BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 18 september 2022, 16:45); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 07:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 september 2022 - 22:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
.............. dit zag je al van verre aankomen namelijk!
Dit dus.
p111
 p111 - maandag 19 september 2022 - 09:00   quote  deeplink  
Met Martinez/Gravenberch/Antoni/Mazraoui heb je HEEL VEEL ingeleverd.Bassie is op lange na niet zo goed aan de bal als Martinez/Blind is echt een stuk minder als vorig seizoen/Timber vind ik ook gemakzuchtig voor zijn doen heel veel ballen terug op Pasveer waardoor je weer die kut lange ballen krijgt net als tegen Liverpool/Taylor speel leuk maar is lang niet zo sterk aan de bal als Gravenberch/Tadic op rechts vergeleken bij Antoni 3 stappen achteruit er komt helemaal geen gevaar meer van rechts./Rensch is echt een stuk minder als Mazraoui als er druk op hem gezet word, en ook zijn snelheid is niet goed genoeg voor dit Ajax systeem/Schreuder heeft aangetoont dat hij totaal niks weet op te lossen als het niet loopt.
Het is een schande zoals Ajax de eerste helft loopt te voetballen,als een stel angstige/gemakzuchtige ouwemannen die te beroerd zijn om meters en agressie te tonen.De Wit een voormalig Ajacied heeft in zijn eentje haf Ajax neer geschopt wat is ons antwoord janken en klagen bij Nijhuis nou die lachte zich helemaal kapot wat een angstige schooljongens ploegje, het was beschamend voor de tweede keer in een week,en dat kan volgens mij die k.. trainer echt niet veranderen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2022 door p111 --
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 07:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee jij wil Tadic eraf hebben. Dus niet hetzelfde.
Ik zou Berghuis rechts zetten ipv tadic op dit moment, dat klopt... Links hebben we het nooit over gehad, en die opstelling van jou met name de voorhoede kon wel eens de oplossing zijn. En het eraf halen van tadic dat is puur omdat tadic er geen keutel van bakt dit seizoen op rechts vooralsnog dus mag die er best eens af, wat wederom gister niet gebeurde..

Je ziet de onvrede gewoon toenemen door zulke acties en dat zou eeuwig zonde zijn met zoon selectie.. had dit al eerder gepost dat ik juist daarvoor bang ben..
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 09:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik zou Berghuis rechts zetten ipv tadic op dit moment, dat klopt... Links hebben we het nooit over gehad, en die opstelling van jou met name de voorhoede kon wel eens de oplossing zijn. En het eraf halen van tadic dat is puur omdat tadic er geen keutel van bakt dit seizoen op rechts vooralsnog dus mag die er best eens af, wat wederom gister niet gebeurde..

Je ziet de onvrede gewoon toenemen door zulke acties en dat zou eeuwig zonde zijn met zoon selectie.. had dit al eerder gepost dat ik juist daarvoor bang ben..
Nou dan is het toch niet hetzelfde
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou dan is het toch niet hetzelfde
Als hij op links weer prima presteerde dan behoord tadic gewoon boven Berghuis, dat lijkt me simpel..
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 10:36   quote  deeplink  
Volgens Van der Vaart was Tadic veruit de slechtste man in het elftal van Alfred Schreuder: “Als je Tadic zag spelen. Echt een verschrikking. En die speelt gewoon negentig minuten lang!” De 109-voudig international geeft aan nog steeds groot fan te zijn van de aanvoerder van Ajax, maar merkt wel dat Tadic in een mindere periode zit. De Serviër kwam dit seizoen nog niet tot scoren voor Ajax. In tien officiële wedstrijden voor de Amsterdammers kwam Tadic wel tot vijf assists voor de club.

Waarvan dus 3 bij herenveen... Dat is simpelweg gewoon te mager, en als anderen dan maar gewisseld blijven en tadic maar kan doen en laten wat die wil ga je simpelweg wrijving krijgen, die zien ook wel dat die op dit moment gewoon niet goed genoeg is.. en ja tadic heeft credits, absoluut !
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 19 september 2022 - 11:20   quote  deeplink  
Schreuder, die velen graag zagen komen omdat hij de man achter het successeizoen van Ten Hag was, faalt wekelijks. Is geen echte Ajax-trainer. Opbokken met die kale clown die Ajax helemaal aan het vernielen is.
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 11:20 schreef Ajax Warrior het volgende:
Schreuder, die velen graag zagen komen omdat hij de man achter het successeizoen van Ten Hag was, faalt wekelijks. Is geen echte Ajax-trainer. Opbokken met die kale clown die Ajax helemaal aan het vernielen is.
Mwah graag zag komen... Er waren weinig andere alternatieven volgens mij.. Daarbij op az en Liverpool na zag je wel de spelopvattingen en die stonden me wel aan moet ik zeggen, dat de spelers het dan niet kunnen uitvoeren als ze onder druk komen te staan is een 2de ding..

Dat er verkeerde keuzes worden gemaakt lijkt me wel duidelijk overigens..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 19 september 2022 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 11:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mwah graag zag komen... Er waren weinig andere alternatieven volgens mij.. Daarbij op az en Liverpool na zag je wel de spelopvattingen en die stonden me wel aan moet ik zeggen, dat de spelers het dan niet kunnen uitvoeren als ze onder druk komen te staan is een 2de ding..

Dat er verkeerde keuzes worden gemaakt lijkt me wel duidelijk overigens..
Weinig alternatieven? Als je niet zoekt, vind je ze niet. Ajax is de laatste trainerswissels veel te laks geweest en is steeds gegaan voor "vriendjes of bekenden".

Spelopvattingen? Dit waren de eerste 2 serieuze tests dit seizoen en je bent 2 keer kansloos.
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 11:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weinig alternatieven? Als je niet zoekt, vind je ze niet. Ajax is de laatste trainerswissels veel te laks geweest en is steeds gegaan voor "vriendjes of bekenden".

Spelopvattingen? Dit waren de eerste 2 serieuze tests dit seizoen en je bent 2 keer kansloos.
Tegen 2 ploegen die drukzetten, hier moet hij wel echt iets op vinden, dat lijkt me duidelijk.. maar laten we eerlijk zijn voetballend hebben we achterin echt een flinke jas uitgedaan..
AkaS
 AkaS - maandag 19 september 2022 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 10:36 schreef nummer10 het volgende:
Volgens Van der Vaart was Tadic veruit de slechtste man in het elftal van Alfred Schreuder: “Als je Tadic zag spelen. Echt een verschrikking. En die speelt gewoon negentig minuten lang!” De 109-voudig international geeft aan nog steeds groot fan te zijn van de aanvoerder van Ajax, maar merkt wel dat Tadic in een mindere periode zit. De Serviër kwam dit seizoen nog niet tot scoren voor Ajax. In tien officiële wedstrijden voor de Amsterdammers kwam Tadic wel tot vijf assists voor de club.

Waarvan dus 3 bij herenveen... Dat is simpelweg gewoon te mager, en als anderen dan maar gewisseld blijven en tadic maar kan doen en laten wat die wil ga je simpelweg wrijving krijgen, die zien ook wel dat die op dit moment gewoon niet goed genoeg is.. en ja tadic heeft credits, absoluut !
Statistieken kunnen een vertekend beeld geven wanneer je alleen een voorzet of doelpunt als statistiek opneemt. En verder niet meeneemt onder welke omstandigheden de voorzet of het doelpunt valt.

Ondanks de 5 assists mankeert er nog altijd niets aan mijn ogen. Tadic speelt gewoon niet goed genoeg om een basisplaats te mogen claimen en 90 minuten op het veld te blijven staan.

Blind speelde daarentegen wel een prima partij, maar neemt niet weg dat bij een tegenstander van kaliber CL niveau alles gewoon blijft zoals het was tegen Liverpool.
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 11:57 schreef AkaS het volgende:

[..]

Statistieken kunnen een vertekend beeld geven wanneer je alleen een voorzet of doelpunt als statistiek opneemt. En verder niet meeneemt onder welke omstandigheden de voorzet of het doelpunt valt.

Ondanks de 5 assists mankeert er nog altijd niets aan mijn ogen. Tadic speelt gewoon niet goed genoeg om een basisplaats te mogen claimen en 90 minuten op het veld te blijven staan.

Blind speelde daarentegen wel een prima partij, maar neemt niet weg dat bij een tegenstander van kaliber CL niveau alles gewoon blijft zoals het was tegen Liverpool.
Bedankt voor het duidelijker verwoorden
AkaS
 AkaS - maandag 19 september 2022 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 11:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven heb ik maar al te vaak afscheid van collega´s moeten nemen die prima functioneerden alleen niet in het pulletje vielen van bepaalde mensen die liever jaknikkers om zich heen hadden en of mensen het hand boven het hoofd hielden omdat zij vriendjes van waren...

Geloof me dat je als nieuwe trainer van Ajax meneer Blind of Tadic echt niet graag uit de basis zet want dan maak je geen vrienden en weet je dat bij de eerste beste gelegenheid je kop rolt.
AkaS
 AkaS - maandag 19 september 2022 - 12:30   quote  deeplink  
Wat ik even van mijn hart moet is dat ik gisteren met stijgende verbazing naar de wedstrijd heb gekeken. En mij tussendoor afvroeg wat ik in godsnaam van Michael Reiziger moet denken... Maar dit terzijde.

Tegen Liverpool wist ik eigenlijk al niet wat ik zag, maar kon ik het ergens nog als tactiek voor een uitwedstrijd tegen Liverpool dat uitgerust en getergd was een plekje geven. Ondanks dat het niet in de traditionele stijl van Ajax was...

Maar na het Liverpool debacle zou je denken een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen. En toch weet Alfred Schreuder dit wel te doen. Het kan geen toeval zijn dat je 2x achter elkaar een Ajax krijgt voorgeschoteld dat totaal geen middenveld heeft. Alles breed en terug moet spelen en nu al meer lange ballen heeft gespeeld dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar.

Kan iemand alsjeblieft aan Schreuder vragen wat hij nu precies wil met dit en ons Ajax. Wat ik nu zie kan er bij mij gewoon niet in. Deze selectie heeft echt alles om door te gaan op dezelfde voet als voorgaande jaren.

Er lijkt geen enkele intentie te zijn om vooruit te spelen of het wordt niet gedaan omdat men ziet dat er niemand op heet middenveld bekwaam genoeg is om aan te spelen.

Maar puur op logica en gekeken naar het spel van Ajax uit het verleden en natuurlijk het meest recente verleden... Er moet iemand op het middenveld neergezet worden die balvast is, creatief is, een mannetje kan uitspelen, zich desnoods laat uitzakken om de bal te halen alla Frenkie. Maar er moet ook beleving zijn, beweging zijn of....

Is het een stil protest van de selectie omdat ze het niet eens zijn met de tactiek van Schreuder???

Hoe dan ook hierbij het verzoek om Kudus op het middenveld te zetten. Klaassen naar Alvarez en Taylor is ook de oplossing niet. Ik zeg Kudus op het middenveld naast Alvarez. Laat dan Taylor, Berghuis en Klaassen en de meest recente aankoop van Schreuder: Grill nog wat het met elkaar uitvechten.

En ajb gelijke monniken gelijke kappen. Speelt Blind of Tadic ruk, dan als de sodemieter plaats maken voor een collega selectiespeler. Ze zijn er niet voor niets lijkt mij.

We kunnen best eens kijken naar een voorhoede:

--------------- Brobbey --------------------

Bergwijn ---------------------------- Ocampos

Of wellicht

--------------- Brobbey ------------------

Tadic ---------------------------Ocampos

Dit laatste als Bergwijn niet levert...

Middenveld:

--------------- Berghuis of Klaassen ----------------

---------------- Kudus ------ Alvarez--------------

Maar mocht Schreuder dit lezen.... hahaha hoe dan ook ik reken erop dat we nooit meer een Ajax ziet dat een wedstrijd gaat spelen met de intentie zoals ik dit tegen Liverpool en AZ heb moeten zien!!!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 19 september 2022 - 12:47   quote  deeplink  
Het was echt bar en boos hoor en dat die 2-2 niet valt is ook echt pech voor ons maar ik hoor hier niemand over Naaihuis die ons altijd een oor aan weet te naaien.
We hadden volgens mij een minuut of 10 tegen 10 of 9 man moeten spelen. Ook had een fatsoenlijke VAR die lulhannes naar de kant moeten roepen voor 2 vermeende pingels, toch? Als het al niet loopt zijn dit toch cruciale momenten?
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:30 schreef AkaS het volgende:
Wat ik even van mijn hart moet is dat ik gisteren met stijgende verbazing naar de wedstrijd heb gekeken. En mij tussendoor afvroeg wat ik in godsnaam van Michael Reiziger moet denken... Maar dit terzijde.

Tegen Liverpool wist ik eigenlijk al niet wat ik zag, maar kon ik het ergens nog als tactiek voor een uitwedstrijd tegen Liverpool dat uitgerust en getergd was een plekje geven. Ondanks dat het niet in de traditionele stijl van Ajax was...

Maar na het Liverpool debacle zou je denken een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen. En toch weet Alfred Schreuder dit wel te doen. Het kan geen toeval zijn dat je 2x achter elkaar een Ajax krijgt voorgeschoteld dat totaal geen middenveld heeft. Alles breed en terug moet spelen en nu al meer lange ballen heeft gespeeld dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar.

Kan iemand alsjeblieft aan Schreuder vragen wat hij nu precies wil met dit en ons Ajax. Wat ik nu zie kan er bij mij gewoon niet in. Deze selectie heeft echt alles om door te gaan op dezelfde voet als voorgaande jaren.

Er lijkt geen enkele intentie te zijn om vooruit te spelen of het wordt niet gedaan omdat men ziet dat er niemand op heet middenveld bekwaam genoeg is om aan te spelen.

Maar puur op logica en gekeken naar het spel van Ajax uit het verleden en natuurlijk het meest recente verleden... Er moet iemand op het middenveld neergezet worden die balvast is, creatief is, een mannetje kan uitspelen, zich desnoods laat uitzakken om de bal te halen alla Frenkie. Maar er moet ook beleving zijn, beweging zijn of....

Is het een stil protest van de selectie omdat ze het niet eens zijn met de tactiek van Schreuder???

Hoe dan ook hierbij het verzoek om Kudus op het middenveld te zetten. Klaassen naar Alvarez en Taylor is ook de oplossing niet. Ik zeg Kudus op het middenveld naast Alvarez. Laat dan Taylor, Berghuis en Klaassen en de meest recente aankoop van Schreuder: Grill nog wat het met elkaar uitvechten.

En ajb gelijke monniken gelijke kappen. Speelt Blind of Tadic ruk, dan als de sodemieter plaats maken voor een collega selectiespeler. Ze zijn er niet voor niets lijkt mij.

Of wellicht

Middenveld:

Maar mocht Schreuder dit lezen.... hahaha hoe dan ook ik reken erop dat we nooit meer een Ajax ziet dat een wedstrijd gaat spelen met de intentie zoals ik dit tegen Liverpool en AZ heb moeten zien!!!!
Eens.. alleen het deel met ocampos niet, tot nu toe vind ik hem echt zwaar tegenvallen... Ik zou voor onze Portugese vriend gaan die als vervanger is gehaald voor Anthony...
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:30 schreef AkaS het volgende:

Of wellicht

Middenveld:

Ik heb een verrassing voor je..

We gaan nu weer een Ajax zien dat goed speelt tegen de kleintjes, en iedere wedstrijd met tegenstand gaan we dit vaker zien wat we de afgelopen wedstrijden hebben gezien.
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens.. alleen het deel met ocampos niet, tot nu toe vind ik hem echt zwaar tegenvallen... Ik zou voor onze Portugese vriend gaan die als vervanger is gehaald voor Anthony...
Want die heeft al veel laten zien als invaller in de minuten die hij krijgt?
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 12:57   quote  deeplink  
Het ligt niet aan spelers individueel. Ajax heeft nog steeds betere spelers dan de andere clubs.

geen enkele speler van AZ is beter dan een speler van Ajax op dezelfde positie.

Het ligt aan het vertrouwen en aan de waarschijnlijk niet over kunnen brengen van de speelwijze door de technische staf.

Ik vermoed zelf dat Bogarde veel belangrijker is geweest dan dat ze bij Ajax vermoeden.

Hij was immers het toonbeeld van strijd en samen sterk zijn.
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Want die heeft al veel laten zien als invaller in de minuten die hij krijgt?
Meer als ocampos
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 13:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Meer als ocampos
Beiden horen niet in de basis.
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 15:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Beiden horen niet in de basis.
Van wat ik heb gezien behoord ocampos eigenlijk niet eens op de bank.. tenminste niet van wat ik tot nu toe heb gezien..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 september 2022 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 07:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee gewoon Taylor laten staan. Is de enige middenvelder waar gisteren voetbal in zat. Die had hij juist niet moeten wisselen.
Gisteren klopt maar tegen Liverpool was hij drama, maar goed wie weet was hij onder de indruk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 september 2022 - 17:19   quote  deeplink  
Lastige tijd voor Schreuder: "Irritatie neemt toe bij wisselspelers"
Vandaag, 15:42

door Geert-Willem
bron: Kick-off Podcast

Ajax leed zondag haar tweede nederlaag op rij. Nadat er eerst van Liverpool werd verloren, bleek zondag AZ de meerdere. Na een uitstekende seizoenstart lijkt er nu een lastige periode aan te breken voor Alfred Schreuder, zo denkt Mike Verweij bij de Kick-off podcast van De Telegraaf.

"De irritatie neemt toe bij de wisselspelers", zo zegt Verweij. "Van Liverpool kun je verliezen, maar AZ was niet ingecalculeerd. En hij neemt toch een aantal pittige beslissingen. Brobbey zit op de bank, Klaassen zit op de bank. Er zijn allerlei nieuwelingen, van Kaplan tot Grillitsch, naar Amsterdam gekomen met de illusie dat ze ooit zouden gaan spelen"

"Het gemor wordt wel hoorbaar", zo gaat Verweij verder. "Dat kun je maar op één manier pareren, gewoon door wedstrijden te gaan winnen en goed te voetballen. De mensen die je binnen Ajax spreekt zeggen wel allemaal dat Schreuder met een project bezig is. Zij zien dat er echt wel een heel goede ontwikkeling is, ook op trainingen. De opinie is dat Schreuder het wel voor elkaar krijgt."

"Het vervelende voor hem is dat Napoli thuis van Liverpool won. Als hij thuis van Napoli verliest, dan is hij al zo goed als zeker uitgeschakeld in de Champions League. De druk komt er wel een beetje op", aldus Verweij tot slot

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 september 2022 - 17:21   quote  deeplink  
Schreuder schijnt ergens mee bezig te zijn volgens Verweij, taalfoutje volgens mij
Nergens..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 september 2022 - 17:39   quote  deeplink  
Ik geef niet alleen af op Schreuder, die blijft weliswaar eind verantwoordelijk maar de spelers zelf vond ik spelen om niet geblesseerd te raken en dat in een veel te laag tempo

De spelers zijn dus zelf ook schuldig aan dit debacle.
Spelers zoals Tadic Berghuis en Bergwijn moeten het voortouw nemen, hun ploeg op sleeptouw nemen, het zijn stuk voor stuk ervaren spelers.

Pas een kwartier voor tijd ging de gas er op, veel te laat
Had zelfs het idee dat de spelers fit wilde blijven voor de aankomende interlands.

De spelers kunnen het samen spelen nog niet te hebben verleerd.
Ze moeten de hand in eigen boezem steken.

Terug naar Schreuder, toch zie ik ergens een vergelijking met ten Hag, die maakte in het begin ook verkeerde keuzes qua opstelling, ook toen draaide Ajax niet best.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 17:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Lastige tijd voor Schreuder: "Irritatie neemt toe bij wisselspelers"
Vandaag, 15:42

door Geert-Willem
bron: Kick-off Podcast

Ajax leed zondag haar tweede nederlaag op rij. Nadat er eerst van Liverpool werd verloren, bleek zondag AZ de meerdere. Na een uitstekende seizoenstart lijkt er nu een lastige periode aan te breken voor Alfred Schreuder, zo denkt Mike Verweij bij de Kick-off podcast van De Telegraaf.

"De irritatie neemt toe bij de wisselspelers", zo zegt Verweij. "Van Liverpool kun je verliezen, maar AZ was niet ingecalculeerd. En hij neemt toch een aantal pittige beslissingen. Brobbey zit op de bank, Klaassen zit op de bank. Er zijn allerlei nieuwelingen, van Kaplan tot Grillitsch, naar Amsterdam gekomen met de illusie dat ze ooit zouden gaan spelen"

"Het gemor wordt wel hoorbaar", zo gaat Verweij verder. "Dat kun je maar op één manier pareren, gewoon door wedstrijden te gaan winnen en goed te voetballen. De mensen die je binnen Ajax spreekt zeggen wel allemaal dat Schreuder met een project bezig is. Zij zien dat er echt wel een heel goede ontwikkeling is, ook op trainingen. De opinie is dat Schreuder het wel voor elkaar krijgt."

"Het vervelende voor hem is dat Napoli thuis van Liverpool won. Als hij thuis van Napoli verliest, dan is hij al zo goed als zeker uitgeschakeld in de Champions League. De druk komt er wel een beetje op", aldus Verweij tot slot
Dat gemor zag je al aankomen, had het zelfs gepost 3 weken terug ofzo dat ik hoop dat Schreuder dit kon managen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 september 2022 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 18:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat gemor zag je al aankomen, had het zelfs gepost 3 weken terug ofzo dat ik hoop dat Schreuder dit kon managen
Wie wel?
Dit probleem heb je bij elke club, die 22 bijna gelijkwaardige spelers hebt
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 19 september 2022 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:57 schreef remco k het volgende:
Het ligt niet aan spelers individueel. Ajax heeft nog steeds betere spelers dan de andere clubs.

Het ligt aan het vertrouwen en aan de waarschijnlijk niet over kunnen brengen van de speelwijze door de technische staf.

Ik vermoed zelf dat Bogarde veel belangrijker is geweest dan dat ze bij Ajax vermoeden.

Dit dus, Bogarde moest het veld ruimen omdat Ajax graag Schreuder wilde hebben en laten die nou net niet de grootste vrienden van elkaar zijn. Want waarom moest Bogarde weg? Hij was voor de spelers een voorbeeld van Mentaliteit idd, streng maar volgens mij wel rechtvaardig...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 19 september 2022 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 17:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik geef niet alleen af op Schreuder, die blijft weliswaar eind verantwoordelijk maar de spelers zelf vond ik spelen om niet geblesseerd te raken en dat in een veel te laag tempo

De spelers zijn dus zelf ook schuldig aan dit debacle.
Spelers zoals Tadic Berghuis en Bergwijn moeten het voortouw nemen, hun ploeg op sleeptouw nemen, het zijn stuk voor stuk ervaren spelers.

Pas een kwartier voor tijd ging de gas er op, veel te laat
Had zelfs het idee dat de spelers fit wilde blijven voor de aankomende interlands.

De spelers kunnen het samen spelen nog niet te hebben verleerd.
Ze moeten de hand in eigen boezem steken.

Terug naar Schreuder, toch zie ik ergens een vergelijking met ten Hag, die maakte in het begin ook verkeerde keuzes qua opstelling, ook toen draaide Ajax niet best.
HIer kan het ook mee eens zijn. Het ligt alleen aan de trainer....
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 19:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wie wel?
Dit probleem heb je bij elke club, die 22 bijna gelijkwaardige spelers hebt
Klopt, en een goede manager kan dat managen normaal gesproken en die maakt vaak wel de juiste keuzes..

Sanchez is niet slechter dan rensch ook al had ik het hem gegund..
Wijndal doet in mijn ogen opbouwend en aanvallend niet onder van blind, en verdedigend ga ik niet eens meer herhalen

Klaassen en Berghuis kudus zijn niet minder dan Taylor

Brobbey is als spits niet minder aldaniet beter als kudus Berghuis doet weer niet onder van tadic op dit moment etc en zo zijn er nog wel wat dingetjes die Schreuder anders kan doen, of tenminste wisselen bij niet presteren..
nummer10
 nummer10 - maandag 19 september 2022 - 20:32   quote  deeplink  
https://youtu.be/w0icSKZW8AQ

Geweldige gekken zijn dit ook haha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 19 september 2022 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

In het bedrijfsleven heb ik maar al te vaak afscheid van collega´s moeten nemen die prima functioneerden alleen niet in het pulletje vielen van bepaalde mensen die liever jaknikkers om zich heen hadden en of mensen het hand boven het hoofd hielden omdat zij vriendjes van waren...

Geloof me dat je als nieuwe trainer van Ajax meneer Blind of Tadic echt niet graag uit de basis zet want dan maak je geen vrienden en weet je dat bij de eerste beste gelegenheid je kop rolt.
Iets beter lezen AkaS, je kan het!!
remco k
 remco k - maandag 19 september 2022 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 17:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Gisteren klopt maar tegen Liverpool was hij drama, maar goed wie weet was hij onder de indruk
Ze waren allemaal dramatisch tegen Liverpool.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 19 september 2022 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 21:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze waren allemaal dramatisch tegen Liverpool.
Dat wel maar bij mij stond hij op 1 omdat ik ergens daar Klaassen wou zien
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 september 2022 - 16:52   quote  deeplink  
Ajax verliest ook van FC Utrecht in besloten oefenduel, rood Magallán

14:22, Vandaag

Na de verliespartijen tegen Liverpool en AZ is Ajax dinsdagmiddag ook onderuit gegaan in een besloten oefenduel met FC Utrecht. Een doelpunt van Lorenzo Lucca mocht niet baten voor de Amsterdammers, die met tien man eindigden door een rode kaart voor Lisandro Magallán.

Ajax speelt elke interlandperiode een oefenwedstrijd tegen een Nederlandse clubs om de niet-opgeroepen spelers wedstrijdritme te geven. Owen Wijndal keerde terug van een blessure en ook Florian Grillitsch was erbij. In de voorhoede speelden Lucca en Deadline Day-versterking Lucas Ocampos.

Lucca, in de zomer overgekomen van Pisa, brak al vroeg de ban: de Italiaan volleerde een voorzet van Ar'Jany Martha overtuigend binnen. FC Utrecht knokte zich echter terug. Eerst was het Luuk Brouwers die scoorde voor de nummer negen van de Eredivisie, gevolgd door de 1-2 van Rick Meissen.

Ajax kwam in de tweede helft niet meer in de buurt van de gelijkmaker. Magallán pakte bovendien rood, waardoor de Amsterdammers met tien man kwamen te staan. De Argentijn belandde in een opstootje met oud-Ajacied Amin Younes en kreeg zijn tweede gele kaart van scheidsrechter Jannick van der Laan.

De opstelling van Ajax: Stekelenburg (Gorter), Baas, Magallán, Pierie, Wijndal, Grillitsch (Giovanni), Regeer (Warmerdam), Fitz-Jim, Ocampos, Lucca, Martha.

De opstelling van FC Utrecht: Raatsie (Nijhuis); Klaiber, Kluivert, Meissen, Warmerdam; Booth, Maeda (Reijnders), Brouwers, Van de Streek (Bozdogan); Redan, Younes (Zagre)
AkaS
 AkaS - dinsdag 20 september 2022 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 12:57 schreef remco k het volgende:

Ik ben altijd al fan van Bogarde geweest. En gevoelsmatig dacht ik dat zijn inbreng wat betreft inzet en strijdvaardigheid zeker niet onbelangrijk was...

Hoop niet dat Schreuder voor zichzelf een graf aan het graven is. Maar wat hij ons tegen Liverpool en AZ heeft voorgeschoteld dat is echt ongelofelijk. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik Ajax voor het laatst zo laf en machteloos over het veld heb zien sloffen!!!
AkaS
 AkaS - dinsdag 20 september 2022 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 21:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Iets beter lezen AkaS, je kan het!!
Heb ik iets gemist vriend ?
AkaS
 AkaS - dinsdag 20 september 2022 - 20:28   quote  deeplink  
Heeft iemand argumenten waarom Kudus niet in de Frenkie de Jong rol uit de verf zou kunnen komen? Ik heb sterk het idee dat dit de missing link is op het middenveld. Nu hebben we geen middenveld. Kan er niet onder de druk uit gecombineerd worden omdat alles lang gespeeld moet worden. Bergwijn kan niet in stelling gebracht worden. Alles gaat langzaam en is voorspelbaar dus komt Bergwijn met zijn snelheid niet in zijn kracht.

Tadic is misschien toch meer van slag door de mislukte overval op hem en zijn positiewissel. Voegt nu ook echt heel weinig toe.

Blind had een sterke opleving tegen AZ maar tegen Liverpool was hij gewoon een zwakke schakel in het geheel. Je bent als speler continu bewust van zijn gebrek aan snelheid en dit werkt belemmerend volgens mij. En om te presteren moet je vrij in je hoofd zijn.

Ik mis het gif van Nico en zijn enorme drive voorwaarts. Maar het heeft geen zin om naar het verleden te kijken. We moeten vooruit kijken en ik hoop dat iemand... (Reiziger wellicht...) even aan het belletje bij Schreuder gaat hangen en hem op het laffe stroperige Ajax onwaardige voetbal gaat wijzen en hem ervan laat doordringen dat dit onacceptabel is.
remco k
 remco k - dinsdag 20 september 2022 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2022 - 20:28 schreef AkaS het volgende:
Heeft iemand argumenten waarom Kudus niet in de Frenkie de Jong rol uit de verf zou kunnen komen? Ik heb sterk het idee dat dit de missing link is op het middenveld. Nu hebben we geen middenveld. Kan er niet onder de druk uit gecombineerd worden omdat alles lang gespeeld moet worden. Bergwijn kan niet in stelling gebracht worden. Alles gaat langzaam en is voorspelbaar dus komt Bergwijn met zijn snelheid niet in zijn kracht.

Tadic is misschien toch meer van slag door de mislukte overval op hem en zijn positiewissel. Voegt nu ook echt heel weinig toe.

Blind had een sterke opleving tegen AZ maar tegen Liverpool was hij gewoon een zwakke schakel in het geheel. Je bent als speler continu bewust van zijn gebrek aan snelheid en dit werkt belemmerend volgens mij. En om te presteren moet je vrij in je hoofd zijn.

Ik mis het gif van Nico en zijn enorme drive voorwaarts. Maar het heeft geen zin om naar het verleden te kijken. We moeten vooruit kijken en ik hoop dat iemand... (Reiziger wellicht...) even aan het belletje bij Schreuder gaat hangen en hem op het laffe stroperige Ajax onwaardige voetbal gaat wijzen en hem ervan laat doordringen dat dit onacceptabel is.
Frenkie is defensief in zijn positie kiezen fenomenaal en Kudus is in zijn gehele defensieve taken gewoon heel erg matig, die kan daar niet spelen.

Ik zou oprecht Rensch wisselen voor Klaassen.

En dan timber als rechtsback, Alvarez met Bassey centraal, blind linksback
En dan Klaassen en Taylor ervoor. Die hebben samen voetballend vermogen en de defensieve kwaliteiten om daar te spelen.
Dan Kudus op 10 ervoor, Tadic vanaf links en Bergwijn vanaf rechts. Met Brobbey op 9.

Ik denk echt dat dit je best mogelijke 11 is van dit moment.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 september 2022 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2022 - 20:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Frenkie is defensief in zijn positie kiezen fenomenaal en Kudus is in zijn gehele defensieve taken gewoon heel erg matig, die kan daar niet spelen.

En dan Klaassen en Taylor ervoor. Die hebben samen voetballend vermogen en de defensieve kwaliteiten om daar te spelen.
Dan Kudus op 10 ervoor, Tadic vanaf links en Bergwijn vanaf rechts. Met Brobbey op 9.

Ik zou alleen Rensch vervangen voor Sanchez, Timber is centraal niet te missen.
Alvarez blijft staan op 6 met naast hem Klaassen

Taylor vond ik de zwakste schakel tegen Liverpool, dus voor hem Klaassen (verdedigend en opkomend sterk, is veelzijdig)

Taylor overigens wel opstellen laten rijpen in de eredivisie

Blind wil nog al eens naar voor lopen dus dan kan Klaassen het gat dicht lopen

Exact de dezelfde formatie voor in met Kudus op 10.
Tadic op zijn oude stekkie op links, Brobbey omdat we geen betere spits hebben en ook Bergwijn op rechts

Toch zou ik Bergwijn een keer op 9 willen zien, (is net als Kudus sterk in de kleine ruimte) dan zou ik Berghuis op rechts laten spelen
p111
 p111 - dinsdag 20 september 2022 - 23:02   quote  deeplink  
Ajax vrowen prima prestatie teen Arsenal, 3 vrouwen met kramp alles gegeven,zouden de mannen ook eens moeten doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 september 2022 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2022 - 20:28 schreef AkaS het volgende:

Ik ga met Remco mee dat Kudus defensief matig is, opbouwend denk ik dat hij wel zijn mannetje staat. Dus zie ik Kudus liever niet op de positie van Frenky.

Frenky is een klasse apart, Gravenberch vervulde die positie redelijk.
Nu zie ik daar op dit moment het liefst Klaassen.

In de toekomst Taylor, opbouwend goed maar defensief nog kwetsbaar.

Blind was tegen Liverpool niet de zwakste schakel, Taylor en Bassey hadden zijn defensieve taak over moeten overnemen, wanneer hij de aanval ging ondersteunen..

Dit was de afspraak vandaar dat Blind niet blij was na de wedstrijd.

Ik vind wel dat Blind niet meer te hoog moet spelen omdat hij snelheid mist.
Hij kan die pass ook geven wanneer hij minder hoog staat.

Tja ik denk dat we allemaal het gif van Nico missen,laten we hopen dat Wijndal ons gaat verrassen de komende tijd.

Het gaat inderdaad allemaal nog te traag, dit gaat zo nog wel even duren vrees ik.
Een aantal spelers geven nog niet thuis, zijn verre van hun vorm van vorig seizoen.

Aan het einde van vorig seizoen liep het al niet meer onder ten Hag, en dit heeft zich voort gezet onder Schreuder.

Het is aan hem te taak om dit Ajax naar een hoger niveau te lichten maar dit kost tijd, de vraag is ook of hij dit kan
nummer10
 nummer10 - woensdag 21 september 2022 - 01:49   quote  deeplink  
quote:

[..]

Pasveer

Sanchez timber bassie wijndal/blind
Klaassen/Berghuis Alvarez
Kudus
Bergwijn brobbey tadic

Pasveer

Sanchez timber bassie wijndal/blind
Klaassen/Berghuis Alvarez
Kudus
Bergwijn/berghuis brobbey tadic/bergwijn

2de als tadic net zo kut blijft op links

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 september 2022 door nummer10 --
AkaS
 AkaS - woensdag 21 september 2022 - 08:10   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ojee, ik ben het niet met je eens Remco. Maar ik snap je wel in deze. Kudus heeft in het verleden weleens lichtzinnig balverlies geleden. Maar hij stond opgesteld met een aanvallende taak en daarom handel je ook als aanvaller.

Ik kijk naar specifieke eigenschappen. Kudus kan prima positie kiezen. Durft aangespeeld te worden in de dekking, kan goed en kort wegdraaien, etc, etc. Wanneer je hem specifiek gaat instrueren dat hij in die rol en vanuit de bijhorende taken moet spelen gaat hij dit zeker weten ook anders invullen.

Klaassen is een loper, kan deze rol echt niet invullen. Ondanks dat hij wel ook vechtlust heeft, maar is niet de man voor deze rol.

Positie kiezen ... Dit is niet meer als kijken waar je moet staan om zo goed mogelijk aanspeelbaar te zijn voor je teamgenoot die aan de bal is of aan de bal komt. Slimme E-pupillen kan je dit al aanleren ;-)
remco k
 remco k - woensdag 21 september 2022 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2022 - 08:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ojee, ik ben het niet met je eens Remco. Maar ik snap je wel in deze. Kudus heeft in het verleden weleens lichtzinnig balverlies geleden. Maar hij stond opgesteld met een aanvallende taak en daarom handel je ook als aanvaller.

Ik kijk naar specifieke eigenschappen. Kudus kan prima positie kiezen. Durft aangespeeld te worden in de dekking, kan goed en kort wegdraaien, etc, etc. Wanneer je hem specifiek gaat instrueren dat hij in die rol en vanuit de bijhorende taken moet spelen gaat hij dit zeker weten ook anders invullen.

Klaassen is een loper, kan deze rol echt niet invullen. Ondanks dat hij wel ook vechtlust heeft, maar is niet de man voor deze rol.

Positie kiezen ... Dit is niet meer als kijken waar je moet staan om zo goed mogelijk aanspeelbaar te zijn voor je teamgenoot die aan de bal is of aan de bal komt. Slimme E-pupillen kan je dit al aanleren ;-)
Jij vroeg toch om de Frenkie rol? Dus de rol naast Schone? Toen waren dat ook spelers die extreme afstanden liepen.
AkaS
 AkaS - donderdag 22 september 2022 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2022 - 16:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij vroeg toch om de Frenkie rol? Dus de rol naast Schone? Toen waren dat ook spelers die extreme afstanden liepen.
Dat klopt Remco, maar ik zeg toch nergens dat Frenkie de Jong naast zijn specifieke kwaliteiten ook niet heel veel km aflegde tijdens de wedstrijd.

Viel mij sowieso op bij Ajax dat hij altijd in beweging was, altijd bezig was met het kiezen van de juiste positie ten aanzien van zijn teamgenoot die in balbezit was om maar continu aanspeelbaar te zijn.

Valt mij ook op dat er niet veel spelers zijn die deze energie willen of kunnen opbrengen.

Maar hoe dan ook, ik denk dat Kudus dit wel kan en Klaassen noch Berghuis niet. Die hebben andere kwaliteiten.
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2022 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2022 - 13:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat klopt Remco, maar ik zeg toch nergens dat Frenkie de Jong naast zijn specifieke kwaliteiten ook niet heel veel km aflegde tijdens de wedstrijd.

Viel mij sowieso op bij Ajax dat hij altijd in beweging was, altijd bezig was met het kiezen van de juiste positie ten aanzien van zijn teamgenoot die in balbezit was om maar continu aanspeelbaar te zijn.

Valt mij ook op dat er niet veel spelers zijn die deze energie willen of kunnen opbrengen.

Maar hoe dan ook, ik denk dat Kudus dit wel kan en Klaassen noch Berghuis niet. Die hebben andere kwaliteiten.
Wat heeft Klaassen dan precies niet om daar te kunnen spelen?

Ik ben oprecht benieuwd namelijk, ik denk echt dat hij in deze selectie momenteel misschien wel de beste optie is daar.
p111
 p111 - donderdag 22 september 2022 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2022 - 16:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Van wat ik heb gezien behoord ocampos eigenlijk niet eens op de bank.. tenminste niet van wat ik tot nu toe heb gezien..
Kijk dan maar even wat oude beelden van Sevilla terug en ook diverse interlands gespeeld hij kan het echt wel maar zit nu in een mindere fase.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 september 2022 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2022 - 18:52 schreef p111 het volgende:

[..]

Kijk dan maar even wat oude beelden van Sevilla terug en ook diverse interlands gespeeld hij kan het echt wel maar zit nu in een mindere fase.
Oude beelden indd.. gaat me om nu en daar heb ik nog niks gezien :)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (zondag 18 september 2022, 16:45); 2 - 1

0.0083889