BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (zondag 07 november 2021, 20:00); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 04 november 2021 - 15:42   quote  deeplink  
card-ajax-go-ahead-eagles.jpg

Een rottijd. Misschien niet de leukste uitspraak om een wedstrijdtopic mee te beginnen, maar wat een ongelooflijke kuttijd voor een Eredivisiewedstrijd. Niet alleen voor Ajacieden, maar ook voor Eagles-supporters die door zo'n tijdstip pas diep in de nacht weer thuis kunnen zijn. De vraag is ook een beetje welke selectie het beste gaat reageren op zo'n vreemd tijdstip. Gelukkig heeft Ajax geen last van de reis. Dortmund is dichterbij dan, pak em beetje, Fortuna Sittard waardoor Ajax optimaal naar dit duel met de huidige nummer 8 van de Eredivisie kan toeleven. Dat mogen we namelijk niet vergeten. Het "kleine" GAE doet het meer dan uitstekend gezien de mogelijkheden van de club waardoor we dit duel ook zeker niet moeten onderschatten.

Historie

Ajax speelde 62 maal tegen Go Ahead Eagles. Ajax won 52 van die duels, speelde 3 maal gelijk en verloor 7 maal van de Eagles uit Deventer. Al het puntverlies werd geleden in uitduels, Ajax won tot dusver alle onderlinge duels die in het eigen stadion werden gespeeld. Terugkijken is ook lastig, aangezien de Eagles vorig seizoen promoveerden. Het laatste duel van Ajax 1 tegen GAE was voor de beker. In 2018 won Ajax met 3-0 van Go Ahead. Het laatste puntverlies van Ajax was een 1-1 gelijkspel tijdens het seizoen 1986/87. Het laatste verlies was tijdens het seizoen 1977/78, dus heel erg lang geleden.

Go Ahead Eagles

De Eagles zijn vergelijkbaar met NEC in dat het een gepromoveerde club is die het buitengewoon goed doet. De promotie voor deze werd overigens door GAE afgedwongen toen Erik ten Hag hoofdtrainer was in Deventer. GAE staat 8e met 16 punten is daarmee hard op weg richting het grote doel van dit seizoen; lijfsbehoud. Met 16 punten uit 11 wedstrijden is de ploeg uit Deventer min of meer halverwege dat doel op een derde van de competitie. Ten slotte is noemenswaardig dat Go Ahead in een hele sterke fase zit waarin de voorgaande 4 duels waaronder een bekerduel, werd gewonnen.

GAE speelt onder Kees van Wonderen in een 4-3-3. Verreweg de belangrijkste speler in het elftal is Iñigo Córdoba. De 24-jarige Spanjaard is zowel gedeeld topscorer als de motor achter het aanvallende spel van de ploeg uit Deventer. De andere, meer verrassende, naam aan kop van de topscorerlijst is verdedigende middenvelder Brouwers. De nummer 10 Rommens levert de meeste assists af. Opvallend is dat de Eaglesspits Cardona pas op 1 treffer staat. GAE is dus een ploeg die het moet hebben van de spelers die om de 9 heen spelen. De achilleshiel van de ploeg is de verdediging die al 22 keer werd gepasseerd en daarmee het op één na meest gepasseerde team van de Eredivisie is.

Ajax

Ajax is wisselvallig. De ploeg kan fenomenaal goed voetballen maar presteert te vaak op 70% tegen de "kleintjes". Dat leidde vorige week tot een onnodig gelijkspel. Daardoor zit de tegenstand Ajax nog steeds op de hielen in de race om het landskampioenschap. Tegen GAE kan Ajax zich eigenlijk geen misstap veroorloven. Ajax kan zich dus eigenlijk ook geen 70%-prestatie veroorloven. De vraag is hoe Erik ten Hag dat gaat voorkomen en of hij daarbij overweegt een aantal wisselsspelers op te stellen die zich willen laten zien.

De beelden

Terugkijken naar het vorige duel van Ajax 1 heeft weinig zin, maar vorig seizoen speelde Jong Ajax wel tegen GAE. Jong Ajax verloor het thuisduel 0-2.



Het laatste duel van Ajax 1 was het bekerduel in 2018/19. Dat duel werd door Ajax gewonnen door goals van Neres, Labyad en Huntelaar.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2021 door Eide --
Loetje
 Loetje - donderdag 04 november 2021 - 16:01   quote  deeplink  
Daar in Deventer is er misschien wel de beste sfeer van de hele ED. Heel bijzonder Engels sfeertje. Speelwijze past er perfect bij met hard werken en met Brouwers en Cordoba echt 2 hele goede spelers die bij een Utrecht niet zouden mistaan.

Ajax moet dit zeker thuis 'gewoon' winnen.

Spelen met respect en inzet en dan kunnen we weer zat juichen. In ieder geval geen misstappen meer zoals deze.

4-1.
Pietje
 Pietje - donderdag 04 november 2021 - 16:17   quote  deeplink  
En alweer een absoluut kunstwerk, Eide.

Je hebt helemaal gelijk over het tijdstip van aanvang. Dat zeg ik niet omdat het Ajax (en GA Eagles) betreft. Dat zeg ik al maanden. Je zult als supporter van Eagles met je hele gezin (met kinderen dus) naar Amsterdam afreizen. Hoe laat liggen kinderen dan in bed, die de volgende dag vroeg naar school moeten.

Alles draait om geld. Leve de commercie. Wat mij betreft alle wedstrijden tegelijk op zondag om 14:30u. Maar ja, de commercie...

De Eagles is echt een leuke ploeg en een aanwinst voor de eredivisie met een heel nuchtere en verstandige coach.

Toch moet Ajax dit winnen. Maar ja dat dacht ik ook toen we tegen FC Twente, Heracles en FC Utrecht speelden.

Ik verwacht een 3-1 overwinning.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 04 november 2021 - 16:47   quote  deeplink  
Mooi topic Eide, zie het 5-1 worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 04 november 2021 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - donderdag 04 november 2021 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 november 2021 - 16:17 schreef Pietje het volgende:
Alles draait om geld. Leve de commercie. Wat mij betreft alle wedstrijden tegelijk op zondag om 14:30u. Maar ja, de commercie.
Gelukkig beginnen de clubs al tegengas te geven want dat tijdstip kost ze gewoon heel veel geld.
Pietje
 Pietje - donderdag 04 november 2021 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 november 2021 - 17:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Gelukkig beginnen de clubs al tegengas te geven want dat tijdstip kost ze gewoon heel veel geld.
Klopt, zoiets had ik ook al begrepen. En zeer terecht.
Eén competitieronde is tegenwoordig verdeeld over 8 tijdstippen. Belachelijk en krankzinnig.
remco k
 remco k - donderdag 04 november 2021 - 18:11   quote  deeplink  
Ajax thuis. Dat moet gewoon gewonnen worden.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 04 november 2021 - 20:54   quote  deeplink  
Alleen winst telt. Paar andere jongens erin , prima maar alleen als de stand het toe laat....3-0.
Loetje
 Loetje - vrijdag 05 november 2021 - 01:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 november 2021 - 17:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Gelukkig beginnen de clubs al tegengas te geven want dat tijdstip kost ze gewoon heel veel geld.
Het zijn diezelfde clubs die dit unaniem besloten hebben. Daar begrijp ik dan weer helemaal niets van.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 06 november 2021 - 14:05   quote  deeplink  
Zelf verwacht ik wel een 4 - 1 overwinning.
Het zou een zeer goede optie zijn om twee a vier jeugdspelers te laten spelen.

Pas dan kunnen we goed zien hoe de ontwikkelingen (bezig) is / zijn bij de jeugd.
Een betere moment lijkt me dan ook niet aanwezig.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 00:40   quote  deeplink  
KUTTIJD!!!! FUCK ESPN!!! FUCK KNVB!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2021 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - zondag 07 november 2021 - 10:05   quote  deeplink  
Hopelijk hebben ze nu eindelijk hun lesje geleerd( Utrecht en Heracles) ook in de competitie 100 % geven anders krijg je weer de deksel op de neus.
Eide
 Eide - zondag 07 november 2021 - 12:02   quote  deeplink  
Wat een kuttijd. Wat moet ik nou met m'n dag.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 12:02 schreef Eide het volgende:
Wat een kuttijd. Wat moet ik nou met m'n dag.
Ik vraag me al 16 dagen af wat ik met me dagen moet doen! ;-)

Maar inderdaad, wat een KUTTIJD!
p111
 p111 - zondag 07 november 2021 - 13:05   quote  deeplink  
Lekker met je vrouw naar de supermarkt of met de hond wandelen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 november 2021 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 10:05 schreef p111 het volgende:
Hopelijk hebben ze nu eindelijk hun lesje geleerd( Utrecht en Heracles) ook in de competitie 100 % geven anders krijg je weer de deksel op de neus.
Alles draait om de juiste instelling of wat ze mee krijgen voordat ze het veld op gaan.
Kunstgras is blessure gevoelig en soms staan ze voor een C.L. wwedstrijd.

Met Champions League wedstrijden harken ze miljoenen binnen, een groot verschil met een paar puntjes verliezen in een competitiewedstrijd...

Hun kijken er anders tegen aan dan wij, in ons ogen moeten ze altijd presteren terwijl wij zelf soms ook graag een rustige dag hebben op het werk
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 18:27   quote  deeplink  
Ons programma tot kort voor de winterstop:

Ajax - Go Ahead Eagles
KUT INTERLANDBREAK
RKC Waalwijk - Ajax
Besiktas - Ajax
Sparta - Ajax
Ajax - Willem II
Ajax - Sporting Portugal
Ajax - AZ
Ajax - Barendrecht
Feyenoord - Ajax
Ajax - Fortuna Sittard

Winterstop
FC Utrecht - Ajax
Ik dacht beker(?)
PSV - Ajax.

Ofwel, nationaal hier kan Ajax in het kwaaiste geval heel veel schade oplopen, maar ook enorme klappen uitdelen.
nummer10
 nummer10 - zondag 07 november 2021 - 18:51   quote  deeplink  
Klaassen en kudus IPV Berghuis en gravenberch..

Zelf zou ik enkel gravenberch voor Klaassen doen en Taqi voor blind.. maar goed prima zo dacht ik
Eide
 Eide - zondag 07 november 2021 - 18:58   quote  deeplink  
FDm9KdaWQAQLGcv?format=jpg&name=large
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 18:51 schreef nummer10 het volgende:
Klaassen en kudus IPV Berghuis en gravenberch..

Zelf zou ik enkel gravenberch voor Klaassen doen en Taqi voor blind.. maar goed prima zo dacht ik
Noem gewoon eens de normale namen man, of de echte bijnamen. Met je Taqi en Mazz.

We zitten niet in een striptent in Marrakech
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 19:04   quote  deeplink  
Ok, dus je roept als KNVB zijnde dat je strenger gaat optreden tegen de onrust in het stadion. Vervolgens gooit een club allemaal vuurwerk op het veld terwijl ze 2-0 achter staan en aan het eind van de wedstrijd fluit je 12 minuten langer door? Je had gewoon 5 minuten moeten bijtrekken voor de wissels en blessures en niet die 5 minuten die je verloor doordat je de wedstrijd tijdelijk staakte. Nu kregen ze toch nog de mogelijkheid om te profiteren.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 19:04 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ok, dus je roept als KNVB zijnde dat je strenger gaat optreden tegen de onrust in het stadion. Vervolgens gooit een club allemaal vuurwerk op het veld terwijl ze 2-0 achter staan en aan het eind van de wedstrijd fluit je 12 minuten langer door? Je had gewoon 5 minuten moeten bijtrekken voor de wissels en blessures en niet die 5 minuten die je verloor doordat je de wedstrijd tijdelijk staakte. Nu kregen ze toch nog de mogelijkheid om te profiteren.
Oneens. De spelers zijn hier niet verantwoordelijk voor en hoeven dus ook niet de dupe te worden.

Die supporters moeten in mijn optiek gewoon voor het gerecht gaan komen en er moeten celstraffen op komen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 19:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Oneens. De spelers zijn hier niet verantwoordelijk voor en hoeven dus ook niet de dupe te worden.

Die supporters moeten in mijn optiek gewoon voor het gerecht gaan komen en er moeten celstraffen op komen.
Ze willen juist de clubs pakken in hun aanpak door bijvoorbeeld punten in mindering en dergelijke. Dan moet je dus ook gewoon lekker na 95 minuten stoppen. Dan worden die supporters vanzelf van de vakken afgetrapt.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 19:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ze willen juist de clubs pakken in hun aanpak door bijvoorbeeld punten in mindering en dergelijke. Dan moet je dus ook gewoon lekker na 95 minuten stoppen. Dan worden die supporters vanzelf van de vakken afgetrapt.
Ik vind het echt een schandalige oplossing als dat gebeurd. Dat is ook de dag dat ik kap met voetbal kijken.

Die nepsupporters moet je gewoon celstraffen opleggen, spelers mogen nooit de dupe worden van wangedrag van zogenaamde fans.

Als jou vrouw een fout maakt, wil jij daar ook niet voor opdraaien. Heel simpel
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 19:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind het echt een schandalige oplossing als dat gebeurd. Dat is ook de dag dat ik kap met voetbal kijken.

Die nepsupporters moet je gewoon celstraffen opleggen, spelers mogen nooit de dupe worden van wangedrag van zogenaamde fans.

Als jou vrouw een fout maakt, wil jij daar ook niet voor opdraaien. Heel simpel
Dat is waar, maar gebeurd helaas wel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 november 2021 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 18:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Noem gewoon eens de normale namen man, of de echte bijnamen. Met je Taqi en Mazz.

We zitten niet in een striptent in Marrakech
Hahaha mafkees!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 november 2021 - 19:59   quote  deeplink  
SUCCES iedereen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 november 2021 - 20:09   quote  deeplink  
Ik hoop dat Kudus zich positief laat zien, hij kan gemakzuchtig zijn
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 20:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik hoop dat Kudus zich positief laat zien, hij kan gemakzuchtig zijn
Vind dat toch altijd wel een heel bijzonder verhaal. Bijna bij alle talenten van Ajax is het manco de gemakzucht. Heel vreemd.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:17   quote  deeplink  
Gezaaaaaapig!
Eide
 Eide - zondag 07 november 2021 - 20:20   quote  deeplink  
Kudus en Klaassen beide bovenop Haller. Vaak Alvarez daar ook tegenaan. Ajax houdt dat centrum helemaal dicht voor GAE.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 november 2021 - 20:23   quote  deeplink  
De eerste 20 minuten te matig, maar wel eenzijdig.
Drie kansen gehad, en niet gescoord naar minimaal 1 - 0.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 20:23   quote  deeplink  
Slaap kindje slaap!
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:27   quote  deeplink  
Allemachtig, het is wederom niet best.

Nu staat Go Ahead compact. Maar tempo van links maar rechts is er echt niet.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:31   quote  deeplink  
Als je aanvoerder net als vorige week de eerste is die gefrustreerd gaat lopen doen, vind ik dat echt uitermate zorgwekkend en heel irritant.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 november 2021 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 20:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vind dat toch altijd wel een heel bijzonder verhaal. Bijna bij alle talenten van Ajax is het manco de gemakzucht. Heel vreemd.
Inderdaad Loetje, nu krijgen ze de kans...
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:34   quote  deeplink  
Alles maar constant door het midden he
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 20:36   quote  deeplink  
En hier zit je fucking een heel weekend voor te wachten?
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:37   quote  deeplink  
Ik vind het bizar dat je je dit eigenlijk 3x in een week laat overkomen. Echt schandalig dit.

En vooralsnog is het niks meer dan een 0-0 wedstrijd.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:38   quote  deeplink  
En ook Kudus hier weer 2 passen te lang door.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 20:38   quote  deeplink  
Echt ongelooflijk. Die Haller staat altijd verkeerd als de bal wordt teruggelegd. Altijd veel te diep.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:40   quote  deeplink  
De arrogantie loopt weer op volle toeren.

Iets waar Ten Hag gewoon echt geen grip op krijgt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 20:41   quote  deeplink  
Was maar een incident tegen Heracles toch??
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 20:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Was maar een incident tegen Heracles toch??
Arrogantie heeft er altijd uitgezeten, is er nooit uitgegaan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 november 2021 - 20:46   quote  deeplink  
Zelf vond ik het een slechte eerste helft.
Had allang 2 - 0 moeten staan binnen een half uur.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 november 2021 - 20:47   quote  deeplink  
Twente ............ was maar een incident.
Utrecht ........... was maar een incident.
Heracles .......... was maar een incident.

Maar ondertussen zie ik in al deze wedstrijd wel een gelijkenis met vandaag.

Leuk dat je jezelf volledig kan inzetten tegen grote clubs, maar misschien handig om je ook in te zetten tegen de kleintjes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2021 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 20:48   quote  deeplink  
Weer een collectieve wanprestatie voor rust. Er moet echt iets gaan gebeuren bij Ajax.

Dit gebeurd veel te veel en dit gaat gewoon keihard een titel kosten.

Gewoon pure arrogantie, slakkentempo en alles door dat midden willen met misplaatste hakjes. Geen grijntje respect naar je tegenstander.

Hier pas ik echt voor.
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 21:06   quote  deeplink  
Weer Tadic met die kuthakjes. Aanvoerder onwaardig
Loetje
 Loetje - zondag 07 november 2021 - 21:07   quote  deeplink  
Arbitrage ook heerlijk bezig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 november 2021 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 november 2021 - 20:48 schreef Loetje het volgende:
Weer een collectieve wanprestatie voor rust. Er moet echt iets gaan gebeuren bij Ajax.

Dit gebeurd veel te veel en dit gaat gewoon keihard een titel kosten.

Gewoon pure arrogantie, slakkentempo en alles door dat midden willen met misplaatste hakjes. Geen grijntje respect naar je tegenstander.

Hier pas ik echt voor.
Nu maar hopen dat ten Hag ze heeft kunnen raken in de rust

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5980
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (zondag 07 november 2021, 20:00); 0 - 0









0.0062940