BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële spannings en ontspanningstopic.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Loetje
 Loetje - donderdag 18 april 2019 - 17:43   quote  deeplink  
Het is medio april, Ajax strijd voor het eerst in 23 jaar voor de TREBLE!

Hoewel het best mogelijk is dat we uiteindelijk met helemaal niets staan, is de spanning bij ons voor de wedstrijden er meer dan misschien voor sommigen ooit tevoren.

Deel je spanning, nervositeit, ontspanning en wat je denkt lekker met elkaar in dit topic.

Het programma:

20 april: FC Groningen - Ajax
23 april: Ajax - Vitesse
30 april: Tottenham Hotspur - Ajax
05 mei: Willem II - Ajax
08 mei: Ajax - Tottenham Hotspur
12 mei: Ajax - FC Utrecht
15 mei: De Graafschap - Ajax
p111
 p111 - donderdag 18 april 2019 - 17:55   quote  deeplink  
Dit is zoveel wedstrijden in korte tijd,dat kan nooit goed gaan !!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 18 april 2019 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 april 2019 - 17:55 schreef p111 het volgende:
Dit is zoveel wedstrijden in korte tijd,dat kan nooit goed gaan !!!
Dat doen ze al sinds Augustus. Volgens mij gaat het tot en met nu best redelijk tot goed. Waarom zou het dan nu opeens niet lukken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 april 2019 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - donderdag 18 april 2019 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 april 2019 - 17:55 schreef p111 het volgende:
Dit is zoveel wedstrijden in korte tijd,dat kan nooit goed gaan !!!
Ik vrees het serieus ook
Eide
 Eide - donderdag 18 april 2019 - 18:33   quote  deeplink  
51 officiële duels tot dusver en dan nog oefenwedstrijden.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 april 2019 - 19:17   quote  deeplink  
Als je die oefenwedstrijden mee telt, dan ook nog maar alle interlands van de heren De Ligt, De Jong en Blind
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 18 april 2019 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 april 2019 - 19:17 schreef Loetje het volgende:
Als je die oefenwedstrijden mee telt, dan ook nog maar alle interlands van de heren De Ligt, De Jong en Blind
We hebben nog meer internationals vriend!
Loetje
 Loetje - donderdag 18 april 2019 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 april 2019 - 19:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

We hebben nog meer internationals vriend!
Weet ik. Maar kijk met name De Jong die nog maar net komt kijken. 60/70 wedstrijden nu al
p111
 p111 - donderdag 18 april 2019 - 21:38   quote  deeplink  
Je ziet ook steeds meer pijntjes en blessures.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 april 2019 - 22:41   quote  deeplink  
ontspannen nu zoals het topic zegt... biertjeeee
remco k
 remco k - vrijdag 19 april 2019 - 07:48   quote  deeplink  
Benieuwd wat er gaat gebeuren met de speelrondes. Nu eist de F-Side meer kaarten in Doetinchem zoals Twente dat deed. En kondigen ze aan met veel volk die kant op te gaan.

Ik vermoed dat dit nog niet klaar is zo.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 19 april 2019 - 07:55   quote  deeplink  
Je zou denken dat we allemaal volwassen mannen en vrouwen zijn die zo een beslissing begrijpen, danwel respecteren. Zeker als het gaat om het belang van je eigen club.

Edit: ik las ergens ook dat het gaat om een cynisch bericht met als doel FC Twente belachelijk te maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 april 2019 door Jaccio --
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 19 april 2019 - 08:57   quote  deeplink  
Vreemde gang van zaken dit van de KNVB. Waarom niet gewoon die finale om de dennenappel eruit gegooid en speelronde 33 op 5 mei??? Was iedereen tevreden. Gewoon afsluiten op 12 mei en vervolgens 19 mei ofzo de bekerfinale. Zitten ze natuurlijk weer met het gedrocht play offs in hun maag....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 april 2019 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 april 2019 - 07:48 schreef remco k het volgende:
Benieuwd wat er gaat gebeuren met de speelrondes. Nu eist de F-Side meer kaarten in Doetinchem zoals Twente dat deed. En kondigen ze aan met veel volk die kant op te gaan.

Ik vermoed dat dit nog niet klaar is zo.
Hahaha dat van de F-side is een ludieke reactie op de woorden van Vak P. Daar hoef je jezelf niet zo druk om te maken ouwe! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 april 2019 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 april 2019 - 08:57 schreef bertus bikkel het volgende:
Vreemde gang van zaken dit van de KNVB. Waarom niet gewoon die finale om de dennenappel eruit gegooid en speelronde 33 op 5 mei??? Was iedereen tevreden. Gewoon afsluiten op 12 mei en vervolgens 19 mei ofzo de bekerfinale. Zitten ze natuurlijk weer met het gedrocht play offs in hun maag....
Mijn stem hadden ze gehad.

De opluchting van de KNVB ligt hem volgens meer in het feit dat de 1ste wedstrijd is dinsdag en de 2e op woensdag. Ik denk namelijk dat ze bij een andere situatie een enorm probleem hadden gehad met de bekerfinale. Die had dan namelijk geen doorgang mogen vinden en had verschoven moeten worden. Een dag eerder had niet gekund in verband met dodenherdenking. Dus had je de hele bekerfinale moeten verplaatsen. Dit is echter haast onmogelijk in verband met het organisatorische gedeelte. Er zijn bussen en treinen besteld voor die dag. Bij verplaatsing hadden ze opnieuw de situatie moeten bekijken en opnieuw een order moeten doen met de hoop dat het dan nogmaals zou lukken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 19 april 2019 - 09:17   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 april 2019 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - vrijdag 19 april 2019 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 april 2019 - 09:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha dat van de F-side is een ludieke reactie op de woorden van Vak P. Daar hoef je jezelf niet zo druk om te maken ouwe! ;-)
Dat is ook wel duidelijk uit de laatste zin, waarin ze "dreigen" met een massale komst van supporters. Het sarcasme druipt van die zin af. Dat is vooral een signaal richting FC Twente en hoe belachelijk die eis was.
Eide
 Eide - vrijdag 19 april 2019 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 april 2019 - 09:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Mijn stem hadden ze gehad.

De opluchting van de KNVB ligt hem volgens meer in het feit dat de 1ste wedstrijd is dinsdag en de 2e op woensdag. Ik denk namelijk dat ze bij een andere situatie een enorm probleem hadden gehad met de bekerfinale. Die had dan namelijk geen doorgang mogen vinden en had verschoven moeten worden. Een dag eerder had niet gekund in verband met dodenherdenking. Dus had je de hele bekerfinale moeten verplaatsen. Dit is echter haast onmogelijk in verband met het organisatorische gedeelte. Er zijn bussen en treinen besteld voor die dag. Bij verplaatsing hadden ze opnieuw de situatie moeten bekijken en opnieuw een order moeten doen met de hoop dat het dan nogmaals zou lukken.
Eens. Daarnaast was 15 mei sowieso een speelronde en moeten alle gemeentes die dag toch al omcirkelt hebben in de agenda. Dat maakt het een stuk makkelijk om zo een hele speelronde over te hevelen. De laatste play-off rondes zijn makkelijker want dan spelen er minder teams.
remco k
 remco k - vrijdag 19 april 2019 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 april 2019 - 09:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha dat van de F-side is een ludieke reactie op de woorden van Vak P. Daar hoef je jezelf niet zo druk om te maken ouwe! ;-)
Ik dacht soort vergelding die kant op. Maar oké.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 20 april 2019 - 14:58   quote  deeplink  
Zit even Future-cup te kijken maar de jonkies van Ajax worden de 2e wedstrijd helemaal weggespeeld. 3-0 achter na 18 minuten. En allemaal hele fraaie goals.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 21 april 2019 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 april 2019 - 11:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Daarnaast was 15 mei sowieso een speelronde en moeten alle gemeentes die dag toch al omcirkelt hebben in de agenda. Dat maakt het een stuk makkelijk om zo een hele speelronde over te hevelen. De laatste play-off rondes zijn makkelijker want dan spelen er minder teams.
15 mei is een mooie datum om kampioen te worden hoor!!!Net als de eerste onder Frank de Boer op zijn verjaardag.
Gisteren toch wel even billenknijpen maar fantastisch dat we nu ook zulke potjes winnen...op naar Vitesse. Ook weer lastig en ook zonder the Hunter. Dolberg moet het dus gaan doen.
remco k
 remco k - zondag 21 april 2019 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 13:23 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

15 mei is een mooie datum om kampioen te worden hoor!!!Net als de eerste onder Frank de Boer op zijn verjaardag.
Gisteren toch wel even billenknijpen maar fantastisch dat we nu ook zulke potjes winnen...op naar Vitesse. Ook weer lastig en ook zonder the Hunter. Dolberg moet het dus gaan doen.
Volgens mij zijn zowel Huntelaar als dolberg geen basis speler op dit moment. Dolberg zal het dus alleen moeten doen als het niet loopt bij Ajax.
Loetje
 Loetje - zondag 21 april 2019 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij zijn zowel Huntelaar als dolberg geen basis speler op dit moment. Dolberg zal het dus alleen moeten doen als het niet loopt bij Ajax.
Sluit ergens niet uit dat hij dinsdag speelt. Jij?

Veel spelers gisteren met pijntjes.

Na dinsdag een keer 7 dagen rust. Hopelijk die periode niet in met puntverlies.
remco k
 remco k - zondag 21 april 2019 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 16:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sluit ergens niet uit dat hij dinsdag speelt. Jij?

Veel spelers gisteren met pijntjes.

Na dinsdag een keer 7 dagen rust. Hopelijk die periode niet in met puntverlies.
Onze voorhoede zitten de lijntjes niet echt volgens mij. Met name het middenveld en de defensie lijkt wat oververmoeid.

Die rust daarna is voor de ploeg echt welkom.
Loetje
 Loetje - zondag 21 april 2019 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 17:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Onze voorhoede zitten de lijntjes niet echt volgens mij. Met name het middenveld en de defensie lijkt wat oververmoeid.

Die rust daarna is voor de ploeg echt welkom.
Ik vond Tadic en Ziyech gister ook helemaal niet fris. Aangezien Huntelaar weg valt, lijkt me het niet ondenkbaar dat Dolberg speelt.

Frenkie heb je trouwens echt nodig tegen Vitesse
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 21 april 2019 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij zijn zowel Huntelaar als dolberg geen basis speler op dit moment. Dolberg zal het dus alleen moeten doen als het niet loopt bij Ajax.
Met de basis ga je het in dit stadium niet meer redden... zag je gisteren wel.Door Huntelaar en Dolberg te laten spelen kun je iemand uit de voorste linie naar het middenveld halen bijvoorbeeld. We moeten nu laten zien dat de bank voldoende kwaliteit heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 21 april 2019 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 18:08 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Met de basis ga je het in dit stadium niet meer redden... zag je gisteren wel.Door Huntelaar en Dolberg te laten spelen kun je iemand uit de voorste linie naar het middenveld halen bijvoorbeeld. We moeten nu laten zien dat de bank voldoende kwaliteit heeft.
Op Huntelaar en heel sporadisch Dolberg na, heeft de bank dat zelden bewezen dit jaar. Of je moet Veltman nog aanhalen, maar die kan net zo goed als basis gezien worden
remco k
 remco k - zondag 21 april 2019 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 april 2019 - 18:08 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Met de basis ga je het in dit stadium niet meer redden... zag je gisteren wel.Door Huntelaar en Dolberg te laten spelen kun je iemand uit de voorste linie naar het middenveld halen bijvoorbeeld. We moeten nu laten zien dat de bank voldoende kwaliteit heeft.
Staat toch compleet los van wat ik post?
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 23 april 2019 - 19:47   quote  deeplink  
Dolberg basis.....kon ook niet anders. Er zijn er teveel niet helemaal okselfris.
Hij en Huntelaar zijn de enige 2 die tegen de basis aanzitten alhoewel onze Kasper het lang nier heeft laten zien. Dat moet nu dan maar gebeuren!!! Erik heeft m misschien wel geprikkeld en op scherp gezet. Pfff best spannend
Loetje
 Loetje - woensdag 01 mei 2019 - 19:29   quote  deeplink  
Officieel nog 4 wedstrijden.

05 mei: Willem II - Ajax (finale TOTO KNVB beker)
08 mei: Ajax - Tottenham Hotspur (return 1/2 finale CL)
12 mei: Ajax - FC Utrecht (eredivisie)
15 mei: De Graafschap - Ajax (eredivisie)
Eide
 Eide - woensdag 01 mei 2019 - 19:35   quote  deeplink  
Allemaal finales he. Pff, wat een programma. 4 wedstrijden die Ajax MOET winnen in 10 dagen tijd.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 mei 2019 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 mei 2019 - 19:35 schreef Eide het volgende:
Allemaal finales he. Pff, wat een programma. 4 wedstrijden die Ajax MOET winnen in 10 dagen tijd.
Genieten eindelijk doen we weer mee. Champions League is een droom om te winnen, beker boeit me niet en kampioen moet je eigenlijk wel worden.

Zeer benieuwd waar we na deze 4 finales staan!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 01 mei 2019 - 19:49   quote  deeplink  
ff lekker ontspannen mannen. Nog maar 5 wedstrijden winnen en we hebben de "treble"
Het gaat helemaal goed komen: eerst de KNVB-Beker, daarna plaatsing voor de finale CL, dan 2x winnen van zowel Utrecht als de Graafschap, dan is de titel een feit en tot slot de finale van de CL, die de kers op de taart kan worden..... ;-)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 mei 2019 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 mei 2019 - 19:49 schreef Ronald 1960 het volgende:
ff lekker ontspannen mannen. Nog maar 5 wedstrijden winnen en we hebben de "treble"
Het gaat helemaal goed komen: eerst de KNVB-Beker, daarna plaatsing voor de finale CL, dan 2x winnen van zowel Utrecht als de Graafschap, dan is de titel een feit en tot slot de finale van de CL, die de kers op de taart kan worden..... ;-)
Ik juich pas als ze in de kast staan haha!
Al ben ik wel trots op wat ze tot nu toe in Europa gepresteerd hebben gewoon eigen spel gespeeld!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 01 mei 2019 - 20:44   quote  deeplink  
https://www.telegraaf.nl/video/3524048/kippenvel-liverpool-fans-zingen-over-van-dijk

Dit is ook wel mooi hoor....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële spannings en ontspanningstopic.









0.0066239