Op woensdag 19 februari 2025 - 14:59 schreef Leon FR1908 het volgende: Benita vond ik vorig seizoen bij Excelsior beter dan nu bij Heracles .Maar talent heeft hij wel
Alles is beter dan Nieuwkoop. Dan speel ik nog liever met 10 man.
Maar we hebben er dus 5 waarvan er 3 zijn verhuurd? Manoman wat een beleid.
Blijkbaar dus geen enkele nut eigenlijk las ik om beroep aan te tekenen tegen schorsing omdat er standaard al wedstrijd schorsing volgt beroep of geen beroep als het klopt
vage dingen maar ja Uefa he,, of hij moet echt meer wedstrijden schorsing krijgen natuurlijk zelfs dan 1 wedstrijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 februari 2025 door bijft007 --
En ja echt een top back,, hoe hij laatste paar wedstrijden zich manifesteert is wel echt verboven verwachting van ons maar ook van feyenoord,, als ze dit hadden voorzien hadden ze daar iets andere indeling gemaakt natuurlijk.
Hij heeft wel een beetje weg van v Gobbel. Die kon ook altijd zo lekker opstomen over rechts. Als hij nog een beetje meer body krijgt wordt t echt een beest, hij is pas 18 he.
Read: "Ik vind het wel jammer dat ik die wedstrijd moet missen"
Feyenoord heeft de eerste wedstrijd onder Robin van Persie niet winnend weten af te sluiten. De Rotterdammers speelde met 0-0 gelijk tegen NEC. De ploeg van Van Persie had veel de bal, maar creëerde vanavond te weinig. Givairo Read kwam voor de camera bij ESPN en liet zijn licht schijnen op de wedstrijd in De Kuip.
"Je had de mogelijkheid om te winnen", vertelt de rechtsback na afloop van het duel tegen NEC. "We hebben de kansen gehad om de wedstrijd over de streep te trekken, maar het lukt uiteindelijk niet." We probeerde het wel vandaag. Door er omheen te voetballen en met voorzetten, maar het pakte net niet goed uit."
Feyenoord heeft momenteel moeite met het maken van doelpunten. Volgens Read is het lastig te zeggen of dat aan het scorende vermogen van de ploeg ligt. "Sommige wedstrijden lukt het wel en in andere lukt het weer niet. Het verschilt per wedstrijd, maar het is zeker een verbeterpunt", laat de verdediger weten.
Begin deze week bracht Feyenoord het nieuws naar buiten dat Van Persie de nieuwe hoofdtrainer werd. In de eerste week zijn er al veranderingen zichtbaar volgens Read. "We spelen anders, een andere speelstijl. We zetten ook meer druk, met meer energie. De manier hoe hij ons aanpakt is ook een verandering. Het heeft tijd nodig, maar we hopen natuurlijk dat het straks top gaat."
Tweeluik met Inter
Read zal de eerste ontmoeting in de achtste finale van de Champions League moet missen wegens een schorsing. Feyenoord ging nog in beroep, maar de schorsing bleef staan. Read kan er mee leven. "Het had ook meer dan een wedstrijd kunnen zijn, dus ik ben blij dat het bij één wedstrijd is gebleven. Ik vind het wel jammer dat ik die wedstrijd moet missen. Ik vond dat ik niet heel veel deed", zegt Read over het moment in Milaan waarvoor hij de rode kaart kreeg. "De UEFA keek er anders naar en het was ook niet slim van mij."
Mitchell het meest logisch,, al denk ik dat het meer een cv is,, zou kunnen nog Beelen op rechts en Mitchell dus cv,, of een linksback op rechts maar dat wordt dan ergens anders ook weer schuiven,, Moussa zeker niet, te veel risico in zn spel als back. En moet en wil een actie maken 1 tegen 1 en zeker niet bijna heel de wedstrijd achter tegenstander aan lopen als back.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 maart 2025 door bijft007 --
Uitblinkende Read: "Als hij hem niet maakt, heb ik de assist niet"
Feyenoord heeft voor het eerst gewonnen onder leiding van Robin van Persie. De Rotterdammers wonnen het belangrijke duel tegen FC Twente in Enschede met overtuigende cijfers. Een van de hoofdrolspelers vanmiddag was Givairo Read. De rechtsback gaf een hattrick aan assists.
"We kunnen er over discussiëren", begint Read in gesprek met ESPN over wie de man van de wedstrijd-trofee moest krijgen. "Hij heeft uiteindelijk wel drie goals, dus ik ben zeker blij voor hem", zegt de jonge verdediger over ploeggenoot Igor Paixão. "Als hij hem niet maakt, heb ik de assist niet. Het is lastig te zeggen wie hem dan meer verdient."
"De eerste assist is gewoon een stukje samenwerking tussen Hadj Moussa en ik. Hij geeft hem goed mee en ik weet dat Ueda bij de tweede paal staat. Ik moet hem goed neerleggen daar en dat is dan mijn taak", beschrijft Read de eerste goal. "Bij de tweede zie ik Paixão op de zestien staan en bij de derde is het ook een goede loopactie van Paixão."
Het is mooi om te zien dat Read ondanks zijn leeftijd wel heel realistisch voor de camera verschijnt. De rechtsback benadrukt namelijk dat niet alles foutloos ging. "We krijgen alsnog wel twee goals tegen, dus niet alles klopt, maar het ging wel goed. Ik voel op het veld ook dat het steeds beter gaat. Ik herken situaties steeds sneller. Ik word ook steeds belangrijker. Dat is wel mooi."
Met de prestaties die Read deze wedstrijd heeft geleverd, zou een plek in het grote Oranje niet eens gek zijn. Toch heeft Ronald Koeman anders besloten en zelfs een plek bij Jong Oranje zat er niet in voor de Feyenoorder. "Dat is niet mijn keuze, maar ik ga daar gewoon heen met de goede mindset", doelt Read op zijn oproep voor Oranje Onder 19.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 maart 2025 door RenatoBos --