BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sparta (zondag 19 januari 2020, 14:30); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 16 januari 2020 - 18:54   quote  deeplink  
ab12bf80-894d-4ec3-bd38-f5387fb3cca4_880x495_3.png

Eindelijk weer competitievoetbal, eindelijk weer Ajax. Dat gevoel bekruipt mij en vele andere Ajacieden toch altijd weer na de winterstop. Een thuiswedstrijd is dan altijd fijn om de tweede seizoenshelft af te trappen, zeker als Ajax voor het eerst in jaren eens 2019 heeft afgesloten als de winterkampioen. In de verbouwde ArenA wacht Sparta, de verdienstelijke nummer 11 van de Eredivisie.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 117 duels tegen Sparta Rotterdam. Daarvan won Ajax er 67 en gingen er 24 verloren. 26 Duels eindigden in een gelijkspel. Het afgelopen decennium gaf Sparta nauwelijks weerstand. Sparta speelde slechts 3 seizoenen Eredivisie en ging er gedurende de seizoenen 2016/17, 2017/18 en eerder dit seizoen er meestal kansloos af. Het laatste puntverlies tegen de Rotterdammers dateert van 2009 toen de brilstand op het scorebord bleef staan. Ajax verloor voor het laatst van de Spartanen in 2006. Eerder dit seizoen won Ajax in Rotterdam met 1-4.

Sparta staat dus 11e met 23 punten uit 18 wedstrijden met een doelsaldo van 27 voor en 30 tegen. Dat is een doelsaldo dat past bij de positie op de ranglijst. Trainer Henk Fraser speelt met Sparta 4-4-2 met een ruit op het middenveld. Het tamelijk defensieve tactische plan verraad dat Sparta graag gebruik maakt van de snelheid en handigheid van aanvallers Ache en Dervisogly en geregeld gokt op counters. Beide aanvallers maakte tot dusver 5 goals, net als linker middenvelder/aanvaller Rayhi. Aanvallende middenvelder Smeets en centrumspits Veldwijk staan beide op vier. Feitelijk hebben alle aanvallend ingestelde Spartanen dit seizoen al gescoord en kunnen ze ook allemaal scoren. Dat geeft Sparta een redelijk gevarieerd arsenaal.Bryan Smeets is daarbij de spil in het elftal met zowel veel duelkracht als de ideeën, getuige de 8 assists van Limburger.

Ajax moet voorlopig Daly Blind en Labyad missen. David Neres is nog niet fit en heeft nog een aantal weken nodig. KJH en Ekkelenkamp kampen ook met blessures, hun status is onbekend. Tijdens het trainingskamp werd duidelijk dat Ten Hag achterin waarschijnlijk gaat kiezen voor Veltmen en Martinez. Mazraoui en Tagliafico zullen de backposities bezetten. Ryan Gravenberch lijkt de eerste keuze te zijn om de vrijgevallen vacature op het middenveld op te vullen. Hij zal dat middenveld samen met Van de Beek en Ziyech bespelen. Voorin lijkt Babel meteen op minuten te kunnen rekenen, met Tadic en Promes.

Eerder werd het 1-4 in Rotterdam door goals van Promes, Ziyech, Tadic en nochmaals Ziyech.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 januari 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 januari 2020 - 19:48   quote  deeplink  
vermoed net als tegen onze zuiderburen een hele mooie pot.. ik denk dat het ook in die opstelling begint en dat babel zijn rentree gaat maken in de 2de helft... en mocht de score het toelaten hoop ik op een debuut in de arena voor onze godenzoon van 16
Eide
 Eide - donderdag 16 januari 2020 - 20:43   quote  deeplink  
Voor Unuvar komt dit nog te vroeg, maar met een mooie stand op het bord weet je het maar nooit. Ik verwacht Babel eigenlijk vanaf het begin. Ik ben alleen benieuwd van welke kant. Promes speelt bij Ajax meestal op linksbuiten, wat ook de natuurlijke plek van Ryan Babel is.
remco k
 remco k - donderdag 16 januari 2020 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 januari 2020 - 20:43 schreef Eide het volgende:
Voor Unuvar komt dit nog te vroeg, maar met een mooie stand op het bord weet je het maar nooit. Ik verwacht Babel eigenlijk vanaf het begin. Ik ben alleen benieuwd van welke kant. Promes speelt bij Ajax meestal op linksbuiten, wat ook de natuurlijke plek van Ryan Babel is.
Misschien Babel op 9 en tadic naar rechts. Die posities hebben ze beiden ook wel gespeeld.
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 januari 2020 - 21:49   quote  deeplink  
hoe dan ook, veel wisselingen voorin tijdens de wedstrijd.. en hoop uiteraad op een basisplek voor gravenberch
Eide
 Eide - vrijdag 17 januari 2020 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 januari 2020 - 21:49 schreef nummer10 het volgende:
hoe dan ook, veel wisselingen voorin tijdens de wedstrijd.. en hoop uiteraad op een basisplek voor gravenberch
Absoluut. Tadic, Promes en Ziyech zwerven veel. Ik neem aan dat Babel daar in mee zal gaan.
p111
 p111 - vrijdag 17 januari 2020 - 13:18   quote  deeplink  
Ik vermoed dat Babel inderdaad in de spits begint en Promes op links en Tadic op rechts.Ik zie helemaal geen info meer over Blind,hopelijk valt het allemaal mee.
Eide
 Eide - vrijdag 17 januari 2020 - 13:46   quote  deeplink  
Je hoort over het algemeen niet veel over blessures bij Ajax. De club is daar zeer terughoudend in. Eigenlijk hoor je alleen de hoofdtrainer hierover bij persconferenties als geblesseerd weer meetrainen met de groep.
Eide
 Eide - vrijdag 17 januari 2020 - 16:11   quote  deeplink  
Of je het over de duivel hebt..

Nog geen duidelijkheid over rentree Blind

We zijn al dik een week verstoken van nieuws over Daley Blind. En de laatste echte update vanuit Ajax dateert zelfs van voor de Kerstdagen. En dus is de vraag gerechtvaardigd: hoe is het met Blind? Er lijkt niet echt een antwoord voorhanden. Althans, niet hardop.

Ajax vervolgt het seizoen met een zo goed als fitte spelersgroep en wie nu niet fit is, wordt snel terug verwacht, maar een serieuze update over de status van Blind blijft uit. De centrale man achterin werd dik een maand geleden getroffen door een ontstoken hartspier.

Dat is een serieuze aandoening en een kwestie waar je serieus mee moet omgaan, maar wat we tot dusver hoorden, moet de hoofdpersoon, technische staf en in feite iedere Ajacied positief stemmen. Blind is op de club – zo leerden we vandaag – en spant zich blijkbaar in op een niveau dat veilig is.

Maar meer weten we niet. En meer wilde Ten Hag ook niet prijsgeven. “Misschien duurt het een week voor Daley terugkeert, misschien duurt het nog veel langer. Maar voordat we wekelijks dit item krijgen met de vraag wanneer hij terugkeert… Laten we dit afspreken: als ik nieuws heb, meld ik het,” aldus de trainer.

Daar moesten we het mee doen tijdens het persgesprek in aanloop naar Ajax – Sparta. En dat terwijl het bij Blind prikkelt om weer op het veld te staan. “Ik ga sowieso weer voetballen, maar nu is het wachten voor mij,” deelde het kind van de club kort na de jaarwisseling in het tv-programma Evenblij maakt Vrienden.

“Het kan een week duren voordat een test goed is, of twee, maar het kan ook twee maanden duren. Ik moet het geduld opbrengen om niks te doen. Geen inspanningen of dergelijke. Ik moet herstellen, zoals je lichaam af en toe moet herstellen. Dat heeft tijd nodig.”

In de tussentijd neemt Lisandro Martínez waarschijnlijk de honneurs waar in de verdediging, terwijl Ryan Gravenberch in beeld is voor de opengevallen plek op het middenveld.

Bron
nummer10
 nummer10 - vrijdag 17 januari 2020 - 17:14   quote  deeplink  
heb een erg slecht voorgevoel in deze... en nee niet negatief maar realistisch, en hoop echt dat ik hier heel erg naast zit...
Eide
 Eide - vrijdag 17 januari 2020 - 17:27   quote  deeplink  
KJH is hersteld en weer aangesloten bij de selectie aldus EtH op de persconferentie vandaag. Neres zou een kwestie van een paar weken moeten zijn. Ekkelenkamp niets over gehoord en over Blind is net een update geweest.
p111
 p111 - vrijdag 17 januari 2020 - 23:28   quote  deeplink  
Ekkelenkamp afelopen week alweer gespeeld in jong Ajax dus is hersteld,die hoort bij het A eltal volgens mij.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 18 januari 2020 - 09:01   quote  deeplink  
Het moet vooral geen probleem zijn om de 3 punten in Amsterdam te houden.
Een 3 - 1 of 4 - 1 overwinning moet haalbaar zijn, ongeacht welke elf spelers gaan spelen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 januari 2020 - 09:53   quote  deeplink  
Leuke tegenstander, spelen aardig voetbal en verwacht een leuke wedstrijd. 3-1 of 3-2.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 januari 2020 - 10:39   quote  deeplink  
Dan zal het dit wel gaan worden zondag he:

Onana,
Mazraoui, Veltman, Martinez, Tagliafico,
Van de Beek, Ziyech, Gravenberch,
Promes, Tadic en Babel.

Babel en Tadic kan nog andersom.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 18 januari 2020 - 12:57   quote  deeplink  
hoop toch stiekum op traore.. 1 ding staat vast wie er ook speelt, een heerlijke voorhoede en middenveld..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 januari 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - zaterdag 18 januari 2020 - 13:52   quote  deeplink  
Bryan Smeets, in mijn ogen de beste en belangrijkste speler van Sparta, is er vanwege een hamstringblessure niet bij.
Loetje
 Loetje - zaterdag 18 januari 2020 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 januari 2020 - 13:52 schreef Eide het volgende:
Bryan Smeets, in mijn ogen de beste en belangrijkste speler van Sparta, is er vanwege een hamstringblessure niet bij.
Ook wel een prachtige speler. Kan morgen sowieso de pot niet zien, hoe zeldzaam dat ook is. Op me verjaardag met visite, is dat niet echt gepast.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 12:57   quote  deeplink  
succes allen..
Loetje
 Loetje - zondag 19 januari 2020 - 13:19   quote  deeplink  
De verwachte opstelling.

Onana, Mazraoui, Veltman, Martinez, Tagliafico, Van de Beek, Ziyech, Gravenberch, Promes, Tadic en Babel
Loetje
 Loetje - zondag 19 januari 2020 - 13:19   quote  deeplink  
Ik ben er weg van, probeer hier af en toe wel even te chekken hoe het gaat.
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 13:31   quote  deeplink  
EOpMBYWXUAAhg_P?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 13:32   quote  deeplink  
Gravenberch op CVM en Babel in de basis. Eigenlijk wel als verwacht als je kijtk naar het trainingskamp en de opmerkingen van EtH.
Dubaiaan
 Dubaiaan - zondag 19 januari 2020 - 13:37   quote  deeplink  
Kijk er naar uit om Babel en Gravenberch aan 't werk te zien. Waarom speelt Mazraoui ipv Dest?
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 13:41   quote  deeplink  
Omdat Mazraoui al maanden de voorkeur krijgt? Dest heeft afgelopen week trouwens een volledige wedstrijd met Jong Ajax gespeeld.
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 14:46   quote  deeplink  
Lekker hoor Donny.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:01   quote  deeplink  
Mazraoui enige dissonant in een prima Ajax zover.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:01   quote  deeplink  
Keeper Sparta kan echt wel wat.
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2020 - 15:01 schreef remco k het volgende:
Keeper Sparta kan echt wel wat.
Fijne keeper inderdaad.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 januari 2020 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 januari 2020 - 15:01 schreef remco k het volgende:
Mazraoui enige dissonant in een prima Ajax zover.
Mee eens
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 15:14   quote  deeplink  
Ajax weer op 70% met deze wedstrijd bezig. Het is een recept om straks zomaar een gelijkmaker om de oren te krijgen.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 15:21   quote  deeplink  
2de helft tandje erbij... niet echt in de problemen gekomen. maar allemaal niet top maar ook niet slecht, had alleen wel wat meer spectakel verwacht. babel nog niet echt gezien vind ik, zou toch graag traore zien. tadic ook niet geweldig.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:35   quote  deeplink  
Ziyech is echt met grote afstand de beste van dit Ajax hoor.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:36   quote  deeplink  
Pff. Mazraoui raakt ook echt zelden maar een bal goed. Echt de enige dissonant.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:40   quote  deeplink  
Goed van Veltman daar. Hele belangrijke ingreep.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 15:41   quote  deeplink  
goeie ingreep veltman... wie had dat gedacht dat ik dit zou zeggen :P
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:42   quote  deeplink  
Gvd nee he. Die kunnen we echt niet missen.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:43   quote  deeplink  
Kuit blessure?
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 15:44   quote  deeplink  
kut kut kut kut
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 15:45   quote  deeplink  
zou nu juist traore brengen, promes of tadic naar 10 babel naar de zijkant
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 15:46   quote  deeplink  
Wat een schitterende goal
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 19 januari 2020 - 15:46   quote  deeplink  
Wat een doelpunt
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 15:46   quote  deeplink  
Zo knappe goal hoor.
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 15:47   quote  deeplink  
Prachtige goal van Gravenberch.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 15:47   quote  deeplink  
wat een doelpunt... heerlijk
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 15:47   quote  deeplink  
Ekkelenkamp ook meteen erbij. Lekker voor die gozer.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 16:00   quote  deeplink  
jesus wat kom je hier goed weg
Eide
 Eide - zondag 19 januari 2020 - 16:00   quote  deeplink  
Dat zat er aan te komen.
remco k
 remco k - zondag 19 januari 2020 - 16:00   quote  deeplink  
Pff. Veltman en Mazraoui. Staan erbij en kijken erna. Drama.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 januari 2020 - 16:01   quote  deeplink  
zucht.... ik ga helemaal niks hierover zeggen.. KOM OP maak ff 3-1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5884
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sparta (zondag 19 januari 2020, 14:30); 2 - 1









0.0068738