BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 26 oktober 21.00 uur - Brighton & Hove Albion - Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 26 oktober 2023 - 22:58   quote  deeplink  
Ik begrijp bij de 2-0 de kritiek op tahirovic niet zo goed. Taylor loopt niet door. En Fati was geen middenvelder dus nooit de man van tahirovic.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 oktober 2023 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 22:58 schreef remco k het volgende:
Ik begrijp bij de 2-0 de kritiek op tahirovic niet zo goed. Taylor loopt niet door. En Fati was geen middenvelder dus nooit de man van tahirovic.
Klopt Tahirovic is niet schuldig maar laat het wel lopen, gaat er niet in mee
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 oktober 2023 - 23:13   quote  deeplink  
Ik had Advocaat graag voor deze groep gezien
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 26 oktober 2023 - 23:22   quote  deeplink  
Hoe dramatisch slecht zijn we in totaliteit weg gezakt, echt Ajax onwaardig.

Zondag weer een pijnlijke wedstrijd, het houdt niet op
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 21:58 schreef Loetje het volgende:
Tsja, je kan als positief punt noemen dat het wat compacter staat en dat dat iets van organisatie uitstraalt. Dat hebben we nog niet gehad dit seizoen.

Maar aan de bal, de tering zeg. Voorste 3 niet bereikbaar en middenveld durft aanvallend gewoon niet aan de bal te komen.

Dit was lukraak gokken op een 0-0, maar met voetbal heeft het niets te maken

En Ramaj is als je het mij vraagt, net wat te comfortabel. Laat veel los en slaat ballen echt heel slecht weg 2x, met 1 goal als gevolg.
Als keeper had je die ballen ook gewoon niet of amper anders weg kunnen krijgen.. echt hard door het midden en reflex om hem eruit te boxen..

Rest mee een verder qua 0-0 enzo
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 22:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

We hebben eigenlijk een betere keeper nodig
Die jongen is 21..ah debuteren in een el wedstrijd.. wat verwacht je ? Die man geeft betere passes dan Taylor en Berghuis bij elkaar
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 00:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 22:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het schot is door het midden, dat moet altijd beter.
Je ziet een bal laat en die is nog hard ook, enige wat je kan doen is parreren en hopen dat die niet voor de voeten komt van de tegenstander

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 oktober 2023 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 22:50 schreef AkaS het volgende:
Wat we na vandaag definitief kunnen concluderen is dat de aankopen echt geen van allen een directe versterking blijken te zijn.

Dat het kiezen van een trainer een grote vloek is en ik vrees dat we met van ´t Schip wederom een miskleun gaan maken.

De neergang blijft maar doorgaan en in de paniek blijven we maar foute keuzes maken.
Dus je verwacht dat na 4 maanden onvrede en zooi het er gelijk staat ?

Daarbij mogen we alle aankopen van Overmars een jaar wennen (voorbeeld Alvarez) en moeten deze jongens er gelijk staan ? Ok...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 00:41   quote  deeplink  
Echt waar mensen.. we branden alles af, terwijl andere aankopen 1 a 2 jaar mochten wennen van alles en iedereen hier.. wees gvd blij dat er enigzins structuur in zat, nog niet best maar dat kan ook niet binnen 2 dagen dacht ik zo..

Of hadden we verwacht dat we het Barça spel speelde en hun van de mat speelde ? Die jongens beginnen op 0 met 0 self vertrouwen door die kut Hagenees..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 07:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 00:41 schreef nummer10 het volgende:
Echt waar mensen.. we branden alles af, terwijl andere aankopen 1 a 2 jaar mochten wennen van alles en iedereen hier.. wees gvd blij dat er enigzins structuur in zat, nog niet best maar dat kan ook niet binnen 2 dagen dacht ik zo..

Of hadden we verwacht dat we het Barça spel speelde en hun van de mat speelde ? Die jongens beginnen op 0 met 0 self vertrouwen door die kut Hagenees..
Vind je redelijk positief. Snap dat spelers moeten wennen en dat er geen zelfvertrouwen is maar het lijkt ook echt nergens op.

Sosa, Gaaei en Satulo lijken niet te kunnen verdedigen.

En de jongens die er al waren hadden in een goed Ajax gewoon op de bank gezeten.
Berghuis, Bergwijn, Taylor, Brobbey, Gorter zijn het het allemaal niet en kunnen de kar ook niet trekken. Zijn al druk genoeg met zichzelf.

De Ajax spelers hebben het niveau niet om dit Ajax te dragen en de nieuwe jongens kun je het niet kwalijk nemen. Er is nog een hoop werk te verrichten helaas.
remco k
 remco k - vrijdag 27 oktober 2023 - 07:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt Tahirovic is niet schuldig maar laat het wel lopen, gaat er niet in mee
Die staat een meter voor zijn centrale verdedigers. Waar moet die nog verder mee naartoe lopen?
remco k
 remco k - vrijdag 27 oktober 2023 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 00:41 schreef nummer10 het volgende:
Echt waar mensen.. we branden alles af, terwijl andere aankopen 1 a 2 jaar mochten wennen van alles en iedereen hier.. wees gvd blij dat er enigzins structuur in zat, nog niet best maar dat kan ook niet binnen 2 dagen dacht ik zo..

Of hadden we verwacht dat we het Barça spel speelde en hun van de mat speelde ? Die jongens beginnen op 0 met 0 self vertrouwen door die kut Hagenees..
Het eerste jaar van Alvarez van hem was beter dan van welke speler er nu op het veld staat.

En ja hoor. Het was gisteren ietsje beter om te zien. Maar dat neemt de algehele frustratie niet ineens weg van waar Ajax zich nu bevind
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 07:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vind je redelijk positief. Snap dat spelers moeten wennen en dat er geen zelfvertrouwen is maar het lijkt ook echt nergens op.

Sosa, Gaaei en Satulo lijken niet te kunnen verdedigen.

En de jongens die er al waren hadden in een goed Ajax gewoon op de bank gezeten.
Berghuis, Bergwijn, Taylor, Brobbey, Gorter zijn het het allemaal niet en kunnen de kar ook niet trekken. Zijn al druk genoeg met zichzelf.

De Ajax spelers hebben het niveau niet om dit Ajax te dragen en de nieuwe jongens kun je het niet kwalijk nemen. Er is nog een hoop werk te verrichten helaas.
Volledig mee eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 07:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Het eerste jaar van Alvarez van hem was beter dan van welke speler er nu op het veld staat.

En ja hoor. Het was gisteren ietsje beter om te zien. Maar dat neemt de algehele frustratie niet ineens weg van waar Ajax zich nu bevind
Het is niet veel beter nu, er is veel te veel angst in de ploeg, dit moet er uit.

Het middenveld moet mee aanvallen, bleven gisteren te lang achter in hangen
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 27 oktober 2023 - 10:16   quote  deeplink  
Het lukt ons al n paar niet om de juiste verdedigers aan te trekken of op te leiden. Ik bedoel Wijndal, Avila, Rensch, Sosa , Gaaei, Sutalo , Medic zijn echt gewoon verdedigend niet goed genoeg. Die kun je tijd geven maar dat wordt 'm niet.
Ik verlang naar spelers als Martinez, Tagliafico maar zelfs Regeer en Baas zijn beter.
Hopen op Kaplan en dan maar Salah Eddine, Hato en Rensch.
Wie kunnen we aan verhuurde spelers terughalen in de winter? Unuvar, Fitz Jim ?
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 27 oktober 2023 - 10:18   quote  deeplink  
Zondag maar niet kijken en dan vanaf maandag h op pen op n wonder met Schippie.
Krijgen we ook n serie met mindere tegenstanders....
Daar horen we inmiddels zelf ook tussen helaas maar toch.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 oktober 2023 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 07:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Het eerste jaar van Alvarez van hem was beter dan van welke speler er nu op het veld staat.

En ja hoor. Het was gisteren ietsje beter om te zien. Maar dat neemt de algehele frustratie niet ineens weg van waar Ajax zich nu bevind
Alvarez kwam ook in een gespreid bedje terecht.. kijk wat voor zooi er is gemaakt met name de laatste 4 maanden waardoor elke speler met poep in de broek voetbalt..

Het verschil tussen tahirovic in de voorbereiding en nu alleen al..

En snap je punt hoor, tuurlijk balen we allemaal !
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 10:16 schreef bertus bikkel het volgende:
Het lukt ons al n paar niet om de juiste verdedigers aan te trekken of op te leiden. Ik bedoel Wijndal, Avila, Rensch, Sosa , Gaaei, Sutalo , Medic zijn echt gewoon verdedigend niet goed genoeg. Die kun je tijd geven maar dat wordt 'm niet.
Ik verlang naar spelers als Martinez, Tagliafico maar zelfs Regeer en Baas zijn beter.
Hopen op Kaplan en dan maar Salah Eddine, Hato en Rensch.
Wie kunnen we aan verhuurde spelers terughalen in de winter? Unuvar, Fitz Jim ?
Zou niet verkeerd zijn om een aantal spelers terug te halen
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - vrijdag 27 oktober 2023 - 12:20   quote  deeplink  
Wat een drama van een wedstrijd. Logisch dat Maduro meer verdedigend laat spelen. Maar Tahirovic laat twee keer zijn man lopen en twee keer doelpunt...
De aanvallers moet Maduro ook opnieuw bekijken. Bergwijn krijgt vier keer de bal en speelt deze drie keer terug. Hoezo Superspeler? En Brobby kan alleen maar zijn kont tegen de tegenstander aanduwen. Waardeloos. Zet Forbs op links en Godt of Akpom Spits...
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - vrijdag 27 oktober 2023 - 12:22   quote  deeplink  
En Taylor moet echt in despiegel kijken. Eerste helft vaak te laat en niet aanwezig. IN 2e helft verstopt ie zich gewoon door in de buurt van Brobby te blijven staan. Hoezo talent? Geen basisplek meer en vd Boomen er standaard wel in. Die knokt in ieder geval voor de bal.
p111
 p111 - vrijdag 27 oktober 2023 - 14:14   quote  deeplink  
Wat ik echt van geschrokken ben is Sutalo,20,3 miljoen euro en de man kan er geen hout van.
Het is dramatisch voetbal wat wij gisteren hebben gespeeld 11 angsthazen op eigen helft,als Ajacied schaamde ik mij kapot.Dit moet een volledige renovatie worden met totale uitverkoop in januari.Verkopen Tylor/Tahilovic/Sutalo/Medic/Gorter/Villa Aprom en Brobbey en Bergwijn.
Haal Fritz/Jim/Regeer/ en Rasmussen maar terug koop in januari indien mogelijk 2 kanjers en bouw verder met je jeugd. Dit zooitje is niet beter als je jeugd.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 12:20 schreef Obdam4Ajax het volgende:
Wat een drama van een wedstrijd. Logisch dat Maduro meer verdedigend laat spelen. Maar Tahirovic laat twee keer zijn man lopen en twee keer doelpunt...
De aanvallers moet Maduro ook opnieuw bekijken. Bergwijn krijgt vier keer de bal en speelt deze drie keer terug. Hoezo Superspeler? En Brobby kan alleen maar zijn kont tegen de tegenstander aanduwen. Waardeloos. Zet Forbs op links en Godt of Akpom Spits...
Precies dit..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 12:22 schreef Obdam4Ajax het volgende:
En Taylor moet echt in despiegel kijken. Eerste helft vaak te laat en niet aanwezig. IN 2e helft verstopt ie zich gewoon door in de buurt van Brobby te blijven staan. Hoezo talent? Geen basisplek meer en vd Boomen er standaard wel in. Die knokt in ieder geval voor de bal.
Ik snap niet dat diverse trainers dit in het verleden niet zagen en nu nog steeds niet zien...flikker hem er uit
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 14:14 schreef p111 het volgende:
Wat ik echt van geschrokken ben is Sutalo,20,3 miljoen euro en de man kan er geen hout van.
Het is dramatisch voetbal wat wij gisteren hebben gespeeld 11 angsthazen op eigen helft,als Ajacied schaamde ik mij kapot.Dit moet een volledige renovatie worden met totale uitverkoop in januari.Verkopen Tylor/Tahilovic/Sutalo/Medic/Gorter/Villa Aprom en Brobbey en Bergwijn.
Haal Fritz/Jim/Regeer/ en Rasmussen maar terug koop in januari indien mogelijk 2 kanjers en bouw verder met je jeugd. Dit zooitje is niet beter als je jeugd.
Het zijn inderdaad niet alleen de aankopen die verzaken
Loetje
 Loetje - vrijdag 27 oktober 2023 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 oktober 2023 - 22:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Stralen meer uit omdat ze vers waren maar ook onmachtig
Het gaat niet over de onmacht. Deze jongens mogen van mij wisselvallig zijn, die horen namelijk nog gedragen te worden.

Maar die stralen meer intensiteit uit dan de rest bij elkaar. En datzelfde geldt voor Hato
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 oktober 2023 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 16:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het gaat niet over de onmacht. Deze jongens mogen van mij wisselvallig zijn, die horen namelijk nog gedragen te worden.

Maar die stralen meer intensiteit uit dan de rest bij elkaar. En datzelfde geldt voor Hato
Deze gasten zijn jong en krachtig, is natuurlijk prachtig de intensiteit die ze mee brengen in de selectie.

Bergwijn geeft alleen maar tikkies terug, gaat bijna niks van uit.
Mag van mij vertrekken, heeft niet dat gebracht wat ik er van verwacht had

Berghuis zie ik liever op 10 dan op de rechtsbuiten positie, ik vind wel dat we 1 of 2 ervaren spelers moeten behouden in de selectie, al moet Berghuis wel met meer intensiteit gaan spelen.

En natuurlijk mogen deze jongens wisselvalliger spelen, het zijn nog talenten waar we zuinig opoeten zijn.

Van mij mogen Baas, Kian Fitz Jim, Ünüvar, Conceicao, terug aan sluiten maar dit zal waarschijnlijk pas aan het eind vh seizoen plaats vinden
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2023 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 07:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is niet veel beter nu, er is veel te veel angst in de ploeg, dit moet er uit.

Het middenveld moet mee aanvallen, bleven gisteren te lang achter in hangen
Dat was totaal niet het issue. Het issue was dat jongens ballen de gegeven konden worden niet durven te geven. Als je als middenveld verder naar voren was gaan lopen hadden ze er 5 gemaakt omdat de linies dan weer te groot worden.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2023 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2023 - 12:20 schreef Obdam4Ajax het volgende:
Wat een drama van een wedstrijd. Logisch dat Maduro meer verdedigend laat spelen. Maar Tahirovic laat twee keer zijn man lopen en twee keer doelpunt...
De aanvallers moet Maduro ook opnieuw bekijken. Bergwijn krijgt vier keer de bal en speelt deze drie keer terug. Hoezo Superspeler? En Brobby kan alleen maar zijn kont tegen de tegenstander aanduwen. Waardeloos. Zet Forbs op links en Godt of Akpom Spits...
Onzin man. Beide keren is het helemaal niet de man van tahirovic. Een keer die van Sutaolo en een keer van Gaai die er zelfs bij weg loopt.

En Akpom spits. Die heeft in 20 minuten geen enkel balcontact gehad en hij werd 7 keer aangespeeld. Alle keren kind de verdediger dat duel makkelijk winnen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 28 oktober 2023 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 08:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Onzin man. Beide keren is het helemaal niet de man van tahirovic. Een keer die van Sutaolo en een keer van Gaai die er zelfs bij weg loopt.

En Akpom spits. Die heeft in 20 minuten geen enkel balcontact gehad en hij werd 7 keer aangespeeld. Alle keren kind de verdediger dat duel makkelijk winnen.
Remco, even los van deze discussie. Maar ik ben wel geschrokken van het onbenul van Tahirovic. In de opbouw stelde hij zich structureel verkeerd op en moest hij gedirigeerd worden door de centrale verdediger die aan de bal was waar hij naar toe moest lopen. Op gegeven moment liet hij zich terugzakken en wilde zich aanbieden toen Hato onder druk werd gezet in de opbouw maar hij ging precies in de looplijn van de tegenstander lopen waardoor hij niet aanspeelbaar werd, terwijl als hij een paar meter in dit geval naar links liep zou hij simpel aanspeelbaar geweest zijn.

En dat mis ik bij de meeste. Slimmigheid of populair gezegd gogme.

Daarnaast had ik grote verwachtingen van Brobbey maar die kan amper een bal aannemen. Bergwijn vind ik ook om te huilen. Snap echt niet dat hij niet wat wedstrijden van Overmars gaat terugkijken!!!

Forbs ... mijn hoop dat we toch een toppertje hadden begint serieus af te nemen, ongelofelijk wat een (positief beoordeeld...) off-day had deze man.

Akpom .... Jeetje hoe dan?

Taylor moet heel en dan ook heel hard werken bikkelen en snel de bal inleveren bij een heel snel te halen aankoop die wel kan voetballen.

Hoezo wat trouwens Conceicao niet goed genoeg???????????????????????? Lachwekkend. Volgens mij zijn we doelbewust de afgrond in geduwd. Kan anders toch niet waar zijn.

Bergwijn halen terwijl deze stijf links moet spelen waar op dat moment Tadic de op dat moment meest onomstreden sterspeler van het team speelt???? En is die weg, ga je Forbs halen die ook linksvoor is en de enige rechteraanvaller dump je... Nou die had in dit team echt niet misstaan en wellicht zelfs een positief lichtpuntje geweest.
hjf
 hjf - zaterdag 28 oktober 2023 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 10:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, even los van deze discussie. Maar ik ben wel geschrokken van het onbenul van Tahirovic. In de opbouw stelde hij zich structureel verkeerd op en moest hij gedirigeerd worden door de centrale verdediger die aan de bal was waar hij naar toe moest lopen. Op gegeven moment liet hij zich terugzakken en wilde zich aanbieden toen Hato onder druk werd gezet in de opbouw maar hij ging precies in de looplijn van de tegenstander lopen waardoor hij niet aanspeelbaar werd, terwijl als hij een paar meter in dit geval naar links liep zou hij simpel aanspeelbaar geweest zijn.

En dat mis ik bij de meeste. Slimmigheid of populair gezegd gogme.

Daarnaast had ik grote verwachtingen van Brobbey maar die kan amper een bal aannemen. Bergwijn vind ik ook om te huilen. Snap echt niet dat hij niet wat wedstrijden van Overmars gaat terugkijken!!!

Forbs ... mijn hoop dat we toch een toppertje hadden begint serieus af te nemen, ongelofelijk wat een (positief beoordeeld...) off-day had deze man.

Akpom .... Jeetje hoe dan?

Taylor moet heel en dan ook heel hard werken bikkelen en snel de bal inleveren bij een heel snel te halen aankoop die wel kan voetballen.

Hoezo wat trouwens Conceicao niet goed genoeg???????????????????????? Lachwekkend. Volgens mij zijn we doelbewust de afgrond in geduwd. Kan anders toch niet waar zijn.

Bergwijn halen terwijl deze stijf links moet spelen waar op dat moment Tadic de op dat moment meest onomstreden sterspeler van het team speelt???? En is die weg, ga je Forbs halen die ook linksvoor is en de enige rechteraanvaller dump je... Nou die had in dit team echt niet misstaan en wellicht zelfs een positief lichtpuntje geweest.
En ter aanvulling hierop. Het verdedigen moet voorin al beginnen door daar al druk op de tegenstander te zetten. Om een voorbeeld te noemen: Gimenez en zijn kompanen lopen collectief het snot uit de neus om direct de bal te veroveren (en dat is de verdienste van Arne Slot, die daar constant op hamert). Bij ons is het alleen Brobbey die voorin keihard werkt los van de rest van zijn kwaliteiten of het gemis daaraan. De rest (om Bergwijn maar gelijk als voorbeeld te noemen) heeft totaal geen wedstrijdmentaliteit laat staan enige intensiteit met de bedoeling een wedstrijd te willen winnen. Daar is al winst te halen als je dit als trainersstaf keihard aanpakt (en ik ben bang dat we dat met een John van 't Schip ook niet gaan redden). Er mag geen ruimte meer zijn voor zachte heelmeesters als we hebben geen voetballers met het Ajax DNA. Het middenveld is echt om te janken. Totaal geen gogme. Laten hun man lopen. Hierdoor komt de verdediging vaak tegenover een overtal aan aanvallers te staan. Je zult het speelveld kleiner moeten gaan maken en de linies kort op elkaar aan moeten laten sluiten. Zolang dat niet gebeurd kan iedere tegenstander van ons winnen. Zelfs Volendam die nu nog onderaan staan. Daarom zal er in de winter transferwindow een schoonmaak operatie moeten plaatsvinden die we nog nooit hebben meegemaakt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 oktober 2023 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 10:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, even los van deze discussie. Maar ik ben wel geschrokken van het onbenul van Tahirovic. In de opbouw stelde hij zich structureel verkeerd op en moest hij gedirigeerd worden door de centrale verdediger die aan de bal was waar hij naar toe moest lopen. Op gegeven moment liet hij zich terugzakken en wilde zich aanbieden toen Hato onder druk werd gezet in de opbouw maar hij ging precies in de looplijn van de tegenstander lopen waardoor hij niet aanspeelbaar werd, terwijl als hij een paar meter in dit geval naar links liep zou hij simpel aanspeelbaar geweest zijn.

En dat mis ik bij de meeste. Slimmigheid of populair gezegd gogme.

Daarnaast had ik grote verwachtingen van Brobbey maar die kan amper een bal aannemen. Bergwijn vind ik ook om te huilen. Snap echt niet dat hij niet wat wedstrijden van Overmars gaat terugkijken!!!

Forbs ... mijn hoop dat we toch een toppertje hadden begint serieus af te nemen, ongelofelijk wat een (positief beoordeeld...) off-day had deze man.

Akpom .... Jeetje hoe dan?

Taylor moet heel en dan ook heel hard werken bikkelen en snel de bal inleveren bij een heel snel te halen aankoop die wel kan voetballen.

Hoezo wat trouwens Conceicao niet goed genoeg???????????????????????? Lachwekkend. Volgens mij zijn we doelbewust de afgrond in geduwd. Kan anders toch niet waar zijn.

Bergwijn halen terwijl deze stijf links moet spelen waar op dat moment Tadic de op dat moment meest onomstreden sterspeler van het team speelt???? En is die weg, ga je Forbs halen die ook linksvoor is en de enige rechteraanvaller dump je... Nou die had in dit team echt niet misstaan en wellicht zelfs een positief lichtpuntje geweest.
Conceincao zit nu ook op de bank als ik me niet vergis.. maar hey er waren bankzitters of jeugd die niet goed genoeg waren onder Steijn en die zijn vertrokken.. maar hadden nu niet misstaan..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 oktober 2023 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 11:31 schreef hjf het volgende:

[..]

En ter aanvulling hierop. Het verdedigen moet voorin al beginnen door daar al druk op de tegenstander te zetten. Om een voorbeeld te noemen: Gimenez en zijn kompanen lopen collectief het snot uit de neus om direct de bal te veroveren (en dat is de verdienste van Arne Slot, die daar constant op hamert). Bij ons is het alleen Brobbey die voorin keihard werkt los van de rest van zijn kwaliteiten of het gemis daaraan. De rest (om Bergwijn maar gelijk als voorbeeld te noemen) heeft totaal geen wedstrijdmentaliteit laat staan enige intensiteit met de bedoeling een wedstrijd te willen winnen. Daar is al winst te halen als je dit als trainersstaf keihard aanpakt (en ik ben bang dat we dat met een John van 't Schip ook niet gaan redden). Er mag geen ruimte meer zijn voor zachte heelmeesters als we hebben geen voetballers met het Ajax DNA. Het middenveld is echt om te janken. Totaal geen gogme. Laten hun man lopen. Hierdoor komt de verdediging vaak tegenover een overtal aan aanvallers te staan. Je zult het speelveld kleiner moeten gaan maken en de linies kort op elkaar aan moeten laten sluiten. Zolang dat niet gebeurd kan iedere tegenstander van ons winnen. Zelfs Volendam die nu nog onderaan staan. Daarom zal er in de winter transferwindow een schoonmaak operatie moeten plaatsvinden die we nog nooit hebben meegemaakt.
Kan me een opstelling herrinderen zonder aankopen bijna (dacht 8) spelers met Ajax dna... Was ook niet wat..

Daarbij vind ik dat ook echt gelul..

4 maanden onduidelijkheid, waardeloze conditie opgebouwd, geen spelers met vertrouwen, spelers voelde zich niet welkom etc

En dat door 1 man...

Als bovenstaande er wel was geweest in die 4 maanden, hadden we spelers mogen aanvallen, maar denk ik dat we hele andere spelers zagen...
hjf
 hjf - zaterdag 28 oktober 2023 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 14:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kan me een opstelling herrinderen zonder aankopen bijna (dacht 8) spelers met Ajax dna... Was ook niet wat..

Daarbij vind ik dat ook echt gelul..

4 maanden onduidelijkheid, waardeloze conditie opgebouwd, geen spelers met vertrouwen, spelers voelde zich niet welkom etc

En dat door 1 man...

Als bovenstaande er wel was geweest in die 4 maanden, hadden we spelers mogen aanvallen, maar denk ik dat we hele andere spelers zagen...
Ik heb begrip voor al je goede bedoelingen nummer 10. Net als jij wil ik dat het met onze club goed gaat. Maar lees nog eens goed wat ik schrijf! Volgens mij zeg ik dat de trainersstaf die gasten keihard moeten aanpakken en dat er geen ruimte is voor zachte heelmeesters. En ter aanvulling hierop: de eerst verantwoordelijken voor deze puinhoop is de RvC en directie, waarbij het onbegrijpelijk is, dat er nog een aantal van deze onbenullen nog steeds in hun zetel zitten. AkaS heeft al een heel goed voorbeeld hiervan benoemd.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2023 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 10:18 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, even los van deze discussie. Maar ik ben wel geschrokken van het onbenul van Tahirovic. In de opbouw stelde hij zich structureel verkeerd op en moest hij gedirigeerd worden door de centrale verdediger die aan de bal was waar hij naar toe moest lopen. Op gegeven moment liet hij zich terugzakken en wilde zich aanbieden toen Hato onder druk werd gezet in de opbouw maar hij ging precies in de looplijn van de tegenstander lopen waardoor hij niet aanspeelbaar werd, terwijl als hij een paar meter in dit geval naar links liep zou hij simpel aanspeelbaar geweest zijn.

En dat mis ik bij de meeste. Slimmigheid of populair gezegd gogme.

Daarnaast had ik grote verwachtingen van Brobbey maar die kan amper een bal aannemen. Bergwijn vind ik ook om te huilen. Snap echt niet dat hij niet wat wedstrijden van Overmars gaat terugkijken!!!

Forbs ... mijn hoop dat we toch een toppertje hadden begint serieus af te nemen, ongelofelijk wat een (positief beoordeeld...) off-day had deze man.

Akpom .... Jeetje hoe dan?

Taylor moet heel en dan ook heel hard werken bikkelen en snel de bal inleveren bij een heel snel te halen aankoop die wel kan voetballen.

Hoezo wat trouwens Conceicao niet goed genoeg???????????????????????? Lachwekkend. Volgens mij zijn we doelbewust de afgrond in geduwd. Kan anders toch niet waar zijn.

Bergwijn halen terwijl deze stijf links moet spelen waar op dat moment Tadic de op dat moment meest onomstreden sterspeler van het team speelt???? En is die weg, ga je Forbs halen die ook linksvoor is en de enige rechteraanvaller dump je... Nou die had in dit team echt niet misstaan en wellicht zelfs een positief lichtpuntje geweest.
Ik denk dat een deel van de aankopen echt veel beter kan voetballen dan dat ze nu doen. Je hebt het over in de weg lopen van looplijnen. Maar dan moet iemand die wel kennen. Er is geen enkel tactisch plan in die ploeg gebracht en het enige positieve tactiesche dat ik dit hele seizoen heb gezien was afgelopen donderdag. Defensief stond het echt aardig.

Ik denk echt oprecht dat Ajax nu pas aan de voorbereiding gaat beginnen.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2023 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 11:31 schreef hjf het volgende:

[..]

En ter aanvulling hierop. Het verdedigen moet voorin al beginnen door daar al druk op de tegenstander te zetten. Om een voorbeeld te noemen: Gimenez en zijn kompanen lopen collectief het snot uit de neus om direct de bal te veroveren (en dat is de verdienste van Arne Slot, die daar constant op hamert). Bij ons is het alleen Brobbey die voorin keihard werkt los van de rest van zijn kwaliteiten of het gemis daaraan. De rest (om Bergwijn maar gelijk als voorbeeld te noemen) heeft totaal geen wedstrijdmentaliteit laat staan enige intensiteit met de bedoeling een wedstrijd te willen winnen. Daar is al winst te halen als je dit als trainersstaf keihard aanpakt (en ik ben bang dat we dat met een John van 't Schip ook niet gaan redden). Er mag geen ruimte meer zijn voor zachte heelmeesters als we hebben geen voetballers met het Ajax DNA. Het middenveld is echt om te janken. Totaal geen gogme. Laten hun man lopen. Hierdoor komt de verdediging vaak tegenover een overtal aan aanvallers te staan. Je zult het speelveld kleiner moeten gaan maken en de linies kort op elkaar aan moeten laten sluiten. Zolang dat niet gebeurd kan iedere tegenstander van ons winnen. Zelfs Volendam die nu nog onderaan staan. Daarom zal er in de winter transferwindow een schoonmaak operatie moeten plaatsvinden die we nog nooit hebben meegemaakt.
Klopt wat je zegt hè, maar Ajax speelde donderdag en morgen waarschijnlijk ook met een hele andere tactiek en gaan geen druk zetten vooruit. Heel eerlijk zou dat nu ook gewoon volledige zelfmoord.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 29 oktober 2023 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 19:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt hè, maar Ajax speelde donderdag en morgen waarschijnlijk ook met een hele andere tactiek en gaan geen druk zetten vooruit. Heel eerlijk zou dat nu ook gewoon volledige zelfmoord.
Druk naar voren zetten of een bal afpakken zit wel verschil in.
Leek nergens op ook als Brighton over de middenlijn kwam werd er amper druk gezet. Ook stonden er een paar compleet verkeerd. Gewoon erg laf.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 29 oktober 2023 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2023 - 19:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat een deel van de aankopen echt veel beter kan voetballen dan dat ze nu doen. Je hebt het over in de weg lopen van looplijnen. Maar dan moet iemand die wel kennen. Er is geen enkel tactisch plan in die ploeg gebracht en het enige positieve tactiesche dat ik dit hele seizoen heb gezien was afgelopen donderdag. Defensief stond het echt aardig.

Ik denk echt oprecht dat Ajax nu pas aan de voorbereiding gaat beginnen.
Er zat inderdaad een idee achter bij Steijn nooit kunnen ontdekken. Toch werd het erg matig uitgevoerd. Teveel spelers die alleen druk proberen te zetten of totaal uit positie.
remco k
 remco k - zondag 29 oktober 2023 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 oktober 2023 - 11:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Druk naar voren zetten of een bal afpakken zit wel verschil in.
Leek nergens op ook als Brighton over de middenlijn kwam werd er amper druk gezet. Ook stonden er een paar compleet verkeerd. Gewoon erg laf.
Sorry maar dan begrijp je niet zo heel veel van een ander tactisch plan hebben.
remco k
 remco k - zondag 29 oktober 2023 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 oktober 2023 - 11:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Er zat inderdaad een idee achter bij Steijn nooit kunnen ontdekken. Toch werd het erg matig uitgevoerd. Teveel spelers die alleen druk proberen te zetten of totaal uit positie.
Het werd heel goed uitgevoerd zonder bal. Brighton is niet zomaar een ploeg, ook City Liverpool en Arsenal zetten hier niet vol druk en hebben het vorig seizoen en dit jaar vaak extreem moeilijk met ze.

En probeer het ook eens in het perspectief te zien van de fase waarin het team zit.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 26 oktober 21.00 uur - Brighton & Hove Albion - Ajax









0.0068750