BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Robin van Persie nieuwe trainer Feyenoord .

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 01 maart 2025 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 maart 2025 - 17:04 schreef piet de paler het volgende:
John de Wolf heeft in ieder geval een iets andere invulling van zijn rol.
Kan ik alleen maar toe juichen
Komt denk ik dat ie zich nu beter bij Robin als trainer voelt dan bij Priske..
Heeft weer plezier in z’n werk..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 maart 2025 door RenatoBos --
Gerard_FR
 Gerard_FR - zaterdag 01 maart 2025 - 18:21   quote  deeplink  
Gewoon weer Nederlands praten scheelt ook een dot.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 maart 2025 - 08:09   quote  deeplink  
Van Persie: "We waren heel dominant in balbezit en ik vond ons goed spelen"

IMG-0128.webp

Feyenoord is er niet in geslaagd om Robin van Persie zijn eerste overwinning als hoofdtrainer te bezorgen. Ondanks een veldoverwicht en veel balbezit kwamen de Rotterdammers niet tot scoren tegen NEC. De bezoekers loerden op de counter en kregen zelfs nog serieuze kansen, maar Wellenreuther hield zijn ploeg op de been.

"Voor het grootste gedeelte wel positief. Wij waren vandaag het team dat echt wilde voetballen", vertelt Van Persie over de manier waarop hij de wedstrijd tegen NEC heeft beleefd. "We hadden zeventig procent de bal en zeventien kansen, alleen waren het er maar vijf op goal. Dat hadden er dus wel meer moeten zijn. Uiteindelijk heerst er wel een gevoel dat er meer in had gezeten, dus dat is wel jammer."

"Iedereen komt naar De Kuip om een mooie wedstrijd te zien en dan is het jammer dat een team wat heel veel tijd rekt, daar nog voor wordt beloond", vervolgt de nieuwe trainer van Feyenoord in gesprek met ESPN. "Ik snap de context en begrijp ook heel goed dat wij een doelpunt moeten maken. Alleen dan nog vind ik dat vijf minuten extra wel erg weinig is. NEC groef zich helemaal in, dus dat is ook echt niet makkelijk."

Feyenoord probeerde te reageren op het spel van NEC door veel loopacties te maken. "Alleen dan ben je constant weer een minuut verder bij een achterbal of inworp. Ze hebben het tempo echt uit de wedstrijd gehaald en ik vind dat je dan als scheidsrechter moet optreden, gewoon tien extra minuten geven. Dat vind ik het enige smetje op deze avond, maar ik snap het wel", benadrukt Van Persie.

Goede wedstrijd

De trainer vindt dat zijn ploeg genoeg heeft gedaan om tot een overwinning te komen. "Ik vind dat wij tot aan de zestien best aardig hebben gespeeld en de controle hadden, zonder echt tot grote kansen te komen. Ik vond de spirit goed en die jongens hebben keihard gewerkt. De druk zat er goed op, dus ik kan die jongens niets verwijten. We gaan nu door naar de volgende uitdaging en dat is ook een hele mooie. Alleen tuurlijk hadden we liever vandaag gewonnen."

Bij het zien van het afgekeurde doelpunt van NEC reageert Van Persie resoluut: "Ze hebben één halve kopbal gehad, dus verdedigend gaven we helemaal niets weg. Dat is hartstikke goed vanuit ons oogpunt. We waren heel dominant in balbezit en ik vond ons goed spelen." De trainer hoopt met Ueda in de wedstrijdselectie het op te nemen tegen Internazionale. Jakub Moder en Antoni Milambo blijven tot dinsdag nog vraagtekens.

https://youtu.be/6RKYMG6sFJE?si=xgL2Rn5Xt7wLEbIb

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 maart 2025 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 maart 2025 - 08:17   quote  deeplink  
Van Persie over uitblinkers op het middenveld en verrassing in de spits

https://youtu.be/_oaulFzkkcg?si=an-19nX_246K2GE_

De eerste wedstrijd onder Robin van Persie is geëindigd in een doelpuntloos gelijkspel. Feyenoord had balbezit genoeg om de drie punten te pakken, maar het kostte teveel moeite om tot serieuze kansen te komen. Veel doelpogingen werden al vroeg in het strafschopgebied gestopt door de Nijmeegse defensie.

"Ik vond de jongens goed spelen en de spirit was ook goed", vertelt Van Persie na afloop op de persconferentie. "Ik voel dit niet als een teleurstelling. Tuurlijk wilden wij graag winnen en dat hadden we ook verdiend, want er was maar één team dat echt wilde voetballen. Verder vind ik het wel jammer dat er zoveel tijd wordt gerekt. Ik snap het en wij moeten niet afhankelijk zijn van zo’n team, maar het moet ook niet beloond worden. Dat werd het nu wel."

Vervolgens bespreekt Van Persie zijn middenveld. "Ik vond Oussama goed spelen. Ik vond Gijs het op deze positie ook prima doen, zowel verdedigend als in balbezit. Luka speelde oké, maar had zeker vanuit loopacties meer diepte kunnen pakken. Datzelfde gold voor Shiloh. Vanuit onze 'midden aanvallen' naar de 'hoge aanvalle', daar moet je meer loopacties maken. NEC ging ook met vijf man achterop spelen, dus dan weet je dat de ruimtes klein worden. Dan nog moet je wel die paar meters blijven aanvallen en het baltempo verhogen."

"Na zeventig minuten ging Hancko als spits spelen. Dat was ook onze intentie om met voorzetten en tweede ballen daar een beetje vuurwerk te creëren. Alleen als je bij ieder moment een minuut moet wachten voor je weer verder mag, dan kom je niet in dat momentum. In de tweede helft hadden we aanval na aanval, maar wij konden niet doorzetten en het moment blijven pakken", conludeert Van Persie.
VVout
 VVout - zondag 02 maart 2025 - 08:27   quote  deeplink  
Zo is het, maar wel gewoon de tering er in. T“s weer niet gelukt volledig te profiteren.
Stylzz
 Stylzz - zondag 02 maart 2025 - 14:55   quote  deeplink  
Heerenveen is bevrijd
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 maart 2025 - 15:11   quote  deeplink  
Flitseffect.
Volgende week weer kut.
piet de paler
 piet de paler - zondag 02 maart 2025 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2025 - 14:55 schreef Stylzz het volgende:
Heerenveen is bevrijd
Dus v Persie ook direct weer weg ?
Moet ik dit zien als zagen of cynisch ?
van geil
 van geil - zondag 02 maart 2025 - 21:33   quote  deeplink  
Ik begrijp niet waarom wij vrijwillig steeds tegenstanders opsluiten en vastzetten met deze selectie.
We bouwen zelf een muur op,waar we tegenstanders mee verblijden.
En onszelf verzuipen in werkelijk 0 creativiteit, geen lopende middenvelders en 0 scorend vermogen als t een beetje dichtstaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 maart 2025 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 maart 2025 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2025 - 21:33 schreef van geil het volgende:
Ik begrijp niet waarom wij vrijwillig steeds tegenstanders opsluiten en vastzetten met deze selectie.
We bouwen zelf een muur op,waar we tegenstanders mee verblijden.
En dan geven we ook nog eens constant de bal aan de spelers die er weinig mee kunnen.
van geil
 van geil - zondag 02 maart 2025 - 21:36   quote  deeplink  
Het lijkt echt nergens op, dat balbezit slaat ook nergens op, totaal geen effect.
tomson
 tomson - zondag 02 maart 2025 - 22:46   quote  deeplink  
ESPN doet er nog een schepje bovenop
CobusIII
 CobusIII - maandag 03 maart 2025 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 maart 2025 - 21:36 schreef van geil het volgende:
Het lijkt echt nergens op, dat balbezit slaat ook nergens op, totaal geen effect.
Van persie vindt dat wel erg belangrijk bleek uit zijn commentaar.
van geil
 van geil - dinsdag 04 maart 2025 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 maart 2025 - 11:23 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Van persie vindt dat wel erg belangrijk bleek uit zijn commentaar.
Helaas wel,tijd rekken ook verboden zo te horen.
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 04 maart 2025 - 19:12   quote  deeplink  
Je moet het niet belonen, zei hij.
van geil
 van geil - dinsdag 04 maart 2025 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 maart 2025 - 19:12 schreef Gerard_FR het volgende:
Je moet het niet belonen, zei hij.
Nee nee, vandaag ook over ons,gaan we niet doen, niet mijn stijl.
van geil
 van geil - dinsdag 04 maart 2025 - 19:26   quote  deeplink  
Niets met voetbal te maken,niet chic, gaan we ook niet doen, niet mijn stijl.
Dat waren de letterlijke woorden.
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 04 maart 2025 - 19:27   quote  deeplink  
Dat is wat anders.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 05 maart 2025 - 20:40   quote  deeplink  
1 punt uit 2 wedstrijden, ik zou 'm ontslaan
van geil
 van geil - woensdag 05 maart 2025 - 20:43   quote  deeplink  
Zo ga je Europees geen punten pakken.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 05 maart 2025 - 21:36   quote  deeplink  
Feyenoord heeft gestreden, maar Internazionale bleek net een maatje te groot in De Kuip. De Rotterdammers lieten bij vlagen goed voetbal zien en kregen hun kansen, maar de Italianen waren dodelijk effectief op de juiste momenten. Met een 0-2 achterstand reist de ploeg van Van Persie volgende week af naar Milaan, waar nog altijd alles mogelijk is.

"We begonnen goed in het eerste half uur", begint Robin van Persie na afloop met zijn analyse van de wedstrijd. "Het verdedigen deden we ook goed, we kregen er goed druk op zonder echt tot kansen te komen. Het is jammer dat je de eerste kans direct tegen krijgt, maar met dit soort spitsen weet je dat het kan gebeuren. In de tweede helft krijg je hem ook te snel tegen, waardoor je het momentum niet kan behouden."

"Timon hield ons fantastisch in de wedstrijd bij die penalty, wat overigens een bijzondere keuze was", gaat de trainer van Feyenoord verder in gesprek met Ziggo Sport. "De scheidsrechters denken van wel helaas, maar dat was volgens mij geen penalty. Timon pakt hem uiteindelijk goed en dan zie je dat die jongens keihard hebben gewerkt. Mitchell heeft lang geen negentig minuten gespeeld en Jakub had al last de afgelopen dagen. Die jongens hebben er alles aan gedaan."

Van Persie zag hoe zijn ploeg er door vermoeidheid in de tweede helft steeds minder druk op kreeg, waarna Inter het op zijn Italiaans uitspeelde. "Dat deden ze ook heel goed. Inter is in hun lage blok erg sterk, maar we kregen nog wel een goede kans via Moder en ook een goede één-tegen-één van Ueda. Dan hoop je dat hij een keer goed valt, maar helaas was dat vandaag niet."

De trainer van Feyenoord heeft slechts één keer gewisseld en dat zegt veel over de mogelijkheden in zijn selectie. "Ik had liever vaker gewisseld, maar wij vonden dat er vandaag niet het juiste moment voor." Vervolgens gaat het over de onnodige gele kaart van Ibrahim Osman. "Het was een ongelukkig moment, maar hij had zeker niet de intentie om die tackle te maken. Dat het dan uitgerekend de speler is die al op geel stond, is heel vervelend voor ons. We moeten weer creatief zijn."

Extra krachten?

Met een beetje geluk kan Van Persie dinsdag op twee extra middenvelders rekenen. "Milambo maakt een kansje, maar dat hangt van de komende dagen af. Ueda is nu terug en is goed door de wedstrijd gekomen. Op Hwang heb ik een kleine hoop, maar hopelijk valt het dus ook goed."
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 05 maart 2025 - 21:53   quote  deeplink  
Ik vond hem gemotiveerd en met passie langs de lijn staan .
Anders dan bij hoerenveen.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 06 maart 2025 - 09:02   quote  deeplink  
Opstelling had Priske ook zo gedaan
Stylzz
 Stylzz - donderdag 06 maart 2025 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 maart 2025 - 21:53 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik vond hem gemotiveerd en met passie langs de lijn staan .
Anders dan bij hoerenveen.
Dat is een beetje vergelijkbaar met het coachen van je eigen kind of een ander team.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 06 maart 2025 - 13:02   quote  deeplink  
Ik had gisteren ook veel passie ;)
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 maart 2025 - 18:41   quote  deeplink  
Interpretatie van voetbaljournalist Willem Vissers: RvP zegt de oorzaak van de blessures te weten en beoordeelt de medische staf en inspanningsfysiologen met ruim voldoende. Daarmee zegt hij eigenlijk, aldus Vissers, dat Priske verantwoordelijk is.
Vissers suggereert dat Priske's trainingsmethode niet paste bij de selectie.

Benieuwd of RvP dit zelf waarnam en/of ingeseind is.
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 06 maart 2025 - 22:07   quote  deeplink  
Ik dacht dat het algemeen bekend was.
Ik heb het eerder gehoord tenminste.
Stylzz
 Stylzz - zondag 16 maart 2025 - 16:23   quote  deeplink  
100 punten voor t inbrengen van jeugd.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 16 maart 2025 - 16:25   quote  deeplink  
+1808
van geil
 van geil - zondag 16 maart 2025 - 16:26   quote  deeplink  
Leuke opsteker.
Read is overigens teruggehaald op voorspraak van van Persie.
kenny
 kenny - zondag 16 maart 2025 - 16:27   quote  deeplink  
goed bezig , duidelijk zichtbaar de hand van v persie
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 16 maart 2025 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2025 - 16:26 schreef van geil het volgende:
Leuke opsteker.
Read is overigens teruggehaald op voorspraak van van Persie.
Gehaald door RvP idd
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 16 maart 2025 - 16:40   quote  deeplink  
Zonder jeugdopleidings vergoeding opgehaald haha
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 16 maart 2025 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2025 - 16:40 schreef Leon FR1908 het volgende:
Zonder jeugdopleidings vergoeding opgehaald haha
Haha ja stomme palinghoeren😎
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 maart 2025 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2025 - 16:42 schreef Cruzcontrol het volgende:

[..]

Ghehe..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 16 maart 2025 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2025 - 16:42 schreef Cruzcontrol het volgende:

[..]

😂😂😂
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 maart 2025 - 17:30   quote  deeplink  
Van Persie benadrukt focus op proces: "Dit moet onze norm gaan worden"

IMG-0142.webp

Feyenoord gaat met een ruime overwinning de interlandperiode in. De Rotterdammers hebben zondagmiddag met 2-6 gewonnen van FC Twente en dat kwam vooral door een briljante start van de wedstrijd. Igor Paixão en Ayase Ueda wisten uitstekend te profiteren van de fouten in de verdediging van de thuisploeg. De Braziliaan trok zijn goede lijn de hele wedstrijd door met een hattrick, terwijl de spits ook belangrijk was met twee goals. 

"Wat ik vandaag vooral heel mooi vond is dat het allemaal verschillende doelpunten waren", begint Robin van Persie na afloop in gesprek met ESPN. "Vanuit het hoge druk zetten, maar ook vanuit schakelmomenten. Er zat heel veel beweging in, dus dat was hartstikke mooi om te zien. De jongens hebben het hartstikke goed gedaan vandaag. Net heb ik ook benadrukt dat het heel mooi is, maar het is pas één stap richting ons doel. Dat is namelijk volgend jaar weer Champions League spelen."

"Dit moet onze norm gaan worden en daar moeten we iedere dag heel hard voor gaan werken", gaat Van Persie verder. "Je zag richting het einde van de wedstrijd ook dat een aantal jongens het fysiek heel zwaar hadden. Ik moest kiezen om Igor, Ueda of Gijs eraf te halen, dus dat geeft aan dat we nog stappen moeten maken. Dat is binnen onze context ook hartstikke logisch, maar hoe fitter we zijn, hoe beter we kunnen voetballen."

Hoe het kan dat alles goed uitpakte tegen Twente? "Dat alles in één wedstrijd zo valt is wel speciaal. Normaal gesproken komt één moment uit of scoor je misschien uit twee van zulke momenten als je heel veel geluk hebt. Dat het op zoveel momenten gebeurt, is natuurlijk heel erg genieten. Het niveau van deze spelers is hartstikke hoog, maar het is de truc om dit iedere week te leveren. Dat is een mindset waar we naar terug moeten. Het is een stapje richting ons doel."

Trots
Het laatste doelpunt werd gemaakt door Aymen Sliti en ook de assists van Givairo Read maken Van Persie erg trots. "Ik ken ze natuurlijk wel wat langer. Achter Givairo zit een heel verhaal, want hij heeft een hele gedurfde keuze gemaakt om naar Feyenoord te komen. Als je dan ziet hoe het uitpakt, is dat genieten. Aymen is er nu ook al een paar jaar en als je dan ziet hoe zij zich presenteren, ben ik als voormalig jeugdtrainer erg trots."

Fitheid Hwang
Over het achterblijven van In-Beom Hwang hoeven supporters zich geen zorgen te maken. "Het was vooraf al besproken dat hij maximaal 45 minuten kon spelen vanuit fysiek oogpunt."
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 16 maart 2025 - 18:13   quote  deeplink  
Van Persie onder de indruk: "Eigenlijk spot hij met alle voetbalwetten"

IMG-0143.webp

Na de zware Champions League-duels tegen Internazionale was Feyenoord in Enschede direct scherp. Dankzij een razendsnelle start en effectief aanvalsspel liep de ploeg al vroeg uit naar een comfortabele voorsprong. Igor Paixão eiste de hoofdrol op met een hattrick, terwijl Ayase Ueda tweemaal trefzeker was. Givairo Read was ook in bloedvorm en gaf drie assists.

"Het is extra bijzonder voor hem omdat hij er heel erg lang uit is geweest. Eigenlijk spot hij met alle voetbalwetten", vertelt Van Persie na afloop over Jakub Moder. "Als je er zo heel lang uit ligt, dan kan het bijna niet dat je zo snel, zo veel speelt. Dat doet hij wel, dus het toont wel aan wat voor karakter hij heeft en wat voor winnaar hij is. Fysiek is hij ijzersterk, maar los daarvan is hij een ontzettend slimme speler. Je ziet hem keuzes maken en dan denk ik wel van poh, dat is genieten!"

Niet alleen Moder, Givairo Read en Ayase Ueda hebben indruk gemaakt op Van Persie, want ook Paixão toonde natuurlijk zijn klasse met een hattrick. "Zoals Igor speelt, traint hij ook. Igor geniet iedere dag en is een vrolijke jongen. Hij wil gewoon lekker voetballen zoals het hoort te zijn. Vandaag was hij echt niet te stoppen", zei de trainer tijdens het persmoment in de Grolsch Veste.

Update fitheid
Tijdens de rust bleven In-Beom Hwang en Anis Hadj Moussa achter in de kleedkamer. "Bij Beom was het vooraf al besloten", zo stelt Van Persie alle supporters gerust. "Bij Hwang waren dit zijn maximaal aantal minuten dat hij kon spelen. Moussa kreeg net voor rust een gele kaart en wij hadden de verwachting dat er meer ruimte zou komen, dus dat was een combinatie van. Bueno had wat last van zijn spieren, dus daar wilden wij geen risico mee nemen."
van geil
 van geil - woensdag 19 maart 2025 - 21:37   quote  deeplink  
up
tomson
 tomson - vrijdag 21 maart 2025 - 15:43   quote  deeplink  
Perestrojka/ glasnost 🤪

De deuren op 1908 gaan weer wat meer open voor de fans :

De openbare trainingen vinden plaats op de volgende momenten:

Dinsdag 25 maart 2025 – 11:30 uur
Maandag 7 april 2025 – 11:30 uur
Dinsdag 8 april 2025 – 11:30 uur
Maandag 14 april 2025 – 11:30 uur
Dinsdag 15 april 2025 – 11:30 uur
De aanvangstijden van de trainingen zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 30 maart 2025 - 18:52   quote  deeplink  
Niet echt onder de indruk van de veldbezetting vandaag. Wordt gered door de individuele kwaliteiten van Igor en Hadj-Moussa vandaag. Maar aan de bal en al helemaal zonder bal is er een hoop winst te boeken. Moet ook wel zeggen dat Feyenoord een beetje apatisch oogde, nooit uit de derde versnelling gekomen.

Beetje apart ook de keuzes op het middenveld. Om met zowel Hwang als Milambo te starten die beide misschien 45 tot 60 minuten aankonden. En dan de evt vervangers, de andere middenvelders, blijven 90 minuten op de bank. Schaar ik dan Smal ook even onder, want die heeft er recent aardig wat gespeeld.
van geil
 van geil - zondag 30 maart 2025 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2025 - 18:52 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Niet echt onder de indruk van de veldbezetting vandaag. Wordt gered door de individuele kwaliteiten van Igor en Hadj-Moussa vandaag. Maar aan de bal en al helemaal zonder bal is er een hoop winst te boeken. Moet ook wel zeggen dat Feyenoord een beetje apatisch oogde, nooit uit de derde versnelling gekomen.

Beetje apart ook de keuzes op het middenveld. Om met zowel Hwang als Milambo te starten die beide misschien 45 tot 60 minuten aankonden. En dan de evt vervangers, de andere middenvelders, blijven 90 minuten op de bank. Schaar ik dan Smal ook even onder, want die heeft er recent aardig wat gespeeld.
Begreep ik ook niet, zeker met het drukke programma wat er aan komt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 30 maart 2025 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2025 - 19:04 schreef van geil het volgende:

[..]

Begreep ik ook niet, zeker met het drukke programma wat er aan komt.
Inderdaad ja. Je zou denken dat het wellicht logischer is vandaag de ene te laten starten en woensdag de andere. En dan zaterdag tegen AZ misschien allebei.
MMM
 MMM - zondag 30 maart 2025 - 20:19   quote  deeplink  
Lult uit z’n nek met dat er veel kansen gecreëerd zijn en dat Hartman de oude was.
Bowie
 Bowie - zondag 30 maart 2025 - 21:00   quote  deeplink  
Valt mee.
Niet veel maar voldoende om winst te claimen, zie ook expected goals.
En Hartman was nog niet de oude, maar speelde wél zijn beste wedstrijd sinds terugkeer.
MMM
 MMM - zondag 30 maart 2025 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2025 - 21:00 schreef Bowie het volgende:
Valt mee.
Niet veel maar voldoende om winst te claimen, zie ook expected goals.
En Hartman was nog niet de oude, maar speelde wél zijn beste wedstrijd sinds terugkeer.
xG was 1,62 inclusief de penalty. GAE 0,79.

Dus valt wel mee.
MMM
 MMM - zaterdag 05 april 2025 - 19:04   quote  deeplink  
Belachelijk interview weer. Omdat AZ de lange bal speelt komen wij niet aan voetballen toe.

Slap geneuzel.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 april 2025 - 19:43   quote  deeplink  
Van Persie: "Het heeft wel invloed op het type wedstrijd dat men ziet"

IMG-0146.webp

Feyenoord heeft de vierde Eredivisiezege op rij geboekt. In een matige wedstrijd tegen AZ werd zaterdagmiddag met 0-1 gewonnen dankzij een eigen doelpunt van Zico Buurmeester. De ploeg van Robin van Persie creëerde zelf geen enkel schot op doel, maar keerde toch met drie punten terug uit Alkmaar.

"Als je met 0-1 op voorsprong staat, dan is het in de laatste minuten altijd even spannend. Je hoopt dan dat hij voor ons goed blijft vallen", opent de trainer van Feyenoord in gesprek met ESPN. "Ik vond dat wij heel goed verdedigden en los van één of twee momenten niet veel weg hebben gegeven. Vandaag vind ik dat wij een stap hebben gezet in het verdedigen. Wij hebben geen invloed in de speelwijze die de tegenpartij kiest. Vandaag was het duidelijk dat AZ heel veel lange ballen speelde. Dan moeten wij daarmee dealen."

"Als je tegen een team speelt dat wil voetballen, dan kunnen wij dat ook", besluit Van Persie. "Als je dan tegen een team speelt dat er echt een vechtwedstrijd van wil maken, zoals AZ dat vandaag deed, dan staan wij ook ons mannetje. Dat vind ik een heel positief punt." Vervolgens gaat het over het centrale duo Gernot Trauner en Dávid Hancko. "Die waren vandaag geweldig. Of het nou met de lange bal, tweede bal of in de duels was. Zij zijn gewoon echt heel goed."

"Ik moet zeggen dat ik ook Givairo en Quilindschy ook heel goed vond", gaat de trainer van Feyenoord verder. Bij het zien van Hancko zijn briljante sliding blijft Van Persie erg nuchter. "Dávid is in alles onze leider. Als je kijkt naar hoe hij betrokken is en hoe hij traint, dan is het echt een feestje om met hem samen te werken. Hij geeft iedere dag alles wat hij heeft en als je kijkt naar hoe hij verdedigt, dan is het echt genieten."

De grootste winst die Van Persie vandaag heeft gezien is dat zijn ploeg ook tegen een verdedigende ploeg weerstand kon bieden. "In principe willen wij voetballen, maar de tegenpartij speelt daar ook een rol in. Als zij heel duidelijk kiezen om alleen maar de lange bal te spelen, dan kom je niet aan het voetballen toe. Ik veroordeel het zeker niet, maar het heeft wel invloed op het type wedstrijd dat men ziet. Dat is helemaal goed, maar als ik zie hoe wij daarmee dealen, dan vind ik dat positief."

Jakub Moder
De Pool speelde vandaag niet zijn beste wedstrijd, maar Van Persie ziet wel hoe cruciaal Moder is. "Hij is zo belangrijk in onze manier van spelen. Verdedigend staat hij zijn mannetje, maar ook in balbezit heeft hij lef en is hij heel erg goed aan de bal. Hij heeft ook heel goed in kaart waar de ruimte ligt en waar die ontstaat. Hij is ook super fit. Als je ziet hoeveel hij in iedere wedstrijd en training stopt, dan is het echt een geweldenaar."
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 05 april 2025 - 19:55   quote  deeplink  
Van Persie ziet transfergeruchten: "Dan halen wij minimaal twintig spelers"

IMG-0149.webp

Feyenoord heeft zaterdagmiddag een uiterst zakelijke overwinning geboekt in Alkmaar. In een wedstrijd zonder grote kansen voor de Rotterdammers werd het duel beslist door een eigen doelpunt van AZ-verdediger Zico Buurmeester. Het is de vierde overwinning op rij voor de ploeg van Robin van Persie.

"Hwang liep al een beetje op zijn tenen en de afgelopen wedstrijden was hij ook niet okselfris", probeert de trainer duidelijkheid te geven richting supporters. "Gistermiddag hebben we de keuze gemaakt dat het beter was om deze wedstrijd over te slaan. Ik hoop dat het niet heel lang zal duren, maar dit soort keuzes maken we vooral op basis van wat het beste voor hem is. Iedere speler speelt wel met pijntjes, maar dat moet niet blijven hangen."

Gijs Smal begon op de plek van Hwang en dat heeft vooral te maken met de fitheid in de selectie. "Zerrouki is nog terug aan het komen, want het is ook al een verschil als hij langer meedoet. Bij een aantal spelers wisten we vooraf al dat ze gewisseld moesten worden, dus dan maak je op basis van die aspecten de keuze voor Gijs. Dat neem je allemaal mee."

Transfergeruchten
Van Persie ging ook kort in op de komende transferperiode. Feyenoord zou volgens eerdere geluiden namelijk Leo Sauer en Jaden Slory volgend seizoen bij het eerste elftal willen betrekken. "Wij gaan binnenkort even rustig zitten met Dennis en Mark van de technische staf. Dan gaan wij kijken hoe we volgend seizoen indelen, want we moeten nog een aantal wedstrijden spelen."

Of Feyenoord al bezig is met de komst van Sem Steijn wil Van Persie niets over kwijt. "Sem is een goede speler van Twente en het lijkt mij niet zo netjes om daar iets over te melden. Het is niet onze speler, want anders kan je wel bezig blijven. Ik heb het nieuws een beetje gevolgd de afgelopen dagen, maar als het allemaal klopt wat er in de media staat, dan gaan wij minimaal twintig spelers halen."
MMM
 MMM - zaterdag 12 april 2025 - 18:27   quote  deeplink  
Het leek weer helemaal nergens op. Terwijl hij nu juist tijd heeft om er aan te werken met 1 wedstrijd in de week. Je mag nu nog geen wonderen verwachten maar dit is wel heel teleurstellend.

En stoppen met rare opstellingen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Robin van Persie nieuwe trainer Feyenoord .

0.0132131