|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het is er op of er onder voor Ajax, een erehaag voor de landskampioen wel of niet Ajax moet winnen maar goed dat weet ondertussen iedereen.
Vermoedelijke opstelling: Paes; Rosa, Sutalo, Baas, Tomiyasu; Regeer, Mokio, Gloukh; Berghuis, Weghorst, Godts. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Weghorst ziek naar huis.
Opstelling Ajax: Paes; Gaaei, Sutalo, Baas, Rosa; Regeer, Itakura, Mokio; Berghuis, Dolberg, Godts |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
Prima dat Ajax zich een sportieve ploeg toont en de spelers van PSV een erehaag geeft ivm hun kampioenschap! Daarna zaak om scherp te zijn en te gaan voor drie punten. Die hebben we echt nodig. Voor de 4e plek, en wellicht voor de 3e plek... |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
Prima dat Ajax zich een sportieve ploeg toont en de spelers van PSV een erehaag geeft ivm hun kampioenschap! Daarna zaak om scherp te zijn en te gaan voor drie punten. Die hebben we echt nodig. Voor de 4e plek, en wellicht voor de 3e plek...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 mei 2026 door Obdam4Ajax -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Waarom Tomiyasu niet speelt maar Gaaei wel is mij een raadsel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ongelooflijk 35 seconden en het is 0-1
Foutje 33 seconden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 mei 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Is ook elke keer iemand niet aan het verdedigen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Yeahhhh Gaaaaaaaaiii Kan beter aanvallen dan verdedigen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Ja zijn schoten en voorzetten zijn soms gevaarlijk. Mist gewoon heel veel andere dingen. Eerste aanname is vaak verschrikkelijk ook. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Gaat er is op Regeer, je laat alles gebeuren |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Ik zie toch graag Steur spelen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Denk dat hij liever wat zekerheid wil hebben in de passing en wat meer verdedigende kracht.
Dolberg is toch op deze manier eerste spits. Je hebt als je gewoon voetbalt, daar echt veel meer aan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Nog niets van Itakura gezien, samen met Regeer de minsten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 20:31 schreef freakie het volgende:Denk dat hij liever wat zekerheid wil hebben in de passing en wat meer verdedigende kracht. Dolberg is toch op deze manier eerste spits. Je hebt als je gewoon voetbalt, daar echt veel meer aan. Is meer een voetballende spits |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Rosa speelt wederom een goede wedstrijd, hij wordt niet vaak genoemd maar laat de laatste weken groei zien |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| 2e helft weer billen knijpen???? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Je ziet toch vooruitgang onder Garcia |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Toch is het allemaal net niet in de 2e helft, zelfs slordig |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Rosa speelt echt goede wedstrijden. Misschien toch volgend jaar behouden als back. Is week in week uit gewoon heel erg goed. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Precies, met aanvallender en duidelijker voetbal is hij 100% de betere spits. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax heeft de kansen en PSV scoort, we hebben veel te veel kansen nodig om te scoren.
En ja hoor we zitten weer in de 2e helft, dan wordt het minder |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Heeft toch ook echt met conditie te maken hoor |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 21:26 schreef freakie het volgende:Rosa speelt echt goede wedstrijden. Misschien toch volgend jaar behouden als back. Is week in week uit gewoon heel erg goed. één van de beste bij Ajax met Dolberg |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dit heeft Garcia ook al laten weten toen hij de selectie kreeg |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| Het doet weer pijn aan de ogen zoals gewoonlijk. Dit PSV is zo zwak, maar Ajax is nog zwakker. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Jaaaaaaaa jaaaaaa 2-2 tegen die kut boeren |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 21:46 schreef Godenzonen1990 het volgende:Het doet weer pijn aan de ogen zoals gewoonlijk. Dit PSV is zo zwak, maar Ajax is nog zwakker. Wat wil je dan man, een aantal spelers hebben niet het niveau, het is in ieder geval beter dan onder alle vorige trainers
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 mei 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
De enige die mij de 2e helft hebben bekoort zijn Rosa en Gaaei!
Overigens onbegrijpelijk dat als je de 2-2 maakt je vervolgens de laatste 2 minuten 3x terug speelt naar de keeper ipv vooruit te gaan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja ik dacht dat ik ook al zoiets had gezegd maar geloof dat jij toen zei dat het vooral inzet was.
Maar ja is duidelijk dat ze gewoon niet een hele wedstrijd op volle intensiteit kunnen. Ja wat wil je ook met meerdere trainers enzo. Je kan inderdaad zien dat Ajax beter en duidelijker voetbal speelt |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 21:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Wat wil je dan man, een aantal spelers hebben niet het niveau, het is in ieder geval beter dan onder alle vorige trainers Je hoeft niet het niveau te hebben per se. Samen zijn ze meer dan de som der delen. Er zijn dit seizoen, zeer weinig, maar wel enkele tegenstanders geweest die PSV ook verslagen hebben en toen waren ze nog geen kampioen. Die ploegen hadden/hebben echt niet meer kwaliteit dan PSV. Na een Ibiza-reisje moet dit Ajax ze zelfs over de knie kunnen leggen. |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 21:57 schreef Ajax Warrior het volgende:De enige die mij de 2e helft hebben bekoort zijn Rosa en Gaaei! Overigens onbegrijpelijk dat als je de 2-2 maakt je vervolgens de laatste 2 minuten 3x terug speelt naar de keeper ipv vooruit te gaan. Zijn er iig twee spelers die strijden en tot het gaatje gaan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 21:57 schreef Ajax Warrior het volgende:De enige die mij de 2e helft hebben bekoort zijn Rosa en Gaaei! Overigens onbegrijpelijk dat als je de 2-2 maakt je vervolgens de laatste 2 minuten 3x terug speelt naar de keeper ipv vooruit te gaan. Ja daar zat ik me ook aan het ergeren |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 22:04 schreef Godenzonen1990 het volgende:[..] Je hoeft niet het niveau te hebben per se. Samen zijn ze meer dan de som der delen. Er zijn dit seizoen, zeer weinig, maar wel enkele tegenstanders geweest die PSV ook verslagen hebben en toen waren ze nog geen kampioen. Die ploegen hadden/hebben echt niet meer kwaliteit dan PSV. Na een Ibiza-reisje moet dit Ajax ze zelfs over de knie kunnen leggen. Juist omdat ze een Ibiza reisje achter de rug hadden konden ze omdat ze daarnaast ook al kampioen waren vrij uit spelen.
PSV heeft het de laatste jaren tegen Ajax altijd moeilijk. In de 1e helft hadden we het af moeten maken, waren we veel beter dan die boeren. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik lees weer kritiek op Gaaei maar Gaaei stond gewoon bij zijn man en het was volgens mij Berghuis die hier tekort schoot.
De 1-2 zie ik zowel Rosa als Sutalo die meer hadden kunnen en moeten doen. Vooral Sutalo laat weer zien dat hij intelligentie mist. Hij ziet het gebeuren maar moet eigenlijk diagonaal toelopen maar doet nagenoeg geen reet..Echt een lul van een verdediger!
En beide doelpunten van Ajax hebben de stempel van Gaaei !!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 22:32 schreef AkaS het volgende:Ik lees weer kritiek op Gaaei maar Gaaei stond gewoon bij zijn man en het was volgens mij Berghuis die hier tekort schoot. De 1-2 zie ik zowel Rosa als Sutalo die meer hadden kunnen en moeten doen. Vooral Sutalo laat weer zien dat hij intelligentie mist. Hij ziet het gebeuren maar moet eigenlijk diagonaal toelopen maar doet nagenoeg geen reet..Echt een lul van een verdediger! En beide doelpunten van Ajax hebben de stempel van Gaaei !!! Op 1 moment na speelde Sutalo gewoon een goede wedstrijd. Gaaei met Rosa en Dolberg waren vanavond de betere.
Rosa maakte op mij de meeste indruk, absoluut de beste, Gaaei had de mooiste goal |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 mei 2026 - 22:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Op 1 moment na speelde Sutalo gewoon een goede wedstrijd. Gaaei met Rosa en Dolberg waren vanavond de betere. Rosa maakte op mij de meeste indruk, absoluut de beste, Gaaei had de mooiste goal Ja maar dat ene moment betekent wel een 2de tegendoelpunt en het gaat verder niet om fouten maken maar om wat voor fout en de consequenties ervan.
Kijk maar terug naar dat doelpunt en naar de positie van Sutalo en hoe staat te kijken en als hij gewoon diagonaal instapt komt dat slappe balletje helemaal niet eens bij de goal.
En verder speelde Gaaei gewoon een beste wedstrijd, foutloos niet maar bepalend in positieve zin!
Rosa speelt zeker beter de laatste tijd.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 mei 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 05:04 schreef AkaS het volgende:[..] Ja maar dat ene moment betekent wel een 2de tegendoelpunt en het gaat verder niet om fouten maken maar om wat voor fout en de consequenties ervan. Kijk maar terug naar dat doelpunt en naar de positie van Sutalo en hoe staat te kijken en als hij gewoon diagonaal instapt komt dat slappe balletje helemaal niet eens bij de goal. En verder speelde Gaaei gewoon een beste wedstrijd, foutloos niet maar bepalend in positieve zin! Rosa speelt zeker beter de laatste tijd. Rosa kan wat beter doen, maar Gaaei stond daar ook niet goed. Dat Gaaei soms bepalend is in goede zin klopt. Om daar dan gelijk zoals jij de vlag bij uit te hangen is gewoon belachelijk. Voor hem werden er meer verdedigende spelers ingezet.
Rosa is gewoon de betere bij Ajax op dit moment. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: Dat was onze vriend Sutelo,kampioen terug en breed spelen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Maar als je een uur lang de betere ploeg ben en je nadert de 60ste minuut en je ziet de vermoeidheid bij Regeer/itakura/Berghuis dan moet je wisselen,je zag het aankomen door de slimme wissels van Bos nw krachten en die van ons liepen op hun tandvlees en je wisselt op dat moment niet dan ben je gewoon een kut coach.Door deze coaching verlies je misschien wel de 3 punten. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Mijn gedachte om Gaaei op het middenveld te zetten is nog zo gek niet, is na gisterenavond wel gebleken. Deze jongen is in mijn optiek een middenvelder en geen verdediger. Hij brengt veel energie en heeft intensiteit, die ik maar bij weinigen in onze selectie zie. Gisterenavond belangrijk geweest bij beide doelpunten. Het zou mij niet verbazen als hij voor een habbekrats verkocht gaat worden en vervolgens over 2 jaar voor € 50 mln. naar een Engelse PL club gaat. Maar ik ben ervan overtuigd, dat wij een professor in ons midden hebben, die het hier weer helemaal niet mee eens is😂 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 12:02 schreef hjf het volgende:Mijn gedachte om Gaaei op het middenveld te zetten is nog zo gek niet, is na gisterenavond wel gebleken. Deze jongen is in mijn optiek een middenvelder en geen verdediger. Hij brengt veel energie en heeft intensiteit, die ik maar bij weinigen in onze selectie zie. Gisterenavond belangrijk geweest bij beide doelpunten. Het zou mij niet verbazen als hij voor een habbekrats verkocht gaat worden en vervolgens over 2 jaar voor € 50 mln. naar een Engelse PL club gaat. Maar ik ben ervan overtuigd, dat wij een professor in ons midden hebben, die het hier weer helemaal niet mee eens is😂 Sowieso dat Gaaei geen verdediger is zeg. Compleet met je eens.
Probleem is dat hij denk ik eerder een aanvaller is dan een middenvelder. Hij heeft ergens ook niet de kwaliteiten van een middenvekder toch? Zijn inzicht is niet goed, handelingssnelheid ook niet. Op het middenveld wordt dat bij Ajax wel verwacht. Toch? Ja hij kan best bij een club terecht komen waar hij net als Dumfries de man is. Alleen is Ajax toch dan niet de plek voor hem? Die jongen is 23/24?
Na gisteren zie je dat hij geen verdediger is, dat klopt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 05:04 schreef AkaS het volgende:[..] Ja maar dat ene moment betekent wel een 2de tegendoelpunt en het gaat verder niet om fouten maken maar om wat voor fout en de consequenties ervan. Kijk maar terug naar dat doelpunt en naar de positie van Sutalo en hoe staat te kijken en als hij gewoon diagonaal instapt komt dat slappe balletje helemaal niet eens bij de goal. En verder speelde Gaaei gewoon een beste wedstrijd, foutloos niet maar bepalend in positieve zin! Rosa speelt zeker beter de laatste tijd. Ik heb terug gekeken, Sutalo deed bij beide doelpunten niet veel, bij het eerst doelpunt had hij mee moeten springen, ook Baas deed niet mee springen, Gaaei kijkt naar de bal ipv naar de aanstormende Pepi, Berghuis liep te laat mee, was ook niet schadevrij.
Bij het 2e doelpunt was Sutalo idd weer niet alert. Dus eens wat betreft Sutalo al was hij later wel alert en goed te noemen maar dat neemt niet weg dat we van hem afscheid moeten nemen.
Later schiet Driouech 2x voor open doel naast, dit hadden doelpunten moeten zijn, die werd verdedigend niets in de weg gelegd door Gaaei want dit was zijn man. Later werd Gaaei ook weer kinderlijk voorbij gelopen door Dest.
Aanvallend blijft Gaaei een meerwaarde vanwege zijn schotkracht en soms zijn voorzetten, verdedigend blijft hij dramatisch slecht, mocht hij daar in verbeteren zou hij van waarde zijn voor de top.
Rosa en Dolberg waren voor mij de besten vh veld, met name onze braziliaan is verrassend goed te noemen, is wel degelijk gegroeid. Regeer, Paes en Itakura waren de minsten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 10:29 schreef p111 het volgende:Maar als je een uur lang de betere ploeg ben en je nadert de 60ste minuut en je ziet de vermoeidheid bij Regeer/itakura/Berghuis dan moet je wisselen,je zag het aankomen door de slimme wissels van Bos nw krachten en die van ons liepen op hun tandvlees en je wisselt op dat moment niet dan ben je gewoon een kut coach.Door deze coaching verlies je misschien wel de 3 punten. Dit had Garcia eerder moeten doen want je zag idd de vermoeidheid, maar en kutcoach gaat wat te ver want zijn wisselspelers zijn niet te vergelijken met die van PSV, met Steur, Bounida en Gloukh binnen de lijnen kies je voor aanvallend voetbal maar laat je verdedigend een hoop liggen.
Wie had hij dan moeten brengen verdedigend op het middenveld ? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 12:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik heb terug gekeken, Sutalo deed bij beide doelpunten niet veel, bij het eerst doelpunt had hij mee moeten springen, ook Baas deed niet mee springen, Gaaei kijkt naar de bal ipv naar de aanstormende Pepi, Berghuis liep te laat mee, was ook niet schadevrij. Bij het 2e doelpunt was Sutalo idd weer niet alert. Dus eens wat betreft Sutalo al was hij later wel alert en goed te noemen maar dat neemt niet weg dat we van hem afscheid moeten nemen. Later schiet Driouech 2x voor open doel naast, dit hadden doelpunten moeten zijn, die werd verdedigend niets in de weg gelegd door Gaaei want dit was zijn man. Later werd Gaaei ook weer kinderlijk voorbij gelopen door Dest. Aanvallend blijft Gaaei een meerwaarde vanwege zijn schotkracht en soms zijn voorzetten, verdedigend blijft hij dramatisch slecht, mocht hij daar in verbeteren zou hij van waarde zijn voor de top. Rosa en Dolberg waren voor mij de besten vh veld, met name onze braziliaan is verrassend goed te noemen, is wel degelijk gegroeid. Regeer, Paes en Itakura waren de minsten. Het is vanaf dag 1 duidelijk geweest dat Gaaei puur verdedigend stappen moest gaan zetten en hierbij heeft hij zichzelf ook in de voeten geschoten met en valse start wat heel veel zelfvertrouwen heeft gekost.
Wat voor hem ook niet meehelpt is dat hij in Sutalo geen stabiele " partner in crime" heeft die zijn slordigheden in verdedigend opzicht opvangt.
Maar en ik kijk ook even naar de post van hjf, kan je hem ook als moderne back beoordelen en faciliteren in zijn sterke punten. Misschien idd een middenvelder maken of wat ik zelf weleens opperde, een rechteraanvaller.
Of.... we houden hem als back en hij krijgt een mentor om zijn verdedigende niveau te verbeteren want zijn drive, zijn passing is gewoon goed en hij heeft een killer van een schot in de benen. En een betere RCV zou dus ook helpen.
Anders vrees ik voor het hjf scenario, verkoop voor een appel en een ei en dan over een paar jaar een toptransfer zien maken ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 20:16 schreef AkaS het volgende:[..] Het is vanaf dag 1 duidelijk geweest dat Gaaei puur verdedigend stappen moest gaan zetten en hierbij heeft hij zichzelf ook in de voeten geschoten met en valse start wat heel veel zelfvertrouwen heeft gekost. Wat voor hem ook niet meehelpt is dat hij in Sutalo geen stabiele " partner in crime" heeft die zijn slordigheden in verdedigend opzicht opvangt. Maar en ik kijk ook even naar de post van hjf, kan je hem ook als moderne back beoordelen en faciliteren in zijn sterke punten. Misschien idd een middenvelder maken of wat ik zelf weleens opperde, een rechteraanvaller. Of.... we houden hem als back en hij krijgt een mentor om zijn verdedigende niveau te verbeteren want zijn drive, zijn passing is gewoon goed en hij heeft een killer van een schot in de benen. En een betere RCV zou dus ook helpen. Anders vrees ik voor het hjf scenario, verkoop voor een appel en een ei en dan over een paar jaar een toptransfer zien maken ;-) Laten we hem een kans geven, al vermoed ik dat de laatste 2 Mislintat aankopen die nu nog in de selectie zitten Sutalo en Gaaei voor het juiste bedrag uit mogen vliegen mocht er interesse voor zijn.
Het liefst willen ze ook van de Mislintat aankopen Mannsverk en van den Boomen af, beiden worden nog verhuurd. Avila is dacht ik ook nog verhuurd en Akpom wordt overgenomen door Ipswich Town.
Dan zijn we verlost zullen ze bij Ajax denken |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 03 mei 2026 - 12:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit had Garcia eerder moeten doen want je zag idd de vermoeidheid, maar en kutcoach gaat wat te ver want zijn wisselspelers zijn niet te vergelijken met die van PSV, met Steur, Bounida en Gloukh binnen de lijnen kies je voor aanvallend voetbal maar laat je verdedigend een hoop liggen. Wie had hij dan moeten brengen verdedigend op het middenveld ? Je zegt het goed,Steur brengt rust in het voetbal en die andere Japanner een geweldige voetballer voor Regeer en Itakura dan had je meteen 2 voetballers vers en techn/bekwaam dan krijg je rust in je team.En later had je Boudina en/of Bouman kunnen brengen. |
|
|
|