BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 15 juli 2020 - 18:48   quote  deeplink  
De jongen wordt in diverse media nadrukkelijk als aanvaller bestempeld. Terwijl juist veel mensen over hem zeggen dat het een echte middenvelder is. In de beelden die ik even gauw heb bekeken speet hij als echte spits. Maar ook vaak als echte middenvelder en dan niet eens zozeer als aanvallende aanvallende middenvelder.

Ik ben dan ook wel heel benieuwd waar hij voor gehaald wordt.
Eide
 Eide - woensdag 15 juli 2020 - 20:02   quote  deeplink  
Ik heb denk ik dezelfde beelden gezien. Hij doet mij een beetje aan Neres denken. Een dribbelaar die graag acties maakt. Op die beelden speelt hij wel vaak vrij centraal.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 juli 2020 - 21:39   quote  deeplink  
lees nu net als potentiele vervanger van vdbeek en dat hij word vergeleken met seedorf
p111
 p111 - woensdag 15 juli 2020 - 23:20   quote  deeplink  
De acties zagen er wel prima uit,maat de tegenstanders waren ook niet echt indrukwekkend.
Eide
 Eide - donderdag 16 juli 2020 - 05:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2020 - 23:20 schreef p111 het volgende:
De acties zagen er wel prima uit,maat de tegenstanders waren ook niet echt indrukwekkend.
Beelden zijn altijd de hoogtepunten. Je kan daarop geen oordeel baseren.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 16 juli 2020 - 08:05   quote  deeplink  
Zelf dacht ik ook dat hij als een type Neres is. Misschien dat hij voordeel heeft dat hij (mogelijk) op twee of drie plaatsen kan spelen. Hij schijnt een (hele) goede speler te zijn nu alleen nog de ruwe kantjes eraf moeten.
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 juli 2020 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2020 - 05:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Beelden zijn altijd de hoogtepunten. Je kan daarop geen oordeel baseren.
zeker mee eens, maar wel leuk om te bekijken.
p111
 p111 - donderdag 16 juli 2020 - 10:42   quote  deeplink  
Klopt,maar die acties maakt hij wel,al zijn het hootepunten hij kan het wel,de vraag is kan hij het ook als het tempo hoger is en als je betere verdedigers t/o je krijgt.Het ziet er in iedergeval op dit moment wel goed uit.
Eide
 Eide - donderdag 16 juli 2020 - 16:40   quote  deeplink  
Ajax bevestigt komst Ghanese aanvaller Kudus voor 9 miljoen euro

Ajax heeft donderdag de komst van Mohammed Kudus afgerond. De negentienjarige aanvaller komt naar verluidt voor 9 miljoen euro over van het Deense FC Nordsjaelland en tekent een contract voor vijf jaar in Amsterdam.

Donderdag doorstond Kudus de medische keuring in Amsterdam, waarna hij zijn handtekening zette onder het contract. De tweevoudig international van Ghana (één goal) gaat met rugnummer 20 spelen.

Kudus, die begin augustus zijn twintigste verjaardag viert, brak afgelopen seizoen door bij FC Nordsjaelland. De aanvaller, die op meerdere posities in de voorhoede uit de voeten kan, maakte elf doelpunten in 27 officiële wedstrijden bij de Deense club.

Vanwege de naderende transfer naar Ajax werd hij in de laatste twee wedstrijden in de kampioenspoule van de Deense Superliga buiten de selectie gelaten. Nordsjaelland eindigde op de zesde plaats.

"Ajax is een heel bijzondere club met een heel bijzondere cultuur", zegt Kudus op de site van Nordsjaelland. "Ik kijk er ontzettend naar uit om me verder te ontwikkelen en mijn droom na te jagen bij Ajax."

Kudus is de derde versterking voor Ajax. De Amsterdammers namen eerder aanvaller Antony voor 15,75 miljoen euro over van het Braziliaanse São Paulo en pikten doelman Maarten Stekelenburg transfervrij op bij Everton. Stekelenburg speelde al van 2002 tot 2011 bij Ajax.

Ajax is al begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De ploeg van trainer Erik ten Hag speelt in aanloop naar de Eredivisie-start in het weekend van 12 en 13 september oefenwedstrijden tegen RKC Waalwijk (8 augustus), FC Utrecht (13 augustus) en Red Bull Salzburg (22 augustus). Van 15 tot en met 22 augustus staat een trainingskamp in het Oostenrijkse Bramberg am Wildkogel gepland.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 juli 2020 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 16 juli 2020 - 17:28   quote  deeplink  
Ajax oogt toch echt niet bang om het voortouw te nemen in deze tijden.
Eide
 Eide - donderdag 16 juli 2020 - 17:29   quote  deeplink  
Kik Pieri verhuist voor 1 seizoen naar Twente. Hij wordt verhuurd aldus het AD.
p111
 p111 - donderdag 16 juli 2020 - 23:35   quote  deeplink  
Goed voor Pieri kan hij ervaring opdoen.
Eide
 Eide - vrijdag 17 juli 2020 - 16:12   quote  deeplink  
Ajax heeft overeenstemming bereikt met ADO Den Haag over de directe overgang van Boy Kemper naar de Hofstad. De verdediger (21) stond nog tot en met 30 juni 2021 onder contract bij Ajax.
AkaS
 AkaS - zondag 19 juli 2020 - 10:16   quote  deeplink  
Nav een zojuist gelezen bericht dat Fosu Mensah weer eens een volledige wedstrijd heeft mogen spelen en dit naar tevredenheid deed. Wakkert bij mij de vraag weer aan waarom Ajax hem niet terughaalt?

Jong, goed, multi inzetbare verdediger, bekend met Ajax speelwijze....etc.
p111
 p111 - zondag 19 juli 2020 - 10:37   quote  deeplink  
Waarschijnlijk salaris.
Eide
 Eide - zondag 19 juli 2020 - 10:47   quote  deeplink  
Als hij echt geloofd in zijn kansen bij Manu snap ik wel dat hij blijft. Zo weinig spelen is natuurlijk niet goed voor z'n ontwikkeling. Ajax is financieel en sportief (want Eredivisie) natuurlijk een stap terug. Aan de andere kant is een stap terug soms net de aanloop voor een sprong voorwaarts.
remco k
 remco k - zondag 19 juli 2020 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2020 - 10:16 schreef AkaS het volgende:
Nav een zojuist gelezen bericht dat Fosu Mensah weer eens een volledige wedstrijd heeft mogen spelen en dit naar tevredenheid deed. Wakkert bij mij de vraag weer aan waarom Ajax hem niet terughaalt?

Jong, goed, multi inzetbare verdediger, bekend met Ajax speelwijze....etc.
22 al weer hè. En volgens mij de afgelopen 2 jaar vrijwel niks gespeeld.

2 jaar geleden zou ik het toegejuicht hebben. Nu vraag ik me af of een jongen die in zo’n belangrijke fase van zijn ontwikkeling niet heeft gespeeld wel zoveel kan toevoegen.

Twijfel.
Eide
 Eide - zondag 19 juli 2020 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 juli 2020 - 10:48 schreef remco k het volgende:

[..]

22 al weer hè. En volgens mij de afgelopen 2 jaar vrijwel niks gespeeld.
12 potjes bij Fulham en 1 bij ManU. Dat is erg weinig voor ploegen die respectievelijk 42 (Fulham 2018/19) en 55 (ManU, 2019/20) hebben gespeeld. OVerigens lag hij er de eerste seizoenshelft wel uit met een afgescheurde kruisband, dus de eerste 30 wedstrijden van ManU had hij ook nooit kunnen spelen.
AkaS
 AkaS - zondag 19 juli 2020 - 18:03   quote  deeplink  
Zonde toch. Maarja zijn bankrekening zal gevuld zijn. En toch blijf ik denken penny wise pound foolish....

Bij een basisplaats in Ajax 1 zou ondanks alles toch weer kunnen groeien.

Kijk in ieder geval met spanning uit naar de definitieve invulling voor komend seizoen....
p111
 p111 - zondag 19 juli 2020 - 19:31   quote  deeplink  
Nou met al 2 nw aankopen is Ajax al aardig op weg.
Eide
 Eide - maandag 20 juli 2020 - 07:21   quote  deeplink  
Danilo voor 1 jaar naar Twente op huurbasis.
p111
 p111 - maandag 20 juli 2020 - 09:14   quote  deeplink  
Lachen man, al die anti Ajax figuren in het land hebben bijna allemaal huurlingen van Ajax in hun selectie.
p111
 p111 - maandag 20 juli 2020 - 14:12   quote  deeplink  
Kijk dit zou ik nu zonde vinden als hij naar Twente zo gaan,ik ben al een paar jaar fan van hem.Tehn/snel en doelgericht en scoort prima.
===========================================================================================
Zie dit bericht RTV oost.
fc Twente wil Ekkelenkamp de ideale 10 die goed scoort.
nummer10
 nummer10 - maandag 20 juli 2020 - 23:20   quote  deeplink  
baal echt enorm dat we die kut club hier uit enschede nog helpen ook..
Eide
 Eide - dinsdag 21 juli 2020 - 06:28   quote  deeplink  
Die kutclub heeft maar een stuk of 10 echte contractspelers. De rest is allemaal huur. Ze hebben momenteel maar 16 I geschreven spelers. Zonder de hulp van Ajax valt zo'n club om. Ja, het is een enorme kutclub maar zonder die club zijn Ajax en de Eredivisie niet beter af.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 juli 2020 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2020 - 06:28 schreef Eide het volgende:
Die kutclub heeft maar een stuk of 10 echte contractspelers. De rest is allemaal huur. Ze hebben momenteel maar 16 I geschreven spelers. Zonder de hulp van Ajax valt zo'n club om. Ja, het is een enorme kutclub maar zonder die club zijn Ajax en de Eredivisie niet beter af.
mag van mij echt kapot gaan, ben ik ook van die anti ajax boeren af hier. maar nu zijn we wel goed genoeg.
p111
 p111 - dinsdag 21 juli 2020 - 15:15   quote  deeplink  
Dan houden we helemaal niks over in de eredivisie,en onze jongens doen prima ervaring op.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2020 - 15:51   quote  deeplink  
Twente gewoon een club die goed weerstand weet te bieden in de eredivisie.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2020 - 15:51   quote  deeplink  
En ze spelen wel op echt gras.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 juli 2020 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2020 - 15:15 schreef p111 het volgende:
Dan houden we helemaal niks over in de eredivisie,en onze jongens doen prima ervaring op.
heb je twente dat seizoen gemist dan dat ze er niet bij waren ? ik niet in iedergeval en wat heb ik heerlijk die rooien hier in het oosten uitgelachen, nog steeds trouwens. Dus nee mag van mij heel snel kapot gaan.. het is echt klotenvolk die boeren hier uit enter en goor vriezenveen etc
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 juli 2020 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2020 - 15:51 schreef remco k het volgende:
En ze spelen wel op echt gras.
dat vind ik oprecht het enige nadeel van heracles hier om de hoek.. merendeel van de supporters ook overigens, best een engels sfeertje daar zo dicht op het veld en dan op plastic.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 21 juli 2020 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2020 - 15:51 schreef remco k het volgende:
En ze spelen wel op echt gras.
Dit als enigste voordeel voor het voetballen.
Nu de andere clubs nog om op echt gras te spelen.
Eide
 Eide - woensdag 22 juli 2020 - 16:15   quote  deeplink  
EdiNgT3XsAEUako?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - woensdag 22 juli 2020 - 16:16   quote  deeplink  
Onwaarschijnlijk veel potjes op vrijdagen en zaterdagen. Maar 3 x zondag 14:30.

Edit: donderdagen, niet vrijdagen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2020 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 22 juli 2020 - 16:59   quote  deeplink  
Net het filmpje van Dave Endt geluisterd o.a over onze nw aanwinst uit Brasil ,hij is vollof over dit mannetje en verwacht er veel van.Waar hij dit seizoen ook veel van verwacht is Eiting,volgens Dave heeft deze jongen veel pech gehad met zijn zware blessure.Maar hij vind het een heel slimme speler met een geweldig overzicht en met een geweldig linkerbeen.Ik moet zeggen ik zit al jaren met Dave Endt op de zelfde lijn en ga hier ook helemaal in mee.Ik hoop echt dat Eiting het gaat maken ik gun het hem van harte.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 juli 2020 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2020 - 16:16 schreef Eide het volgende:
Onwaarschijnlijk veel potjes op vrijdagen en zaterdagen. Maar 3 x zondag 14:30.
indd kut, aan de andere kant kan ik op 3 potjes na nu wel alles fatsoenlijk kijken ivm dat ik altijd op zondag werk en op me ipad dan moet kijken..
Peterhs
 Peterhs - woensdag 22 juli 2020 - 23:39   quote  deeplink  
Binnen 1 week 3 wedstrijden tegen PSV, Twente en Feyenoord. Wat is dit voor gelul man.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 juli 2020 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2020 - 23:39 schreef Peterhs het volgende:
Binnen 1 week 3 wedstrijden tegen PSV, Twente en Feyenoord. Wat is dit voor gelul man.
die had ik nog niet eens gezien man... de ter**g
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2020 - 06:12   quote  deeplink  
Ajax heeft de contracten van Naci Ünüvar en Devyne Rensch verlengd tot 2023. Voor beide betekent dat een verlenging van 1 jaar.
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2020 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2020 - 23:39 schreef Peterhs het volgende:
Binnen 1 week 3 wedstrijden tegen PSV, Twente en Feyenoord. Wat is dit voor gelul man.
Ze hebben hier zelf een stem in gehad.. Dit is wel het resultaat als je alle topwedstrijden na de winterstop wil spelen..

Maar goed, Twente mag niet als top gerekend worden..
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2020 - 12:37   quote  deeplink  
En PSV en Feyenoord achter elkaar thuis..
p111
 p111 - donderdag 23 juli 2020 - 13:08   quote  deeplink  
prima toch
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 juli 2020 - 16:58   quote  deeplink  
Ik ben wakker geworden en onder mijn steen vandaan gekropen en plotseling staat Ajax in brand vanwege een talent genaamd Taylor...

De hele top, Spanje, Engeland en Duitsland zouden hem graag willen aantrekken...

Waarom heeft dit wonderkind nog geen kansen gehad in Ajax 1?

Hoop maar dat we hem, Brobbey en Sontje niet voortijdig kwijtraken....?
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2020 - 21:00   quote  deeplink  
Kenneth Taylor is 18, is vorig jaar doorgeschoven van de O19 naar Jong Ajax en heeft al in veel opzien doen baren in de Youth League en Jong Oranje. Zeer groot talent, misschien qua talent vergelijkbaar met Donny van de Beek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juli 2020 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2020 - 21:02   quote  deeplink  
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 juli 2020 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2020 - 21:00 schreef Eide het volgende:
Kenneth Taylor is 18, is vorig jaar doorgeschoven van de O19 naar Jong Ajax en heeft al in veel opzien doen baren in de Youth League en Jong Oranje. Zeer groot talent, misschien qua talent vergelijkbaar met Donny van de Beek.
Okay, klinkt goed. Maar zal wel komkommertijd zijn dat er zo'n ophef over is nu.

Ik bedoel het lijkt alsof we de nieuwe Cruijff dreigen te verliezen.

Maar hij is wel degelijk een goede voetballer die in potentie een basisspeler kan worden.

Dankje voor de toelichting.
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2020 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2020 - 23:11 schreef AkaS het volgende:

[..]

Okay, klinkt goed. Maar zal wel komkommertijd zijn dat er zo'n ophef over is nu.

Ik bedoel het lijkt alsof we de nieuwe Cruijff dreigen te verliezen.

Maar hij is wel degelijk een goede voetballer die in potentie een basisspeler kan worden.

Dankje voor de toelichting.
Overmars had natuurlijk alle onderhandelingen even in de ijskast gezet. Hij heeft nu Unuvar en Rensch verlengd. Die zijn vrij makkelijk. Beide heren zijn 17 en mogen dus hooguit een contract voor 3 jaar hebben. Voor beide jongens is dat slechts 1 jaartje verlengen.

Jongens als Taylor, Brobbey, Hansen en meer van die gasten zijn al 18. Ajax zal ze wat langer willen binden. Veel van die gasten kunnen misschien als cashen in het buitenland. Bovendien is het niet heel eenvoudig je in het elftal te voetballen met heren als Blind, Martinez, Tagliafico, Tadic, Van de Beek en Neres in de selectie.

Ofwel, ze liggen dwars. Overmars heeft wel aangekondigd dat er meer verlengingen aan komen. Laat Overmars maar schuiven lijkt mij.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - zondag 26 juli 2020 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2020 - 23:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Overmars had natuurlijk alle onderhandelingen even in de ijskast gezet. Hij heeft nu Unuvar en Rensch verlengd. Die zijn vrij makkelijk. Beide heren zijn 17 en mogen dus hooguit een contract voor 3 jaar hebben. Voor beide jongens is dat slechts 1 jaartje verlengen.

Jongens als Taylor, Brobbey, Hansen en meer van die gasten zijn al 18. Ajax zal ze wat langer willen binden. Veel van die gasten kunnen misschien als cashen in het buitenland. Bovendien is het niet heel eenvoudig je in het elftal te voetballen met heren als Blind, Martinez, Tagliafico, Tadic, Van de Beek en Neres in de selectie.

Ofwel, ze liggen dwars. Overmars heeft wel aangekondigd dat er meer verlengingen aan komen. Laat Overmars maar schuiven lijkt mij.
Dat is ook een reden dat ik vind dat er voorlopig niets gekocht moet worden. Geen Klaassen, maar Taylor of Unuvar indien vd Beek vertrekt. Geef deze talenten vooruitzicht op speeltijd.
Eide
 Eide - zondag 26 juli 2020 - 15:29   quote  deeplink  
Unuvar is natuurlijk geen 10. De natuurlijke opvolger voor Van de Beek is Ekkelenkamp, waarbij de vraag vooral is of Ekkelenkamp voldoende kwaliteit heeft. Taylor is een typische Ajax defensieve middenvelder, ofwel een jongen die vanaf 6 het spel verdeeld en ook aanvallend goed mee kan. Zowel Unuvar als Taylor is geen natuurlijke opvolger voor Van de Beek.

Overigens heeft Ajax wel Giovanni en Antony gehaald, dus opties zijn er voldoende denk ik.
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2020 - 05:02   quote  deeplink  
'Bayer Leverkusen doet bod van 20 miljoen euro op Ajax-doelman Onana'

Bayer Leverkusen heeft zich als eerste club gemeld voor André Onana, zo melden De Telegraaf en VI zondag. De Duitse club zou een bod van 20 miljoen euro hebben gedaan op de doelman van Ajax.

Bayer Leverkusen bracht het bod afgelopen week uit bij Ajax, maar dat werd afgewezen door directeur voetbalzaken Marc Overmars. De 24-jarige Onana zou naar verluidt voor 30 miljoen euro mogen vertrekken uit Amsterdam.

Mocht de Kameroener naar Leverkusen verkassen, dan wacht hem een weerzien met Peter Bosz. De Nederlandse coach was in 2016 degene die hem bij Ajax het vertrouwen gaf onder de lat als opvolger van Jasper Cillessen, die naar FC Barcelona vertrok.

Leverkusen heeft in de strijd om Onana concurrentie van Chelsea, dat eerder bereid zou zijn om het gewenste transferbedrag neer te leggen. Coach Frank Lampard van 'The Blues' zou in de zestienvoudig international de ideale kandidaat zien om Kepa Arrizabalaga op te volgen.

Arrizabalaga lijkt het vertrouwen te hebben verloren van Lampard, die hem zondag in de laatste competitiewedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers (2-0-zege) op de bank zette. Volgens Engelse media is het onwaarschijnlijk dat de Spanjaard volgend seizoen weer het doel verdedigt bij de Londenaren.

Bron

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5967
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0108900