BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV finale KNVB-beker zondag 30-04-2023 om 18:00u; 1-1 PSV wns

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zondag 30 april 2023 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Cijfers van wie?

Brobbey was wederom de slechtste man van alle spelers die vandaag een bal geraakt hebben inclusief alle amateur velden.

Van zowel Brobbey als Timber wist je toch direct dat die zouden missen.
Volledig eens. Ik wist niet wat ik zag.
Scout2
 Scout2 - zondag 30 april 2023 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik las op HL ergens dat Ajax 7 spelers van de huidige selectie gaat lozen, ook bv Wijndal, Lucca, Sanchez, Grillitsch, Stekelenburg, etc. Daarnaast gaan er een paar spelers een transfer maken. O.a
Kudus en Alvarez.
In dat artikel stond ook dat Ajax vol gaat inzetten op de jeugd. Ben benieuwd.
Afwachten, ze zullen ook wel moeten om de jeugd de kans te geven, nadat hun beleid het spaarpotje zowat heeft opgebrand.
Scout2
 Scout2 - zondag 30 april 2023 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:28 schreef pth het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man. Brobbey heeft zich helemaal leeg gevochten, was weer te wild in de afwerking en die penalty kon je uit tekenen. Heitinga had hem nooit bij de eerste 5 moeten zetten. Deze wedstrijd verlies je uiteindelijk voornamelijk door Dennisje Hitler die zijn eigen voetbalregels verzint. Bij gelijkmaker was het eerst gewoon een overtreding op Bergwijn en El Aarsie beukt gewoon Alvarez voor zijn smoel zonder enig oog voor de bal … normaal is dat gewoon 100% een penalty.
Dat kan zijn maar een spits staat er om die paar spaarzame kansen te maken. Dat lukt hem structureel niet.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:30 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Afwachten, ze zullen ook wel moeten om de jeugd de kans te geven, nadat hun beleid het spaarpotje zowat heeft opgebrand.
Ze hebben nog geld zat, maar mogen het niet uitgeven van die hockey trutjes en golf lulletjes. Neemt niet weg dat het prima is om afscheid te nemen van Bassie, Sanchez, Wijndal, Grillitsch, die bejaarde keepers en misschien nog wel een paar. Als er jeugd is dan maar zo veel mogelijk gebruiken en kijken of je hier en daar wat talenten kan oppikken zoals Ajax altijd heeft gedaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 april 2023 - 21:38   quote  deeplink  
Dit heb ik gevonden, of het terechte punten zijn is puur persoonlijk

Ajax op rapport: drie onvoldoendes, laagste cijfer voor opgefokte Klaassen

20:59, Vandaag

Na een bekerfinale vol irritaties en opstootjes staat Ajax met lege handen. VoetbalPrimeur maakt rapport op van een veelbewogen avond in De Kuip.

Gerónimo Rulli - 6,5: vier maanden na het winnen van de wereldtitel, greep Rulli naast zijn eerste prijs met Ajax. De Argentijn kreeg meer te doen dan zijn collega aan de andere kant, maar oogde betrouwbaar. Een heldenrol in de penaltyserie bleef uit.

Jorge Sánchez - 5: net als vorige week in Eindhoven kreeg Sánchez een vroege gele kaart voor een overtreding op Xavi Simons. Totaal onnodig ook nog eens. In de rust bleef de Mexicaan achter in de kleedkamer.

Jurriën Timber - 7: Timber viel uit de toon in De Kuip, maar dan in positieve zin. De verdediger haalde zijn normale niveau, verdedigde gedecideerd en vertoonde geen kleutergedrag. Veel koopt hij daar niet voor.

Edson Álvarez - 7: er is veel over gezegd en geschreven, maar wéér pakte Álvarez geel. Zijn zeventiende (!) van het seizoen. Na die kaart speelde hij meer op safe en dat deed zijn spel zienderogen goed. Hoe langer de wedstrijd duurde, hoe sterker hij werd. Maar die penalty...

Jorrel Hato - 6: tussen alle heetgebakerde mannetjes was het normale gedrag van de zeventienjarige Hato een verademing. Zo foutloos als vorige week speelde hij niet, maar het was genoeg voor een voldoende.

Florian Grillitsch - 6: hij is er de speler niet naar om op te vallen, maar wat Grillitsch deed, deed hij verdienstelijk. Wel verloor hij een belangrijk duel van Simons in de aanloop naar de gelijkmaker van PSV.

Davy Klaassen - 4,5: voetballend lukte er vrijwel niets, maar Klaassen eiste wel degelijk een hoofdrol op. Helaas kwam dat enkel en alleen door zijn opgefokte gedrag.

Dusan Tadic - 5,5: net als Klaassen was Tadic vooral bezig met provoceren van de PSV'ers en traineren van de scheidsrechter. Veel kwam de matig spelende aanvoerder niet in het stuk voor.

Steven Berghuis - 5: het leek soms alsof Berghuis voor spek en bonen meedeed, want de rechtsbuiten werd amper gezocht door zijn ploeggenoten. Hij kwam vooral in beeld bij de talloze opstootjes.

Brian Brobbey - 6: de opvallendste naam in de basiself van Ajax was ook de gevaarlijkste man bij de Amsterdammers. De spits scoorde niet en dat had hij wél moeten doen, want kansen kreeg hij genoeg. Zelfs in de penaltyserie lukte het niet.

Steven Bergwijn - 6,5: bij de enige Ajax-treffer was Bergwijn betrokken. Hij passeerde Jordan Teze en forceerde de eigen goal van Jarrad Branthwaite. Als hij niet al had gejuicht bij de gemiste droomkans van Brobbey, had Bergwijn ook zélf kunnen scoren.

Invallers
Devyne Rensch - 6: viel bij de start van de tweede helft in voor Sánchez en liet zich lelijk verrassen bij de gelijkmaker van PSV.
Calvin Bassey - 6,5: viel na 69 minuten in voor Grillitsch en kwam in zijn kracht, omdat hij kon rennen en vliegen.
Francisco Conceição - 6: viel na 75 minuten in voor Berghuis, maar kon het verschil in de slotfase van de reguliere speeltijd en verlenging niet maken.
Owen Wijndal - 6: viel na 75 minuten in voor Hato en wilde zich duidelijk laten gelden. Dat kostte hem een gele kaart.
Silvano Vos - x: viel na 115 minuten in voor Klaassen en speelde te kort voor een beoordeling.
Mika Godts - x: viel na 115 minuten in voor Bergwijn en speelde te kort voor een beoordeling.

John Heitinga - 5,5: Heitinga wil ook volgend seizoen graag de hoofdtrainer zijn van Ajax. Maar weer gaat het onder zijn leiding mis in een topwedstrijd. Het wordt uithuilen en opnieuw beginnen. Of dat met Heitinga gebeurt, is de vraag.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:33 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat kan zijn maar een spits staat er om die paar spaarzame kansen te maken. Dat lukt hem structureel niet.
Ben echt geen Brobbey fanboy, maar krijgt nauwelijks speeltijd en daar mee vastigheid. Kan volgens die mongolen in Amsterdam geen 90 minuten spelen, maar gaat nu gewoon 120 minuten helemaal tot het gaatje … laat die gozer dan gewoon een keer 5 tot 10 wedstrijden staan.
Scout2
 Scout2 - zondag 30 april 2023 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:39 schreef pth het volgende:

[..]

Ben echt geen Brobbey fanboy, maar krijgt nauwelijks speeltijd en daar mee vastigheid. Kan volgens die mongolen in Amsterdam geen 90 minuten spelen, maar gaat nu gewoon 120 minuten helemaal tot het gaatje … laat die gozer dan gewoon een keer 5 tot 10 wedstrijden staan.
Daar ben ik het wel mee eens, ook omdat er geen betere alternatief is.
Onder Ten Hag kon ie het wel, daar zal toch ongetwijfeld een verklaring voor zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 30 april 2023 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:36 schreef pth het volgende:

[..]

Ze hebben nog geld zat, maar mogen het niet uitgeven van die hockey trutjes en golf lulletjes. Neemt niet weg dat het prima is om afscheid te nemen van Bassie, Sanchez, Wijndal, Grillitsch, die bejaarde keepers en misschien nog wel een paar. Als er jeugd is dan maar zo veel mogelijk gebruiken en kijken of je hier en daar wat talenten kan oppikken zoals Ajax altijd heeft gedaan.
Ik heb gelezen dat Ajax wel degelijk toekomst ziet voor Bassey. Hij mag niet weg.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:41 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, ook omdat er geen betere alternatief is.
Onder Ten Hag kon ie het wel, daar zal toch ongetwijfeld een verklaring voor zijn.
Als die jongen gewoon een reeks wedstrijden mag blijven staan, dan komt de rust en het scoren vanzelf. Het is geen super spits, maar zeker goed genoeg voor de Nederlandse competitie.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat Ajax wel degelijk toekomst ziet voor Bassey. Hij mag niet weg.
Dan ben je dus totaal achterlijk. Las dat ze hem al weer hadden kunnen verpatsen en dat ze dat niet gedaan hebben is de grootste blunder in de club geschiedenis.
Scout2
 Scout2 - zondag 30 april 2023 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:45 schreef pth het volgende:

[..]

Dan ben je dus totaal achterlijk. Las dat ze hem al weer hadden kunnen verpatsen en dat ze dat niet gedaan hebben is de grootste blunder in de club geschiedenis.
Dat begrijp ik ook niet, die had ik gelijk weg gedaan. Komt nogal tekort voetballend als ook in de lucht.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat Ajax wel degelijk toekomst ziet voor Bassey. Hij mag niet weg.
Ben benieuwd wat die toekomst is? Achter de toonbank van de snackbar op de overloop van de ArenA? Krijg je waarschijnlijk ook niet wat je besteld hebt.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:47 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet, die had ik gelijk weg gedaan. Komt nogal tekort voetballend als ook in de lucht.
Kan niet voetballen, kan niet lopen, kan niet verdedigen, kan niet koppen … kan echt helemaal niets. Misschien dat ie leuke moppen kan tappen in de kleedkamer?
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:47 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet, die had ik gelijk weg gedaan. Komt nogal tekort voetballend als ook in de lucht.
Was hem desnoods wel op de fiets gaan brengen.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat Ajax wel degelijk toekomst ziet voor Bassey. Hij mag niet weg.
Misschien de volgende commerciële stunt? Bouwen naast de ArenA een circustent en kopen Adriaantje er ook nog voor 20 miljoen bij. Wordt er doodziek van die koekwous doet pijn aan je ogen in alles.
wvb
 wvb - zondag 30 april 2023 - 22:18   quote  deeplink  
Je laat Brobbey toch geen strafschop nemen, als trainer nadat hij al twee keer tegen de vlakte heeft gelegen met kramp.
Als hij mist krijg je heel Nederland over je heen.
Heb Brobbey nog nooit op een normale wijze een hele wedstrijd zien spelen of beëindigen, dat kan hij trouwens ook niet, na een helft is zijn kruit compleet verschoten.
RKC wil hem nog niet transfervrij hebben.
Die man kan totaal niet voetballen, zo ook Bassey, Sanchez en nog een aantal meer.....van hetzelfde kaliber.
Doet pijn aan de ogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 april 2023 door wvb --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 30 april 2023 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:44 schreef pth het volgende:

[..]

Als die jongen gewoon een reeks wedstrijden mag blijven staan, dan komt de rust en het scoren vanzelf. Het is geen super spits, maar zeker goed genoeg voor de Nederlandse competitie.
En dus niet goed genoeg voor Ajax want Ajax wil naar de Europese top.

Al zullen ze na dit seizoen hun aspiraties moeten bijstellen.
p111
 p111 - zondag 30 april 2023 - 22:23   quote  deeplink  
Ook Heitinga gefaald
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 22:23 schreef p111 het volgende:
Ook Heitinga gefaald
Hoop niet dat hij de optie blijft voor volgend seizoen. Absoluut een Ajax legende, maar ik zie er geen top trainer in. Heeft natuurlijk een brakke selectie, maar zelfs daar moet meer uit te halen zijn dan dat hemeltergende Frank de Boer 2.0 kut voetbal.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 22:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

En dus niet goed genoeg voor Ajax want Ajax wil naar de Europese top.

Al zullen ze na dit seizoen hun aspiraties moeten bijstellen.
Heb je helemaal gelijk in, maar vind maar eens een top spits voor weinig. Europees staan ze weer helemaal terug bij af. Gaat weer jaren duren voordat ze een beetje kunnen aanhaken bij de sub top vrees ik.
Pietje
 Pietje - zondag 30 april 2023 - 22:41   quote  deeplink  
Studio Voetbal maakt zojuist bekend dat Ajax Peter Bosz benaderd zou hebben om het trainerschap van John Heitinga over te nemen.
Pietje
 Pietje - zondag 30 april 2023 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 22:38 schreef pth het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar vind maar eens een top spits voor weinig. Europees staan ze weer helemaal terug bij af. Gaat weer jaren duren voordat ze een beetje kunnen aanhaken bij de sub top vrees ik.
Dallinga van Toulouse??
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik las op HL ergens dat Ajax 7 spelers van de huidige selectie gaat lozen, ook bv Wijndal, Lucca, Sanchez, Grillitsch, Stekelenburg, etc. Daarnaast gaan er een paar spelers een transfer maken. O.a
Kudus en Alvarez.
In dat artikel stond ook dat Ajax vol gaat inzetten op de jeugd. Ben benieuwd.
Ben benieuwd welke jeugd ze dan op gokken? Heb laatst de Futire Cup drie dagen zitten kijken en in dat jeugdteam zit er naar mijn mening geen één die Ajax 1 gaat halen. De O-18 lijkt ook geen super generatie.
pth
 pth - zondag 30 april 2023 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 22:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dallinga van Toulouse??
Die doet het inderdaad bovengemiddeld goed. Maar Toulouse is geen Ajax, tenminste niet het Ajax dat jij en ik graag willen zien vlammen. Zal overigens ook niet goedkoop meer zijn na al die doelpunten in Frankrijk.
Pietje
 Pietje - zondag 30 april 2023 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 22:44 schreef pth het volgende:

[..]

Ben benieuwd welke jeugd ze dan op gokken? Heb laatst de Futire Cup drie dagen zitten kijken en in dat jeugdteam zit er naar mijn mening geen één die Ajax 1 gaat halen. De O-18 lijkt ook geen super generatie.
Ik heb ook geen idee, maar wellicht wat jongens die nu verhuurd zijn? Onze Belg Godt? Concencao?
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 30 april 2023 - 23:27   quote  deeplink  
Echt een wedstrijd die alles zegt over ons seizoen...
Uithuilen, doorselecteren en opnieuw beginnen.
Er is gewacht of Heitinga nog 2e zou worden en de beker zou winnen. Maar nu dat niet zo is , wordt meteen Bosz benaderd. Hopelijk wordt Johnny dan assistent.
Wat vreselijk om dit te zien, als dit het voetbal is van de top in Nederland dan is dat heel droevig!!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 30 april 2023 - 23:31   quote  deeplink  
We zijn in 1 jaar tijd alles kwijt geraakt wat ons zo uniek maakte....
Behalve onze supporters!!!!
Het doet me echt pijn....
Sorry boys, ik trek het ff niet meer.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 01 mei 2023 - 00:27   quote  deeplink  
Toch goed voorspeld van mij hé Pietje?
Ik zei 2-1 winst en dat werd het ook....
Alleen jammer dat Brobbey niet wenste mee te werken maar ach....kleinigheidjes blijf je houden natuurlijk!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 mei 2023 - 00:33   quote  deeplink  
Sorry hoor maar als die godvergeten tering Bergwijn ipv juichend naar Brobbey toe rent richting de bal gaat staat het gewoon 2-0. Maar die hele godvergeten Bergwijn maakt zo'n zwakke indruk dat ik steeds meer aan zijn kunnen ga twijfelen. Die Brobbey hoefde van mij niet terug, maar mag nu gewoon direct opsodemieteren. Daarnaast had Rensch weer een invalbeurt die werkelijk nergens op sloeg. Wat een fouten maakte die jongen. Het is bij hem echt huilen met de pet op. Bassey stond goed te verdedigen maar bij balbezit maak je jezelf elke keer zorgen of hij niet over de bal struikelt.

Verder heeft die hele godvergeten tyfus elftal totaal geen diepgang. Buitenspelers komen de bal alleen maar ophalen in plaats eens achter een diepe bal aan te rennen. Kan ook niet eigenlijk want beide bergen zijn zo traag als dikke stront.

En ja ik ben gefrustreerd!
Pietje
 Pietje - maandag 01 mei 2023 - 08:30   quote  deeplink  
Ik huil met jullie mee. Ik kon mijn ogen af en toe niet geloven. Wat een waardeloos elftal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 mei 2023 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - maandag 01 mei 2023 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:39 schreef pth het volgende:

[..]

Ben echt geen Brobbey fanboy, maar krijgt nauwelijks speeltijd en daar mee vastigheid. Kan volgens die mongolen in Amsterdam geen 90 minuten spelen, maar gaat nu gewoon 120 minuten helemaal tot het gaatje … laat die gozer dan gewoon een keer 5 tot 10 wedstrijden staan.
Eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 01 mei 2023 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2023 - 00:33 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sorry hoor maar als die godvergeten tering Bergwijn ipv juichend naar Brobbey toe rent richting de bal gaat staat het gewoon 2-0. Maar die hele godvergeten Bergwijn maakt zo'n zwakke indruk dat ik steeds meer aan zijn kunnen ga twijfelen. Die Brobbey hoefde van mij niet terug, maar mag nu gewoon direct opsodemieteren. Daarnaast had Rensch weer een invalbeurt die werkelijk nergens op sloeg. Wat een fouten maakte die jongen. Het is bij hem echt huilen met de pet op. Bassey stond goed te verdedigen maar bij balbezit maak je jezelf elke keer zorgen of hij niet over de bal struikelt.

Verder heeft die hele godvergeten tyfus elftal totaal geen diepgang. Buitenspelers komen de bal alleen maar ophalen in plaats eens achter een diepe bal aan te rennen. Kan ook niet eigenlijk want beide bergen zijn zo traag als dikke stront.

En ja ik ben gefrustreerd!
Eens, ook ik!
Er zit totaal geen voetbal, geen lijn in het hele elftal.
Ook Grillitsch is een amateur.

Bergwijn alleen maar tikkie terug, Tadic en Klaassen is echt einde oefening.
Brobbey heb ik nooit begrepen dat ze die terug kochten.

Alvarez, Timber en Bassey speelden goed maar kunnen niet het elftal dragen of lijn geven.
En heeft Berghuis mee gedaan, die was helemaal erbarmelijk slecht

Werk aan de winkel in Amsterdam, grote schoonmaak houden.
Dit krijg je niet recht getrokken volgend seizoen
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 01 mei 2023 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Cijfers van wie?

Brobbey was wederom de slechtste man van alle spelers die vandaag een bal geraakt hebben inclusief alle amateur velden.

Van zowel Brobbey als Timber wist je toch direct dat die zouden missen.
???? Welke wedstrijd heb jij gekeken? Brobbey de slechste van het veld??? Zonder wedstrijd ritme, was sterk aan de bal, daar kwam dreiging vandaan. Bergwijn, die was de slechste en dat al maanden!! Die goal was ook slecht. Brobbey mist een grote kans op 2-0 verder heeft hij sterk gespeeld
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 01 mei 2023 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:39 schreef pth het volgende:

[..]

Ben echt geen Brobbey fanboy, maar krijgt nauwelijks speeltijd en daar mee vastigheid. Kan volgens die mongolen in Amsterdam geen 90 minuten spelen, maar gaat nu gewoon 120 minuten helemaal tot het gaatje … laat die gozer dan gewoon een keer 5 tot 10 wedstrijden staan.
Helemaal mee eens!! Eindelijk hadden we een aanspeelpunt weer, ik vind hem vanouds sleuren, niemand kreeg hem van de bal.
nummer10
 nummer10 - maandag 01 mei 2023 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Cijfers van wie?

Brobbey was wederom de slechtste man van alle spelers die vandaag een bal geraakt hebben inclusief alle amateur velden.

Van zowel Brobbey als Timber wist je toch direct dat die zouden missen.
Die Brobbey die telkens duels met 2 man uit moest vechten ? Die 120 er vol voor ging en die zogenaamd nog geen 90 min vol kon maken ? Pech met afmaken (paal) en een speler een penal laten nemen die op was, ik reken het meer Heitinga en Schreuder aan die maar riepen dat die geen 90 min vol kon maken... Blijkbaar dus wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 01 mei 2023 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2023 - 11:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die Brobbey die telkens duels met 2 man uit moest vechten ? Die 120 er vol voor ging en die zogenaamd nog geen 90 min vol kon maken ? Pech met afmaken (paal) en een speler een penal laten nemen die op was, ik reken het meer Heitinga en Schreuder aan die maar riepen dat die geen 90 min vol kon maken... Blijkbaar dus wel
Dus jij twijfelt indien 2 trainers Schreuder en Heitinga dit hebben aangegeven??

Man man jij weet het weer beter, roept weer zo maar wat van uit het oosten vh land...haha
nummer10
 nummer10 - maandag 01 mei 2023 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2023 - 13:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dus jij twijfelt indien 2 trainers Schreuder en Heitinga dit hebben aangegeven??

Man man jij weet het weer beter, roept weer zo maar wat van uit het oosten vh land...haha
Dus je kan plots van geen 90 min en amper een pot gespeelt naar 120 min spelen en dan ook nog een penal nemen ? Wie zit er dan naast ? Ik of Heitinga in dit geval..

Niks met beter weten te maken, die jongen had gewoon meer minuten moeten krijgen in mijn ogen..
remco k
 remco k - maandag 01 mei 2023 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:24 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Vp (voetbal primeur), Brobbey is ook barslecht die paar kansen krijgt ie er structureel niet in, zo anders onder Ten Hag.

Daar begrijp ik niks van, meschien beter als diepe spits met veel beweging om hem heen.
Je weet dat daar ook gewoon iemand zoals jij en ik zit die wat cijfers uitdeelt toch?
remco k
 remco k - maandag 01 mei 2023 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:28 schreef pth het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man. Brobbey heeft zich helemaal leeg gevochten, was weer te wild in de afwerking en die penalty kon je uit tekenen. Heitinga had hem nooit bij de eerste 5 moeten zetten. Deze wedstrijd verlies je uiteindelijk voornamelijk door Dennisje Hitler die zijn eigen voetbalregels verzint. Bij gelijkmaker was het eerst gewoon een overtreding op Bergwijn en El Aarsie beukt gewoon Alvarez voor zijn smoel zonder enig oog voor de bal … normaal is dat gewoon 100% een penalty.
Ach hou toch op man. Als ik voetballers wil zien die zich leeg vechten ga ik wel een potje van die haven slaven kijken.

De tering hoe diep zinkt een gemiddelde Ajacied als we dit soort wedstrijden de scheidsrechter de schuld geven en niet gewoon je eigen spelers of trainer.

Brobbey speelde weer dramatisch, die heeft dit hele seizoen nog niks goeds gedaan. Waardeloze aankoop voor een nog veel waardelozer bedrag.
remco k
 remco k - maandag 01 mei 2023 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 april 2023 - 21:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dit heb ik gevonden, of het terechte punten zijn is puur persoonlijk

Ajax op rapport: drie onvoldoendes, laagste cijfer voor opgefokte Klaassen

20:59, Vandaag

Na een bekerfinale vol irritaties en opstootjes staat Ajax met lege handen. VoetbalPrimeur maakt rapport op van een veelbewogen avond in De Kuip.

Gerónimo Rulli - 6,5: vier maanden na het winnen van de wereldtitel, greep Rulli naast zijn eerste prijs met Ajax. De Argentijn kreeg meer te doen dan zijn collega aan de andere kant, maar oogde betrouwbaar. Een heldenrol in de penaltyserie bleef uit.

Jorge Sánchez - 5: net als vorige week in Eindhoven kreeg Sánchez een vroege gele kaart voor een overtreding op Xavi Simons. Totaal onnodig ook nog eens. In de rust bleef de Mexicaan achter in de kleedkamer.

Jurriën Timber - 7: Timber viel uit de toon in De Kuip, maar dan in positieve zin. De verdediger haalde zijn normale niveau, verdedigde gedecideerd en vertoonde geen kleutergedrag. Veel koopt hij daar niet voor.

Edson Álvarez - 7: er is veel over gezegd en geschreven, maar wéér pakte Álvarez geel. Zijn zeventiende (!) van het seizoen. Na die kaart speelde hij meer op safe en dat deed zijn spel zienderogen goed. Hoe langer de wedstrijd duurde, hoe sterker hij werd. Maar die penalty...

Jorrel Hato - 6: tussen alle heetgebakerde mannetjes was het normale gedrag van de zeventienjarige Hato een verademing. Zo foutloos als vorige week speelde hij niet, maar het was genoeg voor een voldoende.

Florian Grillitsch - 6: hij is er de speler niet naar om op te vallen, maar wat Grillitsch deed, deed hij verdienstelijk. Wel verloor hij een belangrijk duel van Simons in de aanloop naar de gelijkmaker van PSV.

Davy Klaassen - 4,5: voetballend lukte er vrijwel niets, maar Klaassen eiste wel degelijk een hoofdrol op. Helaas kwam dat enkel en alleen door zijn opgefokte gedrag.

Dusan Tadic - 5,5: net als Klaassen was Tadic vooral bezig met provoceren van de PSV'ers en traineren van de scheidsrechter. Veel kwam de matig spelende aanvoerder niet in het stuk voor.

Steven Berghuis - 5: het leek soms alsof Berghuis voor spek en bonen meedeed, want de rechtsbuiten werd amper gezocht door zijn ploeggenoten. Hij kwam vooral in beeld bij de talloze opstootjes.

Brian Brobbey - 6: de opvallendste naam in de basiself van Ajax was ook de gevaarlijkste man bij de Amsterdammers. De spits scoorde niet en dat had hij wél moeten doen, want kansen kreeg hij genoeg. Zelfs in de penaltyserie lukte het niet.

Steven Bergwijn - 6,5: bij de enige Ajax-treffer was Bergwijn betrokken. Hij passeerde Jordan Teze en forceerde de eigen goal van Jarrad Branthwaite. Als hij niet al had gejuicht bij de gemiste droomkans van Brobbey, had Bergwijn ook zélf kunnen scoren.

Invallers
Devyne Rensch - 6: viel bij de start van de tweede helft in voor Sánchez en liet zich lelijk verrassen bij de gelijkmaker van PSV.
Calvin Bassey - 6,5: viel na 69 minuten in voor Grillitsch en kwam in zijn kracht, omdat hij kon rennen en vliegen.
Francisco Conceição - 6: viel na 75 minuten in voor Berghuis, maar kon het verschil in de slotfase van de reguliere speeltijd en verlenging niet maken.
Owen Wijndal - 6: viel na 75 minuten in voor Hato en wilde zich duidelijk laten gelden. Dat kostte hem een gele kaart.
Silvano Vos - x: viel na 115 minuten in voor Klaassen en speelde te kort voor een beoordeling.
Mika Godts - x: viel na 115 minuten in voor Bergwijn en speelde te kort voor een beoordeling.

John Heitinga - 5,5: Heitinga wil ook volgend seizoen graag de hoofdtrainer zijn van Ajax. Maar weer gaat het onder zijn leiding mis in een topwedstrijd. Het wordt uithuilen en opnieuw beginnen. Of dat met Heitinga gebeurt, is de vraag.
Zelfde als bij alle cijfers. Slechts de mening van een kijker. Niets meer of minder.
remco k
 remco k - maandag 01 mei 2023 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2023 - 09:56 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

???? Welke wedstrijd heb jij gekeken? Brobbey de slechste van het veld??? Zonder wedstrijd ritme, was sterk aan de bal, daar kwam dreiging vandaan. Bergwijn, die was de slechste en dat al maanden!! Die goal was ook slecht. Brobbey mist een grote kans op 2-0 verder heeft hij sterk gespeeld
Wat heeft wedstrijd ritme in hemelsnaam ermee te maken dat hij de slechtste man van het veld was.

Maar de tering. Sterk gespeeld zelfs. Man man wat is het verwachtingspatroon ineens gedaald zeg.

Brobbey staat er voor 1 reden en 1 reden alleen. Goals maken.
remco k
 remco k - maandag 01 mei 2023 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2023 - 15:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dus je kan plots van geen 90 min en amper een pot gespeelt naar 120 min spelen en dan ook nog een penal nemen ? Wie zit er dan naast ? Ik of Heitinga in dit geval..

Niks met beter weten te maken, die jongen had gewoon meer minuten moeten krijgen in mijn ogen..
Die 120 minuten is heel bijzonder. Maar hou aub op dat hij al die tijd aan het sleuren was en hoe goed hij wel niet was.

Dit wordt de slechtste bekerfinale ooit genoemd door een hoop mensen. En als je als Ajax spits in zo’n dramatische wedstrijd het verschil niet kan maken en daar wel de kansen voor hebt gehad, dan heb je gewoon dramatisch gespeeld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 mei 2023 - 16:58   quote  deeplink  
Brobbey was niks, is niks en wordt niks. Zo gauw mogelijk afscheid van nemen. Veel te blessure gevoelig en behoudens vast aanspeelpunt bezorgt hij ons een hoop ellende door niet te scoren als het moet.
nummer10
 nummer10 - maandag 01 mei 2023 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2023 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat heeft wedstrijd ritme in hemelsnaam ermee te maken dat hij de slechtste man van het veld was.

Maar de tering. Sterk gespeeld zelfs. Man man wat is het verwachtingspatroon ineens gedaald zeg.

Brobbey staat er voor 1 reden en 1 reden alleen. Goals maken.
Je had hoog gevoetbald toch? Dan moet je toch echt weten dat als je amper speelt (wedstrijd ritme) het echt wel lastiger is dan met wedstrijdritme... Daarbij moest die gisteren enorme 2v1 duels uitvechten en kreeg toen zelfs nog kansen en schiet die een keer op de paal (ongelukkig) en welke ballen krijgt die nu eigenlijk van een Bergwijn, tadic en ook Berghuis de laatste tijd..

Daarbij is het enkel nog een talent, net zoals Taylor die er ook amper nog wat van bakt, maar die mag het dan wel laten zien?
wvb
 wvb - dinsdag 02 mei 2023 - 00:57   quote  deeplink  
Ik ben 66, volg Ajax wedstrijden vanaf eind jaren 60.
Nog nooit eerder was het zo pover, nog nooit eerder waren er zoveel afvalligen, nog nooit eerder was het zo'n bestuurlijke chaos, nog nooit eerder waren de resultaten als ook het niveau zo mager, nog nooit eerder was er zoveel kritiek als nu, nog nooit eerder werd er zo slecht ingekocht als nu en geanticipeerd op vrijgevallen functies, nog nooit eerder ging er zo snel, zoveel kapitaal verloren.
Nog nooit eerder was het vertoonde spel zo ondermaats, nog nooit eerder was er zo weinig teamgeest.
Geen enkele voetballer met ambities wil nu de overstap maken naar Ajax.
Is er eigenlijk wel een algemeen directeur, welke de lijnen uitzet, is er wel een voorhoede?
Alle vrijkomende posten welke opgevuld worden voor bestuurlijke, of technische functies, als ook vacante plekken voor spelers, alles duidt op paniek voetbal.
Ajax is een sterfhuis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 mei 2023 door wvb --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 02 mei 2023 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2023 - 00:57 schreef wvb het volgende:
Ik ben 66, volg Ajax wedstrijden vanaf eind jaren 60.
Nog nooit eerder was het zo pover, nog nooit eerder waren er zoveel afvalligen, nog nooit eerder was het zo'n bestuurlijke chaos, nog nooit eerder waren de resultaten als ook het niveau zo mager, nog nooit eerder was er zoveel kritiek als nu, nog nooit eerder werd er zo slecht ingekocht als nu en geanticipeerd op vrijgevallen functies, nog nooit eerder ging er zo snel, zoveel kapitaal verloren.
Nog nooit eerder was het vertoonde spel zo ondermaats, nog nooit eerder was er zo weinig teamgeest.
Geen enkele voetballer met ambities wil nu de overstap maken naar Ajax.
Is er eigenlijk wel een algemeen directeur, welke de lijnen uitzet, is er wel een voorhoede?
Alle vrij posten welke opgevuld worden voor bestuurlijke functies, als ook vacante plekken voor spelers, alles duidt op paniek voetbal.
Ajax is een sterfhuis.
Hier zit wel een kern van waarheid in
Pietje
 Pietje - dinsdag 02 mei 2023 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2023 - 00:57 schreef wvb het volgende:
Ik ben 66, volg Ajax wedstrijden vanaf eind jaren 60.
Nog nooit eerder was het zo pover, nog nooit eerder waren er zoveel afvalligen, nog nooit eerder was het zo'n bestuurlijke chaos, nog nooit eerder waren de resultaten als ook het niveau zo mager, nog nooit eerder was er zoveel kritiek als nu, nog nooit eerder werd er zo slecht ingekocht als nu en geanticipeerd op vrijgevallen functies, nog nooit eerder ging er zo snel, zoveel kapitaal verloren.
Nog nooit eerder was het vertoonde spel zo ondermaats, nog nooit eerder was er zo weinig teamgeest.
Geen enkele voetballer met ambities wil nu de overstap maken naar Ajax.
Is er eigenlijk wel een algemeen directeur, welke de lijnen uitzet, is er wel een voorhoede?
Alle vrijkomende posten welke opgevuld worden voor bestuurlijke, of technische functies, als ook vacante plekken voor spelers, alles duidt op paniek voetbal.
Ajax is een sterfhuis.
Van eerste t/m de laatste letter van je post ben ik het volledig eens met je. Ajax... Wat een triest niveau!
p111
 p111 - dinsdag 02 mei 2023 - 09:00   quote  deeplink  
We zitten in een dip,maar komen er ook wel weer uit.
Pietje
 Pietje - dinsdag 02 mei 2023 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2023 - 09:00 schreef p111 het volgende:
We zitten in een dip,maar komen er ook wel weer uit.
Oh zeker, we zullen beslist wel een keer uit die "dip" komen, maar dat zou best wel eens een aantal jaren kunnen duren.
Er moet direct gehandeld worden, grote schoonmaak gehouden worden. Ajax kan dan niet anders dan haar verlies nemen. Alle ballast en miskopen eruit en nieuwe spelers halen die er direct staan. Kijk wat dat betreft naar Feyenoord en PSV.
Helaas geldt dat ook voor clubman John Heitinga: gewogen en te licht bevonden! Ik vind dat ook Edwin van der Sar c.s. niet ongeschonden uit die strijd kan komen: eveneens gewogen en te licht bevonden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 mei 2023 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 02 mei 2023 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2023 - 10:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oh zeker, we zullen beslist wel een keer uit die "dip" komen, maar dat zou best wel eens een aantal jaren kunnen duren.
Er moet direct gehandeld worden, grote schoonmaak gehouden worden. Alle ballast en miskopen eruit en nieuwe spelers halen die er direct staan.
Inderdaad Pietje, nu is het afwachten of ze kunnen handelen zoals Overmars dit kon want die heeft de boel overeind gehouden met ten Hag.

Het is nu zaak om de juiste spelers binnen halen, want de beste spelers "de krenten uit de pap" willen vertrekken.

Het moet nog maar blijken of er voor de mindere spelers interesse is, anders blijven we er mee opgezadeld zitten

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV finale KNVB-beker zondag 30-04-2023 om 18:00u; 1-1 PSV wns









0.0075318