BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (24 oktober 2021, 16:45); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 21 oktober 2021 - 22:42   quote  deeplink  
367729.w1600.7de580a.37eb331.q90.jpg

Een echte kraker in de Eredivisie. Ajax en PSV zijn al enige jaren de enige twee kandidaten die serieus aanspraak maken op de landtitel. Een kraker die op een kraker onwaardige tijd moet worden afgewerkt. Een kraker die desondanks de extra tijd vooral voor PSV erg kort volgt op het Europa League duel tegen Monaco. Ajax heeft meer tijd gehad om te herstellen en deed het natuurlijk meer dan uitstekend tegen het sterker geachte Borussia Dortmund. PSV daarentegen speelde een moeizame wedstrijd tegen Monaco in een poule waar iedereen er nog uit kan vliegen en verloor die wedstrijd in de laatste minuten van het duel.

Historie

Vreemd genoeg is het onduidelijk hoe vaak Ajax en PSV al tegen elkaar speelden. Sommige bronnen spreken over 140 onderlinge duels terwijl andere bronnen tot 165 duels komen. Over de afgelopen 5 seizoenen zijn de statistieken wel eensgezind. Ajax werkte 13 duels af tegen de Eindhovenaren, inclusief het duel om de Johan Cruijff Schaal eerder dit seizoen. Ajax speelde 10 competitie duels, 2 bekerduels en de Nederlandse supercup. Ajax won 6 van die duels, verloor er 4 en speelde 3 maal gelijk. Vorig seizoen won Ajax thuis met 2-1 en speelde het in Eindhoven met 1-1 gelijk. De Johan Cruijff Schaal ging jammerlijk verloren met 0-4 in een fase waar Ajax nog vroeg in de voorbereiding zat.

PSV

PSV lijkt wel wat blessureproblemen te hebben. Het Engelse talent Manueke viel uit met een blessure en ook het andere aanvallende talent Gakpo moest zich laten vervangen met een blessure. Het is nog te vroeg om eventuele gevolgen tegen Ajax te overzien. Wel is duidelijk dat dit tot zorgen leidt in Eindhoven want hiermee valt vrijwel wel alle aanvallende creativiteit weg. Toch staat er nog best veel voetballende klasse bij de lampjes tussen de lijnen met de aanwezigheid van Götze, Van Ginkel en topaankoop Ramalho. PSV scoorde dit seizoen toch al 10 goals minder dan Ajax. Bovendien krijgen de Eindhovenaren ook veel meer goals tegen, namelijk 12 versus 2(!) voor Ajax.

PSV speelt met Roger Schmidt wat aanvallender dan het voorgaande jaren was. Desondanks blijft PSV een ploeg die, meer dan Ajax, graag countert en spelers wegsteekt. Ook zijn de Eindhovenaren dit seizoen gevaarlijk uit dode spelmomenten. Dat laatste blijkt ook wel uit de statistieken, en dan vooral dat centrale verdediger Boscagli gedeeld topscorer is met 3 goals en deze ranglijst aanvoert samen met Gapko en Zahavi. Gakpo is ook de assistkoning met 7 assists. Een eventueel wegvallen van Gakpo is dan ook een forse aderlating voor PSV.

Ajax

Ajax leeft redelijk onbezorgd en blessurevrij naar de absolute topper van de Eredivisie toe. Alleen Stekelenburg is langdurig geblesseerd maar verder lijkt de geheel selectie fit. Daardoor heeft Ajax bijna voor twee elftallen aan fitte en competitieve spelers op de bank waar Ten Hag uit kan selecteren. Toch lijkt het voor de hand te liggen dat Erik ten Hag voor dezelfde basiself gaat kiezen als tegen Dortmund. Die basis speelde fenomenaal goed en met de huidige wisselregels heeft EtH voldoende mogelijkheden om zaken tijdens de wedstrijd te corrigeren.

De beelden

De beelden zijn pijnlijk. 0-4. Succes met kijken, ik pass er voor.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 oktober 2021 door Eide --
Loetje
 Loetje - donderdag 21 oktober 2021 - 22:56   quote  deeplink  
Ik denk een nederlaag omdat ik altijd bang van hun ben omdat ze ons niet liggen.

PSV zal denk ik Madueke missen maar Gakpo trouwens niet.

1-4.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 oktober 2021 - 22:57   quote  deeplink  
P.s, zet dan de samenvatting van afgelopen seizoen neer. Toen kwam Ajax nog terug van 0-2 naar 2-2. Haha!
remco k
 remco k - donderdag 21 oktober 2021 - 23:10   quote  deeplink  
Ajax twee dagen meer rust. Psv een nederlaag tegen Monaco.

Toch zie je juist vaak dat de ploeg met minder rust die toppers wint.

We gaan het wel zien. Ajax moet eigenlijk winnen omdat ze psv meer van de top wedstrijden heeft gehad.
Loetje
 Loetje - donderdag 21 oktober 2021 - 23:36   quote  deeplink  
Het beste ritme in fitte doen is inderdaad om de 3/4 dagen spelen.

Ajax verloor recentelijk ook na 5 dagen rust van Utrecht
p111
 p111 - vrijdag 22 oktober 2021 - 00:08   quote  deeplink  
Ajax neemt wraak na die nederlaag in de Johan Cruyf schaal.Dit gaat Ajax echt dik winnen,dit is geen Utrecht hier komt geen arogantie of onderschatting bij.Dit wordt een zekere 3-0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 oktober 2021 - 07:26   quote  deeplink  
Mooi schrijven weer Eide!
Ik hoop op 3-1
Pietje
 Pietje - vrijdag 22 oktober 2021 - 20:04   quote  deeplink  
Ook Gakbo is er zondag tegen Ajax niet bij.

Edit.

Dat stond eerder op teletekst. Inmiddels aangepast, dat PSV een sprankje hoop heeft dat Gakpo tóch kan spelen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 oktober 2021 door Pietje --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 22 oktober 2021 - 20:21   quote  deeplink  
Toch denk ik dat we gaan winnen met 2 - 1.
Tegen Dortmund hadden we ook niet verwacht om met 4 - 0 te winnen.
Eide
 Eide - vrijdag 22 oktober 2021 - 21:57   quote  deeplink  
'Nieuwe dreun voor PSV: Naast Madueke ook Gakpo afwezig in Amsterdam'

PSV moet het in de topper van aanstaande zondag tegen Ajax doen zonder Cody Gakpo, weet Voetbal International. Onderzoek heeft vrijdag uitgewezen dat de aanvaller voorlopig langs de kant staat. Eerder werd al bekend dat ook Noni Madueke niet mee afreist naar Amsterdam.

Gakpo liep in het Europa League-duel met AS Monaco een enkelblessure op. De Oranje-international kwam na een kopduel verkeerd terecht. Door het kwetsuur dat de aanvaller opliep staat hij naar verwachting drie tot vier weken buitenspel.

Donderdagavond gaf Gakpo nog aan niet te weten of hij het duel met Ajax zou halen. "Daar kan ik nu nog niks over zeggen. We moeten het nog testen. Ik hoop dat ik het gewoon kan halen." Die hoop is nu na de uitslag van een MRI-scan vervlogen.

Als Gakpo daadwerkelijk drie tot vier weken aan de kant staat mist de PSV'er ook de duels met FC Twente, AS Monaco en Fortuna Sittard. Daarnaast komen de interlands in de WK-kwalificatie tegen Montenegro (13 november) en Noorwegen (16 november) in gevaar.

Bron

Geen Gakpo en Manueke dus.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 oktober 2021 - 23:08   quote  deeplink  
Toch hou ik een kleine slag om de arm. Volgens Rick Elfrik was het nog niet zeker. Dat is met dat betreft de Mike Verweij van PSV.

Edit: Het was me ontgaan maar ook hij heeft dat al bevestigd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 oktober 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 oktober 2021 - 23:11   quote  deeplink  
Zahavi, Vertessen en dan Bruma of Doan voorin met Gotze daarachter lijkt me
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 oktober 2021 - 11:16   quote  deeplink  
Had PSV het liefst op z'n sterkst gezien, en dan revanche nemen tav de J.C. schaal
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 oktober 2021 - 13:09   quote  deeplink  
Ik zit een beetje te denken. Zou schmidt überhaupt wel voor 3 spitsen gaan kiezen?
Vorig jaar speelde hij voornamelijk 4-1-2-1-2. En dan Zahavi en Vertessen voorin met Gotze daarachter? Gewoon Propper of Thomas erbij op het middenveld met Sangare en Van Ginkel? Heb allemaal het idee dat hij zich gaat aanpassen.
Eide
 Eide - zaterdag 23 oktober 2021 - 15:21   quote  deeplink  
Het zou mij inderdaad niets verbazen als PSV morgen in een 4-4-2 aantreed met Zahavi en Vertessen en kiest voor een middenveld met Propper erbij.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 oktober 2021 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2021 - 15:21 schreef Eide het volgende:
Het zou mij inderdaad niets verbazen als PSV morgen in een 4-4-2 aantreed met Zahavi en Vertessen en kiest voor een middenveld met Propper erbij.
Of Thomas. Die heeft hij om een een of andere onverklaarbare reden ook aanzienlijk hoog zitten.

Maar ik verwacht dat echt.
Wouter Edam
 Wouter Edam - zondag 24 oktober 2021 - 00:38   quote  deeplink  
Wat zitten we nou allemaal die kut lampen hun opstelling te voorspellen??
Ajax (wij) win(nen)t zeer moeiteloos met 6-1 hè!

Kijk even naar dat zooitje tyfus uit aidshoven en dan naar de machtigste...wij dus!!!

Makkie, goeie scheids ook, dus 5 á 6 goals maken wij sowieso.

Thx weer voor het mooie topic!

Greetz...A penis ;)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 09:49   quote  deeplink  
De enige die goed opgevangen moet worden is Gakpo indien hij speelt en Sangaré that's all...de rest van PSV boeit me niet zo.

Vanmiddag gaan we een uitmuntende Antony, Berghuis en Haller zien, en om niet te vergeten Alvarez die Sangaré gaat inpakken.

WZAWZDB
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 24 oktober 2021 - 10:23   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wie er straks in de basis komt te staan.
Berghuis of Klaassen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 10:23 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik ben benieuwd wie er straks in de basis komt te staan.
Berghuis of Klaassen.
Zonder twijfel Berghuis, niet dat Klaassen veel minder is maar met Berghuis begon Ajax fantastisch tegen Borussia!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zondag 24 oktober 2021 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 10:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zonder twijfel Berghuis, niet dat Klaassen veel minder is maar met Berghuis begon Ajax fantastisch tegen Borussia!
Zou Klaassen wel graag een keer willen zien IPV gravenberch..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 10:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zou Klaassen wel graag een keer willen zien IPV gravenberch..
Ik zou niet weten waarom, ik vind Gravenbergh het goed doen op die positie, en waarom het elftal wijzigen?
nummer10
 nummer10 - zondag 24 oktober 2021 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 11:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom, ik vind Gravenbergh het goed doen op die positie, en waarom het elftal wijzigen?
Omdat ik denk dat je middenveld dan nog sterker is.. ik zeg niet dat je het perse vandaag hoeft te testen natuurlijk, maar zou het wel eens willen zien
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 24 oktober 2021 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 11:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat je middenveld dan nog sterker is.. ik zeg niet dat je het perse vandaag hoeft te testen natuurlijk, maar zou het wel eens willen zien
Ik denk dat Klaassen technisch voetballend een stuk minder is dan Gravenberch, ondanks dat Gravenberch vaak wat nonchalant oogt, zou ik dat zeker in deze wedstrijd niet doen. Althans niet vanuit de basis.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 24 oktober 2021 - 12:05   quote  deeplink  
Even off topic: ik persoonlijk vind het jammer dat we de tegenstander niet gewoon bij naam noemen in de opening van het Topic. Het is wel psv natuurlijk, een tegenstander waar wij het vaker lastiger mee hebben dan ons lief is. Maar nogmaals, dat is puur persoonlijk. Het zelfde geldt voor feyenoord als dat onze tegenstander is. Maar hé: WZAWZDB ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 12:00 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik denk dat Klaassen technisch voetballend een stuk minder is dan Gravenberch, ondanks dat Gravenberch vaak wat nonchalant oogt, zou ik dat zeker in deze wedstrijd niet doen. Althans niet vanuit de basis.
Precies dit, dus waarom wisselen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 oktober 2021 - 13:07   quote  deeplink  
Saai kutvoetbal al het hele weekend. Tja, als je ineens niets kan doen en Nederlands voetbal gaat kijken is het eigenlijk best armoe troef op de velden.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 24 oktober 2021 - 13:21   quote  deeplink  
Dan is het echt te hopen dat we aan het eind van de middag net zo'n mooie pot te zien krijgen als afgelopen dinsdagavond en dan later op de avond nog een overwinning van Max Verstappen als heerlijke afsluiter van dit weekend ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 13:23   quote  deeplink  
Dat dan weer wel, gelukkig over 11/2 week mogen we naar Dortmund.

Laten we hopen dat ze nog lang in de Champions League blijven
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 oktober 2021 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 13:21 schreef Ronald 1960 het volgende:
Dan is het echt te hopen dat we aan het eind van de middag net zo'n mooie pot te zien krijgen als afgelopen dinsdagavond en dan later op de avond nog een overwinning van Max Verstappen als heerlijke afsluiter van dit weekend ;-)
Nee joh, Ajax en Hamilton! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 oktober 2021 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 24 oktober 2021 - 15:34   quote  deeplink  
FCd8eroWEAIYFtx?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 24 oktober 2021 - 15:34   quote  deeplink  
Geen verrassingen dus.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 15:35   quote  deeplink  
Ajax-vs-PSV-Eredivisie.jpg

OPSTELLING AJAX:
Pasveer, Mazraoui, Timber, Martinez, Blind, Alvarez, Berghuis, Gravenberch, Antony, Haller en Tadic.

OPSTELLING PSV
Drommel, Mwene, Boscagli, Ramalho, Max, Sangare, Gotze, Van Ginkel, Vinicius, Zahavi en Bruma.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 15:36   quote  deeplink  
Schmidt kiest voor Vinicius en Bruma. Een beetje het Lucas Moura effect. Kunnen er niks van en straks maken ze er 3.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 15:37   quote  deeplink  
PSV dus 4-2-2-2.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 15:39   quote  deeplink  
Blijf bij me voorspelling. Die hoerenclub ligt ons niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 15:39 schreef Loetje het volgende:
Blijf bij me voorspelling. Die hoerenclub ligt ons niet.
Ze moeten die achterhoede geen moment rust geven, dan komt het wel goed
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 24 oktober 2021 - 16:21   quote  deeplink  
Ik vind eigenlijk dat Gravenberg niet echt goed speelt, teveel wisselvallig in de laatste 3 wedstrijden.

Ajax probeert hem een nieuwe en langdurige contract te laten tekenen (wat ik in de media) gehoord had. Of dat waar is of niet, denkelijk dat dit een zeer belangrijke onderdeel is van minder goed spelen.

Het kan (tenslotte) voor minder concentratie zorgen.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 16:25   quote  deeplink  
Het is helder, Schmidt wil de as dichtgooien.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 16:35   quote  deeplink  
Succes allen.

Hopen en duimen dat Ajax mijn vrees weer eens onterecht laat zijn
remco k
 remco k - zondag 24 oktober 2021 - 16:35   quote  deeplink  
Daar lijkt het op. Ajax zou juist sterk moeten zijn via de flanken en veel van kant moeten wisselen met de bal.
Pietje
 Pietje - zondag 24 oktober 2021 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 15:39 schreef Loetje het volgende:
Blijf bij me voorspelling. Die hoerenclub ligt ons niet.
Eens! Ajax heeft vaak grote moeite met PSV. En al helemaal wanneer die verrotte club op de counter speelt. Ik hoop dat Ajax dezelfde intensiteit in hun spel kan leggen als afgelopen dinsdag tegen Dortmund.
Ik heb een naar voorgevoel over deze wedstrijd. Ik ben er niet gerust op.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 16:39   quote  deeplink  
Niet eens, we moeten van onze eigen kracht uit gaan
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 16:35 schreef remco k het volgende:
Daar lijkt het op. Ajax zou juist sterk moeten zijn via de flanken en veel van kant moeten wisselen met de bal.
Het zou wel een ideale wedstrijd zijn voor Daley om zijn vorm nog verder te herpakken he. Die heeft volgens mij een vrije rol. Tevens Mazraoui en Antony wordt ook heel interessant.
Pietje
 Pietje - zondag 24 oktober 2021 - 16:39   quote  deeplink  
Dit is nou typisch zo'n wedstrijd dat Ajax maar een paar kansen krijgt en juist dat is op dit moment toch wel het probleem: er worden erg veel kansen om zeep geholpen. De kansen die zij krijgen moeten er toch echt in.
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 16:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Niet eens, we moeten van onze eigen kracht uit gaan
Daar ben ik niet bang voor. Betekent niet dat je wint
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 16:40   quote  deeplink  
Succes allemaal
Loetje
 Loetje - zondag 24 oktober 2021 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 16:39 schreef Pietje het volgende:
Dit is nou typisch zo'n wedstrijd dat Ajax maar een paar kansen krijgt en juist dat is op dit moment toch wel het probleem: er worden erg veel kansen om zeep geholpen. De kansen die zij krijgen moeten er toch echt in.
Gewoon een keer een van je eerste 2 kansen maken. Het zou het zovaak nog zoveel makkelijker maken.
Pietje
 Pietje - zondag 24 oktober 2021 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 16:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gewoon een keer een van je eerste 2 kansen maken. Het zou het zovaak nog zoveel makkelijker maken.
Dat is absoluut waar. Zo denk ik er dus ook over. Je moet die stinkerds niet in de wedstrijd laten zitten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 oktober 2021 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 oktober 2021 - 16:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daar ben ik niet bang voor. Betekent niet dat je wint
Dat is altijd zo geweest, toch direct aanpakken die hap

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (24 oktober 2021, 16:45); 5 - 0









0.0054459