niet bepaald.

Dat ze op een negatieve koers liggen de afgelopen weken hoeft niet veel te zeggen over vanavond. Dit is een wedstrijd op zich.
Op het nippertje? Omdat de goal in de laatste minuut valt? Van der beek had in de 2de helft een prima kans om eerder een goal te maken.

In mijn ogen was Ajax de betere, het begon wat moeizaam door dat Mazraoui niet lekker aan de wedstrijd begon. Verloor de bal waar hij dat niet moet doen, dan krijg je wel kansen tegen. Ik ga ervan uit dat het te maken heeft met de blessure die hij daarvoor had. Nu zal hij wel beter beginnen aan de wedstrijd.

Nederlandse clubs in Portugal, daar kijk ik niet naar. Dat is echt flauwekul. Dat Feyenoord of AZ daar niet wint, ja prima. Het gaat hier om Ajax. Het heeft echt heel lang geduurd dat Ajax tegen Benfica in een officiële duel in Portugal gaat spelen. Hecht daar niet zo veel waarde aan.

Ajax is na 9 wedstrijden nog altijd ongeslagen, daarvan zijn er natuurlijk maar 4 uitwedstrijden. Maar Bayern uit daar had Ajax wel kunnen winnen.
Als Bayern daar in Lisabon met 0-2 kan winnen waarom zouden wij dat niet kunnen?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 10:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan, dat Ajax daar met 3-0 winst? Je mag in je handjes klappen als je daar met een gelijkspel weg gaat komen.
Zoals ik al eerder schreef. Ik verwacht een mooie overwinning en hoop dat het met 0-3 gaat gebeuren.

Ik ga ook bij een gelijkspel in mijn handjes klappen. Omdat het een goed resultaat is.
Omdat het gat gelijk blijft en onderlinge resultaat in het voordeel van Ajax is.
Maar hangt van het spelbeeld van of ik daar gelukkig van wordt.

Maar ik denk dat het spelbeeld in het voordeel van Ajax is. Net zo dat het in München was.
Afgezien van de 1ste paar minuten.

Ik zou het teleurstellend vinden als het niet zo zou zijn. Maar in voetbal kan alles.
Brugge had het ook moeilijk thuis tegen Monaco en speelde vervolgens gisteren met 0-4.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 07 november 2018 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 12:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Op het nippertje? Omdat de goal in de laatste minuut valt? Van der beek had in de 2de helft een prima kans om eerder een goal te maken.

In mijn ogen was Ajax de betere, het begon wat moeizaam door dat Mazraoui niet lekker aan de wedstrijd begon. Verloor de bal waar hij dat niet moet doen, dan krijg je wel kansen tegen. Ik ga ervan uit dat het te maken heeft met de blessure die hij daarvoor had. Nu zal hij wel beter beginnen aan de wedstrijd.

Nederlandse clubs in Portugal, daar kijk ik niet naar. Dat is echt flauwekul. Dat Feyenoord of AZ daar niet wint, ja prima. Het gaat hier om Ajax. Het heeft echt heel lang geduurd dat Ajax tegen Benfica in een officiële duel in Portugal gaat spelen. Hecht daar niet zo veel waarde aan.

Ajax is na 9 wedstrijden nog altijd ongeslagen, daarvan zijn er natuurlijk maar 4 uitwedstrijden. Maar Bayern uit daar had Ajax wel kunnen winnen.
Als Bayern daar in Lisabon met 0-2 kan winnen waarom zouden wij dat niet kunnen?
Ajax zou daar zeker met 0-2 kunnen winnen. Ik vind alleen dat je ze niet zodanig mag onderschatten want het blijft een goede ploeg. Ik vind dan ook een voorspelling van een 0-3 overwinning te optimistisch. Zoals gezegd is het een wedstrijd op zich; het kan werkelijk alle kanten op.

En ja, van den Beek had inderdaad moeten scoren in de thuiswedstrijd, maar dat is ook het mankement van dit Ajax. Ajax mist te veel goede kansen. Nu kwam Ajax goed weg door de late goal, maar effectiviteit is vanavond wel gewenst.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 13:03 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ajax zou daar zeker met 0-2 kunnen winnen. Ik vind alleen dat je ze niet zodanig mag onderschatten want het blijft een goede ploeg. Ik vind dan ook een voorspelling van een 0-3 overwinning te optimistisch. Zoals gezegd is het een wedstrijd op zich; het kan werkelijk alle kanten op.

En ja, van den Beek had inderdaad moeten scoren in de thuiswedstrijd, maar dat is ook het mankement van dit Ajax. Ajax mist te veel goede kansen. Nu kwam Ajax goed weg door de late goal, maar effectiviteit is vanavond wel gewenst.
Ook als je de grote favoriet bent dan mag je de tegenstander niet onderschatten. Dat mag namelijk nooit. Zie Rode Ster gisterenavond. Ajax is geen grote favoriet.
Ik denk dat het 40/60 (voordeel voor ajax) is.

Ik vond Ajax vorige wedstrijd de bovenliggende partij, afgezien van beginfase met persoonlijke fouten achterin.
Nu speel je tegen een tegenstander die echt wel moet, vorige wedstrijd was dat niet het geval. Zeker gezien de situatie van Benfica in de competitie, staat er wel wat op het spel. Met heel veel vertrouwen zullen ze niet aan de wedstrijd beginnen.

Als Ajax aan voetballen toekomt is Ajax de betere partij
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2018 - 16:56   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax thuis terecht heeft gewonnen. Dat was bepaald geen gestolen overwinning. Ajax uit is, zeker Europees, altijd een heel ander verhaal. Dat hebben we het seizoen van de Europa League finale wel gezien. Ik verwacht een hele lastige wedstrijd.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 07 november 2018 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 16:56 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Ajax thuis terecht heeft gewonnen. Dat was bepaald geen gestolen overwinning. Ajax uit is, zeker Europees, altijd een heel ander verhaal. Dat hebben we het seizoen van de Europa League finale wel gezien. Ik verwacht een hele lastige wedstrijd.
Ach ja in de laatste minuut winnen is ook niet echt iets voor ajax. Laten we dit seizoen gewoon alles positief veranderen. We pakken de schaal, de beker en gaan gewoon zover mogelijk in de CL komen.

Oja en na het seizoen blijven alle spelers met een salaris verhoging om een vervolg te geven aan dit jaar.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 07 november 2018 - 19:00   quote  deeplink  
Lastig te voorspellen. Ik vond Benfica erg gevaarlijk en veel kansen hebben in Amsterdam. Maar de scheidsrechter zat hen ook erg mee. Benfica is blijkbaar helemaal uit vorm. Je zou kunnen stellen dat als een miezerig clubje als moreirense kan winnen, dat Ajax dat ook kan. Maar in de CL zullen ze mega scherp zijn, omdat ze MOETEN. Dit is lastig te voorspellen. Maar ik zet mijn geld in op de thuisploeg.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 07 november 2018 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 19:00 schreef patrickpsv15 het volgende:
Lastig te voorspellen. Ik vond Benfica erg gevaarlijk en veel kansen hebben in Amsterdam. Maar de scheidsrechter zat hen ook erg mee. Benfica is blijkbaar helemaal uit vorm. Je zou kunnen stellen dat als een miezerig clubje als moreirense kan winnen, dat Ajax dat ook kan. Maar in de CL zullen ze mega scherp zijn, omdat ze MOETEN. Dit is lastig te voorspellen. Maar ik zet mijn geld in op de thuisploeg.
Waar heb jij je gister je geld op gezet?
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2018 - 19:35   quote  deeplink  
Ajax schijnt met Tadic op 9 en Neres te beginnen. Dolberg dus op de bank.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 07 november 2018 - 19:47   quote  deeplink  
Dra8geNXQAAYEpf.jpg:large
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 07 november 2018 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 november 2018 - 19:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waar heb jij je gister je geld op gezet?
PSG . Bij rust cash in gedaan. Vervolgens op PSV ingezet toen ze in de rust voorstonden, en uiteindelijk verloren.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 07 november 2018 - 20:44   quote  deeplink  
Ajax gaat minimaal voor 'n gelijkspel, of anders maximaal voor de winst.

Dit is wel afhankelijk, van hoe Ajax de eerste 20 minuten doet doorkomen.
Zelf schat ik de kans voor Ajax op minimaal 70% om door te gaan.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 november 2018 - 20:55   quote  deeplink  
Wat een spanning ineens. Jeetje man. Go Ajax!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 07 november 2018 - 21:07   quote  deeplink  
Gelukkig dat de dwarrelende schot in de eerste minuut alsnog door Onana kon worden gered.

Wel moeten we goed blijven oppassen dat Benfica niet heel erg vroeg blijft storen om ons in de problemen te brengen. Weer dan Onana moest ingrijpen in de korte hoek. Gelukkig dat de corner ook niks deed opbrengen voor Benfica.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 07 november 2018 - 21:20   quote  deeplink  
Toch wel fijn dat we de eerste 20 minuten goed zijn doorgekomen, ondanks da Benfica toch twee kleine kansjes had in de eerste 10 minuten.

Zolang we deze tussenstand kunnen volhouden hoeven we ons geen zorgen te maken, daar alleen maar de wedstrijd goed te blijven controleren.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 november 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Tja Andre..
Mag je jezelf flink aanrekenen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2018 door Jaccio --
Eide
 Eide - woensdag 07 november 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Forse blunder van Onana
remco k
 remco k - woensdag 07 november 2018 - 21:29   quote  deeplink  
Godsamme. 3 achterlijke domme ballen van Onana en het staat 1-0. Wat een domme blunder ook nog bij die goal. 4 zwakke momenten in 5 minuten. En je volt het gewoon aankomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 november 2018 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5973
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Benfica - Ajax (woensdag 07 november 2018, 21:00); 1 - 1









0.0084810