|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 27 juli 2025 - 11:01 schreef MMM het volgende:[..] Goede prijs? Jij denkt dat je nog 9 miljoen krijgt voor Ueda? Of de aankoopprijs van Zerrouki terug krijgt? Dat worden allemaal forse afschrijvingen. Zoals heel veel aankopen van Te Kloese zelf. Jij stelt allemaal vragen die een fatsoenlijke TD maanden terug al uitgestippeld heeft. Als je 10 dagen voor een wedstrijd, die draait om tientallen miljoenen, maar 1 cv heb.. Lachwekkend Een trainer moet je nooit de vrijheid geven. Zerrouki wilde hij blijkbaar niet eens meer. Ueda heb ik nooit gelezen dat hij die wilde? Ik schrijf goede prijs. Niet betere prijs dan aankoop toen. RVP is vrij specifiek in de wens tav cv. Lees in ander topic zijn zienswijze daarover.
Aankoop spelers doen trainer en TD in samenspraak. Dat weet iedereen.
Maar goed, ieder z'n gelijk. En hopelijk op termijn juichen. CL is helaas nog niet een gegeven. Een Arne Slot ook niet. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zijn jullie ook niet een beetje bang. Dat v Persie niet in staat is ,zijn voetbal visie over te brengen op deze selectie? Die nog zonder ( komt nog ?) sterkhouders ,die deze lijn kunnen vasthouden. Ben ook bang dat we het Heerenveen scenario gaan krijgen. Hoop echt dat ik het fout heb .... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik ben vooral bang dat de technische staf de tijd niet gaat krijgen van supporters door onrealistische verwachtingen |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 27 juli 2025 - 12:02 schreef Stylzz het volgende:Ik ben vooral bang dat de technische staf de tijd niet gaat krijgen van supporters door onrealistische verwachtingen Dat is ook zo. Het enige wat ik niet begrijp,is als CL zo belangrijk is. Je niet vroeger ben begonnen met het neerzetten van een basis.......... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zondag 27 juli 2025 - 12:13 schreef piet de paler het volgende:[..] Dat is ook zo. Het enige wat ik niet begrijp,is als CL zo belangrijk is. Je niet vroeger ben begonnen met het neerzetten van een basis.......... De beoogde basis was of niet fit of nog niet gekocht. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben echt benieuwd wat er tegen Wolfsburg in het veld staat |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 27 juli 2025 - 11:52 schreef piet de paler het volgende:Zijn jullie ook niet een beetje bang. Dat v Persie niet in staat is ,zijn voetbal visie over te brengen op deze selectie? Die nog zonder ( komt nog ?) sterkhouders ,die deze lijn kunnen vasthouden. Ben ook bang dat we het Heerenveen scenario gaan krijgen. Hoop echt dat ik het fout heb .... Ik denk dat het er tussen in zit. De supporters zullen weinig geduld hebben, maar ik ben bang dat van Persie nog te weinig ervaring heeft en zijn voetbalvisie is mij ook nog onduidelijk behalve het feit dat hij met hoge pressie wil spelen. Dat is me net even te simpel. En waar mijn echte zorg zit is dat hij al te veel de gelouterde trainer speelt die blijft hangen in zijn eigen gelijk. Gelouterd is hij als speler, maar niet als trainer. maar ik hoop oprecht er naast te zitten. Het is een gevoel wat ik krijg bij zijn interviews en mediamomenten. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Hoog druk zetten kan.... Echter met deze verdediging ??????? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Je kan alleen voor een specifiek systeem gaan als je zeker weet dat het beschikbare materiaal er geschikt voor is . Anders moet je er voor zorgen dat je in wedstrijden tactische omzettingen kan toepassen. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Verdedigend houdt t echt niet over in kwaliteit momenteel.
DRINGEND direct inzetbare versterking nodig. |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Het voetbal van Feyenoord is momenteel niet om over naar huis te schrijven en de tijd begint te dringen nu de voorronde van de CL voor de deur staat. Oefenenduels worden niet gewonnen na de uitzege bij Cambuur. Straks grijp je naast deelname CL en zoals voorgaande twee seizoenen maak je weer een slechte start in de competitie. Hier moet de directie toch van geleerd hebben? De selectie moet heel snel op orde zijn want het elftal draait voor geen meter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 juli 2025 door ras -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Centrale verdedigers moeten erbij, van andere linies geheel kun je wel lekker team maken van middenvelders onder contract al hebt staan en aanvallers
Maar gaat niet lekker kun je gerust zeggen als er noodgedwongen middenvelders cv moeten of jeugd linies achterin die er nog niet klaar voor zijn
Pas als achterste linie op orde is kun je kijken waar nog meer om elftal evt te versterken nog.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 juli 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Kwaliteitsvolle fitte verdedigers is idd nood aan nu.
Bij vertrek Paixao ook nog wel vleugelflitser erbij. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 27 juli 2025 - 14:26 schreef Cruzcontrol het volgende:Kwaliteitsvolle fitte verdedigers is idd nood aan nu. Bij vertrek Paixao ook nog wel vleugelflitser erbij. Geluiden blijven dat er geen vervanger komt voor Igor. Dat het opgelost wordt met wat we hebben.
Dus 1 lcv zeker nog (misschien een tweede), maar het kan zomaar zo zijn dat het voor de rest blijft zoals het is. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Dan hoef je er ook niet veel van te verwachten dit seizoen. Dat is dan wel lekker om te weten. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Geen enkele reden om aan te nemen dat dit het is. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Dat met de aanvoerders kan nog wel een stok worden om mee te slaan trouwens. Er zijn wel wat jongens gepasseerd die ouder zijn en/of langer bij Feyenoord spelen. En die ook zeker kwaliteiten als aanvoerder hebben.
Maar goed, hopelijk pakt het goed uit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 augustus 2025 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Op de goede weg, met deze sterk veranderde selectie.
Kost tijd, of we willen of niet. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Wat een warrig verhaal. Leek wel een wortelkanaal behandeling 🤣 |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hij ging zelf met Psv praten destijds en vertrok voor een fooi naar Arsenal. Snap niet dat hij praat over commitment naar de club van Timber. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Persie blij met volwassen optreden: '' Dat was een hele goede keuze''

Feyenoord-trainer Robin van Persie was na afloop van de 2-1 overwinning op Fenerbahçe te spreken over het optreden van zijn ploeg. In gesprek met Ziggo Sport prees hij met name het spel in de eerste helft en de volwassenheid in de slotfase.
''Dit voelt lekker. Als hij zo laat valt, voelt dat natuurlijk heel fijn. Ik denk dat wij in de eerste helft echt hartstikke goed gevoetbald hebben. Zowel aan de bal als zonder de bal. Echt goed voetbal laten zien. Tweede helft hadden we het in fases lastiger. Fener drukte ons verder terug. Onze keuzes aan de bal waren minder. Dan is het wel heel erg lekker dat je hem op het einde nog wint,'' aldus Van Persie.
De trainer lichtte ook de keuze toe om in de eerste helft gas terug te nemen. ''We kozen er bewust voor om in de laatste fase van de eerste helft iets lager te staan. Dat was denk ik een hele goede keuze van ons. Soms kan je wel blijven gaan, maar je moet ook reëel zijn dat je tegen een hele goede tegenstander speelt. Je voelde dat Fener meer controle kreeg en dat hebben we heel goed gedaan. De laatste fase van de eerste helft speel je volwassen en dan ga je met 1-0 rusten.''
Na rust was het spelbeeld anders. ''Daarna wil je terug naar de energie, intensiteit en kwaliteit aan de bal wat je levert in de eerste helft. Dan moet ik zeggen dat we de eerste paar minuten van de tweede helft niet gelukkig begonnen. Je ziet dat je net de duels verliest, te laat komt en gelijk onder druk staat. Vaak zijn die eerste minuten wel bepalend. Daar moeten we van leren met elkaar.''
Complimenten voor Hadj Moussa Anis Hadj Moussa maakte in de extra tijd het verschil met zijn eerste officiële kopgoal voor Feyenoord. Van Persie: ''Zijn eerste officiële kopgoal begreep ik, ik heb het even gecheckt net. Moussa vond ik zeker in de eerste helft heel goed spelen, veel dreiging en ook verdedigend heel erg goed. Dan is het heel mooi dat hij in de tweede helft toch nog zijn momentje pakt.'' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 06 augustus 2025 - 23:18 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Dat met de aanvoerders kan nog wel een stok worden om mee te slaan trouwens. Er zijn wel wat jongens gepasseerd die ouder zijn en/of langer bij Feyenoord spelen. En die ook zeker kwaliteiten als aanvoerder hebben. Maar goed, hopelijk pakt het goed uit. Wie dan? Hwang? Die is verbaal niet zo sterk volgens mij? Timber is de enige die het zou kunnen doen. Maar als die een echte aanvoerder was had hij verlengd |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 06 augustus 2025 - 23:48 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Hij ging zelf met Psv praten destijds en vertrok voor een fooi naar Arsenal. Snap niet dat hij praat over commitment naar de club van Timber. Toen was hij nog nat achter zijn oren. Mensen veranderen en groeien. Dus juist RvP zou dit nu moeten snappen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vond dit overigens een toevallige 2-1 overwinning. Moet snel de boel fit en met inhoud krijgen. Verdediging staat. Het middenveld in principe ook. Voorin worden we nog niet heel gevaarlijk, maar dat is ingespeeldheid denk ik. Zorgen: druk zetten en bal veroveren van je doel af. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2025 - 07:34 schreef Stylzz het volgende:[..] Toen was hij nog nat achter zijn oren. Mensen veranderen en groeien. Dus juist RvP zou dit nu moeten snappen Dat ben ik met jou eens |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2025 - 07:32 schreef Stylzz het volgende:[..] Wie dan? Hwang? Die is verbaal niet zo sterk volgens mij? Timber is de enige die het zou kunnen doen. Maar als die een echte aanvoerder was had hij verlengd Elke andere middenvelder. Hwang, Moder en Timber. Of misschien zelfs Wellenreuther of Watanabe.
En het is niet alleen de eerste aanvoerder. Want Steijn is op zich qua karakter een goede keuze. Alleen hij is er pas net en je weet eigenlijk nog niet eens of hij wel goed genoeg is. Stel je voor dat hij tegenvalt.
Maar Hadj-Moussa en Read als tweede en derde aanvoerder? Hadj-Moussa die een paar weken terug nog met Benfica praatte? Is dat de 'commitment' aan Feyenoord waar Van Persie het over heeft. Die had na een klein jaar als basisspeler Feyenoord al bijna ingeruild voor een marginale stap omhoog. En heeft ook nog wel genoeg te winnen in zijn eigen spel.
Voor Read geldt dat al helemaal en die is ook nog veel korter basisspeler. En nog heel jong.
Nogmaals, qua karakters begrijp ik de keuze wel min of meer, maar qua ervaring en status binnen Feyenoord zijn er wel vraagtekens. Het is niet zonder risico dit. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2025 - 11:13 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Elke andere middenvelder. Hwang, Moder en Timber. Of misschien zelfs Wellenreuther of Watanabe. En het is niet alleen de eerste aanvoerder. Want Steijn is op zich qua karakter een goede keuze. Alleen hij is er pas net en je weet eigenlijk nog niet eens of hij wel goed genoeg is. Stel je voor dat hij tegenvalt. Maar Hadj-Moussa en Read als tweede en derde aanvoerder? Hadj-Moussa die een paar weken terug nog met Benfica praatte? Is dat de 'commitment' aan Feyenoord waar Van Persie het over heeft. Die had na een klein jaar als basisspeler Feyenoord al bijna ingeruild voor een marginale stap omhoog. En heeft ook nog wel genoeg te winnen in zijn eigen spel. Voor Read geldt dat al helemaal en die is ook nog veel korter basisspeler. En nog heel jong. Nogmaals, qua karakters begrijp ik de keuze wel min of meer, maar qua ervaring en status binnen Feyenoord zijn er wel vraagtekens. Het is niet zonder risico dit. Eens. Read is trouwens in zijn leeftijdsklasse wel iemand met leiderschapskwaliteiten. Hij laat dat ook zien bij Oranje o19, maar in dit Feyenoord natuurlijk nog geen optie. Moussa als aanvoerder is volstrekt ongeloofwaardig. Steijn aanvoerder maken is risicovol, laat hem eerst wennen en zich op zijn eigen spel concentreren. Als Timber dan volgend jaar weg is kan je Steijn prima naar voren schuiven. Misschien wil van Persie een steen in de vijver gooien en oude patronen en vanzelfsprekendheden doorbreken, dat zou kunnen. Maar het komt een beetje geforceerd over. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2025 - 11:21 schreef CobusIII het volgende:[..] Eens. Read is trouwens in zijn leeftijdsklasse wel iemand met leiderschapskwaliteiten. Hij laat dat ook zien bij Oranje o19, maar in dit Feyenoord natuurlijk nog geen optie. Moussa als aanvoerder is volstrekt ongeloofwaardig. Steijn aanvoerder maken is risicovol, laat hem eerst wennen en zich op zijn eigen spel concentreren. Als Timber dan volgend jaar weg is kan je Steijn prima naar voren schuiven. Misschien wil van Persie een steen in de vijver gooien en oude patronen en vanzelfsprekendheden doorbreken, dat zou kunnen. Maar het komt een beetje geforceerd over. Read was inderdaad van de zomer bij O19 al een prima aanvoerder inderdaad. Maar daar was hij ook de beste speler. En hij doet het goed hoor bij Feyenoord, zeker gezien zijn leeftijd, maar hij komt eigenlijk pas net kijken. En is hij straks uberhaupt basisspeler?
Misschien valt het allemaal wel mee en is het niet zo belangrijk wie de band draagt. En heb je sowieso meerdere leiders. Maar het is wel weer een teken dat Van Persie nogal eigenwijs is. In het midden gelaten of dat in positieve zin of in negatieve zin is. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2025 - 07:32 schreef Stylzz het volgende:[..] Wie dan? Hwang? Die is verbaal niet zo sterk volgens mij? Timber is de enige die het zou kunnen doen. Maar als die een echte aanvoerder was had hij verlengd Ik vind zijn keuze voor de 3 op zijn minst opmerkelijk. Steijn is er net bij, Moussa lijkt mij niet het type en Read komt eigenlijk net kijken.
Maar goed, snap dat Timber gezien het niet bij willen tekenen niet meer de juiste kandidaat is. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
mooi om gisteren te zien dat onder zijn leiding stappen gezet worden , heel erg knap om met zo'n nieuwe groep zo goed te spelen als in de eerste helft robin begint mij steeds meer te overtuigen als trainer , als speler al een legend maar denk en hoop als trainer ook |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Robin vaart zijn eigen koers, en ik vind dat hij het naar behoren doet tot nu toe, met deze sterk veranderde selectie.
Zien hoe t verder ontwikkelt binnen een paar maanden, qua spel en inhoud.
Voor nu hebben we wat geluk nodig qua resultaten, en hopelijk worden de aanvallende intenties ook beloond daarin. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Hoorde ik dit nou goed ? "Ik houd niet van het woord wisselen, dat zijn gamechangers" |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: hahaha, zei ie dat echt? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Moet wel zeggen, hij heeft al een aantal dingen gedaan waarvan je zegt... dat als Priske het had gedaan, hij ermee om z'n oren was geslagen.
Wat dat betreft is het (zeker voor hemzelf) wel lekker dat hij meer krediet heeft. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Ik kom het niet voor niks navragen hahaha. Straks zal de video van de persco uitsluitsel geven🤣 |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 augustus 2025 - 21:28 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Moet wel zeggen, hij heeft al een aantal dingen gedaan waarvan je zegt... dat als Priske het had gedaan, hij ermee om z'n oren was geslagen. Wat dat betreft is het (zeker voor hemzelf) wel lekker dat hij meer krediet heeft. Resultaten helpen ook gewoon.
Eerste seizoens openings wedstrijd overwinning in 3 seizoenen..
Wat een woord voor scrabble overigens...
Seizoensopeningswedstrijdoverwinning...
👊👊😂😂 |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 augustus 2025 - 21:41 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Resultaten helpen ook gewoon. Eerste seizoens openings wedstrijd overwinning in 3 seizoenen.. Wat een woord voor scrabble overigens... Seizoensopeningswedstrijdoverwinning... 👊👊😂😂 hahaha, weet niet of ie telt, maar als je hem kan leggen...
En de resultaten tellen mee ja. Maar goed, nou is de selectie ook wel iets eerder op peil dan zeker afgelopen seizoen. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
Met de selectie die v.Persie heeft dit seizoen verwacht ik meer dan alleen resultaten.
Ik verwacht om vermaakt te worden en echt goed voetbal te zien. Dat is echt het minimale.
De excuses die Slot had m.b.t bijna niks te investeren en wachten op buitenkansjes heeft v.persie niet. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Hmmm wisselspelers
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 augustus 2025 door tomson -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Komt een beetje op hetzelfde neer.
Maar goed, trainers roepen wel vaker iets in die richting. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze zeggen dat er geen basisspelers en wisselsspelers zijn, maar dat ze allemaal gelijkwaardig zijn of dat soort onzin. Meende dat vorig jaar dat nog werd geroepen, was het niet Bosz of Farioli die dat zei? Hoe dan ook, is natuurlijk vooral om de spelers tevreden te houden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 augustus 2025 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wisselbeleid weer niet te volgen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Hele brede selectie io het middenveld en voorin. En dan niet wisselen. Maar tegen NAC wel 5x en dat nummer 6 gefrustreerd is.
Vond het tactisch ook niet goed staan tegen die twee spitsen. Kwamen te vaak in de 1 tegen 1. En opbouwend zag ik ook geen patronen. Ja terug op Wellenreuther en dan lang op Ueda.
Was tegen NAC ook al een probleem vond ik. Middenvelders werden niet gevonden. Bal kwam te vroeg bij de vleugelverdedigers. Die vervolgens rare dingen gingen doen. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 april 2025 - 07:31 schreef Alexmem het volgende:Ik vind hoe het staat en daarmee de uitvoering zorgwekkend. Maar goed, een definitief oordeel volgt pas volgend seizoen. Na een fatsoenlijke voorbereiding en met een fitte groep. Op dit moment lijkt het erop dat we niet fit genoeg zijn voor pressie, en dan ben je overal 1 of 2 stappen te laat. Dat zal niet de opdracht zijn ;) Voorlopig te weinig progressie. Maar goed, we gaan t zien. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 - 21:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Hele brede selectie io het middenveld en voorin. En dan niet wisselen. Maar tegen NAC wel 5x en dat nummer 6 gefrustreerd is. Vond het tactisch ook niet goed staan tegen die twee spitsen. Kwamen te vaak in de 1 tegen 1. En opbouwend zag ik ook geen patronen. Ja terug op Wellenreuther en dan lang op Ueda. Was tegen NAC ook al een probleem vond ik. Middenvelders werden niet gevonden. Bal kwam te vroeg bij de vleugelverdedigers. Die vervolgens rare dingen gingen doen. eens |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik twijfel heel erg over de samenstelling van t middenveld En dan met name de zogenaamde 6 Die hebben we niet. En hadden we ook niet. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 - 21:26 schreef Stylzz het volgende:Ik twijfel heel erg over de samenstelling van t middenveld En dan met name de zogenaamde 6 Die hebben we niet. En hadden we ook niet. Helemaal mee eens |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
We spelen ook niet echt met een klassieke 6. Want Steijn staat hoog en die andere twee staan min of meer naast elkaar. Al begint het meestal bij Hwang. |
|
|
|