BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FM19 Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Peterhs
 Peterhs - maandag 07 januari 2019 - 20:23   quote  deeplink  
Speelt iemand anders nog FM19 en dan natuurlijk met onze eigen club?

Ik zit nu net in winterstop van 3e seizoen.
Lijkt me leuk om te kijken of er nog grote verschillen zijn in vergelijking met werkelijkheid straks.

Meest opmerkelijke transfers van bekende spelers (dus geen nieuw gegenereerde spelers)
Clausules zijn al meegerekend en aantal % na doorverkoop weg gelaten. Ook geen onderscheid gemaakt met wel of geen wintertransfer):

18-19 Verkoop
- Veltman -> Southampton 10,5M (gewoon omdat ik een hekel aan die sukkel heb)
- Labyad -> Young Boys Bern 5M (zelfde verhaal als hierboven)

18-19 -> Aankoop
- Antonio Marin -L wing- 19j(Dinamo Zagreb) 3,1M (in 19-20 Topscorer competitie 23 goals uit 27 wedstrijden. 27 goals seizoen.

Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
10,25M/8,75M (bedrag niet geheel juist vanwege nog ontbrekende clausules)

19-20 Verkoop
- Huntelaar -> Gestopt. 18-19 Topscorer competitie 24 uit 30. 33 goals totaal seizoen.
- Sinkgraven -> Vrije transfer. Was echt niet goed genoeg, maar gratis de deur uit was fout van mijzelf.
- Donny van de Beek -> Spurs 30M
- Dolberg -> Benfica 37,5M
- Siem de Jong -> En Avant de Guingamp 2,5M

Verder nog aantal jeugdspelers afgedaan en spelers zoals Orejula, Cassiera, Lamprou

19-20 Aankoop
- Gustavo Bou -spits- (Racing Club Argentinië) 3,5M - Back up speler (Half jaar later verkocht voor 5,25M)
- Augusto Batalla -keeper- (Igre Argentinië) Gratis - Back up.
- Pedrinho -R winger- (Corinthians) 8,25M Back up achter Neres
- Lovro Majer -AMC- Dinamo Zagreb 7,25M Rouleren met Ziyech.
- Benoit Badiashile -CV- AS Monaco 4,4M Toekomst
- Andreas Pereira -CM/AMC- Manchester United Gratis

Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
78M/43M

20-21 Aankoop
- Lucas Silva -DM/CM- Real Madrid Gratis (ervaren)
- Toni Lato -Lback- Vigo Spanje 8,75M (23j) (Gekocht ivm mogelijke verkoop Tagliafico/blind)
- Erick Aguirre -Rback- Cruz Azul Mexico 12M (23j) (Rback werd toch krap met enkel Mazraoui waar ook interesse voor is en verder enkel jeugd die nog niet ver genoeg zijn)
- Predag Rajkovic -keeper- Olympique Marsaille 3,4M (Betere)ervaren vervanger Onana
- Cesar Montes -CV- Monterrey 12M (23j) Vervanger Wober

20-21 Verkoop
- Cerny -> Groningen 2,5M
- Wober -> Bournemouth 42,5M
- Frenkie de Jong -> Everton 40M
- Hassane Bande -> Almeria 1,9M
- Kristensen -> Hertha BSC 16,5M
- Onana -> Chelsea 20,5M
- Ziyech -> Spurs (alweer) 50M (Bedankt!)

Totaal inkomsten/uitgaven transfers: (tot nu toe)
143M/87M

Zoals te zien in 19-20 en 20-21 heb ik dus genoeg uitgegeven aan vervangers, maar vrijwel alles is aan onbekende back ups of talentvolle/nieuwe wereldster gegenereerde spelers door de game besteed.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 januari 2019 door Peterhs --
Peterhs
 Peterhs - woensdag 09 januari 2019 - 09:22   quote  deeplink  
Hmmm. Ik had toch eerlijk gezegd verwacht dat er van jullie wel een aantal fanatiekelingen tussen zouden zitten die ook speelden, maar blijkbaar niet.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 januari 2019 - 13:30   quote  deeplink  
haha nee peterhs.. ooit een poging gedaan maar niks voor mij
Loetje
 Loetje - woensdag 09 januari 2019 - 14:05   quote  deeplink  
Heb FM tot 2014 gespeeld, dus oordelen of antwoorden is vrij lastig nu.
JOOD
 JOOD - woensdag 09 januari 2019 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 20:23 schreef Peterhs het volgende:
Speelt iemand anders nog FM19 en dan natuurlijk met onze eigen club?

Ik zit nu net in winterstop van 3e seizoen.
Lijkt me leuk om te kijken of er nog grote verschillen zijn in vergelijking met werkelijkheid straks.

Meest opmerkelijke transfers van bekende spelers (dus geen nieuw gegenereerde spelers)
Clausules zijn al meegerekend en aantal % na doorverkoop weg gelaten. Ook geen onderscheid gemaakt met wel of geen wintertransfer):

18-19 Verkoop
- Veltman -> Southampton 10,5M (gewoon omdat ik een hekel aan die sukkel heb)
- Labyad -> Young Boys Bern 5M (zelfde verhaal als hierboven)

18-19 -> Aankoop
- Antonio Marin -L wing- 19j(Dinamo Zagreb) 3,1M (in 19-20 Topscorer competitie 23 goals uit 27 wedstrijden. 27 goals seizoen.

Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
10,25M/8,75M (bedrag niet geheel juist vanwege nog ontbrekende clausules)

19-20 Verkoop
- Huntelaar -> Gestopt. 18-19 Topscorer competitie 24 uit 30. 33 goals totaal seizoen.
- Sinkgraven -> Vrije transfer. Was echt niet goed genoeg, maar gratis de deur uit was fout van mijzelf.
- Donny van de Beek -> Spurs 30M
- Dolberg -> Benfica 37,5M
- Siem de Jong -> En Avant de Guingamp 2,5M

Verder nog aantal jeugdspelers afgedaan en spelers zoals Orejula, Cassiera, Lamprou

19-20 Aankoop
- Gustavo Bou -spits- (Racing Club Argentinië) 3,5M - Back up speler (Half jaar later verkocht voor 5,25M)
- Augusto Batalla -keeper- (Igre Argentinië) Gratis - Back up.
- Pedrinho -R winger- (Corinthians) 8,25M Back up achter Neres
- Lovro Majer -AMC- Dinamo Zagreb 7,25M Rouleren met Ziyech.
- Benoit Badiashile -CV- AS Monaco 4,4M Toekomst
- Andreas Pereira -CM/AMC- Manchester United Gratis

Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
78M/43M

20-21 Aankoop
- Lucas Silva -DM/CM- Real Madrid Gratis (ervaren)
- Toni Lato -Lback- Vigo Spanje 8,75M (23j) (Gekocht ivm mogelijke verkoop Tagliafico/blind)
- Erick Aguirre -Rback- Cruz Azul Mexico 12M (23j) (Rback werd toch krap met enkel Mazraoui waar ook interesse voor is en verder enkel jeugd die nog niet ver genoeg zijn)
- Predag Rajkovic -keeper- Olympique Marsaille 3,4M (Betere)ervaren vervanger Onana
- Cesar Montes -CV- Monterrey 12M (23j) Vervanger Wober

20-21 Verkoop
- Cerny -> Groningen 2,5M
- Wober -> Bournemouth 42,5M
- Frenkie de Jong -> Everton 40M
- Hassane Bande -> Almeria 1,9M
- Kristensen -> Hertha BSC 16,5M
- Onana -> Chelsea 20,5M
- Ziyech -> Spurs (alweer) 50M (Bedankt!)

Totaal inkomsten/uitgaven transfers: (tot nu toe)
143M/87M

Zoals te zien in 19-20 en 20-21 heb ik dus genoeg uitgegeven aan vervangers, maar vrijwel alles is aan onbekende back ups of talentvolle/nieuwe wereldster gegenereerde spelers door de game besteed.
Je speelt op een andere manier dan ik haha.

Ik ga meestal voor 1 of 2 grote aankopen per periode, balans tussen er meteen staan en nog kunnen groeien. Leeftijdscategorie 22-26 ongeveer. Transfersom van 15 tot 25 miljoen per speler. Deze leg ik vast voor 5 jaar zodat de selectie alleen maar sterker wordt. Als je scouting beter is en je haalt voor deze bedragen spelers uit zuid-Amerika ben je 100% spekkoper en heb je vaak 'wonderkids' te pakken.

Daarnaast zoveel mogelijk uitbouwen. Stadion, technische staf, sattelietclubs, scouting. En ik ben fan van het terughalen van oud spelers/gedienden.

FM 18 wel veel gespeeld, 19 nog niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 januari 2019 - 18:15   quote  deeplink  
Speelde het vroeger heel veel, maar nu amper nog tijd daarvoor. Ook omdat dit spel best wel veel van je tijd vraagt! Even "snel een potje" is er eigenlijk niet bij!
Loetje
 Loetje - woensdag 09 januari 2019 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 18:15 schreef Ajax Warrior het volgende:
Speelde het vroeger heel veel, maar nu amper nog tijd daarvoor. Ook omdat dit spel best wel veel van je tijd vraagt! Even "snel een potje" is er eigenlijk niet bij!
Dat snap ik als je Port Vale 4 divisies omhoog gegooid hebt en 4 tv schermen gemolesteerd hebt met je FIFA... ;-)
Peterhs
 Peterhs - donderdag 10 januari 2019 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 18:15 schreef Ajax Warrior het volgende:
Speelde het vroeger heel veel, maar nu amper nog tijd daarvoor. Ook omdat dit spel best wel veel van je tijd vraagt! Even "snel een potje" is er eigenlijk niet bij!
Nee dat klopt wel inderdaad.
Ik heb toen nog Championship manager 95/96 helemaal grijs gespeeld (De goede oude vd Vaart periode)
Heb het spel eigenlijk lang niet meer aangeschaft. Ik vond het allemaal te uitgebreid en lastig worden. Pas een demo gedownload en blij verrast geraakt. Erg goede tutorial en je kan een half seizoen testen voordat het spel stopt. Toen was ik om.
Het gebeurd idd dat ik soms 4 uur bezig ben en 2 weken verder ben op de agenda haha.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 10 januari 2019 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 13:30 schreef nummer10 het volgende:
haha nee peterhs.. ooit een poging gedaan maar niks voor mij
Probeer de demo eens. Die is gratis ;-)
Peterhs
 Peterhs - donderdag 10 januari 2019 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 18:05 schreef JOOD het volgende:

[..]

Je speelt op een andere manier dan ik haha.

Ik ga meestal voor 1 of 2 grote aankopen per periode, balans tussen er meteen staan en nog kunnen groeien. Leeftijdscategorie 22-26 ongeveer. Transfersom van 15 tot 25 miljoen per speler. Deze leg ik vast voor 5 jaar zodat de selectie alleen maar sterker wordt. Als je scouting beter is en je haalt voor deze bedragen spelers uit zuid-Amerika ben je 100% spekkoper en heb je vaak 'wonderkids' te pakken.

Daarnaast zoveel mogelijk uitbouwen. Stadion, technische staf, sattelietclubs, scouting. En ik ben fan van het terughalen van oud spelers/gedienden.

FM 18 wel veel gespeeld, 19 nog niet.
Het is mijn eerste spel weer sinds jaren. Natuurlijk start ik met Ajax als eerst.
Er is veel veranderd in de tijd. Zoals jij schetst speelde ik ook meestal.
De regens (regenereerde nieuwe spelers met gezicht) kende ik niet eens. Via de youthtakes komen deze bij de clubs binnen ieder jaar. Hier kunnen dus enorme potentiele wereldtoppers bijzitten. De focus ligt zoals bij Ajax vooral op de jeugd. Ik zoek mij dus suf bij elke youth intake van alle landen op het volgende talent en probeer die dan na enkele maanden los te weken (eerder kan meestal niet) Geloof me, ik heb enkele van de best of the best weten te vinden.

Kevin Almada Flores
Bekeken via youthintake en daarna scouts erop gezet. Meteen erna de koop geregeld.
Op 1-1-2020 mocht hij volgens de regels pas komen. Argentinië mag je pas op 17 jaar naar buitenland.
Voor 22.000 gekocht van Liniers de Bahia Blanca (Semi-prof 4e divisie Argentinië)
Welkom nieuwe Messi.
18 jaar en staat in de basis als spits.
Dit seizoen:
JC schaal 2 goals
CL 7 wedstrijden 3 goals
Competitie 22 wedstrijden 25 goals 2 assists

Ik koop enkel spelers om de verkopen te vervangen op dit moment. Deze moeten er direct staan totdat de eerste lichting gaat doorbreken. Enkelen beginnen nu echt aan te kloppen.

Heb overigens bij de 2e Ajax-intake ook 2 wereldtalenten binnen gehengeld (spits en LW).
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 januari 2019 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 23:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat snap ik als je Port Vale 4 divisies omhoog gegooid hebt en 4 tv schermen gemolesteerd hebt met je FIFA... ;-)
Ik ben een topcoach in spe ouwe!! ;-)
Loetje
 Loetje - donderdag 10 januari 2019 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 09:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben een topcoach in spe ouwe!! ;-)
Alleen een die alle cameras gaat molesteren. Voor de rest zal de blindengeleidehond erbij moeten zitten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 januari 2019 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 17:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Alleen een die alle cameras gaat molesteren. Voor de rest zal de blindengeleidehond erbij moeten zitten.
Poeh poeh wat een commentaar. Ik wilde jou nog wel als assistent. Maar blijkbaar ben je een onbetrouwbare blindengeleidehond.
Loetje
 Loetje - vrijdag 11 januari 2019 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 10:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Poeh poeh wat een commentaar. Ik wilde jou nog wel als assistent. Maar blijkbaar ben je een onbetrouwbare blindengeleidehond.
Dan ben ik meer bezig met jou in toom houden gappie... Weer 4 jaar van mijn leven af.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 17 januari 2019 - 00:41   quote  deeplink  
21-22 Aankoop
Juan Mata -AMC- (Manchester United) Transfervrij (kan nog 2 mooie seizoenen mee)

21-22 Verkoop
- Matthijs de Ligt ---> Paris Saint-Germain 80M (Release clausule werd afgetikt, was helaas net te laat met contract verlengen op die clausule te skippen of te verhogen. Hij verkoos hen boven Manchester City en Chelsea, die ook het bedrag boden.)
- Lovro Majer ---> Bayer Leverkusen 42M
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 17 januari 2019 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 09:22 schreef Peterhs het volgende:
Hmmm. Ik had toch eerlijk gezegd verwacht dat er van jullie wel een aantal fanatiekelingen tussen zouden zitten die ook speelden, maar blijkbaar niet.
Ik speelde dit spel zo vaak. Echt helemaal geweldig alleen jammer dat ik er geen tijd voor heb. Als ik met pensioen zou zijn, dan zou ik dit spel dag en nacht spelen
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 17 januari 2019 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 18:15 schreef Ajax Warrior het volgende:
Speelde het vroeger heel veel, maar nu amper nog tijd daarvoor. Ook omdat dit spel best wel veel van je tijd vraagt! Even "snel een potje" is er eigenlijk niet bij!
ja precies, dat is het. Je moet echt de tijd nemen en zelf op scouting onderzoek gaan. Het spel zit wel echt goed in elkaar moet ik zeggen.

Zeer verslavend....
Peterhs
 Peterhs - donderdag 17 januari 2019 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 januari 2019 - 11:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

ja precies, dat is het. Je moet echt de tijd nemen en zelf op scouting onderzoek gaan. Het spel zit wel echt goed in elkaar moet ik zeggen.

Zeer verslavend....
Dan zie je vast wat voor briljantje deze is uit de youth intake!

1ca0a129c086c5fd089f4cf6508deacc.png

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 januari 2019 door Peterhs --
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 18 januari 2019 - 13:04   quote  deeplink  
21-22 Aankoop
Juan Mata -AMC- (Manchester United) Transfervrij (kan nog 2 mooie seizoenen mee)
Mihai Cifor -MC/AMC- (Charleroi) 24M (Regen topspeler 18j)
Jose Ramon Tomas -MC- (Barcelona) 59M (Regen topspeler 19j) (Duurste aankoop ooit)

21-22 Verkoop
- Matthijs de Ligt ---> Paris Saint-Germain 80M (Release clausule werd afgetikt, was helaas net te laat met contract verlengen op die clausule te skippen of te verhogen. Hij verkoos hen boven Manchester City en Chelsea, die ook het bedrag boden.)
- Lovro Majer ---> Bayer Leverkusen 42M
- Lucas Silva ---> AS Monaco 40M (niet verkeerd na transfervrij opgepikt, Gravenberch neemt nu zijn plaats over)
- Noussair Mazraoui ---> Benfica 20M
- Antonio Marin --> Manchester City 59M

Van het oorspronkelijke 1e elftal zijn enkel nog bij de club:
Tagliafico, Blind, Tadic, Neres, Gravenberch (breekt dit seizoen definitief door) en een back up uit jeugd (Llansana)

Totaal inkomsten/uitgaven transfers:
208M/125M

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 januari 2019 door Peterhs --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5125
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FM19 Ajax









0.0060169