Op maandag 07 januari 2019 - 20:23 schreef Peterhs het volgende:Speelt iemand anders nog FM19 en dan natuurlijk met onze eigen club?
Ik zit nu net in winterstop van 3e seizoen.
Lijkt me leuk om te kijken of er nog grote verschillen zijn in vergelijking met werkelijkheid straks.
Meest opmerkelijke transfers van bekende spelers (dus geen nieuw gegenereerde spelers)
Clausules zijn al meegerekend en aantal % na doorverkoop weg gelaten. Ook geen onderscheid gemaakt met wel of geen wintertransfer):
18-19 Verkoop
- Veltman -> Southampton 10,5M (gewoon omdat ik een hekel aan die sukkel heb)
- Labyad -> Young Boys Bern 5M (zelfde verhaal als hierboven)
18-19 -> Aankoop
- Antonio Marin -L wing- 19j(Dinamo Zagreb) 3,1M (in 19-20 Topscorer competitie 23 goals uit 27 wedstrijden. 27 goals seizoen.
Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
10,25M/8,75M (bedrag niet geheel juist vanwege nog ontbrekende clausules)
19-20 Verkoop
- Huntelaar -> Gestopt. 18-19 Topscorer competitie 24 uit 30. 33 goals totaal seizoen.
- Sinkgraven -> Vrije transfer. Was echt niet goed genoeg, maar gratis de deur uit was fout van mijzelf.
- Donny van de Beek -> Spurs 30M
- Dolberg -> Benfica 37,5M
- Siem de Jong -> En Avant de Guingamp 2,5M
Verder nog aantal jeugdspelers afgedaan en spelers zoals Orejula, Cassiera, Lamprou
19-20 Aankoop
- Gustavo Bou -spits- (Racing Club Argentinië) 3,5M - Back up speler (Half jaar later verkocht voor 5,25M)
- Augusto Batalla -keeper- (Igre Argentinië) Gratis - Back up.
- Pedrinho -R winger- (Corinthians) 8,25M Back up achter Neres
- Lovro Majer -AMC- Dinamo Zagreb 7,25M Rouleren met Ziyech.
- Benoit Badiashile -CV- AS Monaco 4,4M Toekomst
- Andreas Pereira -CM/AMC- Manchester United Gratis
Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
78M/43M
20-21 Aankoop
- Lucas Silva -DM/CM- Real Madrid Gratis (ervaren)
- Toni Lato -Lback- Vigo Spanje 8,75M (23j) (Gekocht ivm mogelijke verkoop Tagliafico/blind)
- Erick Aguirre -Rback- Cruz Azul Mexico 12M (23j) (Rback werd toch krap met enkel Mazraoui waar ook interesse voor is en verder enkel jeugd die nog niet ver genoeg zijn)
- Predag Rajkovic -keeper- Olympique Marsaille 3,4M (Betere)ervaren vervanger Onana
- Cesar Montes -CV- Monterrey 12M (23j) Vervanger Wober
20-21 Verkoop
- Cerny -> Groningen 2,5M
- Wober -> Bournemouth 42,5M
- Frenkie de Jong -> Everton 40M
- Hassane Bande -> Almeria 1,9M
- Kristensen -> Hertha BSC 16,5M
- Onana -> Chelsea 20,5M
- Ziyech -> Spurs (alweer) 50M (Bedankt!)
Totaal inkomsten/uitgaven transfers: (tot nu toe)
143M/87M
Zoals te zien in 19-20 en 20-21 heb ik dus genoeg uitgegeven aan vervangers, maar vrijwel alles is aan onbekende back ups of talentvolle/nieuwe wereldster gegenereerde spelers door de game besteed.