BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax (zondag 30 januari 2019, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 26 januari 2019 - 15:14   quote  deeplink  
AJAFEY.jpg

Het loopt ze in Rotterdam dun door de broek. Weinig Rotterdamse fans zullen het toegeven, maar er wordt aan de Maas met angst en beven uitgekeken naar de Klassieker. Men vreest een afstraffing als Ajax goed op drijf blijkt te zijn. Toch is er ook wel sprake van enige spanning in Amsterdam. Ajax kan vreselijk goed, dominant voetbal spelen maar kan dat slechts zelden een hele wedstrijd opbrengen. Het afgelopen bekerduel was daar een voorbeeld van. Gedurende de eerste helft had het duel meer het karakter van een rondo op de helft van Heerenveen maar na rust dreigden de Friezen toch terug te komen in de wedstrijd. Daar zal Feyenoord zich, gesteund door de Rotterdamse aanhang, aan vasthouden.

Ajax en Feyenoord troffen elkaar als 185 maal. Het eerste duel was op 9 oktober 1921 en eindigde in een gelijkspel. Ajax won 85 van de onderlinge duels. Feyenoord won er 56 en 44 maal eindigde de Klassieker in een gelijkspel. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 13 keer tegen Feyenoord. 11 competitieduels en 2 bekerduels waarvan Ajax er 9 won. Feyenoord slechts 1 maal en 3 maal was de puntendeling het resultaat. Het verlies was voor de beker in het seizoen 2015/16. Vorig seizoen won Ajax met 1-4 in de Kuip terwijl er eerder dit seizoen vrij eenvoudig met 3-0 werd gewonnen nadat Feyenoord zichzelf uitgeschakelde met een hele vroege rode kaart.

Feyenoord maakt een moeilijke periode door. Van Bronckhorst stopt na dit seizoen terwijl er al 3 wedstrijden op rij niet is gewonnen voor de competitie. De Rotterdammers verloren van Foruna en PEC Zwolle terwijl ADO een punt uit het vuur sleepte. Voor de beker won Feyenoord eerder deze week wel, wat in Rotterdam gevierd zal worden als een lichtpuntje. Feyenoord staat in de competitie op een straatlengte achterstand op Ajax en PSV. Feyenoord scoorde pas 36 maal tegenover de 64 treffers van Ajax en kreeg 23 treffers tegen, versus 12 tegentreffers van Ajax.

Van Bronckhorst heeft aangekondigd dat topscorer Van Persie sowieso zal spelen. RVP staat op 8 treffers en had daar nog geen 1100 minuten voor nodig. Daarmee is RVP belangrijk en effectief, iets wat zijn ploeggenoten maar mondjesmaat laten zien. Vooral Berghuis de voorgaande seizoenen geregeld uitblinker bij Feyenoord maakt een moeilijk seizoen door. De Judas van Amsterdam, Kenneth Vermeer, staat onder de lat omdat Bijlow geblesseerd is.

Erik ten Hag moet Tagliafico ook voor de Klassieker missen. Nico heeft nog altijd te veel last van een blessure. Daardoor lijkt Magallan zijn eerste Klassieker te gaan spelen. De van Boca Juniors afkomstige verdediger zal vanuit de rivaliteit met River Plate wel wat gewend zijn dus zal de sfeer in de Kuip hem nauwelijks boeien. Daardoor zal Blind waarschijnlijk op linksback komen te spelen tegen Berghuis. De verwachting is dat Schone terug zal keren op het middenveld, hoewel Mazraoui het daar erg goed deed tegen Heerenveen. Met Van de Beek op 10 en het duo Tadic/Ziyech op de flanken is de enige vraag verder wie op 9 speelt. Dolberg lijkt een streepje voor te hebben bij Ten Hag, hoewel Huntelaar dit seizoen duidelijk beter op dreef is. Een alternatief met Tadic op 9 en Neres in de basis is vanzelfsprekend ook mogelijk.

De sfeer zat er bij de laatste training goed in.



De voorbeschouwing van Ajax zelf



De thuiswedstrijd die door Ajax met 3-0 werd gewonnen.

Loetje
 Loetje - zaterdag 26 januari 2019 - 15:33   quote  deeplink  
Wilde hem deze keer maken, maar tynipic doet het niet meer op me telefoon
Loetje
 Loetje - zaterdag 26 januari 2019 - 15:44   quote  deeplink  
Ik zet de winst deze keer op Feyenooit. Het is bij Ajax sinds de winterstop zo lek als wat. Wederom missen we Nico en Mazraoui is een twijfel. Verwacht een soortgelijk Feyenooit als tegen PSV.

3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 januari 2019 door Loetje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 26 januari 2019 - 16:34   quote  deeplink  
Wordt een lastig potje maar dat hoeft geen probleem te zijn... Jammer van Nico maar we hebben Onana terug. Dat is belangrijker. Eerste storm overleven en dan gaan voetballen. Je zag tegen PSV dat Feyenoord dat niet een hele wedstrijd gaat volhouden en de tweede helft waren de lampies duidelijk beter. Ik hou het op 1-3.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 26 januari 2019 - 17:00   quote  deeplink  
Ondanks dat Ajax ( misschien ) in een lastige situatie zit,
blijf ik toch positief met 'n overwinning.

1 - 2 of 1 - 3 kan het wel worden, denk ik.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 januari 2019 - 11:38   quote  deeplink  
Ik doe dit keer geen voorspelling, als we maar gewoon de drie punten mee naar Amsterdam nemen!
Oke, ik hoop op 1-4......
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 januari 2019 - 11:39   quote  deeplink  
Ik ben er bang voor..
Enigma
 Enigma - zondag 27 januari 2019 - 12:26   quote  deeplink  
Vooraf was dit één vd wedstrijden die imo zeker gewonnen zouden worden puur omdat Feijenoord niet-voorspelde genoeg is dit jaar en omdat Feijenoord te graag wil. Daar snijden, normaal gesproken, Zyech/Neres/Tadic met een diepe spits erbij dwars doorheen. Zeker met de verdediging die Feijenoord nu heeft.

Maar na de twee wedstrijden tegen Heerenveen heb ik grote twijfels. Ben bij beide wedstrijden geweest in stadion en de onzekerheid die je voelde toen Heerenveen wat link werd was om van te schrikken. Vooropgesteld dat ten Hag vreselijk blunderde met sinkgraven waar hij magalan had, viel het team toch echt tegen. Ook donderdag na de 3-1 voel je het team wat “spastisch” reageren en angst komen. Ik durf te wedden dat bij geen onana en dus pingel erin Ajax in elkaar was gestort. Daar is meer aan de hand dan wij weten ben ik bang. Je hoort hier en daar wat maar het blijft nog rustig voor de buitenwereld; winstpunt..

Omdat Ajax moet en onder druk in belangrijke wedstrijden er toch stond voor de winterstop hoop
Ik op een 1-3 oid. Maar het zou me niet verbazen als Feijenoord dit keer wel wint. Dan is de competitie wel gespeeld denk ik. En dan kom ik toch terug op twee thuiswedstrijden niet winnen van teams waar Ajax altijd van hoort te winnen tgv tactisch blunderen. Dat mag gewoon niet. Dat zijn nu al vier punten verlies die niet eens mogen gebeuren.

Wordt spannende middag ben ik bang
benjamin25
 benjamin25 - zondag 27 januari 2019 - 12:42   quote  deeplink  
Dit is toch altijd een wedstrijd die niet te pijlen is. Ik denk toch dat Ajax het in de eerste helft beslist en de tweede helft zal het wel weer slap zijn waardoor het billenknijpen word. Maar goed de klasieker zal ons wel weer gaan verrassen.
p111
 p111 - zondag 27 januari 2019 - 13:14   quote  deeplink  
Kom op gewoon een 0-2 Feyenooit heeft het elke week moeilijk
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 januari 2019 - 13:20   quote  deeplink  
Dx6r21hX0AEoYCE.jpg:large
hjf
 hjf - zondag 27 januari 2019 - 14:09   quote  deeplink  
We spelen dus met 10 man.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:16   quote  deeplink  
Iedereen gaat er te makkelijk vanuit dat we ff winnen.

Ik heb er een slecht gevoel bij.
benjamin25
 benjamin25 - zondag 27 januari 2019 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:09 schreef hjf het volgende:
We spelen dus met 10 man.
Vanwege dolberg bedoel je?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 januari 2019 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:16 schreef remco k het volgende:
Iedereen gaat er te makkelijk vanuit dat we ff winnen.

Ik heb er een slecht gevoel bij.
Dat heb jij toch meestal, Remco ;-)
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat heb jij toch meestal, Remco ;-)
Vaak een stukje bijgeloof. Nu gewoon echt. Zo hard als dat Feyenoord er in de arena op wou klappen heeft Ajax moeite mee. En in de Kuip mag echt alles blijkbaar. Daar gelden andere wetten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 januari 2019 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:20 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat heb jij toch meestal, Remco ;-)
Gewoon positief blijven.
Dat is altijd de beste recept ! ! !
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:31   quote  deeplink  
Ik teken voor een gelijkspel.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 januari 2019 - 14:34   quote  deeplink  
Kan wel eens en stevig potje worden ! ! !
Eide
 Eide - zondag 27 januari 2019 - 14:34   quote  deeplink  
Aardig schot van Dolberg.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 januari 2019 - 14:39   quote  deeplink  
SCHONE!!!
Eide
 Eide - zondag 27 januari 2019 - 14:39   quote  deeplink  
Heer-lijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 januari 2019 - 14:40   quote  deeplink  
Hoppa!!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 januari 2019 - 14:40   quote  deeplink  
Hele mooie vrije trap. 0 - 1.
Eide
 Eide - zondag 27 januari 2019 - 14:40   quote  deeplink  
LASSE SCHÖNE. Al zo vaak afgeschreven maar even zo vaak belangrijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 januari 2019 - 14:41   quote  deeplink  
Kut Dolberg, dit had 0-2 moeten zijn.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 januari 2019 - 14:41   quote  deeplink  
(K)Lasse Schone
Enigma
 Enigma - zondag 27 januari 2019 - 14:42   quote  deeplink  
Mooie vrije trap en terecht de voorsprong ! Maar o o o wat is dolberg toch teruggevallen. Die moet er echt in, zo jammer

Waar blijft die SPITS????!!
Enigma
 Enigma - zondag 27 januari 2019 - 14:43   quote  deeplink  
Neres straks erin, dolberg eruit, Tadic in spits

Simpel
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 januari 2019 - 14:46   quote  deeplink  
Had al 0-2 moeten staan....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 januari 2019 - 14:47   quote  deeplink  
kudt 1-1....
Eide
 Eide - zondag 27 januari 2019 - 14:47   quote  deeplink  
Pffff. Mazzeltje. Bah bah.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 27 januari 2019 - 14:48   quote  deeplink  
Magallan die zn man wel echt volledig laat lopen
Eide
 Eide - zondag 27 januari 2019 - 14:48   quote  deeplink  
4 man richting de bal waardoor er zoveel ruimte ontstaat.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 27 januari 2019 - 14:48   quote  deeplink  
Dat is inderdaad erg jammer. 1 - 1
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:49   quote  deeplink  
Wat een drama defensie weer. Magalan en de ligt beiden compleet uit positie en totaal onnodig. Godverdomme man.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:50   quote  deeplink  
Hoe help je Feyenoord in de pot zeg.

Die hadden werkelijk helemaa niets te vertellen. Kansen zat en het staat gewoon 1-1
AkaS
 AkaS - zondag 27 januari 2019 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:49 schreef remco k het volgende:
Wat een drama defensie weer. Magalan en de ligt beiden compleet uit positie en totaal onnodig. Godverdomme man.
Ben je soms BLIND!!!!

Het was die slak Blind die weer eens veel te laat en langzaam was. Daarna puur mazzel!
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 14:50   quote  deeplink  
De defensie is een hel sinds de winterstop. Had al 0-3 moeten staan en tegenstander kan blijkbaar scoren als ze maar 1x over de middenlijn komen. Weer wordt een tegenstander onnodig sterker gemaakt. Schande dat men niet leert.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ben je soms BLIND!!!!

Het was die slak Blind die weer eens veel te laat en langzaam was. Daarna puur mazzel!
Ah val toch kapot vent. Heeft daar niks mee van doen. Kijk eens waar het centrum staat.
AkaS
 AkaS - zondag 27 januari 2019 - 14:51   quote  deeplink  
Blijf die slak Blind maar verdedigen hij gaat nog vele resultaten negatief beïnvloeden doordat hij gewoon te traag is
AkaS
 AkaS - zondag 27 januari 2019 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Ah val toch kapot vent. Heeft daar niks mee van doen. Kijk eens waar het centrum staat.
Kijk op wie van Persie de bal laat vallen en wie daar snikkend achteraan komt sloffen randdebiel
Daarna was het pure mazzel dat de bal goed viel. Maar als Blind sneller had geweest had die bal nooit in het centrum gekomen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 januari 2019 door AkaS --
Enigma
 Enigma - zondag 27 januari 2019 - 14:52   quote  deeplink  
Ajax mist nu een echte snelle flankspeler.

Ze gaan nu in gevecht en dat verliezen ze. Helaas
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 januari 2019 - 14:52   quote  deeplink  
Ziyech ook nog niet in de wedstrijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 27 januari 2019 - 14:53   quote  deeplink  
Dolberg wisselen!!!!!
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:53   quote  deeplink  
Jezus Dolberg. Gewoon een bal wegwerken man.
Loetje
 Loetje - zondag 27 januari 2019 - 14:54   quote  deeplink  
Waar is Ziyech mee bezig?
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 januari 2019 - 14:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk op wie van Persie de bal laat vallen en wie daar snikkend achteraan komt sloffen randdebiel
Daarna was het pure mazzel dat de bal goed viel. Maar als Blind sneller had geweest had die bal nooit in het centrum gekomen!
Ja want daar had ie nog makkelijk bij kunnen sluiten.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:55   quote  deeplink  
Een kut moment en de hele wedstrijd is omgedraaid.
remco k
 remco k - zondag 27 januari 2019 - 14:56   quote  deeplink  
Godsamme man. Niks aan de hand daar.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5980
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax (zondag 30 januari 2019, 14:30);









0.0056910