BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 december, 12.15 uur) Eredivisie 6-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 19 december 2019 - 23:20   quote  deeplink  
2x91zn9.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 22 december 2019, 12.15 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Dennis Higler

De wedstrijd
Vanaf nu kortere topics, simpelweg de energie, tijd en zin niet meer voor lange topics. Alleen de grotere wedstrijden nog uitgebreid.

Voor zondag, 2 ploegen uit vorm. De ene door vermoeidheid en blessures, de ander draait het hele seizoen al niet. Over ADO kun je in ieder geval zeggen dat ze voetballend weinig voorstellen, op de snelheid van Summerville na. De kracht van ADO zit vooral in de lucht, waar wij juist de laatste 2 wedstrijden 3 goals tegen kregen uit een corner.

Voor Ajax is het simpel, het is moe, het mist Blind, Promes, Neres en Labyad en moet vooral maar een ding zorgen en dat is dat het wint. Hoe maakt even niet uit. En dan hopelijk herstellen en eventueel aankopen in de winterstop. Het zal voor de meeste goed uit gaan komen.

Tot slot
Vorig seizoen won Ajax zowel thuis, als uit met 5-1 van ADO Den Haag. Ook vorig seizoen werd dit duel redelijk kort voor de winterstop gespeeld en trakteerden de Ajacieden het publiek bij tijd en wijle op een fijne galavoorstelling. Bekijk hieronder de beelden.



Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 20 december 2019 - 01:26   quote  deeplink  
bedankt loetje voor de post, wat denk jezelf ? echt enkel blessures en vermoeide spelers.. of is er meer ? ik weet het niet zeker hoor maar ik zie onzekere spelers...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 december 2019 door nummer10 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 20 december 2019 - 21:23   quote  deeplink  
Ook zonder de geblesseerde spelers als Blind, Promes, Neres en Labyad moeten we de wedstrijd kunnen winnen. Minimaal met 3 - 1.

Over de vermoeidheid en blessures vind ik persoonlijk, dat er veel te weinig gewisseld wordt en te laat daar dit voor toenemende klachten blijft zorgen.

Omdat we alles willen geven in de wedstrijd, kunnen de meeste basisspelers vanaf de 60e minuut niet meer hun maximale geven. Ook vraagt de drukke agenda in Europees voetbal veel van de spelers. Maar dat is mijn mening.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 20 december 2019 - 21:23   quote  deeplink  
Gaat helemaal goed komen; 5-0
remco k
 remco k - vrijdag 20 december 2019 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 december 2019 - 21:23 schreef Onze Ajax het volgende:
Ook zonder de geblesseerde spelers als Blind, Promes, Neres en Labyad moeten we de wedstrijd kunnen winnen. Minimaal met 3 - 1.

Over de vermoeidheid en blessures vind ik persoonlijk, dat er veel te weinig gewisseld wordt en te laat daar dit voor toenemende klachten blijft zorgen.

Omdat we alles willen geven in de wedstrijd, kunnen de meeste basisspelers vanaf de 60e minuut niet meer hun maximale geven. Ook vraagt de drukke agenda in Europees voetbal veel van de spelers. Maar dat is mijn mening.
En voor wie had er dan gewisseld moeten worden?
p111
 p111 - vrijdag 20 december 2019 - 23:05   quote  deeplink  
3-0 Laatste wedstrijd geven nog 1x alles.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 11:25   quote  deeplink  
EMYh9kTX0AAFe8M?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 11:27   quote  deeplink  
Ziyech er "gewoon" bij. Ekkelenkamp en Gravenberch, net als voor de beker. Sontje Hansen op de bank. En eindelijk een basisplaats voor Traore.

Op het oog 4-3-3 met Veltman en Martinez centraal achterin. Dan speelt Gravenberch dus op 6 met Ekkelenkamp en Donny daarvoor.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2019 - 11:42   quote  deeplink  
Ik kan hier bijna maar 1 ding uithalen en dat is wie nog enigszins fit is, die gaat er in. In alle andere gevallen is het best een merkwaardige opstelling

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 januari 2020 door Loetje --
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - zondag 22 december 2019 - 11:45   quote  deeplink  
Ik vermoed dat er druk op Ten Hag is gevoerd omtrent traore. Bij Jong Ajax begint brobbey namelijk zijn kans heel nadrukkelijk te pakken. Dat is een talent van wereldformaat mijns inziens. Traore heeft al laten zien te kunnen scoren en alhoewel hij nog jong is moet hij het nu ook in de eredivisie laten zien.
Het is natuurlijk prachtig om zo een elftal de kans te geven met 7 spelers van eigen jeugd en drie grote talenten, ik begrijp ook wel dat Ten Hag Dan voor Veltman boven Schuurs kiest, om het niet te jong te maken zeker met gravenberg en ekkelenkamp voor de verdediging, en ook Martinez is nog erg jong. Al speelt die wel vaak volwassen. Ik had persoonlijk wel Schuurs genomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Sjaakgroen --
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 12:03   quote  deeplink  
Ik denk persoonlijk dat Schuurs ondertussen Veltman wel voorbij is. Tegelijkertijd begrijp ik de wens voor enige routine ook wel. Ik vind overigens het grote verschil tussen Schuurs en Veltman vooral dat ik Schuurs opbouwend sterker vindt.

Ik denk niet dat Ten Hag veel druk voelt van wie dan ook. Ik denk dat deze keuze zichzelf heeft gemaakt aangezien KJH al weken geen bal heeft geraakt, ondanks verschillende basisplaatsen. Dan is het logisch dat je de volgende in de pikorde een kans geeft, zeker omdat Lang voorlopig ook geen indruk maakt.

Ik vind het vandaag een logische opstelling, waarbij ik vooral geïnteresseerd ben in Gravenberch die vooralsnog nauwelijks indruk heeft gemaakt in Ajax 1.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 december 2019 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

En voor wie had er dan gewisseld moeten worden?
Toch wel een frisse wind vandaag in de selectie,
Met Gravenbeek, Ekkelenkamp, en Traoré.

Kan dus een leuke wedstrijd worden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 22 december 2019 - 12:28   quote  deeplink  
Die mag erin, Tadic.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 22 december 2019 - 12:32   quote  deeplink  
Hoppa! ZIYECH!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 12:33   quote  deeplink  
Tadic had wel mogen scoren.
De eerste 14 minuten toch wel kleine prikjes uitgedeeld, maar toen niet tot scoren gekomen.

En ADO heeft toch al drie corners gehad. ! ! !

Maar deze 1 - 0 mag er zeker wezen van Hakim.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 12:36   quote  deeplink  
Ajax prima gedurende de eerste 15 minuten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 12:41   quote  deeplink  
Prima goal weer.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 22 december 2019 - 12:41   quote  deeplink  
En dat is 2!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 12:41   quote  deeplink  
Lekker hoor, binnen 25 minuten de 2 - 0.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 12:42   quote  deeplink  
Traore is een verademing. Beweegt veel, is aanspeelbaar en maakt tot dusver een goede indruk.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 22 december 2019 - 12:55   quote  deeplink  
En nog een mooi doelpunt. Gaat hard zo.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 12:56   quote  deeplink  
Zelf vind ik dat de jeugd het erg goed doen.
Ook de combinatie vooraf was zeer goed. Daarom de 3 - 0 .
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 12:57   quote  deeplink  
Het is niet groots, maar het is vele malen beter dan tegen AZ en Telstar. Traore iets weggezakt. Gravenberch staat prima te voetballen. Ekkelenkamp toch wel met een visitekaartje.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 12:57   quote  deeplink  
En 4, het gast hard zo.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 22 december 2019 - 12:57   quote  deeplink  
Hahaha 10 10 10
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 12:58   quote  deeplink  
Ja Ja, de jeugd heeft de toekomst. 4 - 0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 13:05   quote  deeplink  
Vanaf de 10e minuut vond ik het een hele goede eerste helft.
Toch wel heel erg fijn, met de jeugd een frisse wind er door heen in het elftal.

Straks lekker doordrukken naar eerst de 5 - 0 en 6 - 0.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Onze Ajax --
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2019 - 13:08   quote  deeplink  
In deze omstandigheden, met alles wat er de laatste tijd tegen heeft gezeten, is dit echt uitstekend. 4-0 de rust in, het is fris en best energiek. En dat mag je alleen maar positief noemen gezien de laatste wedstrijden.

En ja, soms is het heel slordig. Maar de diepgang en bewegelijkheid van Traore heb ik in al die potten met Huntelaar niet gezien. Ekkelenkamp goed in beweging en Gravenberch uitstekend. Wat mij betreft mogen Traore en Ekkelenkamp Huntelaar en De Jong dan ook voorbij gaan in de pikorde. Klaas Jan gewoon soms laten rammen in de laatste minuten.

De enige aan wie ik me op een een of andere manier al zo lang aan stoor, is Tadic. Het lijkt wel alsof daar gewoon echt helemaal niets meer lukt.

Verder hopen dat Ajax er nog wat energie in gooit na rust. Nu gewoon trots zijn. Vind dit toch knap
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - zondag 22 december 2019 - 13:23   quote  deeplink  
Prachtig om te zien dat de jeugd het goed doet. Ik hoop ook sontje nog even te zien.
De jong mag nooit meer op het veld staan, behalve bij een mooie afscheidswedstrijd als we al kampioen zijn. Ekkelenkamp is hem ver voorbij in alle opzichten.
Traore is beste spits op het moment, maar het kan beter vind ik.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 13:25   quote  deeplink  
Mooi, de 5 - 0
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 13:28   quote  deeplink  
Fijne afsluiting van het kalenderjaar zo.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 13:29   quote  deeplink  
Deze jongens zijn er echt nog niet, maar als je dit ziet, en weet dat Unuvar, Taylor, Hansen en Brobbey er ook aan zitten te komen stemt dat toch wel positief. Die zullen het misschien niet allemaal redden, maar er komt echt wel een mooie lichting aan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2019 - 13:29 schreef Eide het volgende:
Deze jongens zijn er echt nog niet, maar als je dit ziet, en weet dat Unuvar, Taylor, Hansen en Brobbey er ook aan zitten te komen stemt dat toch wel positief. Die zullen het misschien niet allemaal redden, maar er komt echt wel een mooie lichting aan.
Het komt wel goed met deze zes zeven jeugdspelers.
Misschien dat ten Hag dat nu ook eindelijk inziet om meer jeugd de kans te geven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Onze Ajax --
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 13:39   quote  deeplink  
Mooi voor Traore. Keurig.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2019 - 13:31 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Het komt wel goed met deze zes zeven jeugdspelers.
Misschien dat ten Hag dat nu ook eindelijk inziet om meer jeugd de kans te geven.
Ten Hag moet de besten opstellen. Daar horen Ekkelenkamp, Gravenberch en anderen op dit moment nog niet bij. Hopelijk zijn dit soort wedstrijden wel waardevolle ervaring voor deze jongens zodat ze er over 1 of 2 jaar wel staan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 13:41   quote  deeplink  
6 - 0. Leuk voor Traoré.
Ook de voorgaande acties van Gravenbeek en Tadic.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Onze Ajax --
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 13:45   quote  deeplink  
Ik vind het fijn dat Gravenberch zich eindelijk weet te onderscheiden. Hij staat al jaren te boek als toptalent, maar hij oogt te vaak nonchalant. Het is echt wel mooi dat hij zich vandaag weet te onderscheiden, maar dat moet hij ook echt wel meer gaan doen.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 13:55   quote  deeplink  
Je wisselt Ekkelenkamp en de gemiddelde leeftijd gaat omlaag. :)

Mooi voor Hansen.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 14:01   quote  deeplink  
Dat is echt oliedom. 6-0 achter staan en dan je 2e gele kaart pakken. Dat is echt onvergeeflijk dom.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2019 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2019 - 14:01 schreef Eide het volgende:
Dat is echt oliedom. 6-0 achter staan en dan je 2e gele kaart pakken. Dat is echt onvergeeflijk dom.
Het is maar wat je wilt zien. Ik denk dat die 2e geel niet had gehoeven. Maar sowieso geeft Higler weer bizar veel kaarten in een vreselijk sportieve wedstrijd. Nare kwal
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 14:02   quote  deeplink  
Hansen, de jongste speler bij Ajax aller tijden met een gele kaart ? ? ?
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2019 - 14:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het is maar wat je wilt zien. Ik denk dat die 2e geel niet had gehoeven. Maar sowieso geeft Higler weer bizar veel kaarten in een vreselijk sportieve wedstrijd. Nare kwal
Die tackle was wel geel waard hoor. Gewoon een spijkerharde inzet die te laat is. Verder natuurlijk wel veel kaarten zonder dat er heel veel aan de hand is.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 14:06   quote  deeplink  
Dubbel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 december 2019 door Eide --
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2019 - 14:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Die tackle was wel geel waard hoor. Gewoon een spijkerharde inzet die te laat is. Verder natuurlijk wel veel kaarten zonder dat er heel veel aan de hand is.
Haha, ik ben echt bang dat ik daarin zo anders ben als jullie iedere keer, haha. Voor mij is dat gewoon een overtreding en niks meer.

Maar 8x geel en 1x rood. Zo triest
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
En dan toch nog een pingel tegen. Bahbah.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2019 - 14:07   quote  deeplink  
Hansen een domme kaart en Ajax door hoogmoed nog een penalty
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 22 december 2019 - 14:08   quote  deeplink  
Wel een halve dozijn aan doelpunten,
maar jammer dat het geen zevenklapper is geworden of zelfs de tien.

Jammer voor de penalty met een tegendoelpunt als een een smetje. 6 - 1

Al met al toch een fijne voetbalmiddag was.
Loetje
 Loetje - zondag 22 december 2019 - 14:13   quote  deeplink  
Fijne voetbalmiddag, 0 zorgen en nu oplappen en door.
Eide
 Eide - zondag 22 december 2019 - 14:22   quote  deeplink  
Prettige afsluiting van het voetbaljaar. Zo ga je toch met een prettig gevoel het trainingskamp in.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 december 2019 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 december 2019 - 13:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten Hag moet de besten opstellen. Daar horen Ekkelenkamp, Gravenberch en anderen op dit moment nog niet bij. Hopelijk zijn dit soort wedstrijden wel waardevolle ervaring voor deze jongens zodat ze er over 1 of 2 jaar wel staan.
ze doen niet onder voor de rare wissels.. er waren dit jaar meer potten waarin je spelers als ekkelenkamp bijv in had kunnen brengen tenkoste van een siem die ook geen toegevoegde waarde meer heeft.. maar goed dit keer de jeugd en alle basis debutanten scoren.. dat veltman wederom boven schuurs is verkozen begrijp ik dan weer niet, ondanks dat veltman een prima pot speelde

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 22 december, 12.15 uur) Eredivisie 6-1









0.0062439