BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Robin van Persie nieuwe trainer Feyenoord

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 11:18   quote  deeplink  
Niemand vliegt eruit. Iedereen blijft zitten.

Treurig
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 02 februari 2026 - 11:33   quote  deeplink  
Het zagen is begonnen.

Feyenoord-assistent Hake maakt Van Persie-verwijt tegenover collega's'

Feyenoord-assistent René Hake heeft zich kritisch uitgelaten over Robin van Persie tijdens een eeuwfeest van FC Emmen. Dat onthult Hugo Borst in zijn column in het Algemeen Dagblad. Hake noemde de hoofdtrainer 'een gebrekkige communicator'.

Borst is duidelijk over de les van de eenzijdige topper tussen PSV en Feyenoord. 'De winnende trainer legde een weg af via AGOVV, De Graafschap, Heracles, Vitesse en Maccabi Tel Aviv voordat hij bij Ajax en PSV ging werken en presteren. De verliezende trainer deed alleen een halfjaartje Heerenveen voordat hij bij Feyenoord aan de slag mocht', schrijft hij in het Algemeen Dagblad.

'Robin van Persie trok geen les uit het fnuiken van bijvoorbeeld de onervaren trainer Ruud van Nistelrooij bij PSV en liet zich verleiden om na een zeer matige periode bij Heerenveen bij Feyenoord te gaan werken', vervolgt Borst. 'Genoeg mensen moeten Van Persie op het hart hebben gedrukt dat hij vuile meters moest maken. Twee jaar bij Excelsior, op zijn minst. En daarna twee jaar Heerenveen. Dan pas Feyenoord. Maar het is bekend dat hij mensen wel hoort, maar dat hij niet naar ze luistert.'

Vervolgens komt Borst met het voorbeeld van Hake. 'Zijn rechterhand René Hake bij Feyenoord verklapte het op een eeuwfeest bij Emmen. Ten overstaan van de nodige (ex-)collega's schetste hij het beeld van trainer Van Persie als een gebrekkige communicator. Robin laat zich omringen door veel deskundigen, maar hij doet bijna nooit iets met hun aanbevelingen. Inderdaad, we kenden die verhalen al van Heerenveen', besluit de journalist.

Van Persie kwam verder onder druk te staan door de 3-0 nederlaag van Feyenoord in Eindhoven. De ochtendkranten schreven al dat zijn lot nu in handen is van de clubleiding
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 11:44   quote  deeplink  
Gooi de beerput maar open
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 02 februari 2026 - 12:11   quote  deeplink  
Dat vind ik ook!
kenny
 kenny - maandag 02 februari 2026 - 12:16   quote  deeplink  
langzaam gaat de beerput open en blijkt dat v persie eigenlijk totaal niet functioneert , des te vreemder is het dat er niet van bovenaf ingegrepen wordt
de ellende gaat maar door en het elftal gaat met de week slechter acteren
CobusIII
 CobusIII - maandag 02 februari 2026 - 12:57   quote  deeplink  
Het verbaast me niet. Wat ik al zei..te groot ego voor een beginnend trainer. Als we met hem doorgaan dan halen we op zeker geen tweede plek en ik denk dat we mazzel hebben als het een 4e plek wordt. Dit is niet meer met hem om te keren. Een harde leerschool voor v Persie en voor te kroese.
Leuv
 Leuv - maandag 02 februari 2026 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 11:33 schreef Leon FR1908 het volgende:
Het zagen is begonnen.

Feyenoord-assistent Hake maakt Van Persie-verwijt tegenover collega's'

Feyenoord-assistent René Hake heeft zich kritisch uitgelaten over Robin van Persie tijdens een eeuwfeest van FC Emmen. Dat onthult Hugo Borst in zijn column in het Algemeen Dagblad. Hake noemde de hoofdtrainer 'een gebrekkige communicator'.

Borst is duidelijk over de les van de eenzijdige topper tussen PSV en Feyenoord. 'De winnende trainer legde een weg af via AGOVV, De Graafschap, Heracles, Vitesse en Maccabi Tel Aviv voordat hij bij Ajax en PSV ging werken en presteren. De verliezende trainer deed alleen een halfjaartje Heerenveen voordat hij bij Feyenoord aan de slag mocht', schrijft hij in het Algemeen Dagblad.

'Robin van Persie trok geen les uit het fnuiken van bijvoorbeeld de onervaren trainer Ruud van Nistelrooij bij PSV en liet zich verleiden om na een zeer matige periode bij Heerenveen bij Feyenoord te gaan werken', vervolgt Borst. 'Genoeg mensen moeten Van Persie op het hart hebben gedrukt dat hij vuile meters moest maken. Twee jaar bij Excelsior, op zijn minst. En daarna twee jaar Heerenveen. Dan pas Feyenoord. Maar het is bekend dat hij mensen wel hoort, maar dat hij niet naar ze luistert.'

Vervolgens komt Borst met het voorbeeld van Hake. 'Zijn rechterhand René Hake bij Feyenoord verklapte het op een eeuwfeest bij Emmen. Ten overstaan van de nodige (ex-)collega's schetste hij het beeld van trainer Van Persie als een gebrekkige communicator. Robin laat zich omringen door veel deskundigen, maar hij doet bijna nooit iets met hun aanbevelingen. Inderdaad, we kenden die verhalen al van Heerenveen', besluit de journalist.

Van Persie kwam verder onder druk te staan door de 3-0 nederlaag van Feyenoord in Eindhoven. De ochtendkranten schreven al dat zijn lot nu in handen is van de clubleiding
Als dit waar is zou ik eerder die Hake eruit gooien.
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 14:11   quote  deeplink  
De club is doodziek.

Bij elke andere club was de trainer en TD allang op straat gezet.
ras
 ras - maandag 02 februari 2026 - 14:36   quote  deeplink  
Hoe lang moet dit nog doorgaan. De ommekeer gaat niet vanzelf en er moeten nu maatregelen worden genomen. Zoals het nu gaat, worden er geen wedstrijden gewonnen. De maat is vol.
MightyAce
 MightyAce - maandag 02 februari 2026 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 13:44 schreef Leuv het volgende:

[..]

Eens. Los van het presteren van RvP kun je dit niet maken tegenover je hoofdtrainer.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 februari 2026 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 13:44 schreef Leuv het volgende:

[..]

Dat sowieso.
Maar Hake zal toch niet zo stompzinnig zijn om met journalisten in de buurt dergelijke uitspraken te doen?
R()b
 R()b - maandag 02 februari 2026 - 17:38   quote  deeplink  
Hake, van Persie, DTk al dat andere gespuis, toedeloe!
Alexmem
 Alexmem - maandag 02 februari 2026 - 18:58   quote  deeplink  
Als Hake al iets gezegd heeft zal t veel genuanceerder zijn dan de beschrijving van Borst.
piet de paler
 piet de paler - maandag 02 februari 2026 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 18:58 schreef Alexmem het volgende:
Als Hake al iets gezegd heeft zal t veel genuanceerder zijn dan de beschrijving van Borst.
Dat denk ik ook.
En Borst geniet van problemen bij ons.
Is en blijft een spermaan
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 02 februari 2026 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 15:07 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Eens. Los van het presteren van RvP kun je dit niet maken tegenover je hoofdtrainer.
Je moet het ergens kwijt als je het gevoel heb dat je
dag in en dag uit tegen een muur staat te praten.
Maar misschien kan je dat beter tegen je vrouw thuis zeggen
dan in een random voetbalkantine 😂
tomson
 tomson - maandag 02 februari 2026 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 19:02 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
En Borst geniet van problemen bij ons.
Is en blijft een spermaan
Lekker belangrijk. De feiten liggen er toch.
Hoe t dan omschreven wordt en door wie is irrelevant.
het verandert niets aan de feiten. Je kop in t zand steken helpt niet.
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 20:08   quote  deeplink  
Hij zit tegen Utrecht echt nog op de bank hè? Word er echt verdrietig van.
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 20:12   quote  deeplink  
De twee beste RvC leden willen RvP er uit hebben.

Bron: Bever
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 20:33   quote  deeplink  

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 februari 2026 door MMM --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 02 februari 2026 - 20:34   quote  deeplink  
Schijnt intern zwaar onder druk te staan. Misschien zelfs definitief einde verhaal. Lastig in te schatten of er meerdere bronnen zijn die dat melden of dat een aantal van die accounts elkaar nalult.

Maar het lijkt erop dat we linksom of rechtsom snel duidelijkheid gaan krijgen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 02 februari 2026 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 februari 2026 - 20:33 schreef MMM het volgende:
[ tweet ]
Onder meer deze inderdaad.
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 21:22   quote  deeplink  
Die Rob Tromp van de RVC is ook een verschrikkelijk enge negenaste neel, die staat vierkant achter zowel Dennis als Robin 🤢 en wil dus niks vooruit met ons #Feyenoord

Bron: Bever

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 februari 2026 door MMM --
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 21:26   quote  deeplink  
Blok en van der Lely zijn er klaar mee.

Klootzakken Troost, van Bodegom en Tromp willen blijkbaar door met deze ellende.
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 februari 2026 - 22:16   quote  deeplink  
Dit soort berichten zijn niet te toetsen en voeden alleen maar de onvrede
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 22:34   quote  deeplink  
Hij blijft.

Toon van Bodegom is groot fan. Ze hopen dat het beter word.

Ziek, ziek, ziek. De club is echt verrot in elke laag.
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 22:35   quote  deeplink  
Ze hopen dat het beter word. Donder toch op.
MMM
 MMM - maandag 02 februari 2026 - 22:35   quote  deeplink  
Er is vertrouwen in de trainer. Rot toch op
R()b
 R()b - maandag 02 februari 2026 - 22:43   quote  deeplink  
Narcisten kantoor
tomson
 tomson - maandag 02 februari 2026 - 23:01   quote  deeplink  
Ze deden een sas, en alles bleef zoals het was.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 03 februari 2026 - 11:37   quote  deeplink  
Ik snap er werkelijk niets van dat er niet ingegrepen wordt. Het voetbal lijkt al maanden nergens meer op. Het wordt elke week slechter in plaats van beter. Zondag ben je schaamteloos afgedroogd in Eindhoven. Het is dat de tegenstander je spaart, anders was het een hele dikke nederlaag geworden. We horen dezelfde verhalen over RvP als dat bij Heerenveen was.

Hoezeer ik het hem (en ons) ook gegund had, maar dit komt niet meer goed. Als speler blijft het een held, maar als trainer is hij niet langer houdbaar. Wat mij betreft afscheid nemen en zo snel mogelijk Dick Schreuder bellen. Die zal pas van de zomer kunnen komen, maar dan heb je dat vast geregeld. En in de tussentijd dan maar een interim (Hake, Bosschaart?). Er moet iets veranderen om weer wat vooruitgang te gaan krijgen.
MMM
 MMM - dinsdag 03 februari 2026 - 13:50   quote  deeplink  
Volgens Gouka is er intern nog altijd vertrouwen in Van Persie, ondanks de sportieve malaise. ''De verhalen gisteravond waren dat Van Persie veilig was, om dat maar zo uit te drukken. Ze hopen dat hij het omdraait. Het project Van Persie heeft prioriteit en dat moet slagen.''

Iedereen die RvP nog steunt binnen Feyenoord moet met pek en veren de Kuip uitgejaagd worden. Feyenoord is klaar, gaat helemaal niks meer worden voorlopig.
MMM
 MMM - dinsdag 03 februari 2026 - 13:54   quote  deeplink  
Ter info: het project is al maanden terug mislukt
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 03 februari 2026 - 14:08   quote  deeplink  
Ze gaan er mee door ......dus volgens het bestuur niet .
MMM
 MMM - dinsdag 03 februari 2026 - 14:12   quote  deeplink  
Bestuur is incapabel en denkt alleen aan zichzelf.

RvP ontslaan, betekent meer mensen eruit.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 03 februari 2026 - 14:19   quote  deeplink  
Dus wij kunnen hier niets aan veranderen ( op een nette wijze)
Dit is niet positief bedoeld, het is geen democratisch geheel
Dus door ademen en hopen dat je wat wedstijden gaat winnen.
Ik kan mij herrineren bij een 10-0 verlies tegen psv wij massaal de ploeg steunden.
Ik denk dat dat het enige is wat wij als supporters kunnen doen.

Dit is geen postivisme maar helaas realisme.
En als men zich hier aan ergert daar kan ik niets aan doen
MMM
 MMM - dinsdag 03 februari 2026 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 februari 2026 - 14:19 schreef piet de paler het volgende:
Ik kan mij herrineren bij een 10-0 verlies tegen psv wij massaal de ploeg steunden.

Prima bericht Piet. Is ook zo. Het kan altijd minder gaan.

Maar als meerdere mensen binnen de club alleen maar aan zichzelf denken en niet aan de club.. Dan ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Iedereen ziet wat er moet gebeuren. Niemand doet het.

Zondag verliezen? Het zal. Wat maakt het nog uit? De tweede plek is met deze trainer toch een utopie.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 03 februari 2026 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 februari 2026 - 14:22 schreef MMM het volgende:

[..]

Prima bericht Piet. Is ook zo. Het kan altijd minder gaan.

Maar als meerdere mensen binnen de club alleen maar aan zichzelf denken en niet aan de club.. Dan ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Iedereen ziet wat er moet gebeuren. Niemand doet het.

Zondag verliezen? Het zal. Wat maakt het nog uit? De tweede plek is met deze trainer toch een utopie.
Er blijft hoop.tegen beter weten in.
Wie weet staat er een speler op, die in het veld de boel gaat regelen.
En ietsje meer mazzel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2026 door piet de paler --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 februari 2026 - 14:50   quote  deeplink  
Project van Persie moet slagen? Dat komt wat vreemd over.

Maar goed, benieuwd wat de clubleiding als houvast ziet.
Als het zo door gaat zijn ze nl. ook zelf de dupe.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 03 februari 2026 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 februari 2026 - 14:19 schreef piet de paler het volgende:

Ook ik vind dit een prima bericht .
Toen wij met 10 - 0 verloren deden we dat met een elftal vol
met eigen jeugd .
Onze jongens zeg maar en was de club op sterven na dood .
Dat is wat we nu graag met z'n alle nooit meer willen meemaken.
Feyenoord heeft afgelopen zomer voor 55 miljoen in spelers geinvesteerd .
Het meest van alle clubs in Nederland .Als je dan van de laatste 15 wedstrijden
er 2 winnend afsluit dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen.
Die 55 miljoen is het laatste geld wat ze hadden .
Vanuit de EL heb je niks binnen gesleept ,nu 2de worden
is een must en het is al schandalig dat we dat vorig seizoen niet geworden zijn.
En het elftal steunen ,ja dat zal altijd moeten maar dat doet
niemand als je achter komt met 3 - 0 in 17 minuten en totaal overklast word.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 februari 2026 - 15:05   quote  deeplink  
(Uit Voetbalprimeur.nl)

"Kees van Wonderen noemde het moedig dat Dennis te Kloese blijft vertrouwen op trainer Robin van Persie, zo zei hij maandagavond in Rondo op Ziggo Sport. Te Kloese, algemeen en technisch directeur van Feyenoord, houdt dus voorlopig vast aan Van Persie ondanks oplopende druk na de pijnlijke wedstrijd tegen PSV zondag — waarin Feyenoord binnen zeventien minuten tegen een 3-0 achterstand aanzag.

Van Wonderen stelde dat je als club kritisch moet zijn of iemand nog de juiste invloed op de spelers heeft; alleen als dat niet het geval is, is afscheid het logische vervolg. Hij benadrukte ook dat een coach in de meeste clubs al lang was vervangen. Ook oud-speler Theo Janssen zei dat Te Kloese weinig keuze heeft, omdat hij zelf Van Persie (en voorganger Brian Priske) heeft aangetrokken en bij een ontslag eveneens ter discussie zou komen te staan."

Priske was de chemie kwijt met de spelersgroep. Mogelijk heeft van Persie die nog wel. Zal het dat zijn dat hem nog in het zadel houdt.
Moet ie er ook iets mee doen.
R()b
 R()b - dinsdag 03 februari 2026 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 februari 2026 - 15:05 schreef FR-Henk het volgende:
(Uit Voetbalprimeur.nl)

"Kees van Wonderen"
Die kon alleen redelijk verdedigen meer niet.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 februari 2026 - 16:45   quote  deeplink  
Was wel meer dan een redelijk verdediger.
MMM
 MMM - vrijdag 06 februari 2026 - 16:59   quote  deeplink  
Communicatiestijl van Persie komt ter sprake: "Ik ben heel erg tevreden over hoe ik dat invul"

Rijp voor een GGZ opname
VVout
 VVout - zaterdag 07 februari 2026 - 10:22   quote  deeplink  
Er bij geweest?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 07 februari 2026 - 11:03   quote  deeplink  
Hij lag naast hem..
Alexmem
 Alexmem - zaterdag 07 februari 2026 - 11:28   quote  deeplink  
Ik vind het eerlijk gezegd niet erg dat we doorgaan met RvP. Ik hou er wel van om ergens vol voor te gaan en dat dan ook door te zetten. Heb ik er vertrouwen in? Nee. Hoop? Eigenlijk ook niet. Maar extern zie ik ook niet veel en het elftal is simpelweg ook niet best. Met de verkoop van Bijlow en Timber naast alle blessures zijn de smaken ook wel op. Het wordt sprokkelen en harken.

Ben benieuwd of hij t klein gaat houden of juist vol gaat pressen tegen Utrecht. Veel vertrouwen in Moder en Thijs. Met Valente daar tussen en de ene keer Steijn en de andere keer Targ kan je wel wat. Hwang alleen nog in geval van nood. Backs zouden m.i. wat minder blind naar voren moeten (vooral Bos) en de buitenspelers zouden voor de vroege voorzet moeten kiezen ipv de 2 tegen 1 actie.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zaterdag 07 februari 2026 - 11:37   quote  deeplink  
Als RvP ontslagen wordt (verwacht ik eigenlijk niet op korte termijn helaas), dan is het ook de vraag wie je dan gaat aanstellen. Als het op korte termijn gebeurd, dan verwacht ik slechts een interim trainer (Hake, Bosschaart) om het seizoen af te maken.

Want verder?
- Dick Schreuder? Schijnt veel te gaan kosten en kan op zijn vroegst in de zomer
- Mark van Bommel? Ik hoop eerlijk gezegd dat dit geen optie wordt.. daar wordt het mijns inziens echt niet beter van
- Anthony Correia? Vind ik een hele interessante trainer. Telstar heeft een vrij matige selectie, spelen toch vaak leuk voetbal en hebben ook nog geen één keer dik verloren dit seizoen (enkel 4-1 bij Zwolle). Maar is ook een hele grote gok vanaf Telstar naar een topclub. Ik verwacht dat AZ bij hem aanklopt.
- Paul Simonis? Deed het goed en leuk bij Go Ahead. Maar ja, Hake deed het daar ook ooit goed. Bij Wolfsburg mislukt, al mislukt daar vrijwel elke trainer. Ook geen keuze zonder risico.
- Buitenlandse opties? Voor wie ga je dan? Wie is haalbaar en betaalbaar?

Het lastige is ook nog eens dat ajax en az op zoek zijn naar een nieuwe trainer. Je komt dus snel bij dezelfde trainers uit. Zo eenvoudig is het allemaal dus niet volgens mij. Waarmee i overigens helemaal niet wil zeggen dat je RvP dan maar moet laten zitten.
Leuv
 Leuv - zaterdag 07 februari 2026 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 februari 2026 - 11:28 schreef Alexmem het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd niet erg dat we doorgaan met RvP. Ik hou er wel van om ergens vol voor te gaan en dat dan ook door te zetten. Heb ik er vertrouwen in? Nee. Hoop? Eigenlijk ook niet. Maar extern zie ik ook niet veel en het elftal is simpelweg ook niet best. Met de verkoop van Bijlow en Timber naast alle blessures zijn de smaken ook wel op. Het wordt sprokkelen en harken.

Ben benieuwd of hij t klein gaat houden of juist vol gaat pressen tegen Utrecht. Veel vertrouwen in Moder en Thijs. Met Valente daar tussen en de ene keer Steijn en de andere keer Targ kan je wel wat. Hwang alleen nog in geval van nood. Backs zouden m.i. wat minder blind naar voren moeten (vooral Bos) en de buitenspelers zouden voor de vroege voorzet moeten kiezen ipv de 2 tegen 1 actie.
Precies. Welke trainer je er ook voorzet, uit deze selectie valt niet meer te halen. Het is gewoon niveauloos.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 07 februari 2026 - 15:25   quote  deeplink  
Leuv , dat roep je nu steeds ( prima niets mis mee)
Maar je bezit:
Koreaans intern
Japans intern
Bosnisch intern
Oosterijks inern
Tjechies intern
Nederlands intern
Algerijns intern
Marokkaans intern
Malinees intern
Dan kun je niet zeggen niveau loos !

Je kan zeggen het past niet bij elkaar.
Maar de bondscoaches van die landen zijn geen nitwits,en de landen waar zij voor uitkomen ook niet.
Dan is de conclusie de timmerman heeft aardig gereedschap,maar kan er niets mee.......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 februari 2026 door piet de paler --
tomson
 tomson - zaterdag 07 februari 2026 - 15:47   quote  deeplink  
Wij van WC eend vinden WC eend fantastisch en zijn dan ook heel tevreden over WC eend

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Robin van Persie nieuwe trainer Feyenoord

0.0379979