|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Op doel is Marc-André ter Stegen nog altijd niet officieel binnen, waardoor Maarten Paes nog altijd de man onder de lat is. Achterin zijn er met de afwezigheid van Josip Sutalo, Ko Itakura en de pas net herstelde Youri Baas weinig smaken. De kans is dan ook groot dat Míchel teruggrijpt naar zijn defensie van het heenduel. Owen Wijndal, Daley Blind, Aaron Bouwman en Lucas Rosa.
Mocht Míchel in de defensie wijzigen, dan lijkt Wijndal het slachtoffer. Achter hem staat zomeraankoop Caio Henrique en die speelde afgelopen weekeinde negentig minuten in het oefenduel met Burnley. Kans bestaat dus dat Míchel met Henrique start. Op het middenveld lijkt er weinig te veranderen. De nieuwe ‘nummer 6’ ontbreekt nog altijd en dus vormen Davy Klaassen, Youri Regeer en Oscar Gloukh de middelste linie.
In de aanval versterkte Ajax zich al met spitsen Marcos Leonardo en Tolu Arokodare. Zij zijn allebei echter nog niet speelgerechtigd of nog niet fit genoeg voor negentig minuten. Kasper Dolberg lijkt dan ook in de spits te starten, ondanks het feit dat hij mag vertrekken bij Ajax. De Deen wordt geflankeerd door Mika Godts en aan de andere kant Steven Berghuis.
Vermoedelijke opstelling Ajax - Vojvodina: Paes; Wijndal, Blind, Bouwman, Rosa; Klaassen, Regeer, Gloukh; Godts, Dolberg, Berghuis |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik zou inderdaad Henrique in plaats van Wijndal laten starten. Maar Wijndal moet in de etalage worden gezet alhoewel hij niet staat te springen om te verkassen. Zal met de hoogte van zijn salaris te maken hebben. Verder heeft Addoellah Ouazane een onwisbare indruk op mij achtergelaten. In plaats van Regeer op het middenveld zetten en op 18 januari 2027 een vijfjarig contract geven. Wat een parel. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Ja maar Ouzane is geen 6 ,dat is het probleem.Ik zou wel is Baas willen zien op 6 soms kan een nw plek wel is erg gunstig uitpakken.Baas is technisch dus kun je hem hard inspelen,hij heeft overzicht en hij is best snel,dus dat zijn wel dingetjes die bij een 6 past,het enige is misschien de hardheid in de duels. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Baas lijkt me prima op 6 maar zie m liever achterin met Blind samen... Mist duelkracht denk ik. Vanavond maar weer eens live naar mijn cluppie kijken!!! Succes allemaal!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Duidelijk een gedachten van in de kijker spelen? Wijndal staat er dan gewoon in. Sowieso niet heel veel met de basis. Dolberg hetzelfde trouwens. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat een kansen mist Ajax, Klaassen, Godts, Dolberg, ze vergeten allen te scoren.
Het is allemaal net niet, ik ben benieuwd straks met Leonardo en/ of Tolu |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hij wil er gewoon niet in maar wat speelt Ajax makkelijk, en hoe snel hebben ze de bal terug. Het gaat allemaal wat sneller dan het afgelopen seizoen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Hoe kut verdedigd weer, 1 kans krijgen ze 0-1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| En Klaassen scoort maar weer eens, 1-1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Mooi doelpunt van Gloukh, die zelf de combinatie had opgezet via Godts |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| 56e minuut, Leonardo voor Dolberg, Mokio voor Klaassen en Henrique voor Wijndal |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Wowwwww wat een doelpunt weer van Gloukh 3-1 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| En een hattrick voor Gloukh, wat loopt die zich goed vrij in het strafschopgebied |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Godts die zijn acties weer te ver door voert terwijl het niet nodig is |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Leuke tweede helft gezien in Arena!! Was al tijdje geleden. Nu volgende week weer!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Over het uiteindelijke niveau kun je op basis van deze tegenstander gewoon niets zeggen, helaas.
Maar wat ik wil benoemen, is dat Ajax het al 4 jaar moeilijk heeft met werkelijk iedere tegenstander, groot of klein. De goals zijn al zelden meer uitgespeelde goals, vaak op de counter, individuele kwaliteit en dergelijke. Tegen laagvliegers in de ED, KNVB Beker en in Europa kon Ajax gewoon niet domineren en zelfs vaak un de voorbereiding tegen amateurs gewoon niet.
Ajax voetbalt in 2 wedstrijden 30 kansen bij elkaar tegen een ploeg die compact speelt met de opbouw van achteruit. En een stuk meer rust in de as door Blind. Aan de bal was er gewoon echt tempo en ook echt vooruit.
We moeten gaan zien wat het waard is, maar dit wil ik gezegd hebben. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Even een dikke neus naar mensen die Blind dan afschreven ook. Blind mist zeker snelheid. Maar heeft zoveel inzicht dat tegen de “kleintjes” en een hardwerkend team. Blind eigenlijk altijd van waarde is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 - 21:44 schreef freakie het volgende:Even een dikke neus naar mensen die Blind dan afschreven ook. Blind mist zeker snelheid. Maar heeft zoveel inzicht dat tegen de “kleintjes” en een hardwerkend team. Blind eigenlijk altijd van waarde is. Het is gewoon meteen je belangrijkste speler he. En zie vooral hoeveel spelers er omheen gewoin rustiger zijn.
Ben overigens wel gigantisch benieuwd wat daar allemaal nog gaat gebeuren, centraal achterin. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 - 21:49 schreef Loetje het volgende:[..] Het is gewoon meteen je belangrijkste speler he. En zie vooral hoeveel spelers er omheen gewoin rustiger zijn. Ben overigens wel gigantisch benieuwd wat daar allemaal nog gaat gebeuren, centraal achterin. Ja we hebben genoeg centrale verdedigers op dit moment |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Daarom, er zullen er eerst wat weg moeten.
Maar hey, de transferwindow komt in augustus pas op gang he en met Ter Stegen erbij morgen, heeft Cruijff er gewoon al 6 te pakken. En ondanks het volgens mij riskant is, zie ik er wel ideeën achter en echt niet lukraak kopen, zoals Mislintat.
Benieuwd hoelang het duurt voor de heren van De Telegraaf gaan berichten dat Ajax aan de afgrond zit. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 - 22:09 schreef Loetje het volgende:[..] Daarom, er zullen er eerst wat weg moeten. Maar hey, de transferwindow komt in augustus pas op gang he en met Ter Stegen erbij morgen, heeft Cruijff er gewoon al 6 te pakken. En ondanks het volgens mij riskant is, zie ik er wel ideeën achter en echt niet lukraak kopen, zoals Mislintat. Benieuwd hoelang het duurt voor de heren van De Telegraaf gaan berichten dat Ajax aan de afgrond zit. Hahaha geweldig, Jordy haalt toppers binnen is absoluut geen Mislintat, ben benieuwd met welke 6 hij plotseling aan komt |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Kan zomaar zijn dat met bijvoorbeeld de verkoop van Godts, je een Alvarez kan halen. Maar ja. Even afwachten. Misschien een andere constructie. Hij zal echt wel bezig zijn. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 - 21:49 schreef Loetje het volgende:[..] Het is gewoon meteen je belangrijkste speler he. En zie vooral hoeveel spelers er omheen gewoin rustiger zijn. Ben overigens wel gigantisch benieuwd wat daar allemaal nog gaat gebeuren, centraal achterin. Dit is zeker het geval. Hoe je het ook bedenkt, hij is van waarde, als het alleen tegen de kleintjes is, is dat ook heel wat. Vorig seizoen was alles moeilijk. En de rust die hij heeft, het inzicht en door hem van achteruit voetballen, is gewoon belangrijk en heel erg belangrijk voor Ajax. Kan ook best zijn dat hij gewoon als verdedigende middenvelder neergezet gaat worden. Ik verwacht niet nog een back en een verdedigende middenvelder. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Brand wie had dat ooit gedacht, |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 - 21:17 schreef Loetje het volgende:Over het uiteindelijke niveau kun je op basis van deze tegenstander gewoon niets zeggen, helaas. Maar wat ik wil benoemen, is dat Ajax het al 4 jaar moeilijk heeft met werkelijk iedere tegenstander, groot of klein. De goals zijn al zelden meer uitgespeelde goals, vaak op de counter, individuele kwaliteit en dergelijke. Tegen laagvliegers in de ED, KNVB Beker en in Europa kon Ajax gewoon niet domineren en zelfs vaak un de voorbereiding tegen amateurs gewoon niet. Ajax voetbalt in 2 wedstrijden 30 kansen bij elkaar tegen een ploeg die compact speelt met de opbouw van achteruit. En een stuk meer rust in de as door Blind. Aan de bal was er gewoon echt tempo en ook echt vooruit. We moeten gaan zien wat het waard is, maar dit wil ik gezegd hebben. En dat heb je zeker mooi gezegd loetje. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 - 23:31 schreef freakie het volgende:Kan zomaar zijn dat met bijvoorbeeld de verkoop van Godts, je een Alvarez kan halen. Maar ja. Even afwachten. Misschien een andere constructie. Hij zal echt wel bezig zijn. We hebben nog € 14 miljoen tegoed van zijn club. Dus met gesloten beurzen? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Ik zeg met Cruijf niet dat hij dat niet voor elkaar krijgt. Of dat het niet gaat gebeuren. Hij heeft ons tot nu toe allemaal verrast |
|
|
|