|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 23:29 schreef Pietje het volgende:[..] Ja, inderdaad was Brobbey fantastisch. Maar Gravenberch ook! Het blijft eeuwig zonde, dat hij zo jong bij Ajax is vertrokken. Gravenberch heb ik ook nooit mijn twijfels bij gehad, begreep nooit waarom hij zolang buiten het veld is gebleven.
Geld, geld, geld.
De ligt krijgt zijn foutjes er maar niet uit, door hem zijn we in de cl uitgeschakeld tegen Tottenham toen.
Maar naar voren blijven rennen in die wedstrijd was helemaal niet nodig. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Van dijk is wel gewoon een beest hoor, nog steeds. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 23:52 schreef Scout2 het volgende:[..] Gravenberch heb ik ook nooit mijn twijfels bij gehad, begreep nooit waarom hij zolang buiten het veld is gebleven. Geld, geld, geld. De ligt krijgt zijn foutjes er maar niet uit, door hem zijn we in de cl uitgeschakeld tegen Tottenham toen. Maar naar voren blijven rennen in die wedstrijd was helemaal niet nodig. Krijgt de ligt nu echt de schuld van de spurs ? Heel het team deed dit in opdracht van tenhag.. en het tijd rekken van Onana zijn we ook vergeten ? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Die stond lucht te dekken bij een tegendoelpunt en neemt 0 risico... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 23:52 schreef Scout2 het volgende:[..] Gravenberch heb ik ook nooit mijn twijfels bij gehad, begreep nooit waarom hij zolang buiten het veld is gebleven. Geld, geld, geld. De ligt krijgt zijn foutjes er maar niet uit, door hem zijn we in de cl uitgeschakeld tegen Tottenham toen. Maar naar voren blijven rennen in die wedstrijd was helemaal niet nodig. Bij mij stond Gravenbergh ook altijd in de basis tijdens het EK, wou dat bij Ajax was gebleven, die maakt heel je elftal beter |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 september 2024 - 23:52 schreef Scout2 het volgende:[..] Gravenberch heb ik ook nooit mijn twijfels bij gehad, begreep nooit waarom hij zolang buiten het veld is gebleven. Geld, geld, geld. De ligt krijgt zijn foutjes er maar niet uit, door hem zijn we in de cl uitgeschakeld tegen Tottenham toen. Maar naar voren blijven rennen in die wedstrijd was helemaal niet nodig. Ik ben Het volledig met je eens. Ik vind dat Gravenberch een verkeerde zaakwaarnemer had (en misschien nog heeft) die hem had moeten adviseren om nog een paar jaar bij Ajax te blijven om zich verder te ontwikkelen. Maar het is wat jij schreef: geld, geld, geld. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Absoluut! Virgil had het even lastig na zijn forse blessure, maar is weer helemaal terug. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Gravenbergh met afstand de beste van het veld, wat een kerel!
Ik verwijt het Koeman nog steeds dat hij op de bank zat in Duitsland |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 11 september 2024 - 11:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:Gravenbergh met afstand de beste van het veld, wat een kerel! Ik verwijt het Koeman nog steeds dat hij op de bank zat in Duitsland Jouw laatste regel zou ik geschreven kunnen hebben. Gravenberch ziet er af en toe wat flegmatiek uit, maar is een ware klasbak! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 11 september 2024 - 12:41 schreef Pietje het volgende:[..] Jouw laatste regel zou ik geschreven kunnen hebben. Gravenberch ziet er af en toe wat flegmatiek uit, maar is een ware klasbak! Pietjuhhhh πππ |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Sjakie!! πππ |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahaha we zijn het weer eens ouwe πͺπ |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Heel vroeger had Ajax hem zo bij Groningen op kunnen pikken. Ze gingen voor van der Hoorn en de rest is geschiedenis. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 14:28 schreef Hummel10 het volgende:[..] Heel vroeger had Ajax hem zo bij Groningen op kunnen pikken. Ze gingen voor van der Hoorn en de rest is geschiedenis. XD van der hoorn. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 14:28 schreef Hummel10 het volgende:[..] Heel vroeger had Ajax hem zo bij Groningen op kunnen pikken. Ze gingen voor van der Hoorn en de rest is geschiedenis. Tja foutje bedankt! Nog een foutje vind ik Sven Botman, is ook voor een schijntje verkocht, is nu niet meer terug te kopen |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Zw hebben Botman en Timber te snel verkocht, en hadden Veerman en vd Ven hadden ze 2 jaar geleden moeten kopen,waren toen al talenten Veerman bij Heerenveen en van de Ven bij Volendam woonden allebei 20 km van de Arena. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 18:01 schreef p111 het volgende:Zw hebben Botman en Timber te snel verkocht, en hadden Veerman en vd Ven hadden ze 2 jaar geleden moeten kopen,waren toen al talenten Veerman bij Heerenveen en van de Ven bij Volendam woonden allebei 20 km van de Arena. Eens, het is schijnbaar lastig te concluderen dat sommige spelers het goed gaan doen bij een club in de top 3 |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Zo kan je natuurlijk bezig blijven... Zouden we van Hecke van NAC hebben gekocht had iedereen je voor gek verklaard, en zie nu... |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 22:55 schreef nummer10 het volgende:Zo kan je natuurlijk bezig blijven... Zouden we van Hecke van NAC hebben gekocht had iedereen je voor gek verklaard, en zie nu... Als als als. Als mijn tante ...... Daar kopen we niets voor. Als jij van tevoren alles had geweten, dan was je multimiljonair geweest (als je dat al niet bent). |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 09:38 schreef hjf het volgende:[..] Als als als. Als mijn tante ...... Daar kopen we niets voor. Als jij van tevoren alles had geweten, dan was je multimiljonair geweest (als je dat al niet bent). Nahja daar doelde ik op hjf... Hierboven word beweerd dat ze bepaalde spelers niet hebben gekocht of te vroeg weggedaan, maar ook Overmars destijds had natuurlijk geen glazen bol..
En nee geen miljonair maar ik klaag niet haha |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 22:55 schreef nummer10 het volgende:Zo kan je natuurlijk bezig blijven... Zouden we van Hecke van NAC hebben gekocht had iedereen je voor gek verklaard, en zie nu... Inderdaad, toch vind ik dit een leuker schrijven want we zitten toch op een voetbal forum site ipv een politie site |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 09:46 schreef nummer10 het volgende:[..] Nahja daar doelde ik op hjf... Hierboven word beweerd dat ze bepaalde spelers niet hebben gekocht of te vroeg weggedaan, maar ook Overmars destijds had natuurlijk geen glazen bol.. En nee geen miljonair maar ik klaag niet haha Klagen we hier dan? We zitten toch op een voetbal forum site, om leuke discussies met elkaar aan te gaan.
Jij doet hier alleen maar klagen man, jij laat zoveel weten wat er niet goed gegaan is door Overmars, ten Hag, Daley Blind, Tadic en vele anderen, is meer lachwekkend
Ik zie liever dit schrijven over dan over politie stakingen waar jij onjuiste conclusies aan verbind |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dit is idd goed nieuws, nu afwachten wie er voor haar wordt aangesteld |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Waarom die is gewoon overbluft door het vorige bestuur. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op donderdag 12 september 2024 - 22:55 schreef nummer10 het volgende:Zo kan je natuurlijk bezig blijven... Zouden we van Hecke van NAC hebben gekocht had iedereen je voor gek verklaard, en zie nu...Klopt is nog steeds een drolle voetballer [/quote |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 10:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klagen we hier dan? We zitten toch op een voetbal forum site, om leuke discussies met elkaar aan te gaan. Jij doet hier alleen maar klagen man, jij laat zoveel weten wat er niet goed gegaan is door Overmars, ten Hag, Daley Blind, Tadic en vele anderen, is meer lachwekkend Ik zie liever dit schrijven over dan over politie stakingen waar jij onjuiste conclusies aan verbind Een andere mening betekend niet per definitie dat jij of ik gelijk heb jack.. daarvoor heb je een forum.. je mening uiten, of die nou juist is of niet..
Echter lopen hier een paar pannenkoeken die een andere mening niet accepteren en wegzetten alsof je een diebel bent, en ja dit is jou ook overkomen als ze het niet met jou eens waren en nog een aantal personen die niet meer op dit forum te vinden zijn maar waar ik nog wel contact mee heb...
Maar damn wat zal de wereld verrot zijn voor die mensen en zullen zich denk ik alleen omringen met meelopertjes en ja knikkers..
Maar goed fak die hele discussie en laten we het lekker over Ajax hebben ππΌ |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 10:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Klagen we hier dan? We zitten toch op een voetbal forum site, om leuke discussies met elkaar aan te gaan. Jij doet hier alleen maar klagen man, jij laat zoveel weten wat er niet goed gegaan is door Overmars, ten Hag, Daley Blind, Tadic en vele anderen, is meer lachwekkend Ik zie liever dit schrijven over dan over politie stakingen waar jij onjuiste conclusies aan verbind Hij bedoelt dat hij niet klaagt over zijn financiΓ«n Jack. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik lees net dat Davy Klaassen een contract is aangeboden voor de rest van het seizoen. Niet verkeerd zou ik zeggen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 15:09 schreef nummer10 het volgende:[..] Een andere mening betekend niet per definitie dat jij of ik gelijk heb jack.. daarvoor heb je een forum.. je mening uiten, of die nou juist is of niet.. Echter lopen hier een paar pannenkoeken die een andere mening niet accepteren en wegzetten alsof je een diebel bent, en ja dit is jou ook overkomen als ze het niet met jou eens waren en nog een aantal personen die niet meer op dit forum te vinden zijn maar waar ik nog wel contact mee heb... Maar damn wat zal de wereld verrot zijn voor die mensen en zullen zich denk ik alleen omringen met meelopertjes en ja knikkers.. Maar goed fak die hele discussie en laten we het lekker over Ajax hebben ππΌ Jij bent toch ook gewoon een debiel? Dat baseer ik niet op je mening hoor. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 08 september 2024 - 01:50 schreef nummer10 het volgende:[..] Tjah sorry maat ik zie het anders.. Overmars heeft echt enoooorm veel miskopen gedaan en de goede verkopen verbloemde dat een beetje.. daarbij heeft mislintat niet meer uitgegeven dan wat er binnen is gekomen volgens mij ? en heeft die de contracten juist naar beneden gehaald... Het is in mijn ogen echt misgegaan bij onverantwoord beleid (lonen) 2x cl missen en je bent gewoon de lul, zo blijkt... En de echte waarheid zal ergens in het midden liggen ;) maar welkom terug pik, leuk om deze normale discussies weer te hebben en elkaars mening te respecteren.. keer wat anders haha Zeker, maar miskopen heb je overal. De goede aankopen zijn er ook.
Even over mislintat en wat hij uitgegeven had. Nee hij heeft niet meer uitgegeven dan er binnen kwam. Overmars heeft alleen altijd uitgelegd dat Ajax niet zomaar spelers kan kopen. Met 100 miljoen dat er binnenkomt kan je 50 miljoen direct investeren en dan voor bijzondere aankopen kon er een uitzondering gemaakt worden.
Mislintat heeft gewoon 100 miljoen binnen gehaald en 100 miljoen uitgegeven. Dat kan een Nederlandse club niet. Speel je 1 keer geen CL dan gaat het fout. Het is net als je eigen spaarpot, je moet niet al je salaris uitgeven. Met sparen kan je klappen opvangen. Overmars deed dat echt allemaal goed.
Mislintat heeft helemaal niks naar beneden gehaald. Wat mislintat heeft gedaan is spelers kopen(zoβn 10, heel dik salaris geven) en dan de toppers bij Ajax(Kudus, Tadic, Blind) laten gaan. Was ook niet houdbaar meer hoor. Nee het is echt niet best. Hij heeft geen contracten aangepast. Hij haalt 3 linksbacks, hij haalde geen enkele linkeraanvaller of rechteraanvaller. Hij heeft echt overal een zooi van gemaakt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 september 2024 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 09 september 2024 - 11:03 schreef nummer10 het volgende:[..] Maar dit had je natuurlijk als "bedrijf" moeten incalculeren.. en ik denk dat daar de schoen wringt.. en wat je zegt ben ik het mee eens hoor, ik denk dat we niet blut zijn maar dat ze ff op de centjes gaan zitten.. en dat is prima voor nu... Het is ook niet slecht, alleen als je een buffer hebt van 100 miljoen, dan kan je nagaan dat aan het einde van dit seizoen deze buffer zomaar op 50/40 miljoen kan staan. Dus is het heel krap allemaal. Zelfs met 200 miljoen is het krap.
Dat is wat ik zei, overmars heeft dit wel eens in een interview uitgelegd. Ajax is niet blut, maar kan niet zomaar geld uitgeven. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 16:21 schreef hjf het volgende:Ik lees net dat Davy Klaassen een contract is aangeboden voor de rest van het seizoen. Niet verkeerd zou ik zeggen. Eens, prima om erbij te hebben en werd alleen weg gejaagd vanwege zijn inkomsten denk ik.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 september 2024 - 19:13 schreef freakie het volgende:[..] Zeker, maar miskopen heb je overal. De goede aankopen zijn er ook. Even over mislintat en wat hij uitgegeven had. Nee hij heeft niet meer uitgegeven dan er binnen kwam. Overmars heeft alleen altijd uitgelegd dat Ajax niet zomaar spelers kan kopen. Met 100 miljoen dat er binnenkomt kan je 50 miljoen direct investeren en dan voor bijzondere aankopen kon er een uitzondering gemaakt worden. Mislintat heeft gewoon 100 miljoen binnen gehaald en 100 miljoen uitgegeven. Dat kan een Nederlandse club niet. Speel je 1 keer geen CL dan gaat het fout. Het is net als je eigen spaarpot, je moet niet al je salaris uitgeven. Met sparen kan je klappen opvangen. Overmars deed dat echt allemaal goed. Mislintat heeft helemaal niks naar beneden gehaald. Wat mislintat heeft gedaan is spelers kopen(zoβn 10, heel dik salaris geven) en dan de toppers bij Ajax(Kudus, Tadic, Blind) laten gaan. Was ook niet houdbaar meer hoor. Nee het is echt niet best. Hij heeft geen contracten aangepast. Hij haalt 3 linksbacks, hij haalde geen enkele linkeraanvaller of rechteraanvaller. Hij heeft echt overal een zooi van gemaakt. Maar ff 100 om 100... En volgens mij echt prestatie contracten ingevoerd...maar even terug naar 100 om 100, dan had dat geld toch nooit op mogen zijn.. ik denk dat dit al het seizoen ervoor kapot is gegaan.. het maakt ook niet meer uit freakie, we zijn weer klimmende, hoop ik.. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote: Gezien je kinderlijke reacties vraag ik me oprecht af wie er hier de debiel is vanaf de zolderkamer.. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 02:29 schreef nummer10 het volgende:[..] Maar ff 100 om 100... En volgens mij echt prestatie contracten ingevoerd...maar even terug naar 100 om 100, dan had dat geld toch nooit op mogen zijn.. ik denk dat dit al het seizoen ervoor kapot is gegaan.. het maakt ook niet meer uit freakie, we zijn weer klimmende, hoop ik.. Die 100 miljoen had mislintat nooit kunnen en moeten opmaken als er een fatsoenlijke directie en RvC had gestaan. Die waren er niet, dus ja dan loop je in problemen. Nogmaals, Overmars had al aangegeven dat het geen makkelijke tijden gingen worden na de corona periode. Veel geld ingeteerd op bijvoorbeeld de weinige kaartverkoop.
Voor Ajax dus een reden om niet alles te investeren omdat je zulke jaren ook moet kunnen opvangen. Nogmaals, hij heeft daar een heel interview over gegeven. Het is Mislintat die dit heeft genegeerd. Dan kan je beweren van niet, maar deze man heeft zich niet aan een buffer gehouden. Als hij dat wel had gedaan had Ajax ook deze zomer gewoon kunnen investeren. Het is ook helemaal niet zo dat Ajax 0 euro heeft. Het hele beleid is dat Ajax zich nu ook bedenkt dat er ook geen CL kan komen volgend jaar. Dan mis je weer 50/60 miljoen + echte grote transfer bedragen. Dus nogmaals, als je nu 100 miljoen hebt, kan je niet nu goed investeren. Dan kan gewoon niet. Maar waarom leent Ajax dan? Nou om er zeker van te zijn dat ze wel kunnen investeren en niet totaal stil staan, een lening kan je ook niet zomaar krijgen natuurlijk.
Je geeft Overmars de schuld van dit alles. Maar het team onder schreuder had nooit zo mogen spelen. De spelers die in dat elftal speelde waren stuk voor stuk goede spelers. Ook een enorm goed gemixt team. Was echt helemaal niks mis mee. Schreuder heeft daar een potje van gemaakt. En dan verkoop je spelers zoals Kudus natuurlijk veel te snel(team loopt niet) en een Conceicao die ook gewoon heel erg goed was.
Daarna heb je nog een seizoen waar Mislintat er gewoon een puinhoop van maakt. Spelers aankopen die echt niet bij Ajax passen. Een trainer die geen controle had maar vooral, al zijn spelers niet goed genoeg vond en dat open voor de camera zeiβ¦. Als mijn werkgever zou zeggen dat ik er niks van kan maar hij niet anders kan, ga ik toch ook niet meer voor hem werken?
Echt drama beleid. Van 2 jaar, niet vanuit overmars. Zijn aankopen waren prima. Als van je aankopen 30/40 lukt, doe je het gewoon heel erg goed. Overal zijn aankopen soms wel goed, soms niet. Dat is niet zo gek, dat je onbekende spelers haalt die het dan toch heel goed zijn. Is natuurlijk ongelofelijk goed. 0 miskopen dat kan niet. Onmogelijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Aankopen overmars: - Tadic - Ziyech - Blind - Sanchez - Martinez - Antony - Haller - Berghuis - Klaassen - Alvarez - Neres - Promes - Wober - Kudus - Sinkgraven - Gudelj - Daramy - Kirstensen - Cassiera - Marin - Labyad - Marin - Kik Pierie - Bande - Mallagan
Dit zijn aankopen boven de 5 miljoen euro. Daarvan zijn 13 spelers gewoon goede aankopen geweest. Uit 24 spelers. Dan missen we voor het gemak nog Frenkie de Jong. Je kan Overmars kwa aankopen niet aanvallen. Zijn aankopen zijn gewoon prima geweest.
Hier staan ook de spelers zoals Onana, Dolberg, Milik, Tagliafico, Schone,
Zijn laatste aankopen waren een aantal missers(twijfel of dat zijn fout is of die van de trainer) maar ook gewoon Conceicao, Kaplan. Even kijken naar de uitgaven van overmars.
Hij heeft altijd maar de helft van het inkomende transfergeld gebruikt. Of zelfs minder. Mislintat heeft 110 miljoen uitgegeven, dat is 3 miljoen minder dan Ajax uitgaf na een heel goed verkopen en CL spelen. Mislintat kocht onverantwoord spelers. Je kan het niet met me eens zijn. Maar dit zijn gewoon feiten. Overmars heeft nooit onverantwoord fouten gemaakt. Enige fout, is geweest dat hij Schreuder heeft aangewezen als trainer.
Mislintat had op Overmars zijn ideeen/beleid ongeveer 50 miljoen mogen uitgeven. Max. Geen CL, dus ook daar kon hij ook dat niet meerekenen. Even dan terugkomen op dit seizoen. Als Mislintat dat geld niet had uitgegeven. Had je nu dus 100 miljoen niet uitgeven. De klap kunnen opvangen van geen CL spelen en was er niks aan de hand. Nogmaals, er was niks aan de hand. Door die eikel van een Mislintat is het financieel mis gegaan(Ook door slecht toezicht). Dat als enige kan je overmars verwijten. Ajax in de steek laten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 september 2024 door freakie -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 12:36 schreef freakie het volgende:Aankopen overmars: - Tadic - Ziyech - Blind - Sanchez - Martinez - Antony - Haller - Berghuis - Klaassen - Alvarez - Neres - Promes - Wober - Kudus - Sinkgraven - Gudelj - Daramy - Kirstensen - Cassiera - Marin - Labyad - Marin - Kik Pierie - Bande - Mallagan Dit zijn aankopen boven de 5 miljoen euro. Daarvan zijn 13 spelers gewoon goede aankopen geweest. Uit 24 spelers. Dan missen we voor het gemak nog Frenkie de Jong. Je kan Overmars kwa aankopen niet aanvallen. Zijn aankopen zijn gewoon prima geweest. Hier staan ook de spelers zoals Onana, Dolberg, Milik, Tagliafico, Schone, Zijn laatste aankopen waren een aantal missers(twijfel of dat zijn fout is of die van de trainer) maar ook gewoon Conceicao, Kaplan. Even kijken naar de uitgaven van overmars. Hij heeft altijd maar de helft van het inkomende transfergeld gebruikt. Of zelfs minder. Mislintat heeft 110 miljoen uitgegeven, dat is 3 miljoen minder dan Ajax uitgaf na een heel goed verkopen en CL spelen. Mislintat kocht onverantwoord spelers. Je kan het niet met me eens zijn. Maar dit zijn gewoon feiten. Overmars heeft nooit onverantwoord fouten gemaakt. Enige fout, is geweest dat hij Schreuder heeft aangewezen als trainer. Mislintat had op Overmars zijn ideeen/beleid ongeveer 50 miljoen mogen uitgeven. Max. Geen CL, dus ook daar kon hij ook dat niet meerekenen. Even dan terugkomen op dit seizoen. Als Mislintat dat geld niet had uitgegeven. Had je nu dus 100 miljoen niet uitgeven. De klap kunnen opvangen van geen CL spelen en was er niks aan de hand. Nogmaals, er was niks aan de hand. Door die eikel van een Mislintat is het financieel mis gegaan(Ook door slecht toezicht). Dat als enige kan je overmars verwijten. Ajax in de steek laten. Zo... je hebt er een hele studie van gemaakt, freakie. π Maar vooropgesteld, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben het dan ook volstrekt met je eens. Het enige dat ik Marc Overmars verwijt is dat hij een ongelooflijke domoor is geweest met zijn "dickpic". Een kind kon weten dat hij daar vroeg of laat problemen mee zou kunnen krijgen. Maar als TD heeft hij nagenoeg perfect werk afgeleverd bij Ajax! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 12:36 schreef freakie het volgende:Aankopen overmars: - Tadic - Ziyech - Blind - Sanchez - Martinez - Antony - Haller - Berghuis - Klaassen - Alvarez - Neres - Promes - Wober - Kudus - Sinkgraven - Gudelj - Daramy - Kirstensen - Cassiera - Marin - Labyad - Marin - Kik Pierie - Bande - Mallagan Dit zijn aankopen boven de 5 miljoen euro. Daarvan zijn 13 spelers gewoon goede aankopen geweest. Uit 24 spelers. Dan missen we voor het gemak nog Frenkie de Jong. Je kan Overmars kwa aankopen niet aanvallen. Zijn aankopen zijn gewoon prima geweest. Hier staan ook de spelers zoals Onana, Dolberg, Milik, Tagliafico, Schone, Zijn laatste aankopen waren een aantal missers(twijfel of dat zijn fout is of die van de trainer) maar ook gewoon Conceicao, Kaplan. Even kijken naar de uitgaven van overmars. Hij heeft altijd maar de helft van het inkomende transfergeld gebruikt. Of zelfs minder. Mislintat heeft 110 miljoen uitgegeven, dat is 3 miljoen minder dan Ajax uitgaf na een heel goed verkopen en CL spelen. Mislintat kocht onverantwoord spelers. Je kan het niet met me eens zijn. Maar dit zijn gewoon feiten. Overmars heeft nooit onverantwoord fouten gemaakt. Enige fout, is geweest dat hij Schreuder heeft aangewezen als trainer. Mislintat had op Overmars zijn ideeen/beleid ongeveer 50 miljoen mogen uitgeven. Max. Geen CL, dus ook daar kon hij ook dat niet meerekenen. Even dan terugkomen op dit seizoen. Als Mislintat dat geld niet had uitgegeven. Had je nu dus 100 miljoen niet uitgeven. De klap kunnen opvangen van geen CL spelen en was er niks aan de hand. Nogmaals, er was niks aan de hand. Door die eikel van een Mislintat is het financieel mis gegaan(Ook door slecht toezicht). Dat als enige kan je overmars verwijten. Ajax in de steek laten. Hier ben ik het zeker mee eens he begrijp me niet verkeerd en ik zeg nergens dat mislintat een topper is, in tegendeel... Maar ook hier heb je 50 procent troep tussen natuurlijk en ik denk oprecht dat het fout is gegaan dat de toenmalige directie te hoge lonen uitgaf en dat dit een heel groot probleem is van de malaise nu.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Zijn laatste aankopen waren een aantal missers(twijfel of dat zijn fout is of die van de trainer) maar ook gewoon Conceicao, Kaplan. Even kijken naar de uitgaven van overmars. Concecao en Kapalan zijn prima spelers ,alleen Kaplan was weer niet fit terug gekomen van het EK en Baas doet het goed alhoewel ik denk dat kaplann completer is als verdediger. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 02:35 schreef nummer10 het volgende:[..] Gezien je kinderlijke reacties vraag ik me oprecht af wie er hier de debiel is vanaf de zolderkamer.. Zit jij op een zolderkamer dan? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 16:28 schreef nummer10 het volgende:[..] Hier ben ik het zeker mee eens he begrijp me niet verkeerd en ik zeg nergens dat mislintat een topper is, in tegendeel... Maar ook hier heb je 50 procent troep tussen natuurlijk en ik denk oprecht dat het fout is gegaan dat de toenmalige directie te hoge lonen uitgaf en dat dit een heel groot probleem is van de malaise nu.. Maar die lonen waren verantwoord en hadden we nu ook gewoon kunnen betalen als Mislintat niet al het binnengekomen transfergeld had uitgegeven. Wat hij gedaan heeft is 150 miljoen binnen gehaald(allemaal toppers verkocht natuurlijk). Daarna 40 miljoen ruimte overgehouden voor Salarissen. Deze salarissen zijn betaald en nu heeft Ajax geen ruimte om salarissen te kunnen betalen en te kunnen βkopenβ die salarissen die te βhoogβ zijn. Zijn geen fouten van Overmars. Als je kijkt hoe overmars aankopen deed, dan weet je dat Overmars Ajax heeft achtergelaten met 250 miljoen meer dan ze begonnen(is het niet meer want reken voor het gemak de CL dan niet mee)
Alleen Corona, 2 jaar geen CL halen schieten dan snel door de budgetten. Salarissen waren oke, alleen mislintat koopt daarna spelers voor vreemde bedragen met een enorm salaris hij heeft niks echt naar beneden gebracht. Alleen maar onrust gegeven. De helft verkeerde spelers, heb je echt niet gelezen. Nergens bij geen enkele club is 50% verkeerd. 50% geslaagde spelers echt enorm goed. Een bayern, barcalona maar zelfs Real Madrid hebben problemen met gevestigde namen. Weet nog goed dat Henry de overstap maakte. En totaal niet gelukkig was.
Je kan wel blijven zeuren over 50% maar die βhogeβ salarissen zijn nu een probleem omdat Mislintat en RvC vorig jaar geen toezicht hebben gehouden. Zeg maar een kind met zijn spaargeld. Of beter een student net zijn salaris. Gelijk uitgeven.! En als er een magnetron kapot gaat, shit. Niks op de bankrekening. Dat kan iedereen toch zien? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 16:28 schreef nummer10 het volgende:[..] Hier ben ik het zeker mee eens he begrijp me niet verkeerd en ik zeg nergens dat mislintat een topper is, in tegendeel... Maar ook hier heb je 50 procent troep tussen natuurlijk en ik denk oprecht dat het fout is gegaan dat de toenmalige directie te hoge lonen uitgaf en dat dit een heel groot probleem is van de malaise nu.. Mislintat heeft 11 spelers binnengehaald daarvan zijn er 9 ondermaats geweest. Overmars heeft ook van zulke 12/13 miskopen, in 10 jaar! Is natuurlijk van de zotte dat jij Overmars verwijt dat het nu een zooitje is. Het enige is, dat wat Pietje zegt. Je kan hem verwijten dat hij die dickpics heeft verstuurd en Ajax in de problemen heeft gebracht. Als overmars had gebleven was het een grote kans dat je nu Berghuis niet meer had, en daar Conceicao had staan. Je Tadic nog had gehad, dat bergwijn dan allang verkocht had geweest. Dat je nu De Vrij daar had staan inplaats van Sutalo(die reken ik trouwens niet eens mee met de miskopen omdat sommige spelers ook door trainers onzeker gemaakt kunnen worden)
Je kan echt alles vinden over dickpics. Overmars heeft Ajax naar het topniveau gebracht, met gerichte aankopen. Elk jaar weer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 23:06 schreef p111 het volgende:Zijn laatste aankopen waren een aantal missers(twijfel of dat zijn fout is of die van de trainer) maar ook gewoon Conceicao, Kaplan. Even kijken naar de uitgaven van overmars. Concecao en Kapalan zijn prima spelers ,alleen Kaplan was weer niet fit terug gekomen van het EK en Baas doet het goed alhoewel ik denk dat kaplann completer is als verdediger. Ja maar een aantal missers heb je echt altijd. Zelfs als je βbekendeβ spelers haalt is dat probleem. Laat staan de vijver waar Ajax in vist. Dan is de kans dat een speler mislukt groot. Dan moet je dus bedenken als Kaplan en Conceicao grote worden(hadden geworden voor conceicao) dat je die bedragen er dan wel uithaalt. En laten we eerlijk zijn. 3e worden in een seizoen waar je Kudus, Brobbey, Tadic, Blind, Timber en Alvarez hebt lopen, is natuurlijk een enorme prestatie van Schreuder. Die miskoop kan je Overmars ook aanrekenen. Kudus altijd op de verkeerde plek. Altijd lopen klooien met Tadic/Bergwijn.
Even terug op die aankopen. Ja een best groot bedrag was niet heel goed(bassey enzo) maar Ajax had daar ook andere opties nog voor in de selectie. Dus met meer dan 200 miljoen is Overmars voor 110 miljoen gaan aankopen. Ja dat is veel, maar nog steeds verantwoord(Ajax had CL en meer dan 200 miljoen vanuit transfers). Ik denk dat hij had bedacht. Eerste worden we sowieso met die selectie(had ook sowieso moeten zijn, of in ieder geval 2e) en dat seizoen daarna kunnen we weer gerichte aankopen doen. Met een Kudus die hij binnen had kunnen houden en een Tadic.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 september 2024 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 16 september 2024 - 14:05 schreef Pietje het volgende:[..] Zo... je hebt er een hele studie van gemaakt, freakie. π Maar vooropgesteld, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben het dan ook volstrekt met je eens. Het enige dat ik Marc Overmars verwijt is dat hij een ongelooflijke domoor is geweest met zijn "dickpic". Een kind kon weten dat hij daar vroeg of laat problemen mee zou kunnen krijgen. Maar als TD heeft hij nagenoeg perfect werk afgeleverd bij Ajax! Zeker hij heeft eigenlijk in die 10 jaar maar 2 fouten gemaakt. Schreuder aannemen en fotos sturen van zijn pielemuis. Maar de rest was allemaal ontzettend doordacht. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
Ok helder freakie ik kan me vinden in je uitleg... Behalve dat die dan spelers aankocht die op voorhand van tenhag kwamen zonder enige meerwaarde, maar dat is een ander verhaal..
We kunnen nu gewoon weer vooruit kijken en zijn bezig de boel weer op de rit te krijgen en dat zal dit seizoen nog wel echt met vallen en opstaan gebeuren en dat is logisch, maar ik zie echt hele positieve veranderingen in het team en dat vind ik fijn... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 september 2024 - 11:31 schreef nummer10 het volgende:Ok helder freakie ik kan me vinden in je uitleg... Behalve dat die dan spelers aankocht die op voorhand van tenhag kwamen zonder enige meerwaarde, maar dat is een ander verhaal.. We kunnen nu gewoon weer vooruit kijken en zijn bezig de boel weer op de rit te krijgen en dat zal dit seizoen nog wel echt met vallen en opstaan gebeuren en dat is logisch, maar ik zie echt hele positieve veranderingen in het team en dat vind ik fijn... Zeker. Ten hag zijn aankopen waren niet goed hahahπ en inderdaad er staat in ieder geval een trainer die dit een project voor zichzelf heeft gemaakt en dus alles op alles zet om er het beste uit te halen. Dat is voor Ajax echt het enige wat je nu nog van een trainer kan vragen. Positiviteit, hard werken. Maar dat kan deze trainer vast. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 september 2024 - 19:47 schreef freakie het volgende:[..] Zeker. Ten hag zijn aankopen waren niet goed hahahπ en inderdaad er staat in ieder geval een trainer die dit een project voor zichzelf heeft gemaakt en dus alles op alles zet om er het beste uit te halen. Dat is voor Ajax echt het enige wat je nu nog van een trainer kan vragen. Positiviteit, hard werken. Maar dat kan deze trainer vast. Zo ziet het er wel naar uit ! De basis van conditie en inzet waar die heel erg hamert vind ik al een heel positief iets.. en sommige momenten zie je het idee van deze staf, en nee dat gaat nog niet altijd goed, maar de verbetering is in iedergeval goed zichtbaar.. goddank π
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 september 2024 - 19:55 schreef nummer10 het volgende:[..] Zo ziet het er wel naar uit ! De basis van conditie en inzet waar die heel erg hamert vind ik al een heel positief iets.. en sommige momenten zie je het idee van deze staf, en nee dat gaat nog niet altijd goed, maar de verbetering is in iedergeval goed zichtbaar.. goddank π
Ja vooral dat hij conditioneel hij het team weer goed krijgt. Niet te veel lijkt te vragen van de spelers. En nog veel belangrijker. SUTALO is al weken NIET de zwakste en wil soms nog wel eens juist Ajax helpen, inplaats van de slechtste te zijn.
Je kan het na vorig seizoen ook alleen maar positief zien toch.. |
|
|
|