BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SOAP TEN EINDE: FRENKIE DE JONG VOOR 75 + 11 MILJOEN NAAR BARCA!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - woensdag 23 januari 2019 - 18:07   quote  deeplink  
Einde van het seizoen is de eerste uitgaande transfer een feit.

75 miljoen plus maximaal 11 aan bonussen.

https://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax-en-fc-barcelona-bereiken-akkoord-over-frenkie-de-jong-.htm
remco k
 remco k - woensdag 23 januari 2019 - 18:44   quote  deeplink  
Jezus Christus. Wat een geld wat een geld zeg. Abnormaal veel. Potentie zat maar uiteindelijk nog maar heel weinig gespeeld totaal.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 23 januari 2019 - 18:57   quote  deeplink  
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen bij Barca. Ik blijf het altijd jammer vinden dat onze spelers zo snel weggekocht worden. Het zou mooi zijn als Ajax een club zou zijn waar de goede spelers naar toe gaan en blijven.
Enigma
 Enigma - woensdag 23 januari 2019 - 19:04   quote  deeplink  
Zeer goed gedaan door Ajax. Wat een geld.

De ligt naar juve of city maar barca zou voor hem beste zijn. Zyech, onana, pffff Ajax gaat straks naar half miljard binnen paar jaar.

Nu ook goed spul terug kopen en door
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 23 januari 2019 - 19:06   quote  deeplink  
Heb maar 1 reactie! Hahahahaha
Jaccio
 Jaccio - woensdag 23 januari 2019 - 19:24   quote  deeplink  
Gekke, gekke, gekke wereld.
Maar ik klaag niet
Eide
 Eide - woensdag 23 januari 2019 - 19:46   quote  deeplink  
Het schijnt neer te komen op 86 miljoen (transfersom + eenvoudig te realiseren bonussen) via een betalingsregeling over 5 jaar.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 januari 2019 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2019 - 18:44 schreef remco k het volgende:
Jezus Christus. Wat een geld wat een geld zeg. Abnormaal veel. Potentie zat maar uiteindelijk nog maar heel weinig gespeeld totaal.
Potentieel vermogen is hoog. Maar vorig jaar een paar potjes in de verdediging en nu een half jaartje bij vlagen heel goed gespeeld, is dit bizar veel geld en hulde aan Overmars.

Wel investeren in spelers die er direct staan denk ik, zeker als je zelf aangeeft ieder jaar beter en beter te willen worden.
remco k
 remco k - woensdag 23 januari 2019 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2019 - 20:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Potentieel vermogen is hoog. Maar vorig jaar een paar potjes in de verdediging en nu een half jaartje bij vlagen heel goed gespeeld, is dit bizar veel geld en hulde aan Overmars.

Wel investeren in spelers die er direct staan denk ik, zeker als je zelf aangeeft ieder jaar beter en beter te willen worden.
Uiteindelijk zijn Frenkie en Mathijs jongens die er heel snel staan. Een jaar jong of vanauit de jeugd kan dus blijkbaar prima.

Ik hoop oprecht niet dat Ajax ineens spelers gaat halen die 30 miljoen moeten kosten ofzo.

Ajax is en blijft Ajax en ondanks dat de financiële middelen beter en beter worden. Zullen we op dat vlak nooit aanhaken bij de wereld top. Daarom mag akax nooit haar identiteit verliezen en zal men zich moeten blijven focussen op de jeugd. Talentvolle aankopen die een kaar of twee moeten wennen en een mix van ervaren spelers die terug willen of zoals Tadic Ajax als een droom zien.
Spelers uit de eredivisie halen zoals Ziyech die er meteen staan gaat steeds minder gebeuren heb ik het vermoeden van.

Overmars verteld trouwens dat Barca nu een paar weken op pole positie lag. Hoe verschrikkelijk zat de telegraaf er weer naast. Heerlijk.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 23 januari 2019 - 21:04   quote  deeplink  
Zoals we weten, zat deze transfer van Frenkie allang in de planning, maar was de juiste club nog niet gekozen voor hem. Nu blijkt dat Barcelona de meest geschikte club voor hem is.

Denkelijk dat nog in de komende maanden nog twee of drie transfers worden gedaan zoals vertrek van Onana, de Ligt en Zyech.

Dat gaat financieel gezien nóg meer geld in het laadje brengen voor Ajax.

Overigens, klopt het dat Ajax mogelijk een speler van AZ op het oog heeft ?
Weten jullie hier meer van ?
Loetje
 Loetje - woensdag 23 januari 2019 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2019 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn Frenkie en Mathijs jongens die er heel snel staan. Een jaar jong of vanauit de jeugd kan dus blijkbaar prima.

Ik hoop oprecht niet dat Ajax ineens spelers gaat halen die 30 miljoen moeten kosten ofzo.

Ajax is en blijft Ajax en ondanks dat de financiële middelen beter en beter worden. Zullen we op dat vlak nooit aanhaken bij de wereld top. Daarom mag akax nooit haar identiteit verliezen en zal men zich moeten blijven focussen op de jeugd. Talentvolle aankopen die een kaar of twee moeten wennen en een mix van ervaren spelers die terug willen of zoals Tadic Ajax als een droom zien.
Spelers uit de eredivisie halen zoals Ziyech die er meteen staan gaat steeds minder gebeuren heb ik het vermoeden van.

Overmars verteld trouwens dat Barca nu een paar weken op pole positie lag. Hoe verschrikkelijk zat de telegraaf er weer naast. Heerlijk.
Vrijwel helemaal eens. Besef alleen wel dat clubs weten dat Ajax 60 (cl) en 86 (frenkie) miljoen heeft. Clubs gaan daardoor astronomische bedragen gaan vragen. Nu hoef je niet altijd te happen, maar je mag zeker ook niet overal naast gaan pissen.

Zou wel wat zijn als Frenkie nu een half jaar helemaal niets meer klaarspeelt
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 januari 2019 - 01:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2019 - 20:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Potentieel vermogen is hoog. Maar vorig jaar een paar potjes in de verdediging en nu een half jaartje bij vlagen heel goed gespeeld, is dit bizar veel geld en hulde aan Overmars.

Wel investeren in spelers die er direct staan denk ik, zeker als je zelf aangeeft ieder jaar beter en beter te willen worden.
precies dit...
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 januari 2019 - 01:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2019 - 22:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vrijwel helemaal eens. Besef alleen wel dat clubs weten dat Ajax 60 (cl) en 86 (frenkie) miljoen heeft. Clubs gaan daardoor astronomische bedragen gaan vragen. Nu hoef je niet altijd te happen, maar je mag zeker ook niet overal naast gaan pissen.

Zou wel wat zijn als Frenkie nu een half jaar helemaal niets meer klaarspeelt
of hij is opgelucht en wil het juist laten zien.. wat een druk bij hem nu.. bakt die er nu een potten niks meer van (wat ik de laatste westrijden vind) lacht ajax hard in hun vuistje..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 24 januari 2019 - 07:10   quote  deeplink  
De Jong is ook blij dat de soap voorbij is, zo kan de focus weer op Ajax. Dat zegt hij zelf.

ik ben benieuwd naar de hoogte van de clausule in zijn contract
Loetje
 Loetje - donderdag 24 januari 2019 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 01:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

of hij is opgelucht en wil het juist laten zien.. wat een druk bij hem nu.. bakt die er nu een potten niks meer van (wat ik de laatste westrijden vind) lacht ajax hard in hun vuistje..
Het ergste is dat die spelers niets kunnen doen aan dit soort bedragen. Nou is Frenkie gelukkig de meest nuchtere gast die we hebben.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 januari 2019 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 07:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
De Jong is ook blij dat de soap voorbij is, zo kan de focus weer op Ajax. Dat zegt hij zelf.

ik ben benieuwd naar de hoogte van de clausule in zijn contract
Klopt, evenals hij zei dat het hem al niet belemmerde. En dat liet die ook zien.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 januari 2019 - 11:21   quote  deeplink  
Iemand die iets meer weet over die Shabani? Ik moet deze keer passen omtrent toelichting. Iemand hem al zien spelen bij Bayern München II?
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 11:21 schreef Loetje het volgende:
Iemand die iets meer weet over die Shabani? Ik moet deze keer passen omtrent toelichting. Iemand hem al zien spelen bij Bayern München II?
Eigenlijk een onbekend talent voor mij. Anders dan dat het een aanvallende speler is, speelde in zijn jeugd veel als 10, debuteerde als rechtsbuiten en speelt op dit moment eigenlijk niets meer bij Bayern, zit nog wel bij de A selectie.

Ik lees overal dat het een vervanger van Frenkie zou moeten worden, maar gezien de posities waar hij veelal speelt lijkt me dat in ieder geval pertinent onzin..
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 januari 2019 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Eigenlijk een onbekend talent voor mij. Anders dan dat het een aanvallende speler is, speelde in zijn jeugd veel als 10, debuteerde als rechtsbuiten en speelt op dit moment eigenlijk niets meer bij Bayern, zit nog wel bij de A selectie.

Ik lees overal dat het een vervanger van Frenkie zou moeten worden, maar gezien de posities waar hij veelal speelt lijkt me dat in ieder geval pertinent onzin..
denk eerder als vervanger van ziyech als ik de beschrijving van jou zo lees..
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 11:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

denk eerder als vervanger van ziyech als ik de beschrijving van jou zo lees..
Daar is Tadic al voor gehaald hè.
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 21:10   quote  deeplink  
Afkoopsom dus 400 miljoen euro. Pffffff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 24 januari 2019 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 21:10 schreef remco k het volgende:
Afkoopsom dus 400 miljoen euro. Pffffff
Hahaha gekke voetbalwereld.
remco k
 remco k - donderdag 24 januari 2019 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 januari 2019 - 21:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha gekke voetbalwereld.
Ja man. Knettergek toch.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 januari 2019 - 23:30   quote  deeplink  
Zijn er meerdere daar met dat soort afkoopsommen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 10 mei 2019 - 09:34   quote  deeplink  
Even een andere vraag. Ik lees dat de transfer van De Ligt door Raiola wordt vertraagd omdat hij 20% van de transfer wil opstrijken. Dat komt neer op 14 miljoen van de totaalsom. Ajax wil hier niet aan meewerken, wat natuurlijk waar is.

Maar nu mijn vraag! Kan je als speler de zaakwaarnemer niet gewoon dumpen op zo'n moment? Of moet je dan een boete betalen? Want als ik De Ligt was zou ik op zo'n moment direct overgaan tot het dumpen van de zaakwaarnemer. Zeker als deze een overgang in de weg staat!

Of is dit weer zo'n broodje aap verhaal?

Zo ja, willen jullie dan nog wel antwoord geven op de vraag over de mogelijkheid?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 10 mei 2019 - 09:34   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 mei 2019 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - vrijdag 10 mei 2019 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 mei 2019 - 09:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Even een andere vraag. Ik lees dat de transfer van De Ligt door Raiola wordt vertraagd omdat hij 20% van de transfer wil opstrijken. Dat komt neer op 14 miljoen van de totaalsom. Ajax wil hier niet aan meewerken, wat natuurlijk waar is.

Maar nu mijn vraag! Kan je als speler de zaakwaarnemer niet gewoon dumpen op zo'n moment? Of moet je dan een boete betalen? Want als ik De Ligt was zou ik op zo'n moment direct overgaan tot het dumpen van de zaakwaarnemer. Zeker als deze een overgang in de weg staat!

Of is dit weer zo'n broodje aap verhaal?

Zo ja, willen jullie dan nog wel antwoord geven op de vraag over de mogelijkheid?
Geen idee of dit waar is, er zijn zoveel geruchten.

Maar of hij hem kan dumpen hangt volledig af van het contract dat ze samen zijn aangegaan.

Uiteindelijk besluit de Ligt zelf waar hij wil spelen, en dat de onderhandelingen over de fee van de zaakwaarnemer als obstakel kan worden gebruikt is voor mij echt nieuw en ik heb ook nog nooit gehoord dat dit een reden is geweest voor het afketsen van een transfer.
Loetje
 Loetje - vrijdag 10 mei 2019 - 10:30   quote  deeplink  
Of het waar is weet niemand, maar de commissie die hij vroeg bij Pogba, verbaasd het me totaal niet
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 13 mei 2019 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 mei 2019 - 10:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen idee of dit waar is, er zijn zoveel geruchten.

Maar of hij hem kan dumpen hangt volledig af van het contract dat ze samen zijn aangegaan.

Uiteindelijk besluit de Ligt zelf waar hij wil spelen, en dat de onderhandelingen over de fee van de zaakwaarnemer als obstakel kan worden gebruikt is voor mij echt nieuw en ik heb ook nog nooit gehoord dat dit een reden is geweest voor het afketsen van een transfer.
Dat er iets helemaal mis is met deze rat, lijkt me wel duidelijk. Hij is de eerste volgens mij die zelfs geschorst is. Hij mag dan veel geld binnen halen voor de spelers, je moet je toch afvragen of je als speler door zo iemand wil laten vertegenwoordigen. Ik zou toch echt voor een andere kiezen, tenzij de verhalen rond belachelijke bedragen die Mino eist niet waar zijn. Maar waar rook is is vuur en waar Mino is, ruik je rotte vis

Dit is wat De Ligt vorig jaar zei:

Matthijs de Ligt leek deze zomer een transfer te gaan maken. De jonge verdediger van Ajax werd gelinkt aan verschillende topclubs in Europa en nadat De Ligt in zee ging met zaakwaarnemer Mino Raiola leek het wachten op een transfer.

"Aan de ene kant snap ik wel dat mensen die link leggen", verklaart De Ligt in een interview met Voetbal International. "Maar voor mij is het gewoon een kwestie van goede mensen om me heen verzamelen. Ik werk al lange tijd samen met Barry Hulshoff en dat doe ik nog steeds", stelt hij.

De Ligt verklaart dat Hulshoff verantwoordelijk is voor de 'voetbalinhoudelijke begeleiding'. "Mino heeft op andere gebieden meer kennis. Het gaat mij om de goede mix. Mijn vader reken ik ook tot het groepje mensen dat belangrijk is voor mijn carrière. Hij is mijn vertrouwenspersoon met wie ik alles kan bespreken. Zo ben ik op alle manieren voorzien van mensen die weten waarover ze het hebben."
Jaccio
 Jaccio - maandag 13 mei 2019 - 14:07   quote  deeplink  
Die Mino kan een speler wel 9 van de 10 keer bezorgen wat ze willen.
Voor ons is het een rat, maar als speler zijnde zou ik ook hem in zee gaan.
remco k
 remco k - maandag 13 mei 2019 - 14:10   quote  deeplink  
Raiola trouwens nu door de Fifa wereldwijd e3 maanden geschorst
remco k
 remco k - maandag 13 mei 2019 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2019 - 14:07 schreef Jaccio het volgende:
Die Mino kan een speler wel 9 van de 10 keer bezorgen wat ze willen.
Voor ons is het een rat, maar als speler zijnde zou ik ook hem in zee gaan.
Als hij bepalend is in waar de speler uiteindelijk terecht komt niet.

Als hij de deal met Barca verpest voor de Ligt kan je toch onmogelijk blij met hem zijn?

Dat hij er financieel het beste uithaalt voor zijn clienten lijkt me inderdaad zo.
Jaccio
 Jaccio - maandag 13 mei 2019 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2019 - 14:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij bepalend is in waar de speler uiteindelijk terecht komt niet.

Als hij de deal met Barca verpest voor de Ligt kan je toch onmogelijk blij met hem zijn?

Dat hij er financieel het beste uithaalt voor zijn clienten lijkt me inderdaad zo.
Ik verwacht niet dat er deals verpest worden door zijn ban.
Ze vinden er echt wel een weg omheen. Er is altijd een grijs gebied en die gasten weten die als geen ander te vinden.
p111
 p111 - maandag 13 mei 2019 - 16:24   quote  deeplink  
Dat is het lachwekkende hij word geschorst,maar de deal van de speler wordt dan gewoon door iemand van zijn kantoor gedaan.
remco k
 remco k - maandag 13 mei 2019 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2019 - 15:41 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat er deals verpest worden door zijn ban.
Ze vinden er echt wel een weg omheen. Er is altijd een grijs gebied en die gasten weten die als geen ander te vinden.
Dat bedoel ik ook niet. Maar als hij een deal verpest door met veel te gortige eisen te komen. Tsjaa.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 13 mei 2019 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2019 - 15:41 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat er deals verpest worden door zijn ban.
Ze vinden er echt wel een weg omheen. Er is altijd een grijs gebied en die gasten weten die als geen ander te vinden.
Volgens mij is hij niet persoonlijk geschorst mijn zijn kantoor.

Overigens duurt de schorsing 3 maanden en dan is het augustus, prima een maandje om alle handtekeningen dan te zetten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 13 mei 2019 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2019 - 16:24 schreef p111 het volgende:
Dat is het lachwekkende hij word geschorst,maar de deal van de speler wordt dan gewoon door iemand van zijn kantoor gedaan.
Zijn kantoor is geschorst, maar het is maar 3 maanden. Mino heeft dan een maandje om alle handtekeningen te zetten. Hij mag namelijk niks officieels doen, maar onofficieel mag wel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 16 mei 2019 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2019 - 18:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook niet. Maar als hij een deal verpest door met veel te gortige eisen te komen. Tsjaa.
Ja precies dan is dat niet goed, maar het kan ook zijn dat De Ligt toch de kaarten in handen heeft en gewoon gezegd heeft: "Mino, alle leuk en aardig, haal het beste er uit in de onderhandelingen, maar het resultaat moet zijn dat de deal met Barcelona rond komt, anders ben je exit!!"

Dusan heeft zoiets ook gedaan vorig jaar. Hij gaf gewoon aan bij zijn zaakwaarnemer, ik wil naar Ajax punt uit. Alle andere clubs (mist Barcelona of Real) hoeven voor mij niet. Ze hebben een geweldige financiele constructie gemaakt, waardoor iedereen blij werd en hij naar Ajax kwam.

Denk ook dat de sfeer in de groep mede door Tadic zo is ontstaan. Hij zat in het begin tussen alle aparte BV-tjes in zo erop te hameren om alles samen met elkaar te vieren. Ik vond het soms overdreven, maar kijk wat er is ontstaan!

Dusan is daarbij de meest waardevolle speler met zoveel assists en doelpunten, niet normaal

Maar Frenki, daar heb ik in Doetinchem alleen maar naar gekeken, het gemak, de juiste snelheid aan de bal geven, de keuze al gemaakt hebben en in een miliseconde uitvoeren. Ik heb nog nooit een speler van dit kaliber met mijn eigen ogen zien spelen. Ik vind dat echt uitzonderlijk. De miljoenen zijn mmoi, maar we zullen nooit meer zo iemand in onze selectie krijgen en houden (denk ik)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SOAP TEN EINDE: FRENKIE DE JONG VOOR 75 + 11 MILJOEN NAAR BARCA!









0.0071170