BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie gaat Ten Hag opvolgen ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 20 april 2022 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 april 2022 - 21:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Twente is die intern er vies uitgewerkt.. Maar goed tenhag had ook weinig bereikt toch voor hij naar Ajax kwam.. We gaan het zien joh, Ajax kent Schreuder natuurlijk al wel..
Hij stond ook gewoon heel laag voor de selectie die ze hadden en speelden slecht voetbal. . Supporters wouden hem al weg hebben en is toen gewoon terecht ontslagen.
remco k
 remco k - woensdag 20 april 2022 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 april 2022 - 21:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het kan zijn dat hij gegroeid is na zijn Twente tijd, het blijft toch afwachten.
Destijds werden er ook vragen gesteld bij het aanstellen van ten Hag
Zeker zo. Maar die had als hoofdtrainer wel echt iets laten zien bij zowel go ahead als Utrecht.

Schreuder heeft dat absoluut niet als hoofd trainer.
p111
 p111 - woensdag 20 april 2022 - 09:22   quote  deeplink  
Nu bij Brugge de laatste 8 wedstrijden gewonnen dus ja,we gaan het zien of hij het word.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 april 2022 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 april 2022 - 07:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij stond ook gewoon heel laag voor de selectie die ze hadden en speelden slecht voetbal. . Supporters wouden hem al weg hebben en is toen gewoon terecht ontslagen.
Wat ik nog weet is dat de supporters het belachelijk vonden, een deel dan.. maar joh maakt het uit, Ajax weet hoe Schreuder werkt en zullen tevreden zijn geweest over zijn Ajax periode.. en qua NL trainers blijft er ook weinig over denk ik.. ?
Eide
 Eide - woensdag 20 april 2022 - 10:44   quote  deeplink  
Ajax pusht Heitinga wel nadrukkelijk naar de voorgrond. Nu net een docu over John op YouTube.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 april 2022 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 april 2022 - 10:44 schreef Eide het volgende:
Ajax pusht Heitinga wel nadrukkelijk naar de voorgrond. Nu net een docu over John op YouTube.
Klopt opnieuw naar de top.. Heitinga als assistent om daarna het stokje over te nemen? Lees wel veel lovende woorden..
Eide
 Eide - woensdag 20 april 2022 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 april 2022 - 10:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Klopt opnieuw naar de top.. Heitinga als assistent om daarna het stokje over te nemen? Lees wel veel lovende woorden..
Dat schijnt wel het plan te zijn. Ajax is laaiend enthousiast over Heitinga, maar wil hem op de juiste manier brengen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 april 2022 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 april 2022 - 11:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat schijnt wel het plan te zijn. Ajax is laaiend enthousiast over Heitinga, maar wil hem op de juiste manier brengen.
Dan is Schreuder misschien de juiste man om hem voor te bereiden voor het grotere werk, ik weet op dit moment niemand anders.
Schreuder kan de lijn van ten Hag voort zetten
remco k
 remco k - woensdag 20 april 2022 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 april 2022 - 12:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan is Schreuder misschien de juiste man om hem voor te bereiden voor het grotere werk, ik weet op dit moment niemand anders.
Schreuder kan de lijn van ten Hag voort zetten
Zat buitenlandse opties en anders bij een andere club los weken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 april 2022 - 20:57   quote  deeplink  
De gekste namen komen weer langs. Alsof Ron Jans uberhaupt op de bank mag plaatsnemen. Hou toch op. Hem sowieso een goede trainer noemen vind ik al te ver gaan. Schreuder idem dito. Denk wel dat ze Schreuder halen en dan een Heitinga ernaast gaan zetten zodat die rustig kan meegroeien en straks het stokje kan overnemen. Maar persoonlijk zie ik liever een buitenlandse coach komen. 1 die dit Ajax weer een beetje aan het voetballen krijgt.
AkaS
 AkaS - vrijdag 22 april 2022 - 08:05   quote  deeplink  
EtH wordt onderhand heilig verklaard. Hij zal ongetwijfeld een prima trainer zijn. Toch vind ik dat er een aantal zaken aan voorbij wordt gegaan...

Hij had een ontzettend goede selectie tot zijn beschikking en veel beter dan we allemaal doorhadden. Toch heeft hij iedere keer op het moment supreme niet weten te winnen en werden we telkens onnodig en ook nog eens in eigen huis uitgeschakeld.

Dit jaar is tot ongeveer de winterstop prima gevoetbald en gepresteerd vooral in de poulefase CL. Maar daarna vind ik dat hij de ploeg niet meer draaiende kreeg en wordt het einde van de competitie onnodig kielekiele.

He is not all that. Anders waren we niet door Benfica thuis uitgeschakeld en stonden we nu een straatlengte voor op psv!

Nieuwe trainer is lastig maar Schreuder kreeg ontzettend veel lof toen hij bij Ajax zat. Hij zou het brein zijn geweest. In dat geval zou ik zeggen, laat maar komen en geef hem een kans!

Slot zou qua voetbal heel goed passen maar die krijg je volgens mij niet weg bij feijnoord.

By the way... Neres in belangstelling van Juve... Nooit gesnapt dat hij werd verkocht. Wel dat hij weg zou willen bij een goed aanbod van een mooie club, maar dat Ajax hem voor een fooi zou willen slijten vind ik echt een foutje van de zaak!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 april 2022 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 april 2022 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 08:05 schreef AkaS het volgende:
EtH wordt onderhand heilig verklaard. Hij zal ongetwijfeld een prima trainer zijn. Toch vind ik dat er een aantal zaken aan voorbij wordt gegaan...

Hij had een ontzettend goede selectie tot zijn beschikking en veel beter dan we allemaal doorhadden. Toch heeft hij iedere keer op het moment supreme niet weten te winnen en werden we telkens onnodig en ook nog eens in eigen huis uitgeschakeld.

Dit jaar is tot ongeveer de winterstop prima gevoetbald en gepresteerd vooral in de poulefase CL. Maar daarna vind ik dat hij de ploeg niet meer draaiende kreeg en wordt het einde van de competitie onnodig kielekiele.

He is not all that. Anders waren we niet door Benfica thuis uitgeschakeld en stonden we nu een straatlengte voor op psv!

Nieuwe trainer is lastig maar Schreuder kreeg ontzettend veel lof toen hij bij Ajax zat. Hij zou het brein zijn geweest. In dat geval zou ik zeggen, laat maar komen en geef hem een kans!

Slot zou qua voetbal heel goed passen maar die krijg je volgens mij niet weg bij feijnoord.

By the way... Neres in belangstelling van Juve... Nooit gesnapt dat hij werd verkocht. Wel dat hij weg zou willen bij een goed aanbod van een mooie club, maar dat Ajax hem voor een fooi zou willen slijten vind ik echt een foutje van de zaak!
Eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 april 2022 - 12:10   quote  deeplink  
quote:

ten Hag heeft een topprestatie gerealiseerd met Ajax, het zijn niet allemaal toppers (op een enkeling na) zoals in de Premier League spelen, ook gezien het budget is het niet te vergelijken.

Ik denk wel dat de chemie minder is geworden wat vrij normaal is na een aantal jaren aan het roer te hebben gestaan.

Neres wou zelf weg, vorig seizoen zelfs al..
remco k
 remco k - vrijdag 22 april 2022 - 14:44   quote  deeplink  
quote:

De meeste verkochte spelers onder ten Hag doen het bij hun huidige clubs naar twee jaar nog steeds veel minder goed dan in hun tijd bij Ajax.

Dat is dus waarschijnlijk gewoon zijn verdienste als trainer, en ik denk dat de selectie dus niet zo top is geweest als veel mensen doen vermoeden.

Kritiek op een aantal van zijn zaken zijn ook gewoon terecht, het spel is na de winter gewoon matig, ondanks dat men wel blijft knokken en gewoon verdient de wedstrijden wint.

Het wordt nog spannend de komende weken.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 april 2022 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 14:44 schreef remco k het volgende:

[..]

De meeste verkochte spelers onder ten Hag doen het bij hun huidige clubs naar twee jaar nog steeds veel minder goed dan in hun tijd bij Ajax.

Dat is dus waarschijnlijk gewoon zijn verdienste als trainer, en ik denk dat de selectie dus niet zo top is geweest als veel mensen doen vermoeden.

Kritiek op een aantal van zijn zaken zijn ook gewoon terecht, het spel is na de winter gewoon matig, ondanks dat men wel blijft knokken en gewoon verdient de wedstrijden wint.

Engelse, Spaanse en Italiaanse competitie is natuurlijk ook niet te vergelijken met de eredivisie.. daarbij de ligt die wss aanvoerder word, frenkie die gewoon 1 van de belangrijkste spelers is bij Barca, en ziyech die het ook meer als prima doet bij Chelsea.. enige die door echt door de mand is gevallen tot nu toe is vd beek.. beetje het zelfde als wat Klaassen was overkomen en die is weer terug bij Ajax...
remco k
 remco k - vrijdag 22 april 2022 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 17:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Engelse, Spaanse en Italiaanse competitie is natuurlijk ook niet te vergelijken met de eredivisie.. daarbij de ligt die wss aanvoerder word, frenkie die gewoon 1 van de belangrijkste spelers is bij Barca, en ziyech die het ook meer als prima doet bij Chelsea.. enige die door echt door de mand is gevallen tot nu toe is vd beek.. beetje het zelfde als wat Klaassen was overkomen en die is weer terug bij Ajax...
Frenkie is helemaal niet een van de belangrijkste spelers. Die moet dadelijk oppassen dat hij niet gewoon bankzitter is. Die speelt nog maar zelden 90 minuten onder Xavi. Pedri en Gavi gaan daar gewoon de basis spelers worden.

Ziyech is gewoon reserve speler bij Chelsea. Van de 29 wedstrijden bij de selectie 11 keer helemaal niet ingevallen en maar 12 basis plekken.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 april 2022 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 18:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Frenkie is helemaal niet een van de belangrijkste spelers. Die moet dadelijk oppassen dat hij niet gewoon bankzitter is. Die speelt nog maar zelden 90 minuten onder Xavi. Pedri en Gavi gaan daar gewoon de basis spelers worden.

Ziyech is gewoon reserve speler bij Chelsea. Van de 29 wedstrijden bij de selectie 11 keer helemaal niet ingevallen en maar 12 basis plekken.
Ziyech ook met blessures te maken gehad als ik me niet vergis.. en de jong speelt nog veel onder Xavi naar mijn mening.. maar goed dan nog kan je die landen totaal niet vergelijk met de eredivisie...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 april 2022 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 18:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze zijn idd in het buitenland geen vedettes, voetballen leuk mee maar lang niet altijd.
Ten Hag kan een elftal maken net onder de top van Europa.

Ik moet nog zien of zijn opvolger dit voor elkaar gaat krijgen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 april 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 april 2022 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 20:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ze zijn idd in het buitenland geen vedettes, voetballen leuk mee maar lang niet altijd.
Ten Hag kan een elftal maken net onder de top van Europa.

Ik moet nog zien of zijn opvolger dit voor elkaar gaat krijgen
Volgens mij 1 goed cl seizoen... Rest uitgeschakeld door best wel "mindere" clubs.. vind dat mensen echt een verdomd vertekend beeld hebben man.. 5 prijzen.. 2x landstitel 2x KNVB 1x JC schaal.. met een selectie die miljoenen meer waard is dan elk andere team.. de opvolger krijgt een veel lastigere taak gezien het geld minder is en de selectie uitgekleed gaat worden.. dus nee de opvolger kan niet verder bouwen en moet net zoals na de boer op 0 beginnen
remco k
 remco k - zaterdag 23 april 2022 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 18:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ziyech ook met blessures te maken gehad als ik me niet vergis.. en de jong speelt nog veel onder Xavi naar mijn mening.. maar goed dan nog kan je die landen totaal niet vergelijk met de eredivisie...
Je hoeft die landen toch ook totaal niet te vergelijken.

Er wordt gesteld dat het heel veel absolute top spelers zijn.

En dat zijn ze niet. Al die jongens hebben hun beste periode onder ten Hag gehad. Dat is gewoon een feit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 23 april 2022 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2022 - 01:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Volgens mij 1 goed cl seizoen... Rest uitgeschakeld door best wel "mindere" clubs.. vind dat mensen echt een verdomd vertekend beeld hebben man.. 5 prijzen.. 2x landstitel 2x KNVB 1x JC schaal.. met een selectie die miljoenen meer waard is dan elk andere team.. de opvolger krijgt een veel lastigere taak gezien het geld minder is en de selectie uitgekleed gaat worden.. dus nee de opvolger kan niet verder bouwen en moet net zoals na de boer op 0 beginnen
Ja natuurlijk, aan de opvolger zal het niet liggen maar wel aan ten Hag, je blijft herhalend en dus lachwekkend hoor!
Weet je sommige spelers die denken nu weg te gaan worden misschien wel aan hun contract gehouden, er zal geen half elftal weg lopen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 april 2022 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2022 - 11:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, aan de opvolger zal het niet liggen maar wel aan ten Hag, je blijft herhalend en dus lachwekkend hoor!
Weet je sommige spelers die denken nu weg te gaan worden misschien wel aan hun contract gehouden, er zal geen half elftal weg lopen
Daarom zeg ik als het elftal uitgekleed gaat worden en op 0 moet beginnen... Vergeet niet tenhag had dit jaar een selectie die in elkaar was gebleven dus zouden ze elkaar blindelings moeten kunnen vinden... Zie de laatste weken :(
AkaS
 AkaS - maandag 25 april 2022 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2022 - 14:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Remco, dat klopt. De spelers die jij bedoelt doen het aanzienlijk minder bij hun huidige club. Om dit te draaien naar een verdienste voor ten Hag vind ik wel een beetje makkelijk. Bovendien zijn het uiteenlopende oorzaken waarom ze niet kunnen functioneren als voorheen bij Ajax.

Ik heb in het verleden meerdere malen gerefereerd aan chemie toen het onder ten Hag maar niet wilde lopen omdat hij koppig verkeerde spelers op verkeerde posities door de strot wilde drukken. Pas toen hij werd gedwongen door blessures en of schorsingen andere keuzes te maken ging het lopen. En toen was er plots chemie en toen konden spelers ten vulle functioneren. Hierbij heeft bijvoorbeeld Ziyech echt pech gehad met blessures en laat hij soms wel degelijk zien welke klasse hij heeft. Frenkie werd aanvankelijk bewierookt en was 85mln een koopje, zo werd gezegd. Maar deze jonge speler heeft zoveel gespeeld dat hij volgens mij een beetje oververmoeid is geraakt. En de Ligt is gewoon een zeer gewaardeerde speler bij Juve.

Ten Hag heeft het goed gedaan, maar heeft ook fouten gemaakt. En alles ondanks de mooie statistieken van Eide.... Alles is met hakken over de sloot met winnende doelpunten in de laatste minuten of blessuretijd en dan niet tegen toppers, maar degradatiekandidaten van de eredivisie...
AkaS
 AkaS - maandag 25 april 2022 - 08:06   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik ben het helemaal met nummer10 eens. Hij heeft voor Nederlandse begrippen goed gepresteerd in Europa. Met ons mickey mouse complex dat wij in het internationale voetbal niets betekenen en plots van clubs als real wonnen en van juve... Maar zoals gezegd onze selectie was destijds vele malen beter dan wij op dat moment besefte. Vanuit dat oogpunt heeft ten Hag inderdaad telkens op het moment dat we daadwerkelijk onderscheidend konden zijn, telkens verloren notabene ook nog in eigen huis terwijl dit echt niet had gemogen. Telkens net niet internationaal.

En wie weet ligt dit toch ook een beetje aan het maar vasthouden aan bijvoorbeeld Daley Blind. Prachtige speler als je de bovenliggende partij bent en er tijd en ruimte zat is. Maar wanneer je in de verdedigende zin moet omschakelen is hij altijd een extra belasting voor zijn teamgenoten die moeten bijschakelen op de gaten die hij laat vallen door gebrek aan snelheid ... Had ten Hag het niet over dat je moet kunnen rennen op CL niveau...?

Nou dat kan Blind zeker niet. Zijn passes kunnen onderscheidend zijn, maar de laatste maanden zijn deze dat alleen in negatieve zin bijna.

Hopelijk kunnen we het met hakken over de sloot toch realiseren om kampioen te worden maar dan moet er wel een ander Ajax op de mat gaan verschijnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 25 april 2022 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 08:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met nummer10 eens. Hij heeft voor Nederlandse begrippen goed gepresteerd in Europa. Met ons mickey mouse complex dat wij in het internationale voetbal niets betekenen en plots van clubs als real wonnen en van juve... Maar zoals gezegd onze selectie was destijds vele malen beter dan wij op dat moment besefte. Vanuit dat oogpunt heeft ten Hag inderdaad telkens op het moment dat we daadwerkelijk onderscheidend konden zijn, telkens verloren notabene ook nog in eigen huis terwijl dit echt niet had gemogen. Telkens net niet internationaal.

En wie weet ligt dit toch ook een beetje aan het maar vasthouden aan bijvoorbeeld Daley Blind. Prachtige speler als je de bovenliggende partij bent en er tijd en ruimte zat is. Maar wanneer je in de verdedigende zin moet omschakelen is hij altijd een extra belasting voor zijn teamgenoten die moeten bijschakelen op de gaten die hij laat vallen door gebrek aan snelheid ... Had ten Hag het niet over dat je moet kunnen rennen op CL niveau...?

Nou dat kan Blind zeker niet. Zijn passes kunnen onderscheidend zijn, maar de laatste maanden zijn deze dat alleen in negatieve zin bijna.

Hopelijk kunnen we het met hakken over de sloot toch realiseren om kampioen te worden maar dan moet er wel een ander Ajax op de mat gaan verschijnen.
Iemand een trap na geven noem ik dit.
Puur op basis dat het nu wat minder gaat.

Zelfs de grootste clubs der aarde zoals Bayern München, Barcelona, PSG verliezen ook het ene jaar hun potjes in de competitie en in de Champions Leaque en geloof me dat die betere spelers hebben dan ten Hag ooit heeft gehad.

Ook daar zit het niet altijd mee omdat die bal er soms niet in wil, of dat het bij de andere club alles mee zit of dat iemand de fout in gaat.
Want je weet dat voetbal een spelletje is waar in degene wint omdat de ander de fout in gaat.
Daar heeft een trainer geen vat op, die wordt daar ook moedeloos van

Ajax was ver uit de betere ploeg tegen Benfica, toch wordt er verloren door een persoonlijke fout. Makkelijk want de ploeg kon toen achter over leunen en de wedstrijd uit spelen.

Het is allemaal zo oeverloos dit want wanneer er verloren wordt heeft de trainer het meestal gedaan, de supporters eisen dan dat de trainer weg moet, terwijl er met de volgende trainer ook weer partijtjes verloren worden, na verloop van tijd moet die ook weer weg

Is herent aan het voetbal.

En Blind wordt nu ook weer de grond in getrapt terwijl hij wellicht zoals zo vele voetballers wel eens niet in vorm is of dat hij over zijn hoogtepunt is terwijl hij zo veel betekend heeft voor het Nederlandse voetbal..

Makkelijk dit allemaal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 april 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 25 april 2022 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 10:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zelfs de grootste clubs der aarde zoals Bayern München, Barcelona, PSG verliezen ook het ene jaar hun potjes in de competitie en in de Champions Leaque en geloof me dat die betere spelers hebben dan ten Hag ooit heeft gehad.

Ook daar zit het niet altijd mee omdat die bal er soms niet in wil, of dat het bij de andere club alles mee zit of dat iemand de fout in gaat.
Want je weet dat voetbal een spelletje is waar in degene wint omdat de ander de fout in gaat.

Ajax was ver uit de betere ploeg tegen Benfica, toch wordt er verloren door een persoonlijke fout. Makkelijk want de ploeg kon toen achter over leunen en de wedstrijd uit spelen.

Het is allemaal zo oeverloos dit want wanneer er verloren wordt heeft de trainer het meestal gedaan, de supporters eisen dan dat de trainer weg moet, terwijl er met de volgende trainer ook weer partijtjes verloren worden, na verloop van tijd moet die ook weer weg

En Blind wordt nu ook weer de grond in getrapt terwijl hij wellicht zoals zo vele voetballers wel eens niet in vorm is of dat hij over zijn hoogtepunt is terwijl hij zo veel betekend heeft voor het Nederlandse voetbal..

Makkelijk dit allemaal
Dat het nu wat minder gaat? Dit is een jaarlijks terugkerend iets..
nummer10
 nummer10 - maandag 25 april 2022 - 13:21   quote  deeplink  
quote:

[..]

Gravenberch, mazraoui, Nico, Antony.. blind moet vervangen worden.. keeper idem.. volgens mij zit je dan al op de helft... Dus ja de nieuwe trainer moet wel degelijk opnieuw beginnen ipv het vaste elftal zoals dit jaar bij elkaar te houden...

https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/400943/grote-taak-voor-opvolger-ten-hag-hij-laat-niks-achter/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 25 april 2022 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 13:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gravenberch, mazraoui, Nico, Antony.. blind moet vervangen worden.. keeper idem.. volgens mij zit je dan al op de helft... Dus ja de nieuwe trainer moet wel degelijk opnieuw beginnen ipv het vaste elftal zoals dit jaar bij elkaar te houden...

https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/400943/grote-taak-voor-opvolger-ten-hag-hij-laat-niks-achter/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Inderdaad wederom met miljoenen, dus ook met een selectie waar mee hij minstens zo ver moet reiken als ten Hag.

Je zal hem ongetwijfeld wel mogen want hij zal zeker beter uit zijn woorden komen, en wie weet staat er haar op zijn hoofd..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 april 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 25 april 2022 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 13:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad wederom met miljoenen, dus ook met een selectie waar mee hij minstens zo ver moet reiken als ten Hag.

Je zal hem ongetwijfeld wel mogen want hij zal zeker beter uit zijn woorden komen, en wie weet staat er haar op zijn hoofd..
Laat me dat nu net niet interesseren als iemand uit Almelo met een kale kop en baard..

Anyway zoals er daar ook al word gezegd de nieuwe trainer moet opnieuw beginnen en zoveel miljoenen er is geïnvesteerd als in de selectie van tenhag gaat simpel weg niet gebeuren gezien het financiële beeld..
AkaS
 AkaS - maandag 25 april 2022 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 10:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Makkelijk dit allemaal
Jij mag dit zo noemen natuurlijk. Maar ik vind dit niet. Daarnaast vind ik het gek om een vergelijking te maken met andere clubs uit andere competities en hiermee de mindere prestaties te bagatelliseren. Voor mij staat gewoon vast dat ons verwachtingspatroon als Nederlands club en magere resultaten in Europa de afgelopen zeg 30jaar (m.u.v. de EL finale onder Bosz...) wij niet goed beseften hoe goed onze selectie was en is geweest de afgelopen jaren. Je kan vanuit dit oogpunt zeggen dat alles fantastisch was. Dat kan.

Maar je kan ook stellen dat wij achteraf gezien wel telkens in eigen huis volkomen onnodig werden uitgeschakeld en onnodig naast de pot pisten.

Daarnaast vind ik de prestaties in de eigen competitie ook niet echt geweldig. Ja we zijn koploper maar het is allemaal steeds met de hakken over de sloot.

Natrappen.... Vind ik niet!

En Blind... Tja hier zijn de meningen over verdeeld. Dit is altijd zo geweest. Van Gaal vind hem geweldig... Maar niet geheel toevallig had hij als speler dezelfde beperking en voelde hij zich miskent. Door zo nadrukkelijk in Blind te geloven, lijkt hij bijna wel een statement te willen maken dat hem tekort is gedaan in zijn tijd als speler. Maar dit laatste is puur mijn eigen invulling en daar kan ik helemaal naast zitten.

Ik zou Blind nooit een basisplaats hebben gegeven en dat is kan net zo fout zijn als hem wel een basisplaats geven in topvoetbal.

Maar en dat wil ik niet vergeten ik heb ook enorm genoten van Ajax onder ten Hag. Maar de laatste tijd is het voetbal niet om aan te gluren. Zo ontzettend traag en stroperig waardoor de tegenpartij zich altijd goed kan groeperen en positioneren waardoor het allemaal wel heel erg lastig wordt en dat is dan ook gebleken. Weinig verrassing meer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 25 april 2022 - 19:56   quote  deeplink  
Je kan van alles stellen natuurlijk..

Ajax heeft een aantal keren pijnlijk onnodig verloren, dat zeer zeker maar dit is toch herent aan het spelletje.

Welk team wint zo maar even de Champions Leaque?

Een paar jaar geleden onder de Boer eindigden we niet zo hoog, doordat Overmars en de zijne een andere weg in sloegen door Tadic en Blind vanwege hun ervaring binnen te halen zijn we onder Bosz en ten Hag verder door gedrongen wat een aantal jaren geleden voor onmogelijk werd gehouden.

Simpel gezegd...niet iedereen blijft winnen, ieder team verliest wel eens onnodig of verliest omdat ze net tekort schieten, nee ik heb het niet alleen over Ajax maar over het algemeen.

En is het dan direct te wijten aan de trainer?
De trainer stuurt ze het veld in met een opdracht maar dat wil niet zeggen dat ze deze glansrijk vervullen, of er is een moment van onachtzaamheid

Wij willen dat Ajax speelt op z'n Ajax met aanvallend voetbal, de tegenstander z'n wil opleggen.

Wij hebben geen team die zich met 11 man terug trekt, daar hebben wij de spelers niet voor.

Nu moet je Blind niet vergelijken met de Blind van een paar jaar geleden maar toch heeft hij nog steeds zijn waarde voor het team

Ajax had een heel hoog niveau voor de winterstop, kijk even naar het aantal doelpunten tegen.
We kunnen nu allerlei oorzaken aandragen maar is natte vinger werk.
Denk wel dat we veel te danken hadden aan Pasveer, want onder Onana is de verdediging een stuk onzekerder geworden.

Maar ook door te weinig inzet hebben we wedstrijden weg gegeven, want hoe groot is het verschil aan passie tegen als voorbeeld Heracles uit of dat ze tegen PSV of Feijenoord speelde.
Wat ook mee speelt is dat een aantal spelers al contact hebben met hun nieuwe werkgever, die houden zich bewust in.
Is de noodzaak om kampioen te worden een stuk minder.

Het is wel tijd voor een aantal nieuwe spelers en een nieuw gezicht die deze gasten weer naar een hoog niveau brengt de komende jaren

remco k
 remco k - maandag 25 april 2022 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 08:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Die selectie was individuele blijkbaar dus niet zo goed als we dachten.

Het team was destijds als geheel fenomenaal. En dat is de verdienste van ten Hag geweest.

En ja, hij is nu ook verantwoordelijk voor de ploeg die gewoon niet draait.

Bij jullie lijkt hij alleen verantwoordelijk voor de slechte dingen en zijn de goede zaken niet zijn verdienste geweest.
remco k
 remco k - maandag 25 april 2022 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 11:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat het nu wat minder gaat? Dit is een jaarlijks terugkerend iets..
Jazeker. Het voetbal was afgelopen jaar ook heel slecht in maart april en mei.
remco k
 remco k - maandag 25 april 2022 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 13:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als Ajax Anthony niet wil laten gaan, dan blijft hij gewoon.

En blind is al zo vaak afgeschreven. Die staat er komen seizoen gewoon, en gaat volle bak voor een goed wk in de winter en zal dus ook echt goed spelen bij Ajax.

Blind speelt de laatste wedstrijden overigens ook gewoon wel prima.
remco k
 remco k - maandag 25 april 2022 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 15:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Laat me dat nu net niet interesseren als iemand uit Almelo met een kale kop en baard..

Anyway zoals er daar ook al word gezegd de nieuwe trainer moet opnieuw beginnen en zoveel miljoenen er is geïnvesteerd als in de selectie van tenhag gaat simpel weg niet gebeuren gezien het financiële beeld..
Hou op joh met je opnieuw beginnen.

Ook nu zal echt een groot deel van de selectie intact blijven.
nummer10
 nummer10 - maandag 25 april 2022 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Ajax Anthony niet wil laten gaan, dan blijft hij gewoon.

En blind is al zo vaak afgeschreven. Die staat er komen seizoen gewoon, en gaat volle bak voor een goed wk in de winter en zal dus ook echt goed spelen bij Ajax.

Blind speelt de laatste wedstrijden overigens ook gewoon wel prima.
Gewoon prima? Tegen NEC paar keer veel te lichtzinnig wederom..

Blind kan gewoon niet meer hoe graag ik het hem ook gun.. en als Antony wil dan hou je hem niet, aan een ongelukkig speler heb je niks.. ik vermoed echt minimaal 5 veranderingen, misschien zelfs wel 6.. en je hebt gewoon minder te besteden na dit seizoen helaas..
remco k
 remco k - maandag 25 april 2022 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 21:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gewoon prima? Tegen NEC paar keer veel te lichtzinnig wederom..

Blind kan gewoon niet meer hoe graag ik het hem ook gun.. en als Antony wil dan hou je hem niet, aan een ongelukkig speler heb je niks.. ik vermoed echt minimaal 5 veranderingen, misschien zelfs wel 6.. en je hebt gewoon minder te besteden na dit seizoen helaas..
Iemand speelt een slechte periode en jij maakt er dan ook meteen van dat hij niet meer mee kan.

Een speler die een half jaar terug beter was in een speelronde dan wie dan ook in de cl zou nu niet meer kunnen bij Ajax.

Man man wat een niveau, wat is het toch fantastisch dat er mensen zijn die wel voetbal verstand hebben die aan het roer staan.
AkaS
 AkaS - dinsdag 26 april 2022 - 07:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 21:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Die selectie was individuele blijkbaar dus niet zo goed als we dachten.

Het team was destijds als geheel fenomenaal. En dat is de verdienste van ten Hag geweest.

En ja, hij is nu ook verantwoordelijk voor de ploeg die gewoon niet draait.

Bij jullie lijkt hij alleen verantwoordelijk voor de slechte dingen en zijn de goede zaken niet zijn verdienste geweest.
Nou dat denk ik ook niet Remco. Ziyech, de Ligt en Frenkie de Jong zijn volgens mij ook individueel toppers. Ziyech toont dit ook wel, maar had pech met blessures. Plus moeten je talenten ook door een buitenlandse trainer erkent worden. En als er een speler tussenloopt die 100mln heeft gekost moet die spelen en zal het spel eerder op hem afgestemt worden. En dan val je als Hollands koopje buiten de boot.

Frenkie was geen koopje en werd in het begin de hemel in geprezen. Maar deze speler heeft zo ontiegelijk veel gespeeld dat hij mijns inziens ook een beetje vermoeid is geworden. Hij komt straks wel weer bovendrijven.

De Ligt wordt gewoon als topper gezien en is hij ook. Soms iets wat druistig maar dat is de leeftijd.

Dus nee Remco, onze selectie was gewoon individueel top, plus de chemie tussen Tadic, Neres, Ziyech, de Jong en ook Massaraoui was opvallen. Het plezier om samen te spelen spatte van hun gezicht af.

Nu is er blijkbaar een tactiek waarin weloverwogen moet worden opgebouwd, angst voor een counter en omschakeling van de tegenstander... Waarom zou dit nu zo zijn..? Traagheid van Blind misschien een rol in deze?

In ieder geval gaat de opbouw zo traag dat we geen enkele verrassing meer op het veld bieden. Dat is of de tactiek van de trainer of de selectie die schijt aan hen heeft en dit zelf verzint.
AkaS
 AkaS - dinsdag 26 april 2022 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 19:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Je kan van alles stellen natuurlijk..

Ajax heeft een aantal keren pijnlijk onnodig verloren, dat zeer zeker maar dit is toch herent aan het spelletje.

Welk team wint zo maar even de Champions Leaque?

Een paar jaar geleden onder de Boer eindigden we niet zo hoog, doordat Overmars en de zijne een andere weg in sloegen door Tadic en Blind vanwege hun ervaring binnen te halen zijn we onder Bosz en ten Hag verder door gedrongen wat een aantal jaren geleden voor onmogelijk werd gehouden.

Simpel gezegd...niet iedereen blijft winnen, ieder team verliest wel eens onnodig of verliest omdat ze net tekort schieten, nee ik heb het niet alleen over Ajax maar over het algemeen.

En is het dan direct te wijten aan de trainer?
De trainer stuurt ze het veld in met een opdracht maar dat wil niet zeggen dat ze deze glansrijk vervullen, of er is een moment van onachtzaamheid

Wij willen dat Ajax speelt op z'n Ajax met aanvallend voetbal, de tegenstander z'n wil opleggen.

Wij hebben geen team die zich met 11 man terug trekt, daar hebben wij de spelers niet voor.

Nu moet je Blind niet vergelijken met de Blind van een paar jaar geleden maar toch heeft hij nog steeds zijn waarde voor het team

Ajax had een heel hoog niveau voor de winterstop, kijk even naar het aantal doelpunten tegen.
We kunnen nu allerlei oorzaken aandragen maar is natte vinger werk.
Denk wel dat we veel te danken hadden aan Pasveer, want onder Onana is de verdediging een stuk onzekerder geworden.

Maar ook door te weinig inzet hebben we wedstrijden weg gegeven, want hoe groot is het verschil aan passie tegen als voorbeeld Heracles uit of dat ze tegen PSV of Feijenoord speelde.
Wat ook mee speelt is dat een aantal spelers al contact hebben met hun nieuwe werkgever, die houden zich bewust in.
Is de noodzaak om kampioen te worden een stuk minder.

Het is wel tijd voor een aantal nieuwe spelers en een nieuw gezicht die deze gasten weer naar een hoog niveau brengt de komende jaren
Ik heb zeker ook genoten van het Ajax onder ten Hag. Maar wat je zegt. De tijd zit erop. Spelers willen weg. Sommigen zijn ontevreden omdat ze gevoelsmatig geen kans krijgen.... Denk aan Neres en Nico terwijl voor Nico geldt dat Blind alles behalve goed speelt.
remco k
 remco k - dinsdag 26 april 2022 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 07:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou dat denk ik ook niet Remco. Ziyech, de Ligt en Frenkie de Jong zijn volgens mij ook individueel toppers. Ziyech toont dit ook wel, maar had pech met blessures. Plus moeten je talenten ook door een buitenlandse trainer erkent worden. En als er een speler tussenloopt die 100mln heeft gekost moet die spelen en zal het spel eerder op hem afgestemt worden. En dan val je als Hollands koopje buiten de boot.

Frenkie was geen koopje en werd in het begin de hemel in geprezen. Maar deze speler heeft zo ontiegelijk veel gespeeld dat hij mijns inziens ook een beetje vermoeid is geworden. Hij komt straks wel weer bovendrijven.

De Ligt wordt gewoon als topper gezien en is hij ook. Soms iets wat druistig maar dat is de leeftijd.

Dus nee Remco, onze selectie was gewoon individueel top, plus de chemie tussen Tadic, Neres, Ziyech, de Jong en ook Massaraoui was opvallen. Het plezier om samen te spelen spatte van hun gezicht af.

Nu is er blijkbaar een tactiek waarin weloverwogen moet worden opgebouwd, angst voor een counter en omschakeling van de tegenstander... Waarom zou dit nu zo zijn..? Traagheid van Blind misschien een rol in deze?

In ieder geval gaat de opbouw zo traag dat we geen enkele verrassing meer op het veld bieden. Dat is of de tactiek van de trainer of de selectie die schijt aan hen heeft en dit zelf verzint.
Wat probeer je nou recht te lullen over die gasten kerel. Kom op zeg.

Frenkie wordt dadelijk gewoon uit de basis gespeeld en kan beter op zoek gaan naar een andere club. Van de Beek gefaald en Ziyech komt ook gewoon niet aan de bak.

Als je een absolute wereld topper bent, dan speel je gewoon altijd en niet met regelmaat zonder speelminuten op de bank.

De spelers op zijn positie zijn ook geen 100 miljoen spelers die hem op de bank houden.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 april 2022 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 april 2022 - 22:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Iemand speelt een slechte periode en jij maakt er dan ook meteen van dat hij niet meer mee kan.

Een speler die een half jaar terug beter was in een speelronde dan wie dan ook in de cl zou nu niet meer kunnen bij Ajax.

Man man wat een niveau, wat is het toch fantastisch dat er mensen zijn die wel voetbal verstand hebben die aan het roer staan.
Na zijn "blessure" is hij never de oude meer geweest, tuurlijk nog een aantal goede potten maar ook vaak genoeg niet thuis gegeven mede door zijn snelheid..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 april 2022 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 09:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Frenkie wordt dadelijk gewoon uit de basis gespeeld en kan beter op zoek gaan naar een andere club. Van de Beek gefaald en Ziyech komt ook gewoon niet aan de bak.

Als je een absolute wereld topper bent, dan speel je gewoon altijd en niet met regelmaat zonder speelminuten op de bank.

De spelers op zijn positie zijn ook geen 100 miljoen spelers die hem op de bank houden.
Want er zitten nergens toppers op de bank die het bij de vorige clubs super deden.. kijk bij de clubs waar hun nu spelen hebben ze wel een basis van 16 spelers, integenstelling van wat tenhag altijd beweerde..
remco k
 remco k - dinsdag 26 april 2022 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 12:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Na zijn "blessure" is hij never de oude meer geweest, tuurlijk nog een aantal goede potten maar ook vaak genoeg niet thuis gegeven mede door zijn snelheid..
Zijn snelheid is altijd hetzelfde geweest. Dat is nooit een issue geweest.
remco k
 remco k - dinsdag 26 april 2022 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 12:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Want er zitten nergens toppers op de bank die het bij de vorige clubs super deden.. kijk bij de clubs waar hun nu spelen hebben ze wel een basis van 16 spelers, integenstelling van wat tenhag altijd beweerde..
Het heeft alleen maar aan dat ten Hag dus wel het maximale uit die spelers wist te halen.
Niet meer of minder.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 april 2022 - 16:32   quote  deeplink  
Mag je vinden, ik vind van niet... Mag die nu laten zien bij manU

https://www.voetbalnieuws.nl/videos/8097/ten-hag-engels.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Ik wens hem succes..
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 april 2022 - 16:36   quote  deeplink  
Komt die weer aan met zijn linkies.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 april 2022 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 16:36 schreef Loetje het volgende:
Komt die weer aan met zijn linkies.
Hahaha vind de interviews gewoon prachtig.. hoop oprecht dat spelers die man serieus gaan nemen..
remco k
 remco k - dinsdag 26 april 2022 - 20:18   quote  deeplink  
Ach toe toch. Je hoopt gewoon dat ten Hag faalt.

Jou kennende kom je er dan nog weer een x op terug om dan je gelijk te halen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 26 april 2022 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 20:18 schreef remco k het volgende:
Ach toe toch. Je hoopt gewoon dat ten Hag faalt.

Jou kennende kom je er dan nog weer een x op terug om dan je gelijk te halen.
Neehoor van mij mag die slagen..
AkaS
 AkaS - dinsdag 26 april 2022 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 april 2022 - 09:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik had het kunnen weten Remco, jij als master van recht lullen wat krom is... Ik val direct door de mand. Nou goed, je hebt helemaal gelijk. Onze spelers waren maar middelmaat, maar dankzij ten Hag speelden ze toppers van de mat. En strooiden ze zand in de ogen van Europese topclubs die gigantische bedragen neertelden voor middelmatige spelers....

Werkelijk Remco???

Of spelen bij andere clubs ook andere belangen op de achtergrond mee en hebben zij selecties met dubbele cijfers aan toppers ter beschikking?

En Frenkie heeft zowat 3 jaar non stop gevoetbald. Deze man is gewoon aan rust toe en heeft in de beginfase bij Barca enorm goed gepresteerd. De transfersom van 80mln plus werd gezien als koopje.

Ziyech heeft echt pech met blessures en de Ligt is gewoon een zeer gewaardeerde kracht bij Juve. Waar heb jij het over man.

11 beperkte spelers knallen echt geen topploeg van de mat.

Maar we kunnen bekvechten, het heeft toch geen zin. Misschien heb jij wel gelijk en misschien heb ik gelijk. Who knows and they don't care. Hopelijk kan op het tandvlees het kampioenschap behaalt worden. En mag er volgend seizoen weer aan een nieuw team gebouwd worden.

Off topic... Ik baal enorm van Gravenberch. Weer hetzelfde raiola spelletje gespeeld en weer dreigt een talent waar veel geld voor gevraagd had kunnen worden transfervrij of voor een schijntje de deur uit te lopen.

Raiola kost Ajax zo langzamerhand echt heel erg veel geld!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wie gaat Ten Hag opvolgen ?

0.0295908