|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2024 - 17:16 schreef nummer10 het volgende:[..] Het verval was al ingezet.. daarbij Steijn, wat dacht je van schreuder ? Maar daarvoor dan ? Bergwijn, wijndal, Brobbey uit het boekje overmars en bassey komt van de zaakwaarnemer van Tadic.. zoals ik al zei, begroten op CL was een enorm onverantwoord risico... En dat mag kroes nu opruimen, geef het tijd man Vooral na Ten Hag indd. Bergwijn vond ik geen rare aankopp was wel wat duur en begon ook gewoon sterk. 25 jaar en International.
Brobbey wilde zelf weg vanwege gebrek aan speeltijd en omdat Haller voor hem zat. Kreeg een niet te weigeren aanbieding van 3 miljoen per jaar. Die verkoop je straks nog voor 30+ dus ook dat vind ik uiteindelijk geen fout.
Wijndal 10 miljoen voor een opvolger Nico. Was aanvoerder van Az vond ik ook geen rare transfer heeft pech gehad met blessures maar was ook dit jaar in de voorbereiding prima.
Bassey was wat onhandig en mogelijk slecht gescout en 20 miljoen erg duur. Is verkocht voor aankoopbedrag en daar begon hij ook best aardig.
Sorry maar vind dit niet schokkend. En elke transfer kan nog zo mooi lijken maar dan nog kunnen spelers floppen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2024 - 18:36 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vooral na Ten Hag indd. Bergwijn vond ik geen rare aankopp was wel wat duur en begon ook gewoon sterk. 25 jaar en International. Brobbey wilde zelf weg vanwege gebrek aan speeltijd en omdat Haller voor hem zat. Kreeg een niet te weigeren aanbieding van 3 miljoen per jaar. Die verkoop je straks nog voor 30+ dus ook dat vind ik uiteindelijk geen fout. Wijndal 10 miljoen voor een opvolger Nico. Was aanvoerder van Az vond ik ook geen rare transfer heeft pech gehad met blessures maar was ook dit jaar in de voorbereiding prima. Bassey was wat onhandig en mogelijk slecht gescout en 20 miljoen erg duur. Is verkocht voor aankoopbedrag en daar begon hij ook best aardig. Sorry maar vind dit niet schokkend. En elke transfer kan nog zo mooi lijken maar dan nog kunnen spelers floppen. Ik vraag me dat ook af. Ik vind Bergwijn wel een slechte aankoop. Op die positie had je al Tadic en had je ook Godts die er aan kwam. Je kocht dus eigenlijk te veel.
De rest van de spelers vraag ik me af of het slechte spelers zijn, of een hele slechte trainer. Ajax heeft inderdaad onder schreuder al problemen ontstaan. Dan begint steijn ook nog de selectie op te naaien. En dan moet je een gedemotiveerde selectie weer opbouwen. Dat doet Ajax toch best oke nu. Even het voorbeeld van Sutalo, Sutalo staat echt prima te verdedigen de laatste tijd. Dat komt 100% door de trainer die hem op een of andere manier heel erg veel vertrouwen geeft, minder taken en hem ondersteunt met een degelijk plan.
Alle andere trainers hebben daar moeite mee gehad. Spelers op hun kracht laten spelen bedoel ik dan he. Farioli(en ik denk heel veel andere trainers, kunnen dit wel. Schreuder, Heitinga, Steijn en dan uiteindelijk al helemaal John van t Schip, waren tactisch gewoon niet goed. Bassey onder Farioli? Ik had dat wel eens willen zien . |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2024 - 17:16 schreef nummer10 het volgende:[..] Het verval was al ingezet.. daarbij Steijn, wat dacht je van schreuder ? Maar daarvoor dan ? Bergwijn, wijndal, Brobbey uit het boekje overmars en bassey komt van de zaakwaarnemer van Tadic.. zoals ik al zei, begroten op CL was een enorm onverantwoord risico... En dat mag kroes nu opruimen, geef het tijd man Was het verval al ingezet?
Onder schreuder: verdedigend - Timber, Hato, Bassey(ja ik denk met een fatsoenlijke trainer een prima aankoop) Middenveld - Alvarez, Berghuis, Taylor, Klaassen (lijkt me toch ook heel normaal) Aanval was al helemaal ongelofelijk, al wilde schreuder niet geloven dat Kudus rechts moest speler) maar met Kudus, conceicao, Brobbey, Tadic en Bergwijn een heel goede aanval.
Ik denk dat Ajax daar niks heeft fout gedaan. De trainer die er toen stond heeft het verpest. Kudus is zo ontzettend goed, Conceicao is ook gewoon een hele goede speler, had je die nu gehad, had je hem 100% ingezet. Dit is zeker geen Overmars verhaal. Hij had geen pics moeten maken, dan had het anders geweest nu. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2024 - 20:08 schreef freakie het volgende:[..] Was het verval al ingezet? Onder schreuder: verdedigend - Timber, Hato, Bassey(ja ik denk met een fatsoenlijke trainer een prima aankoop) Middenveld - Alvarez, Berghuis, Taylor, Klaassen (lijkt me toch ook heel normaal) Aanval was al helemaal ongelofelijk, al wilde schreuder niet geloven dat Kudus rechts moest speler) maar met Kudus, conceicao, Brobbey, Tadic en Bergwijn een heel goede aanval. Ik denk dat Ajax daar niks heeft fout gedaan. De trainer die er toen stond heeft het verpest. Kudus is zo ontzettend goed, Conceicao is ook gewoon een hele goede speler, had je die nu gehad, had je hem 100% ingezet. Dit is zeker geen Overmars verhaal. Hij had geen pics moeten maken, dan had het anders geweest nu. Volledig mee eens! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2024 - 19:57 schreef freakie het volgende:[..] Ik vraag me dat ook af. Ik vind Bergwijn wel een slechte aankoop. Op die positie had je al Tadic en had je ook Godts die er aan kwam. Je kocht dus eigenlijk te veel. De rest van de spelers vraag ik me af of het slechte spelers zijn, of een hele slechte trainer. Ajax heeft inderdaad onder schreuder al problemen ontstaan. Dan begint steijn ook nog de selectie op te naaien. En dan moet je een gedemotiveerde selectie weer opbouwen. Dat doet Ajax toch best oke nu. Even het voorbeeld van Sutalo, Sutalo staat echt prima te verdedigen de laatste tijd. Dat komt 100% door de trainer die hem op een of andere manier heel erg veel vertrouwen geeft, minder taken en hem ondersteunt met een degelijk plan. Alle andere trainers hebben daar moeite mee gehad. Spelers op hun kracht laten spelen bedoel ik dan he. Farioli(en ik denk heel veel andere trainers, kunnen dit wel. Schreuder, Heitinga, Steijn en dan uiteindelijk al helemaal John van t Schip, waren tactisch gewoon niet goed. Bassey onder Farioli? Ik had dat wel eens willen zien . Tadic werd al minder in veel wedstrijden, Godts was er nog niet klaar voor als je dan een 25 jarige speler van het Nederlands elftal kan halen als concurrent/opvolger Tadic vind ik dat geen gek idee. Had ook best een paar leuke potjes.
Bassey werd verkeerd gebruikt indd, Conceição had ik ook meer kansen gegeven. Heb ik hier ook vaak zat aangegeven.
Mikautadze ook bv kreeg ook nooit een kans. Satulo heeft met Kroatië ook wat vertrouwen terug gekregen speelde daar ook net als nu. Farioli geeft hem ook vertrouwen dus dat is mooi.
Schreuder, Steijn, van 't Schip zijn ook geen topper dus met je eens. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 05 september 2024 - 20:08 schreef freakie het volgende:[..] Was het verval al ingezet? Onder schreuder: verdedigend - Timber, Hato, Bassey(ja ik denk met een fatsoenlijke trainer een prima aankoop) Middenveld - Alvarez, Berghuis, Taylor, Klaassen (lijkt me toch ook heel normaal) Aanval was al helemaal ongelofelijk, al wilde schreuder niet geloven dat Kudus rechts moest speler) maar met Kudus, conceicao, Brobbey, Tadic en Bergwijn een heel goede aanval. Ik denk dat Ajax daar niks heeft fout gedaan. De trainer die er toen stond heeft het verpest. Kudus is zo ontzettend goed, Conceicao is ook gewoon een hele goede speler, had je die nu gehad, had je hem 100% ingezet. Dit is zeker geen Overmars verhaal. Hij had geen pics moeten maken, dan had het anders geweest nu. Laatste jaar tenhag was ook al stukken minder he.. dat bedoelde ik meer.. de rest erna mee eens hoor.. echter waren die spelers er allemaal geweest als je niet zoon risico had genomen qua begroten wat eigenlijk in NL helemaal niet kan ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Nu wil dit niet alles zeggen maar de beelden van transfervrije international Anton Miranchuk op YouTube zijn niet verkeerd waar Ajax interesse in heeft |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Is het nou serieus dat wij een Rus willen? Ten eerste dacht ik dat dit niet mocht en ten tweede, waar begin je aan? Krijgen we weer net zoveel gezeik mee als met Promes bijvoorbeeld... Ga nou niet weer onrust binnen de club halen. Er is gefaald met een opvolger voor Bergwijn, punt! Geen paniek aankopen svp!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 21:57 schreef bertus bikkel het volgende:Is het nou serieus dat wij een Rus willen? Ten eerste dacht ik dat dit niet mocht en ten tweede, waar begin je aan? Krijgen we weer net zoveel gezeik mee als met Promes bijvoorbeeld... Ga nou niet weer onrust binnen de club halen. Er is gefaald met een opvolger voor Bergwijn, punt! Geen paniek aankopen svp!!! Hij is transfervrij hè, de club of Rusland wordt hier geen cent beter van.
Waarom zou je hier gezeik om krijgen dan, het is een persoon/ speler uit Rusland so what?
We missen een extra linksbuiten, stel dat hij Ajax beter maakt, stel dat hij ze panklaar legt voor Brobbey of Weghorst, dan maakt het mij geen moer uit waar hij vandaan komt.
Zou niet weten waarom hier gezeik om komt, zijn we onder tussen wel gewend, overigens heeft ook die club uit Rotterdam interesse in deze rus. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 21:57 schreef bertus bikkel het volgende:Is het nou serieus dat wij een Rus willen? Ten eerste dacht ik dat dit niet mocht en ten tweede, waar begin je aan? Krijgen we weer net zoveel gezeik mee als met Promes bijvoorbeeld... Ga nou niet weer onrust binnen de club halen. Er is gefaald met een opvolger voor Bergwijn, punt! Geen paniek aankopen svp!!! Promes een veroordeelde drugs meloot en messentrekker... Dit een een burger persoon die toevallig Russisch is, niks mis met die mensen en de nato is geen moer beter met hun zelf opgeblazen pijpleiding om Rusland als boosdoener aan te wijzen.. dat politiek geneuzel moet je niks op uit doen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 september 2024 door nummer10 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 22:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is transfervrij hè, de club of Rusland wordt hier geen cent beter van. Waarom zou je hier gezeik om krijgen dan, het is een persoon/ speler uit Rusland so what? We missen een extra linksbuiten, stel dat hij Ajax beter maakt, stel dat hij ze panklaar legt voor Brobbey of Weghorst, dan maakt het mij geen moer uit waar hij vandaan komt. Zou niet weten waarom hier gezeik om komt, zijn we onder tussen wel gewend, overigens heeft ook die club uit Rotterdam interesse in deze rus. Bertus heeft hier wel een punt hoor. Hoe zit het met de sancties jegens Rusland. Mocht het waar zijn, dan zou ik Alex Kroes willen adviseren om contact op te nemen met het ministerie van buitenlandse zaken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 september 2024 door Pietje -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 01:20 schreef nummer10 het volgende:[..] Promes een veroordeelde drugs meloot en messentrekker... Dit een een burger persoon die toevallig Russisch is, niks mis met die mensen en de nato is geen moer beter met hun zelf opgeblazen pijpleiding om Rusland als boosdoener aan te wijzen.. dat politiek geneuzel moet je niks op uit doen.. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen wie dan ook. Voetbal is nu eenmaal een internationale sport en bij Ajax spelen vele nationaliteiten, prima! Alleen dacht ik dat er geen sporters mee mochten doen uit Rusland aan de Olympische spelen, internationale toernooien etc vanwege sancties. Daarom vrees ik weer een of andere rel die we nu juist niet kunnen gebruiken.... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 22:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is transfervrij hè, de club of Rusland wordt hier geen cent beter van. Waarom zou je hier gezeik om krijgen dan, het is een persoon/ speler uit Rusland so what? We missen een extra linksbuiten, stel dat hij Ajax beter maakt, stel dat hij ze panklaar legt voor Brobbey of Weghorst, dan maakt het mij geen moer uit waar hij vandaan komt. Zou niet weten waarom hier gezeik om komt, zijn we onder tussen wel gewend, overigens heeft ook die club uit Rotterdam interesse in deze rus. Voorheen was er gezeur om een Rus die Ajax op het oog had. Dit is toen niet doorgegaan. Volgens mij was kritiek omdat er sancties waren en je dan een Russische club geld betaalde.
Boeide me toen al niet omdat het om voetbal gaat en geen politiek. Deze jongen is transfervrij dus je steunt geen Russische club ook.
Zie het probleem niet. Staat ook helemaal los van Promes en ander gezeur. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 10:42 schreef Pietje het volgende:[..] Bertus heeft hier wel een punt hoor. Hoe zit het met de sancties jegens Rusland. Mocht het waar zijn, dan zou ik Alex Kroes willen adviseren om contact op te nemen met het ministerie van buitenlandse zaken. Die sancties slaan ook nergens op.. Zogauw het de regering zelf uitkomt hebben ze er ook lak aan... En die sancties zijn er ook gekomen vanwege de gaspijp, die Oekraïne vervolgens zelf kapot heeft gemaakt om Rusland in een slecht daglicht te stellen..
Dus ik zou lekker zeggen, niks bellen en geen klap op uit doen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 12:03 schreef Hummel10 het volgende:[..] Voorheen was er gezeur om een Rus die Ajax op het oog had. Dit is toen niet doorgegaan. Volgens mij was kritiek omdat er sancties waren en je dan een Russische club geld betaalde. Boeide me toen al niet omdat het om voetbal gaat en geen politiek. Deze jongen is transfervrij dus je steunt geen Russische club ook. Zie het probleem niet. Staat ook helemaal los van Promes en ander gezeur. Zo is het Hummeltje, als hij van waarde voor het elftal is, of er genoeg in schiet of genoeg assists op zijn naam heeft hoor je niemand meer.
Mocht hij dus goed zijn halen die Russische knakker |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 07:33 schreef Hummel10 het volgende:[..] Tadic werd al minder in veel wedstrijden, Godts was er nog niet klaar voor als je dan een 25 jarige speler van het Nederlands elftal kan halen als concurrent/opvolger Tadic vind ik dat geen gek idee. Had ook best een paar leuke potjes. Bassey werd verkeerd gebruikt indd, Conceição had ik ook meer kansen gegeven. Heb ik hier ook vaak zat aangegeven. Mikautadze ook bv kreeg ook nooit een kans. Satulo heeft met Kroatië ook wat vertrouwen terug gekregen speelde daar ook net als nu. Farioli geeft hem ook vertrouwen dus dat is mooi. Schreuder, Steijn, van 't Schip zijn ook geen topper dus met je eens. Veel minder? Ja minder maar veel? Hij had toen hij wegging nog cijfers die beter waren dan welke speler in de eredivisie. Je kan Tadic niet met zo’n speler aan de kant zetten. Ja bergwijn was de enige vreemde aankoop.
Maar das dan meer een mening dan denk ik haha. Prima als we dat anders vinden. Rest inderdaad jammer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 09:18 schreef nummer10 het volgende:[..] Laatste jaar tenhag was ook al stukken minder he.. dat bedoelde ik meer.. de rest erna mee eens hoor.. echter waren die spelers er allemaal geweest als je niet zoon risico had genomen qua begroten wat eigenlijk in NL helemaal niet kan ? Ja van halve finale CL kan je niet veel beter worden natuurlijk. Ten Hag deed het prima met zijn elftallen. Dat je het niveau niet kan halen van die periode is niet zo gek.
Nog beter, hij liet eigenlijk alle spelers beter voetballen. Kijk naar een martinez die eigenlijk niemand echt wou hebben.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 september 2024 door freakie -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 16:57 schreef freakie het volgende:[..] Ja van halve finale CL kan je niet veel beter worden natuurlijk. Ten Hag deed het prima met zijn elftallen. Dat je het niveau niet kan halen van die periode is niet zo gek. Nog beter, hij liet eigenlijk alle spelers beter voetballen. Kijk naar een martinez die eigenlijk niemand echt wou hebben. Martinez werd bankzitter onder tenhag en hij zag in hem geen centrale verdediger en kreeg pas de kans toen blind wegviel, daarna kon tenhag niet meer om hem heen.. taqlifico was het volgende slachtoffer toen blind terugkeerde... En zo zijn er meer spelers perongeluk op de juiste plek gekomen... En spelers echt beter gemaakt en jeugd ? Trouwens dat laatste jaar moest hij 442 gaan spelen waarbij Brobbey vaak beslissend was, jaar van corona ingelopen door az..
Maar goed, succes behaald waarbij ook ik heel blij ben en dat telt, maar we vergeten wel vaak zijn zwaktes.. hoor Overmars nog zo zeggen dat tenhag wel eens moest beginnen met de spelers op de juiste plek zetten... Bij United na 800 mil bakt die er overigens ook nog vrij weinig van helaas..
Maar goed het gaat niet om tenhag, wel over het teveel risico mbt lonen waardoor je na 2 jaar al geen cent meer te makken hebt helaas..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 september 2024 door nummer10 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 17:43 schreef nummer10 het volgende:[..] Martinez werd bankzitter onder tenhag en hij zag in hem geen centrale verdediger en kreeg pas de kans toen blind wegviel, daarna kon tenhag niet meer om hem heen.. taqlifico was het volgende slachtoffer toen blind terugkeerde... En zo zijn er meer spelers perongeluk op de juiste plek gekomen... En spelers echt beter gemaakt en jeugd ? Trouwens dat laatste jaar moest hij 442 gaan spelen waarbij Brobbey vaak beslissend was, jaar van corona ingelopen door az.. Maar goed, succes behaald waarbij ook ik heel blij ben en dat telt, maar we vergeten wel vaak zijn zwaktes.. hoor Overmars nog zo zeggen dat tenhag wel eens moest beginnen met de spelers op de juiste plek zetten... Bij United na 800 mil bakt die er overigens ook nog vrij weinig van helaas.. Maar goed het gaat niet om tenhag, wel over het teveel risico mbt lonen waardoor je na 2 jaar al geen cent meer te makken hebt helaas.. Nogmaals zoals andere ook hebben gezegd, die risicos waren altijd verantwoord. Mislintat heeft onverantwoord aangekocht. Te veel geld uitgeven zonder enig idee over een volgend jaar en het jaar daarop. Overmars had geen verkeerde aankopen.
Alle wisselingen zijn perongeluk, bij elke trainer zijn er perongelukjes. Blind, nog zo’n speler die nooit had weg moeten gaan. Ten Hag heeft dat zeker altijd en overal gedaan. Ik heb geen Martinez gezien met schijt in zijn broek toen hij eindelijk mocht beginnen. Bassey en Sutalo heeft dat wel. Vooral dit is zijn kwaliteit geweest. Vertrouwen geven, band opbouwen met spelers.
Die lonen zijn nooit onverantwoord geweest tot mislintat al het geld er doorheen gooide. Overmars zijn rondom de corona tijd zelfs, wij moeten oppassen en eerst als we verkopen, pas weer wat aankopen. Incidenteel kunnen we wat doen, maar bij het mislopen van CL bijvoorbeeld, moeten we een buffer hebben. Mislintat heeft die hele buffer genegeerd. Spelers voor absurde bedragen, ook salarissen. Oude spelers houden die misschien geen waarde hebben.
Ik snap zeker dat Ten Hag niet zalig makend is, en dat Overmars Ajax ik de steek heeft gelaten. Maar de spelers die er stonden waren altijd in balans. Zelfs onder Schreuder! Onder Schreuder had je gewoon een belachelijk goed elftal. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Volgens mij is freakie back in town hahahaha
Welkom terug! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 20:36 schreef freakie het volgende:[..] Nogmaals zoals andere ook hebben gezegd, die risicos waren altijd verantwoord. Mislintat heeft onverantwoord aangekocht. Te veel geld uitgeven zonder enig idee over een volgend jaar en het jaar daarop. Overmars had geen verkeerde aankopen. Alle wisselingen zijn perongeluk, bij elke trainer zijn er perongelukjes. Blind, nog zo’n speler die nooit had weg moeten gaan. Ten Hag heeft dat zeker altijd en overal gedaan. Ik heb geen Martinez gezien met schijt in zijn broek toen hij eindelijk mocht beginnen. Bassey en Sutalo heeft dat wel. Vooral dit is zijn kwaliteit geweest. Vertrouwen geven, band opbouwen met spelers. Die lonen zijn nooit onverantwoord geweest tot mislintat al het geld er doorheen gooide. Overmars zijn rondom de corona tijd zelfs, wij moeten oppassen en eerst als we verkopen, pas weer wat aankopen. Incidenteel kunnen we wat doen, maar bij het mislopen van CL bijvoorbeeld, moeten we een buffer hebben. Mislintat heeft die hele buffer genegeerd. Spelers voor absurde bedragen, ook salarissen. Oude spelers houden die misschien geen waarde hebben. Ik snap zeker dat Ten Hag niet zalig makend is, en dat Overmars Ajax ik de steek heeft gelaten. Maar de spelers die er stonden waren altijd in balans. Zelfs onder Schreuder! Onder Schreuder had je gewoon een belachelijk goed elftal. Tjah sorry maat ik zie het anders.. Overmars heeft echt enoooorm veel miskopen gedaan en de goede verkopen verbloemde dat een beetje.. daarbij heeft mislintat niet meer uitgegeven dan wat er binnen is gekomen volgens mij ? en heeft die de contracten juist naar beneden gehaald... Het is in mijn ogen echt misgegaan bij onverantwoord beleid (lonen) 2x cl missen en je bent gewoon de lul, zo blijkt...
En de echte waarheid zal ergens in het midden liggen ;) maar welkom terug pik, leuk om deze normale discussies weer te hebben en elkaars mening te respecteren.. keer wat anders haha |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Wat heerlijk om Gravenberg weer te zien,eindelijk weer een echte Ajax speler in het nationale team.Speelde geweldig helaas hebben wij helaas bij Ajax geen Gravenberg meer op het middenveld. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 12:02 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen wie dan ook. Voetbal is nu eenmaal een internationale sport en bij Ajax spelen vele nationaliteiten, prima! Alleen dacht ik dat er geen sporters mee mochten doen uit Rusland aan de Olympische spelen, internationale toernooien etc vanwege sancties. Daarom vrees ik weer een of andere rel die we nu juist niet kunnen gebruiken.... Ik ben het volledig met je eens. Een eventuele rel kunnen we niet gebruiken en nu al helemaal niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 10:00 schreef p111 het volgende:Wat heerlijk om Gravenberg weer te zien,eindelijk weer een echte Ajax speler in het nationale team.Speelde geweldig helaas hebben wij helaas bij Ajax geen Gravenberg meer op het middenveld. 100 x beter dan Taylor, nooit begrepen dat hij af en toe mocht opdraven bij Bayern en onder Klopp bij Liverpool
Slot geeft hem zelfvertrouwen, heeft een aai over zijn bol nodig.
Dat Koeman het nu pas ziet, heeft heel het EK op de bank gezeten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 september 2024 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 september 2024 - 22:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is transfervrij hè, de club of Rusland wordt hier geen cent beter van. Waarom zou je hier gezeik om krijgen dan, het is een persoon/ speler uit Rusland so what? We missen een extra linksbuiten, stel dat hij Ajax beter maakt, stel dat hij ze panklaar legt voor Brobbey of Weghorst, dan maakt het mij geen moer uit waar hij vandaan komt. Zou niet weten waarom hier gezeik om komt, zijn we onder tussen wel gewend, overigens heeft ook die club uit Rotterdam interesse in deze rus. In dit geval ben ik het niet met je eens Jack. De sancties jegens Rusland gelden niet alleen voor goederen maar ook voor personen! Dus Alex Kroes heeft een leuke klus: contact opnemen met het ministerie van buitenlandse zaken of het aantrekken van een Russische speler toegestaan is onder de huidige sancties. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 11:08 schreef Pietje het volgende:[..] In dit geval ben ik het niet met je eens Jack. De sancties jegens Rusland gelden niet alleen voor goederen maar ook voor personen! Dus Alex Kroes heeft een leuke klus: contact opnemen met het ministerie van buitenlandse zaken of het aantrekken van een Russische speler toegestaan is onder de huidige sancties. Volgens mij alleen als je ze koopt van een club en dan ligt er ook nog aan welke club... Gewoon belachelijk natuurlijk maar goed.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 11:08 schreef Pietje het volgende:[..] In dit geval ben ik het niet met je eens Jack. De sancties jegens Rusland gelden niet alleen voor goederen maar ook voor personen! Dus Alex Kroes heeft een leuke klus: contact opnemen met het ministerie van buitenlandse zaken of het aantrekken van een Russische speler toegestaan is onder de huidige sancties. Dit is puur mijn mening hier in, maar goed het is al niet meer nodig hij heeft niet gekozen voor Feijenoord of Ajax
Miranchuk heeft een medische keuring gepland bij een Zwitserse club namelijk FC Sion, verder kijken dus |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 16:56 schreef freakie het volgende:[..] Veel minder? Ja minder maar veel? Hij had toen hij wegging nog cijfers die beter waren dan welke speler in de eredivisie. Je kan Tadic niet met zo’n speler aan de kant zetten. Ja bergwijn was de enige vreemde aankoop. Maar das dan meer een mening dan denk ik haha. Prima als we dat anders vinden. Rest inderdaad jammer. Cijfers waren nog prima inderdaad maar je zag dat hij steeds vaker de kar niet meer kon trekken. Bleef vaal te lang staan en druk zetten werd ook steeds minder veel wijzen weinig lopen.
Blind zelfde verhaal doet het bij Girona erg goed met prima spelers om hem heen. De kar trekken bij Ajax werd ie ook minder.
Bergwijn begon prima en het EK was ook aardig. Laatste paar potje gingen ook wel. Jammer dat hij geen heel seizoen constant was lijkt mentaliteit te zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 17:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit is puur mijn mening hier in, maar goed het is al niet meer nodig hij heeft niet gekozen voor Feijenoord of Ajax Miranchuk heeft een medische keuring gepland bij een Zwitserse club namelijk FC Sion, verder kijken dus En uiteraard respecteer ik jouw mening, Jack. Zwitserland is een neutraal land, dat bovendien geen deel uitmaakt van de Europese Unie en dus kan doen en laten wat zij wil. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 07 september 2024 - 16:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zo is het Hummeltje, als hij van waarde voor het elftal is, of er genoeg in schiet of genoeg assists op zijn naam heeft hoor je niemand meer. Mocht hij dus goed zijn halen die Russische knakker Vrees dat er niet meer bijkomt. Dan maar met de huidige selectie voor minimaal plek 3 gaan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 18:32 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vrees dat er niet meer bijkomt. Dan maar met de huidige selectie voor minimaal plek 3 gaan. Vrees ik ook, laten we maar hopen dat Godts niet geblesseerd raakt nu er twee linksbuiten spelers zijn weg gegaan |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 18:10 schreef Pietje het volgende:[..] En uiteraard respecteer ik jouw mening, Jack. Zwitserland is een neutraal land, dat bovendien geen deel uitmaakt van de Europese Unie en dus kan doen en laten wat zij wil. Mooi Pietje! Ik vind het dan wel vreemd dat zo wel Feijenoord en Ajax in de race waren voor Anton Miranchuk. Dat claimt het Russische Sport-Express. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 17:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit is puur mijn mening hier in, maar goed het is al niet meer nodig hij heeft niet gekozen voor Feijenoord of Ajax Miranchuk heeft een medische keuring gepland bij een Zwitserse club namelijk FC Sion, verder kijken dus Toch grappig dat het daar niet boeit... Tijd dat we afstand gaan doen van veel onzin van de Navo en Europa... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: We weten ook niet wat er nog op de bank staat. Heb ook helemaal niet het idee dat ze echt zo blut zijn als dat er gezegd wordt.
Dat CL mee begroot wordt is natuurlijk wel een risico. Door het slechte seizoen geen CL maar ook een mindere selectie waardoor grote verkopen uitblijven dan lijkt het me een optelsom. Geen CL geen grote verkopen en een te grote te dure selectie. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 09 september 2024 - 07:31 schreef Hummel10 het volgende:[..] We weten ook niet wat er nog op de bank staat. Heb ook helemaal niet het idee dat ze echt zo blut zijn als dat er gezegd wordt. Dat CL mee begroot wordt is natuurlijk wel een risico. Door het slechte seizoen geen CL maar ook een mindere selectie waardoor grote verkopen uitblijven dan lijkt het me een optelsom. Geen CL geen grote verkopen en een te grote te dure selectie. Maar dit had je natuurlijk als "bedrijf" moeten incalculeren.. en ik denk dat daar de schoen wringt.. en wat je zegt ben ik het mee eens hoor, ik denk dat we niet blut zijn maar dat ze ff op de centjes gaan zitten.. en dat is prima voor nu... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 18:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mooi Pietje! Ik vind het dan wel vreemd dat zo wel Feijenoord en Ajax in de race waren voor Anton Miranchuk. Dat claimt het Russische Sport-Express. Ik denk die Sport-Express bepaald niet onpartijdig is. Enkel het feit al dat zij "mogen" bestaan van Poetin c.s., zegt mij genoeg. Lekker het westen stoken met "fake news". Maar goed, we wachten maar geduldig af. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Fake nieuws is het westen anders ook niet vies van pietje... Dit gaat over en weer helaas... Als ik ook hoor hoe ze lullen over bijv China, en dan spreek ik me neef die er al ruim 15 jaar woond en dan blijken dingen toch echt anders te zijn dan wat we hier zien en horen... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 september 2024 - 16:00 schreef nummer10 het volgende:Fake nieuws is het westen anders ook niet vies van pietje... Dit gaat over en weer helaas... Als ik ook hoor hoe ze lullen over bijv China, en dan spreek ik me neef die er al ruim 15 jaar woond en dan blijken dingen toch echt anders te zijn dan wat we hier zien en horen... Oh zeker, fake news komt overal voor, maar Rusland spant de kroon. En Trump kan er ook wat van. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Heel Amerika... Heb dingen gezien van biden waar je bang van word.. maar wat heeft trump eigenlijk verkeerd gedaan ? Die had de Russen en meneer kim etc goed onder controle anders.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 09 september 2024 - 18:02 schreef nummer10 het volgende:[..] Heel Amerika... Heb dingen gezien van biden waar je bang van word.. maar wat heeft trump eigenlijk verkeerd gedaan ? Die had de Russen en meneer kim etc goed onder controle anders.. Wat Trump verkeerd heeft gedaan?? Lees de kranten, linkse maar ook rechtse kranten en nieuwsmedia. Teveel om op te noemen, maar vooral heeft hij de democratie in gevaar gebracht. Ik ben wat dat betreft ervaringsdeskundige. Ik heb vijf jaar in de VS gewoond en gewerkt! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Tjah dat kan pietje, maar is dat dan de waarheid ? Maar waarin heeft die de democratie in gevaar gebracht als ik vragen mag ?
Geen discussie op dit forum overigens haha.. laat ik het zo zeggen ik ben heel erg links opgevoed, maar ik ben 180 graden gedraaid door links hun eigen toedoen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 02:35 schreef nummer10 het volgende:Tjah dat kan pietje, maar is dat dan de waarheid ? Maar waarin heeft die de democratie in gevaar gebracht als ik vragen mag ? Geen discussie op dit forum overigens haha.. laat ik het zo zeggen ik ben heel erg links opgevoed, maar ik ben 180 graden gedraaid door links hun eigen toedoen.. Hij heeft de democratie in gevaar gebracht door zijn nederlaag niet te accepteren en vervolgens met zijn aanhangers het Capitool te bestormen. Hij is voor mij een levensgevaarlijke idioot.
Ook ik ben links opgevoed en ben dat nog altijd. Maar links of rechts maakt tegenwoordig niet zoveel verschil meer uit. Kijk wat dat betreft naar de PVV: die staat bekend als zeer rechtse partij, maar hebben een links sociaal program.
Een beetje lullig is het wel om links nog altijd overal de schuld van te geven, terwijl Nederland vaker een (semi)rechts kabinet heeft gehad dan een links kabinet. Bovendien zijn de linkse kabinetten van wel heel lang geleden:
Drees I 1948-1951 Drees II 1951-1952 Drees III 1952-1956 Drees IV 1956-1958 Den Uyl 1973-1977
Maar ik laat iedereen in zijn/haar waarde. Ik heb vrienden die links stemmen en ik heb vrienden die rechts stemmen. Daar is niks mis mee.
Maar laten wij het maar over Ajax hebben. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Democratie, whahaha wat een illusie. Wie heeft er trouwens op Schoof gestemd? Democratie hahaha ze hebben je goed te pakken Piet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 september 2024 door Scout2 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 15:27 schreef Scout2 het volgende:Democratie, whahaha wat een illusie. Wie heeft er trouwens op Schoof gestemd? Democratie hahaha ze hebben je goed te pakken Piet. Nee hoor, scout, ik laat ne niet pakken. Daar ben ik veel te oud voor. 😜 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En Schoof was een eis van Wilders: een buiten-parlementaire premier. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 13:47 schreef Pietje het volgende:[..] Hij heeft de democratie in gevaar gebracht door zijn nederlaag niet te accepteren en vervolgens met zijn aanhangers het Capitool te bestormen. Hij is voor mij een levensgevaarlijke idioot. Ook ik ben links opgevoed en ben dat nog altijd. Maar links of rechts maakt tegenwoordig niet zoveel verschil meer uit. Kijk wat dat betreft naar de PVV: die staat bekend als zeer rechtse partij, maar hebben een links sociaal program. Een beetje lullig is het wel om links nog altijd overal de schuld van te geven, terwijl Nederland vaker een (semi)rechts kabinet heeft gehad dan een links kabinet. Bovendien zijn de linkse kabinetten van wel heel lang geleden: Drees I 1948-1951 Drees II 1951-1952 Drees III 1952-1956 Drees IV 1956-1958 Den Uyl 1973-1977 Maar ik laat iedereen in zijn/haar waarde. Ik heb vrienden die links stemmen en ik heb vrienden die rechts stemmen. Daar is niks mis mee. Maar laten wij het maar over Ajax hebben. Tjah... En toch komen de meeste aanslagen op politiek vanuit links.. kijk enkel naar onze pim... En dan heb ik het nog niet over het niet accepteren van de overwinning van Wilders door links en de haat jegens die stemmers, dit heb ik nog nooit andersom gezien moet ik zeggen en accepteren dus onze democratie niet (wat ervan over is).. maar goed, laten we het lekker over ons clubje hebben vind ik veel gezelliger haha ;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 16:03 schreef nummer10 het volgende:[..] Tjah... En toch komen de meeste aanslagen op politiek vanuit links.. kijk enkel naar onze pim... En dan heb ik het nog niet over het niet accepteren van de overwinning van Wilders door links en de haat jegens die stemmers, dit heb ik nog nooit andersom gezien moet ik zeggen en accepteren dus onze democratie niet (wat ervan over is).. maar goed, laten we het lekker over ons clubje hebben vind ik veel gezelliger haha ;) Ik doe met je mee! Hup Ajax! |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: :) wat speelde Brobbey goed, zou het ook aan de Nederlandse scheidsrechters liggen, die fluiten altijd bij a alles tegen hem. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 23:22 schreef Scout2 het volgende:[..] :) wat speelde Brobbey goed, zou het ook aan de Nederlandse scheidsrechters liggen, die fluiten altijd bij a alles tegen hem. Ja, inderdaad was Brobbey fantastisch. Maar Gravenberch ook! Het blijft eeuwig zonde, dat hij zo jong bij Ajax is vertrokken. |
|
|
|