|
|
|
RenatoBos
|
|
|

Robert Eenhoorn wordt de nieuwe algemeen directeur van Feyenoord. De 58-jarige Rotterdammer, die tussen 2014 en 2024 aan het roer stond bij AZ, zal per 1 juli officieel aan de slag gaan in De Kuip.
Begonnen bij het Rotterdamse Neptunus, maakte Eenhoorn in de jaren ’90 naam als tophonkballer in de Major League Baseball. Na zijn actieve carrière als speler ontwikkelde hij zich tot succesvol coach en sportbestuurder. Zijn sporen verdiende hij op dat vlak eerst in het honkbal, maar sinds 2014 ook nadrukkelijk in het voetbal.
Hoewel hij jarenlang succesvol bij AZ werkte, heeft Eenhoorn van kinds af aan een bijzondere band met Feyenoord. Zo was hij in 2007 een jaar lang ambassadeur van de club, en voetbalde hij ruim veertien jaar lang op de velden van Varkenoord bij de amateurtak van Feyenoord.
‘Het zal niemand verbazen dat ik als geboren en getogen Rotterdammer erg trots ben om bij Feyenoord aan de slag te gaan,’ aldus Eenhoorn. ‘Toen ik een tijdje geleden gepolst werd om eventueel Dennis te Kloese op te volgen, hebben we uitgebreid gesproken over mijn rol en mijn visie op de club en de visie van de club zelf. Dat waren vruchtbare gesprekken, waarna ik voelde dat Feyenoord nu voor mij de juiste keuze is.’
‘Ik kijk er naar uit om te beginnen, niet in de laatste plaats omdat voor mijn gevoel na een aantal goede jaren de club toe is aan een nieuwe, of noem het een vervolgstap. Het belangrijkste is dat we met elkaar de juiste koers uitstippelen en die gaan bevaren. De uitdaging is ervoor te zorgen dat de historische identiteit van Feyenoord behouden blijft maar dat we ook alle voorwaarden creëren, waar een moderne topsportorganisatie aan moet voldoen.’
Volgens Toon van Bodegom, voorzitter van de raad van commissarissen van Feyenoord, was Robert Eenhoorn direct de voornaamste kandidaat voor de positie van algemeen directeur. ‘Dat de naam van Robert zeer prominent bij ons op de lijst stond, is natuurlijk geen verrassing. Zijn ervaring en achtergrond speelden daarbij een rol. Maar belangrijker dan een cv is of iemands visie aansluit bij die van de club en of je de overtuiging hebt dat hij sturing kan geven aan dingen die beter kunnen en de club weer verder kunnen helpen. Dat was het geval. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat we met elkaar, met Robert Eenhoorn en met zeer binnenkort ook een nieuwe TD, de komende jaren echt weer verder kunnen bouwen op het stevige fundament dat de laatste jaren is gelegd.’
https://youtu.be/VtDHy1TNbUE?is=_A2X5DPsNiC8tKKd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 mei 2026 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Welkom BAAS, maak er wat moois van.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Een Hoorn maakt nog geen zomer, maar we hebben hoop |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Klopt, had jij een andere voorkeur gehad dan..? |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Welkom ! Beste nieuws van t weekend. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Welkom, en heel veel succes! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Die ken ik niet. Hij lijkt me een geschikte peer. Maar probleem zit niet bij 1 of 2 poppetjes |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op zaterdag 23 mei 2026 - 16:16 schreef Stylzz het volgende:[..] Die ken ik niet. Hij lijkt me een geschikte peer. Maar probleem zit niet bij 1 of 2 poppetjes Dat denk ik ook niet en daarom zal het een beste kluif worden om alles dezelfde kant op te krijgen. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Wel goed dat die van brugge er ook bij komt want wel eens 1 op 1 vervanger is niet baanbrekend gezien wat er diverse vlakken moet gebeuren,, gaat er ook om of zn scouting netwerk en connecties nog steeds mooie talenten op levert trouwens, want wat er op veld gebeurd is leidend in de gehele organisatie zo vaak, eigenlijk vrij simpel dus zo gezegd, maar die connecties blijven enorm belangrijk anders kom je uiteindelijk ook bij de c en d keus uit
Gewoon prima prestaties zorgen ook voor rust samen met af en toe goed voetbal en uiteraard mooie verassing, dat hoop je dat het de norm is
Kun je ook ongestoord verder aan andere projecten zeg maar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 mei 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Beter Een Hoorn dan een Neushoorn..😉 |
|
|
|