BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Transferzomer 2024

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - zondag 17 maart 2024 - 18:03   quote  deeplink  
Kroes is de baas. Welke spelers en trainer gaan er komen?

Utopisch plaatje in mijn ogen:

Ten Hag trainer

De Ligt
Traore (geeft aan terug te willen is transfervrij)
Ziyech
Dest
Tagliafico
Eriksen

Verkoop alle rommel:

Sosa
Akpom
Gaai
Mikautadze
Forbs

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 maart 2024 door JOOD --
nummer10
 nummer10 - zondag 17 maart 2024 - 18:21   quote  deeplink  
Zullen we beginnen bij de trainer ? Die mag gaan bekijken of de aankopen echt zo slecht zijn.. want vooralsnog hebben we enkel matige kut trainers gehad die niks toevoegen..
JOOD
 JOOD - zondag 17 maart 2024 - 18:38   quote  deeplink  
Jij denkt echt dat het aan de trainer ligt..? Kwaliteit op het veld is het aller aller belangrijkst!!
nummer10
 nummer10 - zondag 17 maart 2024 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 18:38 schreef JOOD het volgende:
Jij denkt echt dat het aan de trainer ligt..? Kwaliteit op het veld is het aller aller belangrijkst!!
Een deel ligt zeker aan de trainer die niet het maximale uit de groep kan halen...
Pietje
 Pietje - zondag 17 maart 2024 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 18:38 schreef JOOD het volgende:
Jij denkt echt dat het aan de trainer ligt..? Kwaliteit op het veld is het aller aller belangrijkst!!
Het ligt niet ALLEEN aan de trainer, maar de opstelling komt wel uit zijn koker en elke week een andere opstelling als basis werkt niet goed om automatismen erin te slijpen. Ik heb het al vaker gezegd: John van 't Schip is een sympathieke kerel en een echte Ajacied, maar een toptrainer is hij niet.
JOOD
 JOOD - maandag 18 maart 2024 - 07:04   quote  deeplink  
Mee eens hoor, maar alleen een trainer is zeker niet voldoende hier! Als je na 3x raken nog geen controle over de bal hebt ben je gewoonweg slecht… Gaai en Sosa bijvoorbeeld..
nummer10
 nummer10 - maandag 18 maart 2024 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2024 - 07:04 schreef JOOD het volgende:
Mee eens hoor, maar alleen een trainer is zeker niet voldoende hier! Als je na 3x raken nog geen controle over de bal hebt ben je gewoonweg slecht… Gaai en Sosa bijvoorbeeld..
En als je de trainings partijen ziet kunnen ze het wel, zou het niet gewoon de druk kunnen zijn ook ?
p111
 p111 - maandag 18 maart 2024 - 09:26   quote  deeplink  
Voetballers als Sutalo/Gaaay/Tahirovic/Sosa/Medic/Mansverk/Avilo/Forbs/Mikautadze is middelmaat en zelfs de beste trainer ter wereld word daar geen kampioen mee.Dus verkopen die voetballers
p111
 p111 - maandag 18 maart 2024 - 09:37   quote  deeplink  
Kris en Fritz jimM zijn betere voetballers maar moeten effe de gym in zo dat ze wat meer body krijgen.Gooier en Vos misschien wat meer tijd geven,in de hoop dat zij beter worden,ik hoor dat Wijnnaldum het op dit moment zich steeds beter ontwikkeld.Misschien Eriksen halen voor de 10 positie en het middenveld mist wel een kanjer.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 maart 2024 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2024 - 09:37 schreef p111 het volgende:
Kris en Fritz jimM zijn betere voetballers maar moeten effe de gym in zo dat ze wat meer body krijgen.Gooier en Vos misschien wat meer tijd geven,in de hoop dat zij beter worden,ik hoor dat Wijnnaldum het op dit moment zich steeds beter ontwikkeld.Misschien Eriksen halen voor de 10 positie en het middenveld mist wel een kanjer.
Fitz Jim die bij de hurende club nog op de bank zat ?
p111
 p111 - maandag 18 maart 2024 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2024 - 10:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Fitz Jim die bij de hurende club nog op de bank zat ?
Nee hoor de laatste wedstrijden eed hij mee,maar komt wel tekort fysiek die moet eerst effe wat in het krachthonk werken,maar is gewoon een prima middenvelder en zeker beter als Vansverk en Havitocic
nummer10
 nummer10 - maandag 18 maart 2024 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2024 - 11:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Nee hoor de laatste wedstrijden eed hij mee,maar komt wel tekort fysiek die moet eerst effe wat in het krachthonk werken,maar is gewoon een prima middenvelder en zeker beter als Vansverk en Havitocic
Die 2 speler ken ik niet... Anyway, als die beter was had die wel gespeelt..

Maar je vind de selectie met aardig wat internationals dus minder dan de pis ploegjes waarvan we hebben verloren.. nahja prima als jij dat denkt, vooral de spelers de schuld blijven geven en niet de matige trainer en staf..

Owja en dat Brobbey eruit ligt mag je staf ook kwalijk nemen terwijl er alternatieven waren.. top staf echt..
remco k
 remco k - woensdag 20 maart 2024 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 18:03 schreef JOOD het volgende:
Kroes is de baas. Welke spelers en trainer gaan er komen?

Utopisch plaatje in mijn ogen:

Ten Hag trainer

De Ligt
Traore (geeft aan terug te willen is transfervrij)
Ziyech
Dest
Tagliafico
Eriksen

Verkoop alle rommel:

Sosa
Akpom
Gaai
Mikautadze
Forbs
Utopisch inderdaad. Ten Hag gaat niet komen en je noemt een speler op die 60 miljoen of meer moet kosten.
remco k
 remco k - woensdag 20 maart 2024 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 18:21 schreef nummer10 het volgende:
Zullen we beginnen bij de trainer ? Die mag gaan bekijken of de aankopen echt zo slecht zijn.. want vooralsnog hebben we enkel matige kut trainers gehad die niks toevoegen..
Bij ten Hag riep je constant dat een trainer maar bijzaak is en nu is het ineens het eerste dat goed moet zijn.

Bijzonder.
remco k
 remco k - woensdag 20 maart 2024 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2024 - 09:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En als je de trainings partijen ziet kunnen ze het wel, zou het niet gewoon de druk kunnen zijn ook ?
Precies, en er zijn mensen die het daadwerkelijk daar ook zien en roepen dat ze er daar ook niks van kunnen.
remco k
 remco k - woensdag 20 maart 2024 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 maart 2024 - 11:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Die 2 speler ken ik niet... Anyway, als die beter was had die wel gespeelt..

Maar je vind de selectie met aardig wat internationals dus minder dan de pis ploegjes waarvan we hebben verloren.. nahja prima als jij dat denkt, vooral de spelers de schuld blijven geven en niet de matige trainer en staf..

Owja en dat Brobbey eruit ligt mag je staf ook kwalijk nemen terwijl er alternatieven waren.. top staf echt..
Ja want die alternatieven kunnen er ook echt wat van. En rijkhof mag je nog niks van verwachten.

Toch logisch dat ze er alles aan doen om je beste speler van dit moment te laten spelen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 maart 2024 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 15:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Bij ten Hag riep je constant dat een trainer maar bijzaak is en nu is het ineens het eerste dat goed moet zijn.

Bijzonder.
Tenhag had geluk met zijn selectie waardoor hij weinig tot niks hoefde in te vullen, sterker nog het top seizoen heeft de groep aangegeven hoe ze wouden spelen, daarbij had tenhag ook vaak geluk met hoe de basis 11 in elkaar vielen... Dat klopt en sta ik nog steeds achter...

Ik denk ook oprecht dat tenhag niet veel beter had gepresteerd met deze groep, vind ik hem niet goed genoeg voor..
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 maart 2024 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 15:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja want die alternatieven kunnen er ook echt wat van. En rijkhof mag je nog niks van verwachten.

Toch logisch dat ze er alles aan doen om je beste speler van dit moment te laten spelen.
Met een fikse blessure als gevolg die er al aan zat te komen ? Nee, dat is gewoon spelen met de gezondheid van de spelers en vind ik zeer kwalijk..

Ga jij werken als je gezondheid het eigenlijk niet toelaat ?
JOOD
 JOOD - donderdag 21 maart 2024 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 18:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tenhag had geluk met zijn selectie waardoor hij weinig tot niks hoefde in te vullen, sterker nog het top seizoen heeft de groep aangegeven hoe ze wouden spelen, daarbij had tenhag ook vaak geluk met hoe de basis 11 in elkaar vielen... Dat klopt en sta ik nog steeds achter...

Ik denk ook oprecht dat tenhag niet veel beter had gepresteerd met deze groep, vind ik hem niet goed genoeg voor..
Zeg je nu dat het aan de trainer ligt? Of aan de selectie?

Ik lees hieruit dat jij ook ziet dat de selectie leidend is. Dus… beginnen met goede gerichte aankopen en het lozen van alle ellende spelers! Trainer zeer belangrijk, maar kwaliteit spelers is leidend.
JOOD
 JOOD - donderdag 21 maart 2024 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 15:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Utopisch inderdaad. Ten Hag gaat niet komen en je noemt een speler op die 60 miljoen of meer moet kosten.
Ok, beetje meer realisme:

Ten Hag is niet haalbaar. Jonk wel. Is dat een goede optie? Ik denk van wel.

De Ligt niet haalbaar. Misschien huren? Of wie is wel haalbaar als versterking centraal achterin?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 21 maart 2024 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 18:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tenhag had geluk met zijn selectie waardoor hij weinig tot niks hoefde in te vullen, sterker nog het top seizoen heeft de groep aangegeven hoe ze wouden spelen, daarbij had tenhag ook vaak geluk met hoe de basis 11 in elkaar vielen... Dat klopt en sta ik nog steeds achter...

Ik denk ook oprecht dat tenhag niet veel beter had gepresteerd met deze groep, vind ik hem niet goed genoeg voor..
Ten Hag is gewoon een toptrainer, met alleen geluk wordt je geen hoofdtrainer bij Manchester United, bij topclubs volgen ze een trainer over meerdere seizoenen, nemen geen enkel risico.

Maar goed we weten nu zo onderhand wel hoe jij over ten Hag denkt, ik vind dat hij meer credits verdient
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 maart 2024 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2024 - 09:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ten Hag is gewoon een toptrainer, met alleen geluk wordt je geen hoofdtrainer bij Manchester United, bij topclubs volgen ze een trainer over meerdere seizoenen, nemen geen enkel risico.

Maar goed we weten nu zo onderhand wel hoe jij over ten Hag denkt, ik vind dat hij meer credits verdient
Ik zeg nergens dat ik hem niet dankbaar ben he... Ik denk alleen dat het nog beter had gekund ;)

Met alleen geluk zou je ook geen trainer worden bij Ajax en dat is Steijn en Schreuder en ook vh schip toch gelukt :d
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 maart 2024 - 16:19   quote  deeplink  
Las net trouwens dat we gewoon 5 a 7 eu internationals hebben en dan nog internationale jeugd... Maar het ligt niet aan de trainer dat we niet kunnen winnen van pak hem beet fortuna 😅
JOOD
 JOOD - vrijdag 22 maart 2024 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2024 - 16:19 schreef nummer10 het volgende:
Las net trouwens dat we gewoon 5 a 7 eu internationals hebben en dan nog internationale jeugd... Maar het ligt niet aan de trainer dat we niet kunnen winnen van pak hem beet fortuna 😅
Ach hou toch op zeg.. als je spelers niet naar dezelfde kleur kunnen spelen, 3-4x nodig hebben om een bal te controleren of zo onzeker zijn als de pest kun je Cruijf, Klopp of Guardiola heten maar dan zakt de moed echt wel in je schoenen. Spelersmateriaal is leidend.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 maart 2024 - 19:13   quote  deeplink  
Onzekerheid... Dat is toch aan de trainer omdat vertrouwen op te krikken ? Maar ok, internationals kunnen er indd niks van.. beter scouten we dus gewoon bij goahead, fortuna, Sparta, almere etc
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 maart 2024 - 20:01   quote  deeplink  
Het is wat betreft Ajax dat zo wel de trainer als ook de kwaliteit van de spelers niet van het juiste niveau zijn.

Sosa, Gaaei, Forbs, Medic en een paar jeugdspelers niet het juiste niveau hebben, vergelijk deze spelers maar eens met een aantal PSV spelers.

kijk ook even naar de stand en het gigantisch puntverlies tov van de top 4.

Kroes zegt terecht dat we volgend seizoen nog niet om de titel kunnen strijden..
Het is echt niet alleen de trainer of alleen de spelers..
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2024 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 18:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tenhag had geluk met zijn selectie waardoor hij weinig tot niks hoefde in te vullen, sterker nog het top seizoen heeft de groep aangegeven hoe ze wouden spelen, daarbij had tenhag ook vaak geluk met hoe de basis 11 in elkaar vielen... Dat klopt en sta ik nog steeds achter...

Ik denk ook oprecht dat tenhag niet veel beter had gepresteerd met deze groep, vind ik hem niet goed genoeg voor..
Ach hou toch op man.
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2024 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 maart 2024 - 18:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Met een fikse blessure als gevolg die er al aan zat te komen ? Nee, dat is gewoon spelen met de gezondheid van de spelers en vind ik zeer kwalijk..

Ga jij werken als je gezondheid het eigenlijk niet toelaat ?
Dat doen zoveel spelers en dat gebeurt wekelijks.

En ja ik doe dat ook.
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2024 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2024 - 09:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ok, beetje meer realisme:

Ten Hag is niet haalbaar. Jonk wel. Is dat een goede optie? Ik denk van wel.

De Ligt niet haalbaar. Misschien huren? Of wie is wel haalbaar als versterking centraal achterin?
Nee natuurlijk is Jonk geen goede optie.

Ajax moet komend seizoen bij de eerste twee eindigen. Dan kan je niet met een onervaren trainer aankomen die letterlijk nog niks bewezen heeft.
remco k
 remco k - vrijdag 22 maart 2024 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 maart 2024 - 09:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ok, beetje meer realisme:

Ten Hag is niet haalbaar. Jonk wel. Is dat een goede optie? Ik denk van wel.

De Ligt niet haalbaar. Misschien huren? Of wie is wel haalbaar als versterking centraal achterin?
Waarom zou die gozer weggaan man, doet het prima bij Bayern München. En speelt ook gewoon veel in tegenstelling tot wat de media altijd roept.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 22 maart 2024 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2024 - 20:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee natuurlijk is Jonk geen goede optie.

Ajax moet komend seizoen bij de eerste twee eindigen. Dan kan je niet met een onervaren trainer aankomen die letterlijk nog niks bewezen heeft.
Alleen is een ervaren trainer vrij en welke trainer wil bij Ajax in deze staat het elftal leiden ?
p111
 p111 - vrijdag 22 maart 2024 - 23:34   quote  deeplink  
Angelotti een geweldige trainer ,was ooit ontslagen bij Everton omdat ze zeer slecht presteerde.Had een zwakke selectie bij Everton hij kon er ook niks van maken.Net als Schreuder/Stein/Maduro/Schip dit niet voor elkaar krijgen bij Ajax .Je selectie is zo belangrijk om een bepaalde taktiek/systeem te spelen.
nummer10
 nummer10 - maandag 25 maart 2024 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2024 - 20:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach hou toch op man.
Mogen mensen geen eigen mening hebben Remco ? Jij vind hem top, ik niet.. zo simpel is het en daar is deze forum voor...
nummer10
 nummer10 - maandag 25 maart 2024 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 maart 2024 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom zou die gozer weggaan man, doet het prima bij Bayern München. En speelt ook gewoon veel in tegenstelling tot wat de media altijd roept.
Tuchel gaat weg, die heft volgend seizoen gewoon een basisplaats
remco k
 remco k - donderdag 28 maart 2024 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 maart 2024 - 15:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Mogen mensen geen eigen mening hebben Remco ? Jij vind hem top, ik niet.. zo simpel is het en daar is deze forum voor...
Eén mening is prima maar je spreekt jezelf dagelijks tegen op dit vlak.

Je roept over het een dat de invloed van een trainer klein is maar aan de andere kant maak je de trainer wel verantwoordelijk als het niet lukt.

Lekker is dat, dus bij succes komt het door de selectie en als men faalt komt het door de trainer.
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2024 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2024 - 12:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Eén mening is prima maar je spreekt jezelf dagelijks tegen op dit vlak.

Je roept over het een dat de invloed van een trainer klein is maar aan de andere kant maak je de trainer wel verantwoordelijk als het niet lukt.

Lekker is dat, dus bij succes komt het door de selectie en als men faalt komt het door de trainer.
Gaat indd weer top en dan zwijg ik over United...
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 02 april 2024 - 09:04   quote  deeplink  
En het volgende schandaal in Amsterdam is alweer op komst....
Het wordt hier ook nooit rustig.
Ik had zoveel vertrouwen in Alex Kroes en dan zou die nu na 2 weken al weer ontslagen worden....
Hopelijk krijgen ze hier geen spijt van net als destijds met Overmars....
Tijdelijk schorsen is beter zolang nog niet alles duidelijk is. Hopelijk is ervan geleerd.
p111
 p111 - dinsdag 02 april 2024 - 09:08   quote  deeplink  
Het is nooit saai in Amsterdam !!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 april 2024 - 10:44   quote  deeplink  
Het is geen super spits maar heeft deze speler wel de kans gehad in de spits...

Uitblinkende Mikautadze lacht veelzeggend na vraag over Ajax

09:28, Vandaag
27

Georges Mikautadze heeft sinds zijn tijdelijke terugkeer naar FC Metz niets meer vernomen van Ajax. Dat laat de 23-jarige spits weten na zijn dubbelslag in het Ligue 1-duel met Lens (2-1).

Het is voor de tweede wedstrijd op rij dat Mikautadze twee keer scoort. In vijftien optredens scoorde hij nu al negen keer voor FC Metz. "Ik ben heel blij", regeert de Georgiër bij Prime Video. "Ik heb dingen gehoord, dat ik terugkwam om voor mezelf te spelen. Maar ik kwam terug om Metz te behoeden voor degradatie. Ik geef alles om Metz in de Ligue 1 te houden."

Mikautadze stelt dat het goed voelt om weer belangrijk te zijn. "Ik miste het scoren, het in vervoering brengen van de supporters. Dat heb ik gemist tijdens mijn moeilijke tijd bij Ajax." Verslaggever Samuel Ollivier wil vervolgens weten of hij nog contact heeft met Amsterdam. "Nee, ik heb niets meer gehoord. Echt waar." Het resulteert in een cynische opmerking van Ollivier. "Dan hoop ik dat ze Prime Video hebben." Mikautadze: "Dat hoop ik ook voor hen."

Ajax betaalde afgelopen zomer zestien miljoen euro voor Mikautadze, die echter nauwelijks kansen kreeg als spits en op andere posities totaal niet kon overtuigen. In januari keerde hij terug naar Metz, dat hem komende zomer definitief kan overnemen. De hoogte van de optie tot koop is niet precies bekend. In de media gaan bedragen rond van tien tot vijftien miljoen euro.

Metz lijkt de transfersom alleen op te kunnen hoesten als het degradatie voorkomt. Het elftal van Mikautadze staat zeventiende, maar de verschillen zijn klein.
p111
 p111 - zaterdag 13 april 2024 - 11:45   quote  deeplink  
Heeft ook veel met het systeem te maken,waarschijnlijk speelt Ajax heel anders als Mtez
nummer10
 nummer10 - zaterdag 13 april 2024 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 april 2024 - 11:45 schreef p111 het volgende:
Heeft ook veel met het systeem te maken,waarschijnlijk speelt Ajax heel anders als Mtez
Een fatsoenlijke trainer kan een speler in zijn kracht laten voetballen, geldt voor meerdere aankopen.. en daar heb ik zowel Steijn als vh schip nooit op kunnen betrappen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Transferzomer 2024









0.0061101