|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2025 - 11:13 schreef Leuv het volgende:[..] Dus jij denkt dat hij een mindere speler eerder opstelt dan een betere? Iets wat hem zelf de kop kan kosten. te Kloese heeft dramatisch ingekocht en ruim 20M€ uitgegeven aan spelers die geen toegevoegde waarde hebben. Daar ga je weer teKloese werkt bij jou als een rode lap op een stier FEIT Feyenoord heeft er financieel nog nooit zo goed voor gestaan. Dus daar krijg en heb je geen gelijk in dat hij prutst. Lees het commentaar waarom v Persie Borges en Tengsted niet opstelt. En ga dan weer met drek gooien.......... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2025 - 13:24 schreef RenatoBos het volgende:[..] Haha LUL.. Maar ff, ik had m’n twijfels al bij zijn aanstelling, maar word er steeds meer in bevestigd.. Hahaha even afwachten nog . Het gaat behoorlijk snel zijn cariérre als trainer . Ik irriteer mij ook wel eens aan hem ,anderzijds bewonder ik hem. Einde seizoen kunnen we hem pas beoordelen . En dan is het ook leuk als er een groeiende lijn te bespeuren is. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zondag 14 september 2025 - 16:19 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Hahaha even afwachten nog . Het gaat behoorlijk snel zijn cariérre als trainer . Ik irriteer mij ook wel eens aan hem ,anderzijds bewonder ik hem. Einde seizoen kunnen we hem pas beoordelen . En dan is het ook leuk als er een groeiende lijn te bespeuren is. O maar daar heb je helemaal gelijk in maat, maar je wilt toch ook wel progressie zien en dat mis ik. Einde seizoen vind ik nog al erg ruim genomen overigens.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
| Tot de kerst dan maken we de balans op haha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Das wel zo eerlijk inderdaad, hopelijk staat er komende weken een nieuwe buitenspeler op diarra Borges of Sauer? Vind het verschil nog vrij groot tov paixao aanvallend gezien en dat kan rvp wel gebruiken ook Europees.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 september 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
15 uit 5.
1 doelpunt tegen, en ook een halve basis moeten vervangen.
Prima hoor! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 september 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Voor de duidelijkheid: RvP won 8 van de 10 eredivisiewedstrijden met Feyenoord, dit voorjaar.Verlies in laatste minuut tegen psv en laatste wedstrijd tegen Heerenveen. En nu 15 uit 5. RvP wint waar bv. Slot nog wel eens puntjes liet liggen tegen achteroverleunende regenstanders.
Qua resultaat prima, qua spel nog niet heel verheffend.
Komend weekend een stevige test. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Persie lovend over centrum en kritisch op Steijn: ''Daarom wisselde ik hem''

Robin van Persie reageerde na afloop tevreden op de zege van Feyenoord op Fortuna Sittard. De trainer zag zijn ploeg met 2-0 winnen en sprak lovend over enkele spelers, maar zag ook een aantal Feyenoorders niet hun niveau halen, waaronder Sem Steijn.
''Ik vond hem vandaag vlak spelen'', begint Van Persie in gesprek met ESPN over de aanvoerder van Feyenoord. ''Hij was wel vaak bij de tweede ballen aanwezig, dus dat is goed. Maar hij heeft vandaag niet zijn beste wedstrijd gespeeld, dat is ook de reden dat ik hem wisselde. Ik vond Sliti goed invallen, hij had veel dreiging zowel aan de bal als verdedigend en een paar goede acties. Hij maakt ook zijn eerste goal in De Kuip. Veel buitenspelers? Nu viel het wel mee, ik moest er twee missen.''
Het maakt voor Van Persie niet uit hoeveel een speler heeft gekost. De trainer koos ook tegen Fortuna Sittard weer voor twee jeugdspelers, terwijl Gaoussou Diarra de gehele wedstrijd op de bank bleef zitten. ''Ik beoordeel spelers op het feit wat ze laten zien tijdens trainingen en wedstrijden. De een kost drie ton en de ander drie miljoen, de ander weer wat meer. Ja oké, dat kan...''
De coach vond dat zijn ploeg goed voor de dag kwam tegen de Limburgers. ''Ik vond ons goed spelen tegen een stug team. Tegen Fortuna speel je over het algemeen niet je fraaie wedstrijden, dat heeft ook met hun manier van spelen te maken. Het is compact, stug en rustig aan doen met doeltrappen. Dat is geen verwijt, dat is hun goed recht. Daarin zoeken ze wel de grens op. Over het algemeen haalt dat het tempo uit de wedstrijd, maar dat is volledig legaal.''
Ondanks het spelbeeld was Van Persie positief. ''We hebben toch veel kansen weten te creëren. Ik wil de nadruk niet leggen op de kansen die er niet ingaan, maar op het feit dat we zoveel mogelijkheden krijgen. Daar ben ik hartstikke blij mee en dat betekent dat wij het goed doen. Wederom nul gehouden, nu vijf keer op rij. Dat is hartstikke sterk. We geven nauwelijks iets weg.''
Centraal duo De verdediging kreeg aparte complimenten. ''Dan denk je dat ze al twintig jaar samenspelen. Zij zijn zowel over de grond als in de lucht ijzersterk. Als je ziet hoe clean ze hun duels aangaan. Ik zag Watanabe op een gegeven moment een bal afsnoepen, dat gebeurde zo mooi en schoon, dat vind ik persoonlijk extra mooi. Het zijn hele goede verdedigers die direct verdedigen. Vandaag waren ze ook weer fantastisch.''
Over de komst van Ahmedhodžić zei Van Persie: ''Toen ik zijn naam hoorde vanuit de scouting, heb ik een aantal wedstrijden bekeken. Na twintig minuten zag ik al: dat is een goede. Het was een wedstrijd Sheffield tegen Burnley, daarin zat hij er toevallig een keer naast. Ondanks dat kon je zien hoe hij beweegt, duels aangaat en constant bezig is om de verdediging neer te zetten. Ik was al snel positief en heb nog meer wedstrijden bekeken. Dat het dan zo uitpakt is extra fijn.''
[youtube] https://youtu.be/qCkIGdGGpL8[/youtube] https://youtu.be/qCkIGdGGpL8?si=WsNom99_a4NZKR-z |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
| ROTTERDAM- Robin van Persie heeft Feyenoord aan een van de mooiste seizoenstarts in jaren geholpen. Slechts enkele keren kwam Feyenoord zo sterk uit de startblokken (1993, 2005, 2016), maar zelfs bij het glorieuze team in 1969 lukte dat niet met slechts één tegengoal bij de eerste vijf zeges. Dankzij de 2-0 zege op Fortuna Sittard kan de Feyenoord-coach nu met fraaie cijfers pronken. Vijftien punten uit vijf partijen, elf goals voor en eentje tegen. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Ja, ik blijf zingen, ""oh wat is het stil aan de overkant""😊 Want zojuist las ik ook dat sinds zijn begin als trainer in februari de club het hoogst aantal punten heeft gehaald, 1 meer dan PSV en 8 meer dan 020.
En ook ik zeg dat we de beste aanhang van het land hebben, maar zie ook al sinds ik supporter ben dat het kritisch cynisme af en toe onpeilbaar hoog is. Deugt vaak weinig van de club, de spelers, de Kuip, Zuid, en ga maar door.
Dit forum is er een mooi voorbeeld van.
Maar waarom niet nu een klein berichtje dat het allemaal wel heel erg op begin Slot begint te lijken. Ook toen lag de basis achterin, de namen Trauner en Hancko zijn vervangen door Achmedhodzic en Watanabe. En ook toen scoorden we vrij makkelijk. Toen was Santi de held, nu hebben we in Ueda een prima spits.
Gewoon een piep klein berichtje, da's genoeg. 😊 |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Nog te vroeg. Laten we komende week maar 3 keer winnen, in 3 pittige uitwedstrijden.
Dan komt het vanzelf. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Sinds RvP Feyenoordtrainer is: 16 eredivisie wedstrijden, 40 punten. Koploper. 2x verlies, w.o. laatste wedstrijd seizoen, die er niet meer toe deed. En laatste minuut verlies tegen psv in De Kuip. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 september 2025 - 09:37 schreef FR-Henk het volgende:Sinds RvP Feyenoordtrainer is: 16 eredivisie wedstrijden, 40 punten. Koploper. 2x verlies, w.o. laatste wedstrijd seizoen, die er niet meer toe deed. En laatste minuut verlies tegen psv in De Kuip. Numbers don't lie. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Misschien als ie zijn hoofd kaal scheert en nog vaker verliest van Mourinho dat mensen m serieus gaan nemen. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
"Dat het niet gelukt is met Brian Priske trek ik me persoonlijk aan, maar het kan gebeuren dat het een keer niet klikt tussen een club en een trainer", blikt Te Kloese terug in gesprek met Voetbal International. "Hij doet het nu weer goed met Sparta Praag, bij ons was het minder. Waar ligt dat dan aan? Ik moet zeggen dat de tijd met Priske ons ook heeft aangezet tot nadenken. Wij namen de cultuur die Arne Slot had neergezet bij Feyenoord als vanzelfsprekend, als dé Feyenoord-cultuur."
Voor Te Kloese was het ook lastig om uit te leggen wat 'dé Feyenoord-cultuur' dan is. "Het liep gewoon, dus we dachten dat dit onder een nieuwe trainer gecontinueerd kon worden. Maar kijk naar wat Arne doet bij Liverpool, uniek. We moesten dus onszelf ook gaan toetsen: zijn de dingen die wij doen allemaal wel zo goed en duidelijk? Het ging allemaal zo makkelijk: spelers die zich ontwikkelden, transities, het leek zo simpel onder Slot, maar dat is het níét. De conclusie is dat je een nieuwe trainer niet mag vergelijken met Arne. Bijna kansloos."
"Het liep gewoon, dus we dachten dat dit onder een nieuwe trainer gecontinueerd kon worden. Het leek zo simpel onder Slot, maar dat is het níét."
Te Kloese over de cultuur binnen Feyenoord Goede start onder Van Persie Na het ontslag van Priske kwam Feyenoord uit bij Van Persie. Het was een overwogen risico, zo zegt Te Kloese. De algemeen directeur is onder de indruk van de tijd en werklust die Van Persie stopt in zijn werk. "Ik leerde Robin kennen in de jeugdopleiding en toen viel me op hoe hard hij werkt, hoe bezeten hij is. Daarna vertrok hij naar SC Heerenveen. Is het dan een risico hem aan te stellen als hoofdtrainer bij Feyenoord? Alles in het voetbal blijkt een risico te zijn, de vraag is vooral: moet je het wel of niet doen?"
"Als ik dan nu kijk hoe hij het doet, los van de resultaten: ik bewonder nog steeds zijn werklust, maar ook hoe kwetsbaar hij zich opstelt in gesprekken en hoe hij het clubbelang altijd hoog in het vaandel heeft staan. Wij zijn blij hoe Robin en zijn staf functioneren", stelt Te Kloese.
Goed verwoord door Dennis
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 september 2025 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
100% verantwoordelijk om Slory te brengen.
Lachwekkend. Dat is een pupil |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Slory brengen na afgelopen woensdag.
Lachwekkend. Je eigen gelijk willen halen met een jeugdspeler die ver onder niveau is. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Je had hem na die rode kaart ook gewoon weer kunnen/moeten wisselen. De overige spelers hebben allemaal meer waarde in verdedigend opzicht. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Kijken wie volgende week de smaak van de week is omdat ie zo lekker heeft getraind. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Wisselbeleid weer lachwekkend. Niet te volgen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Je loopt op het einde al geruime tijd achter de feiten aan voordat de technische staf een keer ingrijpt. Niet de eerste keer. Alleen al op tijd frisse benen brengen helpt al een hoop. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Maar, staan nog altijd strak bovenaan.
Hadden er ook niet veel verwacht na 6 wedstrijden. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 21 september 2025 - 18:56 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Je loopt op het einde al geruime tijd achter de feiten aan voordat de technische staf een keer ingrijpt. Niet de eerste keer. Alleen al op tijd frisse benen brengen helpt al een hoop. precies |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 21 september 2025 - 18:56 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Je loopt op het einde al geruime tijd achter de feiten aan voordat de technische staf een keer ingrijpt. Niet de eerste keer. Alleen al op tijd frisse benen brengen helpt al een hoop. Eens |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote:Op zondag 21 september 2025 - 18:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Je had hem na die rode kaart ook gewoon weer kunnen/moeten wisselen. De overige spelers hebben allemaal meer waarde in verdedigend opzicht. Debiele keuze. Net als Ueda laten staan. Breng daar ieder andere die nog wel kan sprinten en duels aan kan gaan. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Faalt opzichtig in de eerste de beste wedstrijd met wat weerstand. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zondag 21 september 2025 - 19:01 schreef Alexmem het volgende:[..] Debiele keuze. Net als Ueda laten staan. Breng daar ieder andere die nog wel kan sprinten en duels aan kan gaan. vond ik ook , ueda was op breng dan tengstedt of larin waarvoor heb je deze 2 spitsen anders voor gekocht |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| ben wel fan van v persie maar hij moet beetje stoppen met eigenzinnig te wezen , sliti en slory voegen nog weinig toe waarom stel je ze dan op |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Een ding staat inmiddels wel vast: het is nooit saai als het om de coaching van RvP gaat. Er is altijd wel weer een move waar de meningen over verdeeld zijn. En dat levert dus eindeloos voer voor discussies op. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Was bij Slot ook in t begin |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Weten jullie dit nog ?
quote:Op dinsdag 04 mei 2021 - 23:29 schreef Cruzcontrol het volgende:Van Persie in conclaaf met Slot over Feyenoord: 'Drie keer vier uur gezeten' Robin van Persie gaat vanaf volgend seizoen intensief met Arne Slot samenwerken. De hoofdtrainer van Feyenoord wordt rond wedstrijddagen ondersteund door de oud-spits, die een goed gevoel overhield aan hun onderlinge gesprekken. De twee gingen drie keer bij elkaar zitten om nader kennis te maken. "Elke keer was het de bedoeling dat het een uur zou duren, maar het is elke keer wel drie of vier uur geworden", zegt Van Persie . "Dat geeft wel aan dat we een goede klik hebben en met elkaar op één lijn zitten. Het is in mijn rol straks wel belangrijk dat ik ook onafhankelijk ben en dat wil Arne ook. Ik moet hem juist triggeren en met andere ideeën komen." De Rotterdammers zullen volgend seizoen in ieder geval aanvallend gaan voetballen. "In die paar keer dat we elkaar spraken merkte ik wel dat hij een heel positieve, onafhankelijke en duidelijke voetbalfilosofie heeft", vertelt de topscorer aller tijden van Oranje. "Het is heel aanvallend en dat komt dicht in de buurt bij het ideaalbeeld zoals ik zou willen spelen.'
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2025 door Stylzz -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Resultaten tellen. En dat doet ie goed. En het voetbal oogt steeds beter. Doet ie ook goed. Wisselbeleid is soms wat onnavolgbaar. maar na uitleg begrijpelijk.
Vanavond weer een test. Vanaf oktober moet ie alles winnen. Anders is ie ook stout. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Liverpool was gister ook weer billenknijpen. Arne Slotfase :) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Met Etikuidetti
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2025 door Stylzz -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Was ook meteen mijn gedachte hahaha |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Braga komt op jouw conto. Had je al maar eerder moeten sleutelen met rust geven. 7 plaatsen is een krankzinnig aantal,zeker als de helft totaal niet ingespeeld is. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Echt amateuristisch hoe deze wedstrijd is verkwanseld |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Lijkt wel op DtK qua te veel in zichzelf geloven |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Iets te veel wijzigingen Zal met een idee/reden zijn Werkte niet |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: En dan NIKS doen om het op te lossen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Belachelijke vertoning vanavond.
Hier moet je gewoon van winnen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Jawel. In de rust al Werkte ook niet meer |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Die 2 vleugels mogen nooit de rust halen man |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Tengstedt een uur laten niksen |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 september 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Ach we hebben in ieder geval weer wat te mopperen |
|
|
|