|
|
pth
|
|
|
Jezus, van lul van de eeuw tot held |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, Onana maakt in de laatste seconde z'n fout van de eerste helft nog goed zeg. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Pfoe. Van schlemiel naar held. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
In Athene afmaken graag!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Waardeloze wedstrijd, maar wel een punt. |
|
|
|
|
benjamin25
|
|
|
Ja ik neem aan dat beyern wel van benfica gaat winnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een waardeloze wedstrijd maar een zeer behoorlijk resultaat. Benfica trouwens ook tranentrekkend slecht. Drie punten zijn voldoende om te overwinteren in de CL. |
|
|
|
|
benjamin25
|
|
|
Moet wel heel gek lopen als de volgende ronde niet bereikt word |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Benfica is slecht en Ajax speelt slecht |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Uiteindelijk een slecht Ajax met een cruciaal en mooi punt. Ondanks we dus nog niet door zijn, voelt het als eind goed, al goed. Gelukkig liet Onana ook even zijn andere kant zien. Al met al, bijna niemand voldoende, een vreselijk slechte wedstrijd maar een o zo heerlijk punt. Deze voelt als 3. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Als die lul gewoon nog effe een wissel plaatst in de 90ste minuut,dan had Benfica ook niet meer die kans gehad.Dat had ook verkeerd af kunnen lopen,dat had een blunder van Ten Hag geweest. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Slechte wedstrijd veel te weinig inzet !!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Voorafgaand zeiden we, 6 punten tegen AEK, 4 tegen Benfica en tegen Bayern is ieder punt meegenomen. Toch wel knap vooralsnog. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Even gekeken net, voorafgaand aan de wedstrijden van Real en Roma, stond Real met een minder doelsaldo toch voor Roma. Blijkbaar door onderling resultaat.
Wij hebben een beter onderling resultaat dan Benfica en dus telt het doelsaldo al niet meer. Kortom, Ajax moet 2x verliezen en Benfica moet 2 keer winnen. Zelfs al verliest Akax in Athene en wint Benfica, of Ajax verliest en Benfica pakt een punt, is Ajax met 3 punten voorsprong sowieso zeker!
Hoewel ik het niet op de laatste speelronde wil laten aankomen, ziet het er wel zeer goed uit nu. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 07 november 2018 - 23:35 schreef p111 het volgende:Als die lul gewoon nog effe een wissel plaatst in de 90ste minuut,dan had Benfica ook niet meer die kans gehad.Dat had ook verkeerd af kunnen lopen,dat had een blunder van Ten Hag geweest. ??? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 08 november 2018 - 00:08 schreef Loetje het volgende:Even gekeken net, voorafgaand aan de wedstrijden van Real en Roma, stond Real met een minder doelsaldo toch voor Roma. Blijkbaar door onderling resultaat. Wij hebben een beter onderling resultaat dan Benfica en dus telt het doelsaldo al niet meer. Kortom, Ajax moet 2x verliezen en Benfica moet 2 keer winnen. Zelfs al verliest Akax in Athene en wint Benfica, of Ajax verliest en Benfica pakt een punt, is Ajax met 3 punten voorsprong sowieso zeker! Hoewel ik het niet op de laatste speelronde wil laten aankomen, ziet het er wel zeer goed uit nu. Het klopt wat je zegt.
Ik wil er nog iets bij toevoegen. Stel Benfica wint met 0-3 van Bayern en Ajax speelt gelijk in Athene. Dan zullen bayern en Ajax op een akkoordje gooien want ze hebben beide een punt nodig, verlies betekend voor beide dan 3de worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 november 2018 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 november 2018 door Loetje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Tiebreakers
Teams are ranked according to points (3 points for a win, 1 point for a draw, 0 points for a loss), and if tied on points, the following tiebreaking criteria are applied, in the order given, to determine the rankings (Regulations Articles 17.01):[2]
- Points in head-to-head matches among tied teams; - Goal difference in head-to-head matches among tied teams; - Goals scored in head-to-head matches among tied teams; - Away goals scored in head-to-head matches among tied teams; - If more than two teams are tied, and after applying all head-to-head criteria above, a subset of teams are still tied, all head-to-head criteria above are reapplied exclusively to this subset of teams; - Goal difference in all group matches; - Goals scored in all group matches; - Away goals scored in all group matches; - Wins in all group matches; - Away wins in all group matches; - Disciplinary points (red card = 3 points, yellow card = 1 point, expulsion for two yellow cards in one match = 3 points); - UEFA club coefficient. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De "day after". Ik heb gisteren een matig Ajax gezien dat geen moment tempo wist te maken. Dat lukte eigenlijk maar één keer en toen leverde dat meteen een goal op. Benfica creëerde iets meer mogelijkheden maar kwam behoudens wat schoten ook maar tot drie serieuze kansen. Wat dat betreft twee ploegen die misschien vooral moeite hadden met de druk en de belangen.
Ik heb twee ploegen gezien die keihard hebben gewerkt. Aan gebrekkige inzet lag het niet. Waar ik blij van wordt is dat dit Ajax daarin staande blijft. Benfica bediende zich van gemene overtredingen, schwalbes en waren nadrukkelijk bezig Ajax op die manier uit de wedstrijd te halen of tot rood te verleiden. Het heeft er geen moment uitgezien alsof Ajax daar serieus van onder de indruk was.
Daar staat tegenover dat Ajax tegenwoordig toch een verdedigend fanatisme heeft wat ik zelden heb gezien. Ook daarin geldt dat werklust niet automatisch tot goede kwaliteit leidt en dat Ajax wel met iets meer overleg had moeten en kunnen spelen. Desondanks is het aanhoudend druk zetten, pure verdedigende klasse en de meedogenloosheid van bijvoorbeeld De Ligt en Tagliafico wel wat Ajax lang heeft ontbeerd.
Kortom, niet goed maar hard gewerkt voor een resultaat. Wat dat betreft hulde.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 november 2018 door Eide -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Als er 89 minuten zijn gespeeld en je staat 1-1 die stand moet je binnen slepen,dan gaat de teenstander alles of niks spelen,dan moet je ze uit hun flow halen en een tijds wissel doen,dat deed Ten Hag niet,die minuut winst had je net de kop kunnen kosten,als Onana niet die redding deed in de 94ste minuut.Dat bedoelde ik met slimheid van een coach. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wat een spannende maar slechte wedstrijd vanuit Ajax bekeken.
1. Blind speelde prima m.u.v. dat hij zomaar weer een bal in de voeten van een tegenstander speelde. Maar verder veel beter dan ik voor mogelijk achtte.
2. Schöne kan echt niet meer. Vrije trap is fenomenaal maar verder valt hij voor mij uit de toon.
3. Misschien toch eens een vaste opstelling om automatismen te creëren, al was Ajax een stuk beter toen ze de aanval zochten, na de gelijkmaker.
Vraag me af in hoeverre de spelers ten Hag serieus nemen. Volgens mij is er veel meer respect voor Schreuder. Illustratief hiervoor is het moment waarop ten Hag en Schreuder beide tegen de Ligt aan praten... heel duidelijk dat de Ligt uitsluitend naar Schreuder keek, luisterde en meerdere malen naar hem een bevestigend knikje gaf. Ten Hag negeerde hij volkomen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 november 2018 door AkaS -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
tjah wat moet ik ervan vinden, vooraf teken je voor deze uitslag.. maar schone vdbeek en invaller dolberg werd ik niet warm of koud van.. onana goeiepot op 1 minuut na.. voor de rest nu al zeker van europese overwintering.. toch een mooi resultaat.. nu nog zkr zijn van CL... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 08 november 2018 - 08:52 schreef AkaS het volgende:Wat een spannende maar slechte wedstrijd vanuit Ajax bekeken. 1. Blind speelde prima m.u.v. dat hij zomaar weer een bal in de voeten van een tegenstander speelde. Maar verder veel beter dan ik voor mogelijk achtte. 2. Schöne kan echt niet meer. Vrije trap is fenomenaal maar verder valt hij voor mij uit de toon. 3. Misschien toch eens een vaste opstelling om automatismen te creëren, al was Ajax een stuk beter toen ze de aanval zochten, na de gelijkmaker. Vraag me af in hoeverre de spelers ten Hag serieus nemen. Volgens mij is er veel meer respect voor Schreuder. Illustratief hiervoor is het moment waarop ten Hag en Schreuder beide tegen de Ligt aan praten... heel duidelijk dat de Ligt uitsluitend naar Schreuder keek, luisterde en meerdere malen naar hem een bevestigend knikje gaf. Ten Hag negeerde hij volkomen. je weet niet wie wat zegt natuurlijk dus vind ik niet opgaan.. daarbij is tenhag hoofdcoach maar is het ook een team die op de bank zit.. tenhag schreuder en winter.. alle 3 in mijn ogen net zo verantwoordelijk... |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Eerste helft dramatisch slap/slordig/geen inzet.En grote blunder van Onana. Tweede helft eerst 5 minuten nog Benfica,daarna alleen Ajax die veel fanatieker en beter voor de dag kwam,met een blunder van Schone/Blind en Ziyech. Maar top gouden punt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 november 2018 door p111 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Je kan ook zeggen dat Benfica de 1ste helft er boven op zat en dat Ajax niet het lef had om daar onderuit te voetballen. Veel ballen speelde men naar achteren, heel veel van de jong wat hij normaal niet doet. wat de de jong of de ligt al zei. Het ging meer om de balbezit, dan naar creëren van kansen. Na de 1-0 veranderde dat Ajax zocht meer de de weg naar voren. Dat ging moeizaam , ook omdat benfica het goed deed. Druk zetten op de juiste mensen.
Vervolgens zetten benfica nog even aan in de 2de helft. Toen de speler van benfica vroeg om een wissel nadat hij in de 1ste helft door zijn enkel ging en daarna ook de doelpunten maker verdween, Na de wissels is Benfica anders gaan spelen. Daardoor kreeg Ajax meer de ruimte om naar voren te spelen en zo doende kon ziyech de pass geven. De laatste paar minuten gingen we zelf niet meer voetballen, met de bal in een hoek houden en bal buiten schieten. Dat koste bijna ons een punt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 08 november 2018 - 08:59 schreef nummer10 het volgende:[..] je weet niet wie wat zegt natuurlijk dus vind ik niet opgaan.. daarbij is tenhag hoofdcoach maar is het ook een team die op de bank zit.. tenhag schreuder en winter.. alle 3 in mijn ogen net zo verantwoordelijk... Dat is natuurlijk grote kolder. Ten Hag is eindverantwoordelijk en de andere heren niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Volgens mij is het uiteindelijk een gevecht op het middenveld geworden waarbij goed voetbal door de extreem kleine ruimtes elkaar onmogelijk werd gemaakt. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: dat is jouwn mening.. tuurlijk is die eind verantwoordelijk maar neemt niet weg dat een schreuder en winter ook verantwoordelijk zijn hoe het met het team gaat... niet alleen voetballen maar ook het managen etc, spelers individueel beter maken, dat doen ze toch echt met meer man.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Mooie beelden gezien van Ten Hag na de wedstrijd tegen Benfica. Stadion leeg behalve het uitvak. Alle spelers al lang binnen en dan komt Ten Hag de supporters nog even bedanken. Dat doet hij dan toch wel goed. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 november 2018 - 10:08 schreef Eide het volgende:Mooie beelden gezien van Ten Hag na de wedstrijd tegen Benfica. Stadion leeg behalve het uitvak. Alle spelers al lang binnen en dan komt Ten Hag de supporters nog even bedanken. Dat doet hij dan toch wel goed. Ik vind hem de laatste tijd ook een stuk beter voor de pers. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Hij praat niet makkelijk voor de camera, heeft z'n articulatie en accent niet mee en zegt geregeld rare dingen. Dat is gewoon zo. Maar dit doet hij dan toch wel goed. |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 november 2018 - 10:08 schreef Eide het volgende:Mooie beelden gezien van Ten Hag na de wedstrijd tegen Benfica. Stadion leeg behalve het uitvak. Alle spelers al lang binnen en dan komt Ten Hag de supporters nog even bedanken. Dat doet hij dan toch wel goed. Waar heb je die beelden gezien? |
|
|
|
|
Ajax we love you
|
|
|
quote: Ik ook, ik vind dat hij echt vooruit is gegaan. Ik irriteer me zowaar niet meer aan hem als ik hem zie voor de camera. De manier waarop Ajax nu speelt is misschien niet altijd geweldig, maar ze staan wel allemaal heel goed, ook verdedigend. Het druk zetten doen ze ook op een verantwoorde manier en de werklust is er ook. Zien we nu pas echt de hand van Ten Hag? Ik vind de wisselingen/rouleren voorin ook niet altijd verkeerd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 november 2018 - 08:28 schreef nummer10 het volgende:[..] dat is jouwn mening.. tuurlijk is die eind verantwoordelijk maar neemt niet weg dat een schreuder en winter ook verantwoordelijk zijn hoe het met het team gaat... niet alleen voetballen maar ook het managen etc, spelers individueel beter maken, dat doen ze toch echt met meer man.. Grappig is wel dat ik toch echt dezelfde beelden op tv kijk als jullie...
En het valt mij op dat de Ligt alleen maar luisterd en bevestigend knikt naar Schreuder Terwijl ten Hag naast hem staat. Duidelijk zichtbaar tegen de Ligt aanpraat en totaal genegeerd wordt.
Verder in deze wedstrijd zie je op de bank ten Hag zich naar Schreuder draaien en iets zeggen. Hierop trekt Schreuder een bedenkelijk gezicht en schudt nee..Daarna zie je ten Hag met een gezicht als een oorwurm weer wegdraaien.
En dit is niét de éérste keer dat dit gebeurd en in beeld wordt gebracht.
Opvallend hoe makkelijk mensen zijn te beïnvloeden en ten Hag nu gaan ophemelen terwijl hij gewoon een miskoop van de bovenste plank is.
De 1 - 1 tegen Benfica is gewéldig en houdt hem in het zadel. Maar we zíjn wederom weer heel goed weggekomen en ik heb een enorm zoekend Ajax gezien dat op zoek was naar zekerheden en automatismen die dankzij deze trainer er niet zijn.
Hij drijft vollédig op de individuele klasse van sommige spelers en het geluk dat we de afgelopen jaren vaak niet hadden!
En verder kan Schöne toch echt niet meer, maar na zo'n geweldige vrije trap is hij natuurlijk weer geweldig :-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 november 2018 door AkaS -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2018 - 10:31 schreef AkaS het volgende:[..] Grappig is wel dat ik toch echt dezelfde beelden op tv kijk als jullie... En het valt mij op dat de Ligt alleen maar luisterd en bevestigend knikt naar Schreuder Terwijl ten Hag naast hem staat. Duidelijk zichtbaar tegen de Ligt aanpraat en totaal genegeerd wordt. Verder in deze wedstrijd zie je op de bank ten Hag zich naar Schreuder draaien en iets zeggen. Hierop trekt Schreuder een bedenkelijk gezicht en schudt nee..Daarna zie je ten Hag met een gezicht als een oorwurm weer wegdraaien. En dit is niét de éérste keer dat dit gebeurd en in beeld wordt gebracht. Opvallend hoe makkelijk mensen zijn te beïnvloeden en ten Hag nu gaan ophemelen terwijl hij gewoon een miskoop van de bovenste plank is. De 1 - 1 tegen Benfica is gewéldig en houdt hem in het zadel. Maar we zíjn wederom weer heel goed weggekomen en ik heb een enorm zoekend Ajax gezien dat op zoek was naar zekerheden en automatismen die dankzij deze trainer er niet zijn. Hij drijft vollédig op de individuele klasse van sommige spelers en het geluk dat we de afgelopen jaren vaak niet hadden! En verder kan Schöne toch echt niet meer, maar na zo'n geweldige vrije trap is hij natuurlijk weer geweldig :-) schreuder is zkr belangrijk voor ajax.. absoluut ! en nee schone is echt 1 van mijn favo spelers van ajax.. maar de laatste tijd echt matig.. heb liever dat frenkie daarkomt, zodat tadic of ziyech een linie terug kunnen en neres er weer in komt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 12 november 2018 - 10:31 schreef AkaS het volgende:[..] Grappig is wel dat ik toch echt dezelfde beelden op tv kijk als jullie... En het valt mij op dat de Ligt alleen maar luisterd en bevestigend knikt naar Schreuder Terwijl ten Hag naast hem staat. Duidelijk zichtbaar tegen de Ligt aanpraat en totaal genegeerd wordt. Verder in deze wedstrijd zie je op de bank ten Hag zich naar Schreuder draaien en iets zeggen. Hierop trekt Schreuder een bedenkelijk gezicht en schudt nee..Daarna zie je ten Hag met een gezicht als een oorwurm weer wegdraaien. En dit is niét de éérste keer dat dit gebeurd en in beeld wordt gebracht. Opvallend hoe makkelijk mensen zijn te beïnvloeden en ten Hag nu gaan ophemelen terwijl hij gewoon een miskoop van de bovenste plank is. De 1 - 1 tegen Benfica is gewéldig en houdt hem in het zadel. Maar we zíjn wederom weer heel goed weggekomen en ik heb een enorm zoekend Ajax gezien dat op zoek was naar zekerheden en automatismen die dankzij deze trainer er niet zijn. Hij drijft vollédig op de individuele klasse van sommige spelers en het geluk dat we de afgelopen jaren vaak niet hadden! En verder kan Schöne toch echt niet meer, maar na zo'n geweldige vrije trap is hij natuurlijk weer geweldig :-) Volgens mij wordt ie niet opgehemeld.
Overigens zie ik totaal niet de dingen die jij ni weer benoemd. |
|
|
|